Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 12:30

Inleiding

Ik zou graag een topic starten om ervaringen te delen over werken bij studentaanhuis.nl.
Dit is een van uitzendbureau voor ICT-studenten. Deze helpen mensen tegen betaling problemen oplossen omtrend computers en andere elektronica. Uiteraard om te delen hoe het is om daar te werken, dit is geen klanttevredenheidsonderzoek.

Zelf heb ik nu ook gesolliciteerd. 03-03-2011

Officiele eisen

Hoe oud met je zijn om voor Studentaanhuis.nl te mogen werken?
De minimale leeftijd om te mogen werken voor Studentaanhuis.nl is 17 jaar.

Hoeveel uur per week moet je minimaal beschikbaar zijn?
Bij Studentaanhuis.nl geef je zelf, per week, aan wanneer je beschikbaar bent. We verwachten wel van je dat je gemiddeld minimaal 6 uur per week beschikbaar bent.

Moet je een Ict/Informaticaopleiding volgen om voor Studentaanhuis.nl te mogen werken?
Ja, je moet een Ict/Informatica-opleiding volgen of gevolgd hebben, met minimaal MBO niveau 4.
In eerste instantie was dit HBO en hoger, maar door de grote vraag en redelijk eenvoudige problemen is MBO nu ook prima.

Ontvang je reiskostenvergoeding?
Ja, per afspraak ontvang je een vast bedrag voor reiskostenvergoeding.

Loon

Het brutoloon bestaat uit 5 euro per half uur, waaruit volgt 10 euro per uur en 2,50 voorrijkosten die jij krijgt.
Ik zal even aan de baas vragen of ik documenten als huisregels e.d. online mag zetten die ik via de mail heb gekregen. Er wordt te allen tijde naar boven afgerond, dus 35 minuten wordt afgerond naar een uur.

Dit betekent dat: brutoloon = 5 * hu1 + 2,5

Zelf rekent het studentaanhuis.nl (begrijpelijk wel, aangezien zij de klanten voor je zoeken) 9 euro voorrijkosten, 10 euro per half uur/ 20 euro per uur en 12 euro abbonnementskosten (verplicht) per jaar.

dit betekent dat: kosten = 10 * hu + 12 * jaar + 9

hu staat voor aantal halve uren die zijn gewerkt naar boven afgerond.1

[ Voor 128% gewijzigd door Krisp op 23-09-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-05 07:21

Raphaelo

boeiend!!

Normaal is het de gewoonte dat de TS begint... maar bij deze dan:

Ik werk nu ongeveer 3/4 jaar bij SaH, met wisselend plezier. Over het algemeen zijn de problemen die ik op moet lossen dusdanig simpel dat er voor mij geen uitdaging in te vinden is. Opzich zou dit geen probleem zijn, ware het niet dat je bij SaH per half uur betaald krijgt. Soms ben ik dus 3 kwartier onderweg, half uurtje werken en weer 3 kwartier onderweg...

Verder natuurlijk ook wel positieve ervaringen. Je kunt mensen echt helpen met problemen waar ze zelf anders nooit uit zouden kunnen komen, en je komt bij een zeer diverse groep mensen thuis wat soms interessant kan zijn.

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397328

Ik werk er niet, maar vind het wel een leuk concept. Ben benieuwd of er veel vraag naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-03 21:19

Jeroen V

yadda yadda yadda

Raphaelo schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 02:04:
Soms ben ik dus 3 kwartier onderweg, half uurtje werken en weer 3 kwartier onderweg...
En krijg je dan voor slechts 30 minuten betaald? Of twee uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

Jeroen V schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:50:
[...]

En krijg je dan voor slechts 30 minuten betaald? Of twee uur?
30 minuten helaas. Dit is ook het grootste minpunt voor mij. Aangezien ik in Bedum woon, en deze meeste klanten in Groningen komt dit helaas ook vaak voor. Nou zou ik dus kunnen kiezen om langzamer te werken, maar daar voel ik me ook niet goed bij...

Voorbeeldje:
Laatst heb ik bij een klant de Print Spooler Service opnieuw geinstalleerd, werkbalken uit IE verwijderd, AVG geinstalleerd, Uitleg gegeven over hoe de klant kon scannen en Openoffice en foxit pdf geinstalleerd plus een geschreven handleiding gemaakt. En daar krijg ik dan 7,50 voor omdat ik het in een halfuurtje kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Raphaelo schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:01:
[...]

30 minuten helaas. Dit is ook het grootste minpunt voor mij. Aangezien ik in Bedum woon, en deze meeste klanten in Groningen komt dit helaas ook vaak voor. Nou zou ik dus kunnen kiezen om langzamer te werken, maar daar voel ik me ook niet goed bij...

Voorbeeldje:
Laatst heb ik bij een klant de Print Spooler Service opnieuw geinstalleerd, werkbalken uit IE verwijderd, AVG geinstalleerd, Uitleg gegeven over hoe de klant kon scannen en Openoffice en foxit pdf geinstalleerd plus een geschreven handleiding gemaakt. En daar krijg ik dan 7,50 voor omdat ik het in een halfuurtje kan doen...
Hmmmm, goede deal voor de organisatie, wat minder goed voor jou lijkt me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:27
Jeroen V schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:34:
[...]

Hmmmm, goede deal voor de organisatie, wat minder goed voor jou lijkt me....
Lijkt me niet, de organisatie zal ook een half uur doorberekenen (+ marge zal dit hoger uitvalen dan de 7,5 euro die student ontvangt). reistijd (WoonWerk) is in deze dus gewoon voor Werknemer.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

soepah schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:02:
[...]

Lijkt me niet, de organisatie zal ook een half uur doorberekenen (+ marge zal dit hoger uitvalen dan de 7,5 euro die student ontvangt). reistijd (WoonWerk) is in deze dus gewoon voor Werknemer.
Volgens de site rekenen ze 9 euro voorfietskosten (die omschrijving vind ik dan wel weer grappig ;)) en 10 euro per half uur. Dus dat is wel degelijk in het voordeel van de organisatie....

Overigens vraag ik me af hoe ze de student dan 7,50 per half uur kunnen betalen. Moet je zelf dan de aangifte bij de belasting regelen? Of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

Beetje jammer dat je per se ict, of informatica moet doen. Ik doe communicatiesystemen & multimediavormgeving, maar heb wel veel affiniteit met computers repareren e.d.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

MsG schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:17:
Overigens vraag ik me af hoe ze de student dan 7,50 per half uur kunnen betalen. Moet je zelf dan de aangifte bij de belasting regelen? Of hoe zit dat?
Belastingaangifte, per maand krijg ik gewoon betaald naar het aantal uren dat ik afgerond heb gewerkt. Alle heffingen en belastingen zijn hier dus al vanaf.

[ Voor 53% gewijzigd door Raphaelo op 05-03-2011 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
Ik sta er nu een jaartje of 2 bij ingeschreven, maar ik heb maar een paar klusjes ervoor gedaan.

Het is een grappig idee, maar voor mij komt het niet helemaal goed uit de verf, omdat ik niet twee weken van tevoren kan zeggen wanneer ik wel en niet kan werken (en zij op de dagen dat ik wél kan werken niet altijd werk voor me hebben, dus soms zit je voor niks te wachten).

Je verdient overigens 10 euro per uur en krijgt 2,50 als voorrijkosten, dus voor het eerste uur krijg je €12,50 en daarna €10 per uur (als je binnen half uur klaar bent krijg je dus €7,50). Maar de meeste klusjes zullen niet langer dan een (half) uur duren.
Raphaelo schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:07:
[...]

Om eerlijk te zijn (heb toch een nickname) ben ik ook geen ict student.
Alleen staat er in je profiel duidelijk dat je Baas G. heet ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 06-03-2011 12:18 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Raphaelo schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:07:
[...]

Om eerlijk te zijn (heb toch een nickname) ben ik ook geen ict student. Sterker nog, ik ben maar een maand student geweest totdat ik door medische en psychologische problemen moest stoppen met mijn opleiding.

