Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:47

EektheMan

DPC

Zie dat er weer wat Lattice taken beschikbaar zijn. Helaas krijg ik het volgende bericht:
The Lattice Project 11/12/2012 19:09:51 Message from server: GARLI needs 8000.00 MB RAM 7(8)7 but only 4090.61 MB is available for use.
Zware eis hoor.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7970 kaartje is vandaag bij Azerty aangekomen en meteen defect verklaard. Nieuwe kaart wordt nu besteld en gratis aan mij terug geleverd. :)
Met zo'n service hoef ik in ieder geval niet verder te kijken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een paar taken correlizer staan, maar heb er ook nu net Lattice naast aangezet. Ik heb net 1 taak binnen gekregen, geschatte tijd voor starten 26 uur ruim. Werkelijke tijd 3 sec wegens berekeningsfout, volgens mij was de dl van de wu gecrashed. Begint goed...

Ik heb nu 3 taken eindelijk draaien. Elke taak neemt maar iets over 300Mb geheugen in. 1 Taak is nu 1,5 uur bezig, nog steeds 0% maar wel aflopend qua tijd. Las op het forum dat iemand anders er ook last van heeft, laat het wel lopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 20:11
VictordeHolland schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:01:

Voor de liefhebbers die GIMPS draaien en de output in de DOS boxes maar vervelend lang vinden:
Dos boxes? O-)

Goed bezig @GIMPS Victor d:)b , de inhaalstats zien er weer lekker uit daar :9~
Cow_tipping schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:48:
Hier staan we nog op 11, maar ondertussen al in de top 10 aanbeland. _/-\o_ Wat washet doelook al weer? tweemaa nden werkzou een topdrieplek zijn envoorbij aanonze vrienden. (evenantive-rtaal)
Mja, over een kleine week hebben we twee plaatsen te pakken. Een volgende plek is dan vrij ver weg. Ik zou willen voorstellen om december te gebruiken om die 2 plekken in te pikken plus een stukje "buffer" (laten we zeggen tot 15 miljoen). De rest van de maand wat "damage control" : onze recent verdiende plaatsen op o.a. eOn, SIMAP en SZTAKI zijn/komen in gevaar en dat zou toch wat zonde zijn. Met een korte boost zijn we op die projecten ook weer even veilig.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
De laatste keer dat ik die geprobeerd heb (maanden geleden) crashte mijn NVidia drivers zodra ik de workers stopte :X en moest ik rebooten voordat ze het weer deden. Zal wel aan de drivers liggen, maar ik durf ze niet te updaten, aangezien deze versie erg stabiel is wat betreft DC projecten (wil nog wel eens een issue zijn bij GPUGRID).
Goed bezig @GIMPS Victor d:)b , de inhaalstats zien er weer lekker uit daar :9~
Ssst, geen slapende honden koeien wakker maken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:25:
Ik heb nu 3 taken eindelijk draaien. Elke taak neemt maar iets over 300Mb geheugen in. 1 Taak is nu 1,5 uur bezig, nog steeds 0% maar wel aflopend qua tijd. Las op het forum dat iemand anders er ook last van heeft, laat het wel lopen.
Misschien dat je het al gelezen had op het forum, maar ook even voor de rest van de mensen met Lattice werk. Volgens Adam (project admin van Lattice):
Hi,

Thanks for letting the tasks continue to run. Based on my tests, these jobs may take anywhere from 30-180 hours, depending on the particular job you have. (that is a very rough estimate and some jobs may fall outside these bounds) The progress bar updating with GARLI, while much improved from early days, is not perfect. However, you should not let that discourage you. Please let me know if you have further questions or observations.

thanks,
Adam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy kanonnen, heb nu 12 Lattice taken lopen en de verst gevorderde loopt nu 19 uur en is net op 1% gesprongen, de resterende tijd is van nog 7 uur naar 63 uur gesprongen. Ik hoop dat de checkpoints werken...
2 zijn op 18,5 uur en 0% done, 9 taken zijn bijna 10 uur bezig en 0% done. Dit kan wel even duren. Ik hoop dat de punten dan ook niet tegenvallen als ze eenmaal klaar zijn.

8 Gig min. eis om te draaien, 180+ uur wu's en dan maar 10 dagen om een WU in te leveren is niet echt cruncher vriendelijk.

Eh 19 uur voor 1% = 1900 uur voor 100% = 80 dagen....hmm

Update:
1 taak 20 uur done op 6%
2 taken 19+ uur op 1%
rest op 0%

Maar nu is er een nieuw probleempje, de 1% taken en de 6% taak gebruiken per stuk 2,5 gig aan geheugen. Ik heb maar 16 gig intern...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Je zou het op save kunnen spelen door 4 taken (van ~2,5 GB) tegelijk laten lopen en de rest te pauzeren. Zou dan voor de zekerheid wel even "leave applications in memory while suspended" even aanzetten, zodat er bij de rest van de taken geen CPU tijd verloren gaat doordat er geen of slechte checkpoints zijn. Met de rest (die op pauze staan) nog in het geheugen kom je dan misschien net uit binnen de 16GB. Kun je tijdelijk de rest van de cores even een project zetten dat weinig geheugen vreet. Volgens mij heeft eOn2 maar heel weinig geheugen nodig en misschien dat er nog wel andere projecten zijn die weinig mem nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag, nu heb ik

1 taak van 6% en 21 uur
1 taak van 6% en 22 uur
1 taak van 10.833% in 21 uur.

Ook is nog maar 1 taak 2.6 GB groot, rest is 320 Mb.
Ik ga er wel 16 gig bijsteken, dan moet het makkelijk passen. Toch blij dat ik voor de X79A-GD65 (8D) destijds ben gegaan, genoeg plek voor meer ram. Ik laat het allemaal gewoon naast mekaar draaien, zie wel wat er gebeurd. Ik heb "leave applications in memory while suspended" even aangezet, dank voor de tip.

