[NBBG] Mainstreamnotebook april 2011

Pagina: 1
Acties:

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter

[NBBG]Mainstreamnotebook april 2011

Voor de aankomende Notebook Best Buy Guide zijn we op zoek naar de beste mainstreamnotebook die er te krijgen is voor een maximumbedrag van 900 euro. Ons doel is een goede allrounder te vinden die veel bang for buck biedt.
Voorselectie
We hebben alvast enkele modellen uitgezocht als voorselectie, maar zoals altijd willen we graag input en suggesties van jullie hebben.

pricewatch: Asus K53SV-SX174V
De pricewatch laat nog geen prijzen zien, maar dit model heeft een adviesprijs van 799 euro en past daarmee prima binnen ons budget. Momenteel is de K53 nog niet te krijgen, maar vanaf 4 april moet hij leverbaar zijn in Nederland. Dit model is voorzien van een i7-2630QM, 4GB geheugen een een Nvidia GT540M-videokaart. Lees voor meer info de review.

pricewatch: Samsung RF711-S02
Samsung heeft met de RF711-S02 een model met nagenoeg evenveel rekenkracht als bovenstaande Asus, maar een ander chassis. Deze notebook is voorzien van een 17"-scherm met een resolutie van 1600x900 en heeft als leuke extra twee usb 3.0-poorten.

pricewatch: Asus N53SV-SX003V
Wederom een laptop van Asus, en wederom de 2630QM icm een GT540M. Het verschil met de K53 zit 'em in de behuizing, een grotere harde schijf, en de aanwezigheid van usb 3.0-poorten. Daar moet wel ongeveer 60 euro extra voor neergelegd worden.

http://configure.euro.del...s=dhs&cs=nldhs1&kc=xps-15
De vorige keer dat we een mainstreamnotebook bespraken wist de XPS 15 van Dell als winnaar uit de bus te komen. Ook deze keer maakt de laatste editie van de XPS 15 een goede kans. Dell heeft inmiddels de Sandy Bridge chips in huis, zodat ook deze laptop is voorzien van een 2630QM. Het model wordt geleverd met een GT525M waardoor er wat geld overblijft om voor een 9-cells accu te kiezen.

Verwijderd

Ik zou er zeker een alternatief bijgooien met een full-hd scherm:

http://configure2.euro.de...0X5M03&rbc=N00X5M03&s=dhs

Het lijkt een dure upgrade: ipv een 9-cell accu en een i7 een full-hd scherm. Echter lijkt mij dit scherm de meerprijs meer dan waard.
Zoals Darkstone altijd al zegt: je loopt constant naar je scherm te staren. Dus als je dat onderdeel (sterk) kunt verbeteren doe je jezelf tekort als je dat nalaat. Alleen de resolutie al is echt een gigantische verbetering ten opzichte van het standaard 768p scherm (en ik kan het weten).
Qua kleuren, contrast en kijkhoeken is dit volgens mij het op één na beste scherm dat je in een 15,6 inch laptop kunt tegenkomen: Alleen het DreamColor ips-scherm van de HP EliteBook steekt hier bovenuit, en die kost geloof ik zo'n 500 dollar extra?

Een core i7 lijkt leuk, maar ik denk dat maar een klein gedeelte van de gebruikers dit verschil daadwerkelijk gaat merken en deze zitten waarschijnlijk ook nauwelijks in het mainstream-segment.
Een 9-cell accu is erg mooi voor de accuduur, maar maakt de laptop wel een stuk lomper.

Ik zou het scherm dus verkiezen boven de quadcore en de grotere accu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:48:
Alleen het DreamColor ips-scherm van de HP EliteBook steekt hier bovenuit, en die kost geloof ik zo'n 2000 dollar extra?
fixed.