Vertel ik het bedrijf uiteraard niet :P

Verder belastingaangifte, per maand krijg ik gewoon betaald naar het aantal uren dat ik afgerond heb gewerkt. Alle heffingen en belastingen zijn hier dus al vanaf.
Ik mail ze wel even dat op een gedegen Informatica-opleiding echt niet wordt geleerd hoe men bij ooms en tantes printers kunnen installeren. Wat dat betreft vind ik ICT-verplichting op MBO logischer, aangezien je daar nog wel dergelijke stof kunt krijgen. Ik repareer al jaren PC's voor vrienden en familie, en ben opzich wel geïnteresseerd, zeker omdat ik gewoon in Groningen zelf woon, dus het reisprobleem niet zo heb.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

Hahn schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:11:
blabla
[...]
Alleen staat er in je profiel duidelijk dat je ''..." heet ;)
Oeps, toch nog maar even veranderen dan...

Ik heb trouwens net een niet nader te noemen tweede kamer lid als klant gehad... Ik had ze om eerlijk te zijn toch wel iets hoger zitten qua kennisniveau...

[ Voor 12% gewijzigd door Raphaelo op 05-03-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 22:20

AJM

Raphaelo schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 13:57:
[...]

Oeps, toch nog maar even veranderen dan...

Ik heb trouwens net een niet nader te noemen tweede kamer lid als klant gehad... Ik had ze om eerlijk te zijn toch wel iets hoger zitten qua kennisniveau... Als je je originele post even voor me aan wilt passen post ik misschien nog wel een paar details...
In je 1e post heb je ook al je woonplaats vermeld + hoe lang je er nu werkt, ik gok dat er niet veel studenten wonen daar. Anyway, genoeg informatie voor het bedrijf om te achterhalen wie jij bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

AJM schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:18:
[...]

In je 1e post heb je ook al je woonplaats vermeld + hoe lang je er nu werkt, ik gok dat er niet veel studenten wonen daar. Anyway, genoeg informatie voor het bedrijf om te achterhalen wie jij bent.
Jammer inderdaad, dan zou de enige mogelijkheid zijn om in SG te posten... maar daar lijkt me dit topic niet helemaal op zijn plek. Achja, dan houd het in ieder geval wat dat betreft op.

Vanwege deze post "Ik zal even aan de baas vragen of ik documenten als huisregels e.d. online mag zetten die ik via de mail heb gekregen." denk ik sowieso dat ik hier niet meer mijn volledige oprechte, en ongezouten mening kan geven. Ik ben bang dus dat ik bepaalde dingen uit dit topic haal.

[ Voor 22% gewijzigd door Raphaelo op 05-03-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

:-) je kan ook overdrijven. Een random computerfixer uit Arjan Robben-dorp wordt echt niet zwaar getraced. Ik ben wel benieuwd wat je algemeen gezien qua kennis hoger had geschat bij de persoon. Was het Wallaghe? :P

[ Voor 5% gewijzigd door MsG op 05-03-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

MsG schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:31:
:-) je kan ook overdrijven. Een random computerfixer uit Arjan Robben-dorp wordt echt niet zwaar getraced. Ik ben wel benieuwd wat je algemeen gezien qua kennis hoger had geschat bij de persoon. Was het Wallaghe? :P
Ik had een vraag van de klant (niet nader te noemen) of ik draadloos internet bij de klant wilde installeren, zodat hij overal met zijn laptopje in huis kon werken. Tot zo ver normaal. Ik kom daar aan, kijk in de meterkast, kijk naar de laptop, trek de ethernet kabel eruit... TADA! Draadloos internet...

Ook had meneer een usb toetsenbord in een ESATA poort gedaan, en vroeg zich daarna af waarom het niet werkte.

En dan zou je nog bijna vergeten dat nadat ik de videokaart had vervangen, en tegen hem had gezegd dat hij de oude kaart op een droge, maar voornamelijk niet statische plek moest opbergen, wikkelde hij de oude in aluminiumfolie en legde hem op een mooi kleedje wat op de tafel lag...

En dat bestuurt dan weer ons land...

[ Voor 3% gewijzigd door Raphaelo op 05-03-2011 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Raphaelo schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:37:
[...]
En dan zou je nog bijna vergeten dat nadat ik de videokaart had vervangen, en tegen hem had gezegd dat hij de oude kaart op een droge, maar voornamelijk niet statische plek moest opbergen, wikkelde hij de oude in aluminiumfolie en legde hem op een mooi kleedje wat op de tafel lag...

En dat bestuurt dan weer ons land...
Waarom zou een goed bestuurder iets moeten begrijpen van computers?

En ontopic: Ligt het nou aan mij of is 7,50 per half uur marktverziekend laag? Het gemiddelde uurtarief voor de ik-fix-uw-computert-aan-huis-hobbybob was toch eerder 40 euro ex btw?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als bijbaan voor tieners? Dat lijkt me wel heel veel. 7,50 is aan de andere kant weer wat laag, maar ja zolang zo'n bedrijf de werknemers zo gek krijgt. Het enige voordeel via zo'n club lijkt me dat je niet zelf een klantenkring hoeft op te bouwen.

Om een USB-kabel in de SATA-poort te krijgen moet je volgens mij aardig molesteren.

[ Voor 15% gewijzigd door MsG op 05-03-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

MsG schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:49:
Als bijbaan voor tieners? Dat lijkt me wel heel veel. 7,50 is aan de andere kant weer wat laag, maar ja zolang zo'n bedrijf de werknemers zo gek krijgt. Het enige voordeel via zo'n club lijkt me dat je niet zelf een klantenkring hoeft op te bouwen.

Om een USB-kabel in de SATA-poort te krijgen moet je volgens mij aardig molesteren.
Hij was er ook haast trots op... "Ik kreeg hem eerst maar niet aangesloten, maar met een beetje overtuiging ging het wel!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

SeatRider schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:46:
[...]

En ontopic: Ligt het nou aan mij of is 7,50 per half uur marktverziekend laag? Het gemiddelde uurtarief voor de ik-fix-uw-computert-aan-huis-hobbybob was toch eerder 40 euro ex btw?
Een tientje bruto per uur plus reiskosten is beter dan de gemiddelde studentenbijbaan, hoor. :)

Of bedoel je dat dit slecht is voor de pc-winkel om de hoek die tachtig euro rekent voor het verwijderen van spyware?

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 05-03-2011 14:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tientje bruto per uur is goed als je daadwerkelijk een aantal uur kan werken. Dat is hier niet het geval. Goed verdienen dus voor de eigenaren van dit bedrijf, maar zou hier zelf nooit intrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

CodeCaster schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:51:
[...]

Een tientje bruto per uur plus reiskosten is beter dan de gemiddelde studentenbijbaan, hoor. :)

Of bedoel je dat dit slecht is voor de pc-winkel om de hoek die tachtig euro rekent voor het verwijderen van spyware?
Dat laatste. Wat rekent studentaanhuis eigenlijk aan de klant?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

€10,- per half uur staat op de website. Je kan ook een abonnementsvorm afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

MsG schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 15:29:
€10,- per half uur staat op de website. Je kan ook een abonnementsvorm afsluiten.
Nope. Een klant moet sowieso lid zijn voor 12,- per jaar. Daarover heen komen dan nog 9 euro voorfietskosten en het uurtarief van 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar van die voorfietskosten krijg jij als werknemer niets? Ook niet als je daadwerkelijk kosten maakt? Ik zou vanuit Bedum eerder met m'n OV gaan bijv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

MsG schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 15:49:
Maar van die voorfietskosten krijg jij als werknemer niets? Ook niet als je daadwerkelijk kosten maakt? Ik zou vanuit Bedum eerder met m'n OV gaan bijv.
Onze verdiensten zijn:

2,50 'voorfietskosten'
5,- per half uur

Nou heb ik de mazzel dat ik een scooter heb, waardoor het nog enigzins te overzien is. Maar als ik naar Haren moet voor een klant, dan kan ik daar nog zeker 1,50 aan benzine vanaf halen. (voor de rekenaars: netto blijft voor een afspraak van 30 min, er dan nog 6,- over voor ~2 uur reizen en werken)

Persoonlijk vindt ik dit te weinig voor het werk dat ik verricht, maar dat is uiteraard persoonlijk...

EDIT: Na een conflict betreffende dit topic heb ik ontslag genomen, voor mij zijn de inkomsten niet voldoende om nog plezier aan het werk te beleven.

