Hallo,
Voor een klein project lees ik een xml uit, uit deze xml haal ik een bepaalde beschrijving.
Echter loop ik tegen een probleem aan wanneer ik deze string wil converten/parsen naar een decimal.
Voorbeeld: string = "0.00877" wanneer ik deze parse komt er 877 uit hij haalt dus de nullen weg echter wil ik deze graag behouden wat is hier de juiste oplossing voor?
Groetjes,
Mark.
Voor een klein project lees ik een xml uit, uit deze xml haal ik een bepaalde beschrijving.
Echter loop ik tegen een probleem aan wanneer ik deze string wil converten/parsen naar een decimal.
Voorbeeld: string = "0.00877" wanneer ik deze parse komt er 877 uit hij haalt dus de nullen weg echter wil ik deze graag behouden wat is hier de juiste oplossing voor?
Groetjes,
Mark.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| public decimal splitString(XmlNode node) { decimal result; //Get the decription string str = node["description"].InnerText; //Split the string at the = sign int beginmarker = str.IndexOf("="); //Make a substring string substring = str.Substring(beginmarker + 2); //Make a array of the value and the text for example "999" "euro" string[] value_and_text = substring.Split(' '); //Parse the string to a decimal result = ParseDecimal(value_and_text[0]); return result; } |
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 14-03-2011 21:12 ]