Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen,

Ik ben van plan een nieuwe tv aan te schaffen. Er zijn alleen superveel televisies beschikbaar en ik heb er weinig verstand van, dus ik zie door de bomen het bos niet meer. Nu wil ik graag een 42 inch alleen zie ik wel aardige prijs verschillen. Kan iemand die er een beetje verstand van heeft me misschien vertellen waar ik op moet letten bij het aanschaffen. Ik snap dus niet of hd-ready of fullHD voor mij van belang is. En of er echt werkelijk verschil zit in 1080P en 720P enz.

Ik ga hem vooral gebruiken om te gamen en om films/series te bekijken vanaf m'n laptop. Nu heb ik er twee op het oog... (mijn budget ligt rond de 400Euro)

deze

pricewatch: LG 42LD450

en deze

pricewatch: LG 42PJ350

Nu is het prijsverschil ongeveer 100 euro. Dus waarom zou ik die duurdere nemen ipv de goedkopere...?

alvast bedankt

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 01:13:
Ik snap dus niet of hd-ready of fullHD voor mij van belang is. En of er echt werkelijk verschil zit in 1080P en 720P enz.
720p is een Resolutie van 1280x720.
1080p is een Resolutie van 1920x1080

Een Full-HD scherm heeft 2.25x zoveel pixels als een HD-Ready scherm. En op een 42" grote wil je dus echt wel graag Full-HD hebben :) .

Maaruh, verder zal ik je toch hiernaartoe moeten doorverwijzen: [FAQ] Welke TV moet ik kopen?

IIG succes met je zoektocht!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de link, had ik nog niet gezien. Maar wat ik graag wil weten is of ik echt verschil zie tijdens het gamen/series kijken tussen bijvoorbeeld 720p 1080p en hdready fullHD. En kan iemand me misschien een goede tv aanraden in een prijsklasse rond de 400 euro..?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je tweede TV is een plasmascherm. Dat is heel iets anders dan een LCD scherm. Ik zou het zelfs appels met peren vergelijken willen noemen.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-02 17:13
een plasma heeft een betere zwartweergave, een veel beter scherptebehoud bij snelle beelden en geen ghosting

een lcd is beter als je erop gaat internetten en als je veel zonlicht in je kamer hebt.

Door de veel betere weergave van snelle beelden kan je gerust een hdready plasma nemen.
Een lcd zou ik nooit als hdready nemen.

Heb veel hdtv's gehad en gezien, maar de beeldkwaliteit van mn 42 inch hdready plasma is ongekend mooi. Het beste is gewoon als je zelf gaat kijken wat jij t mooiste vindt.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 01:30:
bedankt voor de link, had ik nog niet gezien. Maar wat ik graag wil weten is of ik echt verschil zie tijdens het gamen/series kijken tussen bijvoorbeeld 720p 1080p en hdready fullHD. En kan iemand me misschien een goede tv aanraden in een prijsklasse rond de 400 euro..?
Je zou natuurlijk ook even Google kunnen gebruiken om antwoorden te vinden. Dit zijn namelijk behoorlijke basic vragen waar hele basic antwoorden voor beschikbaar zijn.

En 42 inch voor € 400,-. Dan krijg je dus inderdaad echt alleen maar instapmodellen. Zoals je in de specs terug kan zien zijn de modellen die je noemt in je TS een LCD en een plasma, waarbij de plasma HD Ready is. Zoals al eerder genoemd is dit echter appels met peren vergelijken.
Ferry34 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:56:
een plasma heeft een betere zwartweergave, een veel beter scherptebehoud bij snelle beelden en geen ghosting
Daar zijn de meningen dan over verdeeld. Ik vind een goede LED LCD toch echt veel zwarter dan een plasma.
een lcd is beter als je erop gaat internetten en als je veel zonlicht in je kamer hebt.
Een LCD is beter als je erop gaat internetten??? Wellicht kun je die even toelichten.
Door de veel betere weergave van snelle beelden kan je gerust een hdready plasma nemen.
Een lcd zou ik nooit als hdready nemen.
Alsof een plasma HD Ready zoveel beter is dan een LCD HD Ready.. Het is allebei een resolutie die je steeds minder ziet, en met een beetje betaalbare 100 Hz LCD kun je prima snelle beelden weergeven.

Met de huidige prijzen is het sowieso verstandig om voor Full HD te gaan. Het kost allemaal lang niet meer zo duur als een paar jaar geleden.

[ Voor 27% gewijzigd door bram1984 op 01-03-2011 11:30 ]

Verwijderd

http://koopinfo.nl/koopwijzer/tv
http://koopinfo.nl/kenniscentrum/tv

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 11:36 ]

Verwijderd

ik zal zeker voor een Full HD gaan, daar heb je alleen maar plezier van, zeker bij het bekijken van een film

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Voor het hele wel/niet Full-HD geneuzel. Zullen we deze er nog maar eens ingooien?

Afbeeldingslocatie: http://www.about-electronics.eu/wp-content/uploads/2006/12/ViewingDistance.gif

Maw, het maakt pas uit als je bizar dicht op het scherm zit. Maar zelfs dan is het nog overrated. Zie bv ook deze test van Tweakers:

reviews: Sony 40X3500 en conclusie topsegment
De Sony en de Pioneer scoren in bijna alle tests heel goed. De Sony 40X3500 is een 1080p-scherm en de Pioneer is 'slechts' 720p. Ook nu willen we graag duidelijk maken dat de verschillen op normale kijkafstanden zeer klein zijn als je televisies met een native resolutie van 720 en 1080 beeldlijnen naast elkaar zet. Beide schermen zijn zeer uitgebreid instelbaar en hebben allerlei beeldverbeterende functies die ook daadwerkelijk een positieve invloed hebben op de weergave.

Toch kan ook in deze vergelijking de lcd-televisie niet meekomen met de prachtige kleuren van de plasma-tv. De Pioneer wint het dus dankzij de indrukwekkende kleuren die het plasmapaneel kan weergeven.
Ik weet dat de test niet erg nieuw is, maar er worden ook weinig HD-ready tv's meer gemaakt. Dit is een van de weinige testen waar een Full-HD tegenover een HD-ready werd gezet

[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 01-03-2011 12:13 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[FAQ] Welke TV moet ik kopen?

Ik denk dat dat topic je veel antwoorden gaat geven...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.