Klacht "Online" - enigste?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 23:19
Beste Tweakers,

Rond mei 2010 zijn wij overgestapt van KPN op Online, een hele verbetering op het eerste gezicht. Jammer genoeg zijn er de laatste tijd (sinds ~ januari 2011) steeds meer problemen. (Eigenlijk nadat er veel gepromoot is/wordt voor Online.) Internet valt standaard uit rond 16:58, vaak valt het internet ook uit op andere momenten of de telefoon stoort. Verder haal ik de beloofde 12mbit niet, in de router staat zelfs downstream: 10,67mbit (haal ik ook niet via Speedtest), maar dit is redelijk normaal zover ik weet.

Zijn er anderen bij Online die de zelfde problemen ervaren?
Ik heb de Thomson TG712

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
Er is geen beloofde 12mbit. Dat is een prognose. Daarnaast is 10.67mbit van de 12mbit best redelijk bij ADSL. Daarnaast heb ik geen last van de problemen die jij omschrijft. Welk modem gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 23:19
Heb 't even in de fipo gezet, Thomson TG712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Kijk eens in [Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XXI). Je staat vast niet alleen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:56

SkyStreaker

Move on up!

12Mbit wordt niet beloofd, het is (en dat wordt ook aangegeven) het streven. Als je 2km van de centrale woont of een storende rotlijn hebt dan wordt het al wat minder leuk. 10Mb is heel netjes.

Wat je het beste kan doen in dit geval is kijken of je router een gereviseerd model is die "slecht gereviseerd" is. Check rond die tijd dat de boel uitvalt of je ook een "kortsluitingsluchtje" uit het modem ruikt, of hij op plekken wellicht gloeiend heet is, danwel of de voeding heet is.

Die tijd kan ik echter niet direct verklaren. Graag even de details van je lijn geven: de waardes en etc.

Ook belangrijk, de ontvanger van je telefoontje (wanneer die van jou stoort), hoe hoort die persoon jou? normaal, blikkerig, veel ruis of zelfs helemaal niet?

Kan men wat meer mee. Mocht je echt met je handen in het haar gaan zitten qua je router. Dan zeg je gewoon dat er dus een "brandend luchtje" uit je router komt, elke keer als je internet loopt te klooien.

(ik heb nog op de 1e lijn gezeten toen die thomson uit kwam. TOTAAL geen propere voorbereiding op het apparaat. Lang leve het 1e aanspreekpunt zijn.... gadver)

[ Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 02-03-2011 22:13 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding