Kan je daarmee ook afleiden of er nu een 8 bit of een 10 bit panel in zit?Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 08:41:
Paneeltype staat aan de rechter zijkant van de tv op de sticker. Heb je trouwens de WXXN (NL model) of WXZG (EU model)?
Kan dit alleen met een USB externe HDD, of ook via ethernet met een NAS o.i.d.?Quan Vu schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:16:
- USB recording zit er weer op waarmee met een usb harde schrijf tv programma's opgenomen kunnen worden. Dit is alleen mogelijk met digitale tv via de CI of CI+ slot.
En misschien een domme vraag, maar kan 3D ook gewoon uitgezet worden als er een 3D uitzending of film is en ik geen zin heb om met een bril op mn hoofd te zitten?
Verwijderd
uitzetten nee man dat is zonder 3d is erg mooiFaasnl schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:00:
[...]
Kan dit alleen met een USB externe HDD, of ook via ethernet met een NAS o.i.d.?
En misschien een domme vraag, maar kan 3D ook gewoon uitgezet worden als er een 3D uitzending of film is en ik geen zin heb om met een bril op mn hoofd te zitten?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 17:26 ]
Opnemen kan alleen via USB met een USB stick of externe harde schrijf. Via het netwerk gaat niet.Faasnl schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:00:
[...]
Kan dit alleen met een USB externe HDD, of ook via ethernet met een NAS o.i.d.?
3D films en 3D uitzendingen kunnen ook in 2D bekeken worden maar daarvoor koop je geen 3D film
Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88
Bestaan er eigenlijk tv's waarbij het zwart net zo zwart is als de rest van een pikkedonkere kamer? Dus dat je niet ziet waar de rand van de tv zit?
Nog niet, al komt het in niet-pikdonkere kamers wel akelig dicht in de buurt.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
En over welke tv's hebben we het dan? En zijn dit vooral de tv's die Full LED en Local Dimming aan boord hebben?
Nee, bestaan niet. Zwart kan nooit zo zwart zijn alsof ie uit staat. Al heb je de beste plasma, zelfs dan is er een grijze tint. Wat je liet zien op de foto is ook geen clouding. In het pikkedonker met de helderheid op een normaal niveau, is het scherm op de foto altijd beetje grijs. Clouding is dat het zwart niet egaal is maar op de ene plek lichter is dan de andere. Ik zal vanavond een foto maken van mijn Samsung PS50C7700 en mijn Samsung UE32B6000 en dan kan zie je het verschil.mauricedb schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:43:
Bestaan er eigenlijk tv's waarbij het zwart net zo zwart is als de rest van een pikkedonkere kamer? Dus dat je niet ziet waar de rand van de tv zit?
Edit: Local dimming zit nog redelijk in de kinderschoenen dat ik daar niet aan waag. Komen weer veel nadelen bij die hier ook al zijn langsgekomen. De D8000 en D7000 kunnen met hun zwartwaarde sowieso al concurreren met Local Dimming tv's. Recensies onderstrepen dit.
[ Voor 15% gewijzigd door Quan Vu op 28-03-2011 19:01 ]
Local dimming werkt anders echt heel goed op mijn 46pfl9705, zwart wordt ook echt zwart er branden dan ook geen leds waar het zwart moet zijn. Ik zou geen lcd meer willen die geen local dimming heeft, maar goed ieder zijn eigen.
Als je hier echt naar op zoek bent ben je waarschijnlijk met een plasma/NeoPDP-tv het beste af, deze geven nog altijd de diepste zwartwaarden. Local Dimming komt in de buurt maar heeft wat nadelen (met name het halo-effect). Zo zwart als jij beschrijft ben ik nog nergens tegengekomen.mauricedb schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:57:
En over welke tv's hebben we het dan? En zijn dit vooral de tv's die Full LED en Local Dimming aan boord hebben?
Verwijderd
Jammer is dan weer dat de 46pfl9705 weer hele andere, grotere problemen heeft....Happy2000 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:10:
Local dimming werkt anders echt heel goed op mijn 46pfl9705, zwart wordt ook echt zwart er branden dan ook geen leds waar het zwart moet zijn. Ik zou geen lcd meer willen die geen local dimming heeft, maar goed ieder zijn eigen.
@ Quan Vu, ik zei al dat die foto geen clouding laat zien, maar de clouding is echt heel goed zichtbaar, alleen heb ik daar nog geen goede foto van kunnen maken. Zal ik vanavond nogmaals proberen.
Zijn de verschillen tussen de D6500, D6750 alleen maar de voet, 1 3d bril, en de local dimming?
Op de site staat dat de 6750 1CM kleiner is in de breedte, dan de D6500, maar dat vindt ik raar. Ook zou de 6750 100 gram minder wegen.
