Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VUEmSKD0JdYCvPwxjPdAViCC/full.gif
Druk op CTRL + F5 voor andere Pokémon!!Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VUEmSKD0JdYCvPwxjPdAViCC/full.gif

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8FMcnN4THnMmMmd83ZSiUi5v/full.gifWelkom in het Pokémon topic!!!

Pokémon TrainerNog even geduld tot 4 maart en dan kunnen we aan de gang met de nieuwe vijfde generatie Pokémon spellen. Namelijk Pokémon Black en Pokémon White. De spellen voegen 156 nieuwe Pokémon toe aan de PokéDex wat de teller op een totaal van 649 Pokémon zet.

In deze topicstart staat alle informatie die je moet weten als doorgewinterde Pokémon-speler. Lees dus snel verder! ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8FMcnN4THnMmMmd83ZSiUi5v/full.gifEen nieuw avontuur

Je avontuur als Trainer voert je kriskras door de Unova region, waar je heel wat Pokémon en veel strijdlustige Trainers zult tegenkomen.Voordat je op pad gaat om te ontdekken wat een Trainer allemaal te wachten staat, kom je in je eigen woonplaats eerst een stel leuke mensen tegen.

Kaart van de Unova regioTijdens je avontuur kom je een groepering tegen die bekend staat als Team Plasma. Tijdens een toespraak van een lid van Team Plasma hoor je wat ze van plan zijn: ze willen de Pokémon scheiden van hun Trainers!

Natuurlijk is het aan jouw de taak om Team Plasma te stoppen hun plan te laten uitvoeren en zelf zoveel mogelijk Pokémon te verzamelen om uiteindelijk Pokémon Master te worden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8FMcnN4THnMmMmd83ZSiUi5v/full.gifNieuwe functies

Een nieuwe game brengt vaak ook nieuwe functionaliteiten met zich mee. Zo ook met deze vijfde generatie Pokémon spellen worden er nieuwe dingen toegevoegd. Hieronder een rijtje:
  • 2 nieuwe type Pokémon gevechten: Triple Battle en Rotation Battle. Bij beide types staan er 3 Pokémon tegelijk in gevecht.
  • Naast een dag- en nachtcyclus hebben we nu ook seizoenen. Één seizoen in het spel is één maand in werkelijkheid. Ieder seizoen brengt weer unieke Pokémon of unieke gedaantes van Pokémon.
  • DSi & 3DS exclusieve functie: Xtransceiver. Hiermee kun je videochatten met vrienden.
    Op een DS lite zal deze functie niet werken i.v.m. ontbreken van de camera.
  • Via internet (Nintendo WiFi) kun je connecten met Pokémon Global Link. Hiermee kun je Pokémon gevechten aangaan met spelers over de wereld. Tevens kun via Global Link naar gedeelte dat Dream World heet zodat je andere Pokémon en items kunt bemachtigen uit andere regio's dan Unova.
  • Dan hebben we nog een functie genaamd Entralink. Hiermee kun je als je geconnect bent met een vriend zijn wereld binnenstappen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8FMcnN4THnMmMmd83ZSiUi5v/full.gifTwee versies

Pokémon Black en White coverHet spel komt uit in twee delen net zoals we van de eerdere Pokémon RPG's gewend zijn. De twee delen zijn Pokémon Black en Pokémon White. Ook net als de eerdere versies verschillen de twee spellen in het aanbod aan Pokémon dat ze te bieden hebben. Echter is dit niet het enige verschil wat de twee games te bieden hebben.

Voorbeelden van deze verschillen

Pokémon Black en White verschil

Dit is een van de stadjes in het Unova region. De linker laat zien hoe het stadje in Black eruit ziet. De rechter is hetzelfde stadje, maar dan in White.

Pokémon Black en White verschil

Het grootste verschil van de spellen. Black City is alleen te vinden in Pokémon Black en White Forest kan je alleen bezoeken in Pokemon White. Beide locaties zullen hun eigen unieke Pokémon hebben om je PokéDex mee te vullen.

Met elkaar linken d.m.v EntraLink
Er is echter ook nog een manier om als Pokémon White speler in Black City te komen en vice versa met White Forest. De functionaliteit heet de Entralink. Hiermee kun je als je met een vriend, die de andere versie heeft, een gelinkt spel mee start naar zijn/haar wereld lopen om daar de Pokémon te vangen die jij normaal niet kan krijgen. Verder kun je ook opdrachten oplossen voor je vriend.De Entralink

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8FMcnN4THnMmMmd83ZSiUi5v/full.gifDe Pokémon

Zoals bij iedere Pokémon game en generatie zijn er een aantal speciale Pokémon. Zo heb je bijv. de cover-Pokémon, de starter-Pokémon en de legendarische Pokémon. Hieronder staan ze op een rijtje.

Starter-Pokémon
Dit zijn de Pokémon waarmee je het spel start. Je kan als het spel begint een van deze drie Pokémon kiezen voor je avontuur.

Starters: Snivy + Tepig + Oshawott

Cover-Pokémon
De cover-Pokémon zijn de Pokémon die op het doosje van het spel staat. Het zijn er twee. De ene is een zwarte Dragon/Electric-type Pokémon. Deze Pokémon heet Zekrom en hij staat op de cover van Pokémon White. De andere is een witte Dragon/Fire-type Pokémon. Deze heet Reshiram en hij staat op de cover van Pokémon Black.

Victini
Een van deze speciale Pokémon te vinden in Black en White is Victini. Dit vrolijk uitziende wezentje wordt ook wel een "phantom Legendary" Pokemon genoemd. VictiniHet is ook daarom dat deze Pokémon nummer 0 heeft in de Black en White PokéDex.

Als je dit spel aanschaft tussen 4 maart en 22 april 2011, kan je een speciale Liberty Pass ontvangen via de Nintendo® Wi-Fi Connection of bij alle Toys XL vestigingen op 5 maart 2011 tussen 9.00 – 17.00. De zeldzame bezitters van deze speciale Liberty Pass kunnen hiermee de nooit eerder geziene mythische Pokémon Victini vangen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8FMcnN4THnMmMmd83ZSiUi5v/full.gifBelangrijke personages

Het spel heeft een aantal belangrijke personages waar het verhaal om draait. Hieronder staan ze opgesomd.

Black en WhiteBlack en White (Speler personages)
De personages waar je uit kan kiezen om mee te spelen, zijn zoals we van de vorige Pokémon wederom gewend zijn, een jongen en een meisje. De jongen heet Black. Het meisje heeft de naam White. Beide personages komen uit het kleine dorpje Nuvema Town. Dit is waar het spel dan ook begint.

Professor JuniperProfessor Juniper
Juniper is de Pokémon professor in de Unova regio. Zij heeft haar laboratorium staan in Nuvema Town, het dorpje waar jij je avontuur begint. Het is dan ook professor Juniper die jouw een starter-Pokémon geeft en je met een PokéDex op pad stuurt. Ook leert ze je hoe je een Pokémon vangt wat ze demonstreert met Minccino, haar normal-type Pokémon.