[ Voor 25% gewijzigd door Raphaelo op 11-03-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 22:41

Apache

amateur software devver

(jarig!)
Ik neem aan dat de mensen wel gul zijn met fooien? Anders is het ECHT niet de moeite, ik verdiende makkelijk een factor 10 meer met dit soort werk een aantal jaar geleden toen ik ook nog student was en ik heb vaak klanten moeten weigeren omdat het zo druk was.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Een enkele keer kreeg ik €5 in m'n handen gedrukt, maar ik heb het ook niet zo heel veel gedaan :P Je moet het ook niet doen voor het geld imo, maar meer als je het leuk vindt om mensen te helpen.

Op een SAH-borrel hoorde ik ook wel eens mensen die hun andere bijbaantje(s) hadden opgezegd om alleen maar SAH te gaan doen, maar dat zou ik dus echt niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:59
Ik werk er ook niet echt voor het geld, het is gewoon wat extra cash aan het einde van de maand. Ben al blij als ik de klanten (90% bejaarden) blij kan maken en gezellig een praatje kan houden. De bejaarden hebben soms echt interessante verhalen en bijna altijd halen ze koffie en koekjes erbij tijdens de afspraak.

Had een keer een klant die een gitaar had liggen in de woonkamer. Ik vroeg of ernaar en uiteindelijk heb ik nog een uur of 2 na de afspraak nog gitaar lopen spelen met de goede man :)

De opdrachten zijn meestal ontzettend simpel, maar de tevreden superblije gezichten die je ziet als je de PC al sneller hebt gemaakt of een virus hebt weggehaald zijn onbetaalbaar.

Daarnaast is het mooi dat je zelf elke week via internet zelf kan aangeven wanneer je wilt werken. Ik kijk meestal wanneer ik kan en vul dan een paar uren in de avonden in of een zaterdag als ik niks doe. In Rotterdam heb ik dan ook bijna altijd wel klanten ingepland voor die uren.

Al met al zeer tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:24
Klinkt nou niet echt aantrekkelijk dit.
Geen vaste werkuren;
lage voorrijkosten;

Reden genoeg voor mij om mijn huidige bijbaan te houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Is er iemand met recente ervaringen betreffende dit bedrijf?

Dus moet het werk nog steeds gezien worden als een extraatje of zou dit inmiddels een echte bijbaan kunnen zijn? Nog veranderingen in uurloon enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:13
Ik kom daar m'n bed niet voor uit, reken toch minimaal 30e per uur :)

Maar dan reken ik geen voorrij kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:46
Heb er gesolliciteerd maar vond het uurloon te weinig. Met m'n eigen klantenkring verdien ik ruim het dubbele.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
StonyDeath schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:55:
Ik kom daar m'n bed niet voor uit, reken toch minimaal 30e per uur :)

Maar dan reken ik geen voorrij kosten..
No shit Sherlock. Het heet ook Student aan Huis. Gezien je leeftijd van pak hem beet 27 jaar ben je ook geen student meer hé. Je opmerking is dus volledig misplaatst en uit de hoogte.

Oh, en voorrijkosten is overigens een samengesteld woord en wordt dus aan elkaar geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 13:07
Wat mij op valt bij student aan huis (en vele andere bedrijven die een dergelijke service aanbieden) is dat er voor ieder wissewasje voorgereden word. Wat is het probleem met het gebruik van bijvoorbeeld Remote Assistance? Bel de klant op, zeg de klant op welke icoontjes hij moet klikken, geef de code door aan de telefoon en los het probleem op. Zo kun je voor de klant de voorrijkosten besparen voor alles wat niet met internetverbindingen en oude windows versies te maken heeft. Remote Assistance is standaard beschikbaar op alle PC's met Windows Vista of nieuwer.
Virussen/bootloaders is natuurlijk een ander verhaal.

Zo los ik eigenlijk alle problemen op bij familie en vrienden. Aangezien ik tegenwoordig aan de andere kant van het land woon is het super makkelijk. Scheelt ook de student reistijd.

Bij mijn vorige werkgever (grote PC retailer in nederland) echter ook veel slechte ervaringen gehad met student aan huis. Er is weinig controle op de capabilities van het personeel. Soms wel tegen klanten gezegd dat deze jongens bij de klant thuis komen (iets wat het bedrijf zelf niet doet.) echter ook heel veel gevallen gezien van symptoom bestrijding. (i.e. problemen met IE? gewoon Chrome installeren).

De werkelijke oorzaak van het probleem wordt niet altijd opgelost (soms omdat het veel werk is) en soms worden er vage tools gebruikt of achtergelaten.
Ik zeg niet dat student aan huis waardeloos is, want ik vind het persoonlijk een verademing, vooral gezien de kosten die de meeste IT bedrijven met zich mee brengen, ook voor kleine problemen. Het enige waar ik me aan stoor is de gevallen waar de student het probleem niet kan oplossen en in plaats van de klant toch te verwijzen naar een expert, gewoon zelf een paar uur bezig is zonder resultaat (met dus bijvoorbeel symptoonbestrijding) en wel de euro's op strijkt. Dit laat soms een nare smaak achter bij de klanten die na een paar tientjes afgetikt te hebben aan studentaanhuis alsnog met hun apparatuur naar de winkel moeten. Dit wordt verergerd door de grote variatie in kunnen en social skills van de studenten (heb nl. ook klanten gehad die door de student naar de winkel werden verwezen omdat de problemen te ingrijpend waren of hardwarematig, en de student rekende gewoon een half uurtje voor de diagnose. chapeau!)

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-04 19:25
Ik ben er 2 jaar indienst geweest, Wat wil je graag weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
DeadlyGast schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:02:
Ik ben er 2 jaar indienst geweest, Wat wil je graag weten ?
Dit, denk ik:
Saturnus schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 01:01:
Is er iemand met recente ervaringen betreffende dit bedrijf?

Dus moet het werk nog steeds gezien worden als een extraatje of zou dit inmiddels een echte bijbaan kunnen zijn? Nog veranderingen in uurloon enz?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Vergoeding is nog steeds hetzelfde dus €10,- bruto per uur plus €2,50 vergoeding per afspraak. Wat versta je onder een volwaardige bijbaan? Het aantal uren dat je moet opgeven is variabel en natuurlijk ligt het er een beetje aan in welke regio je zit maar gemiddeld wordt 50% van je opgegeven beschikbaarheid wel ingepland. Hoe eerder je dit opgeeft hoe voller je zit zal ik maar zeggen. Maar goed dit verschilt per regio.

15 tot 20 uur per week kun je er zeker makkelijk mee vullen, als je dat als een volwaardige bijbaan beschouwd. Tijden zijn vrij op te geven vanaf 08:00 tot 22:00 uur, 7 dagen per week. Verder vind ik zelf de vrijheid heel fijn en de dankbaarheid van (de meeste) klanten als je iets voor hun oplost. Dat geeft mij ook wel voldoening. Als je nog specifieke vragen hebt mag je altijd een DM sturen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Da's best suf, in 3,5 jaar tijd geen verhoging van de kosten cq vergoeding geweest?

Ik ken het alleen van de andere kant, mijn schoonouders maken er wel eens gebruik van, maar tot nu toe ben ik er nog niet zo fan van. Wij willen het zelf niet doen, vanwege de instelling van mijn schoonouders (het moet nú gebeuren en mag niets kosten, voor m'n schoonzus doen we het graag: die beseft dat het in onze vrije tijd moet gebeuren en dat het gewoon geld kost - niet aan ons, maar wel om iets fatsoenlijks in huis te halen, en vertrouwt ons daar ook gewoon in), waardoor ze inderdaad zijn aangewezen op dingen als SaH.

M.i. is het een "if you pay peanuts, you get monkeys", maar aangezien m'n schoonouders toch het verschil niet zien tussen IE en Chrome (mits je het icoontje op het bureaublad maar even veranderd), zijn ze al lang blij met quick-"fixes". Prima, maar kom dan niet bij ons klagen als je pc toch vast loopt, of je printer toch niet zo goed blijkt als je hoopte en na 'n half jaar al stuk is (aankoopadvies via SaH).

