7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Groet,
Perenor.
in android zit standaard een functie voor tethering en dit gebruik ik ook altijd voor mijn tablet geen 3g op mijn tablet voor nodig.Perenor schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:28:
Vraagje - aangezien het nog even duurt voor de 3G versies verkocht worden - kun je op de transformer een telefoon aansluiten die tethering ondersteunt? Om dan toch van mobiel internet gebruik te maken? En moet dat dan een android zijn, of kun je bijv. ook een windows mobile 6.5 toestel daarvoor gebruiken (heb op dit moment nog op een HD2, welke pas na de zomer vervangen gaat worden door waarschijnlijk 'n android toestel).
Groet,
Perenor.
ook vraag ik me af of het mogelijk is om full HD films (of ten minste 720P) van een computer naar de tablet te streamen, lijkt me namelijk erg mooi in combinatie met de HDMI poort.
ook heb ik begrepen dat de standaard video speler niet erg veel videofromaten afspeelt, maar je zou zeggen dat die tegra 2 kractig genoeg is om andere videoformaten af te spelen met 3rd party apps, zijn er al wat geschikte apps om dit te doen?
alvast bedankt!
Je weet dat je ook in een topic kan zoeken?pimjai schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:14:
(..) maar ik heb een paar vragen over deze tablet die ik niet op google heb kunnen vinden, dus ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden,
(..)
Ik had trouwens even over het hoofd gezien dat de tablet zonder dock geen usb aansluiting heeft. Vraag is natuurlijk wel of tethering straks via usb gaat werken. Ik weet niet of Android via usb gebruik kan maken van de gesharede internetverbinding van een android of windows phone (net zoals windows xp/vista/7 dat kan).
Gr. P.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Nu zeg je wat, ik ook! Dacht simpel een USB toetsenbordje aan te sluiten maar dat gaat dus niet lukken zonder dock. En mét dock heb je natuurlijk geen toetsenbordje meer nodig...Perenor schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 07:40:
Ik had trouwens even over het hoofd gezien dat de tablet zonder dock geen usb aansluiting heeft.
Wel even een kleine nuance in het gebruik van WiFi tethering. Er zijn namelijk twee soorten modi voor het opzetten van WiFi:Michel242186 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:51:
[...]
in android zit standaard een functie voor tethering en dit gebruik ik ook altijd voor mijn tablet geen 3g op mijn tablet voor nodig.
- Ad hoc
- Infrastructure
Android is over het algemeen nooit erg compatible geweest met ad hoc en ook de TF kan niet connecten met ad hoc netwerken (zie dit draadje). De telefoon en OS(-versie) bepalen hoe het netwerk wordt opgezet en een geroote HD2 met Froyo kan wel infrastructure opzetten, dat is zoals ik het gebruik.
@Perenor:
Als ik even lees in hoeverre de HD2 met WM6.5 dit kan, dan lijkt dit moeilijk te gaan. Ik zou dit dus wel eerst even checken wat voor netwerk jouw telefoon opzet.
Wat wel een mogelijkheid is om het via BT te doen, maar doen moet je telefoon wel BT DUN ondersteunen... (HD2 kan dit volgens dit draadje)
[ Voor 5% gewijzigd door ELTino op 13-05-2011 10:30 ]
Kijk dat is goed nieuws!Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:28:
Er is wel een usb accessoire aangekondigd die je op de dockport zet.