Op de site staat dat de 6750 1CM kleiner is in de breedte, dan de D6500, maar dat vindt ik raar. Ook zou de 6750 100 gram minder wegen.

[ Voor 42% gewijzigd door SalimRMAF op 28-03-2011 19:53 ]
Gulfstream G650
Verwijderd
he Quan ik had je nog een pm gestuurt
en wat is die clouding precies kom je daar achter als je een film aan het kijken bent ofn iet
en wat is die clouding precies kom je daar achter als je een film aan het kijken bent ofn iet
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 20:06 ]
True, maar een tv uitzending heb je niet altijd in de handQuan Vu schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:40:
[...]
Opnemen kan alleen via USB met een USB stick of externe harde schrijf. Via het netwerk gaat niet.
3D films en 3D uitzendingen kunnen ook in 2D bekeken worden maar daarvoor koop je geen 3D film
Zonde dat het niet via t netwerk kan, heb hier niet voor niks zo'n ding staan. Maar ik kan neem ik aan wel mn xvids kijken op zo'n tv?
Op de voorgaande reeks (wij hebben nog een UE46C8700, binnenkort echter een UE46D8000 gezien alle ellende die we me de UE46C8700 hebben gehad) was het afspelen van MKV's geen probleem. Ook 3D MKV's niet.Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:30:
Ik denk MKVs zelfs
Het lukt mij maar niet om goede foto's te maken van de clouding. Elke keer zijn de foto's pikdonker. Er zit één plek op die redelijk snel opvalt, andere plekjes vallen minder snel op. Heb gelezen dat iemand het clouding probleem gedeeltelijk (of zelfs helemaal) heeft opgelost door rustig op het scherm te drukken, beginnend bij de rand het verst weg van de tv rand waar de clouding begint richting de rand van de tv. Dus stel je hebt bovenin clouding, dan begin je onderaan en ga je naar boven toe.
Iemand nog andere tips hoe de clouding weg te halen, aangezien ik deze methode (nog) niet ga hanteren? Is dit nu echt iets hardwarematigs, of kan dit ook worden opgelost door middel van software updates van Samsung?
Iemand nog andere tips hoe de clouding weg te halen, aangezien ik deze methode (nog) niet ga hanteren? Is dit nu echt iets hardwarematigs, of kan dit ook worden opgelost door middel van software updates van Samsung?
Ben nog steeds benieuwd naar een antwoord op m'n vraag
Als local dimming aan staat, zie je dan de werking hiervan of valt het totaal niet niet op ?
Bij mijn tv valt local dimming op wanneer lichte passages en donkere passages elkaar afwisselen en dan zie je het heel langzaam donker of lichter worden.
Dit zou ik dus zeker niet meer willen zien bij local dimming en ben dus benieuwd of Samsung dit voor elkaar heeft.
Als local dimming aan staat, zie je dan de werking hiervan of valt het totaal niet niet op ?
Bij mijn tv valt local dimming op wanneer lichte passages en donkere passages elkaar afwisselen en dan zie je het heel langzaam donker of lichter worden.
Dit zou ik dus zeker niet meer willen zien bij local dimming en ben dus benieuwd of Samsung dit voor elkaar heeft.
Zover ik heb kunnen zien kun je dit niet aan/uit zetten 2frankie. Heb je misschien een voorbeeld (op youtube?) van wat je zo ongeveer bedoeld?
Dit zul je waarschijnlijk pas hebben als er amoled tv's gaan komen, maar dat zal helaas nog wel even duren. Als ik kijk naar het schermpje van m'n Galaxy S telefoon, die een super amoled scherm heeft, dan zou ik willen dat ik een tv had die zulke fantastische zwartwaardes kan weergeven. Want daarbij is zwart ook echt 100% zwart met 0% restlicht.mauricedb schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:43:
Hopelijk komt dat dan binnenkort (over 3 jaar?) op de markt, voor een leuke prijs natuurlijk
.
Heb gisteren nogmaals gekeken naar het clouding en het valt eigenlijk nog best mee, met het blote oog is het te zien, maar je moet er wel echt op letten en dan moet het beeld minimaal een paar seconden compleet zwart zijn. Daarnaast moet de kamer dan helemaal donker zijn, dus alleen dan is het te zien, verder niet eigenlijk.
Heb gisteren nogmaals gekeken naar het clouding en het valt eigenlijk nog best mee, met het blote oog is het te zien, maar je moet er wel echt op letten en dan moet het beeld minimaal een paar seconden compleet zwart zijn. Daarnaast moet de kamer dan helemaal donker zijn, dus alleen dan is het te zien, verder niet eigenlijk.
