• fU_fITA
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06-2024

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Vroeg me af of er nog ideeën, tips, suggesties of link verwijzingen waren in verband met het een nogal lastig vraagstuk, wellicht zijn er mensen met vergelijkbare situatie

Met name i.v.m. een weg terug te vinden nadat wegens omstandigheden je een periode hebt moeten afwijken van werkzaamheden als IT'er..

Mijn ervaringen zijn grotendeels support, begonnen met HD daarna systeem beheer met hier en daar applicatie beheer op project en detachering basis. Plus had mijn CV raak vlakken met tester functie wegens projecten te hebben gewerkt als o.a. beta tester van v.o.ip. call center software en test engineer voor navigatie slash betaal systemen voor openbaar vervoer.

Ik kon destijds overal aan de bak op basis van NT4 mcse en visual basic studie, maar wegens veranderingen op de arbeidsmarkt dus maak ik mezelf niets wijs en heb ik momenteel daarom ook geen hoge verwachtingen.

Mijn CV werd onderbroken destijds door hooguit een afwijking in de vorm van een cursus grafische vormgeving destijds, voor de rest een complete track record met referenties binnen de IT en ICT sectoren.

I.v.m. overmacht situatie (ziekte partner) was mijn werk als it'r niet te combineren met omstandigheden sinds eind 2007..

CV system crash beyond repair? winnitoe rook signaal? slash rijp voor de schroothoop?

Leedvermaak gedoog zone beleid is van kracht, daarentegen good ideas betekend mijn dank is groot, I could really use some inspiration

:>

Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:59
Ik snap werkelijk waar geen snars van je verhaal...

Probeer eens iets minder popie-jopie te schrijven, maak eens volledige zinnen

mijn hemel...

• SeatRider
  • Laatst online: 18-11 12:26

SeatRider

Hips don't lie

En het is Curriculum Vitae.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11 16:55
Wat is het probleem? Gaten in je CV?

Nou en, heb ik ook. Als je op een sollicitatie de vraag krijgt om het uit te leggen, gewoon uitleggen.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Is dit door babelfish gehaald ofzo? 8)7

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zet gewoon wel je hele history met IT gerelateerde zaken onder elkaar, maar ook alle grafische vormgeving opleidingen. Ze zullen meeste kijken denk ik naar afgelopen jaren, wat heb je precies gedaan tussen 2007 en heden?

deel OT:
Iemand maakt een wat 'minder leesbaar' stukje tekst en meteen is het voor aantal compleet onleesbaar? :? Zie ik eerder als probleem van 'begrijpend lezen' dan iemand die een wat 'gerafelde' stuk tekst neerzet.

[ Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 23-02-2011 12:00 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

herkenbaar.

Je cv beslaat slechts uit woorden en hopelijk ben jezelf wel meer dan dat.

Denk niet aan de cv maar bedenk wat je voor de maatschappij kan betekennen. ALs persoon ben je meer dan slechts een paar woorden je hebt waarschijnlijk zoveel ervaring dat je dit niet kunt verwoorden in een cv.

Overtuig mensen van je visie en je dromen zullen werkelijkheid worden

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk inderdaad dat het beste advies inderdaad is: (her)schrijf dit verhaal eens zakelijk en professioneel? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Je kan toch gewoon zeggen waarom je op enig moment geen IT werkzaamheden hebt gedaan, zet het er gewoon bij, denk dat het echt wel gewaardeerd wordt, je hebt er tenslotte een geldige reden voor.

Voor de rest zal je jezelf moeten verkopen, maar ik heb niet zoveel verstand van IT, dus misschien kunnen andere mensen je daarbij helpen.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 16:20
Duidelijker omschrijven wat nu het probleem is en gebruik volledige zinnen.

Plaats ook eens online wat nu je cv is => hoe ziet het er chronologisch uit.

Een gat in je cv is niet noodzakelijk een probleem, het wordt een probleem als je het niet kan verklaren.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 20:55

job

Dus als ik het goed begrijp ben je sinds eind 2007 mantelzorger? Lijkt me een hele valide reden om niet te kunnen werken.
Je kan nu weer werken, en wilt zo snel mogelijk de mogelijke kennis-achterstand inhalen dmv curussen en opleidingen. En zo moet je het in je brief/gesprek dan ook benaderen.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 23-02-2011 12:01 ]

Verwijderd

fU_fITA schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:48:
Vroeg me af of er nog ideeën, tips, suggesties of link verwijzingen waren in verband met het een nogal lastig vraagstuk, wellicht zijn er mensen met vergelijkbare situatie

Met name i.v.m. een weg terug te vinden nadat wegens omstandigheden je een periode hebt moeten afwijken van werkzaamheden als IT'er..

Mijn ervaringen zijn grotendeels support, begonnen met HD daarna systeem beheer met hier en daar applicatie beheer op project en detachering basis. Plus had mijn CV raak vlakken met tester functie wegens projecten te hebben gewerkt als o.a. beta tester van v.o.ip. call center software en test engineer voor navigatie slash betaal systemen voor openbaar vervoer.

Ik kon destijds overal aan de bak op basis van NT4 mcse en visual basic studie, maar wegens veranderingen op de arbeidsmarkt dus maak ik mezelf niets wijs en heb ik momenteel daarom ook geen hoge verwachtingen.

Mijn CV werd onderbroken destijds door hooguit een afwijking in de vorm van een cursus grafische vormgeving destijds, voor de rest een complete track record met referenties binnen de IT en ICT sectoren.

I.v.m. overmacht situatie (ziekte partner) was mijn werk als it'r niet te combineren met omstandigheden sinds eind 2007..

CV system crash beyond repair? winnitoe rook signaal? slash rijp voor de schroothoop?

Leedvermaak gedoog zone beleid is van kracht, daarentegen good ideas betekend mijn dank is groot, I could really use some inspiration

:>
korte samenvatting

Ik heb een teveel brede kijk op het leven en weet niet welke ervaringen ik in mijn cv moet zetten kunnen jullie mij op weg helpen

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
dank allemaal, veel leuke reacties, ga het allemaal even door nemen! _/-\o_

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:58:
Zet gewoon wel je hele history met IT gerelateerde zaken onder elkaar, maar ook alle grafische vormgeving opleidingen. Ze zullen meeste kijken denk ik naar afgelopen jaren, wat heb je precies gedaan tussen 2007 en heden?

deel OT:
Iemand maakt een wat 'minder leesbaar' stukje tekst en meteen is het voor aantal compleet onleesbaar? :? Zie ik eerder als probleem van 'begrijpend lezen' dan iemand die een wat 'gerafelde' stuk tekst neerzet.
Niet om over naar huis te schrijven, compleet ongeschoold depri mongolen werk aangenomen wegens geld druk, m'n partner lag er een hele poos uit wegens ziekte..

Excuseer mijn oneerbiedige beschrijving van mijn laatste werk ervaringen, maar onderga de recente activiteiten ook niet bepaald met de nodige sportiviteit moet ik eerlijk toegeven

Een baan is natuurlijk een baan en niets is minderwaardig, zeker niet in verhouding tot de neus ophalen en dan maar thuiszitten in ieder geval

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 11:15

AzzKickah

06-CENSORED

Man gebruik eens een keer het woord 'ik' in je warverhalen. Echt ongelooflijk.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:03:
[...]

Ik heb een teveel brede kijk op het leven en weet niet welke ervaringen ik in mijn cv moet zetten kunnen jullie mij op weg helpen
Wat mij betreft akkoord, te lang van draad en joviaal is niet ieders cup of thee, het punt is een werkgever schrikt begrijpelijk genoeg af van gaten in een CV vooral wanneer het grote gaten zijn

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
TS, iets dat een mogelijkheid is, is in plaats van een chronologisch CV een competentie CV te schrijven. zie deze link op intermediair. Je focust dan minder op wat je wanneer gedaan hebt, en meer op wat je waar geleerd hebt.

Gevaar hierbij is wel dat werkgevers gewend zijn met chronologische te werken en te screenen, en dat een reden kan zijn om het meteen aan de kant te leggen. En tegelijkertijd kan het een reden zijn om eens goed naar het CV te kijken.

Het haalt de focus van het aspect tijd, en legt het op het aspect kwaliteiten. Intermediair heeft sowieso vrij goede CV tips.

Verwijderd

verklaar het met hyperfocus, schijnt de laatste tijd erg hot te zijn ;)

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
AzzKickah schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:45:
Man gebruik eens een keer het woord 'ik' in je warverhalen. Echt ongelooflijk.
Oeps, ik was niet voornemens een war verhaal af te steken, gezien het bij jou als zodanig overkomt kan ik je verzekeren dit is een oprechte vraagstelling. Meer kan ik er ook niet van bakken momenteel, maar wees specifiek hoe moet je zoiets anders uitleggen dan?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

fU_fITA schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:30:
dank allemaal, veel leuke reacties, ga het allemaal even door nemen! _/-\o_
Vreemd genoeg ontbreek weer het woord ik. Waar heb jij Nederlands geleerd? ;) ;) >:)
:+ 8) O-)

Bewerkt:
fU_fITA schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:51: [
[...]
Oeps, ik was niet voornemens een war verhaal af te steken, echter gezien het bij jou als zodanig overkomt kan ik je verzekeren dit is een oprechte vraagstelling is. Meer kan ik er ook niet van bakken momenteel. Maar wees eens specifiek, hoe moet je zoiets anders uitleggen dan?
Het is enkel de zinsbouw die wat afwijkt. Lees gewoon je eigen tekst eens hardop voordat je op "verstuur bericht"drukt.

Verder kun je beter maar gewoon gaan solliciteren en/of netwerken. Wellicht moet je eerst genoegen nemen met iets wat onder je niveau is om weer in je werktime te komen, zodat er weer wat recente werkervaring op je CV staat.

[ Voor 57% gewijzigd door leuk_he op 23-02-2011 13:00 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 17:40

Stewie!

Keen must die!

fU_fITA schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:48:
[...]

Wat mij betreft akkoord, te lang van draad en joviaal is niet ieders cup of thee, het punt is een werkgever schrikt begrijpelijk genoeg af van gaten in een CV vooral wanneer het grote gaten zijn
Niet als je een goede uitleg hebt - je moet wel leergierig en welwillend overkomen, het kriebelt nogal als je zegt:
fU_fITA schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:42:
[...]
Een baan is natuurlijk een baan en niets is minderwaardig
Wat je ook bedoelt, dat leest je werkgever niet graag :)
leuk_he schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:52:
[...]

Vreemd genoeg ontbreek weer het woord ik. Waar heb jij Nederlands geleerd? ;) ;) >:)
Als je zoekt op het woord ik zie je dat de topicstarter die jij aanvalt herhaaldelijk het woord ik gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door Stewie! op 23-02-2011 12:55 ]

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:51:
Hyperfocus, klinkt high tech vooral wanneer de afd p&o dat ook kan waarderen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:51:
Hahahaha ik wilde net het zelfde zeggen _/-\o_

Of zullen we het op de ADD variant gooien en zelf diagnoses stellen? ;)

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
leuk_he schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:52:
[...]

Dat is in zogenaamd telegram stijl schrijven, weer een mijnerzijdse blunder erbij, vergeef me :F

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:57:
[...]

