Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Beste Tweakers,

Al geruime tijd ben ik bezig om uit te zoeken wat ik nu precies wil. Is het nu een mediaspeler met hdd recorder of wil ik een HTPC?
Ik ben al verschillende winkels langs geweest voor advies maar keer op keer krijg ik andere verhalen te horen en schijnbaar begrijpen ze geen van alle mijn verhaal en krijg ik te horen dat het niet mogelijk is zoals ik het zou willen. ik vraag me af of dat echt wel zo is en heb de hoop dat jullie mij kunnen helpen/adviseren.

De situatie is als volgt, thuis heb ik een flatscreen hangen met digitale tv van Ziggo. (Hiervoor gebruik ik een CI+ module welke ik samen met mijn smartcard in de TV stop)
Nu wil ik "heel simpel":
1. kunnen opnemen vanaf de tv naar een harddisk die ik ook nog eens kan benaderen via mijn pc (via het netwerk dus)
2. Films kunnen streamen vanaf een harddisk in de meest gangbare formaten (Divx, Avi, mpg, vob, mkv etc.. etc..) Deze wil ik kunnen streamen in HD (1080p) kwaliteit en met Dolby Digital en/of DTS. (Deze hdd moet uiteraard ook via het netwerk bereikbaar zijn)

Nu zijn bovenstaande 2 punten niet zo'n probleem zou je zeggen, neem gewoon een mediaspeler en klaar ben je maar het probleem zit erin dat ik dus met zo'n smartcard van Ziggo zit... Waar laat ik die?

De ideale situatie zou zijn als de smartcard gewoon in de TV blijft zitten, ik hier een mediaplayer op aansluit die ook direct op kan nemen van de TV en waarbij ik tijdens het opnemen ook gewoon TV kan kijken.
Zo heb ik dus alleen een extra afstandsbediening nodig als ik films wil kijken of een programma welke ik heb opgenomen.

Dit is de situatie in het kort uitlegd, mocht ik dingen vergeten zijn te melden of is de situatie niet duidelijk pls tell me.

Ik heb al in meerdere topics rondgekeken, maar in geen van alle wordt de situatie beschreven zoals het bij mij thuis ook is.

Graag jullie hulp! Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door freestyler2 op 20-02-2011 15:17 . Reden: typo's ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Wat jij wil kan niet. Volgens mij bestaan er geen apparaten die via een tv-out kunnen opnemen, en als die al bestaan kan je niet tegelijk tv kijken. Daarnaast is het ziggo signaal gecodeerd (vandaar de smartcard) en kan je dat niet gebruiken als input voor het opnemen. Ziggo's eigen HDrecorder, dat is de enige oplossing voor het opnemen.

Het streamen naar andere pc's of mediaspelers in je netwerk kan met beide een mediaspeler en een NAS/HTPC.

Zo. Nu ben je nog geen stap verder in je beslissing :)

[ Voor 7% gewijzigd door woutur op 20-02-2011 22:46 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Wat jij wilt gaat inderdaad niet, of je televisie moet de mogelijkheid hebben om vanaf televisie naar een harddisk op te nemen. Er zijn televisies die deze functionaliteit bezitten, diverse Samsungs bijvoorbeeld.

Als je het echter niet erg zou vinden om een kastje bij de televisie te hebben, dan zou ik gaan voor een HTPC. Het is met Nvidia ION systemen mogelijk om digitale televisie te kijken in HD, alhoewel het niet altijd even van harte gaat. Daarom zou ik eerder naar een i3 of hoger HTPCtje gaan kijken.

Uiteindelijk zou je dan nog de CI+ in jouw televisie kunnen gebruiken om gewoon televisie te kijken en dan de HTPC te gebruiken als 'videorecorder' alsmede als mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Als ik je verhaal lees is dit wellicht een oplossing voor je: Alles in een oplossing van Samsung. Het kan waarschijnlijk niet alles wat je zoekt, maar komt dicht in de buurt.

Lees de voors en de tegens in het topic door om te zien of dit iets voor je is. Het handigste lijkt mij om (mocht je voor zo'n soort decoder gaan) een 2e smartcard en ci+ aan te vragen voor die decoder. Dan kan je tv kijken met je tv, en kan je tegelijkertijd opnemen met de decoder, ipv alles via de decoder te doen.
alex3305 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:58:
Als je het echter niet erg zou vinden om een kastje bij de televisie te hebben, dan zou ik gaan voor een HTPC. Het is met Nvidia ION systemen mogelijk om digitale televisie te kijken in HD, alhoewel het niet altijd even van harte gaat. Daarom zou ik eerder naar een i3 of hoger HTPCtje gaan kijken.
Dat is inderdaad ook een oplossing.
Dan moet je wel met een dvb-c kaart en smartcard lezer aan de gang. Geen probleem natuurlijk, maar het is geen simpel product wat kant en klaar meteen uit de doos werkt.

[ Voor 53% gewijzigd door job op 21-02-2011 00:14 ]

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Laat je in ieder geval HEEL goed voorlichten over het opnemen van gecodeerde uitzendingen. De kabel uit de muur MOET eerst langs een decoder/smartcard/whatever om er een op te nemen signaal van te maken. Anders werkt het gewoonweg NIET. Zie ook een recente uitzending van TROS Radar en Loewe teevees (in het kort: 7000 euro voor een teevee neertellen, ziggo verandert iets in codering, mensen kunnen niet meer opnemen).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
woutur schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:14:
Laat je in ieder geval HEEL goed voorlichten over het opnemen van gecodeerde uitzendingen. De kabel uit de muur MOET eerst langs een decoder/smartcard/whatever om er een op te nemen signaal van te maken. Anders werkt het gewoonweg NIET. Zie ook een recente uitzending van TROS Radar en Loewe teevees (in het kort: 7000 euro voor een teevee neertellen, ziggo verandert iets in codering, mensen kunnen niet meer opnemen).
Vergeet niet dat de huidige tuners van Anysee bijvoorbeeld een SoftCam gebruiken, wat het mogelijk maakt de codering softwarematig aan te passen.
job schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:05:
[...]
Dat is inderdaad ook een oplossing.
Dan moet je wel met een dvb-c kaart en smartcard lezer aan de gang. Geen probleem natuurlijk, maar het is geen simpel product wat kant en klaar meteen uit de doos werkt.
Dual tuner kan het lastig zijn om het goed aan de praat te krijgen inderdaad. Single tuner is totaal geen probleem. Dit gaat erg gemakkelijk door middel van de Anysee software en handleiding. Verder heb ik sinds vandaag ook dual tuner draaien en het werkt tot nog toe erg stabiel. Het enige dingetje is dat je even met drivers moet gaan testen en pielen, om te kijken welke voor jou het beste werkt.
Pagina: 1