Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:40
Leute,

Ik ga hoogstwaarschijnlijk een Dell U2711H monitor aanschaffen. Ik heb er veel goede verhalen over gehoord, maar ik zou dit scherm toch graag in het echt willen beschouwen. Is er ergens een winkel (amsterdam) waar dit beeldscherm te beworderen is? Ik merk dat er veel Mac gebruikers zijn die dit beeldscherm gebruiken, toevallig een macstore die dit beeldscherm ergens heeft staan?

Aangezien ik op deze monitor 'ook' wil gaan gamen heb ik een vraag over de grafische benodigdheden voor de hoge resolutie (weet hem niet precies, maar even 2500x1440 voor het gemak, correct me if I'm wrong). In eerste instantie was ik van plan om een 1080p scherm aan te schaffen en hiervoor was GTX 570SLI meer dan voldoende. De plannen zijn nu echter verandert, omdat ik nu dit dell scherm wil aanschaffen. Is het wenselijk om voor deze hoge resolutie een GTX 580 (uiteindelijk SLI) aan te schaffen, omdat er nu meer wordt gevraagd van het geheugen van de kaart (1,25 vs 1,5 GB)?

Bij voorbaat dank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het lastig gaat worden om een U2711 (het is zonder de "H") in een winkel te vinden, maar misschien is er wel een Tweaker waar je het scherm kan bekijken. Van mij mag je langs komen, maar ik woon wel in Enschede, dus dat is dan misschien een beetje ver voor even kijken.

Overigens is 2x GTX 570 in SLI toch sneller dan een GTX 580? Volgens mij moet dat wel snel genoeg zijn, ook voor deze resolutie. Het lijkt me een beetje overdreven om 2x GTX 580 in SLI te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:21
2560x1440 bedoel je. Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een u3011, die is praktisch hetzelfde, maar wel 3" groter. Zelfde beeldverhouding, zelfde soort paneel, zelfde voet etc...

Twee GTX 570's in sli is meer dan snel zat voor 2560x1440 trouwens. Verder moet je je bedenken dat het scherm erg kleurgetrouw is, maar ook erg duur. Als je meer dan 1920x1080 wilt komt je echter al gauw uit op de u2711.

Persoonlijk vind ik het niet de moeite om twee keer zoveel geld uit te geven aan een scherm met ips-paneel in plaats van tn-paneel. Het heeft niet echt een wow-factor ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Marc Rademaker schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:36:
2560x1440 bedoel je. Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een u3011, die is praktisch hetzelfde, maar wel 3" groter. Zelfde beeldverhouding, zelfde soort paneel, zelfde voet etc...

Twee GTX 570's in sli is meer dan snel zat voor 2560x1440 trouwens. Verder moet je je bedenken dat het scherm erg kleurgetrouw is, maar ook erg duur. Als je meer dan 1920x1080 wilt komt je echter al gauw uit op de u2711.

Persoonlijk vind ik het niet de moeite om twee keer zoveel geld uit te geven aan een scherm met ips-paneel in plaats van tn-paneel. Het heeft niet echt een wow-factor ofzo...
Dat is wel je persoonlijke mening, ik daar in tegen game en doe ook fotografie en ontwerp zegt weer.
Eens een IPS altijd een IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:52

icn

Heb dit scherm ook,circa twee maandjes in gebruik,laats nog even bulletstrom getest vol open met 1 580 gtx was voldoende en wat een mooie weergave,maar voor de nieuwere games zoals crysis 2,rage,bf3 enz,kom je te kort en is sli wel aan te raden.Ik denk dat je de knoop gewoon moet doorhakken,je kunt hier niet mee de fout in gaan,en is nog redelijk betaalbaar ook.Succes met je nieuwe aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:21
Mektheb schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:37:
[...]

Dat is wel je persoonlijke mening, ik daar in tegen game en doe ook fotografie en ontwerp zegt weer.
Eens een IPS altijd een IPS.
Er staat niet voor niets persoonlijk :P Ik heb echter de nodige ervaring met tn-panelen en ips-panelen. Zo benchmark ik tal van games op twee 30"-schermen, waaronder de U3011. Games zien er echt niet mooier uit op een ips-paneel. Zolang je recht voor je tn-paneel zit, zul je niet snel verschil zien met een ips-paneel.

Een groot scherm, met hoge resolutie werkt wel fijn. Zelf zou ik echter drie U2311's kopen, kost samen ook 750 euro, en dan Eyefinity of Nvidia Surround draaien :)

Voor grafisch ontwerp, waar kleuren erg belangrijk zijn, is een ips of va-paneel natuurlijk wel zo handig.

En nogmaals, twee GTX 570's is meer dan snel genoeg voor 2560x1440, het is zelfs bijna overkill. Uitspraken doen over spellen die nog niet eens uitzien zijn verder nogal nutteloos. Niemand weet hoe veeleisend die spellen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:40
Ik ben er zeker van dat ik een IPS paneel wil. Ik heb nu al te veel negatieve ervaringen met (slechte i guess) TN panelen. Daarnaast zijn het voornamelijk de IPS panelen die hogere resoluties bieden bij een groter formaat beeldscherm. Een resolutie van 1080p vind ik een beetje magertjes op een 27" scherm.

Door de verlaging van de prijs van de GTX 580's (MSI Twin Frozr II OC nog maar 440 euro) zal ik om te beginnen 1 hiervan aanschaffen. Aan de hand hiervan ga ik eens kijken hoe het gamen gaat. Ik ben er van bewust dat ik met 570 SLI aan 'voldoende' grafische kracht beschik, maar ik wil nu eenmaal het beste. Daarnaast heb ik een oog voor de toekomst en wil ik games als Crysis 2 goed willen spelen. Ik zal daarom in de loop der tijd ook een 2e GTX 580 aanschaffen, waarschijnlijk gecombineerd met een kleiner IPS scherm van dell dat in Portrait mode komt.

