Toon posts:

Flac bestanden op een dvd branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond mensen,

Zoek me een ongeluk om een antwoord te vinden op de volgende vraag..
Wil Flac bestanden op een dvd branden.

De bedoeling is om zoveel mogelijk muziek op een dvd te branden.

Nero herkent in juxe-box DVD geen Flac bestanden. Hé pech.

Moet ik perse de Flac bestanden omzetten naar een bestandsformaat dat Nero wel wil accepteren.

Al deze bestanden op cd zetten vindt ik jammer, wil nl. uren de muziek/dvd speler aan laten staan.

Karel :)

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:13
Ik heb zo even geen antwoord op je vraag.. Maar is een mediaplayer misschien niet een goede/handige oplossing?

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59
Wil je een audio-CD of een dataCD branden?

Sorry, het is sowieso een DVD, en dus een data disc. Waar ga je dit in gebruiken? Om data naar een andere PC te transporteren, een mediaspeler, autoradio of nog iets anders? Je kan gewoon een CD branden met Windows.

[ Voor 72% gewijzigd door marcop23 op 23-02-2011 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine 2000 Flac bestanden.

Deze wil ik op een dvd branden, niet zo veel schijfjes.

Om deze muziek vervolgens af te spelen op een dvd speler
met zeer goede audio kwaliteiten.

het leek me zo zinloos om flac eerst om te zetten weer naar wav en dan al deze wav bestanden te branden op een dvd, voor op gesteld dat dat wel zou kunnen?

Groetjes,

Karel

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:25

Gotez

42

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:29:
Ik heb een kleine 2000 Flac bestanden.

Deze wil ik op een dvd branden, niet zo veel schijfjes.

Om deze muziek vervolgens af te spelen op een dvd speler
met zeer goede audio kwaliteiten.

het leek me zo zinloos om flac eerst om te zetten weer naar wav en dan al deze wav bestanden te branden op een dvd, voor op gesteld dat dat wel zou kunnen?

Groetjes,

Karel
Het is afhankelijk van of je DVD speler wel flac speelt, ik kan mij dit bijna niet voorstellen. Als dit niet het geval is heeft het toch geen zin.

Anders kun je gewoon de flacs naar de DVD branden met windows.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:55

D4NG3R

kiwi

:)

Er zijn sowieso vrij weinig DVD spelers die (native) FLAC af kunnen spelen, vaak is het alleen lossy codecs als MP3.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Met bijv. express burn disk kun je bijna on the fly flac betanden branden op cd of dat ook op dvd kan weet ik zo niet. Wellicht zijn er ook nog andere programma's waar dat ook mee kan.

http://raptr.com/Doppert/about

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

over welke dvd speler praten we ?

Verwijderd

er zijn wereldwijd maar net 0.01 % dvd/bluRay spelers die flac bestanden meteen lezen als audio.
simpel oplossing, koop een ipod met 300+ gb, pleur het allemaal daarom. alle degelijke sets hebben tegenwoording ipod invoer en klaar is kees

• Code-X
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 18:45
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:35:
er zijn wereldwijd maar net 0.01 % dvd/bluRay spelers die flac bestanden meteen lezen als audio.
simpel oplossing, koop een ipod met 300+ gb, pleur het allemaal daarom. alle degelijke sets hebben tegenwoording ipod invoer en klaar is kees
Een iPod ondersteunt helaas geen FLAC, wel Apple Lossless.

Verwijderd

dan convert ze eerst of koop een netbook met 300 gb HD space en een
spdif output (weet niet of zoiets bestaat want ik heb niet zoveel verstand wat betreft netbooks en computerspul) :(

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12 06:17
Karel, al gekeken naar een Squeezebox?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Volgens mij wil TS een DVD-video branden.
Daarvoor moet je dus een DVD authoren en de audio encoden in een formaat dat binnen de DVD video standaard valt, bijvoorbeeld Dolby Digital AC3 stereo, LPCM of DTS
Voor de video stream kies je een zwart beeld.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

volgens mij wil hij gewoon een data dvd branden met flac bestanden. vraag is echter of zijn dvd speler native flac gaat ondersteunen. met MP3 werkt dit namelijk pirma maar zoals gezegd ken ik vrijwel geen dvd spelers die flac ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Ray,

Dvd speler is een Arcam DV 137.

Zal eens kijken of deze dvd speler inderdaad Audio DVD afspeelt.

Oeps!

Had zomaar voetsstoots aangenomen.

Ga direct even neuzen bij Arcam

Groetjes en alle andere mensen bedankt voor zoveel reacties.

