Wie kan mij helpen met een moederbord vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloknibor
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-04-2024
goedenavond,

Ik ben opzoek naar een moederbord maar na dagen zoeken nog steeds bijna niets gevonden en wat ik wel heb gevonden (2e hands) werd niks.

Mijn minimale eisen zijn :

- IDE (PATA) aansluiting
- SATA aansluiting
- Pentium 4 moet erop werken

als extra zou ik het ook wel mooi vinden als het een ASUS moederbord is en als hij eSATA heeft maar dit is niet perse nodig. Mijn budget (voor alleen het moederbord) is 75,00 euro.(mag 2e handszijn) ik ben van plan om een hackint0sh te maken van deze computer dus dat speelt ook nog mee.

Wie zou mij hier verder mee kunnen helpen want ik kom er niet uit.

Met vriendelijke groet,

Robin

[ Voor 7% gewijzigd door kloknibor op 20-02-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Pentium is wel heel ruim genomen.. welke socket? en wat heb je zelf gevonden door bijvoorbeeld hier op Tweakers te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloknibor
ik weet helaas niet meer dan dat het een pentium 4 (ik heb ereen van 3 GHZ en 2,33 GHZ) is :/ de letters erop zijn onleesbaar geworden en computer gaat niet meer aan dus ik kan het niet meer controleren :/ (met bijvoorbeeld CPUID) zelf had ik bijvoorbeeld de asus p5K gevonden die ook op tweakers werd aangeboden maar helaas was er 1 al gereserveerd en de andere reageerd niet :(

met vriendelijk groet,

Robin

[ Voor 4% gewijzigd door kloknibor op 20-02-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Socket(s)

* Socket 423
* Socket 478
* LGA 775
Socket 423 wordt amper gebruikt, dus ik neem aan dat je een CPU hebt die socket 478 danwel LGA 775 nodig heeft. Overige filters zoals PATA/SATA kun je zelf instellen in de pricewatch.

En anders zoek je het oude moederbord toch op in de pricewatch en kijk je welke socket deze heeft? :)

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 20-02-2011 21:46 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Nu online
http://tweakers.net/price...2f3eDtLrNS6sGzeA8aHGvtX4A

Zijn nog genoeg hoor, als je zoekt op P5K zie je dat het een 775 socket is.

pricewatch: Asrock G31M-VS2 heeft bijvoorbeeld 775, sata & pata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloknibor
CodeCaster schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:45:
[...]

Socket 423 wordt amper gebruikt, dus ik neem aan dat je een CPU hebt die socket 478 danwel LGA 775 nodig heeft. Overige filters zoals PATA/SATA kun je zelf instellen in de pricewatch.

En anders zoek je het oude moederbord toch op in de pricewatch en kijk je welke socket deze heeft? :)
de PATA/SATA filters had ik inderdaad allemaal al gevonden ;) maar ben al uren bezig om tweaker te doorzoeken :/ maar misschien moet ik even wat ruimer gaan zoeken i.p.v alleen asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
maar ligt er dus wel aan wat voor cpu het is... want de nieuwere s775 borden hebben een ander fase design dan de oude en hierdoor werken de oudere s775 cpu's er niet op..

kortom, achterhaal wat voor cpu het is, kijk op de website van fabrikanten welke moederborden hem ondersteunen en pas je zoektocht daar op aan..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloknibor
nedernakker schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:49:
maar ligt er dus wel aan wat voor cpu het is... want de nieuwere s775 borden hebben een ander fase design dan de oude en hierdoor werken de oudere s775 cpu's er niet op..

kortom, achterhaal wat voor cpu het is, kijk op de website van fabrikanten welke moederborden hem ondersteunen en pas je zoektocht daar op aan..
ik zal nog een poging wagen meer informatie van de processor te achterhalen en ik zal de naam van het oude moederbord opzoeken misschien hebben jullie daar wat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kloknibor schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:50:
[...]

ik zal nog een poging wagen meer informatie van de processor te achterhalen en ik zal de naam van het oude moederbord opzoeken misschien hebben jullie daar wat aan ;)
Mocht dat allemaal niet lukken kan je ook nog een foto maken van de achterkant van de CPU en hier posten. Kunnen wij wel zien welke socket het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-01 01:17
Hoe moet je vinden welk socket je hebt
Heeft de proccesor pinnetjes aan de onderkant?
Nee
- Het is een socket 775 proccesor. Kijk hier voor moederborden
Ja
- Is de proccesor groot (groter dan 4 cm)
- Ja
- Je hebt een socket 423 proccesor. Die zijn antiek. Kijk op markplaats
- Nee
- Je hebt een socket 478 proccesor. Die zijn nog nét niet antiek. Kijk ook op marktplaats. Sommige sites zoals Azerty hebben ze nog wel nieuw rond de €40

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloknibor
ik heb de processor schoon kunnen krijgen en op de achterkant van de 1e staat :

INTEL MC'01
PENTIUM R 4
2.80GHZ/512/533
SL6QB PHILIPPINES
7407A049

hebben jullie hier iets aan? anders maak ik even een foto ;)

identieke foto gevonden :
Afbeeldingslocatie: http://archive.64bits.se/guider/pcbyggarskola/socket478_back.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door kloknibor op 20-02-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe moeilijk is het om het sSpec nummer even door Google te halen? Dan krijg je alle info die je moet weten zo op ark.intel.com http://ark.intel.com/Product.aspx?id=27447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Nu online
het gaat, zo te zien, om socket 478.. niet om 775 dus, dus een P5K werkt sowieso niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als ik viia Google zoek naar: 2.80GHZ/512/533, zie ik gelijk dat het een 478 CPU is. Ik denk dat je 2e hands opzoek moet gaan naar een moederbord voor deze socket.
rscheper schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:58:
het gaat, zo te zien, om socket 478.. niet om 775 dus, dus een P5K werkt sowieso niet?
Een 775 moederbord past ie niet in nee.