Ik heb de 46D7000
. Ik zelf dacht dat de technologie al zo ver was dat het beeld pikzwart zou zijn, maar dat is dus totaal niet aan de orde, dus daar heb ik mij bij neergelegd. Verder is het een mooie tv, zeker een aanradertje
.
Verwijderd
Maar eigenlijk slaat de naam D8000 op niks, alleen kwa design dan want we krijgen in EU gewoon de Amerikaanse D7000, wat een naaiers. Let the fanmail begin, ik schrijf iig naar ze;)
Is het trouwens mogelijk om de amerikaanse versie te importeren, zou ik deze dan gewoon hier kunnen gebruiken?
Is het trouwens mogelijk om de amerikaanse versie te importeren, zou ik deze dan gewoon hier kunnen gebruiken?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 11:06 ]
Ik denk dat je dan rekening moet houden met het stroomnetwerk, 60 ipv 50hz bijvoorbeeld, en de analoge tuner. DVB-C decoder, garantie etc etc.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:03:
Maar eigenlijk slaat de naam D8000 op niks, alleen kwa design dan want we krijgen in EU gewoon de Amerikaanse D7000, wat een naaiers. Let the fanmail begin, ik schrijf iig naar ze;)
Maar wanneer zijn de D6500 nou eens op voorraad!
Gulfstream G650
Verwijderd
Ik vind het vreemd idd, na dit fiasco ben ik echt uit op de nieuwe plasma, maar geen enkele plasma vanaf de D550 is te koop hier (de D7000 met het mooiste design wordt tevens helemaal niet uitgebracht), zullen ze allemaal tegelijk uitkomen hier ofzo?
Verwijderd
bij bcc over 2 weken staat er bij hunVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:46:
Waneer komen ze uit dan
Ik bedoelde de LED's ja.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:52:
de leds bedoel je toch?
Gulfstream G650
Nee sorry, geen voorbeeld op you tube.mauricedb schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:07:
Zover ik heb kunnen zien kun je dit niet aan/uit zetten 2frankie. Heb je misschien een voorbeeld (op youtube?) van wat je zo ongeveer bedoeld?
Ik bedoelde eigenlijk gewoon of je kon kiezen tussen micro diming aan of uit omdat je bij de meeste tv's local dimming wel aan of uit kunt zetten.
Verwijderd
whaha is het echt zo erg dan moet ik weer een jaar wachten maar hoe kan je het allemaal zien dan heb nu ook een samsung hd ready nog een ouwe maar als ikfilms ofzo kijk zie ik niks veranderen of zoVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:10:
[...]
als hij uitstaatik dacht dat bcc ze al had?
Verwijderd
Ik heb helemaal niks op het moment, nouja een mini LG van 30 cm van mn oma waar ik dan ff het nieuws op kijk maar ik ben dus enorm ongeduldig en toe aan een nieuwe tv ugh
Nee, geen optie gezien waarin ik dit aan of uit kan zetten.2frankie schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:57:
[...]
Nee sorry, geen voorbeeld op you tube.
Ik bedoelde eigenlijk gewoon of je kon kiezen tussen micro diming aan of uit omdat je bij de meeste tv's local dimming wel aan of uit kunt zetten.
@ Xander21, ik was dan in eerste instantie wel negatief over de D7000, maar ik had er gewoon te hoge verwachtingen van. Ik dacht dat de technologie al zo ver was wat zwart weergave betreft, dat ik een beetje teleurgesteld was over het zwart van de D7000. Maar wat ik wil(de) is dus gewoon nog niet realistisch, dus de D7000/8000(?) zijn gewoon hele mooie en goede tv's!
Verwijderd
@ Xander21, ik was dan in eerste instantie wel negatief over de D7000, maar ik had er gewoon te hoge verwachtingen van. Ik dacht dat de technologie al zo ver was wat zwart weergave betreft, dat ik een beetje teleurgesteld was over het zwart van de D7000. Maar wat ik wil(de) is dus gewoon nog niet realistisch, dus de D7000/8000(?) zijn gewoon hele mooie en goede tv's!
Niet realistisch? Misschien dat de informatie van de fabrikant/leverancier te positief was/is?
Niet realistisch? Misschien dat de informatie van de fabrikant/leverancier te positief was/is?
Verwijderd
Ik vind het wel vreemd, want de amerikaanse versies zijn namelijk wel pikdonker bij aan/aftiteling en dergelijke scenes...staat genoeg avsforum en op youtube
Ze bieden tv aan als een D8000 dan zou deze dat ook moeten zijn, maar door weglaten van bepaalde hardware heeft deze klaarblijkelijk zijn mankementen en is het eigenlijk een verbloemde D7000 met de look van D8000. Dan zou de tv gewoon D7000 moeten heten en geen D8000. Dat is gewoon een hele neppe actie van Samsung, tevens met het weglaten van dergelijke afstandbedieningen en brillen, en dat voor zo'n hoge prijs. ...
