Boot Probleem OSX
Specs:
MBP 2010 I5 2,4.
OCZ Vertex 2 60 gb in optibay ((5gb ondergepartioneerd(startup volume))
Orriginele Hitiachi 320 gb. (Data opslag)
Gelukkig heb ik time machine backups. Dus dat is het probleem niet.
Het probleem is als volgt:
Gister had ik per ongeluk mijn MBP uit gezet ipv sluimer.
Toen ik hem daarna weer aan wou zetten kreeg ik mooi de GONG te horen, het apple logo te zien, een draaiend loading icoon en een laadbalk daaronder??
Die laad balk laat 2x tot ongeveer een kwart van de totale lengte en dan zet de MBP zich zelf uit.
Lijkt er dus op dat er iets mis is.
Wat heb ik geprobeerd:
SMC reset => Geen oplossing.
PRram reset=> geen oplossing.
Safeboot dmv shift in houden geeft zelfde restart na een paar seconden. En wil daar ook niet mee opstarten
Command + V booten. Kan op het laatst niet meer lezen waar op het fout gaat.
Laatste melding is iets van CPU halted.
Heb wel gevonden dat hij wat in de Console logt, deze foutmelding vind ik vreemd:
Can’t interpet EFI boot device.
Could not interpret boot device as either network or disk
Dit lijkt er op dat het een fout is op het startup volume.
Dan proberen op te starten in single user mode.
FSCK een aantal keer uitgevoerd, maar die kan de fout niet herstellen. Geeft een foutmelding keer op keer dat het volume niet hersteld kan worden.

Heb hier naar gegoogled en kom vaak op het zelfde uit als een probleem met hardeschijf
Dan maar het volume mounten: mount / => exit.
En OSX start dan volledig op.
Via schijfhulp programma permissies hersteld.
Via schijfhulp programma repair disk geprobeerd die geeft aan dat de schijf hersteld moet worden via een andere disk or installatie DVD.
Dat word een stuk lastiger. Zit voor mijn werk in het buitenland en heb geen DVD drive meer in mijn MBP zitten, daar zit de SSD.
Maar goed heb wel een paar externe schijven bij en een gemaakte image van mijn DVD.
Toen geprobeerd de image naar een 8gb usb stick te restoren, dit werkt zo ver.
Heb de USB stick als Guid partition geformatteerd en dan als extended journaled.
Restoren gaat goed. De USB word daarna ook gemount en kan de installatie openen.
Dan start ik opnieuw op en houd option in gedrukt. Selecteer de USB drive, en dan gebeurd er niks.
Toen een externe HD gepakt en ook geformateerd als guid en extended jornaled. Die gaf het zelfde probleem met opstarten
Dan nog een keer opstarten van USB drive in verbose mode:

Dus hij laat de boot.efi wel goed.
Maar dan blijft hij hangen op zijn kext te laden.
Toen ben ik weer terug gestart in single user mode. Vanuit daar de install proberen uit te voeren naar een andere partie op de usb disk.
Die installatie gaat ook lopen, maar na 10 min houd hij er mee op en herstart de laptop.
Ook heb ik geprobeerd bootcamp aan de gang te krijgen, maar dat gaat niet zonder optische media.
Wie heeft er nog meer ideen die ik kan proberen om toch via de image die ik heb op te kunnen starten en zo mijn HD proberen te repareren.
Specs:
MBP 2010 I5 2,4.
OCZ Vertex 2 60 gb in optibay ((5gb ondergepartioneerd(startup volume))
Orriginele Hitiachi 320 gb. (Data opslag)
Gelukkig heb ik time machine backups. Dus dat is het probleem niet.
Het probleem is als volgt:
Gister had ik per ongeluk mijn MBP uit gezet ipv sluimer.
Toen ik hem daarna weer aan wou zetten kreeg ik mooi de GONG te horen, het apple logo te zien, een draaiend loading icoon en een laadbalk daaronder??
Die laad balk laat 2x tot ongeveer een kwart van de totale lengte en dan zet de MBP zich zelf uit.
Lijkt er dus op dat er iets mis is.
Wat heb ik geprobeerd:
SMC reset => Geen oplossing.
PRram reset=> geen oplossing.
Safeboot dmv shift in houden geeft zelfde restart na een paar seconden. En wil daar ook niet mee opstarten
Command + V booten. Kan op het laatst niet meer lezen waar op het fout gaat.
Laatste melding is iets van CPU halted.
Heb wel gevonden dat hij wat in de Console logt, deze foutmelding vind ik vreemd:
Can’t interpet EFI boot device.
Could not interpret boot device as either network or disk
Dit lijkt er op dat het een fout is op het startup volume.
Dan proberen op te starten in single user mode.
FSCK een aantal keer uitgevoerd, maar die kan de fout niet herstellen. Geeft een foutmelding keer op keer dat het volume niet hersteld kan worden.

Heb hier naar gegoogled en kom vaak op het zelfde uit als een probleem met hardeschijf
Dan maar het volume mounten: mount / => exit.
En OSX start dan volledig op.
Via schijfhulp programma permissies hersteld.
Via schijfhulp programma repair disk geprobeerd die geeft aan dat de schijf hersteld moet worden via een andere disk or installatie DVD.
Dat word een stuk lastiger. Zit voor mijn werk in het buitenland en heb geen DVD drive meer in mijn MBP zitten, daar zit de SSD.
Maar goed heb wel een paar externe schijven bij en een gemaakte image van mijn DVD.
Toen geprobeerd de image naar een 8gb usb stick te restoren, dit werkt zo ver.
Heb de USB stick als Guid partition geformatteerd en dan als extended journaled.
Restoren gaat goed. De USB word daarna ook gemount en kan de installatie openen.
Dan start ik opnieuw op en houd option in gedrukt. Selecteer de USB drive, en dan gebeurd er niks.
Toen een externe HD gepakt en ook geformateerd als guid en extended jornaled. Die gaf het zelfde probleem met opstarten
Dan nog een keer opstarten van USB drive in verbose mode:

Dus hij laat de boot.efi wel goed.
Maar dan blijft hij hangen op zijn kext te laden.
Toen ben ik weer terug gestart in single user mode. Vanuit daar de install proberen uit te voeren naar een andere partie op de usb disk.
Die installatie gaat ook lopen, maar na 10 min houd hij er mee op en herstart de laptop.
Ook heb ik geprobeerd bootcamp aan de gang te krijgen, maar dat gaat niet zonder optische media.
Wie heeft er nog meer ideen die ik kan proberen om toch via de image die ik heb op te kunnen starten en zo mijn HD proberen te repareren.