Toon posts:

Philips speelt audio cdr's niet goed af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Philips DCM713 hifisysteem. Leuk ding, maar hij heeft een probleem met zelfgebrande audio-cd's: hij mist de eerste seconde... Hij fade elk nummer in, lijkt wel. De gebrande cd's doen het prima op de computer en in mijn autoradio (JVC KD-R 711) en op een oude (!) Sony stereoset op mijn werk en in de dvd-speler... En het maakt niet uit of ik de cd's brand op Vista, Windows 7 of Mac OSX, dus allemaal met andere programma's. De Philips DCM713 fade in...!

Ik heb de handleiding doorgeploeterd maar daar staat natuurlijk niets in. En Googelen levert ook geen bruikbaar antwoord op. Ik lees wel info over het toevoegen van een mini-pauze voor elk nummer dat je wilt gaan branden op een audio-cd, maar... alle spelers doen het goed, behalve die Philips, dus het lijkt mij dat mijn software (Nero op de PC en de nieuwste Toast op de Mac) de rommel goed genoeg brand.

Ik zou willen weten of dit een of andere Philips instelling of tekortkoming is... Kan ik hier iets aan doen? De reden dat het wat dringend wordt, is dat mijn zoon een cd wil uitgeven in eigen beheer (kleine oplage, 100 exemplaren) en natuurlijk doet de 'master'-cd daarvan het ook niet goed op de Philips... en ik wil HONDERD procent zeker weten dat het aan de Philips ligt... want anders krijg je straks allemaal lui die de cd niet goed kunnen afspelen op hun speler... alhoewel ik me dat niet echt kan voorstellen, want op alle andere apparatuur die ik geprobeerd heb, werkt de cdr prima... Los daarvan: het is mega-irritant en ik wil gewoon weten of er wat aan te doen is...

Iemand anders die toevallig hetzelfde systeem heeft en dus ook hetzelfde probleem...? Of moet ik voor de zekerheid voor elk nummer op de cd een mini-pauze inlassen...? (Geen idee of dat kan: dan zal ik alle wavs opnieuw moeten aanmaken vrees ik... maar dat wordt een ander verhaal).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hij staat niet op shuffle ofzo ? dat hij die vloeiend over kan laten gaan

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 22-02-2011 19:26 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helemaal standaard alles...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen Philips ook maar even gebeld en die zegt dat het niet aan het apparaat ligt en dat ik het zelf maar verder moet uitzoeken. Fijne service. Nu zit ik dus met een apparaat dat gewoon geen zelf samengestelde cd's kan afspelen... :X En mijn zoons maken veel cd's, dus da's balen... Ik had eerder trouwens al het probleem dat de iPod van mijn zoon die zou moeten werken met de dock in dit ding niet wordt herkend... en dat was één van de hoofdredenen om juist dit apparaat te kopen...

Dus een tip: koop GEEN DCM713...!!! Dit was mijn eerste Philips audio-gerelateerde apparaat sinds de jaren '80 en dus ook maar weer mijn laatste. ;w

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 10:48 ]

Verwijderd

Wat gebeurd er als je een originele Audio CD afspeelt in de Philips?
Heb je dan hetzelfde probleem of werkt het dan wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Dan werkt het wel goed. En btw (volgens mij heb ik dat nog niet duidelijk genoeg gemaakt) het betreft hier zelfgebrande zelf samengestelde cd's! Dus cd's waarbij je in het brandprogramma diverse wav-files op een audio-cd brandt. Een kopie van een officiele cd werkt wel gewoon. Philips zegt dus dat het probleem aan mijn brand-software ligt, maar zoals gezegd heb ik diverse software op diverse platforms gebruikt en ook niet de minste software... Op een of andere manier doet de Philips wat geks bij het afspelen.

Ik heb zonet de cd op wéér een andere stereoset geprobeerd (Sony, dit keer een nieuwere set) en die doet het probleemloos. Volgens mij doet de Philips gewoon hardwarematigs iets niet helemaal lekker en is er dus niets aan te doen... tenzij Philips een software update uit gaat brengen voor de DCM713 maar dat is, lijkt mij, 0,0% kans op.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Hoe brand je de audio-cd's, track-at-once of disc-at-once?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Waarom bied je het apparaat niet gewoon ter reparatie aan? Als Philips zelf het probleem blijkbaar niet kent, zal er wel iets defect zijn denk ik. Verder kan het ook een combinatie van de manier van branden en de set zelf zijn.

