Weinig informatieve reacties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 06:31

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Hoi allemaal,

Wat mij opvalt is dat er in nieuwsberichten (ik heb vooral gekeken naar berichten met meer dan 100 reacties) altijd ontzettend weinig berichten als informatief worden aangemerkt, en zelden ook maar 1 als must-read. Verder valt het mij steeds meer op dat er ontzettend veel zooi wordt gepost, vooral fan-boy wars en merk bashing. Wat mij betreft is alles wat dat niet is, dus nuttige discussie, of in ieder geval goede antwoorden op goede vragen allemaal informatief. Misschien ligt het aan mij, maar ik denk dat je een normale tot goede reactie best gauw als informatief of must-read mag modden en dat dat nog niet genoeg gebeurt. Meningen?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Misschien is het wel handig als je wat voorbeelden geeft. Soms wordt er inderdaad wat streng gemod, maar soms staat er ook zo ontzettend veel troep in een nieuwsitem dat er eigenlijk niks als informatief aangemerkt kan worden.

Ik deel overigens je mening dat er wat sneller +2 of +3 gegeven mag worden maar we moeten oppassen dat het niveau niet te laag wordt. Dan bestaat m.i. sneller het gevaar van willekeur en meningmodden. Daarnaast ligt m.i. het probleem velaal niet aan het moderatiesysteem maar meer aan de users die weinig zinnigs brengen.

Overigens wordt er gewerkt aan een nieuw systeem van reageren en modderen. Hopelijk dat die het niveau helpen omhoog te krikken ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Voorbeelden te over natuurlijk. Alleen al uit een artikel:

Verwijderd in 'nieuws: 'Piraterij in arme landen wordt veroorzaakt door hoge prijzen''
Verwijderd in 'nieuws: 'Piraterij in arme landen wordt veroorzaakt door hoge prijzen''
stewie in 'nieuws: 'Piraterij in arme landen wordt veroorzaakt door hoge prijzen''

Ik hoop dat het nieuwe moderatie systeem een oplossing gaat brengen want op deze manier is het lezen van de reacties op de FP (en het modden) vaak niet echt leuk meer.

Welke voorbeelden heb je zelf waar je structureel fouten ziet in moderatie en wat zou je een oplossing vinden?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdburgler
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:02
Ik merk persoonlijk dat veel niet nuttige reacties toch overwegend met een 0 beoordeeld worden waar ze mijn inziens toch een -1 verdienen simpelweg omdat niemand zit te wachten op weer een of andere slechte opmerking:

drs.titulaer in 'nieuws: OPTA fuseert met NMa en Consumentenautoriteit'

Niet dat ik het niet eens ben met het feit dat de overheid niet super functioneert maar het is gewoon niet nuttig.

Of lees bijvoorbeeld de éérste 20 reacties, te triest voor woorden, en dan doe ik niet meer de moeite om serieus te posten.
nieuws: Breinimplantaat voor computerbesturing werkt 1000 dagen

Heb al wel gekeken naar het nieuwe systeem wat gemaakt word, ziet er veelbelovend uit.
Hoop ook echt dat het dit soort gevallen wat meer kan filteren.

[ Voor 24% gewijzigd door Turdburgler op 27-03-2011 00:47 ]