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-04 20:32
Ik heb veel pc problemen opgelost bij mijn familie en via via heb ik nu een grote kring ontwikkeld waar ik pc problemen oplos. Meestal dingen zoals: "er zit reclame in mijn facebook, hoe komt dat?" "Mijn webcam werkt niet (driver opnieuw installeren)" "mijn pc is traag" "ik heb taakbalken van ask" "mijn beeldscherm staat niet aan (bij de helft van de mensen is een druk op de aanknop genoeg" etc... Een monitor wordt trouwens ook vaak verward met een computer.. Zo ben ik een keer langs gekomen bij een kapotte monitor, terwijl de persoon mij belde met mijn computer is stuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Laatst online: 02-04 05:31
Toen ik een jaar of 16/17 was deed ik dat gewoon helemaal zelf door briefjes bij de Appie op het prikbrod te hangen enzo. en dat is toch al wel zo'n tien jaar geleden nu (snif ;'( )... anyway ik rekende toen meestal EUR 12,50, hoewel ik mijn vaste klanten wel veel matste (inderdaad ook grote gezelligheidsfactor bij het helpen van vaste klanten, en als ik tijdens het fixen van je computer al een biertje in mijn krijg en zelfs aangeboden wordt om mee te eten dan ga ik ook niet meer de volle mep rekenen natuurlijk).

In ieder geval, dat was dus ~10 jaar geleden als MBO ICT "student" in een dorpje onder Amersfoort.. Dus je levert wel erg veel geld in door een bedrijf je klanten voor je te laten zoeken.

(bedrag was trouwens expres zo hoog, dan filter je de grootste idioten er bij voorbaat al uit. En voor de leukere klanten / klusjes kun je altijd nog minder gaan rekenen.)

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 01-05 12:25
Het grootste probleem zit niet eens in het uurloon, maar in het gebrek aan uren. Je krijgt immers alleen de declarabele tijd betaald plus een kwartier per klant als voorijkosten. Gaten in het rooster, plus het verschil tussen de werkelijke reistijd en 15 minuten, zijn voor eigen rekening.

Als je op die manier een dag gaat werken, heb je waarschijnlijk eerder 6 dan 8 uur op je loonstrook staan. Je effectieve uurloon zakt dan tot 7,50 en dat is wel karig.

Ik verdiende als student 20 a 25 gulden per uur en daar mag inmiddels wel een procent of 30 aan inflatie bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Laatst online: 10-04 21:30
Is het niet verplicht om oproepkrachten minstens 3 uur uit te betalen wanneer ze minder dan 3 uur werken? Hoe komen ze daar onder uit?

http://www.rijksoverheid....of-2-uur-heb-gewerkt.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 01-05 12:25
Goed punt. Geem idee hoe studentaanhuis met deze regel omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Nu online
t_captain schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:40:
Het grootste probleem zit niet eens in het uurloon, maar in het gebrek aan uren. Je krijgt immers alleen de declarabele tijd betaald plus een kwartier per klant als voorijkosten. Gaten in het rooster, plus het verschil tussen de werkelijke reistijd en 15 minuten, zijn voor eigen rekening.

Als je op die manier een dag gaat werken, heb je waarschijnlijk eerder 6 dan 8 uur op je loonstrook staan. Je effectieve uurloon zakt dan tot 7,50 en dat is wel karig.

Ik verdiende als student 20 a 25 gulden per uur en daar mag inmiddels wel een procent of 30 aan inflatie bovenop.
9 van de 10 keer valt dit wel mee hoor. Want er wordt altijd op een half uur naar boven afgerond waardoor je eigenlijk bijna altijd wel je fietstijd ook meet kunt nemen. Vaak genoeg sta je met 1u 35 of 1u 40 weer buiten maar krijg je wel 2 uur betaald. Gaten in het rooster valt ook redelijk mee, maar ligt natuurlijk aan regio. Waar ik zit zijn mijn volledige dagen meestal wel vol. Soms hoop ik op een gaatje om nog even te kunnen eten. Daarnaast krijg je vaak ook nog fooien e.d. die het op zich nog wel de moeite waard maken.

Verder werkte ik hiervoor in de elektrotechnische detailhandel maar daar is het salaris al helemaal geen vetpot met een uurloon van 5,52 euro. Dan moet je het echt hebben van je toeslagen. Terwijl ik nu gemiddeld per maand €11,49 euro per gewerkt uur krijg. Das meer dan een verdubbeling. :) Natuurlijk kan het altijd beter maar het is zeker niet slecht vergeleken met andere ICT-Bijbanen zoals helpdesk/servicedesk o.i.d.
_js_ schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:17:
Is het niet verplicht om oproepkrachten minstens 3 uur uit te betalen wanneer ze minder dan 3 uur werken? Hoe komen ze daar onder uit?

http://www.rijksoverheid....of-2-uur-heb-gewerkt.html
In mijn contract staat in ieder geval een aparte clausule waarin ze vrijgesteld worden van deze verplichting. Dus dat lijkt mij gewoon legaal, wanneer je het contract hebt getekend natuurlijk. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Davidshadow13 op 16-11-2014 14:45 ]

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Ze kunnen je in een contract ook een loon onder het minimumloon aanbieden. Dat maakt het nog niet legaal. Volgens mij moet je dus gewoon 3 uur uitbetaald krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Laatst online: 10-04 21:30
Davidshadow13 schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:41:
In mijn contract staat in ieder geval een aparte clausule waarin ze vrijgesteld worden van deze verplichting. Dus dat lijkt mij gewoon legaal, wanneer je het contract hebt getekend natuurlijk. :P
Niet legaal dus, zie 628a.2:
Artikel 628a
1. Indien een arbeidsomvang van minder dan 15 uur per week is overeengekomen en de tijdstippen
waarop de arbeid moet worden verricht niet zijn vastgelegd, dan wel indien de omvang van de arbeid niet of niet eenduidig is vastgelegd, heeft de werknemer voor iedere periode van minder dan drie uur waarin hij arbeid heeft verricht, recht op het loon waarop hij aanspraak zou hebben indien hij drie uur arbeid zou hebben verricht.
2. Van dit artikel kan niet ten nadele van de werknemer worden afgeweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Laatst online: 14:13
BFmango schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:30:
[...]

No shit Sherlock. Het heet ook Student aan Huis. Gezien je leeftijd van pak hem beet 27 jaar ben je ook geen student meer hé. Je opmerking is dus volledig misplaatst en uit de hoogte.

Oh, en voorrijkosten is overigens een samengesteld woord en wordt dus aan elkaar geschreven.
:O

Ok toen ik 5 jaar geleden nog student was kwam ik voor minder dan 25e niet m'n bed uit, nu blij?

Je kunt beter zelf wat op een klusjes site zetten of je vrienden/familie kring gebruiken, dit schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
StonyDeath schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:45:
[...]

:O

Ok toen ik 5 jaar geleden nog student was kwam ik voor minder dan 25e niet m'n bed uit, nu blij?

Je kunt beter zelf wat op een klusjes site zetten of je vrienden/familie kring gebruiken, dit schiet niet op.
Nou, poeh poeh, we zijn allemaal onder de indruk, Mr. Bigshot 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:43

WCA

Ik werk bij SAH, ideaal voor naast de opleiding. Werkzaamheden bestaan uit elke avond even een pc''tje adware vrij maken, koffie drinken en gezellig doen. Ook moet ik af en toe een router resetten, of een driver opnieuw installeren. iCloud instellen komt af en toe ook voor.

Kost nog geen anderhalf uur per avond, klanten worden voor je gezocht, betalingen/belastingen/alles wordt voor je geregeld, en jij krijgt (voor een MBO student die een bijbaantje naast zijn opleiding doet) gewoon een leuk bedrag betaald.

Ja, je kan meer verdienen door zelf klanten te zoeken
Ja, studentaanhuis krijgt meer dan jij als student
Maar ze nemen je een boel verantwoordelijkheid uit je handen. Ik vind het dè ideale bijbaan voor een ict student.