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:38:
Vaag, nu heb ik

1 taak van 6% en 21 uur
1 taak van 6% en 22 uur
1 taak van 10.833% in 21 uur.

Ook is nog maar 1 taak 2.6 GB groot, rest is 320 Mb.
Ik ga er wel 16 gig bijsteken, dan moet het makkelijk passen. Toch blij dat ik voor de X79A-GD65 (8D) destijds ben gegaan, genoeg plek voor meer ram. Ik laat het allemaal gewoon naast mekaar draaien, zie wel wat er gebeurd. Ik heb "leave applications in memory while suspended" even aangezet, dank voor de tip.
Heb ook een paar Lattice taken binnengehengeld, na 13 uur staan er 2 op 16% met 3,7GB mem gebruik 8)7.

Edit: die twee zijn klaar, ze hebben ongeveer 22 uur nodig gehad.
79,849.41 76,498.60 456.48 GARLI v5.02
79,487.39 76,440.51 449.05 GARLI v5.02

[ Voor 9% gewijzigd door VictordeHolland op 13-12-2012 13:58 ]

Verwijderd

Ik heb er 1 ingeleverd

122,481.61 120,288.50 936.14

De rest loopt nog met als "record" 44 uur voor 33%

Ik vandaag 16 gig extra gehaald, pc schoongemaakt en 16 er bij geprikt. Was ik vergeten w7 home maar tot 16 gig ondersteuning biedt.... Dus windows 8 pro update maar besteld offline natuurlijk want online bij microsoft was 20 euro goedkoper, maar geen ideal. Ja december is mijn maand :(

Merkte trouwens dat de WU's die niet meer passen in het geheugen automatisch op pauze gaan tot er weer plek is. En een reboot van comp zorgt ervoor dat de WU's veel minder geheugen innemen. Ziet er naar uit dat de wu's waar ik hoger dan 0% mee was wel goed herstarten, de 0% verliezen de tijd die je er al ingestoken hebt (klok begint weer vanaf 0)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 20:27 ]

Verwijderd

Nou de Xeon staat 23 Lattice units tegelijk te crunchen. na 8 uur nog steeds 0% en 20 GB aan geheugen bezet.

• VictordeHolland
Een Xeon met veel (ECC) geheugen is bijna een vereiste met die giga Lattice taken. Lattice heeft al zo weinig werk, dus elke WU is weer mooi meegenomen. Bij het bouwen van mijn laatste koe heb ik ook heel even gekeken voor een dual socket Xeon (E5-2620), maar die krengen zijn amper te betalen :-( . Bovendien ben ik toch meer een GPU cruncher :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Voorlopig staat mijn volgende computer als 4770k te boek.
Zuinig, maar snel genoeg om op te kunnen werken en gamen met 4 VM's die 8 majestic nodes draaien, inclusief de GTX580 aan het werk houden en als er kruim over is, CPU taken draaien.
(Denk niet dat ik opnieuw 10 win2k VM's voor Dimes erbij ga draaien dit keer)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De checkpoints in Lattice werken voor geen meter. Na een reboot gisteren duurde het weer uren voordat de WU's tekenen van voortgang toonden. Wel "weer" een wu af

232,806.46 227,684.30 1,803.47

Ik vind het jammer dat ook de volgende reeks Intel processoren allemaal 4 cores max hebben. Dat is de reden dat ik voor deze processor ben gegaan, de nog betaalbare 6 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Als Intel 6 cores mainstream maakt, kunnen ze hun Sandy/Ivy bridge E procs niet meer aan de straatstenen kwijt. Bovendien gebruiken de meeste consumenten toch geen apps die meer dan 4 cores tegelijk gebruiken. Maar inderdaad wel jammer voor ons koeien :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verse 7970 is na RMA weer actief, dus wat extra puntjes op Collatz erbij.
De Noormannen hebben door dat we ze op de hielen zitten op correlizer en ze letten goed op. Het moment dat we binnen de miljoen kwamen werd er massaal gecrunched. Ik betwijfel op Correlizer het geweld van januari aankan aldaar, want als wij vol aangaan, dan gaan de noorderburen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Correlizer zit (weer) zonder werk? Benieuwd hoe lang dat duurt, maar dat wordt wat lastig hunten in januari vrees ik :(

Op RNA zijn we echter wel erg goed bezig deze maand, de 8e plek is veroverd _/-\o_ Helaas zit er voorlopig even niet veel meer in (een gat van 6 miljoen tot de volgende roadkill), tenzij we volgende maand doorgaan i.v.m. gebrek aan werk bij Correlizer.

Misschien kunnen we wat voorsprong gaan opbouwen op een aantal projecten waar de "onderburen" dichtbij staan (eon, simap, ????) en/of proberen nog gauw een plaatsje te pakken (Lattice, Yoyo, ???). Of gaan we stug door @ RNA?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11-2024
RNA zit op dit moment ook bijna zonder kleine WUs, deze staat al een halve dag net boven de 500 stuks. Dit zijn waarschijnlijk WUs die naar een bepaald type computer / OS gestuurd worden, aangezien ik alleen WUs krijg waarvan mijn wingman ook Windows draait. De afgelopen weken werden de kleinste nog aanwezige XXL units omgebouwd naar S units, maar ondertussen zijn alle units die minder dan een dag vragen op het 'reference system' al omgebouwd.