De pricewatch: Asus N53SV-SZ016V in de alternatieven. De meerprijs ten opzichte van het model zonder full-hd is naar mijn inziens zeker rechtvaardig.

de xps 15 ook ergens ertussen, de high end config (i7, 4GB, 9-cel, 1 euro onder het budget) of een wat goedkopere config met een full-hd scherm. Lijkt mij de (nog steeds :P ) de numero one.
WoutF schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:58:
pricewatch: Samsung RF711-S02
Samsung heeft met de RF711-S02 een model met nagenoeg evenveel rekenkracht als bovenstaande Asus, maar een ander chassis. Deze notebook is voorzien van een 17"-scherm met een resolutie van 1600x900 en heeft als leuke extra twee usb 3.0-poorten.
Valt tegen, voor slechts €10 meer heb je een xps 17: http://configure2.euro.de...0X7M03&rbc=N00X7M03&s=dhs Welke bovendien voor €70 extra uit te rusten is met een GT555m of 9 cel accu. Ook binnen het budget.

Waarom staat dell niet in de PW? |:(
Eens, duidelijk goedkoper dan de rest maar wel van wat lagere kwaliteit. Ik vraag me af welke accu er in zit, in de duurdere N serie zit 42wh...

We missen nog een dualcore model, Helaas levert alleen dell die op het moment. Even wachten dus.

Verwijderd

Ook niet vergeten om de mensen even door te verwijzen naar het Dell Waardebonnen Topic, als het zover komt dat een Dell verkozen wordt.

Ik zie net dat de kortingsbon van 10% uit de post van Lars77 nog steeds geldig is als ik hem op de site invoer (als het goed is tot 01-05-2011). Dat betekent dat je met mijn config uitkomt op 838 euro inc verzendkosten. Kun je alsnog een 9-cell accu of een zwaardere processor toevoegen.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Alleen moet je een waardebon niet meenemen in het NBBG-artikel. Dat is een te variabele factor.

Tenzij Dell kan bevestigen dat we de komende vijf jaar geld toekrijgen bij aanschaf, dan heb ik niks gezegd :+

Verwijderd

Nou ja daar kun je wel vanuit gaan aangezien je volgens mij al jaren die kortingsbonnen hebt. En deze keer is het 10 ipv 5 %, tot mei..

Het lijkt mij in ieder geval sowieso goed om bij het schrijven van het artikel een verwijzing te plaatsen, eigenlijk zonde voor de mensen om het niet te doen ;)

Verwijderd

We doen niet aan kortingsacties bij de BBG, voor hetzelfde geld is de actie morgen afgelopen en zit je met gebakken peren.
Persoonlijk vind ik wel dat we voor dell een uitzondering moeten maken, maar daar ga ik niet over. Bovendien is de rest van de crew het daar niet mee eens. Voor zover ik de voorgaande discussies heb gevolgd.

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:48:
Ik zou er zeker een alternatief bijgooien met een full-hd scherm:

http://configure2.euro.de...0X5M03&rbc=N00X5M03&s=dhs

Het lijkt een dure upgrade: ipv een 9-cell accu en een i7 een full-hd scherm. Echter lijkt mij dit scherm de meerprijs meer dan waard.
Zoals Darkstone altijd al zegt: je loopt constant naar je scherm te staren. Dus als je dat onderdeel (sterk) kunt verbeteren doe je jezelf tekort als je dat nalaat. Alleen de resolutie al is echt een gigantische verbetering ten opzichte van het standaard 768p scherm (en ik kan het weten).
Qua kleuren, contrast en kijkhoeken is dit volgens mij het op één na beste scherm dat je in een 15,6 inch laptop kunt tegenkomen: Alleen het DreamColor ips-scherm van de HP EliteBook steekt hier bovenuit, en die kost geloof ik zo'n 500 dollar extra?

Een core i7 lijkt leuk, maar ik denk dat maar een klein gedeelte van de gebruikers dit verschil daadwerkelijk gaat merken en deze zitten waarschijnlijk ook nauwelijks in het mainstream-segment.
Een 9-cell accu is erg mooi voor de accuduur, maar maakt de laptop wel een stuk lomper.

