Toon posts:

Hulp bij videokaart aanshaf

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik zou graag wat hulp willen bij de volgende vragen, omtrend aanschaf van mijn komende videokaart,
budget is tot 290 euro, ongeveer.
en heb ik onderstaande mogelijkheden welke ik vergeleken zou willen hebben:

MSI R6950 Twin Frozr II/OC , de 2 GB met alternatieve Twinfrozr cooler,
OF 2 maal de MSI R5770 Hawk in crossfire, tevens met Twinfrozr.

hier zou ik het beste alternatief willen hebben voor mijn huidige kaart, HD 4870, ik heb een Crossfire mobo, en speel games op een 20" samsung,

wat wil ik in iedergeval met mijn kaart: toekomst zeker zijn, dx11 games draaien, misschien ooit eyefinity opstelling aanschaffen.
Beide kaarten zijn nu bij Alternate te krijgen, de een voor 289, en de ander voor 142, dus maal 2.

gaarne hier over advies, of een alternatief, met uitleg waarom...

Mijn dank is groot! Roeland

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? al eens doorgenomen, en al eens gekeken naar de adviezen in [BBG aanschaf] Videokaarten?

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, deze heb ik door gelezen, echter kan ik niet alle voors en tegens benoemen welke de bovenstaande kaarten hebben tegen over elkaar, dus daarom zou ik graag een beetje hulp hebben bij het kiezen, wanneer dit niet wenselijk is, dan mag topic uitaard verwijderd worden.

Ik hoop niemand tot last te zijn uiteraard.

Verwijderd

Wat Terw_Dan al zegt hiervoor is een speciaal topic :) Kijk is bij http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html voor de verschillen in presaties. Het komt er op neer dat de 6950 serie die je noemt idd 2x zo snel is als de 5770 op 1 gram na dus tenzei je graag CF wil voor het hoge tweak gehalte etc. Zou ik toch met 1 single card beginnen ;) Onhou ook dat niet elk spel graag met meerdere GPU's werkt en je het soms met 10% aan extra rekenkracht moet doen als je het over SLI en of CF hebt. Dat is dus 1.64 punten + 0.16 = 1.8 t.o.v. de 3.0 punten voor de 6 serie!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Sowieso hoort dit in het BBGA topic te staan, maar daarnaast: je moet geen 140 euro gaan betalen voor een HD5770, dat is geld weggooien. Mocht je je budget echt op willen maken, zou ik als ik jou was kijken naar 2 HD6850's à 160 euro / stuk, een enkele HD6950 1GB van 220 of een enkele GTX560Ti van 220.

Nogmaals, het hoort in het BBGA topic. Hetzelfde advies zou ik je daar ook gegeven hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oprecht gemeende excuses de laatste link had ik over het hoofd gezien,

Moet ik dit topic vewijderen, of laten verwijderen?

dank voor de informatie trouwens

Verwijderd

Topicstarter
topic kan weg, sorry ik zal hem in de BBGA topic plaatsen, sorry voor de overlast

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[BBG aanschaf] Videokaarten

En als je toch bezig bent:
1) graag niet 2x achter elkaar posten, gebruik de edit-knop om dingen toe te voegen aan eerdere posts.
2) niet in-topic dingen roepen over wat je met een topic wilt. Daar is het topicreport voor. Gebruik heb!

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.