Don't waste your time or time will waste you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GIMPS voor de GPU en yoyo voor de CPU in januari? Beiden zitten goed qua hoeveelheid wu's en het zijn 2 projecten waar we erg laag voor staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik ben ook voor GIMPS in januari, het is wel de zoveelste keer hunten daar, maar we kunnen daar in een maand 5 plekken van 22 punten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
GIMPS voor de GPU-ers. Voor de CPU, tja....Correlizer levert veel meer op dan yoyo, maar moet dan wel werk hebben. Maar even aankijken hoe het gaat, of allebei draaien :)

Deze maand op RNA een voorsprong pakken en hier en daar wat aanklooien :P

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Ik krijg klachten van twee koppen van mijn achtkoppige koe, er zit geen smaak meer aan hun RNA gras.
26,9% na 118 uur en 20,7% na 118 uur kauwen.

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Yup, het lijkt erop dat er geen korte WU's meer zijn...Heb je de optie "If no work for selected applications is available, accept work from other applications?" toevallig op "yes" staan op de RNA website? Of zijn ze XXL-units aan het verwerken als "small" :(

* DigiK-oz wil geen XXL units en heeft de optie dus uit staan

[ Voor 7% gewijzigd door DigiK-oz op 19-12-2012 07:40 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Ik wil ook geen XXL's en heb de optie uitstaan. Gevolg is wel dat een deel van m'n koetjes droog staan, dus ik ga nu maar alvast over naar yoyo als 2e project en laat RNA maar even actief staan voor het geval er weer wat short werk beschikbaar komt.

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Het zijn idd XXXXXL units. De meeste daarvan zijn nog wel te doen, alleen deze twee moeten wat extra uitgekauwd worden. Ze lopen nu 141 uur en hebben nog 227 of 306 uur te gaan.

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

• VictordeHolland
Het is jammer dat RNA niet nauwkeurig kan voorspellen hoe lang WUs duren, anders kunnen ze een soort 'medium' queue maken met taken die bijvoorbeeld tussen de 24 uur en 72 uur duren. Dat zou voor mij nog best acceptabel zijn, maar taken van meer dan 3 dagen zonder/slechte checkpoints, ga ik niet aan beginnen.

edit 1:47: Van het RNA forum
Since we are running out of S (short) workunits I moved some shorter XXL workunits to S workunits. This means, that S workunits run now up to 2 days.
yoyo
Op GIMPS kunnen mijn 4xx serie kaartjes nog best aardig meekomen met het nieuwe GPU geweld en het verschil in performance tussen het rode en groene kamp is minimaal. Er wordt gewerkt aan versies van mfakt(c/o) waarbij het sieven wat nu nog door de CPU gedaan wordt, wordt verplaatst naar de GPU. De eerste tests zijn veelbelovend: TheJudger op GIMPS forum

[ Voor 12% gewijzigd door VictordeHolland op 21-12-2012 01:47 . Reden: quote RNA ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyH-8
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik zie net dat er weer short units beschikbaar zijn op RNA. Het zijn wel taken die voorheen xxl waren, maar ik geloof dat de nieuwe short taken 24 tot 72 uur in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Op Lattice zijn WU's beschikjbaar (wel memory-vreters, 4GB+), en met slechts een 60K punten kunnen we daar een plekje stijgen. En Lattice heeft niet vaak WU's beschikbaar, dus heb je nog een koe "over" met voldoende memory, pak een lattice WU mee en we pakken de #9 daar :)

En alvast prettige kerstdagen toegewenst allemaal! }:O }:O

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Lattice nu een paar dagen draaien, met 32 Gb ram vindt de pc het een stuk leuker. Ze duren alleen een hele tijd en jammergenoeg werken de checkpoints nog steeds niet geweldig. Ook heb ik al een paar keer een fout in de berekening gehad na 40+ uur werken of zelfs 80+ uur bij 1, wat best naar is.

Oh ja, iedereen sterkte met deze verplichte dagen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Laatst online: 01-08-2024
krijg geen werk...
23-12-2012 18:52:39 | The Lattice Project | update requested by user
23-12-2012 18:52:40 | The Lattice Project | Fetching scheduler list
23-12-2012 18:52:42 | The Lattice Project | [error] No scheduler URLs found in master file

Iemand? heb al verwijderd, gerest, hndmatig adres ingevuld.......

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij lag er iets plat

Had deze melding

23-12-2012 16:23:20 | The Lattice Project | Started upload of 219615810.5479115217620855.139_0_4
23-12-2012 16:23:21 | The Lattice Project | [error] Error reported by file upload server: can't write file /export/work/boinc5/upload/b2/219615810.5479115217620855.139_0_4: No space left on server
23-12-2012 16:23:21 | The Lattice Project | Temporarily failed upload of 219615810.5479115217620855.139_0_4: transient upload error

Maar nu werkt het goed; ik kreeg een nieuwe tast, maar de server status op hun pagina krijg ik niet geladen.

http://boinc.umiacs.umd.edu/server_status.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
ok lijkt weer te werken serverside probleempje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
sry voor de dubbelpost, heb werk lattice) maar er staan er nu iets 10 al op 12 uur en 0% 2 stuks doen het wel gewoon. En wederom Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
@amberjr
Niets aan de hand, dat is 'normaal' voor Lattice, zie ook Lattice forum topic. Ineens gaat dan na een xx aantal uur het memory gebruik omhoog (ik heb nu een WU draaien die gebruikt 7,7GB!!!!! ) en dan begint de progressbar te lopen zoals we gewend zijn. De meeste taken nemen tussen de 24 en 180 uur in beslag en geven ~500 credits per core per dag (misschien iets lager voor HT core). Lattice gebruikt veel, maar dan ook echt veel geheugen. Zelf draai ik er maar 1 of 2 tegelijk om save te zitten met 'maar' 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Geheugen is het probleem(32gb) niet lijkt het, ik heb x86 taken die pakken 3gb ongeveer maar de x64 taken doen zo gek en pakken maar 300 m per taak. Ik zal het ff afwachten dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm tja Amber, hier mijn status op dit moment

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimage.org/b73iebppb/lattice.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Misschien is het verstandig om even te wachten met GIMPS, de v0.20 van MfaktC (de NV versie dus) waarin het voor-sieven ook op de GPU gebeurd is in ontwikkeling en met een beetje geluk klaar voor productie in de 2e week van 2013 zie mersenne forum. Voor MfaktO wordt er volgens mij ook gewerkt aan kernels met GPU sieve, maar daarvan kan ik geen status vinden. Ik heb nu 5 HT cores van een 3770k en 2 'echte' cores van een 2500k nodig om mijn GPUs op redelijke load te krijgen, met die nieuwe versie zou dat nog maar 1-5% CPU nodig zijn.

