• sebaswinter0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-02-2022
Ik wil graag een soort van mediacenter naast mijn TV zetten die tegelijkertijd als NAS kan dienen, evt zelfs een stukje webhosting.

Ik heb nu een normale flatscreen TV (Samsung LCD) staan met HDMI en monitor ingang. Daarnaast een DVD speler van Samsung met 5.1 geluid. TV heb ik via Digitenne.
Ik wil dit "mediacenter" gebruiken om aan het internet te hangen (fritzbox-xs4all staat vlakbij) zodat ik films kan downloaden, muziek kan afspelen en foto;s kan uploaden. Ik heb al een externe schijf van 1Tb die ik hieraan wil koppelen.

Daarnaast heb ik 2 laptops die ik dan wil koppelen aan het mediacenter voor backup en storage. Tot slot wil ik een Ipad-2 als aftandsbediening gebruiken maar ook een HTC desire en een Iphone 3GS hiervoor gebruiken en koppelen om muziek en foto;s uit te wisselen.

Wat is jullie suggestie? Stabiliteit en snelheid zijn belangrijk maar het moet wel betaalbaar blijven.

Alvast dank!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wat is je budget? Met een dreambox zou je een eind kunnen komen. Ik heb zelf een azbox maar daar zijn nog niet echt afstandbedieningen voor.
Ik heb nog niet een goede integratie van media center en opname/server gezien. Draai dus zelf naast mijn azbox een mac mini met XBMC.
edit: eventueel zou je voor een linux oplossing kunnen gaan, vwb gebruiksgemak met digitenne heb ik geen idee maar alle software is er wel.

edit2:// o.a. [TV Headend] Het grote TV Headend topic
[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV
Wikipedia: MythTV

[ Voor 40% gewijzigd door franssie op 11-03-2011 20:47 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• sebaswinter0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-02-2022
Budget is +/- 250 euro (ex ipad en harde schijf heb ik al). Het zou leuk zijn om de digitene te kunnen koppelen zodat ik programma's kan opnemen maar is niet noodzakelijk.

Ik heb vernomen dat je een ipad als afstandsbediening kan gebruiken zodat je ook makkelijk kan zoeken en geen extern toetsenbods of muis nodig hebt, wel zo makkelijk als je op de bank hangt.