Bedankt voor de reacties overigens! Is er nog iemand die weet waar deze schermen te bezichtigen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Marc Rademaker schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:49:
[...]

Er staat niet voor niets persoonlijk :P Ik heb echter de nodige ervaring met tn-panelen en ips-panelen. Zo benchmark ik tal van games op twee 30"-schermen, waaronder de U3011. Games zien er echt niet mooier uit op een ips-paneel. Zolang je recht voor je tn-paneel zit, zul je niet snel verschil zien met een ips-paneel.
En dat is juist met dergelijke grote schermen een probleem - als je op normale afstand zit, heb je in de hoeken een duidelijk ander hoek dan in het midden. Vooral vertikaal wil dat nogal eens verkleuringen of minimaal afwijkende helderheid opleveren.

Niet dat TN onmogelijk is ofzo, ik heb laatst een paar TN schermen gezien die verdraaid dicht in de buurt kwamen van IPS als je ervoor zat en zelfs als je in horizontaal vlak vrij ver afweek. Alleen vertikaal blijft lastig.

Maar goed, mijn mening is simpel: er is geen onderdeel van de PC waar je meer tijd gebruik van maakt dan de monitor, en er is vrijwel geen onderdeel die langer meegaat, het is daarom ook het onderdeel waar je het minst op moet bezuinigen. Als je een wezenlijk verschil ziet tussen twee schermen en het kost wat, gewoon doen. Als dat echt niet binnen budget is, doorsparen ipv jezelf te pijnigen met iets waarvan je weet dat het niet ideaal is voo rje.
Een groot scherm, met hoge resolutie werkt wel fijn. Zelf zou ik echter drie U2311's kopen, kost samen ook 750 euro, en dan Eyefinity of Nvidia Surround draaien :)
Dan moet je wel de ruimte ervoor hebben ;)
Voor grafisch ontwerp, waar kleuren erg belangrijk zijn, is een ips of va-paneel natuurlijk wel zo handig.
VA is ook niet zo handig voor grafisch ontwerp, ze hebben het omgekeerde probleem van TN, namelijk teveel kleursaturation. Aangezien VA tegenwoordig nauwelijks goedkoper is dan IPS zou ik het iig voor een scherm voor grafische dingen afraden, VA is vooral ideaal voor video kijken, dus voor TVs ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 13:16
Ik zit er zelf ook aan te denken om dit scherm aan te schaffen als ik een nieuwe PC neem. Toevallig dat er nu een topic over verschijnt op GoT.

Wat voor mij de afweging is tussen EyeFinity/nVidia Surround met 3 schermen met een 1080 or 1200p resolutie en een enkel groot scherm met een 2560*1440 (of 1600) resolutie, zijn nog steeds de bezels. Leuk dat je een grotere resolutie hebt met een drietal schermen t.o.v. een enkel scherm, maar met gamen heb ik het gevoel dat ik er nog steeds te veel last van heb dat mijn beeld gedeeltelijk onderbroken wordt.

Ja, ik heb een aantal malen met een 3 (en een enkele keer met 6) beeldschermen set-up gespeeld, en het effect is echt geweldig. Maar waar sommige gamers zich niet storen aan de bezels doe ik dit wel. Aan de andere kant is het gebruik van 3 schermen voor een werk-PC zonder meer beter. Veel programma's en documenten tegelijk open hebben op meerdere schermen werkt echt veel fijner dan met een enkel groot scherm.

Of het IPS of TN is maakt me dan niet zo veel uit. Het is alleen zo dat er op veel computer monitoren die groter dan 24" zijn gewoon IPS panelen gebruikt worden. Die keuze maak ik niet, dat doen de fabrikanten.

Ook moet ik dion_b gewoon gelijk geven dat een monitor één van de dingen van jouw PC setup is waar je direct tegen aan kijkt. De monitor zal ook zeker langer mee gaan dan de computer zelf, mits je er één neemt van goede kwaliteit en je niet wilt upgraden in het aantal pixels na een aantal jaren. Zorg dus dat dit een goede investering is!

In eerste instantie was ik ook van plan om de oude 30" versie (3008WFP) te nemen. Dit omdat deze gewoon een paar honderd euro's goedkoper is (was) dan de huidige u3011. Helaas is die monitor zo goed als niet meer te verkrijgen. Dit is ook de reden dat ik een stapje terug heb genomen in mijn budget en kies voor de u2711, waar je er bijna twee voor kunt aanschaffen waar je anders één u3011 hebt.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb precies hetzelfde met die bezels, met de meeste goede schermen zijn die toch wel minstens 2 cm, dus dan heb je al meteen 4 cm tussen je schermen in zitten, als je de hele tijd heen en weer aan het kijken bent tussen twee documenten ga ik me daar na een tijdje echt aan irriteren. Als ik bijvoorbeeld 2x een U2410 zou hebben, dan zou ik eerder geneigd zijn om die allebei in portret te zetten, ik kom meestal eerder hoogte te kort dan breedte. Nadeel is dat je dan niet echt lekker je scherm ook als TV kan gebruiken, als ze in portret tegen elkaar staan moet je ze iedere keer eerst een stuk uit elkaar schuiven voordat je er één in landschap kan zetten, dat is gewoon niet handig.

Overigens is er een hele topicreeks hier op GoT over de Dell UltraSharp serie beeldschermen, inmiddels zijn we al bij deel 16.
Pagina: 1