Ati Radeon 6870 met 450 Watt?

Pagina: 1
Acties:

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 20:36
Hey guys,

Zit mede door deze Review nogal te twijfelen of deze kaart misschien ook niet op mijn systeem zal werken, sinds de kaart een requirement van 500 Watt vraagt, maar lage idle en load stroom verbruikt.

Dit zijn mijn PC specificaties (Alles staat op stock)

Intel Core2Duo E8400 @ 3 GHz (Stock cooler)
4096 MB DDR2 Geheugen
GeForce 9800 GTX+ 1024 MB
Asus P5Q Mobo

Alvast bedankt!

Op eventuele vragen zal ik zo spoedig mogelijk antwoorden, maar zit op werk >_<

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:17

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En dan geef je een hoop specificaties, maar niet het merk en type van je voeding... Terwijl dat het belangrijkste is!

• w00tstok
Sorry mijn excuses >_< Merk moet ik even nakijken dacht dat het Antec 450 Watt was, maar niet 100% zeker. Zal als ik thuis ben even m'n kast openen en kijken wat voor merk. Heb hem destijds bij CoolPrices in elkaar laten zetten, maar die is al poos failliet. Dus die check ik thuis.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-02 21:37
Heel simpel gezegd... De specificaties die je nu opgeeft, dat werkt toch? Zo ja, dan mag het geen problemen geven aangezien een HD6870 minder verstookt dan een 9800GTX+ (160watt t.o. 151watt) Voldoende power zal er dus moeten zijn als het nu ook al draait.

• w00tstok
Ja klopt, alleen zit ik in twijfel met de load, dus als hij volle toeren draait of hij dan niet boven de load komt van de 9800GTX+. But thanks alvast ^_^

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:36

mvh

State Governor

Mijn complete PC verstookt amper meer dan 150 W onder belasting, tel daar 150 W bij op (voor mij tamelijk onwaarschijnlijk), en je zit nog altijd goed met een 450 W A-merk als Antec. Verder is er deze BBG, ook handig om door te nemen: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-02 21:37
w00tstok schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:47:
Ja klopt, alleen zit ik in twijfel met de load, dus als hij volle toeren draait of hij dan niet boven de load komt van de 9800GTX+. But thanks alvast ^_^
Dat geef ik toch aan? De TDP van de HD6870 is lager dan die van de 9800GTX+, dus die zal daar niet boven komen. De TDP is geen gemiddeld vebruik... ;)

Verwijderd

Paar opmerkingen:

Een 9800GTX+ kan zowel 55nm als 65nm zijn, de ene is zuiniger de andere neemt meer dan de HD6870.
Een Antec van 450W zou een SmartPower kunnen zijn, is beter om deze te vervangen door het gebruik van gare condensators.
TDP is geen verbruik en kan vaak ook niet hiervoor gebruikt worden.
Vermogen wat de fabrikant opgeeft voor een videokaart is onzin. ;)

• w00tstok
Ik heb even snel m'n videokaart opgezocht, kon er alleen niet snel opmerken of het 55 of 65nm is.

http://www.sparkle.com.tw...tail.asp?id=76&sub_id=293

Zal thuis alleen nog kijken welke voeding ik heb.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb van de week mijn 6870 getest icm een 2600K en een P55A-GD65 op een 450W Cougar voeding (en Cougar is nu niet echt een A-Merk als het aankomt op efficientie ), en dat loopt prima (max 250W uit 't stopcontact). Met 450W kun je nog heel aardig uit de voeten hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 15-03-2011 16:17 ]

Verwijderd

Wat heeft efficiëntie hiermee te doen?

Daarnaast is 450W totaal nietszeggend.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 16:06 ]

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:05:
Paar opmerkingen:

Een 9800GTX+ kan zowel 55nm als 65nm zijn, de ene is zuiniger de andere neemt meer dan de HD6870.
Een Antec van 450W zou een SmartPower kunnen zijn, is beter om deze te vervangen door het gebruik van gare condensators.
Vermogen wat de fabrikant opgeeft voor een videokaart is onzin. ;)
1e alinea: very true. SmartPower is de budgetline van Antec, en ook wat minder goed qua kwaliteit dus. desondanks nog steeds beter als een FSP of een Trust die standaard in de Packard Bells zitten bijvoorbeeld.

2e argument:
Zeker wel! TDP = Thermal Design Power, en die naam is enigzins misleidend. Je zou denken de maximale uitstoot van warmte. Dat is ook zo. Maar sinds wanneer heeft een chip een rendement? een chip produceert warmte doordat de transistors omslaan en daarbij energie verbruiken en die omzetten in warmte. Dus TDP = Maximaal verbruik. daarmee slaat dus je 3e stelling helemaal nergens op.

Verwijderd

Er zit wel een verschil tussen zou moeten zijn en is helaas. ;)

Kijk maar eens naar bijvoorbeeld de TDP van de GTX580 of een willekeurige Intel CPU.

Wat betreft de SmartPower's, de gemiddelde FSP voeding is echt beter. SmartPower's zijn prima dingen op de condensators na. Die zijn echt erg bagger, daardoor komt het nogal eens voor dat de voedingen wat PC onderdelen de dood in helpen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 16:19 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:05:
Wat heeft efficiëntie hiermee te doen?
Nou, zelfs een niet efficiente voeding trekt nog maar bijzonder weinig uit het stopcontact, dus is het verbruik van de videokaart nog lager.
naarden 4ever schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:06:
1e alinea: very true. SmartPower is de budgetline van Antec, en ook wat minder goed qua kwaliteit dus. desondanks nog steeds beter als een FSP of een Trust die standaard in de Packard Bells zitten bijvoorbeeld.
FSP is juist een van de betere merken, ze produceren vaak voor OEM, net als CWT, maar dat zijn prima dingen. Beter als die SmartPowers van Antec (die hele oude ploften nog wel eens bij een beetje belasting).

Verwijderd

Terw_Dan schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:19:
[...]

Nou, zelfs een niet efficiente voeding trekt nog maar bijzonder weinig uit het stopcontact, dus is het verbruik van de videokaart nog lager.
Dit snap ik niet, het verbruik van een videokaart wordt niks meer met een onzuinige voeding hoor.
FSP is juist een van de betere merken,
Dat valt wel mee. ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:21:
[...]
Dit snap ik niet, het verbruik van een videokaart wordt niks meer met een onzuinige voeding hoor.
Nee natuurlijk niet. Maar het gaat toch ook om de gemeten waardes.

• w00tstok
Guys, ben net thuis en gelijk kast opengemaakt. Zie nu pas dat het een 500 Watt voeding is.. -_-;

Tis inderdaad een Antec, Antec EarthWatt EA 500 Watt to be exact. Dus neeeeem aan dat dat geen problemen moet geven met zowel de 6870 of misschien zelfs hogere klasses?

Verwijderd

Een HD6950 moet ook nog wel kunnen samen met een CPU overklok, wat ook niet verkeerd is trouwens.

Verwijderd

Behalve de HD6990 zou je elke kaart moeten kunnen draaien :)

Verwijderd

Een HD4870X2, GTX295, GTX590, GTX580 en GTX480 zou ik ook niet doen trouwens. ;)

• w00tstok
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:11:
Een HD6950 moet ook nog wel kunnen samen met een CPU overklok, wat ook niet verkeerd is trouwens.
Zie inderdaad dat de prijs/prestatie verhouding best goed liggen tussen de 6870 en de 6950. Alleen wil ik even testen hoeveel Watt m'n PC stookt onder 100% load. Iemand een idee waarmee ik dat het beste kan testen (Software gewijs dan wel)?

En over de CPU clock, heb ik al eens gedaan, maar met de stock cooler kom ik niet erg ver. Heb een bagger kast zonder airflow en CPU koeler plaatsen ben ik geen ster in :X

[ Voor 16% gewijzigd door w00tstok op 16-03-2011 23:48 ]

Verwijderd

Furmark en LinX of OCCT Power supply (zelfde idee) bijvoorbeeld.

Verbruik zal waarschijnlijk onder de 250W liggen, verwacht het wel boven de 200W. Overigens ligt het ook aan de huidige videokaart 55 of 65nm, kun je zien met GPU-z.

Wat betreft een andere CPU koeler, dat is echt simpel zelfs op Youtube kun je wel "handleidingen" vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 23:56 ]

• w00tstok
Ik heb dus de 55nm versie zag ik net, alleen nu heb ik die tests gedaan, maar ik kan nergens iets terug vinden over het totale Watt verbruik. Zie temperaturen, voltages e.d. maar niet iets concreets waaruit ik het gebruik uit kan halen :X Maar misschien ligt het aan mijn noobi-ness. :X

Verwijderd

w00tstok schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 00:38:
Maar misschien ligt het aan mijn noobi-ness. :X
:D Je hebt natuurlijk wel een meter nodig welke je tussen de PC en het stopcontact drukt. :p

• w00tstok
Hehe, was ik dus al bang voor :P Hoopte erop dat er misschien stukje software was die dat kon achterhalen. Heb namelijk geen Wattmeter bij de hand >_< But thanks! Ik ga gewoon op jullie adviezen af, alleen nog speculeren over 6870 of de 6950 >_<
Pagina: 1