Ze bieden tv aan als een D8000 dan zou deze dat ook moeten zijn, maar door weglaten van bepaalde hardware heeft deze klaarblijkelijk zijn mankementen en is het eigenlijk een verbloemde D7000 met de look van D8000. Dan zou de tv gewoon D7000 moeten heten en geen D8000. Dat is gewoon een hele neppe actie van Samsung, tevens met het weglaten van dergelijke afstandbedieningen en brillen, en dat voor zo'n hoge prijs. ...
Verwijderd
Nou over wat zwart is kun je nog over discussiërenVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:29:
Ik vind het wel vreemd, want de amerikaanse versies zijn namelijk wel pikdonker bij aan/aftiteling en dergelijke scenes...staat genoeg avsforum en op youtube
Verder weet je toch wat je koopt? Dus dat er micro dimming op zit en 1 bril wordt geleverd en de simpele ab?
Maar.... een camera hoeft niet te zien wat je met een oog wel kan zien. Zo onderscheidt mijn camera niet het zwart van de tv en de rest van de kamer. Dus ik krijg dan een grote donkere foto te zien waarop je niet kunt zien waar de tv staat, terwijl je met het blote oog gemakkelijk de tv kan zien. Dus je moet niet alles wat op youtube gezet wordt geloven. Zou je eens wat linkjes kunnen posten met topics die daar over gaan?
Verwijderd
De contrast waardes zijn gewoon niet geweldig van die nieuwe dure high-end LED modellen van Samsung. Dat zie je ook terug in de tests. Lage contrastwaardes betekent ook minder diep zwart.mauricedb schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:24:
[...]
Nee, geen optie gezien waarin ik dit aan of uit kan zetten.
Zelfde geld trouwens ook voor de vorige generatie high-end LED modellen van Samsung:Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 02:16:
Over contrastwaardes gesproken:
Samsung UE46D7000
Contrast: 2610:1
Black level: 0.07 cd/m²
Niet echt hoog vergeleken met de Samsung C630/C650:
Contrast: 4181:1
Black level: 0.04 cd/m²
De peperdure Samsung UE55C9000 van 6000 euro:
Contrast: 2473:1
Black level: 0.06 cd/m²
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 21:06 ]
Verwijderd
DiversenVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:40:
je had hun tog een emailtje gestuurt
En de LED local dimming tv's hebben een black level van 0.00 cd/m2, dus er schijnt geen licht waar het zwart moet zijn.jasjenl schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 00:36:
[...]
Dit zul je waarschijnlijk pas hebben als er amoled tv's gaan komen, maar dat zal helaas nog wel even duren. Als ik kijk naar het schermpje van m'n Galaxy S telefoon, die een super amoled scherm heeft, dan zou ik willen dat ik een tv had die zulke fantastische zwartwaardes kan weergeven. Want daarbij is zwart ook echt 100% zwart met 0% restlicht.
Verwijderd
het is samsung hoorVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:36:
En al wat terug gehad of niet
Verwijderd
Weet iemand of de 3D IR brillen van 2010 nog te gebruiken zijn op de D7000/8000 series?
Ik zag in een video review dat de nieuwe brillen communiceren via bluetooth.
Heb nog 2 2010 brillen liggen van de BD-C6900 starter kit en wil een D8000 aanschaffen.
Ik zag in een video review dat de nieuwe brillen communiceren via bluetooth.
Heb nog 2 2010 brillen liggen van de BD-C6900 starter kit en wil een D8000 aanschaffen.
Verwijderd
nee die kan je niet gebruiken voor de D's, maar genoeg schlemielen op ebay die niet weten dat ze ze niet willen, voel je niet schuldig, dat doet Samsunk ook niet
Digitalversus-review van de D7000 toegevoegd aan de OP. Geen goed nieuws over de responsetijden...

Gulfstream G650
Verwijderd
Mijn pa heeft de D7000. Hele mooie tv, alleen die afstandsbediening, wat een lelijk ding zeg.
In de review van digitalversus.com staat dat het verbruik in standby 1 W is. Is dit goed?
Energy Consumption
As time goes by, TVs use less and less energy. Despite measuring 46'', the D7000 only requires 89 W while switched on and 1 W on standby. Impressive stuff!
Hier ook een foto van clouding van de D7000

Heb gister de 40D8000 bij de MM in Eindhoven bekeken en die vergeleken met de 46D7000 die ze daar ook hadden staan, maar moet toch zeggen dat ondanks het prijsverschil dat ik wel door de 46D8000 ga ipv de D7000. De 8000 ziet er gewoon veel mooier uit, des ondanks dat de D7000 er ook niet slecht uit ziet.