BiancaBianca
Bianca is een jeugdvriend van je en woont ook in Nuvema Town waar het spel begint. Biance krijgt, net als jij, een starter-Pokémon van professor Juniper. Zo gaat Biance net als jij op Pokémon avontuur en maakt haar een rivaal voor jou. Je zal haar echter niet zo heel vaak tegenkomen. Niet alle ontmoetingen met Biance leiden tot een gevecht.

CherenCheren
Cheren is net als Bianca een jeugdvriend. Ook is Cheren erg intelligent en heeft als doel om Pokémon kampioen te worden. Hij krijgt net als jij en Bianca een starter-Pokémon van professor Juniper. Hij is echter wel zo slim om de Pokémon te kiezen die het voordeel heeft ten opzichte van jouw gekozen Pokémon. Dit maakt Cheren een moeilijke rivaal en zal jou ook regelmatig uitdagen tot een duel.

Team Plasma leden en NTeam Plasma & N
Een verdachte bende die bekend staat als Team Plasma probeert jouw voortgang naar Pokémon meester te verhinderen. Ze zeggen te strijden voor de vrijheid van Pokémon en stelen ze vervolgens van mensen. Maar wat zijn hun echte motieven???
En dan heb je N nog. Wie is die mysterieuze knakker en waarom wil hij steeds met je vechten?

Natuurlijk heb je nog veel meer personages die grote invloed hebben op het verhaal, maar om ze allemaal hier neer te gaan zetten, maakt de lijst wel erg lang op gegeven moment. Met bovenstaande personages zijn de belangrijkste wel genoemd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8FMcnN4THnMmMmd83ZSiUi5v/full.gifLinks

Hier staan de links naar handige Pokémon websites. DM mij gerust als je nog een tip hebt voor een goeie website.

Infosites over Pokémon:PokéDex sites:Overige handige dingen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8FMcnN4THnMmMmd83ZSiUi5v/full.gifFriend codes uitwisseling

Wellicht vinden mensen het wel leuk om hun friendcodes uit te wisselen met elkaar. Daarom heb ik de onderstaande tabel gemaakt zodat jullie deze informatie kunnen checken.

Waar vind ik mijn friendcode dan?
Als je de gym van Striaton City verslagen hebt, dan krijg je een keyitem genaamd de C-Gear + Pal Pad. Als je die Pal Pad opent dan is de onderste knop "<name>'S FRIEND CODE" waar jouw friendcode staat.
Let op: Als je nog geen contact gemaakt hebt met de Nintendo WFC dan heb je nog geen friendcode. Je Pal Pad zal dan een leeg veld aangeven als je jouw friendcode wilt bekijken.

T.net username:Friend code:In bezit van
Pokémon Black
In bezit van
Pokémon White
Rakkerzero
1549 - 4436 - 6044

X
Dr Pro
3095 - 6640 - 5856

X
Fakky
4083 - 5458 - 7214
X

Roeland007
4470 - 1064 - 7287

X
Arunia
3568 - 1654 - 0672
X

Deadlyimpact
1893 - 1687 - 5695

X

DM naar de topicstarter als je jouw gegevens wilt laten toevoegen. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8FMcnN4THnMmMmd83ZSiUi5v/full.gifCredits

Suggesties, opmerkingen of fouten doorgeven kan naar de topicstarter.

Deze topicstart is gemaakt door Rakkerzero.
Bronmateriaal is copyright van Nintendo.

Druk op CTRL + F5 voor andere Pokémon!!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2GW8ezRdfy7YUpsfd26DYwgB/full.jpg

[ Voor 110% gewijzigd door Zeror op 30-04-2011 21:50 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Er bleek nog geen topic van te zijn. Althans niet na mijn zoektocht. De game komt komende week uit en leek wel leuk als er dan een topic van zou zijn. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:17

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ziet er goed uit!

Ik wil hem graag kopen :+ Ook al heb ik eigenlijk al 2 jaar niets meer gekocht voor mijn DS :$ Dit komt doordat mijn touchscreen het niet meer doet :+ Iemand enig idee hoe afhankelijk pokemon black is van het touchscreen? :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@Touchdomex

Als ik nintendo inschat en ze bij dezelfde soort games als hiervoor blijven, kan het zonder touchscreen, maar is het wel wat omslachtiger. Kan natuurlijk niks garanderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Wat kan je in Black City doen? Ik kan daar maar weinig info over vinden.
Black City -> voor battles ?
White Forest -> voor Pokemon ?

In White Forest kan je meer dan 30 Pokemon vinden die niet in Black te vangen zijn. White heeft dus (veel) meer exclusieve pokemon.

Werkt EntraLink ook via WiFi?

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 27-02-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
In Black City kun je veel meer items en quests vinden dan White. In White vind je in tegenstelling weer unieke Pokémon. Totaal 25 verschillende om precies te zijn.

En Entralink werkt volgens mij gewoon via Wifi.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 27-02-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Gropah schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:48:
@Touchdomex

Als ik nintendo inschat en ze bij dezelfde soort games als hiervoor blijven, kan het zonder touchscreen, maar is het wel wat omslachtiger. Kan natuurlijk niks garanderen
Als het maar kan :+ Dat is genoeg voor mij. Een nieuwe DS kopen is te duur en eigenlijk het touchscreen vervangen ook al :/ Wil alleen pokemon spelen namelijk :+ De rest van mijn games kunnen perfect zonder touchscreen :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die verschillen in vormgeving zoals boven in dat stadje door het gehele spel doorgevoerd of alleen bepaalde gebieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:12:
Zijn die verschillen in vormgeving zoals boven in dat stadje door het gehele spel doorgevoerd of alleen bepaalde gebieden?
Een aantal gebieden/steden.

[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 28-02-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Mooi toppost!

Is het alleen Unova. Of als je daar Team Plasma heb verslagen dat je nog naar Kanto oid kan?

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Curva schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:13:
Mooi toppost!

Is het alleen Unova. Of als je daar Team Plasma heb verslagen dat je nog naar Kanto oid kan?
Geen idee of je ook naar andere regio's kan afreizen. Je kan wel de Pokémon uit de andere regio's vangen als je het spel een keer doorlopen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 20:37

Chrisjuh_15

Facta non verba

Mooie openingspost!

Kan zelf niet wachten tot vrijdag. Damn ik heb zin om Black te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik heb er ook erg zin in! Maat en ik kopen Black en White en gaan dan zo veel mogelijk uitwisselen totdat we alles compleet hebben :) Maar ik vraag me af, dat online battlen, kan dat ook via Friend Code zodat ik tegen hem kan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
rethxoth schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:48:
Ik heb er ook erg zin in! Maat en ik kopen Black en White en gaan dan zo veel mogelijk uitwisselen totdat we alles compleet hebben :) Maar ik vraag me af, dat online battlen, kan dat ook via Friend Code zodat ik tegen hem kan? :o
Met black/white kan je elkaar 'vinden' via die codes.

