• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Iets beter?? Ik zou bijna zeggen, perfect. Dit is precies wat ik bedoelde. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Zonder overdrijven, als ik de posts van ts op pagina 4 achter elkaar lees, krijg ik bijna hoofdpijn.....Gebruik eens een komma, laat overbodige woorden weg en probeer jouw posts eens te vergelijken met andere posts. Je laatste post is idd stukken beter en niet zo irritant.

• fU_fITA
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06-2024

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:27:
Iets beter?? Ik zou bijna zeggen, perfect. Dit is precies wat ik bedoelde. :)
Gelukkig is het zo beter en dank voor je behulpzame post hierover. Het is nog wel wat wennen om op deze maner te schrijven moet ik toegeven. Maar dat moet natuurlijk geen probleem zijn wanneer het een bepaald gewenst resultaat oplevert. Het is mij maar al te duidelijk dat er geen enkele voordelen denkbaar zijn bij argwanende of minachtende reacties van mensen. Vooral wanneer dat het gevolg is van een verkeerd soort taalgebruik mijnerzijds.

Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je laatste 2 posts zijn echt een enorm grote sprong vooruit! Probeer je daarop te concentreren en niet terug in het oude patroon te hervallen.

Leg voor de lol ook eens je startpost en je laatste post langs elkaar. Je zal zelf ook ongetwijfeld de enorme verschillen zien.

Nogmaals: proficiat voor die laatste 2 posts!

Life is simple, make choices, don't look back...

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb met mijn post alleen niets nieuws gezegd. Vele van de eerdere reacties zeiden precies hetzelfde. Het enige wat ik heb gedaan is het zo neutraal mogelijk gebracht. :)

En aan de andere kant, als je iets goed doet, mag dat ook best gezegd worden.

Hoewel mijnerzijds geen verkeerd woord is, is het voor mijn gevoel wel wat gedateerd. Ik zou het zelf dan ook niet gebruiken.

edit:
Helemaal eens met Little Bear.

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-02-2011 12:59 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

fU_fITA schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:50:
[...]

Gelukkig is het zo beter en dank voor je behulpzame post hierover. Het is nog wel wat wennen om op deze maner te schrijven moet ik toegeven. Maar dat moet natuurlijk geen probleem zijn wanneer het een bepaald gewenst resultaat oplevert. Het is mij maar al te duidelijk dat er geen enkele voordelen denkbaar zijn bij argwanende of minachtende reacties van mensen. Vooral wanneer dat het gevolg is van een verkeerd soort taalgebruik mijnerzijds.
Ok de taalles heb je achter de rug ;)
Ben je al wat verder met je oorspronkelijke vraag gekomen?

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:43:
Zonder overdrijven, als ik de posts van ts op pagina 4 achter elkaar lees, krijg ik bijna hoofdpijn.....Gebruik eens een komma, laat overbodige woorden weg en probeer jouw posts eens te vergelijken met andere posts. Je laatste post is idd stukken beter en niet zo irritant.
Ik ben blij dat je de laatste post beter vindt. Was me er niet van bewust dat er een nieuw verwachtingspatroon is ontstaan m.b.t. correct taalgebruik. En had ik mijn manier van schrijven al veel eerder aangepakt als ik het had geweten dat er iets aan mankeerde. Het is namelijk voor het eerst dat ik op dit punt dusdanig nadrukkelijk word aangesproken.

Iets waar ik nu wel aan herinnerend word is dat ik langdurig alleen op Engelstalige forums heb gepost. Bij nader inzien moet dat er waarschijnlijk ook iets mee te maken hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door fU_fITA op 25-02-2011 13:48 ]

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Little Bear schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:55:
Je laatste 2 posts zijn echt een enorm grote sprong vooruit! Probeer je daarop te concentreren en niet terug in het oude patroon te hervallen.

Leg voor de lol ook eens je startpost en je laatste post langs elkaar. Je zal zelf ook ongetwijfeld de enorme verschillen zien.

Nogmaals: proficiat voor die laatste 2 posts!
Dank je en doet het me deugd dat mijn posts nu wat beter leesbaar zijn voor jou en anderen. Het is me inmiddels duidelijk geworden dat men op dit forum het gebruik van correct Nederlands hoog in het vaandel heeft staan.

Komt bij dat het leuk is om te mee te maken wanneer mensen een principieel standpunt innemen m.b.t. correct taalgebruik. Want de juiste manier van communiceren is immers van essentieel belang in het leven.

• SeatRider
  • Laatst online: 18-11 12:26

SeatRider

Hips don't lie

Je laatste twee posts daarentegen... :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Echt hoedje af voor wat je nu neerschrijft. Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat je nu een veel betere indruk achter laat.

Het verwachtingspatroon rond taalgebruik is echter niet echt nieuw hoor. Toen ik een jaar of 10 geleden college's had over dit onderwerp ging het hier al over. Enkele andere regels die je misschien zullen verbazen en die minder bekend zijn:

Vroeger moest je eerst je achternaam zeggen, dan pas je voornaam. Als je je ergens ging voorstellen zei je: "Aangenaam, mijn naam is Hooibergs Karel." Tegenwoordig zeg je: "Aangenaam, ik ben Karel Hooibergs".