(ga jij maar eens kijken wat een gemiddelde MBO'er verdient met zijn bijbaan, dat is meestal minimumloon)

Wat betreft hulp op afstand: het bedrijf heet studentaanhuis, als de klant hulp op afstand wil, dan moet ie ons niet hebben ;)

[ Voor 14% gewijzigd door WCA op 24-12-2014 19:34 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 333920

Welke tools zijn handig om altijd mee te nemen op een USB stick? En welke Windows DVD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 333920 schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:09:
Welke tools zijn handig om altijd mee te nemen op een USB stick? En welke Windows DVD's?
Dat lijkt me nogal offtopic in dit topic, waar het gaat over hoe het is om te werken bij Studentaanhuis.nl ;) Probeer het op een andere plek (of nog beter: zoek eerst, er is zat over te vinden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Hoi.
Weet iemand hoe lang het duurt tot je contract wordt verstuurd via de post?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:46
Bellen is misschien verstandiger. Heb je gelijk een goed antwoord.

• WCA

WCA

iantje31 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:23:
Hoi.
Weet iemand hoe lang het duurt tot je contract wordt verstuurd via de post?
je kan beter even tobias mailen joh, en word lid van de SAH facebookgroep, stuk makkelijker ;)

Share and Enjoy!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
GreNade schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:39:
[...]

je kan beter even tobias mailen joh, en word lid van de SAH facebookgroep, stuk makkelijker ;)
haha ik heb gister gemaild maar heb nog geen antwoord, beetje apart

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• Contrez
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-10-2024
Klein vraagje, wat doen jullie (SAH werknemers) als je het "probleem" niet kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Contrez schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:47:
Klein vraagje, wat doen jullie (SAH werknemers) als je het "probleem" niet kan oplossen?
Dat gebeurt praktisch nooit eigenlijk. Als ik denk dat iets niet gaat dan geef ik dat binnen een half uur aan.

Share and Enjoy!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 00:07

BLN

Ik ben het toch wel eens met de eerdere opmerkingen dat je dit beter voor jezelf kunt doen. Simpele one-page webpagina, en een marktplaats advertentie. Kost je nog geen 5 euro per maand en een middag hobbyen (gezien de ICT achtergrond van iedereen) dan kun je rustig 25 euro per uur vragen als student. En als je denkt, ik verdien meer dan 4-500 euro per maand, dan ga je er eens netjes aangifte van doen.

Zo heb ik het gedaan althans, van mijn 19 tot mijn 22e. En dat bracht mooi 400 per maand cash binnen, ofwel 40 uur, ofwel een volle werkweek SAH werken, met 16 uur werk. Reiskosten berekende ik bovenop mijn tarief. Daarbij installeerde ik dan ook beeld en geluids apparatuur. Maar als je een beetje affiniteit met techniek hebt is dat niet veel ingewikkelder.

SAH is leuk als je anders bij de supermarkt zou gaan werken (wat overigens ongeveer net zo goed verdient, zeker als je er wat langer werkt) maar voor t geld hoeft t niet.

If it ain't broken, don't fix it

Anoniem: 28912

Ik vind de reclame van StudentAanHuis misleidend. Ik dacht dat ze veel meer hadden dan alleen ICT studenten. Ze kunnen het beter ICTStudentAanHuis noemen. Ik heb zelf natuurlijk helemaal geen behoefte aan zo'n soort student aan huis.

Ander soort studenten zouden misschien wel meer waarde kunnen hebben. Accountant studenten voor hulp met je papier winkel of schoonmaak studenten lijkt mij ook wel wat.

Overigens deed ik zelf net na mijn opleiding (MTS Technische Informatica) ICT hulp aan huis op "No cure, no pay" basis. 25 gulden per uur en een minimum tarief van 25 gulden, maar dan wel zonder voorrijkosten.

Destijds was het allemaal Windows 95 puinhoop problemen wat de klok sloeg. Wel leuke klanten meegemaakt, maar ook hele lastige..

• WCA

WCA

Tsja, tuurlijk kan je dit voor je zelf ook doen. Bij SAH heb je echter het voordeel dat alles voor je gedaan wordt. Klantenwerving is wel een beetje afhankelijk van je regio, maar over het algemeen heb je bij SAH echt de mogelijkheid tot veel klussen. De hele administratie wordt je uit de handen genomen eigenlijk. Ook zit je verzekerd bij een klant, hoef je niet met klachten te maken krijgen, als je niet kan gaat er een andere student,, en werk je niet zwart maar gewoon legaal.

Daarnaast heb je een team van 900 gezellige collega's.

't is maar wat je zelf wil, maar ik vind het ideaal om te doen naast mijn opleiding.

Share and Enjoy!

• Stackprotector
  • Laatst online: 28-04 14:42
Met een simpele one page maak je niet 1.2.3. een bekende naam en een betrouwbare indruk.

Ik run zelf het ICT gedeelte van een studenten klus bedrijf in Amsterdam. Nu is vanuit mij de vraag, hoe zijn jullie hierop gekomen? (Googelen naar studenten baantjes, je kende het concept, bepaalde vacature sites?).

Om toch niet heel erg offtopic te gaan nog een vraagje toe: Hoe voelt het om 900 "gezellige" collega's te hebben en hoe is het contact met teamleiders/management.

• jer123c
  • Laatst online: 14:06
Studentaanhuis wordt overal geadverteerd dus hoe dan ook bijna iedereen komt het wel een keer tegen. (TV reclame, krant reclame, internet reclame en natuurlijk mond op mond reclame.)

Het contact met de collega's en het management is ook prettig, de collega's zijn op Facebook te bereiken terwijl het management telefonisch, via de mail of op facebook te bereiken is.

Ik had zelf ook wel eens het idee om zelf een ICT bedrijfje op te zetten maar had er eigenlijk de tijd niet voor, bij studentaanhuis heb ik maar weinig tijd nodig en heb ik toch werk.

• WCA

WCA

Stackprotector schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:39:
Met een simpele one page maak je niet 1.2.3. een bekende naam en een betrouwbare indruk.

Ik run zelf het ICT gedeelte van een studenten klus bedrijf in Amsterdam. Nu is vanuit mij de vraag, hoe zijn jullie hierop gekomen? (Googelen naar studenten baantjes, je kende het concept, bepaalde vacature sites?).

Om toch niet heel erg offtopic te gaan nog een vraagje toe: Hoe voelt het om 900 "gezellige" collega's te hebben en hoe is het contact met teamleiders/management.
Het contact met collega's gaat via facebook, en borrels. Ook heb ik een tijd geleden voor SAH een lanparty georganiseerd, welke zeer geslaagd was.

Contact met de werkgever gaat via facebook en telefonisch, en is heel relaxt eigenlijk. Flexibel, maar toch doeltreffend.

Ik wil niet als een reclamepraatje overkomen, maar dat is mijn ervaring met SAH.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-04 09:57
Gister zelf ook mijn eerste afspraak gehad, het systeem werkt erg fijn, had binnen 2 uur na het instellen van werkgebied en kennisgebied al 2 afspraken ingeboekt staan. Verder ben ik erg te spreken over de back-end systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 706443

lol waarom moet je hier nou 17 jaar voor zijn onzin deze problemen kan een 12 jarige nog wel oplossen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Anoniem: 706443 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:17:
lol waarom moet je hier nou 17 jaar voor zijn onzin deze problemen kan een 12 jarige nog wel oplossen :/
Want leeftijd heeft natuurlijk alles te maken met je kennisniveau mbt computers ;)

Verder kan je als bedrijf natuurlijk lastig een 12 jarige naar klanten toe sturen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 23:38
Anoniem: 706443 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:17:
Niet iedereen heeft verstand van computers, net als niet iedereen correct Nederlands kan schrijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787233

Ik had nog een aantal vragen hier over: Krijg je van tevoren te horen wat het probleem is of waar de klanten mee zitten, of kom je hier pas achter wanneer je bij de klanten thuis komt? :+

Is de communicatie met het hoofdkantoor goed verder? En hoe gaat het sollicitatieproces precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Anoniem: 787233 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:23:
Ik had nog een aantal vragen hier over: Krijg je van tevoren te horen wat het probleem is of waar de klanten mee zitten, of kom je hier pas achter wanneer je bij de klanten thuis komt? :+

Is de communicatie met het hoofdkantoor goed verder? En hoe gaat het sollicitatieproces precies?
Je krijgt een beknopte beschrijving van tevoren, die klopt echter ook vaak niet omdat het de beschrijving van de klant is ("hij doet het niet").

Sollicitatie is een eitje, ze nemen heel snel mensen aan als ze die nodig hebben

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787233

GreNade schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:29:
[...]