[ Voor 15% gewijzigd door Ike. op 01-03-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Vanmiddag Pokemon White gekocht bij de Dixons. (beide lagen gewoon in de winkel)

De official Pokemon strategy guide (€16,99) valt me tegen. Boek bevat alleen spelinfo, een complete walkthrough en een 'trainerslist', In April kom guide volume 2 uit die de Pokedex bevat |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Ike. op 02-03-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hmm. Dat is twee dagen te vroeg. Misschien heb ik mazzel als ik morgen in de stad ben dat ze hem ook al in de winkels hebben liggen. Anders moet ik een dag later alsnog speciaal voor Pokémon naar de stad toe.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 03-03-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Ik loop eerlijk gezegd niet echt warm voor Black/White. Niet zozeer dat het er niet vezorgd ofzo uitziet, maar de koek raakt een beetje op. Sommige pokemon (er is een overzichtje te vinden op serebii.net) zijn echt ronduit lelijk. Voor mij was het hoogte punt echt Emerald + fire red/leaf green maar alle games daarna/tussenin hebben me nooit echt kunnen bekoren. En door het zien/lezen over deze nieuwe games blijft mijn gevoel hetzelfde. Jat het is leuk dat je triplebattles hebt, maar dan vond ik double veel leuker, 3 is me gewoon teveel.

Het komt me gewoon te geforceerd over, er moet een nieuw deel komen, er moet meer, etc.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazanir schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:00:
Ik loop eerlijk gezegd niet echt warm voor Black/White. Niet zozeer dat het er niet vezorgd ofzo uitziet, maar de koek raakt een beetje op. Sommige pokemon (er is een overzichtje te vinden op serebii.net) zijn echt ronduit lelijk. Voor mij was het hoogte punt echt Emerald + fire red/leaf green maar alle games daarna/tussenin hebben me nooit echt kunnen bekoren. En door het zien/lezen over deze nieuwe games blijft mijn gevoel hetzelfde. Jat het is leuk dat je triplebattles hebt, maar dan vond ik double veel leuker, 3 is me gewoon teveel.

Het komt me gewoon te geforceerd over, er moet een nieuw deel komen, er moet meer, etc.
Klopt, heb ik ook een beetje. Ik vind de 1e generatie pokémon (#1 t/m #151) veruit het tofst. Ik verheug me altijd op het moment dat wanneer je de 'main storyline' uitspeelt, je naar Kanto kunt en alle good old pokémon en gymleaders weer tegen komt; heerlijk. Personages zoals Ash, Gary, Brock, Misty en Giovanni zijn toch wel episch als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 09:40
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:28:
[...]
Klopt, heb ik ook een beetje. Ik vind de 1e generatie pokémon (#1 t/m #151) veruit het tofst. Ik verheug me altijd op het moment dat wanneer je de 'main storyline' uitspeelt, je naar Kanto kunt en alle good old pokémon en gymleaders weer tegen komt; heerlijk. Personages zoals Ash, Gary, Brock, Misty en Giovanni zijn toch wel episch als je het mij vraagt.
Voor mij was het hoogtepunt Pokémon Gold&Silver. Zij perfectioneerden wat in Red&Blue al geweldig was. Maar vind de nieuwe pokémonmaar inspiratieloos. Maar ook al zou ik daar misschien wel overheen kunnen komen het probleem is dat ik nu een afkeer heb voor random encounters.

Vroeger superveel Pokemon, Golden Sun etc gespeeld, maar vandaag de dag kan ik het niet meer hebben als je na 3 stappen al aangevallen word en de battles zo traag verlopen. Maarja, ben ook een beetje oude lul geworden. 3 pokemon tegelijk battlen had voor mij niet gehoeven, 2 tegen 2 was voor mij al goed genoeg. Maar ben wel benieuwd of er nog interessante verrassingen in het spel zitten.

Voor de jeugd lijkt me dit een leuk spel, maar heb me altijd afgevraagd hoe de kleine koters dit kunnen spelen als ze geen engels kunnen lezen? Zelf was ik oud genoeg (en nog net jong genoeg om het te kunnen spelen ;) ) om het te kunnen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklink
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05-2019

Darklink

XBL: DLDarklink

Ike. schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:32:
Vanmiddag Pokemon White gekocht bij de Dixons. (beide lagen gewoon in de winkel)

De official Pokemon strategy guide (€16,99) valt me tegen. Boek bevat alleen spelinfo, een complete walkthrough en een 'trainerslist', In April kom guide volume 2 uit die de Pokedex bevat |:(
Thnx voor de tip ;) Ik heb net vlak voor sluitingstijd bij een Dixons filiaal Pokemon Black bemachtigd :) Ze lagen alleen niet in de winkel zelf, dus even aan de verkoper gevraagd :) Hij ging het even navragen bij de baas en die antwoordde: Ik weet niet vanaf wanneer die verkocht mag worden, dus ga je gang :*)

Daar kan de Intertoys nog wat van leren :/

Kupo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Darklink schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:50:
[...]
Daar kan de Intertoys nog wat van leren :/
Lijkt mij dat juist de Dixons wat kan leren van de Intertoys, die laatste houdt zich immers netjes aan de regels. Wellicht dat het bij een NDS game (ook al is het Pokémon) nog wel meevalt, maar normaliter kan een winkel een forse boete tegemoet zien bij dit soort praktijken. ;)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Curva schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:13:
Mooi toppost!

Alleen Unova.
Touchdomex schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:15:
Ziet er goed uit!

Ik wil hem graag kopen :+ Ook al heb ik eigenlijk al 2 jaar niets meer gekocht voor mijn DS :$ Dit komt doordat mijn touchscreen het niet meer doet :+ Iemand enig idee hoe afhankelijk pokemon black is van het touchscreen? :D
Ik heb al een paar uur gespeeld en ik heb het touchscreen nog niet nodig gehad.
Touchscreen moet natuurlijk wel beeld geven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 03-03-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ike. schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:35:
[...]

Alleen Unova.

[...]

Ik heb al een paar uur gespeeld en ik heb het touchscreen nog niet nodig gehad.
Mooi! Morgen eens ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Vandaag Pokémon White ff opgehaald bij Intertoys. Daarna ff een DS geleend ergens in de stad zodat ik gelijk kon spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Iemand die Gothita van Black wil ruilen voor mijn (White exclusive) Solosis of Petilil?