- Je hebt voor zover ik weet geen compatibility modus zoals je bij de iPad hebt waarbij je zelf de 2x zoom kan bepalen. Standaard draait HC alle apps gestretched op fullscreen en dat gaat eigenlijk best goed. Bij sommige games die bijvoorbeeld voor de LG 2X zijn bedoeld, daar zit de touch area van menu-navigatie een centimeter lager dan je zou verwachten. Maar hij draait dus gewoon alle eerdere apps en dan op fullscreen.pimjai schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:14:
ik ga binnenkort een tablet aanschaffen, en ik twijfel nog tussen deze en de ipad, maar ik heb een paar vragen over deze tablet die ik niet op google heb kunnen vinden, dus ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden, zo las ik in een paar reviews dat apps die voor telefoons gemaakt zijn, in een klein window draaien, maar wat ik nergens kan vinden is of je ze ook gewoon uit kan rekken zodat ze full screen zijn, zoals op de iPad.
ook vraag ik me af of het mogelijk is om full HD films (of ten minste 720P) van een computer naar de tablet te streamen, lijkt me namelijk erg mooi in combinatie met de HDMI poort.
ook heb ik begrepen dat de standaard video speler niet erg veel videofromaten afspeelt, maar je zou zeggen dat die tegra 2 kractig genoeg is om andere videoformaten af te spelen met 3rd party apps, zijn er al wat geschikte apps om dit te doen?
alvast bedankt!
- De gewenste setup is niet helemaal duidelijk. Je wilt on the fly HD-films streamen van een PC naar de TF en deze dan aansluiten met HDMI op een TV? Wat handiger is, is om je pc in te stellen als DLNA-server en dan via Asus MyNet (app op TF) de video gewoon streaming te kijken.Maar dat kan dus.
- Wat betreft de HD video playback zijn de meningen een beetje verdeeld maar niet heel enthousiast. Conclusie is wel dat het niet zozeer aan de resolutie ligt maar vooral aan de bitrate en het bijbehorende profiel ligt. Asus adverteert dat 1080p mogelijk is, maar in kleine letters staat eronder dat het om 1080p met een baseline profile gaat. De meeste films die je download zijn op high profile of hoger (zie Wiki) en die moet je dus weer opnieuw encoden naar een lagere bitrate. Dat komt voornamelijk door de Tegra2 die de beperking van 1080p BP heeft. Vandaar ook dat Boxee Box voor zijn media speler niet meer heeft gekozen voor tegra2. Bestandsformaten maken niet zo heel veel uit, dat zijn containers waarvoor een aparte decoder moet zijn. RockPlayer en MoboPlayer spelen bijvoorbeeld al gewoon mkv, xvid, divx etc. en zijn ook nog eens gratis.
Het zou inderdaad mooi zijn geweest als je gewoon je mkv van je htpc kon copy pasten naar de TF en dan gewoon afspelen.
Zelf zal ik niet zoveel video kijken denk ik. Daar heb ik mijn htpc voor met een mooie plasma.
En die keer (vakanties bv) vindt ik het niet erg om een paar te converten (immers het merk met de bekende fruit als logo moet je ook veel voor converten wil deze het afspelen).
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Niet alle apps helaas, de "Het Weer" app is dezelfde formaat als op mijn Galaxy S, dus kleinELTino schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:00:
[...]
- Je hebt voor zover ik weet geen compatibility modus zoals je bij de iPad hebt waarbij je zelf de 2x zoom kan bepalen. Standaard draait HC alle apps gestretched op fullscreen en dat gaat eigenlijk best goed. Bij sommige games die bijvoorbeeld voor de LG 2X zijn bedoeld, daar zit de touch area van menu-navigatie een centimeter lager dan je zou verwachten. Maar hij draait dus gewoon alle eerdere apps en dan op fullscreen.
Over de films, ik zet ze toch om in een ander (kleiner) formaat, als ik echt HD wil kijken doe ik dat wel op de TV. Ik gebruik oa de TF om bijv. op de bank of in bed een filmpje te kijken.
Komt nog wel, op dit op mijn Desire via cifsmanger, windows shares mounten als virtuele directory, en dan kan rockplayer er gewoon bij en direct afspelen over wifi.DarkSide schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:20:
ja de video playback is een van de grootste nadelen. Niet alles loopt even soepel en makkelijk.
Het zou inderdaad mooi zijn geweest als je gewoon je mkv van je htpc kon copy pasten naar de TF en dan gewoon afspelen.