Heb je al eens een ander brandprogramma geprobeerd?

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Misschien heeft het zin om met een lagere snelheid te branden?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Brandsoftware kan gewoonlijk een (beperkte) analyse weergeven van het type CD dat er in de brander zit. Wat zegt die over een originele audio-CD en wat over de eigengemaakte en zitten daar verschillen tussen? Heb je al naar software gezocht die een gedetailleerdere analyse kan geven van een optische schijf?

Je zou eens met de copy functie van brandsoftware een kopie kunnen maken van een originele audio-CD en kijken hoe die afgespeeld wordt door de Philips. En dan ook analyseren of/hoe zo'n kopie evt. anders is dan de exemplaren die je zelf maakt. Een audio-CD valt voorzover ik weet in de 'Redbook' specificatie. Daar zou je even in kunnen duiken. Wellicht dat er iets in/over te vinden is dat dit gedrag zou kunnen verklaren.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
CaptJackSparrow schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:36:
Brandsoftware kan gewoonlijk een (beperkte) analyse weergeven van het type CD dat er in de brander zit. Wat zegt die over een originele audio-CD en wat over de eigengemaakte en zitten daar verschillen tussen? Heb je al naar software gezocht die een gedetailleerdere analyse kan geven van een optische schijf?

Je zou eens met de copy functie van brandsoftware een kopie kunnen maken van een originele audio-CD en kijken hoe die afgespeeld wordt door de Philips. En dan ook analyseren of/hoe zo'n kopie evt. anders is dan de exemplaren die je zelf maakt. Een audio-CD valt voorzover ik weet in de 'Redbook' specificatie. Daar zou je even in kunnen duiken. Wellicht dat er iets in/over te vinden is dat dit gedrag zou kunnen verklaren.
. . . het betreft hier zelfgebrande zelf samengestelde cd's . . .

. . . Een kopie van een officiele cd werkt wel gewoon . . .

;)

Heb zelf problemen met een Sony DVD home theater set en zelfgebrande CD's en DVD's.
Niet opgelost, maar inmiddels een mediaspeler aangeschaft . .

[ Voor 7% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 24-02-2011 11:46 ]

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als een kopie van een originele audio-CD wel afspeelt wordt het nog belangrijker er achter te komen wat dan precies het verschil is tussen de eigengemaakte exemplaren en een originele audio-CD. Het lijkt er dan toch op dat die eigengemaakte exemplaren niet 100% voldoen aan de Redbook standaard.

Ik zit me nog af te vragen of het misschien iets anders kan zijn. Je kunt de audio weer van een eigen gebrande CD rippen en bekijken. ALS er bijv. aan het begin van het bestand een kunstmatige piek van 100% zit (die daar niet thuis hoort) die er door een of andere bug van de gebruikte software ingeslopen is dan kan ik me voorstellen dat in de gebruikte apparatuur mogelijk een beschermingscircuit/routine even 'ingrijpt' om schade aan je versterker/boxen te voorkomen. Een long-shot maar wie weet.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

ChaserBoZ_ schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:45:
. . . het betreft hier zelfgebrande zelf samengestelde cd's . . .
. . . Een kopie van een officiele cd werkt wel gewoon . . .
Dus je hebt 1 zelfgebrande CD, die in de Philips 'in-fade' en in een andere cd-speler niet?

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:47:
Ik heb ondertussen Philips ook maar even gebeld en die zegt dat het niet aan het apparaat ligt en dat ik het zelf maar verder moet uitzoeken. Fijne service. Nu zit ik dus met een apparaat dat gewoon geen zelf samengestelde cd's kan afspelen... :X En mijn zoons maken veel cd's, dus da's balen... Ik had eerder trouwens al het probleem dat de iPod van mijn zoon die zou moeten werken met de dock in dit ding niet wordt herkend... en dat was één van de hoofdredenen om juist dit apparaat te kopen...