Aan de andere kant als we maar blijven wachten op nieuwe/snellere versies komt er natuurlijk nooit wat van grazen terecht O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een plekje winst bij Lattice. mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh ERBrouwer, wordt je toch een beetje zenuwachtig op RNA? :P ;)

Alvast even vooruitlopend op januari: wordt het yoyo + GIMPS, of zijn er nieuwe inzichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Zo te zien is de RNA hunt net te kort voor Bold_Seeker :)

Yoyo/GIMPS lijkt nog steeds het beste plan, op beide moeten we 4 plaatsen kunnen pakken. En een beetje letten op Correlizer en het binnenkort misschien toe te voegen project Asteroids@Home.

Hulde aan Vadervan2 voor zijn enorme inhaalslag @ NFS, binnenkort (dit jaar nog?) ook daar een plaatsje winst! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door DigiK-oz op 29-12-2012 12:21 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:07:
Heh ERBrouwer, wordt je toch een beetje zenuwachtig op RNA? :P ;)
Ik ben niet zo gauw nerveus hoor |:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^Ok, het valt me alleen op dat je output ineens een stuk hoger is op RNA :+
Jammer dat er zo'n groot gat zit naar de volgende roadkill in de stats. Nou ja, we'll be back later.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit op zowel The Lattice als RNA. Wisselende output dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Helemaal goed dit 31,7 gb intern in gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, we zijn wel aan elkaar gewaagd ERBrouwer:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/salah006/knipsel.jpg

Ik ga vanaf morgen over op yoyo, dus je hebt de waarheid gesproken op 1 december :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, zo close heb ik het iig nog nooit gezien. Allemaal vast een fijne jaarwisseling toegewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Prettige jaarwisseling allen, dat 2013 maar een goed jaar mag worden!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
Ook van mij alvast een prettig uiteinde en gelukkig 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prettige jaarwisseling en het beste voor 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Iedereen alvast een MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:07:
Alvast even vooruitlopend op januari: wordt het yoyo + GIMPS, of zijn er nieuwe inzichten?
Ik zit totmet 17 jan op PrimeGrid (GFN challenge) met de GPUs, dus van mijn kant komen er niet zoveel punten richting GIMPS. Heb afgelopen maand al redelijk wat GIMPS gedaan, dus het zou nu een kwestie van binnenharken van plekken moeten zijn.

CPUs zet ik volgende week op Yoyo, maar zolang er Lattice werk blijft dan gaat dat natuurlijk voor. Voorlopig heb ik nog een redelijke buffer vol met wat RNA en Lattice dus mijn koetjes hebben nog wel wat gras voor het nieuwe jaar.

Veel graasplezier voor 2013!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Vergeet bij Yoyo niet OGR en MUON uit te zetten, we willen onszelf daar toch niet voorbij gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:53

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Gaat niet gebeuren denk ik, zeker bij Muon wens ik Yoyo sterkte :P

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

hansR

koffie zwart graag

VictordeHolland schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:03:
Vergeet bij Yoyo niet OGR en MUON uit te zetten, we willen onszelf daar toch niet voorbij gaan?
Kun je mij uitleggen waarom/wat je daarmee wil zeggen :?

[ Voor 4% gewijzigd door hansR op 03-01-2013 09:30 ]

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 22:43
Yoyo is een verzamelproject die rekent aan diverse projecten die ook apart in de DC-Vault zijn opgenomen; met name dus OGR en Muon. Je kunt daarom in je project prefs beter deze sub-projecten uit zetten. Bij Muon staat DPC wel zo strak op 1 (TN op >5 jaar) dat we daar beter geen energie aan kunnen verspillen.

Zoiets bedoeld VdH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

hansR

koffie zwart graag

MOmax schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:09:
Yoyo is een verzamelproject die rekent aan diverse projecten die ook apart in de DC-Vault zijn opgenomen; met name dus OGR en Muon. Je kunt daarom in je project prefs beter deze sub-projecten uit zetten. Bij Muon staat DPC wel zo strak op 1 (TN op >5 jaar) dat we daar beter geen energie aan kunnen verspillen.

Zoiets bedoeld VdH
Ok, nu is het me duidelijk. :+

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Yoyo is een BOINC wrapper voor een aantal niet-BOINC projecten, waaronder MUON en OGR. De punten die je met yoyo op MUON en OGR haalt gaan daar naar een speciaal yoyo team. Bij OGR is dat bijvoorbeeld het "yoyo@home BOINC wrapper" team dat daar momenteel #4 staat. Bij MUON en OGR staat DPC eerste en dat willen we natuurlijk zo houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

VictordeHolland schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:04:
[...] Bij MUON en OGR staat DPC eerste en dat willen we natuurlijk zo houden :).
Maar met YOYO op 2 houden we de concurrentie wat meer op afstand. ;)

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Crack schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 03:40:
[...]

Maar met YOYO op 2 houden we de concurrentie wat meer op afstand. ;)
Inhaalstats OGR-27 :X :
BugTraq.Ru Team. United power of xUSSR. haalt ons in over 57 dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 22:43
Tja, maar over 427 dagen staan we op #1 bij PrimeGrid.