Ik kon vandaag de Liberty Pass nog niet krijgen voor Victini. Zal morgen vast wel lukken :P

[ Voor 21% gewijzigd door Ike. op 04-03-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook en ik moet zeggen dat hij wel goed is. Ik ben gestopt na G/S en vind het fijn dat deze versie zo fris aanvoelt. Nieuwe pokemon, geen gezeik met pidgeys en rattata's waarvan je de aanvallen al kent. Daarnaast is misschien de grootste plus wel dat je niet meer hoeft te grinden maar experience behaald wordt afhankelijk van de levels van jouw pokemon en die van de tegenstander.
Dat helpt ervoor te zorgen dat je geen situaties krijgt als in de vorige games waarbij je een sterke startpokemon had en een aantal anderen die er achteraan huppelen.
Leuk dat je trouwens ook namen kan geven. Die van mij heten tot nu toe Choo-Choo, Benny en Brain.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Laatst online: 11:43

Thermometer

Whoop Whoop!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 07:08:
Ik heb hem ook en ik moet zeggen dat hij wel goed is. Ik ben gestopt na G/S en vind het fijn dat deze versie zo fris aanvoelt. Nieuwe pokemon, geen gezeik met pidgeys en rattata's waarvan je de aanvallen al kent. Daarnaast is misschien de grootste plus wel dat je niet meer hoeft te grinden maar experience behaald wordt afhankelijk van de levels van jouw pokemon en die van de tegenstander.
Dat helpt ervoor te zorgen dat je geen situaties krijgt als in de vorige games waarbij je een sterke startpokemon had en een aantal anderen die er achteraan huppelen.
Leuk dat je trouwens ook namen kan geven. Die van mij heten tot nu toe Choo-Choo, Benny en Brain.
Zelfde hier, gestopt na G/S, nu wachtend op 25 maart voor de 3DS met Pokémon black erbij.
Kon je niet al vanaf deel 1 pokémon een naam geven?

Verder, goede topicstart! Erg duidelijke info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander1991 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:06:
[...]

Zelfde hier, gestopt na G/S, nu wachtend op 25 maart voor de 3DS met Pokémon black erbij.
Kon je niet al vanaf deel 1 pokémon een naam geven?

Verder, goede topicstart! Erg duidelijke info
Kan wel, maar nu doe ik het ook echt. Oh en het is handig dat ze de shops in de pokemon centers ingebouwd hebben. Veel van de omslachtigheden van de oudere delen zijn verholpen. Het schijnt dat je ook on the fly Pokemon kan uitwisslen met Bill's pc.

Oh en een dikke :') ! voor de mensen die nu de Dsi/Pokemon bundel kopen, drie weken voor de release van de 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:46

pclinde

TechGaming.nl

Ik heb Black gister gehaald ik heb tot nu toe al best veel plezier. Ik wil wel friend codes uitwisselen voor avonturen en gezelligheid :)

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
/edit

[ Voor 98% gewijzigd door Ike. op 04-03-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:14:
Oh en een dikke :') ! voor de mensen die nu de Dsi/Pokemon bundel kopen, drie weken voor de release van de 3DS.
Hoezo dat? De 3DS is een keer zo duur. Waarom geen DSi kopen als je alleen pokémon games wilt spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:02:
[...]

Hoezo dat? De 3DS is een keer zo duur. Waarom geen DSi kopen als je alleen pokémon games wilt spelen?
Omdat DS over een paar jaar niks meer waard is. Een zinkend schip is geen goede aankoop. Voor de Ds heb je nog Okamiden en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Vanochten ook even Pokemon White opgehaald, heerlijk die nostalgie van de eerste Pokemon games die ik speelde toen ik klein was ;) Victini is inmiddels al gevangen!

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:46

pclinde

TechGaming.nl

Welke Pokemons gebruiken jullie momenteel in jullie team? En misschien waarvoor :) Leuk om ervaringen te delen en bespreekbaar te maken.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
jd1987 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:21:
Vanochten ook even Pokemon White opgehaald, heerlijk die nostalgie van de eerste Pokemon games die ik speelde toen ik klein was ;) Victini is inmiddels al gevangen!
Victini heeft me ongeveer 30 Great Balls gekost. Met nog maar een paar % HP sprong ie er toch elke keer uit :X

[ Voor 76% gewijzigd door Ike. op 12-03-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Pokemon White:

Victini lvl 26 (Fire/Psycic)
Pignite lvl 26 (Fire/Fighting)
Suicine lvl 30(Water)
Timburr lvl 13(Fighting)
Pansage lvl 12(Grass)
Patrat lvl 4(Normal)

Ik level nu vooral Victini. De onderste 3 zijn vooral als vulling en Patrat is voor HM Cut. Net 3e badge binnen, nu op naar Zoroark ;)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:39:
[...]

Omdat DS over een paar jaar niks meer waard is. Een zinkend schip is geen goede aankoop. Voor de Ds heb je nog Okamiden en that's it.
Ten eerste; over een paar jaar zeg je: wat kan mij dat schelen als ik de DSi nu koop. Ik hoef er geen geld op te verdienen, ik wil er plezier aan beleven. Daarbij; over een paar jaar is jou (zogenaamde) xbox/ps3 ook weinig meer waard, dan is de volgende generatie er al. Je koopt je dingen toch om het nu, en niet om het 'later'...

Ten tweede heb ik nog om de zoveel tijd plezier van m'n N64 (zelda, mario64, donkey kong 64, mario kart etc). Oud wil niet altijd zeggen dat het een zinkend schip is; behoorlijk kortzichtig als je het mij vraagt. Als je ziet wat voor games er voor de DSi zijn, kun je dat bepaald geen 'zinkend schip' noemen. Als je van jou stelling uit gaat kun je niets meer aanschaffen; mijn splinter nieuwe tv is dan ook al een zinkend schip; hoelang duurt het voordat het 'nieuwe' nu alweer 'oud' is: een paar weken. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Wat is Victini een rot Pokémon om te vangen zeg :/
Iedere keer ben ik door mijn PokéBalls heen.

Edit:
LOL!!! :D Net Victini gevangen. Ik had eerst al mijn Ultra Balls, iets van 25 Great Balls erdoorheen gejaagd. Vang ik hem uiteindelijk met een standaard Poké Ball :+

[ Voor 47% gewijzigd door Zeror op 05-03-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Rakkerzero schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:42:
Wat is Victini een rot Pokémon om te vangen zeg :/
Iedere keer ben ik door mijn PokéBalls heen.

Edit:
LOL!!! :D Net Victini gevangen. Ik had eerst al mijn Ultra Balls, iets van 25 Great Balls erdoorheen gejaagd. Vang ik hem uiteindelijk met een standaard Poké Ball :+
Gymleader #5 heeft een leuke Pokemon... Excadrill, die heeft erg hoge speed stats waardoor die altijd eerst mag, bijna alle Pokemons zijn na 1 of 2 aanvallen 'dood' |:( |:(

Was mijn eerste tegenstander waarbij ik meerdere keren al mijn Pokemon kwijt was.

@jd1987:
Waarom level je maar 3 Pokemon? Later in het spel heb je daar echt niet genoeg aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Ike. op 05-03-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My god, it's a virus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Damn, de pokemon vormgeving wordt er niet mooier op moet ik zeggen, de eerste 150 pokemon waren nog mooi vormgegeven en zeer vet. Vanaf de 2e generatie is het al bergafwaards gegaan en vanaf de 3e generatie is het gewoon diep triest geworden.

Het is ook lastig om inspiratie te blijven houden voor 600+ van die pokemon maar toch
Ike. schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 21:38:
[...]

@jd1987:
Waarom level je maar 3 Pokemon? Later in het spel heb je daar echt niet genoeg aan.
Je kan gewoon 1 pokémon naar hoog level grinden en zorgen dat je altijd een hoog aantal levels boven de competitie zit, en deze pokémon ook gewoon alle XP laten krijgen. Nu nog zorgen dat hij 2 type aanvallen heeft en voila.

