Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altruis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-03 09:17
Hallo allemaal,

Ik weet niet zeker of dit het juiste forum is, maar ik wist niet waar ik het anders moest zetten dus moderators, mocht je vinden dat het ergens anders moet, vertel het me asjeblieft!

Ik ben in de laatste 3-4 maanden door 3 headphones gegaan, allemaal van Sennheiser (de Sennheiser CX 250 om precies te zijn pricewatch: Sennheiser CX 250 (Zwart)) en ik word er nu wel een beetje gek van. Vandaag is er dus weer één kapot gegaan en ik heb géén idee hoe dat komt.

Elke keer dat ik de headphones niet gebruik, wikkel ik de draden en de plug om mijn iphone heen met de plug eerst, en dan de draden eromheen. Eerst liet ik nog de plug in mijn telefoon of ipod, en ik dacht dat het daar dus aan lag en ik doe het nu dus ook niet meer zo, maar het gaat nog steeds kapot. De reden waarom ik denk dat het aan de plug ligt, is omdat elke keer dat het kapot gaat, één van de twee oortjes het opeens niet meer doet of heel erg gaat storen. Als ik een beetje ga wiegelen met de plug geeft het wel weer even geluid, maar alleen als ik het dus op een speciale manier houd. Zodra ik ga fietsen gaat die plug natuurlijk heen en weer en hoor ik constant maar korte delen van het nummer. Als ik mijn iPhone dan wil gebruiken en eerst zat mijn headphone eromheen, dan laat ik de headphones gewoon in mijn zak een beetje opgefrommeld, maar ik vraag me af of dit iets nadeligs is? Want er komt geen stress op dan of iets dergelijks.

Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat mijn headphones niet meer kapot gaan? Ik heb onlangs de Klipsch Image One gekocht (pricewatch: Klipsch Image One (Zwart)) en ik wil dus níét dat die ook kapot gaat. Enige tips? Of hoe verzorgen jullie je headphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
Weet je zeker dat de aansluiting van je Iphone niet gewoon brak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Het is volgens mij niet slim om je oordoppen om je mp3/telefoon te wikkelen, volgens mij krijg je dan al snel een kabelbreuk. Wat dus nu ook bij jouw telkens lijkt te gebeuren.

Ik gebruik zelf een speciale earphone case om ze op te bergen. DIt idee, alleen is die van mij dan iets breder.

Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTI8R4a0oBtHbX5RVkV0u5kDoyRjcT2kGrWG5M3R0PHftGathNa

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 251512 op 14-03-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-05 22:11

Sorbo

Uw hulp in huis!

En probeer eens een ander merk/type oordopjes. Hoewel Sennheiser in feite wel een A merk is heb ik wel vaker klachten gehoord over hun kabelkwaliteit, zeker bij de goedkopere modellen. Pak eens een setje van een ander merk mee, en kijk of het dan weer binnen dezelfde tijd kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04 20:10

Fid3lity

Spectre X

Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Graag wat meer info. Hoe draag je de muziekspeler als je muziek luistert? In de zak kan de draad een beetje een rare knik maken. Is de plug haaks of gewoon recht?

Ik had ook altijd kabelbreuk op den duur. Daarom zal ik nooit oordopjes van meer dan 10,- kopen.

Mijn SHP2000 koptelefoon heeft bijvoorbeeld een veel en veel dikker draad, dat heb ik dan liever.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 00:13
Beste optie blijven doppen waarbij je de draad kan vervangen, maar die zijn dan ook een fors stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:12

FeaR

In GoT we trust

Oordopjes en dergelijke mogen tegenwoordig in Accessoires en Navigatie. Dus ik schop het topic even die kant op :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
Haal de stekker uit je IPhone voor het opbergen. Dan heb je dat deel in iedergeval ontlast van trekspanning. En probeer niet je speler in je broekzak te dragen als je aan het luisteren ben. Dat scheelt ook een heel stuk in trekktrachten op de eerste 5 cm snoer.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

FeaR1986 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:49:
Oordopjes en dergelijke mogen tegenwoordig in Accessoires en Navigatie. Dus ik schop het topic even die kant op :)
Zou er geen categorie in AHF gemaakt kunnen worden voor accesoires en mobile audio? Lijkt mij persoonlijk veel specifieker dan @ 'Mobile'... Je ziet al die audio topica toch allemaal opengaan in Audio & HiFi ;) Het is maar een idee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:12

FeaR

In GoT we trust

Blue-Tiger schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:55:
[...]
Zou er geen categorie in AHF gemaakt kunnen worden voor accesoires en mobile audio? Lijkt mij persoonlijk veel specifieker dan @ 'Mobile'... Je ziet al die audio topica toch allemaal opengaan in Audio & HiFi ;) Het is maar een idee! :)
Vroeger hadden we PMD - Portable Media Devices - waar alles van MP3-spelers tot oordopjes in gingen. Tijdje geleden is besloten dat dit soort dingen onder Mobile moeten vallen. Helaas is wel alles onder één grote noemer gegooid. Dus ik snap je punt, maar denk dat het niet gaat veranderen.

