Hi,
ik heb een scritpje gefabriceerd, en er gaat iets niet goed. Ik zie nu zelf even niet wat er fout gaat.
script:
Hier wordt ik per mail dus geinformeerd wanneer mij isp het nodig vond mijn wan ip te wijzigen zodat ik die weer kan aanpassen bij mijn domain registration provider.
Nu gaat bijna alles zoals het hoort, alleen wanneer ik het script meerdere malen achter elkaar uitvoer krijg ik mail dat mijn ip adres is veranderd naar niks.
de sed regel haalt de 2e regel (ip) weg zodat er weer een nieuwe aanvraag geplaatst kan worden. Dit gaat op de 1 of andere manier niet goed.
Iemand een idee ?
ik heb een scritpje gefabriceerd, en er gaat iets niet goed. Ik zie nu zelf even niet wat er fout gaat.
script:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| ip=`wget -q -O - http://ip.keithscode.com` file='/path/to/file' file2='/path/to/file' test1=`cat $file | awk "NR==1"` test2=`cat $file | awk "NR==2"` recipient='name@host' touch $file2 if [ -f $file ] then echo " " > /dev/null else touch $file echo $ip > $file fi echo $ip >> $file if [ "$test2" != "$test1" ] then echo "UPC changed your dhcp ip address from:$test1 to:$test2" > $file2 mailx -s "IP Change" $recipient < $file2 else echo > $file2 fi sed -i '1d' $file |
Hier wordt ik per mail dus geinformeerd wanneer mij isp het nodig vond mijn wan ip te wijzigen zodat ik die weer kan aanpassen bij mijn domain registration provider.
Nu gaat bijna alles zoals het hoort, alleen wanneer ik het script meerdere malen achter elkaar uitvoer krijg ik mail dat mijn ip adres is veranderd naar niks.
de sed regel haalt de 2e regel (ip) weg zodat er weer een nieuwe aanvraag geplaatst kan worden. Dit gaat op de 1 of andere manier niet goed.
Iemand een idee ?
[ Voor 3% gewijzigd door MarcHeijerman op 23-02-2011 18:38 ]