Zelf zal ik niet zoveel video kijken denk ik. Daar heb ik mijn htpc voor met een mooie plasma.
En die keer (vakanties bv) vindt ik het niet erg om een paar te converten (immers het merk met de bekende fruit als logo moet je ook veel voor converten wil deze het afspelen).
Kan wel handig zijn als ik iets wil kijken op de tab en mijn dochtertje lekker op de htpc iets kijkt.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
converteren is ook geen probleem, denk dat je een programma als tversity ook wel kan gebruiken om gewoon on the fly te converteren. en anders is een programa als handbreak ook geen probleem.
http://weblogs.nrc.nl/heb...ipad-2-meets-android-3-0/
Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
Teleurstellend stuk, er wordt eigenlijk niets gezegd over de Transformer.oltk schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:49:
NRC heeft de Ipad 2, de ASUS Transformer en de Galaxy Tab 10.1 eens naast elkaar gezet:
http://weblogs.nrc.nl/heb...ipad-2-meets-android-3-0/
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Helaas niet alle USB 3.0 kabels... Het nadeel is die 15V, geen idee op welke lijn hij die gooit.vigilante888 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:52:
Voor de mensen die de usb kabel te kort vinden, je kan een usb 3.0 verlengkabel gebuiken. Met een usb3.0 verlengkabel laad hij wel.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:59
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
echt een dikke fail van Asus om zo'n korte usb kabel bij te leveren...
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Duh...Chaoss schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:13:
ga ff proberen dan en post hier even welke kabel wel werkt
echt een dikke fail van Asus om zo'n korte usb kabel bij te leveren...
Ik zal even een kabeltje bestellen, wordt helemaal krankjorum van dat korte ding, je kunt dan echt niet werken...
Zal posten welke kabel werkt
Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
http://dlcdnet.asus.com/p...pdate_Launcher_SOP_WW.pdf
In de handleiding op pagina 45 staat :
http://dlcdnet.asus.com/p...F101/TF101_Full_0418d.pdfTuxera software provides support for NTFS format.
Iemand een idee waarop dat betrekking heeft ?
EDIT
Dan zou je met NTFS bestanden kunnen werken op je Asus
http://www.tuxera.com/about-us/news/2680/ASUS Selects Tuxera File System Software for Eee Pad™ Tablets
Provides Seamless Interoperability and Extended Battery Use Time
HELSINKI, FINLAND and TAIPEI, TAIWAN — May 12, 2011 — Tuxera Inc., the leading provider of Windows and Mac compatible file systems for Android, Linux and other platforms, today announced it has signed a license agreement with ASUS to include Tuxera’s file system software into ASUS complete line of tablets.
“During our evaluation, we found that Tuxera file system software had the best performance and compatibility. However, the main reason we decided to include Tuxera software in all of our Google Android® based Eee Pad™ tablets is that Tuxera software supports the ASUS Green Design initiative by using less CPU power and adding nearly 20% more battery time,” said ASUS Corporate Vice President, Alan Hsieh.
“Tuxera takes great pride in optimizing our products to run efficiently on every platform and we are especially excited to be part of the innovative ASUS Eee Pad™ product line,” said Mikko Välimäki, Tuxera CEO.
Tuxera file system products such as Tuxera NTFS and Tuxera exFAT enable tablets, smartphones, TVs and many other consumer electronics devices to transfer data to and from all types of portable storages using USB, SDHC, SDXC, and network interfaces. Tuxera’s software is optimized for all major chipset hardware and operating system platforms and delivers industry-leading read and write speeds, while using less power to extend battery usage time.
[ Voor 72% gewijzigd door abusimbal op 17-05-2011 15:03 ]
Kan je dan geen bestanden gebruiken groter dan 2GB??The Wizard schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:35:
Ik heb even getest, een microsd geformatteerd in NTFS werkt niet.
weet je toevallig of ze hem ook op vooraad hebben?oltk schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:52:
Ik zie dat de mediamarkt de asus ee pad transformer te koop heeft. Dat staat in hun papieren krantje.
