Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 07:30
Dag iedereen,

Na bijna een jaar met m'n stock (unrooted) desire had ik uiteindelijk besloten de telefoon te rooten, ik hoef er niet bij te vertellen wat de bottleneck van dit toestel is en dus waarom. Er zijn zoveel leuke apps en als je geen plaats hebt...
Ik heb dan gekozen voor de oplossing waarbij je "unlimited memory" (ROM) mee kunt aanspreken. Tot 2GB maar dat is meer dan voldoende want standaard gaat alles nog es op de SD.
Deze oplossing was in mijn geval de Starburst Lite ROM. Voor zij die het niet kennen; dat is een volledig stock Desire ROM (zoals je 'm nieuw zo kopen...) maar dan met Data2SD geënabled.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=916417
Over het algemeen best tevreden alleen heb ik toch het gevoel dat mijn batterij sneller leeg gaat. Enfin, het is geen gevoel maar ik ben het zeker. En het is niet dat de desire al zo'n ongelooflijk goeie batterij had ervoor dus hoop ik dat er iets aan gedaan kan worden (?)

Op mijn vraag
"Second issue is the battery, it is draining faster that before. I'd say 15% more battery usage.."

Antwoordde de ROM-maker het volgende:
You can change kernels for this. If you are on stable script, you can switch kernel now. If on beta script, wait for us to upload the new flashable zips
Kan mij dit iemand nader verklaren?

Verder merk ik soms toch ook wat lag, al is het vrij bescheiden hoor. Bvb soms bij het drukken op m'n lock-knop komt het scherm niet onmiddellijk terug maar moet ik even geduld hebben... Aan de andere kant, thumbsnails enzo laden vlotjes (goede indicatie)

Verder is het wel een fantastische mod hoor en ik het iedereen aanraden.

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
Ja, Starburst wordt er niet besproken... Zelfs met de zoekfunctie bots je op amper één reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gebruik je nog de standaard SD-kaart van de Desire? Die is langzaam en zal mogelijk de lag verklaren. Zorg dat je een class 6 kaart regelt.

Batterij: Er zijn allerlei Sense ROMs met Data2SD of Apps2SD, probeer die eens om te weten of het soft- of hardwarematig is. Kijk ook of er bepaalde apps zijn die veel batterij gebruiken. Kernel veranderen, dat zul je zelf op moeten zoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
gambieter schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 22:47:
Gebruik je nog de standaard SD-kaart van de Desire? Die is langzaam en zal mogelijk de lag verklaren. Zorg dat je een class 6 kaart regelt.

Batterij: Er zijn allerlei Sense ROMs met Data2SD of Apps2SD, probeer die eens om te weten of het soft- of hardwarematig is. Kijk ook of er bepaalde apps zijn die veel batterij gebruiken. Kernel veranderen, dat zul je zelf op moeten zoeken.
Thx. Wilde ook even luisteren als mensen al ervaring hadden hiermee.
Ik heb een nieuw 16GB Class 4 kaartje van Sandisk. Dus dat kan het probleem niet zijn.
Ik wist niet dat er veel ROM's data2SD ondersteunden, ik dacht dat ze op één hand te tellen waren, voor mij moet ie wel vrij stock zijn. Veel van die rom's zijn teveel gepimpt imo

[ Voor 5% gewijzigd door lowlow op 23-02-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

lowlow schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:16:
Thx. Wilde ook even luisteren als mensen al ervaring hadden hiermee.
Ik heb een nieuw 16GB Class 4 kaartje van Sandisk. Dus dat kan het probleem niet zijn.
Ik wist niet dat er veel ROM's data2SD ondersteunden, ik dacht dat ze op één hand te tellen waren, voor mij moet ie wel vrij stock zijn. Veel van die rom's zijn teveel gepimpt imo
Daarvoor moet je in dat andere topic kijken, zie je de verschillende ROMs besproken worden.

Pagina: 1