Hahahaha ik wilde net het zelfde zeggen _/-\o_

Of zullen we het op de ADD variant gooien en zelf diagnoses stellen? ;)
Volg het niet helemaal, breng ik meen en geen nu compleet in verwarring met een totaal onzin verhaal of iets van dien aard? Zo ja was dit niet mijn intentie :F

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:01
Het is gewoon zeer slecht Nederlands en dat heeft niets met telegramstijl schrijven te maken. Mijn advies is dan ook om je c.v. en vooral je sollicitatiebrief door meerdere mensen te laten nalezen.

Verwijderd

Beste Fu.
Het is totaal niet duidelijk wat je wilt en verwacht.
Ook zijn je zinnen totaal niet leesbaar of begrijpbaar voor de meeste hier.
Probeer voordat je op verstuur drukt je tekst nog een keer te lezen.
Dan zal je zien dat je nog wat goede tips en adviezen kan krijgen.

PS:
Hyperfocus zou ik niet doen op je CV of gesprek, tenzij je voor Grave wilt gaan werken.
Die schijnt bezig te zijn met een multinational van ongekende proporties, tot zijn aandacht weer ergens anders ligt dan ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Stewie! schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:54:
[...]

Als je zoekt op het woord ik zie je dat de topicstarter die jij aanvalt herhaaldelijk het woord ik gebruikt.
Gelukkig zietde topic starter het niet als aanval( (hooooooop ik) . Maar op een of andere manier is het verhaal niet lekker te lezen. Wellicht is de oorzaak de schrijfstijl. TS is namelijk nogal bondig. Ander probleem is wellicht dat een heldere vraag ontbreekt. Ja, er staan wel wat zinnen met vraagtekens, maar ik vraag me af of dat echt de vragen zijn.

Een gat van 4 jaar in je CV is gewoon repareerbaar. De halfwaarde tijd van kennis in ICT is gewoon heel groot. Dus je zult hoe dan ook trainingen(al dan niet on the job) moeten volgen om de kennis up to dtate te brengen. Aan de concrete kennis van NT4.0 en visual basic heb je niet zo heel veel, maar een nieuwe omgeving pak je waarschijnlijk ook zo op, al dan niet met wat training.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

fU_fITA schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:02:
[...]

Volg het niet helemaal, breng ik meen en geen nu compleet in verwarring met een totaal onzin verhaal of iets van dien aard? Zo ja was dit niet mijn intentie :F
Check de PS van Nosio voor uitleg, het was een geintje dat er in sloop srry ;)

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
job schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:00:
Dus als ik het goed begrijp ben je sinds eind 2007 mantelzorger? Lijkt me een hele valide reden om niet te kunnen werken.
Je kan nu weer werken, en wilt zo snel mogelijk de mogelijke kennis-achterstand inhalen dmv curussen en opleidingen. En zo moet je het in je brief/gesprek dan ook benaderen.
Dank je job, daar komt het min of meer wel op neer de manier waarop je het beschrijft. Zocht ook eigenlijk de juiste bewoordingen waarmee ik de situatie het best mee zou kunnen omschrijven. Ik denk dit komt aardig in de goede richting, helemaal goed!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Curriculum Vitae betekent letterlijk "levensloop" als ik me niet vergis, dus da's al een goed uitgangspunt :)

Wat ik in jouw geval zou doen is per tijdsperiode je werkgevers neerzetten en de taken / werkzaamheden die je daar uitvoerde, al dan niet voorzien van diverse interessante projecten. Dat zal een waslijst worden als ik je zo hoor ;)
Aangezien de meest recente periode altijd bovenaan komt, kun je als 1e periode op je CV zetten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2007 - heden
Full time zorgverlener. Dit omvatte de zorg voor een zieke partner, evenals het overnemen van alle huishoudelijke en administratieve taken binnen het gezin. Taken waren o.m.:
- verwerking van financiele administratie
- verzorging van de partner op alle gebieden
- etc.

2007 - heden
Divers ongeschoold werk uitgevoerd. Hoofddoel was het genereren van een inkomen. O.m. uitgevoerd zijn
- Schoonmaken
- fabriekswerkzaamheden
- etc.

En zoiets doe je puntsgewijs ook voor je overige banen / werkgevers. Maak de meest recente periode niet te kort, maar zeker ook niet te lang. Iedereen snapt wel dat je thuis de afwas deed ;) Leg de nadruk op de zorgverlenende taak die je uitvoerde. Over het algemeen zijn het toch dames die je cv als eerste screenen en die hebben vaak net iets meer begrip voor een dergelijke situatie.

SUc6 :

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

fU_fITA schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:02:
[...]

Meen en geen? Afbeeldingslocatie: http://www.skype-emoticons.com/images/emoticon-00112-wondering.gif

Verwijderd

[...]

De truc is om uniek te zijn.
99% mensen ik noem het soms ook wel kuddedieren :P heeft dezelfde manier van cv.

Je kan pas indruk maken als niet bij die 99% hoort zoals jij en ik. Dus wees creatief en uniek.

Zal straks zelf paar 1000 bedrijven emailen met een open solliciatie en heb al een geniaal idee hoe ik mijn cv ga vormgeven :D

Moet altijd proesten van het lachen als ik weer eens een mail krijg hoe een goede cv eruit ziet wetend dat diit naar 100000mensen wordt gestuurd hoezo uniek :o

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 13:45 ]

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:29

Rhapsody

In Metal We Trust

Grave,

ik kom nu al een aantal 'dezelfde' soort reacties tegen in verschillende topics. Over hoe uniek je wel niet bent en je geniale ideeen. Maar het raakt kant noch wal...
1000 bedrijven e-mailen... vind ik eigenlijk niet zo geniaal.

Een CV moet geen kermis zijn, maar gewoon zoals The Eagle heeft beschreven. Een mogelijke werkgever zit niet te wachten op een CV die hij eerst helemaal moet ontleden om te kunnen lezen. De vorm hoeft dan ook niet uniek te zijn, het gaat om de inhoud.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Verwijderd

Rhapsody schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:54:
Grave,

ik kom nu al een aantal 'dezelfde' soort reacties tegen in verschillende topics. Over hoe uniek je wel niet bent en je geniale ideeen. Maar het raakt kant noch wal...
1000 bedrijven e-mailen... vind ik eigenlijk niet zo geniaal.

Een CV moet geen kermis zijn, maar gewoon zoals The Eagle heeft beschreven. Een mogelijke werkgever zit niet te wachten op een CV die hij eerst helemaal moet ontleden om te kunnen lezen. De vorm hoeft dan ook niet uniek te zijn, het gaat om de inhoud.
Simpel ik zie beelden voor mij.

Vrij logisch dat ik mijn cv idee hier niet post. Moet dan zelf weer wat anders bedenken :P en hou zelf graag de eer van het idee dus niet zin dat iemand anders er mee vandoor gaat.
Cv moet er uitspringen en de metafoor met een kermis. Waar ga je liever heen 1 waar je al 100x hetzelfde hebt gezien of 1 met vernieuwing?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 13:58 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

@Grave:

Ik ben erg benieuwd hoe je jouw cv gaat vormgeven dan! Zou je t.z.t. deze eens hier op het forum willen posten? Misschien kunnen anderen inspiratie opdoen! Oké, genoeg sarcasme: besef je ajb dat mensen niet voor niets (sociaal gezien) kuddedieren zijn, dat zit in onze natuur. Individualiteit wordt niet gewaardeerd op die manier. Wil je dus succesvol zijn, zul je op z'n minst voor een groot deel sociaal wenselijk gedrag moeten vertonen. Je individualiteit komt tot uiting in details; gecreeerde kansen moet je pakken door onderscheidend te zijn, maar je creeert ze alleen door je aan te passen. Je kunt dat niet afdwingen.

@TS:

Zorg dat je cv en brief zakelijk geformuleerd zijn, laat dit eventueel desnoods door een vriend of kennis doen. Een gat is zoals gezegd op zich helemaal geen probleem, het gaat om het verhaal erachter. Doel van je brief met cv is om de kans te creeeren om dit toe te lichten in een gesprek. Niet meer en niet minder. Doel van het gesprek is om te overtuigen dat JIJ dé man/vrouw bent voor de job.

Verwijderd

woelders schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:58:
@Grave:

Ik ben erg benieuwd hoe je jouw cv gaat vormgeven dan! Zou je t.z.t. deze eens hier op het forum willen posten? Misschien kunnen anderen inspiratie opdoen! Oké, genoeg sarcasme: besef je ajb dat mensen niet voor niets (sociaal gezien) kuddedieren zijn, dat zit in onze natuur. Individualiteit wordt niet gewaardeerd op die manier. Wil je dus succesvol zijn, zul je op z'n minst voor een groot deel sociaal wenselijk gedrag moeten vertonen. Je individualiteit komt tot uiting in details; gecreeerde kansen moet je pakken door onderscheidend te zijn, maar je creeert ze alleen door je aan te passen. Je kunt dat niet afdwingen.

@TS:

Zorg dat je cv en brief zakelijk geformuleerd zijn, laat dit eventueel desnoods door een vriend of kennis doen. Een gat is zoals gezegd op zich helemaal geen probleem, het gaat om het verhaal erachter. Doel van je brief met cv is om de kans te creeeren om dit toe te lichten in een gesprek. Niet meer en niet minder. Doel van het gesprek is om te overtuigen dat JIJ dé man/vrouw bent voor de job.
Vooruit leuk voorbeeldje.

Geef je cv als een presentatie weer en visualiseer daarbij het gene wat jou kenmerkt

Een plaatje zegt meer dan een 1000 woorden :)

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:29

Rhapsody

In Metal We Trust

Één waarvan de inhoud overeenkomt met wat ik zoek. Doorgaans nodig je een paar kandidaten uit, op basis van de inhoud en daar ga je een gesprek mee voeren.

De sollicitant kan zijn creativiteit kwijt in de sollicitatie (dus niet in de CV)
Vervolgens kan de sollicitant zijn creativiteit kwijt in het gesprek.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:59:
[...]

Geef je cv als een presentatie weer en visualiseer daarbij het gene wat jou kenmerkt

Beschrijf maar eens een 30 jaar lange carriere in één plaatje? Denk dat 1000 woorden dat veeeeeeel beter kunnen uitleggen. Daarnaast zitten werkgevers niet te wachten op visuele cv's. Ze hoeven er (zoals al gezegd) geen kermis van te hebben, ze willen gewoon weten wie je bent en wat je kunt/hebt gedaan.

• Icephase

Icephase

[...]

En hoe krijg je die presentatie bij je potentiële werkgever als je niet door de sollicitatieproducedure komt? Want o.b.v. je brief zal hij je niet uitnodigen. Als je een presentatie op papier bedoelt; dat is een cv toch ook? Je geeft een puntsgewijze opsomming van jouw kennis en ervaring om jouw potentiële werkgever een beeld van jou als werknemer te geven. Hoe hij/zij dat visualiseert is aan hem/haar.

Een plaatje zegt inderdaad vaak meer dan 1000 woorden maar plaatjes zijn heel vaak ook multi-interpretabel. Hoe controleer je of wat jouw ontvanger denkt bij het plaatje, ook is wat jij bedoeld hebt?

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-11 17:01
[...]