[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 20-02-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloknibor
als het dus een 478 is begrijp ik dat die al behoorlijk oud zijn is het dan misschien verstandiger om voor 75 euro een moederbord en processor te kopen ? ik wil er wel hackint0sh opdraaien dus als het antwoord ja is kunnen jullie me dan alsnog verder helpen? en ik heb nog wel steeds IDE en SATA nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je niet per se aan een bepaalde CPU vast zit, begin dan eens met **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? door te nemen om je op weg te helpen.

Een P4 2.8 GHz is oud en traag. Ik heb er van de week eentje (tijdelijk) bij een vriendin geparkeerd, maar vergeleken met zelfs mijn notebookje (Celeron 723) is het ding nog aan de trage kant. Dus iets moderners kan echt geen kwaad, en zelfs budgetspul zal het ding in kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zie SL6QB op Wikipedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Nu online
http://tweakers.net/price...n8flTJRWSgGrUbxOqrsOcUnoA

478 moederbord met sata300?

nog meer keuze met sata150

http://tweakers.net/price...WjLZqCHe3NnjBukrxxDq_W2gU

[ Voor 34% gewijzigd door rscheper op 20-02-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kijk anders eens bij V&A naar een socket 775 moederbord + CPU en RAM. Moet meer dan genoeg te vinden zijn voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
kloknibor schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:56:
ik heb de processor schoon kunnen krijgen en op de achterkant van de 1e staat :

INTEL MC'01
PENTIUM R 4
2.80GHZ/512/533
SL6QB PHILIPPINES
7407A049

hebben jullie hier iets aan? anders maak ik even een foto ;)

identieke foto gevonden :
[afbeelding]
als je ''SL6QB PHILIPPINES'' op google zoekt, krijg je te zien dat het een socket 478 processor is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloknibor
Afbeeldingslocatie: http://applets-en-troep.cz.cc/Foto0417.jpg dit is me 2e processor iet eranders uit dus wele socket is dit dan? sorry voor de kwaliteit :/

[ Voor 93% gewijzigd door kloknibor op 20-02-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Nu online
je kunt geen verwijzing maken naar een foto op je c schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloknibor
rscheper schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:18:
je kunt geen verwijzing maken naar een foto op je c schijf :)
haha ik kon het proberen maar ik heb het al ff op een troep website van mij gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En als je eerst check images gebruikt, had je ook direct kunnen zien dat die "troep website" nog niets weergeeft ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:02
kloknibor schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:20:
[...]

haha ik kon het proberen maar ik heb het al ff op een troep website van mij gezet ;)
Werkt ook niet, zit binnen je control panel. Uploaden kan op imageshack.
RaZ schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:24:
En als je eerst check images gebruikt, had je ook direct kunnen zien dat die "troep website" nog niets weergeeft ;)
Misschien bij hem wel aangezien hij in z'n control panel ingelogd is. Maar bij de rest van de wereld in ieder geval niet.

[ Voor 35% gewijzigd door iBasch op 20-02-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloknibor
RaZ schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:24:
bij mij werkt hij gewoon hoor? het staat op me eigen website ;) hij staat bij mij gewoon in me post weergeven maar als je het nog niet kan zien kan je deze link volgen : http://img715.imageshack.us/img715/6919/foto0417x.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door kloknibor op 20-02-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloknibor
iBasch schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:25:
[...]

Werkt ook niet, zit binnen je control panel. Uploaden kan op imageshack.

[...]

Misschien bij hem wel aangezien hij in z'n control panel ingelogd is. Maar bij de rest van de wereld in ieder geval niet.
ik heb het verbeterd ;) sorry voor het ongemak hoor :P ben wel super blij dat er zo veel word gereageerd ahd ik niet verwacht :O maar me vorige post is verbeterd dus zien jullie het plaatje nu wel? anders hier nogmaals de link ;) : http://img715.imageshack.us/i/foto0417x.jpg/

[ Voor 3% gewijzigd door kloknibor op 20-02-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:56
Als dat geen pinnetjes zijn is het een LGA775, maar de foto is verschrikkelijk wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloknibor
MPeek schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:33:
Als dat geen pinnetjes zijn is het een LGA775, maar de foto is verschrikkelijk wazig.
ja sorry ik weet heb momenteel niks beter bij de hand dan me mobiel en het licht werkt ook niet erg mee :/ maar als het goed is is het ook een pentium 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloknibor
hij is pinnetjes loos :) en lijkt op de google foto's dus ik zal er even naar zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is op GoT niet de bedoeling om twee keer achter elkaar te posten binnen 24u - gebruik aub voortaan de edit-knop.

Maar dat is niet het enige wat op dit topic aan te merken is. Lees Het algemeen beleid #quickstart eens door. Wij kunnen je alleen helpen als je begint jezelf (en ons) goed te helpen door de exacte situatie na te gaan. Ondertussen zijn we tientallen posts verder en je hebt nog steeds niet eenduidig om welke apparatuur het gaat, en heb je nergens eigen inzet getoond met zelf iets te zoeken.

Zo werkt het hier niet, we helpen je graag, maar dan moet daar een stuk meer tegenover staan dan je hier doet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.