Karel

Heb het volgende gevonden:

Disc types supported

The ARCAM DV137 DVD-player plays a range of disc types. These disc types include:
< DVD-Video (single region, set at factory)
< DVD-Audio
< SACD version 1.3
< MPEG2-encoded video files
< MPEG4-encoded (DivX) video files (in AVI, MP4, and MP4-Nero formatting
< CDDA (‘normal’ audio-CDs) including HDCD decoding, CD-R, and CD-RW
< Video CD, and SVCD
< MP2, MP3, WMA, and OGG audio files (some restrictions apply)
< JPEG image files on CD (Picture CDs) and DVD.
Other disc formats may not play correctly in this player.
DVD-R/RW and CD-R/RW discs (Audio CDs and Video CD/Super VCDs) recorded using a DVD recorder,
CD recorder or personal computer are not guaranteed to play in the DV137. Incompatability may be due
to a number of possibilities, including the type of disc used and the recording method.

Er staat DVD-Audio tussen!

Zou ik geluk hebben?

Het is een test Dvd waard dacht ik zo.

Houd jullie op de hoogte.

Suggesties blijven welkom.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 14:27 ]

• Gotez

Gotez

42

DVD-Audio is iets heel anders als Flac bestanden op de DVD!!!

Er staat:
MP2, MP3, WMA, and OGG audio files (some restrictions apply)

Geen flac dus...

Verwijderd

Topicstarter
Gotez,

Heb zojuist,

Uit ongeduld een data Dvd gebrand met Flac bestanden.

Leuk voor onderzetter, maar de Dvd speler zag alleen een Dvd maar geen bestanden.

Nou ja, niet geschoten is altijd mis.

Wat nu met al mijn Flac bestanden?
Toch omzetten naar wave en dan zou ik ze wel kunnen branden op een Dvd?
Iemand een andere suggestie?

Wil natuurlijk zoveel mogelijk muziek op een Dvd en recht doen aan Flac kwaliteit van de bron.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:14

Quad

Doof

Converteren naar .WMA en je bent klaar.
Waarom zou je zo veel waarde hechten aan de kwaliteit?
Ik ben het eigenlijk niet anders gewend als slechthorend zijnde maar goed :P.
Wil je het afspelen, je hebt MP3 en WMA als betere keuzes.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-12 07:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

WAV (onlangs dat het er niet bij staat) zal hij dat denk ik ook wel slikken, zonder kwaliteits verlies natuurlijk. Nu kun je het net zo goed omzetten naar mp3/wma/ogg als je het geluid via de DVD speler laat lopen tenzij je het digitaal doorstuurt naar een versterker ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• bart_x
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 13:28
Audio DVD Creator zou het moeten kunnen (zelf geen ervaring mee).

@Quad: waarom wil jij voor de TS bepalen in welke kwaliteit ie z'n audiobestanden zou moeten hebben?

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:58
OGG is een container formaat en mag een FLAC stream bevatten, zie wiki. Misschien dat dat werkt, en anders heb je er nog een onderzetter bij :)

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

Tazzios

..

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:03:

Wil natuurlijk zoveel mogelijk muziek op een Dvd en recht doen aan Flac kwaliteit van de bron.
En wat is het doel? knappe audio installatie of ga je het over de 5.1 set afspelen?
5.1 set Converteren naar 192 mp3
knappe audio installatie Converteren naar mp3 256~320.

Verwijderd

Topicstarter
Oeps,

Gaat even te snel voor mij.

Knappe audio installatie.

-Met welk programma deze bestanden als nog omzetten naar een formaat waarmee ik zoveel mogelijk muziek kan afspelen op mijn dvd speler.
-Welk passend brand programma?

Las ik het goed dat als ik deze bestanden converteer naar

Verwijderd

Topicstarter
Oeps,

Gaat even te snel voor mij.

Knappe audio installatie.

-Met welk programma deze bestanden als nog omzetten naar een formaat waarmee ik zoveel mogelijk muziek kan afspelen op mijn dvd speler.

Groetjes,

Karel

Las dit bij Audio Dvd creator

You can choose the audio format from high quality (up to 6 hours PCM 48kHz/16bits) or high quantity (up to 45 hours AC3 192kbps).

Betekent dit dat Audio creator deze Flac bestanden kan omzetten en direct kan branden op een dvd?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 15:49 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

Tazzios

..

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:44:

-google? convert flac to mp3
- programma maakt niet uit aangezien je het gewoon als bestand(file) wegschrijft.

Audio Dvd creator
is wat anders, die maakt een audio dvd.dan kun je er minder muziek op kwijt.

[ Voor 11% gewijzigd door Tazzios op 24-02-2011 15:51 ]

• - J.W. -
1 vraag voor de TS: Wil je het lossless of niet?

- Zo nee, dan kun je je muziek met whatever programma omzetten naar mp3 of ander formaat dat je Arcam ondersteunt.
- Zo ja, zul je wat anders moeten proberen, bijv. de FLAC in een OGG stoppen. Of als PCM in een audio DVD.