We noemen het het-x-RaY99-effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
congrats 2 vadervan2 die in zijn eentje ff op NFS voor een plekje stijging heeft gezorgd gister _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

VictordeHolland schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 08:54:
[...]

Inhaalstats OGR-27 :X :
BugTraq.Ru Team. United power of xUSSR. haalt ons in over 57 dagen!
Niet om ondankbaar te zijn, maar de CPU's van x-RaY zouden best terug kunnen op OGR om daar de plek te verdedigen. (nu 75% gedaan van totale werk)
Op Primegrid gaan zijn GPU's zo hard, dat is eigenlijk zonder om de CPU's daaraan te verspillen. Het is alleen dat je dan dubbele clienten moet gaan draaien op de pc.

Nu even iets anders. Gaan we nog een vaste flushdag introdcuren voor Gimps? Ik heb een paar units af, maar ben nu bezig met de Challenge. Daarna weer verder met 3 nodes en dan hopelijk ook met de nieuwe GPU-only client.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Ik laad steeds 3x150 TF wu's per GPU in. Die doen er zo'n 8 -10 dagen over, dus ik verwacht drie flushmomenten voor GIMPS deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Mfaktc v0.20 is gereleased! (NVidia versie)
- GPU sieving (hele lage CPU useage)
- Nieuwe kernels voor 77bit, 87bit en 88bit
- 1 instance genoeg voor 1 GPU

Het is aan te raden om te upgraden, aangezien deze versie aanzienlijk sneller is. Assignment in progress afmaken met oude versie voordat je upgrade naar de nieuwe.

Edit:
Even kort getest op mijn GTX470:
v0.19 : 2 instances samen 270 GHzdays / dag (2 CPU cores)
v0.20 : 1 instance met 330 GHzdays / dag (CPU < 1%)

[ Voor 16% gewijzigd door VictordeHolland op 08-01-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Bio1ogics

Logisch toch?

Werkt bij mij ook als een tierelier! :) Zo goed zelfs dat mijn beeld wat unresponsive wordt. 8)7
Kan ik in MfaktGUI of in de .ini file nog wat instellen dat ie niet alle GPU-power gebruikt, maar ook een stukkie vrij houdt voor refreshen?

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Of misschien een instelling dat de client alleen draait als de computer niet in gebruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:26:
Mfaktc v0.20 is gereleased! (NVidia versie)
- GPU sieving (hele lage CPU useage)
- Nieuwe kernels voor 77bit, 87bit en 88bit
- 1 instance genoeg voor 1 GPU

Het is aan te raden om te upgraden, aangezien deze versie aanzienlijk sneller is. Assignment in progress afmaken met oude versie voordat je upgrade naar de nieuwe.

Edit:
Even kort getest op mijn GTX470:
v0.19 : 2 instances samen 270 GHzdays / dag (2 CPU cores)
v0.20 : 1 instance met 330 GHzdays / dag (CPU < 1%)
Wat is nou het verschil tussen mfaktc en Mfakto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:17:
[...]

Wat is nou het verschil tussen mfaktc en Mfakto?
MfaktC = CUDA, alleen NVidia
MfaktO = OpenCL, wat open source is, dus zowel NVidia als AMD/ATI

Aangezien CUDA een programmeertaal van NVidia zelf is, werkt die meestal sneller/efficienter op hun hardware dan OpenCL. AMD/ATI had vroeger ook een eigen programmeertaal voor hun grafische chips, genaamd Stream, maar dat is nooit echt een succes geworden, vandaar dat ze zich tegenwoordig focussen op OpenCL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^Ok thx voor de uitleg.
Nog een vraagje over die 330 Ghz days. Hoe kom je aan dat aantal?
Ik zie enkel het aantal Ghz en de average rate in M/s in de dos-boxjes.
Wil wel eens zien wat de verschillen tussen Nvidia en ATI zijn, al blijft 't appels en peren vergelijken tussen een 7970 en een 470.

O ja, morgen komen er 1350 TF's door :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:36:
Nog een vraagje over die 330 Ghz days. Hoe kom je aan dat aantal?

Ik zie enkel het aantal Ghz en de average rate in M/s in de dos-boxjes.
Wil wel eens zien wat de verschillen tussen Nvidia en ATI zijn, al blijft 't appels en peren vergelijken tussen een 7970 en een 470.
Het is een optie die je aan kunt zetten in de mfakt[c/o].ini . In de DOSoutput van de v0.20 staat het standaard. Bij v0.18/v0.19 kon je het aanpassen om de GHzdays / day weer te geven. Als het goed is gaat het bij Mfakto.ini hetzelfde.
code:
1
2
3
# mfaktc 0.20 (default)
ProgressHeader=Date    Time | class   Pct |   time     ETA | GHz-d/day    Sieve     Wait
ProgressFormat=%d %T | %C %p%% | %t  %e |   %g  %s  %W%%

De %g geeft de GHz-d/day weer.
Overigens is op http://www.mersenne.ca/mfaktc.php een aardige vergelijking te vinden hoe snel verschillende GPUs zijn for Trial Factoring.
O ja, morgen komen er 1350 TF's door :9
Nice :9 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
^^ leuk lijstje is dat komen mijn 570 bij value en prestatie per watt erg goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
@Amberjr
Die #3 krijg je niet zomaar >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
@VdH en zeker nu niet zit nu nog bij PG......... (en zou eigenlijk ff minder gpu's gebruiken :) ) toch misschien nog maar weer eens ff..................... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

amberjr schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 00:42:
^^ leuk lijstje is dat komen mijn 570 bij value en prestatie per watt erg goed uit :)
Dat is ook de reden dat ik een tweedehandse 580 had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Het blijft lastig met keuzes voor GPUs, sommige projecten draaien sneller/efficiënter op AMD/ATI, andere weer op NVidia. Dan zijn er nog de persoonlijke voorkeuren voor rode/groene kamp, projecten, financiële afwegingen, etc. Met CPUs is het een stuk makkelijker. Zelf zit ik zo nu en dan ook eens te kijken naar nieuwe grafische speeltjes, maar als ik het dan eens grof ga uitrekenen is het niet zo interessant meer dan het in eerste instantie lijkt.

Voorbeeld: NVidia GTX660Ti
- GIMPS performance slechter dan GTX470 !
- PG Genefer slechter dan GTX470 !
- Bij PG PPS sieve en GPUGRID is er wel een verbetering op performance en performance/watt.

Als ik de TDP vergelijk tussen een 470 en 660Ti (215W-150W=65W) komt dat neer op ongeveer ~ €130 'besparing' aan stroom per jaar. Een 660Ti kost ~ €270, dus een terugverdientijd van 2 jaar bij gelijke performance. De reële terugverdientijd zal dus ergens tussen 1 en 2 jaar zitten, vind ik persoonlijk best lang :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:53

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Het 'probleem' van NVidia is dat de 4X0-serie hard ingezet heeft op doubles en compute, iets wat ze duur kwam te staan op de stroomrekening. Om toch een goeie gamekaart te bakken heeft men die voor ons nuttige functies er in de volgende series weer uitgesloopt, waardoor de 660 eigenlijk amper double-precision heeft (1/24e van single-precision) en ook de compute-opties niet echt verbeterd zijn...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
De stats van de hunt @ yoyo van 1 t/m 9 januari....het loopt niet echt storm kwa hunters :'( , maar degenen die er zijn, doen wel flink hun best _/-\o_ Bold_Seeker ouderwets bovenaan, en JeffreyH-8 komt de overall top 30 binnenstormen

Op dag 1 van de hunt hadden we de russen al te pakken, volgende op het menu komt bij onze oosterburen vandaan :)

Een hartelijk welkom aan 2 nieuwe koetjes, Marcel en Furyian d:)b

yoyo@home hitparade van januari 2013
flushers : 12/66 (18 %)
Users monthly
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
#+/-monthlynameoverall#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)726.038,39Bold_Seeker9.931.330,77(1)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)123.336,67amberjr483.844,26(10)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)41.612,43[DPC] hansR247.103,75(14)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)37.011,16JeffreyH-863.163,46(27)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)31.536,99NGS614.536,46(6)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)24.174,73DigiK-oz345.304,56(11)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)18.954,76MOmax37.908,51(32)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif2)12.507,23Fierljeppen543.187,23(8)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)2.806,25Marcel2.806,25(54)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif3)1.351,88Cronenborgh110.094,17(21)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)434,57EekTheMan43.037,03(30)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)218,62Furyian218,62(67)
More...

Users overall
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
#+/-overallnamemonthly#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)9.931.330,77Bold_Seeker726.038,39(1)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)3.784.306,26[DPC]Team Switch0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)2.203.624,01Team_Elteor_Borislavj0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.816.932,48ERBrouwer0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)706.323,55qazwaplol0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)614.536,46NGS31.536,99(5)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)550.222,76Los Alcoholicos0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)543.187,23Fierljeppen12.507,23(8)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)505.149,90iconized0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)483.844,26amberjr123.336,67(2)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)345.304,56DigiK-oz24.174,73(6)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)328.685,57ongekend410,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
13(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)302.847,07VictordeHollander0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
14(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)247.103,75[DPC] hansR41.612,43(3)
15(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)241.727,97Team_Kwakende_kip0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
16(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)184.033,18Pixxa0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
17(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)168.098,00Xorsist0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
18(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)150.491,01Freeze0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
19(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)128.339,95Plato1120,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
20(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)110.674,01Crack0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
21(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)110.094,17Cronenborgh1.351,88(10)
22(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)106.206,83AHWolf0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
23(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)103.282,06michel25060,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
24(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)102.377,41mackman1230,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
25(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)78.258,23Nickbogerd.nl0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
26(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)67.960,60Elrond[NL]0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
27(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif6)63.163,46JeffreyH-837.011,16(4)
28(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)57.233,23DukeBox0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
29(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)49.769,57Vetje920,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
30(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)43.037,03EekTheMan434,57(11)
More...

Teams monthly
#+/-monthlynameoverall#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif4)1.361.897,59Team China21.231.778,90(19)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)1.267.299,27Ars Technica139.690.596,42(3)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif11)1.019.983,67Dutch Power Cows24.501.837,59(17)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)828.115,28L'Alliance Francophone186.947.196,50(2)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif3)818.323,32SETI.Germany198.564.374,69(1)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)641.418,57Sicituradastra.26.995.143,60(14)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif2)535.579,40BOINC.Italy36.922.208,39(11)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)458.955,35Czech National Team101.463.251,11(4)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif3)442.811,95SETI.USA41.134.449,58(10)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif3)429.017,88Planet 3DNow!99.907.323,69(5)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)384.592,74Rechenkraft.net64.083.967,86(7)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif8)354.903,97Polish National Team33.206.841,02(13)
More...

Teams overall
#+/-overallnamemonthly#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)198.564.374,69SETI.Germany818.323,32(5)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)34.715.209,71BOINC@Poland271.112,51(13)
13(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)33.206.841,02Polish National Team354.903,97(12)
14(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)26.995.143,60Sicituradastra.641.418,57(6)
15(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)25.786.977,43AMD Users109.559,35(20)
16(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)24.983.391,36Meisterkuehler.de Team66.304,24(28)
17(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)24.501.837,59Dutch Power Cows1.019.983,67(3)
18(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)23.605.053,36Russia104.180,15(21)
19(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)21.231.778,90Team China1.361.897,59(1)
20(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)20.040.595,73The Knights Who Say Ni!61.725,11(30)
21(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)19.171.545,52BOINC Synergy44.971,00(39)
22(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)18.860.986,99[H]ard|OCP31.256,43(47)
More...