[ Voor 39% gewijzigd door kaluro2 op 06-03-2011 15:49 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ook Pokémon White opgepikt, jammer dat de game sync en dream world zooi het niet doet. vanaf 30 maart pas? beetje jammer aangezien de jappen wel meteen aan de slag konden met de global link. Ook vervelend omdat het spel constant verteld hoe tof het wel niet is, en je er niets mee kunt doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Laatst online: 16-09 15:47
Heb Pokémon White gekocht, lekker oldschool Pokémons vangen blijft een leuk tijdverdrijf! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Pokemon Black/White ook maar eens oppikken op 25 maart (samen met een 3DS). Blijft toch een leuke en diepgaande RPG en ik hoor veel goede verhalen over de games :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Helemaal met Victini gaat het makkelijk, heeft hele hoge stats;) Inmiddels bij de Elite Four alweer, team nog flink trainen:

Victini lvl 50
Emboar lvl 49
Virizion lvl 48
Zoroark lvl 48
Cobalion lvl 42
Rufflet lvl 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Ike. schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 21:38:
[...]

Gymleader #5 heeft een leuke Pokemon... Excadrill, die heeft erg hoge speed stats waardoor die altijd eerst mag, bijna alle Pokemons zijn na 1 of 2 aanvallen 'dood' |:( |:(

Was mijn eerste tegenstander waarbij ik meerdere keren al mijn Pokemon kwijt was.

@jd1987:
Mijn ervaring is dat 3-4 goed gebalanceerde pokemon meer dan genoeg zijn. Vaak omdat je met 6 niet 'snel genoeg' levelt als je tegen trainers vecht en dan moet je soms urenlang nog 2-3 pokemon grinden ofzo omdat die niet tegen trainers konden vechten en dus achterlopen in level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik heb het spel nog niet gekocht (morgen, of 'vandaag' als je wilt staat dat op de planning), maar wil wel even een goede tip geven voor bezitters van een iPhone (en hopelijk binnenkort ook Android-telefoons). Kombo Studio heeft een appje gemaakt dat ze Lukomon noemen. Ze beschrijven de app zelf zo:
lukomon Pokédex is a full-fledged Pokédex reference app which helps you on your journey through Pokémon games and guides you through your competitive battles.
Maar ik kan vertellen dat het meer is dan alleen een Pokédex. Het is een referentiegids voor véél aspecten van eigenlijk alle Pokémon games. Het is helaas niet gratis, maar zeker de moeite waard om te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Patriot op 07-03-2011 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixNAC
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-06-2019
Mijn ervaring is dat 3-4 goed gebalanceerde pokemon meer dan genoeg zijn. Vaak omdat je met 6 niet 'snel genoeg' levelt als je tegen trainers vecht en dan moet je soms urenlang nog 2-3 pokemon grinden ofzo omdat die niet tegen trainers konden vechten en dus achterlopen in level.
In die fase van het spel kun je inderdaad beter 3/4 pokemon trainen, 5/6 pokemon trainen zo langzaam dat je nog een tijdje in het gras doormoet om de achterliggende levels van de laatste twee pokemon bij te stellen.

- Archen lv. 31
- Zebstrika lv. 30
- Pignite lv. 34
- Sigilyph lv. 35
- Simisage lv. 32
- Swoobat lv. 33
- Emolga lv. 31

Met het trainen van Emolga, Swoobat en Simisage ben ik gestopt omdat ze te zwak bleken en Archen en Zebstrika moeten nog even bijlevelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

jd1987 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:58:
Pokemon White:

Victini lvl 26 (Fire/Psycic)
Pignite lvl 26 (Fire/Fighting)
Suicine lvl 30(Water)
Timburr lvl 13(Fighting)
Pansage lvl 12(Grass)
Patrat lvl 4(Normal)

Ik level nu vooral Victini. De onderste 3 zijn vooral als vulling en Patrat is voor HM Cut. Net 3e badge binnen, nu op naar Zoroark ;)
Waar heb jij die Suicine vandaan?

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Wifi event van nintendo van vorige maand voor diamond/Pearl/heartgold/soulsilver/platinum. Kon je de drie honden van downloaden met een speciale move en als shiny. Via de Relocator(kan je unlocken in Cestilia city met code everyone happy simple connection) kan je de honden en celebi overzetten om het zoroark/zorua event te unlocken in Black&White.

Zondag al de Elite 4 gehaald :) nog veel extra sidequest te doen en het oosterlijke deel van Unova is nu bschikbaar. Alle trainers hebben daar lvl 60+ Pokémon. Daarnaast kan je het nog een keer opnemen tegen de elite 4 nu allemaal lvl 70+!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Zebra
  • Laatst online: 23-12-2021
Een klein stukje advies voor de pokenewbs zoals ik onder ons:

Je kunt victini vangen door heel veel pokeballs te gebruiken (dat deed ik de eerste keer, net zolang tot ik niets meer had en gek werd van dat vervelend piepgeluidje wat ie maakt) of je kunt natuurlijk een petilil mee nemen en Sleep gebruiken :)

Dat advies wordt geloof ik ook gegeven bij de tutorial, maar dat was ik natuurlijk al lang weer vergeten 8)7

Dan misschien even een stomme vraag, aangezien ik voor deze pokemon eigenlijk nog pokemaagd was:
Heeft het zin om panpour te lvlen tot hij/zij betere moves heeft (lvl 31) en dan te evolueren of kan ik beter een andere water pokemon vangen en die trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat Victini wel vervelend was. Zelfs toen zijn energie in het rode was ontsnapte hij uit mijn Great balls.Gelukkig had ik een Pokemon met Yawn. :)

Maar stel dat je op 2 maanden Victini ruilt met iemand. Is het dan nog mogelijk om Victini te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Panpour heeft erg sleche wateraanvallen.
Frillish -> Jellicent, Tirtouga -> Carracosta en Keldeo zijn een stuk beter.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:21:

Maar stel dat je op 2 maanden Victini ruilt met iemand. Is het dan nog mogelijk om Victini te verkrijgen?
Denk het niet.

[ Voor 72% gewijzigd door Ike. op 08-03-2011 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Zebra
Er staat op de uitleg van Victini dat je maar 1 victini per game card kan krijgen dus als je hem hebt en dan ruilt kun je volgens mij geen nieuwe meer krijgen.
Als ik de uitleg letterlijk neem, dan zou het zelfs zo zijn dat je geen nieuwe victini krijgt als je overnieuw begint.

@ Ike
Bedankt voor de tip, ik zal ze vanavond eens opzoeken om te kijken waar ik ze kan vangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Zebra schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:36:
Er staat op de uitleg van Victini dat je maar 1 victini per game card kan krijgen dus als je hem hebt en dan ruilt kun je volgens mij geen nieuwe meer krijgen.
Als ik de uitleg letterlijk neem, dan zou het zelfs zo zijn dat je geen nieuwe victini krijgt als je overnieuw begint.