Juist plaatjes icm met Wordart en je hebt een geslaagde CV als je wilt functioneren voor een zakelijke functie. |:(

Grave, ja je bent echt heel bijzonder met je 'ziekte' genaamd hyperfocus, wanneer open je niet een topic zodat we jouw 'unieke' gedrag kunnen aanbidden en bezingen. Of nog beter een nieuw geloof starten, zodat we een nieuwe wereld kunnen creëren :+

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
TheJason schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:05:
Het is gewoon zeer slecht Nederlands en dat heeft niets met telegramstijl schrijven te maken. Mijn advies is dan ook om je c.v. en vooral je sollicitatiebrief door meerdere mensen te laten nalezen.
Opbouwende kritiek moet altijd kunnen maar in dit geval kan ik je verzekeren dat ik mijn sollicitatiebrieven en mijn forumteksten als twee geheel verschillende soort activiteiten beschouw en welke ik gelukkig (gelukkig voor mezelf vooral) van elkaar weet te onderscheiden.

Een voorbeeld van heel slecht Nederlands is zoals een vriendin mij dat laats vertelde wanneer een man van buitenlandse afkomst haar op straat aansprak met de tekst "Ikke geven mijn nummer, jij mij bellen". Alhoewel in zeer matig Nederlands, toch een leuk bedachte oneliner en best wel comisch vonden we.
Zo denk ik daarom dat een ieder zo zijn eigen manier heeft van communiceren en hoeft het een niet altijd geheel onder te doen voor het ander. Het gaat er mij vooral om wat de achterliggende gedachte en intentie is van de inhoud van de boodschap en in welke context of situatie deze communicatie plaatsvindt.

Desondanks zal ik wat beter op mijn taalgebruik letten als je dat liever hebt, geen probleem wat mij betreft. Alhoewel ik me nu dan wel afvraag wat voor soort fouten er nu allemaal weer te ontdekken zullen zijn in de bovenstaande tekst en welke op en aanmerkingen me nu dan te wachten staan. Daarmee bedoel ik, "You can't please them all" want dat zeggen de Engelstaligen immers toch het beste vind ik.

Verwijderd

Rhapsody schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:02:
Één waarvan de inhoud overeenkomt met wat ik zoek. Doorgaans nodig je een paar kandidaten uit, op basis van de inhoud en daar ga je een gesprek mee voeren.

De sollicitant kan zijn creativiteit kwijt in de sollicitatie (dus niet in de CV)
Vervolgens kan de sollicitant zijn creativiteit kwijt in het gesprek.
Inhoud kan je direct duidelijk maken met visualisatie dan is het ook direct duidelijk of je creatief bent of niet :P

Door de cv uniek te presenteren weet het bedrijf hey deze gast heeft creativiteit.

Duidelijker kan ik het niet maken wel simpelere

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RU9Gz.jpg

Verwijderd

woelders schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:05:
[...]

En hoe krijg je die presentatie bij je potentiële werkgever als je niet door de sollicitatieproducedure komt? Want o.b.v. je brief zal hij je niet uitnodigen. Als je een presentatie op papier bedoelt; dat is een cv toch ook? Je geeft een puntsgewijze opsomming van jouw kennis en ervaring om jouw potentiële werkgever een beeld van jou als werknemer te geven. Hoe hij/zij dat visualiseert is aan hem/haar.

Een plaatje zegt inderdaad vaak meer dan 1000 woorden maar plaatjes zijn heel vaak ook multi-interpretabel. Hoe controleer je of wat jouw ontvanger denkt bij het plaatje, ook is wat jij bedoeld hebt?
Denk aan een combinatie van 1 plaatjes gecombineerd met tekst Je wilt idd niet alle focus op het plaatje maar je wilt het wel benadrukken van hey ik ben anders

Verwijderd

fU_fITA schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:07:
[...]

Opbouwende kritiek moet altijd kunnen maar in dit geval kan ik je verzekeren dat ik mijn sollicitatiebrieven en mijn forumteksten als twee geheel verschillende soort activiteiten beschouw en welke ik gelukkig (gelukkig voor mezelf vooral) van elkaar weet te onderscheiden.

Een voorbeeld van heel slecht Nederlands is zoals een vriendin mij dat laats vertelde wanneer een man van buitenlandse afkomst haar op straat aansprak met de tekst "Ikke geven mijn nummer, jij mij bellen". Alhoewel in zeer matig Nederlands, toch een leuk bedachte oneliner en best wel comisch vonden we.
Zo denk ik daarom dat een ieder zo zijn eigen manier heeft van communiceren en hoeft het een niet altijd geheel onder te doen voor het ander. Het gaat er mij vooral om wat de achterliggende gedachte en intentie is van de inhoud van de boodschap en in welke context of situatie deze communicatie plaatsvindt.

Desondanks zal ik wat beter op mijn taalgebruik letten als je dat liever hebt, geen probleem wat mij betreft. Alhoewel ik me nu dan wel afvraag wat voor soort fouten er nu allemaal weer te ontdekken zullen zijn in de bovenstaande tekst en welke op en aanmerkingen me nu dan te wachten staan. Daarmee bedoel ik, "You can't please them all" want dat zeggen de Engelstaligen immers toch het beste vind ik.
Holy dictionary Batman, I can read it!
Als je de OP zou had gedaan had het een half topic bespaard :)

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Het is heus echt Nederlands zoals anderen dat ook zullen beamen dacht ik. Dat neemt echter niet weg dat ik de lessen Nederlandse taal hier niet op prijs stel. Het valt niet te ontkennen dat ik vele jaren in het buitenland heb gewoond en gewerkt dus wellicht heeft dat er iets mee te maken.

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:09:
[...]

Denk aan een combinatie van 1 plaatjes gecombineerd met tekst Je wilt idd niet alle focus op het plaatje maar je wilt het wel benadrukken van hey ik ben anders
En je zegt net dat 1 plaatje méér zegt dan 1000 woorden! Hoezo heb je dan nog tekst nodig om het te verduidelijken? Je spreekt jezelf tegen!

Jij volgt een drogredenering: jij beweert feitelijk dat alléén mensen met een uniek cv creativiteit kunnen bezitten. Dat is natuurlijk niet waar, creativiteit kan zich op veel meer manieren presenteren. Vergelijkend voorbeeld: jij zegt dat je roze bent, en omdat varkens ook roze zijn, móet jij ook wel varken zijn. Dat hoeft helemaal niet! Word alsjeblieft wakker, hou op over hoe goed, creatief en uniek je bent en bedenk dat ALLES dat jij bedenkt of doet, waarschijnlijk al eens eerder is gedaan en/of bedacht maar dat je er gewoon nog nooit over gehoord hebt. En als je denkt dat je ziek bent, ga dan alsjeblieft naar een dokter. Of geloof je daar ook niet in omdat doktoren ook niet outside the box denken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:09:
[...]

Je hoeft niet anders te zijn, je moet geschikt zijn. Een c.v. moet gewoon kort en helder zijn, zodat de persoon een duidelijk beeld heeft van je kwalificaties/diploma's en extra eigenschappen. Pas op een gesprek zul je eruit kunnen springen en dan nog heb je doorgaans meerdere gesprekken nodig. Ik schat dat 90% vd mensen slechte of afwijkende c.v.'s meteen de prullenbak ingooit, en terecht. (Op basis van mensen die ik in HR functies ken)
[...]

Als je hier je best gedaan hebt vraag ik me werkelijk af of je van oorsprong wel Nederlands bent. Het lijkt alsof je random gedachten in spreektaal op het scherm sproeit. Wel stukken beter dan de rest overigens en tenminste goed te lezen.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:13:
[...]

Holy dictionary Batman, I can read it!
Als je de OP zou had gedaan had het een half topic bespaard :)
Excuses, het is me inmiddels wel duidelijk dat een bepaald niveau Nederlands wel de voorkeur heeft hier. Ik denk dat het een geval was van een tijdje niet meer op deze forum te hebben gepost. Want ik kan me herinneren dat men voorheen niet zo heel fel was op dit specifieke punt. Zo zie je maar weer, andere tijden andere maatstaven, vandaar ook dat ik geheel bereid ben om mezelf wat dat betreft aan te passen.

Verwijderd

woelders schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:18:
[...]

En je zegt net dat 1 plaatje méér zegt dan 1000 woorden! Hoezo heb je dan nog tekst nodig om het te verduidelijken? Je spreekt jezelf tegen!

Jij volgt een drogredenering: jij beweert feitelijk dat alléén mensen met een uniek cv creativiteit kunnen bezitten. Dat is natuurlijk niet waar, creativiteit kan zich op veel meer manieren presenteren. Vergelijkend voorbeeld: jij zegt dat je roze bent, en omdat varkens ook roze zijn, móet jij ook wel varken zijn. Dat hoeft helemaal niet! Word alsjeblieft wakker, hou op over hoe goed, creatief en uniek je bent en bedenk dat ALLES dat jij bedenkt of doet, waarschijnlijk al eens eerder is gedaan en/of bedacht maar dat je er gewoon nog nooit over gehoord hebt. En als je denkt dat je ziek bent, ga dan alsjeblieft naar een dokter. Of geloof je daar ook niet in omdat doktoren ook niet outside the box denken?
Je weet dat het een uitspraak is wou er mee verduidelijken dat een plaatje wel degelijk een toegevoegde waarde heeft.

Door er zelf er zelf tekst bij te zetten kan je het richting geven. Dat is het mooie van tekst een plaatje geeft een goed beeld, maar kan extreem breed worden geinterperteerd.

Ik beweer dat creative mensen dit kunnen aantonen in de cv. Bedoel is het een geschreven regel dat je pas mag zeggen dat je creative bent als je bent uitgenodigd. Ik toon het liever van te voren dan heeft het bedrijf direct een goed beeld van mij als persoon

Ik blijf nu ontopic geef alleen met mijn visie hoe ik het met een cv zou aanpakken en de ts zoekt
[...]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 14:25 ]

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:18:

[...]

Als je hier je best gedaan hebt vraag ik me werkelijk af of je van oorsprong wel Nederlands bent. Het lijkt alsof je random gedachten in spreektaal op het scherm sproeit. Wel stukken beter dan de rest overigens en tenminste goed te lezen.
Verklaar je nader beste man, kun je een voorbeeld geven? En by the way ik ben een heuse Nederlander, zelfs tot en met 1546 voor zover ik weet (genealogie is zoals mijn waanzinnig slecht geschreven Nederlands tevens een hobby van me).

[ Voor 29% gewijzigd door fU_fITA op 23-02-2011 14:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:24:
[...]

Je weet dat het een uitspraak is wou er mee verduidelijken dat een plaatje wel degelijk een toegevoegde waarde heeft.

Door er zelf er zelf tekst bij te zetten kan je het richting geven. Dat is het mooie van tekst een plaatje geeft een goed beeld, maar kan extreem breed worden geinterperteerd.

Ik beweer dat creative mensen dit kunnen aantonen in de cv. Bedoel is het een geschreven regel dat je pas mag zeggen dat je creative bent als je bent uitgenodigd. Ik toon het liever van te voren dan heeft het bedrijf direct een goed beeld van mij als persoon

Ik blijf nu ontopic geef alleen met mijn visie hoe ik het met een cv zou aanpakken en de ts zoekt

[...]
Je zou weer is kunnen proberen een eigen topic te openen?

