Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

100% modulaire voeding

Pagina: 1
Acties:

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Goedemorgen tweakers,

Bestaan er ook 100% modulaire voedingen? Waar ook de moederbord connector bijvoorbeeld geswapt kan worden tussen 20 en 24 pins?
Samenvattend een psu waar alles los van kan en je echt enkel en alleen de benodigde kabels op aansluit.
Ik kon het niet vinden in pricewatch.

Alle hulp hierbij is welkom.

Have a nice day *O*

Gubyan

• gubyan
Geweldig, ik ga meteen ff checken!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Beide idd 100% modulair... maar die Corsair heeft volgens mij maar 1 kabel voor 20/24 pins... in de specs wordt vermeld dat er 1 ATX-connector wordt meegeleverd ;) Dan heeft de TS nog niet wat hij wil...

http://www.corsair.com/po...-series-gold-2/ax850.html

De website van Silverstone wil hier nu ff niet laden... maar ik heb sterk het vermoeden dat het bij die voeding niet veel anders zal zijn.

Ik heb een review van die voeding gevonden, helaas heeft die voeding ook maar 1 ATX-kabel

http://aphnetworks.com/re...rider_gold_st75f_g_750w/2

[ Voor 16% gewijzigd door MicGlou op 22-02-2011 10:08 ]

• gubyan
Ja, ik heb het ook gezien. Tis net niet wat ik graag zou willen, maar misschien heeft corsair nog losse kabeltjes.
Gaat ik ff naar zoeken.

• MicGlou
gubyan schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:40:
Ja, ik heb het ook gezien. Tis net niet wat ik graag zou willen, maar misschien heeft corsair nog losse kabeltjes.
Gaat ik ff naar zoeken.
Je kan uiteraard altijd vragen of ze een 2e ATX-connector willen leveren en dan knip je daar het 4pin gedeelte vanaf... Vraag&aanbod heeft denk ik weinig zin, er zullen er maar heel weinig zijn die de ATX-connector over hebben ;)

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 21:57
domme vraag mischien, maar waarom moet de ATX connector ook los kunnen? Bij mijn weten hebben alle (fullsize) moederborden tegenwoordig 24pins ATX connectors nodig.

• gubyan

• gubyan
Aragnut schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:49:
domme vraag mischien, maar waarom moet de ATX connector ook los kunnen? Bij mijn weten hebben alle (fullsize) moederborden tegenwoordig 24pins ATX connectors nodig.
Ik run een oud beestje en voor mijn "upgrade" videokaart:

pricewatch: HIS HD 4670 IceQ Native HDMI 1GB DDR3 AGP
http://www.hisdigital.com/un/product2-535.shtml

Heb ik een min 400 watt voeding nodig volgens de fabrikant, en mijn oude moederbord ax4pemax heeft een 20 pins aansluiting dus een 20+4 of 20 en separaat een 24 is wat ik zoek.
Mocht ik compleet gaan upgraden ... enkele jaren verder, dan heb ik alvast een kick ass voeding waarvan je alle kabels perfect kunt toepassen of juist weglaten, in dit geval alle pci-e en 8pins cpu.

Misschien een optisch geneuzel, maar daar ben ik wel van, geen draad teveel :+

*O*

• MicGlou
gubyan schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:14:
[...]

Ik run een oud beestje en voor mijn "upgrade" videokaart:

pricewatch: HIS HD 4670 IceQ Native HDMI 1GB DDR3 AGP
http://www.hisdigital.com/un/product2-535.shtml

Heb ik een min 400 watt voeding nodig volgens de fabrikant, en mijn oude moederbord ax4pemax heeft een 20 pins aansluiting dus een 20+4 of 20 en separaat een 24 is wat ik zoek.
Mocht ik compleet gaan upgraden ... enkele jaren verder, dan heb ik alvast een kick ass voeding waarvan je alle kabels perfect kunt toepassen of juist weglaten, in dit geval alle pci-e en 8pins cpu.

Misschien een optisch geneuzel, maar daar ben ik wel van, geen draad teveel :+

*O*
Daar wil ik toch nog wel even een andere redenatie tegenaan gooien: als je huidige systeem maximaal 400watt gebruikt en je hangt daar een voeding in van ruim 800watt... dan ga je een 'hoop' extra verstoken. Een voeding wordt pas efficient bij een bepaalde belasting, de kans is daarom groot dat de voeding bijvoorbeeld 500watt trekt om die 400 te kunnen leveren omdat er veel verlies in efficientie is. Het is daarom altijd belangrijk om een voeding te nemen die past bij je systeem, te zwak is zonde van je geld omdat je telkens een nieuwe zal moeten kopen... te sterk zal je direct niet zo snel merken, maar je stroomrekening kan wel enkele euro's hoger worden per maand. Plus dat een gepaste voeding ook een stukje minder zal kosten, een 500watt voeding is toch een stukje betaalbaarder dan een 800watt van hetzelfde merk.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:09

Wildfire

Joy to the world!

Kun je net zo goed voor de opvolger gaan, de Seasonic X-660 (heb ik zelf). Ook 100% modulair. Tsja, wel 24-pins voedingsconnector maar dat hebben ze allemaal tegenwoordig. Kan me niet herinneren ooit een voeding gezien te hebben waar je 2x een voedingskabel kreeg, de meeste werken met een 20+4 connector.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

mvh

State Governor

gubyan schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:14:
[...]
Heb ik een min 400 watt voeding nodig volgens de fabrikant
Ik ook, voor een 5450 wordt ook zo'n 400 W aangeraden. Alleen trekt de hele PC onder volle belasting (CPU én grafisch 100%) nog geen 150 W, dus maak je maar niet te snel zorgen :). Zie ook het voedingen-topic, [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 21:57
Bij mijn be quiet! kreeg ik een verloopbrug, van 24 pins naar 20 pins. Dit is zonder draadjes, zoals de meeste wel hebben. Vaak hebben voedingen inderdaad een 20+4 pins ATX connector.

• gubyan
De voorlopige kanshebbers:

http://tweakers.net/price.../664/247167;258768;259805

2x 750 watt en vele manieren van aansluitingen nodig mogelijk
1x 460 watt en net genoeg aansluitingen ;-)

Prijzen liggen dicht bij elkaar...
Nog even over nadenken!

[ Voor 3% gewijzigd door gubyan op 23-02-2011 20:20 ]

Pagina: 1