Prijs zou zitten op 1799 voor de 46D7000 en 2099 voor de 46D8000 (Nog niet leverbaar volgens hun trouwens)
Maar wat ik me nu toch afvraag, maakt het nou wel of niet uit of er een 8 of 10 bit paneel in zit?
Prijs zou zitten op 1799 voor de 46D7000 en 2099 voor de 46D8000 (Nog niet leverbaar volgens hun trouwens)
Maar wat ik me nu toch afvraag, maakt het nou wel of niet uit of er een 8 of 10 bit paneel in zit?
Ik heb nog een "oude" HD ready Samsung (LE40R71B) en ben aan het kijken voor een nieuwe. Ik vroeg me alleen af hoe dat zit met de input lag. Is dit, in de loop der jaren juist toegenomen?
Ik speel zelf met mijn PS3 wel eens een shooter, en nu heb ik af en toe het gevoel dat ik bij online gaming (ping is goed) vaak te laat ben en ik onderhand al neergeschoten wordt voordat ik de ander zie. Het kan natuurlijk ook aan mijn skills liggen
. Game mode staat ingeschakeld in ieder geval.
Nu vroeg ik me af hoe de input lag van een ouder model zich verhoud tov nieuwe TV's (zoals de D7000 bijvoorbeeld, welke volgens de review niet goed scoorde op het gebied van input lag).
Ik speel zelf met mijn PS3 wel eens een shooter, en nu heb ik af en toe het gevoel dat ik bij online gaming (ping is goed) vaak te laat ben en ik onderhand al neergeschoten wordt voordat ik de ander zie. Het kan natuurlijk ook aan mijn skills liggen
Nu vroeg ik me af hoe de input lag van een ouder model zich verhoud tov nieuwe TV's (zoals de D7000 bijvoorbeeld, welke volgens de review niet goed scoorde op het gebied van input lag).
Kan jullie enkel zeggen dat de D8000 super is.
Heb de 55" nu één week en vind de beeld kwaliteit prachtig. Zo ook een ieder die hem ziet Wat ik wel jammer vind is dat de touch remote niet meegeleverd is. Clouding geen last van. Wel is het zo dat binnen smart hub er een vertraging lijkt te zitten bij youtube/browser/etc wanneer er tekst ingevoerd moet worden. Wellicht dat dit met een update verholpen gaat worden.
Nu nog even op zoek naar een platte hdmi kabel ter vervanging van mijn te korte hdmi
Heb de 55" nu één week en vind de beeld kwaliteit prachtig. Zo ook een ieder die hem ziet Wat ik wel jammer vind is dat de touch remote niet meegeleverd is. Clouding geen last van. Wel is het zo dat binnen smart hub er een vertraging lijkt te zitten bij youtube/browser/etc wanneer er tekst ingevoerd moet worden. Wellicht dat dit met een update verholpen gaat worden.
Nu nog even op zoek naar een platte hdmi kabel ter vervanging van mijn te korte hdmi
May the stability be with your system ......... and mine offcourse ;)
Uiteraard gewoon gekocht. Was wel een model bedoeld als demo. Maar was nog niet uitgepakt. Erg snel bij dus.Hoe kom je nu al aan die d8000 55 Inc is tog 127 of niet
En de afmeting is 139cm
Prijs?Deftronic schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:18:
[...]
Uiteraard gewoon gekocht. Was wel een model bedoeld als demo. Maar was nog niet uitgepakt. Erg snel bij dus.
En de afmeting is 139cm
Verwijderd
2999 denk ik maar heb nu een winkel in groningen die het me voor een betere prijs kan bieden maar je hebt egt geen last can clouding
Was bij de Mediamarkt of niet?Deftronic schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:18:
[...]
Uiteraard gewoon gekocht. Was wel een model bedoeld als demo. Maar was nog niet uitgepakt. Erg snel bij dus.
En de afmeting is 139cm
Heb ook een iets betere prijs kunnen bedingen.2999 denk ik maar heb nu een winkel in groningen die het me voor een betere prijs kan bieden maar je hebt egt geen last can clouding
nopeWas bij de Mediamarkt of niet?
Oh, waar dan? En voor welke prijs? Voor zover ik weet had alleen Mediamarkt de primeur. Een aantal winkels kregen hem ook, maar dat was puur ter demonstratie.Deftronic schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:52:
[...]
Heb ook een iets betere prijs kunnen bedingen.
[...]
nope
Verwijderd
Ik heb de 55D8000 nu ook reeds een week in bezit en het toestel is in 1 woord: fantastisch.
Raak niet uitgekeken op het beeld, de vormgeving en de 3d kwaliteit.
Hangt als een soort zwevend schilderij aan de muur.
Vorige week woensdag (23 maart) opgehaald bij BCC in Breda voor 2.999 euro.
