Welk merk produceert de beste kaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views

• Moriar
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-01-2025
Hoi,
Ik ben van plan een geheel nieuwe computer samen te stellen, maar ik bekijk het nu allemaal iets serieuzer dan vroeger haha.

Ik heb al veel reviews gelezen over ATI en NVIDIA en mijn besluit is geworden om voor NVIDIA te gaan.
Maar deze kaarten worden door verschillende fabrikanten geproduceerd en er zijn dus degelijke verschillen tussen 2 "dezelfde" typen kaarten.

Kan iemand mij uitleggen waar ik echt op moet letten van welke fabrikant ik de kaart koop?
Moet ik voor Asus gaan, PNY, Point Of View, MSI etc.?

Dit zou mij heel veel verder helpen!

Alvast bedankt,
Moriar

PS: Ik heb eigenlijk ook dezelfde vraag over het moederbord (a)
Het schijnt dat ASRock goede moederborden maakt, klopt dit?

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-02 23:15

rossinl

Audio/Videophile

Je kan niet generaliseren welk merk het beste is. Dat hangt af van het specfieke product waar je naar kijkt. Maar over het algemeen worden Asus, Gigabyte en MSI tot de betere merken beschouwd, hoewel ASRock ook prima moederbordjes maakt voor een gunstige prijs. Als je niet gaat overclocken is het merk minder van belang; volgens fabrieksspecificaties functioneren doet elk merk, kijk dan dus liever naar de functies/specificaties die jij nodig hebt. Zowel, dan zijn de gebruikte onderdelen en materialen belangrijk voor de stabiliteit en levensduur van de componenten, kijk dan liever naar eerdergenoemde merken (waarmee ik niet zeg dat andere merken per definitie slecht zijn...).

[ Voor 10% gewijzigd door rossinl op 04-03-2011 15:16 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Verwijderd

Lees eens wat reviews aan de hand van de Tweakers pricewatch zou ik zeggen. En daarnaast wat algemene topics over hardware. Daar kan je het best de juiste informatie die bij jou past vandaan halen.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Begin eens met **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? door te lezen. Zoals rossinl al zei kan je niet zeggen dat Nvidia altijd beter is dan AMD of vice versa. Het verschilt sterk per model en ook per merk (Nvidia en AMD brengen zelf nauwelijks kaarten uit).

Overigens hebben we hier op GoT voor aankoopadvies voor videokaarten een apart topic, namelijk [BBG aanschaf] Videokaarten, dit topic gaat daarom op slot.

[ Voor 18% gewijzigd door Kid Jansen op 04-03-2011 15:58 ]

Dit topic is gesloten.