iMac 27" i7 2010 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 22:00
Beste Tweakers,

Heb sinds 2-dagen helaas een probleem met mijin iMac.
De Mac start niet meer op, en blijft bij het grijze scherm met Apple logo(en het ronde "laad" icoontje) hangen. Er komt bij het opstarten trouwens ook tijdelijk een laad balk onder het Apple logo zichtbaar. Alleenndeze verdwijnt weer na enkele seconden...

Er staat ook een Windows versie naast de OSX via Bootcamp waar ik (nog) geen problemen mee heb.

Heb al geprobeerd om een PRAM reset te doen en een safeboot. Beiden hebben helaas niet geholpen! Krijg met een "advanced" safeboot ook dit probleem; 'Launch_msg(); Socket is not connected' Als laatste zin.

Hebben jullie misschien nog enig idee wat ik nog kan proberen om het systeem wél werkend te krijgen?

Alvast bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 02-03-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 21:42
Hoor je een aantal piepjes bij het opstarten?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer eens met de installatie DVD op te starten door deze erin te doen en op te starten met alt in te drukken. Je kunt dan via het installatie menu kijken of je HDs nog herkend worden. Ik had dit enkele maanden terug ook en mijn HD was kapot.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Sluuz, ik hoor gewoon nog de "boink" tijdens het opstarten.

Buzzinig Hornet, zal dit zometeen even proberen. Gisteren kon ik gewoon nog dmv de Alt knop een OS kiezen. En in Windows kon ik gewoon nog de hardeschijf benaderen van OSX. Zonder problemen...

Update:
Via de DVD opstarten lukt volgens mij niet echt denk ik, krijg namelijk de melding dat hij OSX wil gaan installeren. Ik raak hierdoor mijn bestanden kwijt denk ik?
Kan wel gewoon in de Disk Utility komen en daar ziet het programma beide partities.

[ Voor 34% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 02-03-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:47
Hopelijk heb je een timemachine backup gemaakt, want ik vrees dat je een frisse herinstallatie zal moeten uitvoeren.
Ik weet alleen niet wat dit met je Windows partitie gaat doen en hoe de bootmanager hierop reageert.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Ik heb geen backup gemaakt. Ik zit nu wel in Windows op mijn Mac... Is er iets wat ik vanuit Windows kan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-03 08:39
Als het goed is kun je gewoon vanuit Windows je documenten op de mac partitie zien, en ook kopiëren. Als dat niet lukt heb je gewoon pech gehad, ook bij een mac zijn backups van belang. (en laten we eerlijk zijn, wat kost een usb harddiskje tegenwoordig nog? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je kunt gewoon de osx installatie starten vanaf cd.. er zal niets verloren gaan en je hebt weer een "frisse" install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
En anders kan je altijd nog een progje installeren om op "mac partitie's" te komen vanuit windows en dan je data redden, cd erin en schoonmaken en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:33
Hoe lang heb je bij het grijze scherm gewacht? Doe dat eens gewoon een halfuurtje tot uur. Lekker aan laten staan. Ik heb dat namelijk ook ooit eens gehad lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielsnoek
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 21:38
Dit heb je vast al geprobeerd, maar ik had zo'n zelfde probleem toen er een oude externe HD aan hing. Deze heb ik toen verwijdert, en toen was het probleem verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Heb net een hardeschijf gekocht, en geformatteerd naar HFS+ formaat voor een latere backup.

Helaas krijg ik de volgende melding bij het installeren van Snow Leopard;

De inhoud van deze schijf kan niet worden gewijzigd.
Mac OS X ka niet op deze schijf worden geïnstalleerd.

Heb wel gewoon de goede schijf geselecteerd...

@ CoiLive. Heb het zelfs meer dan een uur laten staan! Helaas geen resultaat :-(
@ Michiel, had er toen helemaal niets aanhangen. Dus dat zou het probleem niet kunnen zijn....

Heb net geprobeerd om de schijf te herstellen, wat jammer genoeg niet mogelijk was. Krijg de volgende melding(en);

In het rood; ongeldige zusterkoppeling.
Catalogus B-tree opnieuw opbouwen.
In het rood; Het volume 'Macintosh HD' kan niet worden hersteld.

Hij vraagt nu dus of ik de schijf wil formatteren, iets wat ik niet wil dus!
Zou ik naar de Apple winkel moeten gaan waar ik de Mac heb gekocht of heeft iemand nog een gouden-tip? :-)

[ Voor 51% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 02-03-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:06
klinkt ongeveer het zelfde als ik heb gehad:
Opstart probleem OSX 10.6.6

eenige wat nog hielp was opnieuw installeren, had gelukkig nog wel een back up!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Ja helaas... nog steeds aan het backuppen. Wat is USB toch verschrikkelijk traag...
Morgen of vrijdag maar formatteren, of iemand moet nog met een oplossing komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Je kan ook gelijk nog een SMC rest uitvoeren > http://support.apple.com/kb/HT3964

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:52

Step

step@tweakers.net#

Opstarten met CMD + S, of CMD + V om te kijken waar hij precies op blijft hangen? Er is dus niets aan de hand met de hardware, typisch een software issue. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Ik heb allerlei tests uitgevoerd maar niets heeft geholpen. Eergisteren de boel maar opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer perfect.

Weet nog niet echt wat het probleem was, helaas!

Toch bedankt voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:46
Was dit toevallig na een update van de week?

zo ja? same here.. heb een re-install moeten doen en had gelukkig nog een time-machine backup maar alleen van me data (dat is genoeg wat mij betreft).

Sucses ermee!
Pagina: 1