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 10-10 21:51
[...]

Ik had ook moeite met je openingspost, maar dit is voor mij heel goed leesbaar.

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-11 13:06
Misschien heb ik het gemist, maar naar wat voor soort functie ben je specifiek op zoek? Wellicht geeft dat aanknopingspunten om (wellicht op zeer creative wijze) toch je absentie van de IT-markt te kunnen verdoezelen of zelf als pre te kunnen gebruiken...
Kennis veroudert snel, en een goede instelling (naast een basis-capaciteit voor de functie) kan je een eind brengen, dus is een goede uitleg van je afwezigheid wellicht juist een reden om je uit te nodigen voor een gesprek. En in het gesprek gaat het dan toch (vaak) om hoe je je presenteerd, en minder om het CV.

en ik moet toegeven dat je laatste reacties beter leesbaar zijn dan de eerste paar, een les Nederlands hoeft hier niet gegeven te worden, maar betere leesbaarheid zorgt wellicht voor meer reacties...

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Bonsaiboom schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:35:
[...]

Ik had ook moeite met je openingspost, maar dit is voor mij heel goed leesbaar.
Goddank, begon haast paranoïde te worden maar dat wil niet zeggen dat ik niet wat opbouwende kritiek kan verdragen. Neen, want dat is geenszins het geval, daar zou ik eerder verheugd over moeten zijn gezien ik, al zij het stiekem, eigenlijk wel een grote liefhebber ben van onze mooie Nederlandse taal.

Zag het echter geheel niet aankomen dat men een wat professioneler taalgebruik van mij verwachtte, waarschijnlijk te verwijten aan het feit dat ik hier een tijdje niet meer had gepost en daarom niet wist hoe men daar vandaag de dag over denkt.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:31:
Curriculum Vitae betekent letterlijk "levensloop" als ik me niet vergis, dus da's al een goed uitgangspunt :)

Wat ik in jouw geval zou doen is per tijdsperiode je werkgevers neerzetten en de taken / werkzaamheden die je daar uitvoerde, al dan niet voorzien van diverse interessante projecten. Dat zal een waslijst worden als ik je zo hoor ;)
Aangezien de meest recente periode altijd bovenaan komt, kun je als 1e periode op je CV zetten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2007 - heden
Full time zorgverlener. Dit omvatte de zorg voor een zieke partner, evenals het overnemen van alle huishoudelijke en administratieve taken binnen het gezin. Taken waren o.m.:
- verwerking van financiele administratie
- verzorging van de partner op alle gebieden
- etc.

2007 - heden
Divers ongeschoold werk uitgevoerd. Hoofddoel was het genereren van een inkomen. O.m. uitgevoerd zijn
- Schoonmaken
- fabriekswerkzaamheden
- etc.

En zoiets doe je puntsgewijs ook voor je overige banen / werkgevers. Maak de meest recente periode niet te kort, maar zeker ook niet te lang. Iedereen snapt wel dat je thuis de afwas deed ;) Leg de nadruk op de zorgverlenende taak die je uitvoerde. Over het algemeen zijn het toch dames die je cv als eerste screenen en die hebben vaak net iets meer begrip voor een dergelijke situatie.

SUc6 :
Dank je Eagle, het is toch wel fijn wanneer mensen mijn vraagstuk serieus nemen en deze als zodanig beantwoorden. Overigens een mooie manier on het een en ander te verwoorden en denk ik tevens dat ik hier ook daadwerkelijk iets mee kan.

Het is me wel opgevallen dat wanneer ik een tijd uit mijn normale doen bent geweest, om het zo maar te zeggen, het niet altijd meevalt om daar nog iets zinnigs of positiefs van te breien, vandaar dat het des te meer valt te waarderen wanneer een ander zoiets op een meer luchtige en vrolijke manier kan bekijken. Merci beaucoup!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:07:
Inhoud kan je direct duidelijk maken met visualisatie dan is het ook direct duidelijk of je creatief bent of niet :P

Door de cv uniek te presenteren weet het bedrijf hey deze gast heeft creativiteit.

Duidelijker kan ik het niet maken wel simpelere

[afbeelding]
Dat is toch niet uniek. Die aanpak is toch alweer passé. Het ligt ook aan de baan waar je naar solliciteert. Een baan als copywriter of marketingmanager vereist een andere aanpak dan voor een baan als boekhouder.
job schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:00:
Inderdaad. Ik zie het juist als een heel sterk punt dat je voor iemand gezorgd hebt. Je hebt daarmee aangetoond loyaal te zijn en niet te beroerd te zijn om kloteklussen te doen om uiteindelijk je doel te bereiken.

Het heeft je als mens waarschijnlijk meer gevormd dan een klus als bijvoorbeeld netwerkbeheerder. Mensen hebben de neiging zich te focussen op de feiten, de theorie, de inhoud in een CV. Maar in je werk moet je ook een beroep doen op je sociale vaardigheden, probleemoplossing, motivatie, et cetera. Dat kun je hier mooi tot uitdrukking laten komen.

Ik zou die rol dus gewoon op je CV zetten aangezien het een aanzienlijke tijd is. Je kunt daarbij aangeven wat die tijd je geleerd heeft. Dat 'bijbaantje' zou ik misschien alleen noemen binnen je rol als mantelzorger om te voorkomen dat men koppen snelt en voorbarige conclusies trekt. Bedenk dus goed welke kenmerken uit die fase voor een werkgever interessant zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 23-02-2011 15:35 ]

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Botticelli schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:47:
Misschien heb ik het gemist, maar naar wat voor soort functie ben je specifiek op zoek? Wellicht geeft dat aanknopingspunten om (wellicht op zeer creative wijze) toch je absentie van de IT-markt te kunnen verdoezelen of zelf als pre te kunnen gebruiken...
Kennis veroudert snel, en een goede instelling (naast een basis-capaciteit voor de functie) kan je een eind brengen, dus is een goede uitleg van je afwezigheid wellicht juist een reden om je uit te nodigen voor een gesprek. En in het gesprek gaat het dan toch (vaak) om hoe je je presenteerd, en minder om het CV.

en ik moet toegeven dat je laatste reacties beter leesbaar zijn dan de eerste paar, een les Nederlands hoeft hier niet gegeven te worden, maar betere leesbaarheid zorgt wellicht voor meer reacties...
Hoi Botticelli, die gebr. naam komt me bekend voor maar dan wegens een straatnaam in een super sjieke wijk in Amsterdam Zuid. Maar goed, dat is bijzaak, je vroeg wat voor functie ik in gedachte heb.

Mijn eerste idee daarover is dat ik al in m'n handen mag wrijven in het geval dat ik aangenomen zou worden voor een relatief eenvoudige hardware onderhoud slash duizendpoot slash regelneef soort functie in binnen of buitendienst en zou ik daar zeker niet moeilijk over doen. In tegendeel juist, zou allang blij zijn met iets dat in verre verste enigszins doet denken aan mijn oude vertrouwde IT sfeer. Geen onderdrukte RFM (read the fckn manual) sneers van mijn kant te verwachten dus in de nabije toekomst dat is een ding wat zeker is.

Het idee dat ondanks een hoge werkdruk de telefoon roodgloeiend staat met mensen die met bizarre vragen komen waarna ik men geduldig en klantvriendelijk erop moet wijzen dat hun systeem of randapparatuur waarschijnlijk niet op het elektriciteitsnet staat aangesloten of iets van dien aard schrikt mij momenteel totaal niet af. In tegendeel, dat is geheel geen probleem, zoiets lach ik zelfs toe en dat is met toenemende mate al een hele tijd het geval. In vergelijking met het soort werk dat ik de laatste jaren heb moeten doen klinkt zoiets me zelfs als muziek in de oren of hoe je het ook noemen wil, misschien is dat ook wel voor te stellen. Ik schat mezelf niet te hoog in op dit moment maar dat is wel eens anders geweest, maar hoe dan ook nu dus niet en dat vind ik zelf juist helemaal niet erg.

Maar welke functie precies is een goede vraag, had laatst dus o.a. een project in een fabriek waar navigatie systemen werden ingebouwd door een ploeg monteurs. Als zijnde Test Engineer wil dat zeggen voornamelijk het controleren van de montage en het testen m.b.t. functionaliteit van het systeem nadat de inbouw was uitgevoerd. Daarna nog het gehele testing proces te doorlopen met de opdrachtgever om deze dus te verzekeren dat de gehele montage volgens check-lijst met afgesproken specificaties was uitgevoerd. Beviel me uitstekend, maar totaal geen zware functie met veel perks waaronder lease bak etc en veel in de buitenlucht en op verschillende locaties over heel Nederland. Maar dat zijn de krenten uit de pap en moet ik, voor mijn doen in ieder geval, wel redelijk goed op dreef zijn geweest om dat soort klussen met enige regelmaat binnen te slepen destijds.

Daarbij heb ik systeem beheer ervaring en een afgeronde studie grafische vormgeving dus ben ik tevens gecertificeerd grafisch vormgever, het laatste is van toepassing op gebied van front end web developing en vormgeving i.v.m. look&feel en intuïtief slash ergonomisch ontwerp van software applicaties. Het laatste is dan wel wat hoger gegrepen maar vacatures in die richting zijn schaars. Hoop dat ik het zo beter heb verwoord of anders kan ik daar nog wat meer over uitweiden indien nodig. Hoe dan ook dank voor de behulpzame feedback, ideeën maar vooral ook de zeer relevante vraag m.b.t. welke functie of richting aan te denken, dit ook gezien ik in eerste instantie weer mijn draai moet zien te vinden en naar een basis functie op zoek ben die aansluit op de IT of ICT gerelateerde arbeidsmarkt.

• Bobmeister
fU_fITA schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:17:
[...]

Het is heus echt Nederlands zoals anderen dat ook zullen beamen dacht ik. Dat neemt echter niet weg dat ik de lessen Nederlandse taal hier niet op prijs stel. Het valt niet te ontkennen dat ik vele jaren in het buitenland heb gewoond en gewerkt dus wellicht heeft dat er iets mee te maken.
FYI: Het is menigeen :P Maar ik snap wat je bedoelt

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:23

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

fu_fita: Ik interview eens in de zoveel tijd kandidaten voor contractingfuncties en selecteer op basis van CV. Ik heb het topic gelezen en er is maar 1 gedachte die bij me blijft hangen: Waar heeft die jongen het in vredesnaam over? Deze post vertelt best een hoop, maar de informatie gaat verloren in een grote brei onzin en, als ik het even kort door de bocht verwoord, mooipraterij. Wat je potentieel wilt zeggen gaat gewoon verloren.

Afhankelijk van de functies waar je op solliciteert kun je de pech hebben dat er nog 100 CV's binnenkomen. Als je levensloop en kennis en vaardigheden niet snel duidelijk worden, dan zul je met wat pech in het groot archief verdwijnen.

Een crea-bea oplossing zoals Grave bedoelt kan werken, mits je in een richting zit waar dat gewaardeerd wordt. Doe je het om allerlei CV-zwaktes te maskeren, dan raad ik het niet aan. Grote ideeen moeten wel enige vorm hebben, het moet geen camouflerende rookwolk worden.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 23:47
Koop het boekje van Pitch Yourself van Bill Faust.
http://www.bol.com/nl/s/a...GOB00200000099/index.html

De kern van het boek is dat je je transferrable assets opsomt in een soort van database, maar ook uitlegt aan de hand van meerdere situaties waarin dat aantoonbaar is. Ga je dan solliciteren dan zoek je de transferrable assets die goed bij dat bedrijf passen en zet deze in je CV.