De grens is sowieso lastig te bepalen, want hoofdtelefoons horen dan wel weer in Audio en Hifi. Nu snap ik dat als je het over een Sennheiser HD595 hebt. Maar een HD201 van twee tientjes kan dan weer in beide fora.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

FeaR1986 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:57:
[...]

Vroeger hadden we PMD - Portable Media Devices - waar alles van MP3-spelers tot oordopjes in gingen. Tijdje geleden is besloten dat dit soort dingen onder Mobile moeten vallen. Helaas is wel alles onder één grote noemer gegooid. Dus ik snap je punt, maar denk dat het niet gaat veranderen.
Jammer, jammer, in mijn ogen toch een flink gemis en PMD klinkt gewoon pakkend genoeg. Met mobile snap ik het ook wel, maar dan denk ik echt meer richting mobieltjes / smartphones en dergelijke. MP4/3-spelers staan ook onder Mobile Overigen, is ook niet de categorie waar ik in eerste instantie zou zoeken. Audio-PMD kan toch prima blijven? Dan hou je smartphones en PMD gewoon weer gescheiden.
De grens is sowieso lastig te bepalen, want hoofdtelefoons horen dan wel weer in Audio en Hifi. Nu snap ik dat als je het over een Sennheiser HD595 hebt. Maar een HD201 van twee tientjes kan dan weer in beide fora.
Ja, maar de HD595 valt met zijn open design dan ook niet onder mobile ;) Portable noem ik hem ook niet, met dat dikke snoer. En de HD201 is zo'n budget ding dat overal wel heen kan en mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altruis
Wat meer informatie: De plug is haaks, dus |_ ongeveer. Ik draag mijn iPhone normaal gesproken in mijn jaszak, waar mijn oordopjes dan onder mijn jas gaan en dan omhoog naar mijn oren toe. Zo kan ik, als ik geen muziek luister, ze ook gewoon aan mijn jas hangen. Alleen als ik mijn jas dan uitdoe heb ik mijn telefoon nog wel nodig, dus stop ik alles in mijn broekzak.

Sinds het de afgelopen 2 dagen warmer is geworden ben ik mijn zomerjas gaan dragen waar de zakken wat kleiner van zijn. Ik stopte dus mijn iPhone in mijn broekzak ipv in mijn jaszak en nu is die dus kapot gegaan. Toeval, of heeft dit verband? Hoe zou ik muziek anders moeten luisteren in de zomer als ik verder geen zakken heb behalve broekzakken?

Hoe zou ik precies kunnen uitzoeken of er iets mis is met de aansluiting van mijn iPhone? Het is misschien mogelijk dat er iets in zit waardoor de plug gewoon sneller kapot gaan, maar het is niet uit zichzelf kapot want koptelefoons doen het nog wel voor ongeveer een maand gewoon goed.

Ik heb inderdaad gehoord van zo'n speciale case waar je dan je oordopjes in kan doen en die ga ik dan ook binnenkort aanschaffen. Het lijkt me alleen een beetje onhandig, omdat ik dan dus altijd mijn tas mee moet nemen om dat tasje weer in te stoppen als ik ergens heen wil gaan. Of is dat ding nog klein genoeg om in mijn broekzak te stoppen?

En daarnaast heb ik sinds kort dure headphones gekocht, en die kan ik niet zomaar ergens instoppen :P Behalve in de accesoires kit die je erbij krijgt. Hoe zou ik die moeten gebruiken als ik ze niet gebruik, maar wel bij me wil houden en dus om mijn nek draag? Gewoon de plug uit mijn iphone halen en het dan in mijn broekzak laten hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:52

SaN

Probeer inderdaad eens een setje creative in-ears. Ik heb al een hele tijd geleden 3 paar EP-630's gekocht op ibood. Ze kostten bijna niks, maar de reviews waren goed. Ik heb er toen maar meteen 3 gekocht omdat ik dacht dat ze het niet echt lang uit zouden houden voor die prijs... Ik doe nu nog steeds met mijn eerste paar...

Ik laat de plug meestal gewoon in mijn telefoon zitten. Dan rol ik de draad om mijn hand op en stop het dan bij mijn telefoon in mn broekzak. Mijn telefoon zit wel altijd op zijn kop in mijn broekzak, de plug wijst dan dus omhoog. Niet echt netjes dus, maar ik heb echt geen zin om de in-ears de hele tijd in een doosje te gaan stoppen. Ze doen het zeker al 2 jaar.