Ik zou het scherm dus verkiezen boven de quadcore en de grotere accu.
Goed punt, ik zet 'em er tussen.
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:07:
[...]

fixed.

De pricewatch: Asus N53SV-SZ016V in de alternatieven. De meerprijs ten opzichte van het model zonder full-hd is naar mijn inziens zeker rechtvaardig.
Zeker een mooi model, maar toch echt te ver over het budget voor deze categorie.

Zoals in eerdere topics ook besproken gaan we niet met kortingsbonnen werken. De configuratie moet binnen het budget passen. Mocht hij bij aanschaf goedkoper zijn via een kortingsactie is dat alleen maar mooi meegenomen :)

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Ik gooi er weer democratisch een polletje tegenaan. Hij blijft open tot maandag.

Poll: Wat is de beste mainstreamnotebook?
Asus K53
Asus N53
Dell XPS 15 (std scherm, i7 quadcore, 9cells accu)
Dell XPS 15 (beter scherm, i5 dualcore)
Dell XPS 17 (i5 dualcore, 9 cells accu)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=369871&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
WoutF schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:23:
Ik gooi er weer democratisch een polletje tegenaan. Hij blijft open tot maandag.

Poll: Wat is de beste mainstreamnotebook?
Asus K53
Asus N53
Dell XPS 15 (std scherm, i7 quadcore, 9cells accu)
Dell XPS 15 (beter scherm, i5 dualcore)
Dell XPS 17 (i5 dualcore, 9 cells accu)
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Volgens mij weet ik de uitslag hier alvast van. :P

Volgens mij is de rest ook niet echt een partij. Geen enkele andere fabrikant levert een dergelijk hi-res scherm met hun laptops mee. Sowieso, is het wel verstandig om voor een i7 CPU in laptops te kiezen? Ik hoor van alle kanten dat dit toch zeker zijn afbreuk doet aan de accuduur. Ook iets wat voor velen erg belangrijk is.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Verwijderd

Maar voor hoeveel mensen is een degelijk scherm belangrijker dan een 2x zo snelle processor en lange accuduur? Ik weet het niet

Met de N53 in de poll word trouwens het budgetmodel bedoeld, niet het model met full-hd. Deze vind ik geen partij voor de xps 15 met i7 en 9-cel accu eerlijk gezegd..

Alweer een dubbele victorie voor dell?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 10:33 ]

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
I second that. Als ik full-HD wil kijken slinger ik mijn LED rocket aan de muur wel aan.
Terwijl het wel prettig is dat ik op de bank mijn pinnacle HD filmpjes in elkaar kan draaien en
mij niet constant af hoef te vragen óf het sneller was gegaan met net die andere CPU.

En op de te verwachten vraag: ben je dan mainstream? Defineer dan mainstream, want in mijn optiek
is de echte mainstream de foldergeile mediamarkt of saturnshopper die een ACER Aspire 5742-384G32MN koopt met een i3 380M (2,53GHz) CPU voor 469,- Waarbij hij uiteraard getilt wordt omdat het Sandy Bridge intel logo is afgebeeld (gele balk) terwijl het geen QM betreft.

* Fuzzy houdt een kleine slag om de arm omdat hij geen l33t notebook kenner is.

My vote: Dell

edit: typo
edit: vote

fuzzy logic, niets is waar

Verwijderd

Fuzzy schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:10:
En op de te verwachten vraag: ben je dan mainstream? Defineer dan mainstream, want in mijn optiek
is de echte mainstream de foldergeile mediamarkt of saturnshopper die een ACER Aspire 5742-384G32MN koopt met een i3 380M (2,53GHz) CPU voor 469,- Waarbij hij uiteraard getilt wordt omdat het Sandy Bridge intel logo is afgebeeld (gele balk) terwijl het geen QM betreft.
offtopic:
Dat is geen mainstream, dat is een miskoop O-)
Pagina: 1