Dus:
1: A Library of Transferable Assets (10-20)
2: A list of examples (10-15) that prove each Transferable Asset

Interessant artikel en volgens mij ook wel een interessante site:
http://blog.gazetme.com/2...your-transferable-assets/

• Aanwezig
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09-2022
Nu we toch elkaar corrigeren.. Inlevingsvermogen ontbreekt bij vele van jullie }:O Deze beste heer/mevrouw (bestaan geen vrouwen op het internet) communiceert op een bepaalde wijze dat ik best kan waarderen.

Verwijderd

Aanwezig schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:57:
Nu we toch elkaar corrigeren.. Inlevingsvermogen ontbreekt bij vele van jullie }:O Deze beste heer/mevrouw (bestaan geen vrouwen op het internet) communiceert op een bepaalde wijze dat ik best kan waarderen.
Dat klinkt logisch gezien het niet 'dat', maar 'die' moet zijn. 'Op een bepaalde wijze dat' klinkt toch ook nergens naar.... Ik vind de schrijfstijl van ts, warrig met veel overbodige stukken.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Beetje suf misschien, maar ik heb het Word-sjabloon "professionele CV" gebruikt als basis (en niet eens heel erg veel veranderd). Toch word ik vrijwel altijd uitgenodigd voor een gesprek, en krijg ik er vaak erg positieve feedback over.

Ik heb ook behoorlijke gaten in m'n cv zitten, maar als je een paar jaar verder bent, valt dat nauwelijks meer op, en nog een paar jaar verder kun je het zelfs gewoon helemaal weglaten. Die gaten heb ik ongeveer op dezelfde manier opgevuld als The Eagle:

1998 - 2005 Productie- en administratieve werkzaamheden bij div. bedrijven.

Zolang er op je CV ook maar iets staat dat wel nuttig is voor de functie waar je op solliciteert, maakt het helemaal niet uit hoe lang je bij 'n bedrijf gezeten hebt dat niet van belang is voor de functie waar je op solliciteert. En als ze er tijdens je gesprek naar vragen: "ach, ik was jong en was nog aan 't zoeken wat ik wilde". Dat mag nl.

Het is ook belangrijk dat je je CV én je sollicitatiebrief voor iedere sollictatie wijzigd: je kan dan nl. juist die dingen benoemen die voor de functie waar je op solliciteerd van belang zijn. Eigenlijk mag je brief en/of CV geen 2x hetzelfde zijn...

Maar tip blijft wel: laat je CV en sollicitatiebrief door minimaal 2-3 mensen controleren :) En wat betreft taalgebruik: hier op het forum hoeft het niet formeel, maar wel (veel) volledige zinnen (gramaticaal correct dus), in je sollicitatiebrief zul je iets formeler moeten zijn, maar volgens mij willen niet veel bedrijven meer echt formele brieven ontvangen.

offtopic:
@Aanwezig: tssk... zomaar onze vrouwelijke mods ontkennen! ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 13:23
Hier:
http://www.carrieretijger...n/sollicitatiebrief-en-cv
Kan je ook veel informatie vinden. Op het forum kan je je cv en brief posten, dan kan deze becommentarieert worden.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Awsom schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:53:
[...]

FYI: Het is menigeen :P Maar ik snap wat je bedoelt
Wordt ook wel genoemd taalverbastering en dat is haast wel een soort sport tegenwoordig vooral de Engelstalige forums. Dacht trouwens dat het hier hoofdzakelijk om IT en aanverwante onderwerpen te doen was maar enfin :) Hehe, maar we moeten wel even bij de les blijven en gelijk heb je! _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door fU_fITA op 24-02-2011 00:43 ]

• Bobmeister
fU_fITA schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:22:
[...]

Wordt ook wel genoemd taalverbastering en dat is haast wel een soort sport tegenwoordig vooral de Engelstalige forums. Dacht trouwens dat het hier hoofdzakelijk om IT en aanverwante onderwerpen te doen was maar enfin :) Hehe, maar we moeten wel even bij de les blijven en gelijk heb je! _/-\o_
Haha echt he :p. Zit zelf ook op een Engels forum en daar is een post met een hoofdletter aan het begin van een zin en een punt aan het eind erg zeldzaam :o. De taalverbastering is gigantisch :p.
Taalverbastering wordt op Nederlandse fora erg weinig gebruikt voor zover ik heb gezien. Ben daar eigenlijk ook wel blij om. :9

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Hillie schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:33:
fu_fita: Ik interview eens in de zoveel tijd kandidaten voor contractingfuncties en selecteer op basis van CV. Ik heb het topic gelezen en er is maar 1 gedachte die bij me blijft hangen: Waar heeft die jongen het in vredesnaam over? Deze post vertelt best een hoop, maar de informatie gaat verloren in een grote brei onzin en, als ik het even kort door de bocht verwoord, mooipraterij. Wat je potentieel wilt zeggen gaat gewoon verloren.

Afhankelijk van de functies waar je op solliciteert kun je de pech hebben dat er nog 100 CV's binnenkomen. Als je levensloop en kennis en vaardigheden niet snel duidelijk worden, dan zul je met wat pech in het groot archief verdwijnen.

Een crea-bea oplossing zoals Grave bedoelt kan werken, mits je in een richting zit waar dat gewaardeerd wordt. Doe je het om allerlei CV-zwaktes te maskeren, dan raad ik het niet aan. Grote ideeen moeten wel enige vorm hebben, het moet geen camouflerende rookwolk worden.
Je moet dit ook niet zien als een verkoop praatje maar juist het tegenovergestelde, dit is een verbloemde wanhoopskreet afgewisseld met veel geharrewar over een misverstand m.b.t. mijn aanvankelijke taalgebruik, in geval het je niet was opgevallen Dus niet bedoelt met als achterliggende gedachte een of andere headhunter, even cru uitgedrukt, daarmee op te geilen. Heb ooit wel met enig succes een jaartje of tien meegedraaid in die business dus lijkt het alsof je de situatie nu wel heel somber inkleurt mag ik wel zeggen.

M.a.w. je commentaar alhoewel ongetwijfeld goed bedoelt doet het piep kleine sprankje licht aan het eind van de tunnel nogal verzwakken zoals bij kaarslicht wanneer er van grote hoogte een lading olifanten poep op neerdaalt. Geen probleem verder maar ik denk toch dat je me niet helemaal goed begreep ofzo. :F

[ Voor 10% gewijzigd door fU_fITA op 25-02-2011 02:04 ]

• Hillie

Hillie

Wat wil je dan dat ik zeg: "Goed zo man! Ga zo door! Op deze manier vallen de werkgevers je huilend om de schouders, hun verloren zoon is gevonden!"? Kan ook, maar ik heb geen zin om om de hete brei heen te draaien. :)

Wat is precies het doel wat je wilt bereiken? In 1 zin liefst. :)

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Hillie schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 01:49:
Wat wil je dan dat ik zeg: "Goed zo man! Ga zo door! Op deze manier vallen de werkgevers je huilend om de schouders, hun verloren zoon is gevonden!"? Kan ook, maar ik heb geen zin om om de hete brei heen te draaien. :)

Wat is precies het doel wat je wilt bereiken? In 1 zin liefst. :)
Nee, begrijp me niet verkeerd, ik stel je eerlijkheid zeker wel op prijs alleen het opbouwende gedeelte moet ik nog zien te ontdekken. Het is laat misschien zie het morgen allemaal wat rooskleuriger. Met name het rooskleurige vind ik momenteel nogal lastig in te schatten vooral met oog op die bedwelmde rookwolk (vol met gifgas?) waar je het over had die een soort virtual reality CV zou moeten camoufleren? Vergeet niet, ik ben ook maar een doorsnee burger die zijn medemens liefst geen enkele vorm van geweld wil aandoen anders had ik net zo goed zakkenoller kunnen worden. Het gaat mij slechts om een vraagstuk i.v.m. een nogal groot gat in m'n CV te overwinnen waarbij ik herhaaldelijk aangaf genoegen te nemen met een simpele instap functie en hoe daarmee om te gaan gezien de achteruitgang wegens overmacht situatie destijds (ziekte partner). Dat bedoelde ik dus eigenlijk te zeggen. :F

[ Voor 19% gewijzigd door fU_fITA op 24-02-2011 02:20 ]

• Hillie

Hillie

OK, waarom verpak je dat doel nu weer in een hoop tekst? Ik moest me ertoe zetten het door te lezen.

Formuleer voor jezelf wat je wilt, op wat voor functies je wilt solliciteren. Schrijf dan een CV. Pak dan je beoogde functies en leg die naast je CV. Ga schrappen en ordenen. Meld je mantelzorgperiode gewoon, niks om je voor te schamen (!!) en het is gewoon onderdeel van je levensloop. Zorg verder dat je kort en bondig formuleert en niet in oeverloos gelul vervalt.

Heb je de tekst een beetje klaar, pak dan een net CV template en giet het geheel daarin. Als dat er netjes uitziet dan komt het leuk binnen en loop je meer kans dat men het leest.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Hillie schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 02:27:
OK, waarom verpak je dat doel nu weer in een hoop tekst? Ik moest me ertoe zetten het door te lezen.

Formuleer voor jezelf wat je wilt, op wat voor functies je wilt solliciteren. Schrijf dan een CV. Pak dan je beoogde functies en leg die naast je CV. Ga schrappen en ordenen. Meld je mantelzorgperiode gewoon, niks om je voor te schamen (!!) en het is gewoon onderdeel van je levensloop. Zorg verder dat je kort en bondig formuleert en niet in oeverloos gelul vervalt.

Heb je de tekst een beetje klaar, pak dan een net CV template en giet het geheel daarin. Als dat er netjes uitziet dan komt het leuk binnen en loop je meer kans dat men het leest.
Ik dacht dat je me een beetje onder vuur nam, wellicht onbedoeld dat weet ik niet.

Dit is dus de kern v/h verhaal:

Het vraagstuk i.v.m. een groot gat in m'n CV te overwinnen waarbij ik genoegen neem met een relatief eenvoudige instap functie en hoe daarmee om te gaan gezien ik een tijd mantelzorger voor m'n partner ben geweest.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Hillie schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 02:27:

Daar nog even aan toevoegen dat die net Template een kick-ass idee is en dat wanneer je leven wegens omstandigheden regelrecht richting het stenen tijdperk wordt gebombardeerd je dat niet altijd klip en klaar en broodnuchter kunt verklaren of formuleren alsof je een boodschappenlijstje voor de Albert H**ijn (oeps geen reclame!) aan het schrijven bent.

Hoop daarom ook dat zoiets je bespaard zal blijven anders zou je wel weten waar ik het over had en waarom daar dan wat tekst en uitleg (al is het maar om het e.e.a. van je af te schrijven) aan vooraf kan gaan ten einde zo een bende weer enigszins op 'n rijtje zien te krijgen.