En "zoveel mogelijk muziek op een dvd branden" is in tegenspraak met "recht doen aan Flac kwaliteit van de bron".

Als we FLAC als 2:1 compressie van wave zien, kom je op ~300 mb per cd uit. Op een dvd van 4.7 GB zit je dan aan ~15 CD's lossless per DVD, lijkt mij een mooie score.. Als ik alles in FLAC zou hebben staan en een dure installatie zou hebben, zou ik dus zelf voor de 2e optie gaan.

• bart_x
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 13:28
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:46:

Las dit bij Audio Dvd creator

You can choose the audio format from high quality (up to 6 hours PCM 48kHz/16bits) or high quantity (up to 45 hours AC3 192kbps).

Betekent dit dat Audio creator deze Flac bestanden kan omzetten en direct kan branden op een dvd?

Tazzios schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:49:
[...]

Audio Dvd creator
is wat anders, die maakt een audio dvd.dan kun je er minder muziek op kwijt.
Het programma kan direct FLACs importeren en het lijkt er inderdaad op dat je kan kiezen in welke kwaliteit de audio-DVD gebrand wordt, wat weer bepaalt hoeveel nummers je erop kwijt kan (meer nummers = mindere kwaliteit!)

Verwijderd

Topicstarter
-J.W.-,

Nou dat lijkt mij fantastisch 15 cd's op een dvd.

Meer hoeft van mij echt niet.

Ben niet zo'n licht op dit gebied maar dat zullen jullie al gemerkt hebben.

Dus Flac converteren naar een formaat waarmee de dvd speler overweg kan.
Als je dan praat over ongeveer 15 cd's op een dvd over welk formaat praten we dan.

Mijn installatie kan wel over weg met 5.1 maar als ik echt aan het luisteren ben ga ik over op gewoon stereo.

Wat betekent: 1 vraag voor de TS (Snap de afkorting TS niet?)

Karel

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer.

Heb even gekeken in Nero.

Daar staat "Jukebox Audio Dvd"
Ondersteunde formaten: "m3u8, m3u, mp4, mp3, wma".

Volgens mij ontkom ik niet aan het converteren van de Flac bestanden.
Welke van de bovengenoemde formaten doen het meeste recht aan de Flac bestanden?
Als er al zo'n 10 cd op een dvd kunnen vind ik dat al een hele stap.

Groetjes,

Karel

ps,

Ga nu maar gewoon kijken wat past bij nero en want daar kan ik Dvd met muziek mee branden. Liefst zo hoog mogelijke kwaliteit van de muziek en een behoorlijk aantal cd op een dvd.

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:10
Even het topic doorgelezen,

TS staat voor Topic Starter, jij dus ;)

Zoals ik al in eerdere berichten lees, kijk eens of je een paar bestanden om kunt zetten naar .Ogg, (zover ik weet altijd beter dan .mp3/.wma), of als dat niet gaat werken naar .mp3 320 kb/s

Branden kun je met nero doen, maar doe dan wel gewoon een data DVD, en niks met Jukebox ofzo ;)

Welke dvd, 4,7 gig (altijd minder btw, rond de 4,4-4,5) is een gewone enkellaags dvd (dvd5), wil je er meer op, ongeveer 8,5 gig dan moet je een dubbellaags dvd hebben (dvd9), maar zolang je nog niet weet of het gaat werken zou ik dat niet gaan proberen, beetje zonde.

Succes ;)

• - J.W. -
Ik heb even gezocht en ogg flac lijkt niet echt veel gebruikt te worden, dus ik denk ook niet dat je dvd speler die ondersteunt.

Voor de allerhoogste kwaliteit kom je dan, gezien je dvd-speler, uit bij audio-dvd, op PCM 48kHz/16bits, goed voor ongeveer 6 uur muziek. Dit kun je maken met de eerder aangehaalde "Audio Dvd creator".

Wil je meer muziek per CD, dan ontkom je niet aan compressie. Als je een audio-dvd wilt, doe je bijv. 320 kbps ac3 oid (2 channels). Ik zou het gewoon met Audio dvd creator proberen.

Anders kun je ook normale mp3's / ogg / wma maken vanuit flac (zijn vele programma's voor) en vervolgens gewoon als data wegbranden met nero (oid). Je DVD speler zal de files herkennen en je kunt ze afspelen.

[ Voor 18% gewijzigd door - J.W. - op 24-02-2011 18:33 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:02
Misschien ook wel handig voor de toppic starter om even zijn audio set te vermelden.
Als het een of ander 5.1 melkpak samsung setje is van 200 euro, maakt het zoizo niet echt uit of het WAV, FLAC of MP3 (320kbs) is.
Voor een niet HiFi set zou ik gewoon mp3 320kbs gebruiken. Dat verschil hoor je toch nooit.