[ Voor 36% gewijzigd door SaN op 14-03-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
Altruis schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:57:
Elke keer dat ik de headphones niet gebruik, wikkel ik de draden en de plug om mijn iphone heen met de plug eerst, en dan de draden eromheen.
Daar zit het probleem. Op de site van Skullcandy wordt (of werd in ieder geval) afgeraden om je oortjes rond je mp3 te wikkelen, net om draadbreuk tegen te gaan.
In plaats van ze rond je mp3 te draaien, rol ik ze gewoon losjes op in een cirkel. En dan gaan ze zo in de binnenzak van mijn jas.
Ter verduidelijking even een foto:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6nSVM7LhyopgHfv1opdoHUth/thumb.jpg
Zo hebben al al mijn Sennheiser dropjes het overleefd (Ik speel ze alleen kwijt en nog andere domme dingen :$)

Dit is trouwens een issue met alle in ear oordopjes, lees er de topics [Oordopjes] Sennheiser CX en IE series en [Oordopjes] Creative EP-830 maar op na (zoek binnen het topic eens naar 'kapot'.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altruis
Ik zal het inderdaad zo maar eens doorlezen. Ik zie dat jij de plug gewoon in je MP3 laat? Want ik dacht juist dat dat het probleem was, omdat daar (naar mijn idee) het probleem lag omdat als ik daar aan wiebelde, ik wel soms wat meer geluid kreeg.

En hoe zou ik dit dan kunnen oplossen met een on-ear headphone, dus die (natuurlijk) niet in mijn broekzak kan? Ook gewoon de plug erin laten en alle draad dat ik niet gebruik erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
Ik denk dat het vooral gaat om de kracht die je uitoefent op de draad tijdens het oprollen. Door die gewoon rustig in je hand rond te draaien oefen je geen kracht uit op de draad, dus ook niet op de plug. Dan het geheel losjes in mijn jaszak en dan komt daar ook nooit spanning of druk op.
Als je ze in je broekzak steekt en dan gaat zitten denk ik dat de plug wel gemakkelijker iets te verduren krijgt, dus dat kan ook van belang zijn.

En je on-ear headphone, tja. Ik neem aan dat die wel een stevigere (dikkere) draad heeft. Bv de draad om mijn macbook op te laden, daar zit een systeem aan met 2 klipjes die je omhoog zet, en dan kan je daarrond de draad oprollen. Voor dikkere draden is het oprollen dus geen probleem (of minder in ieder geval).
Ik zou zeggen: zonder kracht te zetten losjes rond de headphone zelf draaien, en het geheel los in een rugzak steken. (Maar ik heb eigenlijk zelf geen ervaring met on-ear headphones opbergen, dus pin me er niet op vast)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altruis
Hm, enige punt is dat ik die dingen toch altijd wel in mijn broekzak stop, omdat mijn mp3 speler ook mijn telefoon is en ik hem dus altijd bij me heb. Mijn jas heb ik niet altijd bij me en ik stop de draden dus altijd in mijn broekzak omdat ik het nergens anders kan stoppen. Ook de draad van mijn on-ear headphone wil ik graag in mijn broekzak stoppen, want ik wil niet overal een tas dragen om hem erin te stoppen. Ik zou dus zeggen, plug uit de telefoon halen en dan los in mijn broekzak laten hangen.

En ik weet niet hoe jij hem zo mooi rond heb gekregen in je hand, ik heb het net zelf ook geprobeerd, maar uiteindelijk wordt het meer een gefrommel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-sk
  • Laatst online: 14-05 20:03
Je zou een kort, stevig verlengstukje van ongeveer 15 cm kunnen kopen. Dan zit alleen dat stukje in je broekzak. Als de kabel dan stuk is kun je gewoon een nieuwe kopen, een stuk goedkoper dan nieuwe oortjes. Het beste lijkt me dan om een wat dikkere kabel met rechte aansluitingen te kopen zodat je die ook niet telkens moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altruis
Dat klinkt heel goed, waar zou je zo'n verlengstukje kunnen kopen? En hoeveel kost dat ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-sk
  • Laatst online: 14-05 20:03
http://www.bax-shop.nl/ja...eter/product-details.html

Hier heb je bijvoorbeeld 5 meter voor €2,50 dus duur zal het niet zijn. Ik denk dat je zoiets wel bij de mediamarkt/electronica/audiozaak kan halen. Anders even via internet bestellen (let wel een beetje op de kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altruis
Ik zal wel even op zoek gaan naar een korte verlengsnoer dan, dankje :) Enige andere tips voor het dragen van een koptelefoon icm het kabeltje ervan? Want als ik die verlengsnoer niet kan vinden wil ik niet dat mijn 75 euro koptelefoon binnen een maand kapot is :P
Pagina: 1