Neemt desondanks niet weg dat een sec zakelijk kijk op dit soort dingen wel de eindbestemming is want we moeten ook verder in het leven. Merci Beaucoup!

[ Voor 9% gewijzigd door fU_fITA op 24-02-2011 12:58 ]

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Veel lof aan allen voor de behulpzame en begripvolle teksten in dit verband, mijn dank is groot!

Verwijderd

Aanwezig schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:57:
WAT?! Geen vrouwen op het internet?
*sigh*

Aan de TS:
Heb niet alles hier gelezen, maar wil je een nieuw CV maken?
Wil je feedback op je CV? Stuur gerust door als je een check wilt. Naast HR/ Recruitment automatisering zit ik al bijna 10 jaar in de operationele Werving & Selectie (want dat vind ik leuk! ) dus ik kan je eventueel aangegeven wat voor gevoel je CV opwekt en wat je kunt verbeteren.

Maar even kort: een CV moet een eerlijke, chronologische weergave zijn MAAR mag niet teveel informatie bevatten. Je moet prikkels geven aan de lezer van je CV om je te willen uitnodigen en je vragen in persoon te stellen. En alsjeblieft: als je niet solliciteert op een creatieve, marketing/communicatie gerelateerde functie of iets anders waarbij het geaccepteerd is dat je crea moet doen, ga dan niet je CV zitten pimpen met kleurtjes en ander geleuter. Maak je brief ook niet te lang. Gebruik formats uit Word, online en ga er mee klieren.

T.a.v. je vraagstuk:
Het vraagstuk i.v.m. een groot gat in m'n CV te overwinnen waarbij ik genoegen neem met een relatief eenvoudige instap functie en hoe daarmee om te gaan gezien ik een tijd mantelzorger voor m'n partner ben geweest.
Vermeld het. Niet te uitgebreid. Verwoord het zakelijk, maar benoem het. Het zegt iets over jou als mens en je moet het zo brengen dat een potentiële werkgever niets anders kan dan er naar vragen.
Het is geen issue namelijk.

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-10 08:41
- Eerst en vooral: wees eerlijk in je CV. Anders val je vroeg of laat door de mand.

- Wees positief / neutraal ten op zichte van je tijdelijke ongeschoolde baantjes. Schrijf wat je verantwoordelijkheden waren en wat je geleerd hebt. Negatief zijn over ongeschoolde k*tjobs scoort heel slecht
bij recruiters. Jij vindt die jobs misschien hersenloos, maar denk eens 2x na er is wel altijd iets dat je geleerd hebt of een bepaalde sector waarmee je in aanraking kwam.

- Het gat in je IT CV zal opvallen, maar als je uitlegt waarom zal dit in de meeste gevallen niet negatief gezien worden. Ik denk dat zelfs de meeste recruiters dit als een positieve eigenschap van je zullen zien: je bent bereid je in te zetten voor anderen, tijdelijk "mindere jobs" op je te nemen. Dit getuigd van verantwoordelijkheid.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
DinoBe schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:54:
- Eerst en vooral: wees eerlijk in je CV. Anders val je vroeg of laat door de mand.
Gelukkig dan maar dat er zover mij bekend is in ieder geval, geen Pinokioneus aan te pas hoeft te komen wanneer het om een soort basis IT job gaat, althans dat hoop ik dan wel, anders is dat voor mij geen optie om de simpele reden dat ik zoiets er niet voor over heb. desnoods help desk dan maar, maak me gek!

Oke een leugentje om bestwil ala, kan ook eigenlijk niet maar goed, komt bij, iedereen kent via via toch wel iedereen zo'n beetje binnen zo'n wereldje.Dus hoe lang kun je dat soort ongein dan uithouden vraag ik me af als je het op zo'n manier wil spelen?

Dit was met oog op de nodige inspiratie op te doen m.b.t. hoe dit aan te pakken zonder bij mezelf en anderen mogelijke vraagtekens op te roepen. Het is immers onbekend vaarwater waarin ik me in begeef en wist ik daar wegens onwennigheid moeilijk een mouw aan te passen.
- Wees positief / neutraal ten op zichte van je tijdelijke ongeschoolde baantjes. Schrijf wat je verantwoordelijkheden waren en wat je geleerd hebt. Negatief zijn over ongeschoolde k*tjobs scoort heel slecht
bij recruiters. Jij vindt die jobs misschien hersenloos, maar denk eens 2x na er is wel altijd iets dat je geleerd hebt of een bepaalde sector waarmee je in aanraking kwam.
Mee eens, het lijkt me vooral zaak om die periode eerst een plek te geven zodat ik het kan afsluiten en ik er vrede mee kan hebben ten einde dit ook richting anderen uit te kunnen stralen, en vooral geen hoge eisen te stellen aan wat voor soort werk er nog te doen valt.

Een kinderhand is snel gevuld dus zolang het maar in de verste verte enigszins doet denken aan m'n oude vertrouwde IT'er sfeertje zou ik het allang prima vinden. Je weet wel, zo'n stoffig grijs hok met een paar server kasten die zachtjes brommen op de achtergrond met van die lelijke TL buizen aan het plafond en een kast vol met een zooitje verouderde hardware bende en waar ik ten minste in nog wat van die hectische ITer uitdagingen en avonturen verzeild kan raken. En wie weet, eenmaal op gang gekomen is er dan op termijn iets ontstaan op basis waarvan valt voort te borduren richting iets dat verdacht veel lijkt op een soortement perspectief.
- Het gat in je IT CV zal opvallen, maar als je uitlegt waarom zal dit in de meeste gevallen niet negatief gezien worden. Ik denk dat zelfs de meeste recruiters dit als een positieve eigenschap van je zullen zien: je bent bereid je in te zetten voor anderen, tijdelijk "mindere jobs" op je te nemen. Dit getuigd van verantwoordelijkheid.
Dat is wellicht een voorbeeld van hoe de zaak misschien op een positievere manier bekeken zou kunnen worden en zou het wellicht het proberen waard zijn om dat in ieder geval maar eens op de proef te stellen. Gracias mucho!

• demichel
  • Laatst online: 05-02-2024
Probeer eens je zinnen van 250 woorden met 6 bijzinnen te converteren in zinnen van maximaal 20 woorden, zonder bijzinnen.

Verdeel ook je posts in paragrafen. Dat leest makkelijker.

Dank.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

demichel schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:48:
Probeer eens je zinnen van 250 woorden met 6 bijzinnen te converteren in zinnen van maximaal 20 woorden, zonder bijzinnen.

Dank.
Maar geef toe dat ie van ver is gekomen, gegeven de startpost ;)

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
demichel schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:48:

Dank.
Ik heb inderdaad wel de neiging zinnen wat langer aan elkaar vast te breien dan de meesten, dacht dat het echter onder het mom van een eigen signatuur gekenmerkt door een bepaalde schrijfstijl wel zou kunnen.

Zo heb ik bijvoorbeeld tevens de gewoonte tijdens het eten van b.v. een bord Spaghetti Bolognese om de pasta dus niet te snijden op het bord maar juist daarvoor de Italiaanse methode toe te passen, d.w.z. geheel ongesneden rondom de vork met een draaiende beweging.

Kwestie van smaak misschien of alsnog een definitieve onvoldoende voor het proefwerk Nederlands?

• Hillie

Hillie

Dat werkt niet, vooral niet doordat er fouten inzitten. Plus je komt daarmee op dat rookgordijn wat ik eerder meldde: Wat probeer je te verbergen? Dat zou mijn eerste gedachte zijn als ik een brief met zulk taalgebruik zou ontvangen. De tweede gedachte is dan bij de volgende brief, omdat de jouwe op het stapeltje afwijzingen gaat. Dat klinkt wellicht lomp, maar ik denk dat het vooral tegen je werkt.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:51:
[...]

WAT?! Geen vrouwen op het internet?
*sigh*

Aan de TS:
Heb niet alles hier gelezen, maar wil je een nieuw CV maken?
Wil je feedback op je CV? Stuur gerust door als je een check wilt. Naast HR/ Recruitment automatisering zit ik al bijna 10 jaar in de operationele Werving & Selectie (want dat vind ik leuk! ) dus ik kan je eventueel aangegeven wat voor gevoel je CV opwekt en wat je kunt verbeteren.

Maar even kort: een CV moet een eerlijke, chronologische weergave zijn MAAR mag niet teveel informatie bevatten. Je moet prikkels geven aan de lezer van je CV om je te willen uitnodigen en je vragen in persoon te stellen. En alsjeblieft: als je niet solliciteert op een creatieve, marketing/communicatie gerelateerde functie of iets anders waarbij het geaccepteerd is dat je crea moet doen, ga dan niet je CV zitten pimpen met kleurtjes en ander geleuter. Maak je brief ook niet te lang. Gebruik formats uit Word, online en ga er mee klieren.

T.a.v. je vraagstuk:
[...]

Vermeld het. Niet te uitgebreid. Verwoord het zakelijk, maar benoem het. Het zegt iets over jou als mens en je moet het zo brengen dat een potentiële werkgever niets anders kan dan er naar vragen.
Het is geen issue namelijk.
Je aanbod komt bij mij, alhoewel onverwacht, uitnodigend over Wendy dus zou ik dat bij voorbaat zeker niet zomaar afslaan en is de kans zelfs aanwezig dat ik daar wel dankbaar gebruik van zou willen maken.

Kan ik me zo voorstellen, wat dit onderdeel betreft althans, dat het misschien beter in het kader van een soort onderonsje zou kunnen plaatsvinden? want het idee om zoiets en plein publique te doen lijkt me niet echt verstandig i.v.m. de "privé" neem ik aan.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Hillie schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:45:
Dat werkt niet, vooral niet doordat er fouten inzitten. Plus je komt daarmee op dat rookgordijn wat ik eerder meldde: Wat probeer je te verbergen? Dat zou mijn eerste gedachte zijn als ik een brief met zulk taalgebruik zou ontvangen. De tweede gedachte is dan bij de volgende brief, omdat de jouwe op het stapeltje afwijzingen gaat. Dat klinkt wellicht lomp, maar ik denk dat het vooral tegen je werkt.
Dit is een forum en schrijf ik hier toch anders maar desondanks valt het niet mee om een weg te banen tussen te slecht Nederlands enerzijds, en anderzijds wanneer ik het taalgebruik niveau dan wat opschroef met het idee de geuite behoeftes tegemoet te komen wekt dat op zijn beurt weer argwaan op.

Moeilijk moeilijk, want het laatste wat ik zou willen wanneer ik een potentiële werkgever zou aanschrijven is argwaan op mezelf afroepen. Ik kan me daarom voorstellen dat het naar alle waarschijnlijkheid raadzaam zou zijn om in zo'n geval dus veel kortere zinnen te gebruiken. Want argwaan is namelijk hoogst onwenselijk vooral wanneer deze volstrekt ongegrond is en slechts is gebaseerd op het soort taalgebruik dat iemand hanteert.

[ Voor 55% gewijzigd door fU_fITA op 25-02-2011 01:04 ]

• Roenie
  • Niet online
fU_fITA schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 00:04:
Dit is een forum en schrijf ik hier toch anders maar desondanks valt het niet mee om een weg te banen tussen te slecht Nederlands enerzijds, en anderzijds wanneer ik het taalgebruik niveau dan wat opschroef met het idee de geuite behoeftes tegemoet te komen wekt dat op zijn beurt weer argwaan op.