@ Ike
Bedankt voor de tip, ik zal ze vanavond eens opzoeken om te kijken waar ik ze kan vangen!
Ik las dat ja, maar het lijkt me sterk dat zelfs met overnieuw beginnen je geen Victini kan krijgen. Zou wel balen zijn als je de game in feite dus maar 1 keer kan spelen en nooit overnieuw kan beginnen. Kan iemand het hier niet eens uittesten :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Ik heb White gekocht en ben pas bij de tweede gym. Maar ik vind de graphics in-battle, de pokemon in een close-up, er maar matig uitzien. Erg haperig. Maar al zie je de pokemon verder weg is het wel weer veel betere kwaliteit dan zijn voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:01
heb de game bijna uitgespeeld, moet alleen zekrom vangen en daar wacht ik liever nog mee tot de RNG volledig is voor black/white waardoor ik em perfect zou kunnen maken. leuk voor online matches etc :D
anders dan dat vond ik de game heel erg neigen naar oude red/blue en dat is zeker geen nadeel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Akaendra schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:50:
heb de game bijna uitgespeeld, moet alleen zekrom vangen en daar wacht ik liever nog mee tot de RNG volledig is voor black/white waardoor ik em perfect zou kunnen maken. leuk voor online matches etc :D
anders dan dat vond ik de game heel erg neigen naar oude red/blue en dat is zeker geen nadeel :D
Na de Pokemon League en nadat je Ghetsis hebt verslagen is er nog veel te doen. Het spel is pas uitgespeeld als je de credits voor de 2e keer te zien krijgt.

Ik heb gisteren badge #8 gehaald en de Master Ball gekregen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ike. op 10-03-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Ike. schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:30:
[...]

Na de Pokemon League en nadat je Ghetsis hebt verslagen is er nog veel te doen. Het spel is pas uitgespeeld als je de credits voor de 2e keer te zien krijgt.

Ik heb gisteren badge #8 gehaald en de Master Ball gekregen.
weet ik, maar ik wil zekrom graag met juiste nature en IV's hebbem, das wel allemaal redelijk advanced maar goed te doen. daarna zie ik wel verder om eventueel perfecte pokemon te vangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Akaendra schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:29:
[...]

maar ik wil zekrom graag met juiste nature en IV's hebbem, das wel allemaal redelijk advanced maar goed te doen. daarna zie ik wel verder om eventueel perfecte pokemon te vangen :D
Kan daar dan zoveel verschil in zitten? Kan je die stats zien voordat je een Pokemon vangt?

[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 10-03-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Laatst online: 16-09 15:47
Weet iemand hoe het zit met Shiny's in B/W? Zou er namelijk best een Victini Shiny willen hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
ja, kan zeker verschil in zitten. en nee je kunt stats niet zien voordat je een pokemon vangt. maar er zijn algoritme's etc die te beinvloeden zijn zonder daarvoor te cheaten/hacken/whatever om dat zodanig te manipuleren dat je een perfecte pokemon kunt krijgen. gewoon in de game zelf.
is een beetje moeilijk uit te leggen maar er zijn IV's of individual values die bepalen hoe goed je mon gaat zijn,
gaan per stat van 0 tot 31 waarbij 31 het beste is en 0 het slechtste.

tis allemaal wel wat diepgaand maar waar et op neer komt is dat je die IV's zou kunnen manipuleren om alles 31 of een combinatie daarvan zou kunnen krijgen. met die IV's bepaal je namelijk ook je Hidden Power en de kracht en type dat het wordt.

@Joshua: Shiny victini zal niet kunnen. Victini heeft namelijk een code zodanig dat hij niet shiny kan zijn. iig niet de BW victini event.

[ Voor 9% gewijzigd door Akaendra op 10-03-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 16-09 19:37
Ook eens mee kijken in dit topic :)

edit :

Rakker ik heb je geadd :)

[ Voor 35% gewijzigd door MrGizMo op 10-03-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor vele positiefs en negatiefs over dit spel in vergelijking tot de oudere pokemons, en na de nieuwe pokemons bekeken te hebben op looks en wat ik lees (o.a. zoom in battle) twijfel ik een beetje. ik begrepe dat die meer gemaakt was voor de dsi xl, klopt dit? indien ik gewoon een ds light heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:44
Waar staat je friend code?
Ik heb overal gezocht, maar kan het niet vinden... :(

Heb Victini trouwens ook gevangen (nog 1 HP over en met Hypnosis laten slapen), daarna GreatBall overheen en het was gelukt :*)

Edit:
Ik heb ook een DS Light, ziet er inderdaad niet super uit, maar doet (mijn mening) niets af aan het speelplezier.
De laaste keer dat ik Pokemon speelde was Yellow (Om maar aan te geven hoe lang geleden dat wel niet was...)

[ Voor 35% gewijzigd door Dr Pro op 11-03-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr Pro schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:25:
Waar staat je friend code?
Ik heb overal gezocht, maar kan het niet vinden... :(

Heb Victini trouwens ook gevangen (nog 1 HP over en met Hypnosis laten slapen), daarna GreatBall overheen en het was gelukt :*)

Edit:
Ik heb ook een DS Light, ziet er inderdaad niet super uit, maar doet (mijn mening) niets af aan het speelplezier.
De laaste keer dat ik Pokemon speelde was Yellow (Om maar aan te geven hoe lang geleden dat wel niet was...)
Ik was verbaasd over de graphics al was Gold mij laatste. Dingen zoals:

-de 3D gebouwen in de stadjes
-bewegende pokemon tijdens gevechten
-het feit dat er van elke pokemon een eigen mini-sprite is ipv de paar standaard-sprites voor alle pokemon

vielen me op en mee.

Die dingen zien er van de achterkant echter nog steeds uberkartelig uit en de achtergronden mogen ook wel wat minder kartelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ok. Moet ik je dan nog ergens accepten of hoe zit dat?

btw. Jullie kunnen mij DM'en als je friendcode in de topicstart wilt laten zetten ;)

Nog even over Pokémon zelf. Ik zoek nog een goeie water pokemon. Hopelijk kan ik snel eentje vinden, want ik mis die momenteel nogal. Ik heb momenteel mijn zinnen gezet op die schildpad of die water/ghost type.

Heb overigens net de 6e gym verslagen. Op naar numero 7.

[ Voor 32% gewijzigd door Zeror op 11-03-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:22:
[...]

Ok. Moet ik je dan nog ergens accepten of hoe zit dat?

btw. Jullie kunnen mij DM'en als je friendcode in de topicstart wilt laten zetten ;)

Nog even over Pokémon zelf. Ik zoek nog een goeie water pokemon. Hopelijk kan ik snel eentje vinden, want ik mis die momenteel nogal. Ik heb momenteel mijn zinnen gezet op die schildpad of die water/ghost type.

Heb overigens net de 6e gym verslagen. Op naar numero 7.
Mijn water pokémon is bijna altijd whiscash, heb het graag dat ie immuun is tegen thunder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:41:
[...]