Nieuwe users
Marcel2.806,25
Furyian218,62

Mijlpalen
NGS600.000
amberjr400.000
JeffreyH-860.000
MOmax30.000
Marcel2.500
Furyian200

When do we get them
Meisterkuehler.de Team4,14
AMD Users11,46
Sicituradastra.46,04
Polish National Team97,96
BOINC@Poland106,11
Team Norway138,48
BOINC.Italy182,74
SETI.USA224,36
BOINCstats239,36
Electronic Sports League (ESL)431,51

When do they get us
Team China126,80

Bron
yoyo@home project site

Afbeeldingslocatie: http://www.digik-oz.nl/tempimages/dpc_yoyo@home3.png

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Heb yoyo ook aangeslingerd. Had niet door dat dit de CPU hunt was van januari.
Nog voorkeuren in te stellen in yoyo preferences? deelprojecten aan/uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyH-8
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ja, als ik het goed heb begrepen moet je muon en ogr uitzetten, omdat we daar al op 1 staan met dpc. De punten die je met yoyo scoort op die projecten komen bij een ander speciaal yoyo team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Laatst online: 21:47

EektheMan

DPC

JeffreyH-8 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:32:
Ja, als ik het goed heb begrepen moet je muon en ogr uitzetten, omdat we daar al op 1 staan met dpc. De punten die je met yoyo scoort op die projecten komen bij een ander speciaal yoyo team.
Tis alleen zo leuk om een OGR badge }:O te scoren....en dat project draait nog tot Augustus 2013. Dus het yoyo team is vanaf dan geen bedreiging meer.

Mijn PC vindt OGR trouwens wel lastig. De temperaturen gaan harder omhoog dan bij de andere projecten.

Quote van de yoyo website:
17 November 2012 OGR: Less than a year left
If we consider the project throughput of the last days, than the project will finish in August 2013. I can't say yet what will happen afterwards. So you have time until August to catch some OGR badges.

[ Voor 30% gewijzigd door EektheMan op 10-01-2013 17:03 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Na OGR-27,komt OGR-28, waarmee we wel weer minimaal 5 jaar zoet zijn :).

Edit:
QMC@home zou weer terug moeten zijn eind januari
We are moving the project from the University of Münster to the Mulliken Center for Theoretical Chemistry at the University of Bonn. Please check back at the end of January 2013. Our new URL will be http://qmcathome.org

[ Voor 67% gewijzigd door VictordeHolland op 11-01-2013 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net 200 GIMPS wu's geupload, zonder ingelogd te zijn |:( :F
Ben ik die punten nu kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Oei, da's mooi crap....je kan er een DM aan de admin aan wijden op het forum, als je de tijd van uploaden aangeeft wil hij misschien de boel rechttrekken.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Volgens mij kan je die gewoon opnieuw uploaden wanneer je wel ingelogd bent, mocht het toch niet lukken kan je altijd even daar aan de bel trekken.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat ik nog 270 puntjes heb gekregen nadat ik 'm nog eens geupload had met inlog. Kreeg wel veel meldingen dat de wu niet meer nodig was. Nou ja, da's tenminste nog iets. Wel raar dat je kunt uploaden zonder ingelogd te zijn. Ze zouden die betreffende manual page gewoon login mandatory moeten maken zodat je wel moet inloggen, voordat je kunt uploaden, of nieuw werk ophalen.

Ik moet ook gewoon effe goed nadenken voordat ik aan de slag ga... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Het is mogelijk om de userid in de resultlines te laten 'printen' door dat aan te geven in de mfact(c/o).ini
Zelfs als je dan vergeet in te loggen gaan de punten gewoon naar de UID die in de resultlines staat.

In mijn geval ziet het er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# if V5UserID and ComputerID are specified, then the result lines in the
# results file will have the prefix "UID: user/host, " - the same way as
# prime95 does it.
# 
# Default: none (unset)
#
V5UserID=VictordeHollander
ComputerID=PCVICTOR

De regels in de results.txt zien er dan zo uit:
code:
1
UID: VictordeHollander/PCVICTOR, no factor for Mxxxxxxxxx from 2^69 to 2^70 [mfaktc 0.20 barrett76_mul32_gs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Dank je Victor, dat is een prima tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Oeps, vergeten voor het weekend mijn yoyo nieuw werk te laten accepteren.
Hij draait weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En het is nog steeds erg rustig bij de CPU hunt op yoyo.
Draait iedereen nog GIMPS met CPU client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cow_tipping schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:40:
Ik ben nog Lattice aan het draaien, staan namelijk maar 100.000 punten voor op seti.germany otewel zo'n 20 dagen. De Wu's zijn alleen soms wat brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:50:
Ik ben nog Lattice aan het draaien, staan namelijk maar 100.000 punten voor op seti.germany otewel zo'n 20 dagen. De Wu's zijn alleen soms wat brak...
Krijg alleen maar berekeningsfouten na 30 sec bij Lattice (op Windows 7), zag er op het forum van Lattice ook al iets over.

Over 2 dagen (als de PG challenge over is) gaan de GPUs weer op GIMPS. De CPU is wat projecten naar de 100k aan het brengen, wat vorig jaar al op de planning stond, maar er nog niet van gekomen was :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cow_tipping schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:40:
Draait iedereen nog GIMPS met CPU client?
Awww, jammer om te lezen dat mijn bijdrage op yoyo in de categorie "rustig" valt :P :+
Ik vind het vooral rustig op Gimps: afgelopen week 4 actieve flushers is niet zoveel -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:15:
Ik vind het vooral rustig op Gimps: afgelopen week 4 actieve flushers is niet zoveel -O-
Grote kans dat het door de PrimeGrid challenge komt ;) . Ik heb nog wel een paar honderd GIMPS puntjes aan resultfiles staan, maar ik vind het leuker om het te flushen als ik iets meer heb :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:54
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:15:
[...]

