Qazwaplol schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 02:09:
Hmm.. GIMPS heeft inderdaad wel aardig wat CPU kracht nodig om de GPU aan 't werk te krijgen.
De 7870 draait nu met 96% load, dat is met 2 GIMPS instances (beide 170M/s) en moet daar 3 CPU cores voor vrijhouden (i5-2500k @ 4.5Ghz).
Dus zit dan wel met een CPU die 20% idle is, maar als ik die BOINC 2 cores geef zakt GIMPS terug naar 60M/s.
Digik's tooltje werkt bij mij helemaal niet, vroeger wel met mfakc maar nu met mfakto niet meer. Nou ja, 2 dos boxen werkt ook.
Kijk eens of je de twee Mfakto-taken kan pinnen op een core en ja dan kan BOINC nog steeds roet in het eten gooien. De executables van Mfaktc en Mfakto zijn zodanig klein dat een een en ander geheel vanuit de L2 (?) cache kan worden uitgevoerd. Maar als Windhoos taken aan verschillende cores blijft geven, is dat voordeel geheel weg. Beide clients pompen overigens een enorme hoeveelheid data tussen CPU en GPU. Andere applicaties kunnen ook dat verstoren. Iets anders dat nog te finetunen is, is de zogenaamde SievePrimes waarde. Dit is met DOS-boxen te testen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| # SievePrimes defines how far the factor candidates (FCs) are presieved on
# the CPU. The first <SievePrimes> odd primes are used to sieve the FCs.
#
# Minimum: SievePrimes=5000
# Maximum: SievePrimes=200000
#
# Default: SievePrimes=25000
SievePrimes=25000
# Set this to 1 to enable automatically adjustments of SievePrimes during
# runtime based on the "average wait times".
#
# Default: SievePrimesAdjust=1
SievePrimesAdjust=1 |
Nieuwere versie van Mfakto, denk dat DigiK-oz aan het sleutelen moet als hij terug komt vakantie. Maar laatste MfaktGUI werkt wel bij mij met laatste Mfaktc. De "last checkpoint" functie werkt niet maar dat komt omdat Mfaktc dat niet in de DOS-box meldt.
Heb zojuist alles geflushed, ik doe geen kleine bitwaardes meer. Veel te veel werk om alles op te delen en gedeeld te uploaden. Ook nogal teleurstellend resultaat, hmm de 6970 moet snel aan het werk nu ik volloop GW2 speel (gister 18+ uur achter elkaar).
@Bold_Seeker: Gaaf dat je het toch gelukt is! Ik denk ergens ook dat de PSP-PRP-client nog lastiger is.
Over het lezen en schrijven van beide clients (Mfakto en Mfaktc), als ze starten wordt de eerste lijn uit de worktodo.txt gelezen. Als een assignment klaar is wordt het resultaat weggeschreven naar results.txt.
Daarna wordt de bovenste regel weggepoetst uit de worktodo.txt. Een mogelijke uitzondering:
Factor=59D772FB357FFBBA206976170983DB4B,60887569,65,71
Deze handmatig aangepastte assignment wordt in stappen uitgevoerd (65,68; 68,69; 69,70; 70,71), pas na 70,71 wordt de assignment verwijderd, tussenstapjes worden bijgewerkt in de worktodo.txt en de resultaten gaan per tussenstapje naar results.txt
Om een lang verhaal kort te houden

, om de clients niet te stoppen voor het flushen, kijk ik naar het scherm van MfaktGUI of de DOS-boxen. Als een client niet op het punt staat te schrijven, verplaats ik de results.txt naar een andere folder. Als een nieuw resultaat bekend is, wordt results.txt opnieuw aangemaakt. Voor bijwerken van de worktodo.txt, kijk of de client niet bijna klaar is met een taak. Nieuwe assignments aan het einde toevoegen en Ctrl+s.
Oh ja, de checkpoints (aan te passen in mafktc.ini of mfakto.ini) worden naar een apart bestandje (Mxxxxxxxxxx.ckp) weggeschreven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| # Checkpoints = 0: disable checkpoints
# Checkpoints = 1: enable checkpoints
# Checkpoints are needed for resume capability, after a class is finished a
# checkpoint file is written. When mfaktc is interrupted during the run and
# restarted later it will begin at the last processed class.
#
# Default: Checkpoints=1
Checkpoints=1
# CheckpointDelay is the time in seconds between two checkpoint writes.
# Allowed values are 0 <= CheckpointDelay <= 900.
#
# Minimum: CheckpointDelay=0
# Maximum: CheckpointDelay=900
#
# Default: CheckpointDelay=30
CheckpointDelay=120 |
De assignments blijven een half jaar lang geldig. Als je foutjes hebt gemaakt, is het soms wellicht handiger om alle assignments te cancelen (eerst mogelijke resultaten flushen) en nieuwe aan te vragen.
Vergeet bij het flushen niet eerst in te loggen! Denk dat dit ons allen een keer overkomt.
[
Voor 50% gewijzigd door
Verwijderd op 27-08-2012 14:43
]