Toon posts:

All-round systeem aan het bouwen..Tips??

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Computerkenners..

Ben onderdelen aan het zoeken om een pc'tje te bouwen voor mezelf.

De pc zal worden gebruikt voor oa:

- Hardcore Internetten
- Muziek & Films downloaden
- Niet voor hardecore gaming(Alleen Football Manager 2011)
- Office & Skype
- Meestal wel met 3 a 4 dingen tegelijk bezig op de pc

Omdat ik niet veel te besteden heb (-+400) ben ik op zoek naar het juiste moederbord voor dit systeem. Moet wel 4xDDR3 hebben. Geen AS-Rock please.

Processor: AMD Phenom II X4 955
Processorkoeling: Cooler Master Hyper TX3
Kast: Tacens Lyrica
Geheugen: Geil 8GB DDR3 1333
Voeding: Cooler Master Extreme Power Plus 460W
Moederbord:??
Videokaart: Heb hier weinig verstand van, wil wel mijn beeldscherm op HDMI aansluiten als het kan want kijk veel films op mijn pc. Max. -+50 euro
DVD: Sony spelertje
Harddisk: twijfel tussen 2x500Gb of 1 x 1 TB (allebei 7200 rpm)

Alvast bedankt voor jullie tips mensen!

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 21:48
Geen AS-Rock please.
Je wilt low-budget, voldoende features, maar geen Asrock? Asrock is ruim voldoende voor jouw toepassing, ik heb hier ook een paar pc's staan met een Asrock bordje, maar geen enkel verschil met bijv. Asus voor betrouwbaarheid e.d.
Harddisk: twijfel tussen 2x500Gb of 1 x 1 TB (allebei 7200 rpm)
Maakt niet zoveel uit. En jouw low-budget insteek zegt voldoende lijkt me > de goedkoopste optie; en die kun je zelf uitzoeken.
Alvast bedankt voor jullie tips mensen!
Het is jouw pc, en je moet het zelf kiezen. Daarbij, tegenwoordig kun je weinig 'fouten' meer maken in keuze van merken/soorten voor jouw type pc.

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12 19:30
Dergelijke vragen worden niet echt op prijs gesteld... in principe is de tip die iedereen hoort te geven: daar hebben we de BBG voor ;)

[BBG aanschaf] Budget- / Basissysteem

Daar wordt iedere zoveel maanden voor meerdere soorten systemen een advies uitgegeven, waarbij voornamelijk dus rekening wordt gehouden met prijs kwaliteit. Asrock borden zijn echt zo slecht niet, de BBG wordt daar mensen met redelijk wat kennis samengesteld, als het advies daar een Asrock is dan zal ik dat niet in de wind slaan.

Ennuh, eventjes zelf verder kijken. Ik zie zat 'goede merken' in die prijsklasse die aan je eisen voldoen. Ik zie een bordje van Asus voor onder de €50,-.. ook nog een bordje van MSI voor nog geen €60,-. Beetje zelf-initiatief...?

[ Voor 81% gewijzigd door MicGlou op 16-03-2011 11:12 ]

Verwijderd

Lees nu nog een keer mijn laatste bericht door:
Verwijderd in "All-round systeem aan het bouwen..Tips??"

Dit topic is gesloten.