[ Voor 92% gewijzigd door The Wizard op 18-05-2011 08:50 ]
- Chaoss
[ Voor 4% gewijzigd door The Wizard op 18-05-2011 08:53 ]
Ik ben bang dat het daarnaast zelfs een drukfout is en hij volgend maand af te halen is of het is centraal ingekocht waardoor je geen Benelux versie hebt.
Hetzelfde stond inderdaad in de Levertijden topic
De discussie kunnen we daar dan ook beter voortzetten
[ Voor 28% gewijzigd door Kiswum op 18-05-2011 08:55 . Reden: link geplaatst ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Zie hier: [Asus Eee Pad Transformer] LevertijdentopicKiswum schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:52:
Dat wilde ik net vragen The Wizzard. Regio Eindhoven stond hij er niet in namelijk.
Ik ben bang dat het daarnaast zelfs een drukfout is en hij volgend maand af te halen is of het is centraal ingekocht waardoor je geen Benelux versie hebt.
In mijn regio stond hij ook niet in de folder. Misschien is ie daar als pre-order leverbaar?
Anders Ext3 of Ext4 proberen.beschuit schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:36:
[...]
Kan je dan geen bestanden gebruiken groter dan 2GB??
hoe bevalt ie!?!
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
De accu gaat lekker lang mee, ik kan er nu zo'n 1,5 dag mee doen en dan gebruik ik 's avonds veel op de bank voor surfen/mailen/facebook enz. Overdag kijk ik gemiddeld 2 series (a 45 minuten).
Op het werk gebruik ik hem voor mindmap. Omdat ik daar geen WiFi verbinding heb, gebruik ik af en toe de Galaxy S2 voor een WiFi hotspot en de rest van de tijd staat Flight Mode aan.
Een collega die een IPad heeft is er helemaal weg van en wil nu ook overstappen naar de TF. Vooral het gebruik van Widgets vind hij super en dat je geen iTunes nodig hebt.
[ Voor 11% gewijzigd door CopyCatz op 18-05-2011 14:42 ]
Wat is dat de toegevoegde waarde van TuxeraThe Wizard schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:35:
Ik heb even getest, een microsd geformatteerd in NTFS werkt niet. Ik weet niet of dat je vraag was.
Normaal word exFAT ook ondersteund, die heft geen 4GB (of 2GB) limiet.beschuit schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:36:
[...]
Kan je dan geen bestanden gebruiken groter dan 2GB??
BTW: ben weer aan het twijfelen. Nu tussen de Transformer en de aanstaande Galaxy Tab 10.1. Eerste heeft dock en geen 3G, tweede geen dock maar wel 3G model, en nog een stuk lichter. GT10.1 werkt volgens Engadget 9u55 op accu bij video kijken.
[ Voor 19% gewijzigd door abusimbal op 18-05-2011 14:44 ]
Mag ik vragen wat de overweging zou zijn voor de Acer?CopyCatz schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:40:
Ik ben zelf ook zwaar aan het twijfelen, we gaan volgende maand naar de VS en dan wil ik of een transformer of een iconia meenemen. Ik neig sterk naar een transformer.
Maar kun je een exFAT geformatteerd microSD kaartje dan nog wel (via een cardreader) in Windows (7) benaderen?abusimbal schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:41:
Normaal word exFAT ook ondersteund, die heft geen 4GB (of 2GB) limiet.
De acer is helaas 450 dollar voor een 16 gig, slechter scherm, aluminium behuizing (achterkant dan) en een tikje buggier begrijp ik. Maar wel leverbaar, en je moet als gadgetfreak toch met iets thuiskomen uit de VS.. als het maar onder de importgrens van 420 euro blijftD-e-n schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:42:
[...]
Mag ik vragen wat de overweging zou zijn voor de Acer?
Ja, werkt zelfs onder XP met installatie van een hotfixHaay schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:42:
[...]