Iets anders wat veranderd is, is directer zijn in je geschreven communicatie. Bijvoorbeeld in een sollicitatiebrief is het niet meer gewenst dat je schrijft: "Zou ik me even mogen voorstellen als het niet teveel van uw tijd in beslag neemt?" maar wel "Staat u me toe me even voor te stellen."

Dat waren echt heerlijke discussies met die docent. Ik heb gelukkig ook mogen merken dat hij gelijk had. De ouwbollige schrijfstijl laten vallen is iets wat erg veel mensen kunnen apprecïeren.

Life is simple, make choices, don't look back...

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Little Bear schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:28:
Echt hoedje af voor wat je nu neerschrijft. Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat je nu een veel betere indruk achter laat.

Het verwachtingspatroon rond taalgebruik is echter niet echt nieuw hoor. Toen ik een jaar of 10 geleden college's had over dit onderwerp ging het hier al over. Enkele andere regels die je misschien zullen verbazen en die minder bekend zijn:

Vroeger moest je eerst je achternaam zeggen, dan pas je voornaam. Als je je ergens ging voorstellen zei je: "Aangenaam, mijn naam is Hooibergs Karel." Tegenwoordig zeg je: "Aangenaam, ik ben Karel Hooibergs".

Iets anders wat veranderd is, is directer zijn in je geschreven communicatie. Bijvoorbeeld in een sollicitatiebrief is het niet meer gewenst dat je schrijft: "Zou ik me even mogen voorstellen als het niet teveel van uw tijd in beslag neemt?" maar wel "Staat u me toe me even voor te stellen."

Dat waren echt heerlijke discussies met die docent. Ik heb gelukkig ook mogen merken dat hij gelijk had. De ouwbollige schrijfstijl laten vallen is iets wat erg veel mensen kunnen apprecïeren.
Dank LB, Ik zie dit daarom ook als een overwinning. Omdat het een en ander zoals eerder besproken nu ten minste tot me begint door te dringen. Net een soort wasstraat die de mens verschoond van het overmatig nonchalant en onzorgvuldig omgaan met de Nederlandse taal.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:23

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Je laatste posts worden beter, gelukkig. Het was een frustrerende ervaring je posts te lezen, maar het wordt beter.

[ Voor 80% gewijzigd door Hillie op 25-02-2011 20:48 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 12:53

Whuzz

Dodgeball!

Ik sluit me aan bij bovenstaande!
Stukken beter! :D *O*

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Er wordt o.a. een duidelijke scheidingslijn aangegeven tussen het gesproken Nederlands en het geschreven Nederlands. Het verschil kan over het hoofd worden gezien. Waardoor het voor anderen moeilijk te lezen is wat je schrijft. De essentie van het onderscheidingsvermogen wat dat betreft is dan niet helemaal helder. Ter verduidelijking hiervan is men hier dan op het goede adres.

[ Voor 35% gewijzigd door fU_fITA op 26-02-2011 14:11 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:58:
[...]

Ok de taalles heb je achter de rug ;)
Ben je al wat verder met je oorspronkelijke vraag gekomen?
Dit vind ik een hele goede vraag. Nu de schrijfstijl per post een stap vooruit is, kunnen we terug naar het oorspronkelijke onderwerp?

Je hebt al wat tips gekregen hoe je je jaren als mantelzorger kan gebruiken om het "gat" in je CV in te vullen. Ik schrijf gat bewust tussen aanhalingstekens; dit is het namelijk niet. Je had op dat moment alleen geen IT-gerelateerde baan. Ik weet ook dat je een CV niet in een uurtje geschreven hebt, maar ik ben wel benieuwd of het lukt de tips (van oa The Eagle en WendyVBass) in je CV te verwerken.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:56:
[...]

Dit vind ik een hele goede vraag. Nu de schrijfstijl per post een stap vooruit is, kunnen we terug naar het oorspronkelijke onderwerp?

Je hebt al wat tips gekregen hoe je je jaren als mantelzorger kan gebruiken om het "gat" in je CV in te vullen. Ik schrijf gat bewust tussen aanhalingstekens; dit is het namelijk niet. Je had op dat moment alleen geen IT-gerelateerde baan. Ik weet ook dat je een CV niet in een uurtje geschreven hebt, maar ik ben wel benieuwd of het lukt de tips (van oa The Eagle en WendyVBass) in je CV te verwerken.
Ik kom daar nog op terug met de nodige informatie Drivin. Ik zou het tevens met behulp van een CV Template kunnen verwerken. Indien je daar nog een adres voor weet laat het gerust weten. Want een Template lijkt me handig maar deze heb ik dusver nog niet kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door fU_fITA op 26-02-2011 15:19 ]

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:33
Whuzz schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 22:15:
Ik sluit me aan bij bovenstaande!
Stukken beter! :D *O*
+1 heb het hele draadje doorgelezen en als ik de TS was zou ik heel dankbaar zijn dat er (wel) mensen zijn die je willen helpen.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
synx6 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:02:
[...]