Je krijgt een beknopte beschrijving van tevoren, die klopt echter ook vaak niet omdat het de beschrijving van de klant is ("hij doet het niet").

Sollicitatie is een eitje, ze nemen heel snel mensen aan als ze die nodig hebben
Gaat dit ook d.m.v. een gesprek, of is het puur contact via e-mail en telefoon? Aangezien ze maar 1 vestiging hebben, en de studenten uit het hele land komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Anoniem: 787233 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:55:
[...]

Gaat dit ook d.m.v. een gesprek, of is het puur contact via e-mail en telefoon? Aangezien ze maar 1 vestiging hebben, en de studenten uit het hele land komen.
Gesprek gaat via een video call via Skype

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 811829

Lijkt me misschien wel wat. Heb nog wel wat vraagjes.
  1. Is er in een studentenstad (over het algemeen de wat grotere steden) voldoende werk? Hoeveel klussen van hoeveel uur per week hebben we het dan ongeveer over?
  2. Hoe geef je je beschikbaarheid op? Ik kan wel 8 uur per week tijd voor klusjes hebben, maar hoe gaat de inplanning? Is dat dan bijv. 2x een middag/avond (bijv. di en do-middag) van 4 uur waarbinnen je gepland wordt?
  3. Geeft SAH werkinstructies (bijv. bij de APK moet ten minste punt 1 t/m 5 worden gedaan) of is het geheel naar eigen inzicht?
  4. Krijg je een echte arbeidsovereenkomst (echt in loondienst, loonstroken en een jaaropgave)?
  5. Komt het voor dat er rustiger periodes zijn (vakanties bijv.)? Als je dan normaal gesproken bijv. 8 uur p/w draait en in zo'n periode helemaal geen klussen hebt, word je dan doorbetaald?
  6. En wat als je onverhoopt een weekje ziek bent? Krijg je dan ziekengeld (loondoorbetaling)?
  7. Is er überhaupt een CAO van toepassing?
Misschien dat me later wel weer nieuwe vragen te binnenschieten. Als ik hier eerst eens antwoord op heb, ben ik al weer veel wijzer.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 811829 op 02-09-2016 15:03 . Reden: opmaak en extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Anoniem: 811829 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:00:
Lijkt me misschien wel wat. Heb nog wel wat vraagjes.
  1. Is er in een studentenstad (over het algemeen de wat grotere steden) voldoende werk? Hoeveel klussen van hoeveel uur per week hebben we het dan ongeveer over?
  2. Hoe geef je je beschikbaarheid op? Ik kan wel 8 uur per week tijd voor klusjes hebben, maar hoe gaat de inplanning? Is dat dan bijv. 2x een middag/avond (bijv. di en do-middag) van 4 uur waarbinnen je gepland wordt?
  3. Geeft SAH werkinstructies (bijv. bij de APK moet ten minste punt 1 t/m 5 worden gedaan) of is het geheel naar eigen inzicht?
  4. Krijg je een echte arbeidsovereenkomst (echt in loondienst, loonstroken en een jaaropgave)?
  5. Komt het voor dat er rustiger periodes zijn (vakanties bijv.)? Als je dan normaal gesproken bijv. 8 uur p/w draait en in zo'n periode helemaal geen klussen hebt, word je dan doorbetaald?
  6. En wat als je onverhoopt een weekje ziek bent? Krijg je dan ziekengeld (loondoorbetaling)?
  7. Is er überhaupt een CAO van toepassing?
Misschien dat me later wel weer nieuwe vragen te binnenschieten. Als ik hier eerst eens antwoord op heb, ben ik al weer veel wijzer.
1. Vuistregel is, hoe groter de stad, hoe meer werk. studentenstad of niet, er worden zo veel studenten aangenomen als nodig is.

2. Beschikbaarheid kan je tot op een half uur inplannen. Inplanning vanuit HQ gaat puur op vraag. Dus je hebt niet gegarandeerd werk.

3. Werkinstructies zijn er, maar dat zijn meer richtlijnen dan harde regels. Er zijn wel wat harde regels, maar die krijg je wel te horen als je begint

4. Je krijgt gewoon een echt arbeidsovereenkomst, voor 0 uren

5. Er zijn rustigere periodes, maar wanneer die zijn kan ik niet zeggen. in de vakanties heb ik altijd zat werk, anderen geven aan dat het dan juist rustig is. Je krijgt betaald voor de uren die je werkt, en voor het fietsen krijg je ook een kleine vergoeding.

6. Niet werken is geen loon, het is een 0 uren contract.

7. CAO is er voor zover ik weet niet.

Al met al vind ik het een leuke baan om te doen, maar het is geen vetpot. Het is vooral bedoeld als baantje naast school, want het inplannen is erg flexibel, en het hoofdkantoor is heel soepel. Als full time baan zou ik het niet doen, tenzij je in een grote stad woont zoals utrecht of amsterdam, anders zijn er gewoon te weinig klussen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GreNade, Wouter, bedankt voor je snelle reactie!
GreNade schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:01:

1. Vuistregel is, hoe groter de stad, hoe meer werk. studentenstad of niet, er worden zo veel studenten aangenomen als nodig is.
Hoeveel klussen krijg je ongeveer dan bij hoeveel beschikbare uren?
6. Niet werken is geen loon, het is een 0 uren contract.
Voor zover ik weet mag dat maar zeer beperkt, zeker wat ziekte betreft! Namelijk alleen in het eerste halfjaar van een 0-urencontract. Zie bijv. https://www.fnvjong.nl/ov...ct-hoe-zit-dit-nu-precies

Hmm... en hoe doen ze dat dan met de regel dat je per oproep minimaal 3 (?) uur betaald moet krijgen? Ik las hierboven ergens dat een student 2 uur kwijt was (incl. behoorlijke reistijd) en maar 7,50 o.b.v. een halfuur + fietsvergoeding kreeg. Volgens mijn informatie is SAH dan verplicht 3 uur te betalen. Zie https://www.rijksoverheid...ar-1-of-2-uur-heb-gewerkt

Houden ze zich wel helemaal hun wettelijke plichten? Begin een beetje te twijfelen... Wel de lusten, niet de lasten, lijkt het...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 811829 op 02-09-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

Ik weet hoe het daar contractueel aan toe gaat. Ja, er bestaan flexregels. Je tekent echter een contract waarin je aangeeft akkoord te gaan met een 'uitzonderlijke arbeidssituatie' en er om die reden alleen gewerkte uren worden uitbetaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• datucker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-04 00:10
G4H schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:14:
Ik weet hoe het daar contractueel aan toe gaat. Ja, er bestaan flexregels. Je tekent echter een contract waarin je aangeeft akkoord te gaan met een 'uitzonderlijke arbeidssituatie' en er om die reden alleen gewerkte uren worden uitbetaald.
Je kunt van alles opschrijven maar wat de wet verbiedt, kun je niet onderling anders bepalen. Als SAH dat wel doet/probeert, vind ik dat wel een beetje dubieus! Ben wel benieuwd hoe ze dat dan precies formuleren in hun contract!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ook! Wie weet precies hoe dat dan (volgens SAH) wel zou kunnen? Of heeft de tekst waarop ze dat baseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe werkt dat invullen van de werkgebieden eigenlijk? Geef je dan de plaats(en) op waar je beschikbaar bent? Hoe nauwkeurig kan dat, bijv. wel het noordwesten van een grote stad maar niet het zuidoosten? (Da's minstens een halfuur fietsen voor mij...)

• Timqthy
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik heb een vraag als mensen een progamma of om onderdelen vragen die geld kosten hoe gaat dat in zijn werking. als voorbeeld ze willen de nieuwste microsoft office pakket op hun computer hebben moeten hun dat voor tijdig dan besteld hebben of moeten de werknemers dat doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Nu online
Timqthy schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:44:
Ik heb een vraag als mensen een progamma of om onderdelen vragen die geld kosten hoe gaat dat in zijn werking. als voorbeeld ze willen de nieuwste microsoft office pakket op hun computer hebben moeten hun dat voor tijdig dan besteld hebben of moeten de werknemers dat doen?
De klant moet in principe zelf zijn licentie regelen. Maar je kunt die natuurlijk wel samen met de klant bestellen, kan vaak digitaal tegenwoordig en dan kan je die dan direct downloaden en installeren natuurlijk. Maar je verkoopt zelf vanuit SAH nooit hard- en software maar je kan wel adviseren waar je klant een bepaald artikel het beste kan kopen. Je kan zelfs meegaan naar de MediaMarkt o.i.d. om samen met de klant iets uit te zoeken maar de beslissing om iets te kopen ligt altijd bij de klant zelf.

