Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een beetje met een Dilemma.

Mijn huidige Philips LCD(CCFL) is het na 3,5 jaar aan het begeven.
Ik ben nu aan het kijken voor een opvolger.

De televisie wordt redelijk intensief gebruikt door vooral mijn oudste dochter(Dora , je kent het wel)

Verder wil ik er met de PS3 goed op kunnen gamen.

Nu komt mijn dilemma, wat te nemen.

Philips is voor mij een gepasseerd station omdat ik het niet normaal vind dat een toestel na 3,5 kapot gaat.
Ik heb de LG 42LE8500 gezien maar mij wordt verteld dat Sony en Samsung ook goed zijn.

Wil er minimaal 5 jaar mee kunnen doen , natuurlijk langer als het aan mij ligt.

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.

Thanx..

Grtz

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-02 19:17

Deathchant

Don't intend. Do!

Deze al eens doorgenomen? [FAQ] Welke TV moet ik kopen?

Je weet trouwens dat LG een onderdeel van Philips is en veelal dezelfde materialen gebruikt worden?

Het lijkt me verstandig dat je bij LCD/LED blijft, aangezien je goed wilt kunnen gamen. De responstijden van plasma zijn wel beter voor gaming, maar aangezien jij voornamelijk hier en daar statische beelden blijft weergeven (crosshairs, HUD's, menuutjes e.d.) lijkt het me beter om bij LCD/LED te blijven.

Ook sony en samsung maken goeie tv's ja :) Mensen zeggen wel eens dat Samsung qua design, keuze, prijs en kwaliteit het beste merk is; anderen zweren bij de Sony Bravia's. Het belangrijkste is dat je een tv uitzoekt naar jouw goeddunken. Ga kijken wat je verwacht van een tv (x-aantal hdmi aansluitingen al dan niet met ARC, ingebouwde ci+module, LAN-connector, 3D ja/nee,) en kijk welke modellen van Samsung en sony daaraan voldoen. Wellicht dat je je wilt verdiepen in de beeldtechnieken die een fabrikant allemaal maakt om het beeld zo goed mogelijk te laten uitzien (motionplus, intelligent frame creation e.d.)
Verder moet je ook kijken of je nieuwe tv kan omgaan met de 23,976FPS waarin veel films zijn opgenomen. Sommige tv's hebben geen 24hz (oftewel 24p) implementatie. De meeste wel hoor.

Meestal kom je dan wel op <5 modellen uit, die je op hun beurt weer goed met elkaar kunt vergelijken. Meestal valt er sowieso 1 af qua prijs omdat die waarschijnlijk niet in je budget zit.

Succes!!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
Thanx ik zal eens kijken.

Bij Sony had ik de 40EX711 ophet oog en bij Samsung de 40C6700 serie.
3d boeit me nu nog niet echt en ik gebruik UPC via een settopbox.

Misschien kan ik mijn budget wat omhoog bijstellen zit nu rond de 1000 euro.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:49
En je weet dat tegenwoordig de leeftijd voor dit soort dingen rond de 3/5 jaar ligt ?.
De bouwkwaliteit is er ook na en zeker de prijs.

Wat is het defect aan je huidige tv ?.

LCD / LED's kies ik voor Samsung of LG
Plasma is voor mij Panasonic all the way.

Als ik mag kiezen tussen allemaal, alsnog de Panasonic's.

[ Voor 34% gewijzigd door Mektheb op 03-03-2011 14:55 ]

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 17:26

Hakker

a.k.a The Dude

Plasma slecht voor gamen... laat me niet lachen. Ik kan heel goed gamen op mijn plasma ook uren achter elkaar. Je moet hem alleen even in laten spelen.

Wat betreft Panasonic all the way.... ik heb het juist NIET gedaan omdat ik geen zin heb in zwart waardes die niet meer kloppen na 1500-2000 uur en dan hebben we nog de 50 hz bug die Panasonic plasma's hebben.
Uiteindelijk is het voor mij een LG geworden.

Moraal van het verhaal. Ga vooral zelf kijken want iedereen zijn opvatting is anders. Ik zou bv de eerste paar jaar nog niet eens meer naar een LCD/LED TV kijken omdat voor mij plasma veel beter bevalt anderen hebben weer zoiets van plasma...BAH ;)

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nu dat spontaan mijn scherm halverwege gewoon donker wordt.
Beeld blijft dan hangen en verspringt dan de hele tijd.
Het rare is dat het sporadisch gebeurt en dat het dan wegblijft.

Heb al de stroom er een tijd afgehad op aanraden van een dealer in de buurt maar helaas geen effect.

Ook zijn rode objecten op het scherm niet scherp.

Als ik bijvoorbeeld fifa 11 speel dan zijn bijvoorbeeld op de stand de teams met rode letters nagenoeg niet te lezen.

De TV staat gemiddeld wel een uur of 5 aan dus het zou zomaar kunnen dat hij gewoon op is hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk is het zo dat er dus geen ontzettend goede of slechte LED TV's op de markt zijn.

De LG LE8500 sprak mij het meeste aan vanwege het Full Led display.
Mij lijkt die toch kwalitatief het beste plaatje opleveren.

misschien vergis ik me en is dit een low end display aangezien de gemiddelde Full Led tv al gauw boven de 1500 euro gaat.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:55
(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:48:
Eigenlijk is het zo dat er dus geen ontzettend goede of slechte LED TV's op de markt zijn.

De LG LE8500 sprak mij het meeste aan vanwege het Full Led display.
Mij lijkt die toch kwalitatief het beste plaatje opleveren.

misschien vergis ik me en is dit een low end display aangezien de gemiddelde Full Led tv al gauw boven de 1500 euro gaat.
Vergis je niet. Er bestaan (althans voor consumenten) geen echte "Full LED display's". Je hebt echter wel edge-lit LED LCD of back-lit LED LCD televisies. De meeste televisies zijn echter edge-lit LED LCD, waarbij de CCFL's in een display gewoonweg vervangen zijn door LEDs. Deze kunnen gerichter licht schijnen, waardoor je minder last kunt hebben van backlight bleeding.

De wat duurdere televisies hebben meestal een back-lit LED LCD display, wat een mooier resultaat kan geven, omdat het licht evenwichtiger over het scherm verdeeld kan worden. Ook heb je dan nog één stapje hoger, wat inhoud dat deze televisies zogenaamde local dimming hebben. Deze functie zorgt ervoor dat de LEDs uit de array achter je LCD scherm individueel op helderheid te schakelen zijn. Dit zorgt natuurlijk voor diepere zwartwaarden en fellere witwaarden.

Uit eigen ervaring kan ik je ook de tip geven om te kijken naar Sharp. Deze televisies hebben namelijk standaard 36 maanden (fabrieks)garantie, zijn edge-lit of back-lit en zijn relatief vriendelijk voor het budget. Ook zijn de kleuren erg goed en gemakkelijk te kalibreren! Daarnaast worden de panelen van Sharp ook in televisies van andere fabrikanten gebruikt, zoals Philips.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het is niet de bedoeling, dat je "wat moet ik kopen"-topics opent en dan ook nauwelijks inzet toont.

Lees de 'Quickstart' in Het algemeen beleid nog eens door om te zien wat we zoal van je verwachten bij het starten van een topic.

Op deze gaat een slotje.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.