Korting of extra´s konden helaas niet gegeven worden.
Nu alleen nog op de leverbaarheid van de nieuwe brillen wachten, want in de doos zit er helaas maar 1.
En het is toch gezelliger kijken met meerderen.
Had ´m eigenlijk pas halverwege in Nederland verwacht, maar zag ´m opeens op de site van BCC staan als leverbaar en op voorraad per vrijdag 18 maart j.l.
Raak niet uitgekeken op het beeld, de vormgeving en de 3d kwaliteit.
Hangt als een soort zwevend schilderij aan de muur.
Nu alleen nog op de leverbaarheid van de nieuwe brillen wachten, want in de doos zit er helaas maar 1.
Had ´m eigenlijk pas halverwege in Nederland verwacht, maar zag ´m opeens op de site van BCC staan als leverbaar en op voorraad per vrijdag 18 maart j.l.
Verwijderd
De D-serie is bij BCC al zeker een week oop voorraad.
Heb zelf de ue55d7000 gekocht en ben er zeer tevreden mee.
Heb zelf de ue55d7000 gekocht en ben er zeer tevreden mee.
800hz zelfs. Maar hecht je niet al teveel waarde aan dat hertz. Sommige fabrikanten overdrijven nogal door hun hertz berekeningen.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:17:
zijn die nieuwe D7000 en D8000 wel 200 hertz of niet
-KNIP-Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:23:
[ Voor 7% gewijzigd door Quan Vu op 08-04-2011 00:25 ]
Verwijderd
ja maar adviesprijzen zijn niet goed voor de kopers whaha
ok nee ik d8 al 800 hertz 200 denk ik dat ie dat wel is maar 800 niet
idd: Samsung Clear Motion Rate berekeningbrochureQuan Vu schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:22:
[...]
800hz zelfs. Maar hecht je niet al teveel waarde aan dat hertz. Sommige fabrikanten overdrijven nogal door hun hertz berekeningen.

Op de prijskaarten dan tochQuan Vu schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:22:
Ah, was de BCC vergeten. MM en BCC hebben de eerste lading gekregen omdat ze altijd zo netjes aan de adviesprijzen van Samsung houden.
[ Voor 27% gewijzigd door mr.paaJ op 30-03-2011 20:30 ]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
een tip aan iedereen, koop een edge led pas als je hem in het donker hebt bekeken, ik heb net op mp mijn 2010 7700 55 inch verkocht, omdat ik me dood zat te ergeren aan clouding . hoe groter het beeld hoe meer last van cloudingGranCanaria schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:44:
ik vind de televisies er supermooi uitzien echter vraag ik me af of deze modellen ook last hebben van clouding etc. weet iemand dat zo?
voor 3d ga ik voor plasma.
Misschien heeft LG met de aankomende LW serie dit (wel) goed voor elkaar.gu22i schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:50:
[, ik heb net op mp mijn 2010 7700 55 inch verkocht, omdat ik me dood zat te ergeren aan clouding
Maar da's een ander draadje hier verderop

d2frankie schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:55:
[...]
Misschien heeft LG met de aankomende LW serie dit (wel) goed voor elkaar.
dan heb je de kamer niet echt donker gemaakt. maar je kan natuurlijk mazzel hebben.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:53:
gu22i ik hoor ook dat mensen geen last van clouding
ik had links 2 witte bollen, erg irritant, samsung vertelde dat dit erbij hoort en ze geven daar geen garantie op.
ik heb de tv bijna een jaar gehad, en had het gevoel dat het steeds erger werd, of ik ging me meer ergeren.dat kan ook.
Maar ik heb ook plasma gehad geen 3d ., en ik vind plasma zowiezo mooier, maar voor 3d is plasma veel beter dan edge led.
te kleinVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:25:
is een 55 inc te groot voor een kamer waar je 3.40 op afstand zit ??
Die C serie van 2010 was ook niet al te best qua contrast iddgu22i schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:31:
dan heb je de kamer niet echt donker gemaakt. maar je kan natuurlijk mazzel hebben.
ik had links 2 witte bollen, erg irritant, samsung vertelde dat dit erbij hoort en ze geven daar geen garantie op.
ik heb de tv bijna een jaar gehad, en had het gevoel dat het steeds erger werd, of ik ging me meer ergeren.dat kan ook.
Maar ik heb ook plasma gehad geen 3d ., en ik vind plasma zowiezo mooier, maar voor 3d is plasma veel beter dan edge led.
Maar niet per pixel, dus niet echt helemaal vergelijkbaar met wat amoled kan.Happy2000 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:45:
[...]
En de LED local dimming tv's hebben een black level van 0.00 cd/m2, dus er schijnt geen licht waar het zwart moet zijn.
