Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3 Browsers geen internet, andere applicaties doen het gewoon

Pagina: 1
Acties:

• Crankyslap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-04 21:59
Hallo,

ong. anderhalf uur geleden verliet ik m'n PCtje voor een half uurtje, toen ik terug kwam deden alle 2 mijn internet browsers (IE en Chrome) het niet meer. Al het andere dat internet gebruikte deed het gewoon, en ook kon ik via cmd.exe nog google.com pingen .

Dus ik via download manager Firefox weten te vinden, dat gedownload + geinstalleerd, en firefox doet gewoon niks. Geen foutmelding, niet eens een wit scherm, het blijft een grijs veld.

Internet explorer doet het soms, en een seconde daarna niet meer. Internet explorer laad de afbeeldingen initieel niet, maar na herhaaldelijk (tevergeefs) proberen een nieuwe adres te bezoeken en heen en weer ga met de back en forward buttons, laden de afbeeldingen ineens wel. Ook soms als ik in IE "http://www.google.nl" intik dan wordt dit "http:///" maar meestal krijg ik gewoon een fout. Opera doet het nooit, die geeft gewoon een foutmelding.

Oftewel; alles doet het, behalve internet browsers (zelfs wanneer vers geisntalleerd).

Ohja en ook nog, ik heb ooit lang geleden een heel simpel gmail programmatje gemaakt in visual basic. Dit .exe bestandje laad dus gewoon bij het opstarten www.gmail.com en verder doet ie niks. Dit heeft het altijd goed gedaan maar na dat helse half uurtje afwezigheid start 't niet eens op (krijg direct de melding dat het programma is gestopt met werken).

Ik kan dit niet verklaren, AVG vind ook niets met een complete pc scan.

Veilige modus doet het gelukkig gewoon, anders had ik dit alles vanaf mn mobieltje moeten typen. Heb nog niet geprobeerd in normale modus te rebooten, ben te bang dat iemand dan toegang heeft tot mijn bestanden.

Iemand aub enig idee? Beetje verontrustend dit.

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:30
Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde probleem gehad. Het was onvermijdelijk, na een tijdje stopte alle browsers ermee. Ik dacht dat ik t heb opgelost door java een update te geven, maar dat weet ik niet 100% zeker meer. Ik ben inmiddels alweer 3 formats verder, dat hielp sowieso :)

• Crankyslap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-04 21:59
Ik heb AVG eraf gegooid en Avira erop gezet en nu doet alles 't weer gewoon. Apart verhaal :/

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:32

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Crankyslap schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:41:
Ik heb AVG eraf gegooid en Avira erop gezet en nu doet alles 't weer gewoon. Apart verhaal :/
Ja als je niet voorzichtig bent blokkeren virusscanners ook juist de progamma's welke je wel zelf toestemming geeft om te gebruiken. Waarschijnlijk zit er ergens een whitelist ingeschakeld of een blacklist waar deze browsers dus in zijn gezet :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Klinkt als DNS. Probeer eens een ip te openen in je browser ipv adres.

http://213.239.154.35/ is Tweakers.net

[ Voor 23% gewijzigd door RedHat op 12-03-2011 12:37 ]

• haro1power
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:14
Al het andere dat internet gebruikte deed het gewoon, en ook kon ik via cmd.exe nog google.com pingen
Klinkt dus niet als een DNS probleem.

Echter is het probleem al op gelost:
Ik heb AVG eraf gegooid en Avira erop gezet en nu doet alles 't weer gewoon

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

Klonk zoiets als [XP] Explorer.exe start niet door niet herkende normaliz.dll
Misschien had met AVG het dos commando ook geholpen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1