Maar kun je een exFAT geformatteerd microSD kaartje dan nog wel (via een cardreader) in Windows (7) benaderen?
Wikipedia: exFAT
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Groot nadeel van de 10.1, die krijgt geen microSD volgens de laatste berichten, net zoals de 10.1v dus...abusimbal schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:41:
BTW: ben weer aan het twijfelen. Nu tussen de Transformer en de aanstaande Galaxy Tab 10.1. Eerste heeft dock en geen 3G, tweede geen dock maar wel 3G model, en nog een stuk lichter. GT10.1 werkt volgens Engadget 9u55 op accu bij video kijken.
Nee, niet standaard. Die adapter voldoet zeker!Smarron schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:28:
Voor de bezitters van de UK-versie. Zat hier nou standaard een UK to EUR adapter bij ? En zo nee, is dit genoeg: http://www.new-line.nl/nl...-verloopstekker_14647.htm
De oplader + USB kabel + adapter (zelf gekocht):

De lader geeft de volgende voltages uit:
15 V - 1,2 A
5 V - 2 A
Dus ook ideaal om snel je telefoon op te laden
[ Voor 13% gewijzigd door The Wizard op 18-05-2011 15:52 ]
- Chaoss
Kan dat altijd zonder problemen? als ik voel hoe heet mijn HTC dsire batterij wordt als die aan zijn originele oplader hangt... kan me voorstellen dat hij dan nog heter/te heet gaat worden.The Wizard schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:44:
Dus ook ideaal om snel je telefoon op te laden.
De 3G toch wel?The Wizard schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:44:
[...]
Groot nadeel van de 10.1, die krijgt geen microSD volgens de laatste berichten, net zoals de 10.1v dus...
Lees net op Engadget dat het de komende weken beter moet worden.. Dus als ik jou was zou ik proberen om tegen die tijd een combo te kopen van dock+tablet, weet niet wat de prijs dan is, los van elkaar is het 550$ -> ±385€. In de US komt daar nog wel taxes bij, maar ligt eraan in welke staat je zit.CopyCatz schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:40:
Ik ben zelf ook zwaar aan het twijfelen, we gaan volgende maand naar de VS en dan wil ik of een transformer of een iconia meenemen. Ik neig sterk naar een transformer. Heb nu een ipad waar ik voornamelijk series op kijk via vlc (xvid erop gekopieerd..) maar ik zou liever 720P streamen... Helaas zijn de transformers bij bestbuy continu uitverkocht, ik hoop dat de voorraden wat beter worden in juni... 16 gig is 400 dollar, 32 gig 500. Ik denk dat het een 16 gig wordt, wil toch veel online doen / streamen.
Ik hoop nog steeds dat m'n stiefpa een 16gb voor me kan scoren, liefst ook een dock, maar denk t niet. Tot nu toe alleen de 32gb op voorraad by Fry's in California.. Maar vind 100$ voor 16gb extra te duur..
Maar als de 16gb er niet is, dan maar de 32 haha
Mijn excuses, je hebt gelijk, de WiFi versie krijgt geen microSD, had over de WiFi versie heen gelezen.
Volgens mij begrenst de electronica in de telefoons de hoeveelheid stroom die opgenomen wordt.Chaoss schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:57:
[...]
Kan dat altijd zonder problemen? als ik voel hoe heet mijn HTC dsire batterij wordt als die aan zijn originele oplader hangt... kan me voorstellen dat hij dan nog heter/te heet gaat worden.
De TF doet over de laatste 10% veel langer, in Battery Monitor (app) is te zien dat het opgenomen stroomsterkte langzaam afneemt in die laatste 10%.
[ Voor 54% gewijzigd door The Wizard op 18-05-2011 16:25 ]
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Is het ook, Zeker nadat ik gistermiddag 10/30 minuten met de Acer Iconia A500 in mijn handen stond. (Bij de Saturn.)Chaoss schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:43:
pfff nog een maand wachten op de dock versie... klinkt lang
Eerste indruk van honeycomb is erg goed bevallen.
