Toon posts:

asrock 870 extreme3 of Msi 890FXA-GD70

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en nieuw in het "doe het zelven" van je pc.
Ik heb niet echt veel diepgaande kennis dus dat is een nadeel, ik leer echter veel van fora zoals deze!

Nu wil ik gaan beginnen met een AMD Phenom II, maar ik heb hier ook wat advies voor nodig.
Ik gebruik mijn PC vooral voor 3D modellering/rendering, af en toe een game(meestal niet de nieuwsten) en internet, muziekgebeuren enzovoort.

Dus ik zat zelf aan een x4 955 te denken, had gehoord en gelezen dat deze vrij goed blijkt te zijn.

Maarja een pc functioneert niet zonder moederbord, en dat is een must-have natuurlijk.
Ik ben niet van plan om te gaan kloten met de bios enzovoort (overklokken toch?).
Welk moederbord uit de titel OF welke raad je me zelf aan?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Jeroen

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Sowiezo is de Phenom II X4 955 nogal verouderd. Voor rendering en dergelijke heb je een stevige processor nodig (ook een redelijke videokaart trouwens). Ik zou als ik jou was eens kijken naar een Phenom II x6 ;)

Wat betreft moederbord. Kijk hier eens http://tweakers.net/pricewatch/compare/47/257351;256502

En maak de keuze. Als je kijkt welke features de Asrock heeft tegenover de MSI, zou ik voor de Asrock gaan, omdat die eigenlijk grotendeels dezelfde features heeft als de MSI en zo'n € 80,- goedkoper is.

Wat betreft de kwaliteit van Asrock producten. Is gewoon prima. Was vroeger nogal onbetrouwbaar budget spul. Echter de laatste tijd kunnen ze prima met de high-end markt mee komen voor idioot lage prijzen :)

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 07-03-2011 10:15 ]

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

heb je al eens wat reviews van verschillende cpu's gelezen/opgezocht? daar kan je al veel info over de keuze voor jou systeem lezen. Toms hardware, hardware.info, anandtech zijn bijvoorbeeld goede sites met goede benches. De x6 voorgesteld is de beste keuze qua cp bij AMD maar intel heeft ook betaalbare cpu's die zeker het overwegen waard zijn.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Verwijderd

Topicstarter
Oke, wat zou een goede x6 zijn dan?

Mijn keus qua moederbord is blijvend de Asrock, lijkt me voldoende voor mijn doel.
Past ook een x6 op, dit is helemaal mooi.

MB

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? eens door. Aan de hand daarvan kun je bepalen welk bord het meest interessantst is voor jou.

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-02 22:58
Die Asrock is echt zwaar vervelend. Heb deze laatst geïnstalleerd. De header aansluiting voor de HDD front audio zit exact in het verlengde van je VGA kaart. Je hebt weliswaar 2 vga inprik mogelijkheden, maar je kunt er feitelijk maar 1 gebruiken als je die header wilt gebruiken.

Erg rare constructie, neem dit mee in je afweging!

[edit]
Zie ook de review van dit moederbord!

[ Voor 6% gewijzigd door significant op 07-03-2011 12:58 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Allereerst welkom bij Tweakers echter wil ik meteen ook even een vervelende opmerking plaatsen namelijk dat eigenlijk dit soort vragen niet meer toegestaan zijn op Tweakers. Ten eerste kan je het beste eerst eens PMG beleid door lezen zodat je weet wat de regels zijn. Ten tweede kan je daarna eens gaan rondkijken bij **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? en wanneer je daarna problemen ondervind bij het bouwen dan kan je op Tweakers je vraag stellen.

Er word namelijk toch wel verwacht van de tweakers dat ze zelf eerst inzet tonen alvorens dan vragen te gaan stellen die misschien al tig keren voorkomen in topics, en dus dit soort vragen eigenlijk wel al een heleboel keer gesteld zijn. Bedenk dat Tweakers geen advies forum is en alleen bedoeld is voor het oplossen van problemen die nog niet bekend zijn/waren, en dan daarna ook als oplossing kunnen dienen voor mensen met eenzelfde probleem.

[ Voor 33% gewijzigd door Roel1966 op 07-03-2011 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow, sorry dat ik het dan gepost heb!

MB

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roel1966 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:21:
Allereerst welkom bij Tweakers echter wil ik meteen ook even een vervelende opmerking plaatsen namelijk dat eigenlijk dit soort vragen niet meer toegestaan zijn op Tweakers. Ten eerste kan je het beste eerst eens PMG beleid door lezen zodat je weet wat de regels zijn. Ten tweede kan je daarna eens gaan rondkijken bij **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? en wanneer je daarna problemen ondervind bij het bouwen dan kan je op Tweakers je vraag stellen.

Er word namelijk toch wel verwacht van de tweakers dat ze zelf eerst inzet tonen alvorens dan vragen te gaan stellen die misschien al tig keren voorkomen in topics, en dus dit soort vragen eigenlijk wel al een heleboel keer gesteld zijn. Bedenk dat Tweakers geen advies forum is en alleen bedoeld is voor het oplossen van problemen die nog niet bekend zijn/waren, en dan daarna ook als oplossing kunnen dienen voor mensen met eenzelfde probleem.
Oi, dat is mijn post :o

Iig wel mijn slotje :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.