Mijn water pokémon is bijna altijd whiscash, heb het graag dat ie immuun is tegen thunder.
Ik gebruik Golduck omdat die ook psychic aanvallen kan doen.
Water Pokemon heb ik nog niet nodig gehad voor battles, Je moet er eigenlijk altijd 1 in je party hebben voor de HM's Surf, Dive en Waterfall anders moet je steeds naar een Pokemon Center.

Mijn party nu:
Emboar lvl. 58 (Fire/Fight)
Drifblim lvl. 49 (Ghost/Flying)
Virizion lvl. 53 (Grass/Fight)
Golduck lvl. 57 (Water)
Bisharp lvl. 52 (Dark/Steel)
Zekrom lvl. 57 (Dragon/Electric)

Ik de gebieden waar je pas kan komen na het verslaan van de Elite Four kan je véél Pokemon vinden/vangen van de vorige spellen, ik vind het wel jammer dat de meeste oude Pokemon lagere (max.) stats hebben dan de betere Pokemon van Black/White waardoor het weinig nut heeft om je party aan te passen.

Vergeet niet de schatzoeker (Dowsing MCHN) altijd aan te zetten. Ik heb met dat ding al 2 of 3 Rare Candy's gevonden. Ik heb er nu 7 in totaal.

Om tegen/met elkaar te spelen via friend codes moet je beide elkaars code ingevoerd hebben anders werkt het niet.

Ik heb vandaag een lvl. 58 Metapod gevangen _O-

[ Voor 18% gewijzigd door Ike. op 12-03-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb eens zitten kijken naar stats en type combinaties enzo. Ik denk dat ik een vast team ga maken met de volgende Pokémon:

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/pokemon/PokedexGIF/644.gifAfbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/pokemon/PokedexGIF/646.gifAfbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/pokemon/PokedexGIF/637.gifAfbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/pokemon/PokedexGIF/623.gifAfbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/pokemon/PokedexGIF/567.gifAfbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/pokemon/PokedexGIF/640.gif
Zekrom ------------- Kyurem ------------ Volcarona ----------- Golurk ----------- Archeops ---------- Virizion

Nu nog vangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Met Archeops moet je oppassen dat je de goede fossel kiest. Denk niet je Archeops ook in de bosjes kan vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 13-03-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ja, i know. Archeops heb ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golurk ziet er trouwens ook zeker bruut uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
Ik weet nog steeds niet waar ik mijn friend code kan vinden.
Kan iemand dat nog even uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Dr Pro schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:33:
Ik weet nog steeds niet waar ik mijn friend code kan vinden.
Kan iemand dat nog even uitleggen?
Staat geloof ik in de handleiding van je Pokemon spel.

YouTube: Pokemon Black and white Friend codes Fc Pal pad

[ Voor 21% gewijzigd door Ike. op 14-03-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik ben best wel een pokemon beginner. Ik vroeg mij af of er pokemon ook daadwerkelijk een stuk zwakker zijn? Ik heb Munna namelijk gevangen, maar die kan echt helemaal niks.. Is meestal in twee aanvallen dood en gewoon veel te traag. Is er iets wat ik er aan kan doen, of moet ik hem maar wegdoen.

Wanneer kun je trouwens uit de fossils kiezen? Vind die vliegende pokemon echt supergaaf, de zeeschildpad ook, maar kan helaas niet allebei :(.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Forn schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:47:
Wanneer kun je trouwens uit de fossils kiezen?
spoiler:
Op gegeven moment kan je naar Relic Castle. Daar kan je een fossil oppakken naar keuze. Daarna kun je terug naar het Pokemon Museum om hem daar tot leven te wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan.
  • Laatst online: 28-11-2024
Iedereen schijnt die drillbur evolutielijn zo geweldig te vinden, maar ik vind hem vrij zwak. Is er ergens te vinden wat de stats van een lvl 20 drilbur zouden moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Forn schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:47:
Ik ben best wel een pokemon beginner. Ik vroeg mij af of er pokemon ook daadwerkelijk een stuk zwakker zijn? Ik heb Munna namelijk gevangen, maar die kan echt helemaal niks.. Is meestal in twee aanvallen dood en gewoon veel te traag. Is er iets wat ik er aan kan doen, of moet ik hem maar wegdoen.

Wanneer kun je trouwens uit de fossils kiezen? Vind die vliegende pokemon echt supergaaf, de zeeschildpad ook, maar kan helaas niet allebei :(.
Munna is een psychic pokemon, psychic pokemon worden pas goed na een veel hoger level omdat de eerste dingen die ze kunnen leren geen aanvallende acties zijn, ook hebben ze meestal maar weinig HP.
Stan. schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:37:
Iedereen schijnt die drillbur evolutielijn zo geweldig te vinden, maar ik vind hem vrij zwak. Is er ergens te vinden wat de stats van een lvl 20 drilbur zouden moeten zijn?
Ik vind Drilbur/Excadrill niet bijzonder goed. Heeft wel een hoge attack waardoor ground aanvallen (zoals Dig en Earthquake) erg strerk kunnen zijn

[ Voor 32% gewijzigd door Ike. op 14-03-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
Zo, duurde even, maar ik heb mijn Pal Code, voeg maar toe aan de TS hoor.

3095 6640 5856, in het bezit van White

PS, Rakker, ik heb je toegevoegd

[ Voor 13% gewijzigd door Dr Pro op 14-03-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Rakkerzero schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:24:
Ik heb eens zitten kijken naar stats en type combinaties enzo. Ik denk dat ik een vast team ga maken met de volgende Pokémon:

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/pokemon/PokedexGIF/644.gifAfbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/pokemon/PokedexGIF/646.gifAfbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/pokemon/PokedexGIF/637.gifAfbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/pokemon/PokedexGIF/623.gifAfbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/pokemon/PokedexGIF/567.gifAfbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/forum/got/pokemon/PokedexGIF/640.gif
Zekrom ------------- Kyurem ------------ Volcarona ----------- Golurk ----------- Archeops ---------- Virizion

Nu nog vangen :P
Ik heb inmiddels Archeops en Virizion binnen voor mijn dreamteam. Volcarona is moet nog als larve uit zijn/haar ei komen, maar die draag ik trouw bij me momenteel. Golett is gevangen en moet nog een paar lvltjes voordat ie een Golurk is. Alleen Zekrom en Kyurem moeten nog gevangen worden. :)

Eerst maar eens die Elite Four watskeburten en daarna maar eens mijn dreamteam lvlen :)
Maar voordat ik dat ga doen, eerst even mijn jacht op Thundurus voltooien. Ben hem nu al zeker 16 keer in de afgelopen 1,5 uur tegengekomen en zijn HP staat laag. Nu moet ie alleen nog ff wennen aan zijn nieuwe huisje, aka mijn Pokéball. :P

Edit: Dr Pro, je bent toegevoegd in de TS :)

Edit 2: Yay, Thundurus, je bent van mij :D

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 15-03-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Is iemand al in White Forest geweest?