Enigste wat mij tegenviel was het gewicht van de tablet (Nu was die Acer ook niet lekker vast te pakken met één hand.)
Al verwacht ik dat het toch goed te doen zal zijn bij gebruik in eigen bezit. (Je kunt in een winkel immers niet even op de bank/bureaustoel gaan zitten of op bed gaan liggen.)
Al met al lijkt honeycomb alles te bieden wat ik ervan verwacht, En past de Asus Transformer daar ook het beste bij omdat die geleverd word met software voor het remote bedienen van pc's op het lokale netwerk.
Een Windows 7 Tablet heb ik ook overwogen maar zie ik niet zitten.
Dit omdat voor rond de €500,- de hardware te beperkt is om Windows soepel te draaien met mijn gebruik.
En je dan al snel richting de €1000,- of meer gaat en dat is mij teveel van het goede.
De Acer W500 (Stond naast de A500) viel mij dan ook erg tegen, Het zag er leuk uit van een afstandje maar eenmaal met de fingers op het scherm irriteerde ik mij al snel aan het feit dat alles net te klein was en ik daardoor te vaak de verkeerde map of link opende.
Dit zal waarschijnlijk ook het geval zijn als ik met de Asus mijn PC remote overneem, Dus ik hoop dat Asus mij voor is geweest en er een zoom functie in die app zit.
(Al is het belangrijkste wat ik via die app wil kunnen redelijk simpel, En dat is de pc uitzetten. Kan iemand eigenlijk bevestigen of dit ook kan?)
Ja je kunt zoomen via de remote. Ik heb het nog maar 1 keer gedaan, maar het beviel me beter dan ik verwacht had.
Beoordeel zelfJarlSX schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:32:
draait Paradise Island (goed) op de Transformer?

Je ziet dat het geupscaled is, maar erg goed te doen!
YouTube: ASUS Eee Pad Transformer vs iPad 2 - Tablet PC Featuring Tegra 2 Product Tour NCIX Tech Tips
zijn die series toevallig 720P? het is me namelijk nog niet helemaal duidelijk hoe het zit met de mogelijkheden van dat apparaat om 720P af te spelen, verder ben ik helemaal om.The Wizard schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:05:
Hij bevalt goed, gebruik hem veel om series te kijken. Er zitten wel een paar eigenaardigheden in die niet te reproduceren zijn, maar goed, HC 3.0 is natuurlijk ook niet de stabielste. Ik zit met smart te wachten op 3.1
.
De accu gaat lekker lang mee, ik kan er nu zo'n 1,5 dag mee doen en dan gebruik ik 's avonds veel op de bank voor surfen/mailen/facebook enz. Overdag kijk ik gemiddeld 2 series (a 45 minuten).
Op het werk gebruik ik hem voor mindmap. Omdat ik daar geen WiFi verbinding heb, gebruik ik af en toe de Galaxy S2 voor een WiFi hotspot en de rest van de tijd staat Flight Mode aan.
Een collega die een IPad heeft is er helemaal weg van en wil nu ook overstappen naar de TF. Vooral het gebruik van Widgets vind hij super en dat je geen iTunes nodig hebt.
Op mijn Desire draai ik een custom ROM met ext2/a2SD. Want het interne geheugen voor apps is veel te klein.
Hoe zit het met de eee Pad? Memory 1 GB draait daar het OS en alle (pre-installed) apps op?
Worden te downloaden apps ook daar geinstalleerd en is de storage inderdaad alleen storage? Of kunnen de apps ook naar het 16gb deel?
Want 1GB lijkt veel, maar zit zo vol. Zeker als Honeycomb de nodige ruimte opeist en de apps worden ook steeds groter....
Wie o wie heeft de ervaring of het anwoord al gevonden?
Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....