Dus een tip: koop GEEN DCM713...!!! Dit was mijn eerste Philips audio-gerelateerde apparaat sinds de jaren '80 en dus ook maar weer mijn laatste. ;w
Ik kan me zo'n antwoord nauwelijks voorstellen.. Gebruik al jaren producten van Philips en heb best wel eens aanspraak moeten doen op hun klantenservice, dit is altijd netjes en ondersteunend verlopen. Al krijg je vaak wel eerst het verzoek, mits mogelijk, een software/firmware update te doen. Welke voor de Philips DMC713/12 nog niet te vinden is. Verder denk ik dat je het wel zoeken moet in de brand procedure, hoe gaat hij overweg met MP3 files in plaats van WAV?

Media afspelen CD , CD-R , CD-RW , MP3-CD , WMA-CD , USB Flash Drive

[CiP] Aqueum initium TJ09

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:17:
Hoe brand je de audio-cd's, track-at-once of disc-at-once?
DAO.
bram1984 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:19:
Heb je al eens een ander brandprogramma geprobeerd?
Ja, in ieder geval Nero (op PC) en Toast Titanium (Mac).
TBTL schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:21:
Misschien heeft het zin om met een lagere snelheid te branden?
Ook al gedaan. Geen effect.
CaptJackSparrow schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:09:
Als een kopie van een originele audio-CD wel afspeelt wordt het nog belangrijker er achter te komen wat dan precies het verschil is tussen de eigengemaakte exemplaren en een originele audio-CD. Het lijkt er dan toch op dat die eigengemaakte exemplaren niet 100% voldoen aan de Redbook standaard.

Ik zit me nog af te vragen of het misschien iets anders kan zijn. Je kunt de audio weer van een eigen gebrande CD rippen en bekijken. ALS er bijv. aan het begin van het bestand een kunstmatige piek van 100% zit (die daar niet thuis hoort) die er door een of andere bug van de gebruikte software ingeslopen is dan kan ik me voorstellen dat in de gebruikte apparatuur mogelijk een beschermingscircuit/routine even 'ingrijpt' om schade aan je versterker/boxen te voorkomen. Een long-shot maar wie weet.
Volgens de info zouden de programma's voldoen aan de Redbook standaard...
Zou dat rippens een kunnen proberen, maar het zou wel heel toevallig zijn (very long shot indeed) als de diverse programma's op diverse systemen zo'n fout maken...
Slonzo schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:19:
[...]

Dus je hebt 1 zelfgebrande CD, die in de Philips 'in-fade' en in een andere cd-speler niet?
Ja, maar het gaat niet om 1 zelfgebrande zelfsamengestelde cd, maar om ELKE zelfgebrande zelfsamengestelde cd.
UgotHeinzzd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:35:
[...]

Ik kan me zo'n antwoord nauwelijks voorstellen.. Gebruik al jaren producten van Philips en heb best wel eens aanspraak moeten doen op hun klantenservice, dit is altijd netjes en ondersteunend verlopen. Al krijg je vaak wel eerst het verzoek, mits mogelijk, een software/firmware update te doen. Welke voor de Philips DMC713/12 nog niet te vinden is. Verder denk ik dat je het wel zoeken moet in de brand procedure, hoe gaat hij overweg met MP3 files in plaats van WAV?

Media afspelen CD , CD-R , CD-RW , MP3-CD , WMA-CD , USB Flash Drive
Ja, en toch zei de overigens aardige mevrouw aan de lijn dat... Het kon niet liggen aan hun apparaat. Punt uit en nog een fijne dag verder.
Alle andere media spelen prima, alleen (ik herhaal nog maar weer een keer) zelfgebrande zelfsamengestelde audio cd's niet.

Enfin, ondertussen is de master cd (waarmee het verhaal begon) al naar de 'cd-drukker' dus... laten we hopen dat het aan de Philips ligt en niet meer mensen het begin van elk nummer gaan missen...

En o ja, de wavs die op de cd worden gebrand, komen van diverse pogramma's en computers, dus aan de originelen kan het eigenlijk ook niet liggen. Het is allemaal heel vreemd in ieder geval!
Pagina: 1