Moeilijk moeilijk, want het laatste wat ik zou willen wanneer ik een potentiële werkgever zou aanschrijven is argwaan op mezelf afroepen. Ik kan me daarom voorstellen dat het naar alle waarschijnlijkheid raadzaam zou zijn om in zo'n geval dus veel kortere zinnen te gebruiken. Want argwaan is namelijk hoogst onwenselijk vooral wanneer deze volstrekt ongegrond is en slechts is gebaseerd op het soort taalgebruik dat iemand hanteert.
Even een misvatting uit de wereld helpen: je schroeft het taalgebruik helemaal niet op.

Integendeel, wollig taalgebruik vol met bijzinnen maakt een tekst onleesbaar voor de doelgroep en dus slecht. Een potentiële werkgever leest dan ook niet verder dan de eerste alinea. De roep hier op goed Nederlands is hier dus de vraag om een duidelijk verhaal waarin de lezer de weg kan vinden, zonder archaïsch taalgebruik dus.

Sommige mensen denken dat dit taalgebruik je slimmer doet overkomen. Wel, afhankelijk van de doelgroep kan het je juist dommer doen overkomen en denken mensen zelfs dat je iets verbergt achter die brei van woorden. Een goed voorbeeld is je reactie op WendyVBass waarin je schrijft:
fU_fITA schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:51:
Je aanbod komt bij mij, alhoewel onverwacht, uitnodigend over Wendy dus zou ik dat bij voorbaat zeker niet zomaar afslaan en is de kans zelfs aanwezig dat ik daar wel dankbaar gebruik van zou willen maken.

Kan ik me zo voorstellen, wat dit onderdeel betreft althans, dat het misschien beter in het kader van een soort onderonsje zou kunnen plaatsvinden? want het idee om zoiets en plein publique te doen lijkt me niet echt verstandig i.v.m. de "privé" neem ik aan.
Waarbij je dus het volgende bedoelt:
Wendy, bedankt dat je me wilt helpen. Ik kom daar waarschijnlijk op terug via een DM, want door het persoonlijke karakter lijkt me dat niet zo prettig via het forum.
Nu moet je op zich natuurlijk zelf weten wat en hoe je schrijft. Bedenk echter wel dat dit consequenties heeft met betrekking tot hoe mensen je zien en in hoeverre ze je willen helpen. Dat geldt op dit forum, maar ook bij het zoeken naar werk.

offtopic:
Probeer te vermijden dat je verschillende postings maakt vlak na elkaar. Zet ze liever je reacties op verschillende mensen in één posting.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:18
Nog een tip: Werk van het heden naar het verleden. Het meest recente (werk/studie) zet je bovenaan in je CV.
Beperk het gebruik van afkortingen in je brief/cv en schrijf woorden aan elkaar.

My favorite programming language is solder.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Roenie schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:09:
[...]
Even een misvatting uit de wereld helpen: je schroeft het taalgebruik helemaal niet op.

Integendeel, wollig taalgebruik vol met bijzinnen maakt een tekst onleesbaar voor de doelgroep en dus slecht. Een potentiële werkgever leest dan ook niet verder dan de eerste alinea. De roep hier op goed Nederlands is hier dus de vraag om een duidelijk verhaal waarin de lezer de weg kan vinden, zonder archaïsch taalgebruik dus.

Sommige mensen denken dat dit taalgebruik je slimmer doet overkomen. Wel, afhankelijk van de doelgroep kan het je juist dommer doen overkomen en denken mensen zelfs dat je iets verbergt achter die brei van woorden. Een goed voorbeeld is je reactie op WendyVBass waarin je schrijft:

[...]

Waarbij je dus het volgende bedoelt:

[...]

Nu moet je op zich natuurlijk zelf weten wat en hoe je schrijft. Bedenk echter wel dat dit consequenties heeft met betrekking tot hoe mensen je zien en in hoeverre ze je willen helpen. Dat geldt op dit forum, maar ook bij het zoeken naar werk.

offtopic:
Probeer te vermijden dat je verschillende postings maakt vlak na elkaar. Zet ze liever je reacties op verschillende mensen in één posting.
Er zou een icoontje moeten zijn die helemaal in een deuk ligt want die mis ik momenteel heel erg in het rijtje. Het is dus niet mijn bedoeling mensen vijandig te maken jegens mijn persoon of of mensen jegens mijn persoon in het harnas in te jagen. Kan me namelijk geen enkele reden voorstellen waarom dat handig of constructief zou zijn. Waarom zou ik bij mensen allerlei minachtende gevoelens willen oproepen vraag ik me dan af als ik daar specifiek naar op zoek zou zijn? Mijn taalgebruik schijnt dat dus wel te bewerkstelligen volgens jou. Het was mijn bedoeling helemaal niet was om een cursus Nederlandse taal hier te volgen zoals ik eerder beschreef. Is mij er desondanks op gewezen dat ik ongeveer moet schrijven zoals ik dat nu doe in deze paragraaf. Ik begon TS alhoewel onbewust met een nonchalante schrijfstijl en was er best veel protest daarover. Nu is het te wollig en overdreven met het idee slim over te komen om mijn domheid te verhullen of verbloemen. Er zijn tevens mensen die hun dag gewoon niet hebben zonder van grote hoogte op iemand anders neer te kijken of iemand te vernederen of iemand compleet af te z*iken. Je moet niet vergeten dat zoiets ook een rol kan spelen en is mijn vraag of mijn manier van schrijven nu dan beter is volgens jou? Ik betwijfel het ten zeerste want sadisme schijnt een verslavende werking te hebben en is een eigenschap hetgeen diep verankerd ligt in iemands karakterstructuur.

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dus Roenie slaat de nagel op de kop, en vervolgens beschuldig je hem van sadisme? In heel zijn post zat geen enkele belerende toon. Hij doet zelfs suggesties hoe je het in de toekomst beter zou doen.

Je schrijft zinnen zoals: "Het was mijn bedoeling helemaal niet was om een cursus Nederlandse taal hier te volgen zoals ik eerder beschreef.", en voelt je vervolgens aangevallen als iemand er wat van zegt? In dit voorbeeld gaat het enkel over een vergeten woord, maar elke zin heb je wel iets anders wat mis gaat.

Denk eens aan de uitspraak "If it looks like a duck and quaks like a duck, it probably is a duck." Waarmee ik maar wil zeggen dat als iedereen je schrijfstijl warrig en onorthodox vindt, dat je schrijfstijl dat ook effectief is.

Weet je; ergens begrijp ik je nog wel. Je hebt de afgelopen jaren alle stront van de wereld op je dak gehad. Je hebt je leven on hold gezet om voor je partner te zorgen. Alle respect daarvoor, want dat is bewonderenswaardig. Maar zoals je zelf al zei: ga verder met je leven. Je komt hier om advies vragen, en dat heb je ook gekregen. Verschillende personen hier hebben je tips gegeven, zowel voor het opstellen van je nieuwe CV als voor het verbeteren van je schrijftstijl. Leg dat dan ook niet naast je neer. Snap out of it, en besef dat mensen je hier hulp aanbieden en je niet aanvallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Little Bear op 25-02-2011 10:50 ]

Life is simple, make choices, don't look back...

• Roenie
  • Niet online
fU_fITA schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:07:
Er zou een icoontje moeten zijn die helemaal in een deuk ligt want die mis ik momenteel heel erg in het rijtje. Het is dus niet mijn bedoeling mensen vijandig te maken jegens mijn persoon of of mensen jegens mijn persoon in het harnas in te jagen. Kan me namelijk geen enkele reden voorstellen waarom dat handig of constructief zou zijn. Waarom zou ik bij mensen allerlei minachtende gevoelens willen oproepen vraag ik me dan af als ik daar specifiek naar op zoek zou zijn? Mijn taalgebruik schijnt dat dus wel te bewerkstelligen volgens jou. Het was mijn bedoeling helemaal niet was om een cursus Nederlandse taal hier te volgen zoals ik eerder beschreef. Is mij er desondanks op gewezen dat ik ongeveer moet schrijven zoals ik dat nu doe in deze paragraaf. Ik begon TS alhoewel onbewust met een nonchalante schrijfstijl en was er best veel protest daarover. Nu is het te wollig en overdreven met het idee slim over te komen om mijn domheid te verhullen of verbloemen. Er zijn tevens mensen die hun dag gewoon niet hebben zonder van grote hoogte op iemand anders neer te kijken of iemand te vernederen of iemand compleet af te z*iken. Je moet niet vergeten dat zoiets ook een rol kan spelen en is mijn vraag of mijn manier van schrijven nu dan beter is volgens jou? Ik betwijfel het ten zeerste want sadisme schijnt een verslavende werking te hebben en is een eigenschap hetgeen diep verankerd ligt in iemands karakterstructuur.
Ik ben een beetje in dubio of ik hier serieus op in moet gaan of niet. Ik doe het toch :)

Wie noem je eigenlijk een sadist? Jezelf? Of degenen die je willen helpen?

Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat je iets bent of verhult, maar dat mensen een bepaalde indruk van je krijgen naar aanleiding van je schrijfstijl. Dat kan voor je werken, maar zeker ook tegen je. Het is afhankelijk van je publiek, doel en kanaal. Pas je stijl daar dan ook op aan.

Op FOK schrijf je anders dan hier. Met sms schrijf je anders dan in een handgeschreven brief. En voor een sollicitatiebrief en CV hanteer je ook weer een andere ' tone of voice' dan wanneer je je maten uitnodigt voor een etentje. Het maakt ook nog eens uit of je bij Shell wilt werken of bij Ikea? Kortom, kijk naar het kanaal, het publiek en het doel.

Daarnaast kun je ook in zijn algemeenheid veel aan je tekst verbeteren. Bijvoorbeeld door witregels te plaatsen. Je gebruikt hierboven al minder bijzinnen, maar ook je woordkeuze kan de boel onnodig lastig maken. Het woord ' jegens' bijvoorbeeld is dan wel niet lastig, maar wel een beetje gedateerd en om het dan twee keer in één zin te gebruiken...

Zie een tekst als een ritje met de auto waarbij je verkeers- en routeborden tegenkomt. De manier hoe je die borden plaatst maakt of iemand zich wel of niet een weg kan banen en snel en veilig (begrijpelijk zonder misverstanden) op de plaats van bestemming (doel van de tekst) aan kan komen.

[eierenloopmodus]Disclaimer: het volgende zeg ik niet om je af te zeiken of je te beledigen, maar je tekst hierboven loopt niet lekker en doet me denken aan een tekst die ik door Babelfish haal.[/eierenloopmodus]

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Roenie schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:05:
[...]
Ik ben een beetje in dubio of ik hier serieus op in moet gaan of niet. Ik doe het toch :)

Wie noem je eigenlijk een sadist? Jezelf? Of degenen die je willen helpen?

Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat je iets bent of verhult, maar dat mensen een bepaalde indruk van je krijgen naar aanleiding van je schrijfstijl. Dat kan voor je werken, maar zeker ook tegen je. Het is afhankelijk van je publiek, doel en kanaal. Pas je stijl daar dan ook op aan.