@the wizzard: oke, fijn om te weten. ook maar 1 aanschaffen als ze in nederland beschikbaar zijn.
dank upimjai schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:37:
die 1GB is het RAM geheugen, hierop draaien alle apps die je op het moment open hebt staan (simpel gezegd) de apps instaleer je gewoon op het 16GB SD geheugen.
@the wizzard: oke, fijn om te weten. ook maar 1 aanschaffen als ze in nederland beschikbaar zijn.
Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
http://www.notebookcheck....ock-Notebook.53244.0.html
Wat in hemelsnaam doet deze post in het Asus Transformer topic? Niet alleen gaat het daar om een Acer, maar ook nog eens om een Windows tablet.Philflow schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:24:
Test Acer Iconia Tab W500 Keydock Notebook
http://www.notebookcheck....ock-Notebook.53244.0.html

Ik zal je een hint geven: Je hebt het verschil al gevonden, richt je nu op de overeenkomstenHaay schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:32:
[...]
Wat in hemelsnaam doet deze post in het Asus Transformer topic?
Verwijderd
Wat ik me nu afvraag, werkt Spotnet met bijv. een NAS ook?
Ik probeer namelijk deze informatie via google te vinden maar helaas zonder resultaat.
Ik gebruik mijn laptop namelijk alleen voor de zaken die een tablet tegenwoordig ook kan, alleen deze informatie krijg ik dus niet gevonden, indien iemand hier een positief antwoord op heeft kan ik mijn notebook verkopen en een leuke tablet aanschaffen
Stel dat een variant van Spotnet werkt (gebruik je nu de windows applicatie of gebruik je de website?), Android is toch niet echt gelijk aan Windows 7 wat betreft functionaliteit.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:07:
... Ik gebruik mijn laptop namelijk alleen voor de zaken die een tablet tegenwoordig ook kan...
Je zal toch meer moeten vertellen over "de zaken"
Wat doe je nog meer met je laptop?
Verwijderd
Ik doe alleen maar de volgende toepassingen; mail, surfen, via spotnet windows applicatie "informatie" downloaden, af en toe een keer printen en dat was het wel. Het is daarom ook een uitkomst dat dit apparaat standaard een toetsenbord erbij heeft.
Er zijn webbased varianten van spotnet. Er is zover ik weet geen android spotnet client.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:50:
Beste,
Ik doe alleen maar de volgende toepassingen; mail, surfen, via spotnet windows applicatie "informatie" downloaden, af en toe een keer printen en dat was het wel. Het is daarom ook een uitkomst dat dit apparaat standaard een toetsenbord erbij heeft.
om nzb`s te zoeken kun je bijvoorbeeld spotplanet.org gebruiken, dat maakt geloof ik ook gebruik van dezelfde informatie als spotnet. verder kun je natuurlijk als je bepaalde apps zoekt altijd de android market doorzoeken op market.android.comVerwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:07:
Beste,
Ik probeer namelijk deze informatie via google te vinden maar helaas zonder resultaat.
Ik gebruik mijn laptop namelijk alleen voor de zaken die een tablet tegenwoordig ook kan, alleen deze informatie krijg ik dus niet gevonden, indien iemand hier een positief antwoord op heeft kan ik mijn notebook verkopen en een leuke tablet aanschaffen
Maar er zit alleen een USB aansluiting op het toetsenbord toch?abusimbal schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:47:
Om nogmaals op 3G terug te komen. Nu met USB ondersteuning in versie 3.1 valt te verwachten dat USB 3G stick gaan werken.
Vandaag bij de MM met de acer gespeeld. Door de gladde achterkant daarvan ligt die toch minder prettig in de hand dan de tf vind ik.
Ja, enkel op de docking.D-e-n schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:30:
[...]
Maar er zit alleen een USB aansluiting op het toetsenbord toch?
Ik krijg vandaag als het goed is een goedkope 3.0 kabel, als die werkt zal ik het laten weten.Michel242186 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:59:
iemand nog een goede tip voor een usb 3.0 verlengkabel (liefst goedkoop)?...die ook werkt om de transformer op te laden?
oke tnxThe Wizard schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 07:10:
[...]