Denk dat je dat wel kunt vergeten: Samsung heeft juist in het verleden full led lcd tv's gehad, nog in de tijd dat ze dit soort tv's niet 'led tv's' noemden maar gewoon lcd tv's met led backlighting. Maar Samsung is helemaal overgestapt op edge led en hebben volgens mij ook meerdere malen al te kennen gegeven dat ze daar niet meer van af zullen stappen, omdat de beeldkwaliteit vergelijkbaar zou moeten zijn met full led (wat m.i. niet waar is).Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:15:
Zodra Samsung overstapt van z'n edge led naar full led kom ik wel weer kijken
[ Voor 50% gewijzigd door jasjenl op 31-03-2011 00:17 ]
Heb vanavond mijn D7000 kunnen installeren. Eerste indrukken zijn erg goed, maar nog genoeg te testen.
Vraag: is het inmiddels al mogelijk de nummering van de ziggo kanalen (digitaal CI+) aan te passen?
Vraag: is het inmiddels al mogelijk de nummering van de ziggo kanalen (digitaal CI+) aan te passen?
ik kan dat draadje niet vinden, ik twijfel tussen samsung lg of panasonic2frankie schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:55:
[...]
Misschien heeft LG met de aankomende LW serie dit (wel) goed voor elkaar.
Jup. Land bij digitaal op Ander land zetten (bij het menu Kanaal). Dan zoeken op de juiste instellingen (bij de bovenste moet je Snel kiezen geloof, dan open je de andere opties, maar kan ook zomaar Volledig of iets dergelijks zijn, even mee spelen). Als het scannen voltooid is (binnen paar seconden), dan kun je via Hub -> Kanalenlijst (of iets in die trant) de lijst bewerken (staat rechts bovenin). Hierna kun je zenders met elkaar omwisselencjpunt schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 00:37:
Ik bedoel gewoon hiergu22i schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 08:29:
ik kan dat draadje niet vinden
Als ik via de pricewatch van tweakers bij televisietype op 'OLED' selecteer, dan zie ik daar de Samsung UE55D8000 en Samsung UE60D8000 daar staan. Klop dit wel en is daarom het grote prijsverschil verklaard tussen de 47 en 55 inch?
Gisteren toen ik de TV aanzetten en tussen het wisselen van kanalen door een zwart scherm kreeg, was er duidelijk wat clouding te zien. Heb het nu nog niet kunnen bespeuren, maar ga vanavond nog uitgebreid aan de gang met testen en spelen met de vele instellingen. Ik geloof dat mauricedb ook in eerste instantie last van clouding had, ik kan me zomaar voorstellen dat dat komt doordat de out-of-the box instellingen echt allemaal standje 'zonnebank' zijn. Veel en veel te fel. Zelfs in film is de backlight nog veel te fel ingesteld. Denk dat 10 het absolute maximum is voor de backlight. Zal later nog wat meer ervaringen posten.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 07:46:
Heb je de clouding al kunnen testen
Top dank je! Gelukt. Is het zo dat als Ziggo nu updates doorvoert dat deze dan niet automatisch binnenkomen? Dacht dat ergens gelezen te hebben?mauricedb schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:47:
[...]
Jup. Land bij digitaal op Ander land zetten (bij het menu Kanaal). Dan zoeken op de juiste instellingen (bij de bovenste moet je Snel kiezen geloof, dan open je de andere opties, maar kan ook zomaar Volledig of iets dergelijks zijn, even mee spelen). Als het scannen voltooid is (binnen paar seconden), dan kun je via Hub -> Kanalenlijst (of iets in die trant) de lijst bewerken (staat rechts bovenin). Hierna kun je zenders met elkaar omwisselen. Mocht je er niet uit komen, laat dit dan weten, dan zal ik vanavond een 'handleiding' met de juiste namen typen.
[ Voor 6% gewijzigd door heypnt op 31-03-2011 17:07 ]
Ik geloof het wel ja. Dan zul je alle zenders opnieuw moeten scannen en dus ook sorteren.
Verwijderd
[quote]cjpunt schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:07:
[...]
Gisteren toen ik de TV aanzetten en tussen het wisselen van kanalen door een zwart scherm kreeg, was er duidelijk wat clouding te zien. Heb het nu nog niet kunnen bespeuren, maar ga vanavond nog uitgebreid aan de gang met testen en spelen met de vele instellingen. Ik geloof dat mauricedb ook in eerste instantie last van clouding had, ik kan me zomaar voorstellen dat dat komt doordat de out-of-the box instellingen echt allemaal standje 'zonnebank' zijn. Veel en veel te fel. Zelfs in film is de backlight nog veel te fel ingesteld. Denk dat 10 het absolute maximum is voor de backlight. Zal later nog wat meer ervaringen posten.
ja is goed ik was gisteren ook in een tv winkel maar toen zag ik de 46 inc ik zag daar geen clouding bij laat maar even weten
[...]