Op FOK schrijf je anders dan hier. Met sms schrijf je anders dan in een handgeschreven brief. En voor een sollicitatiebrief en CV hanteer je ook weer een andere ' tone of voice' dan wanneer je je maten uitnodigt voor een etentje. Het maakt ook nog eens uit of je bij Shell wilt werken of bij Ikea? Kortom, kijk naar het kanaal, het publiek en het doel.

Daarnaast kun je ook in zijn algemeenheid veel aan je tekst verbeteren. Bijvoorbeeld door witregels te plaatsen. Je gebruikt hierboven al minder bijzinnen, maar ook je woordkeuze kan de boel onnodig lastig maken. Het woord ' jegens' bijvoorbeeld is dan wel niet lastig, maar wel een beetje gedateerd en om het dan twee keer in één zin te gebruiken...

Zie een tekst als een ritje met de auto waarbij je verkeers- en routeborden tegenkomt. De manier hoe je die borden plaatst maakt of iemand zich wel of niet een weg kan banen en snel en veilig (begrijpelijk zonder misverstanden) op de plaats van bestemming (doel van de tekst) aan kan komen.

[eierenloopmodus]Disclaimer: het volgende zeg ik niet om je af te zeiken of je te beledigen, maar je tekst hierboven loopt niet lekker en doet me denken aan een tekst die ik door Babelfish haal.[/eierenloopmodus]
Je mag me gerust serieus nemen want dat doe ik immers ook ten alle tijden. Wanneer je echter commentaar geeft moet je bij jezelf wel even een voorstelling ervan kunnen maken m.b.t. hoe dat bij een ander overkomt.

Daarmee bedoel ik dat je niet minder goud eerlijk hoeft te zijn maar het kan ook zonder iemands integriteit vol deuken achter te laten. Tevens is het volgens mij zo dat met behulp van een zeker mate van inlevingsvermogen te betrachten de kritiek die je uit wat makkelijker te verteren is voor de ander aan wie het is gericht. Dit geldt overigens niet specifiek voor jou maar is dat een observatie die in het algemeen wel een juiste observatie is bij sommige forums. Nagelaten dan de uitzonderingen die er gelukkig ook zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door fU_fITA op 25-02-2011 11:24 ]

• Roenie
  • Niet online
De vraag is waar dat aan ligt. Zijn mensen 'gemeen' of heb je zelf lange tenen.

Op een forum gaat het er anders aan toe dan irl, maar ik vind het in deze draad eigenlijk erg meevallen.

• Little Bear
  • Niet online
fU_fITA schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:13:
[...]
Tevens is het volgens mij zo dat met behulp van een zeker mate van inlevingsvermogen te betrachten de kritiek die je uit wat makkelijker te verteren is voor de ander aan wie het is gericht.
Doe jezelf nu eens een plezier. Print deze zin uit, of schrijf hem eens op. Laat hem vervolgens lezen door 10 willekeurige mensen, en observeer hoeveel er met hun wenkbrauwen fronsen.

Je zegt dat je Nederlands bent sinds 1546. Ik begin je te geloven. De grammatica regels die je gebruikt heb je blijkbaar ook rechtstreeks uit die tijd overgenomen...

Edit: Ik ben me ervan bewust dat dit wat aanvallender overkomt. Dat is ook de bedoeling, aangezien je rotsvast overtuigd blijkt te blijven van je eigen superioriteit op gebied van de Nederlandse schrijftaal. Misschien krijg je het wel door op deze manier?

[ Voor 16% gewijzigd door Little Bear op 25-02-2011 11:26 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat mij vooral in de topicstart, maar ook in de latere posts van de TS opvalt, is een flinke besmetting met de Engelse ziekte. Niet bedoeld om af te zeiken natuurlijk, maar wel iets om op te letten bij het schrijven van je CV.

Edit:
Little Bear vertoont ook de symptomen BTW.

[ Voor 10% gewijzigd door u_nix_we_all op 25-02-2011 11:30 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

fU_fITA schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:13:
[...]
Je mag me gerust serieus nemen want dat doe ik immers ook ten alle tijden.
Doe het dan ook goed, het is te allen tijde. Een beetje fancy taalgebruik op zijn tijd is best leuk, maar als je het dan fout doet maak je alleen maar jezelf belachelijk.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Roenie schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:22:
De vraag is waar dat aan ligt. Zijn mensen 'gemeen' of heb je zelf lange tenen.

Op een forum gaat het er anders aan toe dan irl, maar ik vind het in deze draad eigenlijk erg meevallen.
Natuurlijk is die vraag van toepassing en op forums gaat het er soms wild aan toe. Het is mijn ervaring daar juist op geen enkele manier aan toe te geven anders begeef ik me op een hellend vlak hetgeen volledig zinloos en doelloos is.

Daarentegen de woorden dom en rookscherm in de mond te nemen vind ik toch wel redelijk cru mem part of het op een forum gebeurt of irl. Alhoewel wanneer het in wat klantvriendelijker cadeaupapier verpakt zou zijn je iemand er best wel op mag wijzen dat hij of zij nogal dom overkomt of bezig is zichzelf als iemand anders voor te doen dan wie hij of zij daadwerkelijk is :)

Uiteindelijk moet toch van alles bespreekbaar zijn vooral wanneer de achterliggende gedachte is iemand ergens over wakker te schudden en iets is waarmee je iemand van dienst zou kunnen zijn.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
SeatRider schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:29:
[...]

Doe het dan ook goed, het is te allen tijde. Een beetje fancy taalgebruik op zijn tijd is best leuk, maar als je het dan fout doet maak je alleen maar jezelf belachelijk.
Wat mij betreft blijft het gewoon ten alle tijden want dat zeggen bijna alle mensen die ik dagelijks tegenkom. Dus dan is half NL belachelijk en dat zijn we ook maar dat is een andere topic.

Neemt niet weg dat ik je rode streep op prijs stel, de Nederlandse taal moeten we te allen tijde in stand proberen te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door fU_fITA op 25-02-2011 12:03 ]

• Little Bear
  • Niet online
En laat dat nu net het punt zijn dat hier aangehaald wordt. Jij schrijft zoals je spreekt, en dat kan gewoon niet volgens de regels van de kunst.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Little Bear schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:38:
En laat dat nu net het punt zijn dat hier aangehaald wordt. Jij schrijft zoals je spreekt, en dat kan gewoon niet volgens de regels van de kunst.
Ehum...
Neemt niet weg dat ik je rode streep op prijs stel, de Nederlandse taal moeten we te allen tijde in stand proberen te houden.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Little Bear schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:24:
[...]

Doe jezelf nu eens een plezier. Print deze zin uit, of schrijf hem eens op. Laat hem vervolgens lezen door 10 willekeurige mensen, en observeer hoeveel er met hun wenkbrauwen fronsen.

Je zegt dat je Nederlands bent sinds 1546. Ik begin je te geloven. De grammatica regels die je gebruikt heb je blijkbaar ook rechtstreeks uit die tijd overgenomen...

Edit: Ik ben me ervan bewust dat dit wat aanvallender overkomt. Dat is ook de bedoeling, aangezien je rotsvast overtuigd blijkt te blijven van je eigen superioriteit op gebied van de Nederlandse schrijftaal. Misschien krijg je het wel door op deze manier?
Mijn superioriteit bedoel ik zeker niet te benadrukken om de simpele rede dat deze niet bestaat en vind ik je commentaar ook zeker niet aanvallend overkomen. Een mens mag van mij alles zeggen wat men wil maar wanneer het vernederend en beledigend is vind ik dat wel minder prettig in zo een geval.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zie in jouw posts erg terug wat mijn vader ook doet: oneindig lange zinnen maken, en omdat het op papier staat moeten er dure woorden in. Dit was vroeger vast gebruikelijk, maar tegenwoordig mag ook een geschreven tekst wat minder oubollig zijn.
De politiek heeft last van hetzelfde probleem. Dat is ook net wat de politiek verweten wordt: het ambtenarentaaltje is voor de gewone mens niet meer begrijpelijk.
  • Maak je zinnen eens wat korter.
  • Verdeel één hele lange hoofdzin over meerdere kleine bijzinnen.
  • Gebruik wat minder dure woorden.
  • Maak gebruik van alinea's (witregels) om je tekst in leesbare stukken in te delen.
Voorbeeld:
fU_fITA schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:47:
[...]

Mijn superioriteit bedoel ik zeker niet te benadrukken om de simpele rede dat deze niet bestaat en vind ik je commentaar ook zeker niet aanvallend overkomen. Een mens mag van mij alles zeggen wat men wil maar wanneer het vernederend en beledigend is vind ik dat wel minder prettig in zo een geval.
Ik heb je zinnen herschreven in dit:
Het is niet mijn bedoeling mijn superioriteit te benadrukken. Deze bestaat simpelweg niet. Ik vind je commentaar dan ook zeker niet aanvallend overkomen. Een mens mag van mij alles zeggen wat men wil, zo lang het niet vernederend of beledigend is. Dat vind ik natuurlijk minder prettig.
Er staat exact hetzelfde, terwijl jouw versie simpelweg moeilijker te lezen is. Dit zijn nog maar 3 regels, maar als er nog 3 vergelijkbare regels onderstaan haken de meeste mensen af met lezen. En dat is juist wat je moet zien te vermijden, al zeker bij een sollicitatie.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• fU_fITA

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:02:
Ik zie in jouw posts erg terug wat mijn vader ook doet: oneindig lange zinnen maken, en omdat het op papier staat moeten er dure woorden in. Dit was vroeger vast gebruikelijk, maar tegenwoordig mag ook een geschreven tekst wat minder oubollig zijn.
De politiek heeft last van hetzelfde probleem. Dat is ook net wat de politiek verweten wordt: het ambtenarentaaltje is voor de gewone mens niet meer begrijpelijk.
  • Maak je zinnen eens wat korter.
  • Verdeel één hele lange hoofdzin over meerdere kleine bijzinnen.
  • Gebruik wat minder dure woorden.
  • Maak gebruik van alinea's (witregels) om je tekst in leesbare stukken in te delen.
Voorbeeld:

[...]

Ik heb je zinnen herschreven in dit:

[...]

Er staat exact hetzelfde, terwijl jouw versie simpelweg moeilijker te lezen is. Dit zijn nog maar 3 regels, maar als er nog 3 vergelijkbare regels onderstaan haken de meeste mensen af met lezen. En dat is juist wat je moet zien te vermijden, al zeker bij een sollicitatie.
Ik vind dat je hier wel een duidelijke analyse uiteen hebt gezet. En valt er in die analyse ook geen onderliggende en haatdragende lading te bespeuren. En dat is voor de persoon in kwestie die onder de loep wordt genomen een stuk prettiger lezen. Daarom zal ik daar dan ook wat beter op gaan letten. Te meer omdat tijden veranderen en mensen vandaag de dag een andere manier van geschreven communicatie gewend zijn en verwachten.

En als ik dus wil integreren na een langdurige afwezigheid is het daarom zaak een keuze te maken op dit punt. Het laatste in verband met rekening te kunnen houden met anderen. Omdat mensen mijn taalgebruik anders als storend en stuitend zouden ervaren wanneer ik me zou blijven vastbijten in verouderde gewoontes.

(P.S, Hoe was die bovenstaande tekst, iets beter?)

Pagina: 1 2 Laatste