Ik krijg vandaag als het goed is een goedkope 3.0 kabel, als die werkt zal ik het laten weten.
Wat voor nas heb je ? Voor Qnap is er een spotweb package, for Synology is het iets meer werkt (maar te doen)
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:07:
Beste,
Ik heb hem binnen gekregen, hij werkt. http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=13103Michel242186 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:59:
iemand nog een goede tip voor een usb 3.0 verlengkabel (liefst goedkoop)?...die ook werkt om de transformer op te laden?
1,8 meter voor € 6,60 (Excl. verzendkosten).
Verwijderd
The Eee Pad comes with a 10.1-inch 1280 x 800 IPS display whose characteristics are remarkably similar to that of the iPad 2. Max brightness, black level and thus contrast are all near identical to the iPad 2Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:10:
Hoe goed (of slecht:)) presteert het scherm van de transformer in vergelijking met die van de galaxy tab 10.1 en ipad 2?
http://www.anandtech.com/...-pad-transformer-review/5
[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 20-05-2011 19:14 ]
"Near identical"....??? De Asus heeft een hogere resolutie. Ik vind de scherm van de Asus iets beter en dat komt ook terug in de specificaties.Philflow schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:13:
[...]
The Eee Pad comes with a 10.1-inch 1280 x 800 IPS display whose characteristics are remarkably similar to that of the iPad 2. Max brightness, black level and thus contrast are all near identical to the iPad 2
http://www.anandtech.com/...-pad-transformer-review/5
goed lezenRoloTomassie schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:31:
[...]
"Near identical"....??? De Asus heeft een hogere resolutie. Ik vind de scherm van de Asus iets beter en dat komt ook terug in de specificaties.
heb met de iPad regelmatig in de zon een boek gelezen dus ga er vanuit dat het met de transformer ook moet lukken.Wybo schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:42:
Maar buiten blijft het een onbruikbaar apparaat. Met heel veel moeite valt er een boek op te lezen. Maar voor de rest vind ik het niks. (Buiten dus, binnen is het een werelds ding!)
Moet je ook niet in de volle zon gaan zitten. Lekker onder de parasol, drankje erbij. En als je er aan irriteert, dan koop je toch van dat spul waardoor het minder reflecteert. Tis het een of ander.Wybo schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:42:
Maar buiten blijft het een onbruikbaar apparaat. Met heel veel moeite valt er een boek op te lezen. Maar voor de rest vind ik het niks. (Buiten dus, binnen is het een werelds ding!)
[ Voor 12% gewijzigd door Oxize op 21-05-2011 17:01 ]
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Ik hou ervan in de zon te zitten. Maar ik ga zeker niet iets kopen wat het binnen minder goed doet
Ben er nog steeds heel tevreden mee, maar geef alleen wel aan dat hij het in de volle zon dus gewoon niet goed zichtbaar weergeeft. That's all. Zal het nu eens in de schaduw gaan proberen
/edit: yup schaduw gaat goed, en zelfs in de avondzon* is het wel werkbaar.
*rug naar de zon werkt beter dan met je hoofd naar de zon overigens.
[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 21-05-2011 18:27 ]
Als het goed is moet het gewoon MKV afspelen, met de VLC Player voor Android?BowToThePrince schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 18:28:
Kan de transformer 720p h264 mkv afspelen ?
Waar ik wel graag wil terugkomen in de topic, over Spotnet.
Is het dan mogelijk om via de Transformer spots de downloaden en dat die ze gelijk op je NAS of computer gooit?
Is er uberhaupt geen mogelijkheid om iets van je netwerk te bekijken, bijvoorbeeld een pdf op je NAS of WHS die wilt lezen?The Wizard schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:53:
Ik denk het niet, aangezien je netwerkschijven niet kunt benaderen, tenminste, niet met de standaard apps aan boord.
Dit topic is gesloten.