Awww, jammer om te lezen dat mijn bijdrage op yoyo in de categorie "rustig" valt :P :+
Normaliter laat ik ook wel eens wat vallen. Nu even niet, ik ben in hogere ranges bezig dan waar GIMPS credit voor geeft. Ik zal morgen weer wat meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Mijn GPU doet ook mee met de challenge maar die is bijna over. Ik heb nog wat puntjes staan van voor de challenge die ik nog wel kan flushen.

edit: en die puntjes zijn ook binnen. helaas slechts 826, maar straks met de nieuwe client zal ik de graka ook 100% kunnen laten draaien zonder dat de CPU er onder gaat lijden. Die heb ik toch te veel nodig met 9 majestic node op dezelfde pc. }:O

[ Voor 46% gewijzigd door Cow_tipping op 15-01-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En we zitten al op 5 flushers deze week voor Gimps.
Met nog 1 dag en 9 uur te gaan voor de Primegrid challenge zal er binnenkort gelukkig verandering in komen.
En we hebben plek 11 inmiddels!

GIMPS hitparade van woensdag 16 januari 2013 over 7 dagen.
flushers : 5/96 (5 %)
Users weekly
#+/-weeklynameoverall#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)3.047,11Bold_Seeker51.327,00(2)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)2.159,84BigBrother113.706,45(1)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.032,88Bio1ogics29.140,79(5)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)826,16Cow_tipping10.572,55(8)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)241,46MOmax12.547,99(7)
More...

Users overall
#+/-overallnameweekly#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)113.706,45BigBrother2.159,84(2)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)51.327,00Bold_Seeker3.047,11(1)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)36.760,66VictordeHollander0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)34.776,97amberjr0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)29.140,79Bio1ogics1.032,88(3)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)12.550,41iconized0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)12.547,99MOmax241,46(5)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)10.572,55Cow_tipping826,16(4)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)8.425,72Erik Oppedijk0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)5.830,51Mclighter0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)5.638,39Qazwaplol0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)3.931,58Stef420,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
13(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)3.477,37JanP0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
14(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)3.408,28Team_Elteor_Borislavj0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
15(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)2.575,96[DPC] hansR0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
16(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.978,93Los Alcoholicos0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
17(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.797,69JeffreyH-80,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
18(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.570,90pieppiep0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
19(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.291,29Schrik0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
20(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.288,32[DPC]TeamSwitch0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
21(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.267,89NGS0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
22(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.133,88DigiK-oz0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
23(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.119,76Xorsist0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
24(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)720,65Optimoose0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
25(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)372,78robke0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
26(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)369,17DinKeyToy0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
27(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)314,12vfrmaniac0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
28(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)272,76Noordvogel0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
29(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)260,58Major Carnage0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
30(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)243,55flying_pizza0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
More...

Teams weekly
#+/-weeklynameoverall#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)49.992,83GPU to 722.168.422,69(3)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)35.331,66UCM-curtisc3.928.525,80(2)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)32.658,82PrimeNet10.259.990,30(1)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)20.726,09Amazon EC2423.410,25(7)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)7.307,44Dutch Power Cows343.363,98(11)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif3)5.564,47GIMPS.France60.914,77(34)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)4.941,22Leipzig Prime4.941,22(127)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)4.764,41GIMPSChina369.626,67(8)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)3.899,68Team-Deutschland357.793,17(9)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif5)2.456,03HardOCP155.881,97(18)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif2)2.367,58zeit347.964,25(10)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif5)2.279,30UKRAINE200.610,97(17)
More...

Teams overall
#+/-overallnameweekly#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)10.259.990,30PrimeNet32.658,82(3)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)710.258,39ahmerali915,59(26)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)423.410,25Amazon EC220.726,09(4)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)369.626,67GIMPSChina4.764,41(8)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)357.793,17Team-Deutschland3.899,68(9)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)347.964,25zeit2.367,58(11)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)343.363,98Dutch Power Cows7.307,44(5)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)341.213,50GIMPS.Russia1.549,96(17)
13(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)335.272,21Team Norway340,29(40)
14(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)276.916,60Michigan City Area Schools0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
15(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)211.538,88Prime-Piepen0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
16(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)202.239,30Otterbein College0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
More...

Mijlpalen
Bold_Seeker50.000
Cow_tipping10.000

When do we get them
zeit6,52
Team-Deutschland29,64
GIMPSChina72,29
ahmerali401,80
Ars Technica Team Prime Rib874,45
NSU1.701,16

Bron
GIMPS project site

Afbeeldingslocatie: http://www.digik-oz.nl/tempimages/dpc_GIMPS3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Meh! Afbeeldingslocatie: http://www.upl.co/uploads/105-procent.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
BOINC kan niet rekenen, maar dat wisten we natuurlijk al langer ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Mwah, het zijn de science-apps die hun voortgang doorgeven aan BOINC. En dat gaat wel eens vaker mis, ja :)

Maar ik moet zeggen dat ik het bij yoyo de laatste tijd niet heb gezien (maar ik heb alleen de "trees" applicatie aangevinkt op de website, misschien gaat het daar niet fout en bij andere soms wel).

Ik zou het nog even aankijken, en op de site checken of die WU misschien al tig keer een computation error heeft gegeven en/of aborted is door de users. If so, of als het nog lang zo doorgaat, weg met het ding.

Whatever

Pagina: 1 ... 45 ... 68 Laatste