Tennis Ballen Machine

Pagina: 1
Acties:
  • 1.358 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleis
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01-2021
Voor mijn studies moet ik een machine maken die tennisballen kan afschieten over een afstand van 9 meter.

Hiervoor heb ik een motor en 2 wielen nodig.

Nu is mijn vraag of iemand weet waar zulke motors en wielen goedkoop te vinden zijn.

Andere bijkomende informatie krijgt ook mijn appreciatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Marktplaats.
Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
vleesie1 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:32:
Voor mijn studies moet ik een machine maken die tennisballen kan afschieten over een afstand van 9 meter.

Nu is mijn vraag of iemand weet waar zulke motors en wielen goedkoop te vinden zijn.

Paar vragen:
  • Hoe kom je überhaupt bij motoren en wielen?
  • Heb je al iets van dimensionering gedaan?
  • Zo ja, wat wil je ongeveer?
  • En hoe ga je dit aansturen?
Mijn eerste idee zou zijn om een lichte compressor druk op te laten bouwen in een ruimte, een bal in te laten brengen, deze ruimte af te laten sluiten en bij voldoende druk of de bal af te laten schieten (houder die wegschiet?) of de druk te laten ontsnappen. Kun je doen met een compressor, Arduino, wat PVC-buis en electronisch aangestuurde kleppen. Anders moet je netjes aansturing van motoren gaan regelen. PM even als je wat ideeën uit wilt wisselen, klinkt als een tof project!

offtopic:
Je taalniveau duidt niet zozeer op een studie, meer op een cursus. Wellicht handig hieraan te werken? Je topicstart is nog wat mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

BvDorp schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:59:
[...]

Paar vragen:
  • Hoe kom je überhaupt bij motoren en wielen?
  • Heb je al iets van dimensionering gedaan?
  • Zo ja, wat wil je ongeveer?
  • En hoe ga je dit aansturen?
Mijn eerste idee zou zijn om een lichte compressor druk op te laten bouwen in een ruimte, een bal in te laten brengen, deze ruimte af te laten sluiten en bij voldoende druk of de bal af te laten schieten (houder die wegschiet?) of de druk te laten ontsnappen. Kun je doen met een compressor, Arduino, wat PVC-buis en electronisch aangestuurde kleppen. Anders moet je netjes aansturing van motoren gaan regelen. PM even als je wat ideeën uit wilt wisselen, klinkt als een tof project!

offtopic:
Je taalniveau duidt niet zozeer op een studie, meer op een cursus. Wellicht handig hieraan te werken? Je topicstart is nog wat mager.
Is prachtig, maar moet wel elke keer lucht oppompen.
Met twee wielen, motor en geleiderail kan je ballen achter elkaar blijven knallen, zo snel als je er ballen in kan mikken.

Voor een motor zou ik eens vragen bij een elektrotechnisch installatiebedrijf. Misschien hebben ze wel wat, wat ze ergens uit gesloopt hebben.

Edit:
De bovenstaande methode gebruiken ze normaliter bij sporten zoals tennis en american football.
Ballen knallen om terug te slaan, c.q. te vangen.

Edit2:
http://zedomax.com/blog/2...red-tennis-ball-launcher/

^^dat idee, maar dan met een elektromotor.

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 15-03-2011 16:08 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vleesie1 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:32:

Heb je 2 motoren nodig? Het voordeel van 2 motoren is dat je waarschijnlijk draai- en effectballen kunt schieten, maar je moet ze wel precies kunnen aansturen om voorspelbare en herhaalbare ballen te schieten!
Volgens mij is 1 motor om beide wielen (even snel) aan te sturen makkelijker, dan kun je ook makkelijker de snelheid regelen (nou ja, relatief dan, om precies draaisnelheden te weten heb je nog steeds meer nodig). Effect kun je waarschijnlijk wel bij de 'uitgang' van je kanon regelen.

Edit: Je TS is niet echt duidelijk, ik ga er van uit dat je beide wielen wilt aansturen met de motoren, of zit je aan de aansturing van het richten/laden te denken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sloop een brommer. Tadaa, twee wielen en een motor! :)

But srsly: Ga eerst eens zelf bedenken wat je nodig hebt en zoeken. Je zet in je topicstart niet wat je al precies uitgezocht hebt (als in: wat voor motor heb je nodig? Wat voor type wielen kan je gebruiken? Hoe hard moet zoiets gaan voordat je 9 meter ver komt?) Op dit moment ga je ervanuit dat wij allemaal experts op het gebied van tennisballen-wegschieten zijn en je dus alleen onderdelen aan zullen reiken die je ook echt kan gebruiken. Daarnaast denk je blijkbaar dat we allemaal een glazen bol hebben en dus dingen als je budget en de termijn waarop je het nodig hebt zelf kan bedenken. Daarnaast ga je er ook nog eens vanuit dat we alle plekken waar je al gekeken hebt weten; je zet dat namelijk niet in je topicstart.

Als ik je een hint mag geven: lees de policy nog eens door en start dan nog een topic; met wat meer info ga je namelijk zowel ons als jezelf een hoop tijd en ergernis besparen :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.