Verwijderd

Topicstarter
Kippy,

kippy,

Je hebt helemaal gelijk.

'Loop alleen niet zo te koop' met mijn installatie.
Down play e.a. voor de mensen die wel eens op bezoek komen en niet zoveel uit willen geven voor een installatie.
De Dvd speler heeft een kleine € 2000,-- gekost! Hopelijk is dit voldoende informatie om een beeld te krijgen om wat voor een installatie het gaat. Precieze omschrijving van de overige onderdelen hoeft volgens mij niet vertelt te worden denk je wel.

Dus kort samengevat,

PCM 48kHz/16bits of 320 kbps ac3 oid (2 channels) zijn de beste formaten.

Ga eens verder op onderzoek uit.

Meld me zodra ik verder ben.

Karel

• Gotez

Gotez

42

Nee, das een goede indicatie.

Misschien moet je een gaan kijken naar een muziekmediaspeler. Wellicht dat een hifidelio of een olive goede keuzes zijn. Anders een computer met een goede externe DAC. Zoizo speelt dat lekkerder, want zoeken op een dvd met 2000 bestanden is ook niet fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Gotez,

Bedankt voor je tip.

Heb wel eens zoiets gezien maar voorlopig zit de portemonnee op slot.

't Is effe niet anders.

Komt vast en zeker in de toekomst.

Ben eerlijk gezegd murw na twee dagen prutsen om uit te vinden hoe en wat.

Eerlijk gezegd wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie inzet en tijd, tips etc.

Stop er even mee.

Wil ook nog wat andere zaken doen de komende dagen.

Wat mij betreft mag er een slotje op.

Had het me makkelijker voor gesteld dan het in werkelijkheid is.

Karel

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Karel kerel... ;)

Het lijkt me dat je gewoon een beetje praktisch kunt zijn. (ik vraag me alleen nog even af hoe je die FLAC bestanden op het moment afspeelt en wat de specificaties van die bestanden is in bitbreedte en samplefrequentie).

Deze DVD speler is speciaal ontworpen om ook hoge kwaliteit DVD-Audio weer te geven. Ergens zonde om niet te gebruiken dus. Zolang je pas later een geschikt 'doosje' gaat aanschaffen dat die FLAC bestanden direct voor je gaat afspelen over je audio-installaltie zou ik als ik jou was gewoon een paar DVD's in DVD-Audio formaat maken met je favoriete muziekselectie uit die FLAC's dan wel van de muziekstukken waarvan je verwacht dat ze het meest baat zullen hebben bij lossless (afhankelijk van huidige FLAC formaat) weergave. Daarnaast zou ik een paar DVD's volbranden met diezelfde muziekstukken aangevuld met nog vele ander stukken geconverteerd naar 320kb MP3's.

Je kunt dan de DVD-Audio versies van de nummers die je ook in MP3 formaat gebrand hebt met elkaar vergelijken om te kunnen beoordelen of lossless (later als FLAC) inderdaad hoorbaar beter klinkt dan de MP3 versies en hoe zinvol investering in zo'n toekomstig doosje eventueel zal zijn.

Zolang die FLAC bestanden wachten op het toekomstige doosje zul je in elk geval ook vast het gemak kunnen ervaren van heel veel uren aan/ruime keuze uit muziek op één schijfje op de MP3 DVD's. De lossless variant (Audio-DVD) kan veel minder uren per schijf bevatten (6 uur) maar stelt je in staat van de maximale kwaliteit te genieten.

Dan kun je in ook een beetje beoordelen hoe acceptabel je het überhaupt (nog) zou vinden om je muziek verspreid over zo veel schijven te hebben of dat je toch de voorkeur geeft aan het gemak van alles van een harde schijf kunnen afspelen.

Toevallig ben ik zelf ook sinds kort wat meer met FLAC bezig i.v.m. een MP3 speler die dat formaat ook aan kan.

Mede daarom vond ik de discussie die onder dit artikel van gisteren ontstond wel interessant en wellicht zul jij dat ook vinden.

Verwijderd

Topicstarter
CaptJackSparrow,

Bedankt voor je reactie. Goed om te lezen dat zoveel mensen er zo serieus mee bezig zijn om anderen te helpen. Gaat volgens mij ook veel tijd in zitten. Ga nou gauw verder met andere zaken, hardlopen bv is ook iets wat tijd kost maar zo nu en dan leuk is om te doen.

Kijk op een later tijdstip nog een keer naar je je reactie en je uitnodiging om ergens anders ook even te kijken/lezen.

Dank, dank

Karel

:-)
Pagina: 1