monitor ombouwen tot 'schilderij'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

excuses voor de vreemde titel maar ik wist niet hoe ik het anders moest verwoorden...

ik heb een (oud) tft scherm, 19" tft, dat ik wil ombouwen tot een soort fotokader/schilderij. Ik w'il er dus zo'n mooie gouden over-the-top 'kadrement' rond, en die monitor dan ophangen.

waarom?

eigenlijk omdat ik een htpc (multimedia) pc ga kopen volgende maand maar ik zit nu nog met m'n oude computer met een prima scherm dat ik wel wil gebruiken. Ik wil het ergens naast m'n tv hangen en gebruiken om een slideshow van foto's te tonen. ook wil ik die monitor gebruiken als ik bvb muziek wil luisteren (70% van zijn vermoed verbruik) maar niet voortdurend ook die grote TV aan moet hebben. als een soort oversized lcd scherm dat je in die dure cases ziet dus :9

Nu weet ik niet of ik deze vraag wel in het juiste topic (of forum |:( ) stel, maar hoe kan ik op een praktische manier een grote 'schilderij' kader rond m'n scherm bevestigen en beiden aan de muur bevestigen. Liefst zo goedkoop mogelijk (50 EUR)

zo'n kader dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.ifolks.be/css_img/kader.png

rond zo'n scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-malta.com/BENQ%20%20TFT.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 21:21

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

standaard vesabeugel aan de muur, lijst met een lekkere plak kit aan de bestaande rand van de monitor geplakt. lijkt me prima werken toch?

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zich kan dit met een TFT vrij makkelijk. De bezel kun je er vrij gemakkelijk vanaf halen in veel gevallen. Dan kun je de knopjes aan de onderkant plaatsen en het paneel dan gewoon in de schilderijlijst plakken zonder al teveel problemen.
Een groter probleem zal eerder zijn om precies een passende lijst te vinden (tenzij je die natuurlijk op maat laat maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Lijm, Kit, spijkers (alleen als je een zwart schilderij wilt) .. go wild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt van die spotgoedkope lijsten bij de gamma, van piepschuim.
Geen idee hoeveel dat kost, maar vast niet meer dan een paar euro per meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zich lijkt het idd niet zo moeilijk, maar iemand al ervaring mee? Zit mij rot te zoeken, volgens mij moeten er dit nog al mensen gedaan hebben aangezien die fotokadertjes vrij duur zijn voor hetgeen ze bieden ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:57:
Op zich lijkt het idd niet zo moeilijk, maar iemand al ervaring mee? Zit mij rot te zoeken, volgens mij moeten er dit nog al mensen gedaan hebben aangezien die fotokadertjes vrij duur zijn voor hetgeen ze bieden ;w
Ik heb wel ervaringen met het inbouwen van een TFT. In mijn geval niet in een schilderijlijst, maar in de voorkant van m'n PC. Dat was een kwestie van aftapen met isolatiepvctape zodat ik geen kortsluiting maakte en het scherm erin zetten.
Zie [CM] Ik had een monitor over...

Voor een schilderijlijst hoeft dit niet heel veel anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt daar heb ik wat aan! ff wat inlezen. Het inbouwen in die lian li kast was echt vet. GA mij ff inlezen in het lapmod topic _/-\o_

meer tips: laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
toch eindelijk iets gevonden waar ik iets mee kan doen:

http://www.shuttertalk.co...digitalframe#comment-5598

eindelijk géén laptop mod. Uiteindelijk is het quasi wat ik wil doen, maar dan met een ander soort lijst. Denk dat ik eens in de kringloopwinkel ga kijken voor een leuke lijst, kan alvast beginnen met het demonteren en het frame maken!
Pagina: 1