HD4Life @ Full-HD

• Timqthy
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-01-2024
Bedankt voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:36
Even een kick voor het jaar ten einde loopt...

Momenteel heb ik een diploma MBO4 ICT-beheerder op zak, maar aan werk komen valt nog vies tegen momenteel.

M'n huidige werk is productiewerk, maar daar ben ik momenteel aardig klaar mee laat maar zeggen.

Zouden jullie een job bij Studentaanhuis aanraden om fulltime te gaan doen, tot ik een "echte" baan gevonden heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Bas. schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:42:

Momenteel heb ik een diploma MBO4 ICT-beheerder op zak, maar aan werk komen valt nog vies tegen momenteel.

M'n huidige werk is productiewerk, maar daar ben ik momenteel aardig klaar mee laat maar zeggen.

Zouden jullie een job bij Studentaanhuis aanraden om fulltime te gaan doen, tot ik een "echte" baan gevonden heb?
Ligt er een beetje aan waar je woont. In sommige gebieden is het te doen.

Echt een aanrader is het niet, je inkomen is sterk variabel. Als bijbaantje is het ideaal though

Share and Enjoy!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:32

Luukwa

o/

Bas. schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:42:

Is het lastig aan werk komen ja? Heb dezelfde opleiding als jou gedaan en had zo werk.. koste me een jaartje maar ben nu full-time aan het werk als systeembeheerder.

Wellicht opzoek naar bijvoorbeeld een helpdesk functie? Daar nemen ze heel vaak MBO'ers voor aan.
Succes in ieder geval!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-04 20:15
Even een vraagje, ik heb op dit moment al een bijbaantje bij de Albert Heijn. Is het verstandig om dit er nog bij te gaan doen? Ik ben misschien van plan te stoppen bij de Albert Heijn omdat ik een bijbaantje wil doen die meer te maken heeft met mijn opleiding. Ik doe op dit moment MBO-4 ICT Beheerder eerste leerjaar.

Nog iets, ik woon in Rotterdam wat wel een grote stad is. Kan ik dan ook aangeven in wat voor gebied ik wil helpen, ik woon namelijk in Ommoord waar veel oudere mensen wonen. Daar zal vast genoeg vraag naar zijn, maar ik wil bijvoorbeeld niet een half uur of driekwartier reizen voor een afspraak.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Helaas erg slechte ervaring mee met hun. In mijn studenten tijd heb ik hier gesolliciteerd en kreeg ik te horen dat ik te hoog opgeleid ben en niet kan worden aangenomen. Volgens mij maakt je opleiding niks uit, zolang je maar student bent. Je krijgt het zelfde betaald als de rest.. en aangezien ik niet eens zo hoog opgeleid ben zoals hun beweren klopte dat ook niet. Ik volgde een MBO+ opleiding, maar dat vonden ze te hoog. Erg aparte smoes om mij af te werven. Later ben ik naar stage gegaan bij een MKBer en hoor ik alleen, maar negatieve dingen over hun. Wat vaak voor kwam is dat het allemaal, maar zo snel en simpel mogelijk moest. Router aansluiten en kijken of die werkt BV. Pakt een kabel van 20m sluit die aan de router aan, legt de kabel door heel het huis heen (letterlijk dwars erdoor heen, dus niet netjes etc). Sluit deze aan op de PC en kijkt of het werkt. Oh het werkt dan kan ik gaan. Ondertussen zat de klant daar met een kabel door zijn huis die hij zelf moest weg werken en opnieuw aansluiten. Vond ik dus niet kunnen en ben blij dat ik daar niet heb gewerkt. Hopelijk is het ondertussen stuk verbeterd, want dit is van ongeveer 2 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 10:52
Nou vind ik kabels wegwerken ook niet het werk van een ICT Student. Helemaal niet omdat je risico loopt op beschadigingen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NauticalNiblett
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-04 22:16
RedHat schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:42:
Nou vind ik kabels wegwerken ook niet het werk van een ICT Student. Helemaal niet omdat je risico loopt op beschadigingen e.d.
Inderdaad, dit wordt door het hoofdkantoor sterk afgeraden. In sommige gevallen mag het, maar dat is alleen als er al een buis aanwezig is waar de kabel door heen kan.
Rubentje2015 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:19:
Even een vraagje, ik heb op dit moment al een bijbaantje bij de Albert Heijn. Is het verstandig om dit er nog bij te gaan doen? Ik ben misschien van plan te stoppen bij de Albert Heijn omdat ik een bijbaantje wil doen die meer te maken heeft met mijn opleiding. Ik doe op dit moment MBO-4 ICT Beheerder eerste leerjaar.

Nog iets, ik woon in Rotterdam wat wel een grote stad is. Kan ik dan ook aangeven in wat voor gebied ik wil helpen, ik woon namelijk in Ommoord waar veel oudere mensen wonen. Daar zal vast genoeg vraag naar zijn, maar ik wil bijvoorbeeld niet een half uur of driekwartier reizen voor een afspraak.

Alvast bedankt!
Ligt aan hoeveel uren je werkt bij de Albert Heijn en hoeveel je hiervoor verdient, zelf zit ik momenteel in m'n 4e jaar van ICT-Beheer ook op MBO-4 en ik heb 1.5 jaar met plezier gewerkt bij Student aan Huis. Het staat wel goed op je CV, met de gedachte dat als je het aan ouderen kan uitleggen dat je het aan iedereen kan uitleggen.

En ja je kan in de webportal van Student aan Huis aangeven in welke gebieden je wilt werken, je kan zelfs zeggen dat je in bepaalde gebieden niet wilt werken

Als je nog vragen hebt hoor ik die graag :)

[ Voor 61% gewijzigd door NauticalNiblett op 03-01-2017 10:28 . Reden: Reactie op Rubentje2015 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Nu online

Alvast bedankt!
Ja je kan werkgebieden aanmaken d.m.v een centraal adres en een straal van een vast aantal kilometer daarom heen. Ook kun je wijken of gedeeltes van wijken uitsluiten waar je liever niet komt. Dus dat heb je volledig zelf in de hand.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-04 10:23

Alvast bedankt!
Voor erbij is het misschien wel leuk, omdat je in de stad woont. Zolang je je reistijden kort kan houden en tevreden bent met het variabel aantal uren kan je altijd nog beslissen of je bij de AH wilt stoppen of doorgaan.

Persoonlijk moest ik ook altijd wat verder reizen en was ik in de praktijk vaak langer dan een uur onderweg voor dat half uurtje loon + voorrijkosten, als je dan weer een uur later ergens anders moet zijn voor weer een half uur heb je nog geen 20 euro verdiend, maar ben je wel heel je middag/avond kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spelbreker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 20:47
ik heb bijna 3 jaar voor student aan huis gewerkt.

eerste jaar waren er maar ca. 300 studenten landelijk waardoor ik om kwam in het werk in mijn regio. ik kon bijna full time wel aan de slag maar door school en mijn normale bijbaantje kon ik niet meer dan 8-10 uur per week beschikbaarheid. en deze waren voldurend vol gepland. (toen verdiende ik ca 300-400 per maand) toen kreeg je ook per half uur betaald nu is het eerste half uur minimaal en daarna per kwartier. Dit demotiveerde mij zeker voor lange afstanden te gaan fietsen van ca. 20 min. want ik haalde dat er niet meer uit. (ca. 100 euro per maand :'( )

laatste jaar waren er veel studenten in mijn stad bijgekomen dat ik bijna niks meer over hield behalve mijn vaste klanten waar ik 1 keer in de maand kwam voor les. het is top in gebieden waar niet medewerkers zijn en veel vraag naar is. zodra je collega's heb die flexibeler kunnen hou je snel niks meer over.