+1 heb het hele draadje doorgelezen en als ik de TS was zou ik heel dankbaar zijn dat er (wel) mensen zijn die je willen helpen.
Ik stel de taal adviezen zeker op prijs en heb ik dat ook te kennen gegeven. Ik was inderdaad ietwat ondoordacht van start gegaan met deze TS. Het laatste was van invloed op mijn taalgebruik. Achteraf gezien was het te verwachten, maar ik had er niet aan gedacht zoveel taalkundigen tegen te komen. Ik weet nu inmiddels beter dus volg ik de instructies en let ik wat beter op.

[ Voor 57% gewijzigd door fU_fITA op 26-02-2011 22:58 ]

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 20:31

Thrilseeka

Woef Woef.

Google Translate ? iemand ? ;)

There is no sadder sight than a young pessimist.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je verstandig bent geef je je CV eerst aan 2 of 3 mensen om je heen die hun Nederlands op peil hebben. ZIj kunnen je feedback geven waar je iets mee kunt doen. Je kunt immers beter een puntje van kritiek krijgen van iemand om je heen dan van een potentiële werkgever?

Voorts: Hoe is het met de zieke partner (afgelopen)? Dat zie ik niet terug in dit hele topic, terwijl het wel de aanleiding is. (ja er zijn mensen die nog menselijk zijn...)

• Mitrilvich
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10 17:46
Vergeet ook niet dat de adviezen ook een relatie hebben met je originele vraag. Je originele schrijfstijl was niet goed leesbaar, maar dit is een hele vooruitgang. Dit zal je ook helpen met het schrijven van een goed leesbaar CV (en dus niet alleen je communicatie op het forum verbeteren).

Verwijderd

Samenvatting:
woensdag 23 februari 2011 11:48
TS is knetterstoned

zaterdag 26 februari 2011 15:22
Spacecake is helemaal uitgewerkt :D

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-11 09:39
Dit topic is zo ... ehh ... vaag zal ik maar zeggen, dat ik totaal geen idee heb of TS nu al verder is met zijn oorspronkelijke probleem.

Om ook even iets op zijn taalgebruik aan te merken: iemand van jullie ook het idee dat hij veel te veel 'luxe' woorden aan elkaar wil plakken?

@TS:
Gebruik wat meer simpele (lees: alledaagse) woorden.
fU_fITA schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:22:
[...]

Ik stel de taal adviezen zeker op prijs en heb ik dat ook te kennen gegeven. Ik was inderdaad ietwat ondoordacht van start gegaan met deze TS. Het laatste was van invloed op mijn taalgebruik. Achteraf gezien was het te verwachten, maar ik had er niet aan gedacht zoveel taalkundigen tegen te komen. Ik weet nu inmiddels beter dus volg ik de instructies en let ik wat beter op.
Hierboven schrijf je bijvoorbeeld ... prijs en heb ik dat ook te kennen gegeven.
Ik zou eerder schrijven ...prijs en dat heb ik ook laten weten

... ietwat ondoordacht ...
... wat ondoordacht ...

Gewoon 'goedkope' alledaagse woorden gebruiken in korte zinnen. Je moet niet proberen je te onderscheiden met een uitgebreid woordenschat (oke, sommige functies uitgezonderd), je wilt je onderscheiden met de geschikte vaardigheden, kennis en persoonlijkheid voor een functie.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 13:00

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het verbaast mij toch wel, meer dan 100 reacties en dan nog geen link naar Europass??

http://europass.cedefop.e...ntroduction.csp?loc=nl_NL

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
sypie schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 23:56:
Als je verstandig bent geef je je CV eerst aan 2 of 3 mensen om je heen die hun Nederlands op peil hebben. ZIj kunnen je feedback geven waar je iets mee kunt doen. Je kunt immers beter een puntje van kritiek krijgen van iemand om je heen dan van een potentiële werkgever?

Voorts: Hoe is het met de zieke partner (afgelopen)? Dat zie ik niet terug in dit hele topic, terwijl het wel de aanleiding is. (ja er zijn mensen die nog menselijk zijn...)
Dank voor het medeleven en je attente vraag gezien de omstandigheden. Mijn partner heeft het inderdaad een tijd moeilijk gehad met haar gezondheid. Gelukkig is zij sinds enige tijd weer volledig herstelt en werkt ze momenteel weer tweeëndertig uur per week voor dezelfde werkgever.

[ Voor 13% gewijzigd door fU_fITA op 28-02-2011 12:50 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is er nog nieuws vanaf het front te melden?

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-11 16:17
Hoewel het al een tijdje geleden is dat iemand heeft gereageerd, reageer ik toch als nieuweling in dit topic omdat ik erg benieuwd ben naar het vervolg (de huidige status).

Ik heb het topic in 1 ruk doorgelezen en vind dat meerdere auteurs erg interessante en goede bijdragen hebben geleverd. Op veel andere fora zou al snel een flame war zijn ontstaan. Petje af dus :)

Vraag aan de TS: Is het nu gelukt met je CV? Wat is je huidige status? Kun je hierin nog hulp gebruiken?
Pagina: 1 2 Laatste