Moet je nou mensen/NPC uit Black City halen (via iemand die Pokemon Black heeft) voordat je de Pokemon daar kan vinden?
De strategy guide blijft daar een beetje vaag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier ook een paar dagen Pokémon Black. Nog niet zoveel gespeeld though. Eerste badge gehaald, nu 2e ontmoeting met Team Plasma.

Ik vind het tot nu toe weer een tof spelletje, vrijwel alle Pokémon spelletjes heb ik gekocht. Eigenlijk ben ik er te oud voor! Toch zeker geen spijt van de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te oud voor pokemon? geloof ik niet, dat bestaat niet, ikzelf heb net de 3de gym verslagen en daarna flinke team switch gedaan, veel low levels die ik nu trainen moet met 2 van me oude team. wat is een leuke flying pokemon (in white)? heb atm de evolutie van pidove

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Dat is Tranquill, dat is wel een goede pokemon, een van de betere fly-types, goede attack en speed stats. Ik vind hem eigenlijk de Pidgeotte van deze generatie. Maar ik gebruik nu Ducklett, die evolueert in een Swanna. Deze is Water/Flying. Ik heb hem gekozen omdat ik nog geen water-type in m'n party had, dus is het wel handig.
Een andere goede fly-type is Archen, die kun je krijgen uit een fossil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

water heb ik een kikkervis voor, die wordt later een nice seisimoad, met de ability die ik prefer. nadeel van die (en wishcash) gras is dodelijk voor hun omdat die water ground is. swana is dus niet nodig hier.
is bravaria ding van white geen goede flying pokemon later? want ik zit te twijfelen tussen die en tranguill laatste vorm (sorry ben best slecht in de nieuwe namen zeker indien ik nog niet ver ben). voor de fosil leek me die schildpad wel leuker dan de flyer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Vliegpokemon zou ik die pikachu-achtige vleermuis vangen die je rond de drede gym kan vinden. doordat hij deels elektrisch is, doen elektrische aanvallen minder schade dan bij andere vliegpokemon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Dat is Emolga. Maar die vind ik maar weing hp hebben en lage defense stats.
Zijn er hier nog mensen bekend met het EV trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ev en iv gaan mij te ver. ik snap er een beetje van maar vind het niet nodig.
emolga ziet er ook zwak uit, qua moves en stats, en totaal niet mijn stijl pokemon. hij heeft daarnaast nogsteeds bekende zwaktes die ik zelf altijd tege vlieg gebruik (ice en rock, laatste gebruik ik vaak (ofc gayrados altijd een thunder ofzo)
Edit:
na bij fossil te komen en te zien dat me huidige water pokemon later in mijn ogen beter is en cooler heb ik voor flying de fossil type gekozen, vind alleen zijn ability vaag, onder 50% hp minder attack en sp attack?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Curva schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:33:
Een andere goede fly-type is Archen, die kun je krijgen uit een fossil.
Die heb ik dus. Archen kan zelf nog geen HM Fly leren, maar als je eenmaal evolueert in Archeops dan kan ie dat wel en is het ook nog eens een sterke Pokémon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Zebra
Ik moet zeggen dat ik het spel een stuk leuker vind dan ik had verwacht :) ook al vraag ik me echt af of ik goed bezig ben. heb nu exadril, victini, throh, tortuga, servine en tranquil in mn party allen rond de lvl 31 en ben bezig voor badge 6. tot nog toe geen problemen gehad, al ben ik niet helemaal tevreden over mn flying pokemon (had al een swoobat en daarna een sigilyph). heeft iemand daar nog een goed idee voor? of een goede electric type?

Maar nou vroeg ik me eigenlijk ook nog af, is er nog een manier om Celebi te krijgen? ik was namelijk te laat voor de V&D event waar je hem kon krijgen ergens eind februari (daar kwam ik gisteren achter, overal te wereld duurt zo'n event een week of meer en hier is het 1 dag :S )
Celebi heb je zometeen weer nodig voor een dark-type vos pokemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Mr.Zebra schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:49:
Ik moet zeggen dat ik het spel een stuk leuker vind dan ik had verwacht :) ook al vraag ik me echt af of ik goed bezig ben. heb nu exadril, victini, throh, tortuga, servine en tranquil in mn party allen rond de lvl 31 en ben bezig voor badge 6. tot nog toe geen problemen gehad, al ben ik niet helemaal tevreden over mn flying pokemon (had al een swoobat en daarna een sigilyph). heeft iemand daar nog een goed idee voor? of een goede electric type?
Mijn electric pokemon was Blitzle/Zebstrika. Ik heb die pas vervangen toen ik Zekrom ving.
Throh is niet de sterkste fighting pokemon. Misschien wisselen met Timburr/Gurdurr/Conkeldurr? Conkeldurr heeft betere stats en kan veel sterkere aanvallen leren.

Je kan de pokemon van je oude spellen pas overzetten nadat je de Elite Four en Ghetsis hebt verslagen.

[ Voor 72% gewijzigd door Ike. op 16-03-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxic
  • Laatst online: 15-09 19:10
ligt het aan mij of zien de nieuwe pokemons er uit als zakjes poep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baxic schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:29:
ligt het aan mij of zien de nieuwe pokemons er uit als zakjes poep
Het ligt aan jou en het is "Pokemon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik neem aan dat je de Pokemon die hebt gevangen in Pearl ook met Black en White kunt ruilen?

Maar kan het ook andersom. Dus Pokemon die in Black/White voorkomen maar niet in PEarl toch met Pearl kunnen ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Idifix schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:41:
Maar kan het ook andersom. Dus Pokemon die in Black/White voorkomen maar niet in PEarl toch met Pearl kunnen ruilen?
nee.

[ Voor 17% gewijzigd door Ike. op 16-03-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Zebra
@Ike.

Over het algemeen ben ik wel tevreden over Throh als damage spons, maar ik ga denk maar eens zoeken naar Gurdurr dan :) maakt het erg veel uit als ik de evolueerde versie vang van Timburr of kan ik hem beter van begin af aan trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Mr.Zebra schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:04:
@Ike.

Over het algemeen ben ik wel tevreden over Throh als damage spons, maar ik ga denk maar eens zoeken naar Gurdurr dan :) maakt het erg veel uit als ik de evolueerde versie vang van Timburr of kan ik hem beter van begin af aan trainen?
Maakt niet echt uit, alleen als je perse een aanval wilt die die alleen in de eerste lvls kon leren.
Je kan aanvallen opnieuw leren in een huisje bij die 'vliegveld gym' maar dat zijn dacht ik alleen de laatste 4 aanvallen die zijn overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Das duidelijk. Moet dus Pokémon gebruiken die ook in Pearl voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Ike. schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:44:
[...]

Maakt niet echt uit, alleen als je perse een aanval wilt die die alleen in de eerste lvls kon leren.
Je kan aanvallen opnieuw leren in een huisje bij die 'vliegveld gym' maar dat zijn dacht ik alleen de laatste 4 aanvallen die zijn overgeslagen.
Nee alle aanvallen die hij heeft geleerd kunnen worden teruggezet.

Pagina: 1 2 Laatste