[ Voor 4% gewijzigd door spelbreker op 03-01-2017 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

erwin26 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:26:
Helaas erg slechte ervaring mee met hun. In mijn studenten tijd heb ik hier gesolliciteerd en kreeg ik te horen dat ik te hoog opgeleid ben en niet kan worden aangenomen. Volgens mij maakt je opleiding niks uit, zolang je maar student bent. Je krijgt het zelfde betaald als de rest.. en aangezien ik niet eens zo hoog opgeleid ben zoals hun beweren klopte dat ook niet. Ik volgde een MBO+ opleiding, maar dat vonden ze te hoog. Erg aparte smoes om mij af te werven. Later ben ik naar stage gegaan bij een MKBer en hoor ik alleen, maar negatieve dingen over hun. Wat vaak voor kwam is dat het allemaal, maar zo snel en simpel mogelijk moest. Router aansluiten en kijken of die werkt BV. Pakt een kabel van 20m sluit die aan de router aan, legt de kabel door heel het huis heen (letterlijk dwars erdoor heen, dus niet netjes etc). Sluit deze aan op de PC en kijkt of het werkt. Oh het werkt dan kan ik gaan. Ondertussen zat de klant daar met een kabel door zijn huis die hij zelf moest weg werken en opnieuw aansluiten. Vond ik dus niet kunnen en ben blij dat ik daar niet heb gewerkt. Hopelijk is het ondertussen stuk verbeterd, want dit is van ongeveer 2 jaar geleden.
Er zitten altijd rotte appel studenten bij. De drempel om aan te nemen is niet bepaald hoog ofzo. Kabel aanleggen hoort dan ook niet bij de standaard werkzaamheden.

Klanten schrijven hoofdzakelijk reviews over een individuele student en niet over alle studenten, het niveau verschilt enorm.

Te hoog opgeleid kan ik me niet voorstellen inderdaad, maar wel raar dat je afgewezen bent. Ze nemen praktisch iedereen aan, dus mogelijk was je sollicitatiebrief of gesprek niet op orde? Ik weet het niet precies natuurlijk, maar het kan ook nog zijn dat ze gewoon een foutje hebben gemaakt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:27
De verdiensten zijn als ik het zo lees wel erg beroerd. Bij de chauffeursdienst waar ik heb gewerkt werd er altijd een minimum van 3 uur betaald, na 22:00 zelfs 4 uur. Daar moet ik wel bijzeggen dat je vaak ook wel wat langer bezig was dan 30 minuten, maar die korte ritten zaten er ook zeker bij.

Ook de klant betaalde altijd voor minimaal 3 uur, en dus 4 uur na 22:00. Het uur tarief was voor de klant wat voordeliger, 15 euro per uur waar wij 10 euro betaald kregen, de marge was dus wat lager, maar de omzet hoger. Ik denk dat alle klanten, als ze echt hulp nodig hebben, wel 1,5 - 2 uur willen betalen, zeker als dit slechts 15 euro per uur is. Er zijn dan vast genoeg andere dingen die de student kan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
GreNade schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:50:
[...]

Er zitten altijd rotte appel studenten bij. De drempel om aan te nemen is niet bepaald hoog ofzo. Kabel aanleggen hoort dan ook niet bij de standaard werkzaamheden.

Klanten schrijven hoofdzakelijk reviews over een individuele student en niet over alle studenten, het niveau verschilt enorm.

Te hoog opgeleid kan ik me niet voorstellen inderdaad, maar wel raar dat je afgewezen bent. Ze nemen praktisch iedereen aan, dus mogelijk was je sollicitatiebrief of gesprek niet op orde? Ik weet het niet precies natuurlijk, maar het kan ook nog zijn dat ze gewoon een foutje hebben gemaakt.
Ik had ze rechstreeks gebeld en gevraagd of ze nog mensen nodig hadden. Toen kreeg ik dat te horen. Vond het heel apart, misschien had die persoon zijn dag niet ofzo ik weet het niet, maar achteraf gezien heel blij dat ik er niet ben aangenomen. Had gelukkig snel een bijbaantje in de ICT toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

erwin26 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:43:
[...]

Ik had ze rechstreeks gebeld en gevraagd of ze nog mensen nodig hadden. Toen kreeg ik dat te horen. Vond het heel apart, misschien had die persoon zijn dag niet ofzo ik weet het niet, maar achteraf gezien heel blij dat ik er niet ben aangenomen. Had gelukkig snel een bijbaantje in de ICT toen.
Ik vind het eigenlijk meer dan normaal om een sollicitatiebrief te sturen als je ergens wil werken. Bellen is nou niet echt een manier om ergens aan het werk te komen

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

guppie schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:08:
De verdiensten zijn als ik het zo lees wel erg beroerd. Bij de chauffeursdienst waar ik heb gewerkt werd er altijd een minimum van 3 uur betaald, na 22:00 zelfs 4 uur.
Dat is ook gewoon verplicht, zie ook hier. Dat ze je maar een half uur uitbetalen lijkt helemaal niet te mogen. Ik denk zelfs dat ze al het onterecht niet-betaalde loon alsnog zullen moeten betalen.
Krijg ik als oproepkracht ook loon als ik maar 1 of 2 uur heb gewerkt?

Voor elke keer dat u wordt opgeroepen en ook daadwerkelijk aan het werk bent gegaan, moet u minimaal 3 uur loon uitbetaald krijgen. Dus ook als uw werkgever u voor 1 of 2 uur oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muerte.Diablo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-05 14:33
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:08:
[...]

Dat is ook gewoon verplicht, zie ook hier. Dat ze je maar een half uur uitbetalen lijkt helemaal niet te mogen. Ik denk zelfs dat ze al het onterecht niet-betaalde loon alsnog zullen moeten betalen.

[...]
Is al heel vaak aangekaart en zelfs door sommige werknemers bij het juridisch loket nagevraagd.
Punt is (zoals ik het persoonlijk zie):
Volgens Artikel 7:628a van het Burgerlijk wetboek:
Artikel 628a 1. Indien een arbeidsomvang van minder dan 15 uur per week is overeengekomen en de tijdstippen waarop de arbeid moet worden verricht niet zijn vastgelegd, dan wel indien de omvang van de arbeid niet of niet eenduidig is vastgelegd, heeft de werknemer voor iedere periode van minder dan drie uur waarin hij arbeid heeft verricht, recht op het loon waarop hij aanspraak zou hebben indien hij drie uur arbeid zou hebben verricht. 2. Van dit artikel kan niet ten nadele van de werknemer worden afgeweken.

De arbeidsomvang is variabel. Dit kan meer maar ook minder zijn als 15 uur per week.
De tijdstippen waarop de arbeid moet worden verricht kan je als werknemer zelf vastleggen.
De omvang van de arbeid is soms wel en soms niet eenduidig vastgelegd. (sommige klanten geven alles netjes door. De andere geven 1 ding door terwijl ze er 10 hebben. Of de mensen aan de telefoon schrijven verkeerd op. Veel variabelen)

Dit valt naar mijn inzien een grijs gebied. Ik ben geen Jurist maar als ik dit zo lees dan is dit artikel niet van toepassing op deze werkzaamheden.

Ik weet wel dat het al door verschillende werknemers is nagevraagd en ook is aangekaart bij het hoofdkantoor. En in de 3 jaar dat ik hier nu werk is het nog nooit veranderd. Waarmee ik er dus vanuit ga dat hoewel het moreel discutabel is het niet in strijd met de wet is.

p.s. Dit is mijn 1e post hier in dit topic. Ik zie wel dat de TS een hoop verouderde informatie heeft.

Wat up-to-date info:
Klanten betalen:
9 euro voorfietskosten
7.50 per kwartier (afronden naar boven of naar beneden kan de student zelf bepalen. Het is niet dat wanneer je 1 minuut langer werkt je naar boven moet afronden)
12 euro lidmaatschapskosten per jaar.

Student verdiend:
10.50 per uur (afgerond naar het aantal kwartieren dat je er bent geweest) (dit is omhoog gegaan per 1 januari)
2.50 voorrijkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-04 10:23
Muerte.Diablo schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:54:
[...]

p.s. Dit is mijn 1e post hier in dit topic. Ik zie wel dat de TS een hoop verouderde informatie heeft.
Het topic is dan ook 5 jaar oud..

Oh 6 ondertussen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas18GT op 03-01-2017 13:03 ]

Pagina: 1 2 Laatste