Hi Tweakers!
Zo'n 3 jaar geleden heb ik een Dell XPS 420 aangeschaft. Toen die tijd was de hardware top of the notch, maar laatste tijd begin ik me te irriteren aan de lag en de lage FPS in nieuwe games.
Ik zit er dus aan te denken om een nieuwe videokaart aan te schaffen. Ik heb deze op het oog:
LINKJE NAAR PARADIGIT
Ik vroeg me af of dit een goede upgrade is, omdat ik nu de ATI Radeon 3870 X2 heb. Veel gezeik gehad met drivers, Intel CPU vs AMD GPU en toch wel lage FPS. Toen de tijd was de kaart echt reteduur!
Hier zijn mijn specs:
Dell XPS 420
Moederbord: Intel, ik weet niet welke. Standaard van Dell I guess..
CPU: Core 2 Quad Q6600 (2,40 GHz, 1066HMz, 8 MB cache)
RAM: 4GB 800MHz Dual channel DDR2 SDRAM (in strips van 1GB per stuk)
^^^Ik gebruik een 32-bits Windows, dus 1GB RAM wordt niet gebruikt.. Nog zoiets typisch Dell..
Huidige GPU: ATI Radeon HD 3870 X2
Voeding: 425 Watt. Ook van Dell. Als jullie meer info over voeding nodig hebben, laat het even weten
Harde schijven en geluidskaarten zijn irrelevant neem ik aan.
Alvast bedankt voor jullie advies!
Ik ben heel benieuwd!
Zo'n 3 jaar geleden heb ik een Dell XPS 420 aangeschaft. Toen die tijd was de hardware top of the notch, maar laatste tijd begin ik me te irriteren aan de lag en de lage FPS in nieuwe games.
Ik zit er dus aan te denken om een nieuwe videokaart aan te schaffen. Ik heb deze op het oog:
LINKJE NAAR PARADIGIT
Ik vroeg me af of dit een goede upgrade is, omdat ik nu de ATI Radeon 3870 X2 heb. Veel gezeik gehad met drivers, Intel CPU vs AMD GPU en toch wel lage FPS. Toen de tijd was de kaart echt reteduur!
Hier zijn mijn specs:
Dell XPS 420
Moederbord: Intel, ik weet niet welke. Standaard van Dell I guess..
CPU: Core 2 Quad Q6600 (2,40 GHz, 1066HMz, 8 MB cache)
RAM: 4GB 800MHz Dual channel DDR2 SDRAM (in strips van 1GB per stuk)
^^^Ik gebruik een 32-bits Windows, dus 1GB RAM wordt niet gebruikt.. Nog zoiets typisch Dell..
Huidige GPU: ATI Radeon HD 3870 X2
Voeding: 425 Watt. Ook van Dell. Als jullie meer info over voeding nodig hebben, laat het even weten
Harde schijven en geluidskaarten zijn irrelevant neem ik aan.
Alvast bedankt voor jullie advies!