Gisteren toen ik de TV aanzetten en tussen het wisselen van kanalen door een zwart scherm kreeg, was er duidelijk wat clouding te zien. Heb het nu nog niet kunnen bespeuren, maar ga vanavond nog uitgebreid aan de gang met testen en spelen met de vele instellingen. Ik geloof dat mauricedb ook in eerste instantie last van clouding had, ik kan me zomaar voorstellen dat dat komt doordat de out-of-the box instellingen echt allemaal standje 'zonnebank' zijn. Veel en veel te fel. Zelfs in film is de backlight nog veel te fel ingesteld. Denk dat 10 het absolute maximum is voor de backlight. Zal later nog wat meer ervaringen posten.
ja is goed ik was gisteren ook in een tv winkel maar toen zag ik de 46 inc ik zag daar geen clouding bij laat maar even weten
te kleinVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:25:
is een 55 inc te groot voor een kamer waar je 3.40 op afstand zit ??
ik zeg het toch?Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:46:
nee even sirieus is dat niet te groot
ik zou zeker niet kleiner gaan eerder naar 60 inch
spreek uit ervaring ik had een 55 inch
Verwijderd
60 inc ik was in saturn ik schok me dood van die 60 inc whahah zit er 4 meter 15 vanaf dan moet ik even me vriendin overhalen voor een 55 inc heb nu een 42
Je kunt toch ook films huren via samsung apps? Is dat gewoon via 'Your Video' of hoe werkt dat? Ik dacht dat dat met een Movie Max app was.
Gisteren mijn 55D8000 binnen gekregen (via BCC), wat een mooi apparaat zeg!
Alleen vind ik de out of de box instellingen echt veel fel.
Nu heb ik dit draadje een aantal settings gevonden en vroeg me af of iemand me kan uitleggen hoe ik deze white balance kan instellen (NOOB) want ik heb lang niet zoveel opties in mijn menu?
Misschien dat iemand andere (gekalibreerde) instellingen wil delen.
White Balance
10 [IRE] R [0] - G [1] - B [-5]
20 [IRE] R [0] - G [1] - B [-10]
30 [IRE] R [1] - G [0] - B [-8]
40 [IRE] R [0] - G [0] - B [-7]
50 [IRE] R [0] - G [0] - B [-9]
60 [IRE] R [1] - G [0] - B [-9]
70 [IRE] R [1] - G [0] - B [-10]
80 [IRE] R [1] - G [0] - B [-10]
90 [IRE] R [1] - G [0] - B [-10]
100 [IRE] R [1] - G [0] - B [-10]
Alleen vind ik de out of de box instellingen echt veel fel.
Nu heb ik dit draadje een aantal settings gevonden en vroeg me af of iemand me kan uitleggen hoe ik deze white balance kan instellen (NOOB) want ik heb lang niet zoveel opties in mijn menu?
Misschien dat iemand andere (gekalibreerde) instellingen wil delen.
White Balance
10 [IRE] R [0] - G [1] - B [-5]
20 [IRE] R [0] - G [1] - B [-10]
30 [IRE] R [1] - G [0] - B [-8]
40 [IRE] R [0] - G [0] - B [-7]
50 [IRE] R [0] - G [0] - B [-9]
60 [IRE] R [1] - G [0] - B [-9]
70 [IRE] R [1] - G [0] - B [-10]
80 [IRE] R [1] - G [0] - B [-10]
90 [IRE] R [1] - G [0] - B [-10]
100 [IRE] R [1] - G [0] - B [-10]
Movie Max app gevonden, nadat ik een Smart TV account had aangemaakt. Enige probleem wat ik nu heb is dat bij sommige apps (youtube bijv.) de TV weer in een extreem felle setting wordt 'geforced'. En kan in die Apps geen mogelijkheden vinden om de instellingen aan te passen. Ideeen?
@bhansen. Gefeliciteerd met de aanwinst. Je moet dan de 10 punts witbalans aanzetten. Maar het heeft weinig zin om deze over te nemen. De witbalans is echt voor iedere TV anders.
Probeer het volgende eens om mee te beginnen:
Mode: Film
Backlight: 8
Contrast: 95
Helderheid: 45
Succes! Zal later nog een keer mijn settings helemaal posten.
@bhansen. Gefeliciteerd met de aanwinst. Je moet dan de 10 punts witbalans aanzetten. Maar het heeft weinig zin om deze over te nemen. De witbalans is echt voor iedere TV anders.
Super! deze settings ga ik vanavond even proberen en ben benieuwd naar je complete settings!!cjpunt schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:08: