Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal :w Ben weer terug van vakantie en de beestjes gaan weer aan.
Ik zag dat er gezocht werd naar een project voor september.
Ik vind alles best, maar ik denk wel dat we lange adem hunts moeten gaan doen.
Niet zozeer een hunt voor een maand, maar een hunt totdat postie x behaald is.

Vooralsnog ga ik aan op POEM voor de graka's en yoyo voor de CPU's. Ik wacht effe af wat het verder gaat worden, anders blijf ik wellicht meerdere maanden op yoyo draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Heb er hier niet eens zo heel veel, 'maar' 2738 taakjes.
90% daarvan is klaar (65,69), dus ik schat dat ik nu op ruim 1000 GHzdays zit. Vandaag of morgen dus maar weer een brokje reserveren (dacht zelf aan iets van 131.200.000 - 131.300.000, om het nog een beetje overzichtelijk te houden).

Edit:
Welkom terug :w

[ Voor 4% gewijzigd door VictordeHolland op 25-08-2012 16:16 . Reden: Bold is back! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hey Bold_Seeker, welkom terug van vakantie! :) Bold terug, DigiK-oz weg, lol. We dachten erover om een maandje GIMPS te doen, er zijn vrij eenvoudig twee plaatsen te halen daar. Ook jou AMD's doen het goed daar. Ben geheel voor doelstellinghunts.

@Victor: Verreweg de meeste waren 65,66 assignments waarvan ik de max bit niet verhoogd heb. Nu terug op 2 x 70,71 in de 60M+ range.

Edit: Over GIMPS, de twee teams boven ons staan stil. Even opnieuw gekeken, dichtbij staan ze niet, maar is wel overbrugbraar met voldoende deelenemers. Als doelstelling 215k of zo?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

300 taken bijna klaar op Gimps.
Vanavond flushen?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh maandagochtend of middag? Als we op maandag een grote flush willen hebben iig.

Btw, GW2 doet het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil best wel effe GIMPS doen op m'n GPU's; is er dan ergens een handleiding of QRC beschikbaar hoe ik dat dan het beste kan instellen voor 2x 7970 en 1x 7950?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:14:
Ik wil best wel effe GIMPS doen op m'n GPU's; is er dan ergens een handleiding of QRC beschikbaar hoe ik dat dan het beste kan instellen voor 2x 7970 en 1x 7950?
De openingpost heb ik pas helemaal aangepast (was ver achterhaald) en daar staat nu ook het nodige over GIMPS op de GPU. Iconized heeft recentelijk ook nog een guide geschreven in deze topic (staat ook een link naar in de OP).

Waarschijnlijk heb je wel de nodige CPU cores nodig om die über graka's van jou van genoeg werk te voorzien. GIMPS vereist het nodige CPU werk dat niet efficiënt door de GPU gedaan kan worden. Ter indicatie, een GTX480 heeft toch wel minimaal 2 cores (= 2x mfakt folders maken/ starten) van een 2500k @4,0 nodig en dan zit ik net aan de 85% GPUload. Het zou mij niets verbazen als een 7970/7950 er ieder 3 cores nodig zouden hebben (even uittesten wat de GPUload dus doet)

Als je verder nog vragen hebt horen we het wel, succes :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyH-8
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:08
Ik ben ook wel voor een doelstelling hunt.
Laat mijn HD4850 ook lekker doordraaien op GIMPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
JeffreyH-8 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:12:
Ik ben ook wel voor een doelstelling hunt.
Laat mijn HD4850 ook lekker doordraaien op GIMPS
Goed bezig :Y .

Wat zou een topicnaam voor een doelstelling hunt moeten worden?
"[DC-Vault] Doelstellinghunt GIMPS 250.000 " 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga m'n GPU's toch niet inzetten voor GIMPS. Ik snap er de ballen van en handmatig werk ophalen en results uploaden? Dacht het niet :N
Ik ga de CPU client dan maar draaien, die gaat tenminste automatisch en dan blijven m'n GPU's lekker op POEM doorknagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dan toch maar een gpu overgezet op gimps met 3 instances en elk 10 jobs te draaien.
Ik gebruik het tooltje (0.1.4) van DigiK-oz om centraal de drie mfact instances te zien lopen.
Wat me opvalt is:

1. Dat de statusbalk op 100% blijft staan na afronding van een job.
2. Dat het "Last checkpoint"op unknown blijft staan.
3. Dat TODO= netjes afloopt.
4. Dat het hoefijzertje zwart blijft en op '0' blijft staan.

De 7950 GPU staat op 100% en 3 hyperthreaded cores staan op 100%.

Nog even een vraag over de afhandeling van results:
Ik neem aan dat ik na inlevering van de resultaten het results documentje leeg moet maken voordat ik een nieuwe run start?
Hetzelfde geldt voor het worktodo.txt bestandje?

Nog tips over het aantal instances dat gedraaid kan worden?
Ik zit zelf te denken aan 100 of een veelvoud hiervan om op die manier maar weinig handmatig werk eraan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:54
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:03:
Ik heb dan toch maar een gpu overgezet op gimps met 3 instances en elk 10 jobs te draaien.
Ik gebruik het tooltje (0.1.4) van DigiK-oz om centraal de drie mfact instances te zien lopen.
Wat me opvalt is:

1. Dat de statusbalk op 100% blijft staan na afronding van een job.
2. Dat het "Last checkpoint"op unknown blijft staan.
3. Dat TODO= netjes afloopt.
4. Dat het hoefijzertje zwart blijft en op '0' blijft staan.

De 7950 GPU staat op 100% en 3 hyperthreaded cores staan op 100%.

Nog even een vraag over de afhandeling van results:
Ik neem aan dat ik na inlevering van de resultaten het results documentje leeg moet maken voordat ik een nieuwe run start?
Hetzelfde geldt voor het worktodo.txt bestandje?

Nog tips over het aantal instances dat gedraaid kan worden?
Ik zit zelf te denken aan 100 of een veelvoud hiervan om op die manier maar weinig handmatig werk eraan te hebben.
Als de laatste is geweest blijft het programma iid op 100% steken

Wanneer je een nieuwe batch start hoef je niet perse je results.txt te legen. Die gebeurd niet automatisch, dus je verliest niets. Zodra je nieuwe results klaar hebt staan worden die gewoon toegevoegd in een nieuwe lijn onder de bestaande results.

Hetzelfde geld voor worktodo.txt. Zodra al je taken zijn gedaan wordt de worktodo al automatisch geleegd. Gewoon copy/paste waarna het programma weer kan starten.

Over de instances: ik zou het houden bij 3 en dan per worktodo file zo veel mogelijk werk inladen zoals mogelijk is. Je kan bij wijze van 1000 taken aanvragen. Echter slaat de site af bij de submit van de results.txt file van grofweg maar dan 30kb. Het beste kan je de results.txt dan opsplitsen. Ook bij het aanvragen van taken opletten dat je niet teveel opvraagt. Anders krijgt de gebruiker maar de helft, volgens mij bij ~ meer dan 300 (groffe schatting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ thx voor reactie. Ik heb nu 3x 200 assignments op m'n bakkie gezet + nog eens 4x TF via de CPU variant.
In 9 uurtjes toch ruim 117 ghz days binnengehaald met de 7950.
Ga morgen toch ook maar de 2 7970 kaartjes omhangen; handmatig werk valt eigenlijk reuze mee, dus ik zat een beetje te piepen voordat ik geslagen was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:14:
^^ thx voor reactie. Ik heb nu 3x 200 assignments op m'n bakkie gezet + nog eens 4x TF via de CPU variant.
In 9 uurtjes toch ruim 117 ghz days binnengehaald met de 7950.
Ga morgen toch ook maar de 2 7970 kaartjes omhangen; handmatig werk valt eigenlijk reuze mee, dus ik zat een beetje te piepen voordat ik geslagen was :+
Tssk, liever lui dan moe dus :> Wachten op bestelde producten is nooit leuk :'(

[ Voor 4% gewijzigd door R0SSI op 26-08-2012 23:23 ]

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Hmm.. GIMPS heeft inderdaad wel aardig wat CPU kracht nodig om de GPU aan 't werk te krijgen.

De 7870 draait nu met 96% load, dat is met 2 GIMPS instances (beide 170M/s) en moet daar 3 CPU cores voor vrijhouden (i5-2500k @ 4.5Ghz).

Dus zit dan wel met een CPU die 20% idle is, maar als ik die BOINC 2 cores geef zakt GIMPS terug naar 60M/s.

Digik's tooltje werkt bij mij helemaal niet, vroeger wel met mfakc maar nu met mfakto niet meer. Nou ja, 2 dos boxen werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qazwaplol schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 02:09:
Hmm.. GIMPS heeft inderdaad wel aardig wat CPU kracht nodig om de GPU aan 't werk te krijgen.

De 7870 draait nu met 96% load, dat is met 2 GIMPS instances (beide 170M/s) en moet daar 3 CPU cores voor vrijhouden (i5-2500k @ 4.5Ghz).

Dus zit dan wel met een CPU die 20% idle is, maar als ik die BOINC 2 cores geef zakt GIMPS terug naar 60M/s.

Digik's tooltje werkt bij mij helemaal niet, vroeger wel met mfakc maar nu met mfakto niet meer. Nou ja, 2 dos boxen werkt ook.
Kijk eens of je de twee Mfakto-taken kan pinnen op een core en ja dan kan BOINC nog steeds roet in het eten gooien. De executables van Mfaktc en Mfakto zijn zodanig klein dat een een en ander geheel vanuit de L2 (?) cache kan worden uitgevoerd. Maar als Windhoos taken aan verschillende cores blijft geven, is dat voordeel geheel weg. Beide clients pompen overigens een enorme hoeveelheid data tussen CPU en GPU. Andere applicaties kunnen ook dat verstoren. Iets anders dat nog te finetunen is, is de zogenaamde SievePrimes waarde. Dit is met DOS-boxen te testen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
# SievePrimes defines how far the factor candidates (FCs) are presieved on
# the CPU. The first <SievePrimes> odd primes are used to sieve the FCs.
#
# Minimum: SievePrimes=5000
# Maximum: SievePrimes=200000
#
# Default: SievePrimes=25000

SievePrimes=25000

# Set this to 1 to enable automatically adjustments of SievePrimes during
# runtime based on the "average wait times".
#
# Default: SievePrimesAdjust=1

SievePrimesAdjust=1

Nieuwere versie van Mfakto, denk dat DigiK-oz aan het sleutelen moet als hij terug komt vakantie. Maar laatste MfaktGUI werkt wel bij mij met laatste Mfaktc. De "last checkpoint" functie werkt niet maar dat komt omdat Mfaktc dat niet in de DOS-box meldt.

Heb zojuist alles geflushed, ik doe geen kleine bitwaardes meer. Veel te veel werk om alles op te delen en gedeeld te uploaden. Ook nogal teleurstellend resultaat, hmm de 6970 moet snel aan het werk nu ik volloop GW2 speel (gister 18+ uur achter elkaar).

@Bold_Seeker: Gaaf dat je het toch gelukt is! Ik denk ergens ook dat de PSP-PRP-client nog lastiger is. :)

Over het lezen en schrijven van beide clients (Mfakto en Mfaktc), als ze starten wordt de eerste lijn uit de worktodo.txt gelezen. Als een assignment klaar is wordt het resultaat weggeschreven naar results.txt.
Daarna wordt de bovenste regel weggepoetst uit de worktodo.txt. Een mogelijke uitzondering:
Factor=59D772FB357FFBBA206976170983DB4B,60887569,65,71
Deze handmatig aangepastte assignment wordt in stappen uitgevoerd (65,68; 68,69; 69,70; 70,71), pas na 70,71 wordt de assignment verwijderd, tussenstapjes worden bijgewerkt in de worktodo.txt en de resultaten gaan per tussenstapje naar results.txt

Om een lang verhaal kort te houden :+, om de clients niet te stoppen voor het flushen, kijk ik naar het scherm van MfaktGUI of de DOS-boxen. Als een client niet op het punt staat te schrijven, verplaats ik de results.txt naar een andere folder. Als een nieuw resultaat bekend is, wordt results.txt opnieuw aangemaakt. Voor bijwerken van de worktodo.txt, kijk of de client niet bijna klaar is met een taak. Nieuwe assignments aan het einde toevoegen en Ctrl+s.

Oh ja, de checkpoints (aan te passen in mafktc.ini of mfakto.ini) worden naar een apart bestandje (Mxxxxxxxxxx.ckp) weggeschreven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
# Checkpoints = 0: disable checkpoints
# Checkpoints = 1: enable checkpoints
# Checkpoints are needed for resume capability, after a class is finished a
# checkpoint file is written. When mfaktc is interrupted during the run and
# restarted later it will begin at the last processed class.
#
# Default: Checkpoints=1

Checkpoints=1

# CheckpointDelay is the time in seconds between two checkpoint writes.
# Allowed values are 0 <= CheckpointDelay <= 900.
#
# Minimum: CheckpointDelay=0
# Maximum: CheckpointDelay=900
#
# Default: CheckpointDelay=30

CheckpointDelay=120

De assignments blijven een half jaar lang geldig. Als je foutjes hebt gemaakt, is het soms wellicht handiger om alle assignments te cancelen (eerst mogelijke resultaten flushen) en nieuwe aan te vragen. Vergeet bij het flushen niet eerst in te loggen! Denk dat dit ons allen een keer overkomt. :+

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Wat een gekkigheid weer op GIMPS-flush-maandag 8)7 , nu (13:17) al 5.100 puntjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie flush Victor en Cow_tipping! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Jij en Bio anders ook hoor.
Nu met 3 instances en 75% gpu belasting doet mijn puter zo'n 1200 in 6 dagen. Ik vind 75% wel best zo, dan heeft mijn Cpu nog wat adem voor 3 majestic clienten.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 06:59:
[...]

Kijk eens of je de twee Mfakto-taken kan pinnen op een core en ja dan kan BOINC nog steeds roet in het eten gooien. De executables van Mfaktc en Mfakto zijn zodanig klein dat een een en ander geheel vanuit de L2 (?) cache kan worden uitgevoerd. Maar als Windhoos taken aan verschillende cores blijft geven, is dat voordeel geheel weg. Beide clients pompen overigens een enorme hoeveelheid data tussen CPU en GPU. Andere applicaties kunnen ook dat verstoren.
CPU affinity zetten pakt juist nadelig uit (reeds getest), dan van 170M/s terug naar iets van 80M/s.
Wel apart, meestal levert het nog een klein beetje extra winst op maar nu dus juist halvering van performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyH-8
Heb ik inderdaad ook al geprobeerd en werkte bij mij ook niet.
Zelf heb ik nu 2 cores voor BOINC, 1 voor mfaktc en 1 core vrij.
Als ik de vrije core op BOINC instel, zakt mijn mfaktc gigantisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Qazwaplol schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 02:09:

170M/s?
Wow, ik kom niet verder dan 130M/s. Maar dat ligt denk ik aan mijn ietwat verouderde CPU.
3 cores van mijn i7 920 worden volledig gebruikt (non-HT) en dan haal ik 75% van mijn GPU belasting. Dat is dan wel 3 x 130M/s, maar met 81 graden Celsius voor m'n GPU is dat ook welletjes. Een andere koeler zou wel handig zijn dan de standaard GTX580 heatsink/fan combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Hoe kun je meten hoeveel M/s je systeem doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gesproken laat MfaktGUI dat zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lN0kgm.jpg

Anders via de DOS-box:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
  number of multiprocessors 8 (384 shader cores)
  clock rate                1700MHz

Automatic parameters
  threads per grid          1048576

running a simple selftest...
Selftest statistics
  number of tests           31
  successfull tests         31

selftest PASSED!

got assignment: exp=60888449 bit_min=70 bit_max=71 (3.93 GHz-days)
Starting trial factoring M60888449 from 2^70 to 2^71 (3.93 GHz-days)
 k_min = 9694709256540
 k_max = 19389418520373
Using GPU kernel "barrett76_mul32"

found a valid checkpoint file!
  last finished class was: 2640
  found 0 factor(s) already

class | candidates |    time |    ETA | avg. rate | SievePrimes | CPU wait
2655/4620 |    467.66M |  2.651s | 17m59s | 176.41M/s |       16747 |    0.57%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Houdt er wel rekening mee dat meer M/s zich niet direct laat vertalen in meer GHzdays. Als de CPU meer werk doet (=hoger aantal SievePrimes) dan hoeft de GPU immers minder kandidaten te checken.

Een theoretisch voorbeeld:
580M candidates (weinig SievePrimes) met 200M/s = 2,9 sec per class
460M candidates (veel SievePrimes) met 160M/s = 2,875 sec per class

200M/s lijkt sneller, maar doordat in het tweede voorbeeld de GPU veel minder kandidaten hoeft te checken is dat uiteindelijk de snellere optie. Een betere maatstaaf is punten/dag (wat volgens mij ook een optie is in de nieuwe mfakto??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, het tooltje is denk ik een beetje van slag bij mij, want de balk blijft op 100% staan en ik zie geen M/s in dat hoefijzertje; is gewoon zwart bij mij.

Effe via dos gedaan en toen zag ik dat voor GCN (79xx) kaarten een vectorsize van 2 het beste is.
Jeetje dat scheelt echt erg veel! GPU load daalt met 25% en de rate gaat van 119 M/s naar 204 M/s met
2 instances die tegelijk draaien :)

3 instances op de 7970 BE levert 175 - 180 M/s op.
September wordt een leuk maandje op Gimps! *O*

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag dat Lattice bijna door het werk weer heen is, nog zo'n 1700 taken. Denk meld het even voordat iemand zijn koetje droog komt te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyH-8
Kun je bij RNA world @ home ook verlenging aanvragen voor je taken?
Want sommige taken duren 1810 uur op mijn i5 3570K @ stock.
Hiermee krijg ik ze niet voor de deadline af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan, aanvragen op het forum aldaar:
http://www.rechenkraft.ne...hp?f=75&t=10717&start=432

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:38:
Zag dat Lattice bijna door het werk weer heen is, nog zo'n 1700 taken. Denk meld het even voordat iemand zijn koetje droog komt te vallen.
In ieder geval mij :) , heb het koetje maar over gezet op SIMAP (RNA vraag veel geheugen). De 480 blijft uiteraard op GIMPS en zal iets van 200 puntjes per dag moeten doen. Helaas even geen megaflush zoals afgelopen maandag voor mij, ook wel weer eens goed voor het energieverbruik. Morgen de defecte voeding opsturen en dan maar afwachten. Lijkt mij eigenlijk zeer onwaarschijnlijk dat ze die niet zullen RMA-en.

@Cow_tipping
Wat mij vandaag opviel:

Correlizer
10 Cow_tipping
11 VictordeHollander

SIMAP
9 Cow_tipping
10 VictordeHollander

The Lattice Project
4 Cow_tipping
5 VictordeHollander

Doe je dat expres ofzo :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Lol, die had ik nog niet gezien. :P
Jammer dat je geen werk bij Primegrid had ingeleverd, dan had ik daar ook nog boven je kunnen staan. :+
Mijn machientjes zijn zo te zien nogal wat versnipperd bezig. Ik zal ze weer eens tot de orde roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Het is wel in de overall stats, niet in de dagelijkse ;). Telkens precies één plaatsje hoger en ook nog eens allemaal biologische projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Nah, dat is gewoon toeval, niks persoonlijks.
Je bent zelfs mijn enige vriendje bij PG. *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Hmm.. die mfakto is maar een vage client...

Sowieso al het idee dat ie maandag veel harder ging dan dinsdag, maar weet niet meer wat het maandag exact was.

Maar nu confirmed: Als ik hem default hou zakt de performance in na verloop van tijd, sinds gisteravond aangehad toen 3s per class. Kom nu weer bij de pc: 4,8s per class...

Heeft de client zelf weer zitten nadenken en sieveprimes zat in de 140000 (GPU belasting gezakt naar 40%).
Zet ik mfakto uit en aan kom ik weer even op de 3s maar begint ie daar na wel weer te klimmen naar hoger.

Nu dus maar vastgezet met onderstaande settings en dan blijft het in ieder geval een half uur dezelfde performance, nu maar kijken of het na 10 uur nog steeds zo is.
code:
1
2
3
4
SievePrimes=40000
SievePrimesAdjust=0
NumStreams=4
VectorSize=2

Hoe doen de GPU-GIMPS veteranen het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nummer 1 en 2 heb ik ongewijzigd gelaten. Nummer 3 heb ik op 10 staan (kost wat meer geheugen) nummer 4 heb ik ook op 2 staan.

Ik merk alleen dat bij 3 instances de CPU geniddeld 3 tot 5% idle staat. Kennelijk is de GPU dan zo druk dat de CPU effe moet wachten. Dit heb ik op de PC waarop ik met 2 instances draai niet.

Ik zie weinig afname in performance overigens. Alles draait stabiel op dezelfde snelheid. Verschil tussen de 7950 en de 7979 is ongeveer 1,3 s/class. 7970 is 2,6 seconden, 7950 is 3,9 seconden.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
VictordeHolland schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:39:
Komt er nog een GPU stampede dit jaar?
Dat het even stil bleef zegt niet dat er niet over gesproken is. :)
We zitten een beetje te dubben over GPU's. Ons idee is dat de stampede op één project valt maar bij een eventuele GPU-stampede is dat lastig. Zo zijn er GPU-projecten die alleen 64-bit zijn, of alleen een NVIDIA-kaart gebruiken of dat er juist weer een groot verschil in output is tussen de twee merken.

Als je al ziet hoeveel commentaar er komtbij een reguliere stampede over de samenstelling van stampedeteams (en je ook een stampede transparant en beheersbaar wilt houden) en je voegt deze parameters toe, dan krijg je een "mooie" mix.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:47
En wat betekent dit concreet? :P

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Dat wij voor ons zelf eens moeten kijken of er een project (of deelproject) geschikt is voor zowel Ati als Nvidia kaarten.

Gimps zou kunnen, maar valt denk ik af voor de gewone man.
Primegrid zou misschien een deelproject hebben wat beide kaarten ondersteund. (PPS?)
Poem zou kunnen
Einstein zou kunnen
Seti zou kunnen
RC5 zou kunnen

Of dit realistische projecten zijn kunnen we hier bediscussieren.

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
:)

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• VictordeHolland
Mfaktc (de NVidia app) heeft geen vectorsize optie (alleen Gridsize)
code:
1
2
3
4
5
SievePrimes=5000
SievePrimesAdjust=0
NumStreams=3
CPUStreams=3
GridSize=3

Toen ik SievePrimes nog op automatisch had staan schommelde die tussen de 5.000 - 10.000, later maar vastgezet op 5.000 (gaf stabielere GPU load / output)
NumStreams of CPUStreams hoger dan 3, heeft bij mij geen noemenswaardig effect. GridSize=3 is de default optie, niet mee gespeeld, maar als ik de beschrijving moet geloven is daar ook geen reden voor.
Volgens mij betekend het: "We hebben het idee onderzocht, maar zijn bang dat het slecht uitvoerbaar is."
Cow_tipping schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:11:
Dat wij voor ons zelf eens moeten kijken of er een project (of deelproject) geschikt is voor zowel Ati als Nvidia kaarten.

Primegrid zou misschien een deelproject hebben wat beide kaarten ondersteund. (PPS?)
Poem zou kunnen
Einstein zou kunnen
Seti zou kunnen
RC5 zou kunnen

GIMPS vereist teveel handmatig werk/ finetuning (had wel leuk voor de DC-Vault notering geweest :9 )
PG zit veel verschil in punten tussen de AMD en NVidia (in voordeel van NV)
POEM was altijd vrij AMD gericht, weet niet wat de recente ontwikkelingen daar geweest zijn??
Einstein heeft pas een AMD client uitgebracht, heb geen idee naar de performance daarvan.
SETI is alleen NV??
RC5 is distributed.net client speed GPU database te zien dat AMD daar weer sneller is.
GPUGRID is NV only
Collatz is wel voor beide en daar ligt de performance wel redelijk dicht bij elkaar.
Milkyway: NVidia heeft de Double Precision op de 4xx en 5xx serie softwarematig gelimiteerd (bescherming van Tesla serie) waardoor die kaarten daar ondermaats presteren. Dus AMD terrein.

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik zie op POEM dat de Nvidia 680 van HansR het goed doet.
Geen idee wat een 5xx of 4xx serie kaart daar doet.

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 21:47

EektheMan

DPC

Iemand enig idee hoe je bij Majestic-12 het aantal errors kan verlagen? Ik heb na 12 uurtjes zo'n 700k puntjes binnen geharkt, maar zie in de stats dat ik een error rate heb van zo'n 50% (v-high) en loop dus 700k aan credit mis.

Ik heb 65 workers en 12 buckets open. Ik heb het al verlaagd van 85 workers, maar dat hielp niets. In de Options staan alle recommended settings aangevinkt (LZMA). Use GZIP staat aan.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:03

hansR

koffie zwart graag

Cow_tipping schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:52:
Ik zie op POEM dat de Nvidia 680 van HansR het goed doet.
Geen idee wat een 5xx of 4xx serie kaart daar doet.
POEM is erg afhankelijk van CPU. Heb voor de test nu ook een 570 lopen.
Die komt niet verder dan 20-25 % van de 680. Daarnaast gaat het mis alstie de 2de CUDA kaart wil gebruiken.
Zit nu 1 NVIDIA uit zijn neus te .... :?

badges

• VictordeHolland
hansR schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:06:
[...]

POEM is erg afhankelijk van CPU. Heb voor de test nu ook een 570 lopen.
Die komt niet verder dan 20-25 % van de 680. Daarnaast gaat het mis alstie de 2de CUDA kaart wil gebruiken.
Zit nu 1 NVIDIA uit zijn neus te .... :?
Hij doet tenminste nog iets bij jou, ik krijg niet eens taken binnen :? .
Welke BOINC versie gebruik je? Ik probeer namelijk ook een paar NVidia taakjes binnen te halen op een 480 (om te testen), maar met BOINC v7.0.3 krijg ik niets binnen:

code:
1
2
3
4
30-08-12 13:05:16 | Poem@Home | Sending scheduler request: Requested by user.
30-08-12 13:05:16 | Poem@Home | Requesting new tasks for NVIDIA
30-08-12 13:05:17 | Poem@Home | Scheduler request completed: got 0 new tasks
30-08-12 13:05:17 | Poem@Home | No tasks sent

Heb verder geen GPU taken in de queue staan en GIMPS even stopgezet.
"Gebruik NVIDIA GPU" staat aan bij de voorkeuren voor POEM.

Edit:
Ars lijkt wel een hunt op POEM te houden, ze doen de hele maand al iets van 4M per dag :X .

Het werkt nu, even handmatig de app gedownload van http://boinc.fzk.de/poem/download/ :) . Zal even kijken wat een 480 doet.

[ Voor 10% gewijzigd door VictordeHolland op 30-08-2012 13:36 . Reden: NV POEM werkt nu ]

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

EektheMan schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:40:
Iemand enig idee hoe je bij Majestic-12 het aantal errors kan verlagen? Ik heb na 12 uurtjes zo'n 700k puntjes binnen geharkt, maar zie in de stats dat ik een error rate heb van zo'n 50% (v-high) en loop dus 700k aan credit mis.

Ik heb 65 workers en 12 buckets open. Ik heb het al verlaagd van 85 workers, maar dat hielp niets. In de Options staan alle recommended settings aangevinkt (LZMA). Use GZIP staat aan.
De gemiddelde success rate bij Majestic is momenteel ook ongeveer 57%. Dan staat bij iedereen een rode vermelding in de client van 'very high' error rate.
Afhankelijk hoe lang je client al loopt (elke dag client herstarten verdient aanbeveling om oude buckets op te ruimen) en of je database nog opgeschoond is (1x per maand node migreren en volledige data folder weg te knikkeren) zul je betere snelheden en resultaten kunnen halen.
Mocht je router overbelast raken dan krijg je nog slechtere resultaten, maar gezien jouw aantal crawlers en success rate zal dat nog zijn opgetreden.

Enne hunt van Ars op Poem?
Dat is alleen Beyond die zijn machientjes heeft overgezet. Hij doet in zijn eentje al 2.5 miljoen per dag.

[ Voor 6% gewijzigd door Cow_tipping op 30-08-2012 13:56 ]

• EektheMan

EektheMan

DPC

Thx CowTipper, Vervelend dat je de boel moet onderhouden, valt mee, maar toch.
Overbelasting heb ik nog niet gehad. Bij 90 workers moet ik een oogje in het zeil houden, dan valt de boel elke 4-6 uur uit.
Ik had ingesteld staan dat er slechts bepaalde TLD's gecrawled mochten worden, maar dat heb ik nu aangepast naar alle. Zo krijg ik tenminste een wat stabielere aanvoer van nieuwe buckets lijkt het. Hiervoor had ik weleens dat er slechts 5 buckets totaal beschikbaar stonden, terwijl er 12 open mogen staan.

Nu ja, maar eens kijken of ik de komende dagen wat plekjes kan pakken. En mijn Down/Up load limiet niet overschreid ;-) (Belgenland he)

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• VictordeHolland
Hier de resultaten van mijn kleine uitstapje met de 480 naar POEM:
code:
1
2
3
4
Aantal taken tegelijk: | GPU load     | Runtime/Wu | WU's/dag | Credits/dag |
1x (1 CPU + 1 GPU)     | ~ 55%        | 1012 sec   | ~ 85     | ~ 250.000   |
2x (1 CPU + 0,5 GPU)   | ~ 90%        | 1374 sec   | ~ 126    | ~ 370.000   |
4x (1 CPU + 0,25 GPU)  | Maxed(98-99%)| 2188 sec   | ~ 157    | ~ 460.000   |

Heb begin dit jaar ~ 450.000 per dag gedraaid met een unlocked HD6950. Ik zou dus zeggen dat de kaarten goed aan elkaar gewaagd zijn.
* Victor krijgt zin in een GPU-stampede. :D

@HansR
Ik denk dat jouw 570 verhongerd en meer CPU power nodig heeft. Heb je al geprobeerd meerdere taken tegelijk te draaien d.m.v een app_info.xml ? BOINC afsluiten, app_info in map waar de applicatie staat kopieren en BOINC opnieuw starten. LET OP: dit verwijdert alle taken in de queue van het project!!! Een app_info zou kunnen zijn (ik ga er even van uit dat je winhoos draait):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<app_info>
<app>
<name>poemcl</name>
</app>
<file_info>
<name>poemcl_1.3_windows_intelx86__opencl_nvidia_100</name>
<executable/>
</file_info>
<app_version>
<app_name>poemcl</app_name>
<version_num>103</version_num>
<avg_ncpus>1.0</avg_ncpus>
<max_ncpus>1.0</max_ncpus>
<plan_class>opencl_nvidia_100</plan_class>
<cmdline></cmdline>
<coproc>
<type>NVIDIA</type>
<count>0.5</count>
</coproc>
<flops>6.0e11</flops>
<file_ref>
<file_name>poemcl_1.3_windows_intelx86__opencl_nvidia_100</file_name>
<main_program/>
</file_ref>
</app_version>
</app_info>

Door <count>0.5</count> (geeft 2 taken tegelijk) te veranderen kun je eventueel nog meer taken tegelijk draaien. Zo geeft <count>0.33</count> bijvoorbeeld 3 taken en <count>0.25</count> 4 taken tegelijk.
Cow_tipping schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:53:
Enne hunt van Ars op Poem?
Dat is alleen Beyond die zijn machientjes heeft overgezet. Hij doet in zijn eentje al 2.5 miljoen per dag.
Hunt van Beyond dus 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door VictordeHolland op 30-08-2012 15:18 . Reden: Verduidelijking <count> ]

Verwijderd

Beyond is beetje overpowered qua GPUs ja. lol. Maarre leuk idee oktober-maand GPU-hunt op POEM?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 18:06 ]

• Arjant2
ik wil best wat GPU power inzetten op POEM.

Verwijderd

POEM = :9 voor mij dus ik doe zeker mee in oktober.
Misschien schaf ik mezelf nog wel een extra 7950-je aan, want die ene die ik nu heb klaagt dat íe zo alleen is :+

• Arjant2
Mijn GTX580 doet ongeveer 265k per dag als ik het zo doorreken.
Maar als ik een beetje lees op het forum zouden 2 WU's tegelijk een hogere ouput leveren? alleen nog geen idee hoe ik dat doe.

Als ik zo de prestaties van zowel AMD als Nvidia zie dan zou POEM best een goede kandidaat zijn voor een stampede.

[ Voor 74% gewijzigd door Arjant2 op 30-08-2012 20:24 ]

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:09:
POEM = :9 voor mij dus ik doe zeker mee in oktober.
Misschien schaf ik mezelf nog wel een extra 7950-je aan, want die ene die ik nu heb klaagt dat íe zo alleen is :+
En hij heeft nog wel twee grotere broers, hoe kan hij zich nu alleen voelen :o :+ .

Edit:
Mochten mensen zich afvragen waarom GIMPS GPU 4620 classes gebruikt (en ~80% nog eens overslaat ook) en niet 100 of 1000 of een ander mooi rond getal: op het Mersenneforum staat een redelijk duidelijke uitleg van TheJudger (halverwege de pagina).

[ Voor 30% gewijzigd door VictordeHolland op 30-08-2012 20:47 ]

• Qazwaplol
2 grote tegen 1 kleine...
Moeten eigenlijk nog 2 7950's bij :+

Maar POEM klinkt goed..

[ Voor 17% gewijzigd door Qazwaplol op 30-08-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:03

hansR

koffie zwart graag

VictordeHolland schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:59:
@HansR
Ik denk dat jouw 570 verhongerd en meer CPU power nodig heeft. Heb je al geprobeerd meerdere taken tegelijk te draaien d.m.v een app_info.xml ? BOINC afsluiten, app_info in map waar de applicatie staat kopieren en BOINC opnieuw starten. LET OP: dit verwijdert alle taken in de queue van het project!!! Een app_info zou kunnen zijn (ik ga er even van uit dat je winhoos draait):
Heb in dit systeem "maar" een quad-core. Heb via de app_info er 4 stuks op draaien. Geeft net iets meer performance dan 3, maar 5 zal amper meer bregen gezien het verschil tussen 3 en 4.

M'n 680 performed het beste met 5.

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 20:49

Pyrus

Hardknock life

Cow_tipping schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:11:

Poem zou kunnen
Einstein zou kunnen
Seti zou kunnen
RC5 zou kunnen

PrimeGrid heeft ook nog het WWWW subproject in PRPNet dat beide kaarten ondersteunt en wat ook nog wel ongeveer gelijk is qua prestaties en het draait op zowel 32 als 64bit. Enige nadeel is dan weer dat het geen BOINC is, maar van de andere kant zijn er genoeg mensen die een config tooltje inelkaar kunnen en willen draaien (1 persoon sowieso, ik namelijk).

Mensen die echt willen kunnen het ook nog wel op de CPU er naast draaien maar dat zal, zoals te verwachten, verwaarloosbare output geven in vergelijking. (Factor 30 tot 60 verschil)

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:54
De WWWW OpenCL client is in vergelijking met de CPU client ook bloedje-snel. Taken duren gemiddeld 1:30 voor WFS en 0:45 voor de WSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik krijg ook weer Lattice wu's binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cow_tipping schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:50:
Ik krijg ook weer Lattice wu's binnen.
Ik laat mijn koetje maar even van simap smikkelen en smullen. De Lattice wu's die je ontvangt zijn denk ik restjes van de vorige batch als ik zo kijk naar de Server Status http://boinc.umiacs.umd.edu/server_status.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Zo sinterklaas is vroeg van het jaar. Mijn Core2Quad Q8300 wordt vervangen door een I7-3770.
Hmmm, vanwege het doorschuifsysteem hier intern vervang ik eigenlijk een P4 2,4HT....

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
In juli deden we 8.887 punten op GIMPS,
in augustus al 24.049 puntjes op GIMPS,
gaan we in september de 50.000 halen }:O ???

En in oktober dan over op POEM?

@DPCquatar
Zo één wil ik er ook wel :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

Zijn er mensen die ervaring met DC en win8 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Voor degenen die dit weekeinde nutteloos hun tijd willen verdrijven ;-) : Boinc for Android

Laat ons btw dan meteen weten of Afbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.net/fs71/f/2012/218/e/3/android____cs5_restyle_by_egokrom-d5a02am.gif dromen van Afbeeldingslocatie: http://fc09.deviantart.net/fs7/i/2005/261/3/c/Jammin__cow_by_jelloween.gif

[ Voor 55% gewijzigd door EektheMan op 02-09-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
ISO staat klaar voor Win8, maar nog niet de moet gehad om Win7 vaarwel te zeggen..

Haha, Boinc op androids.. }:O

http://www.primegrid.com/show_host_detail.php?hostid=282700
26 41 uur voor een Primegrid TRP WU

[ Voor 30% gewijzigd door Qazwaplol op 02-09-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Goed voor de batterijtjes. ;)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij geen Boinc op android, mijn telefoon heeft het al moeilijk genoeg met het blijven op een Nederlands netwerk.

Ik zag dat de Simap Wu's niet constant zijn, ik was gisteren wu's van zo ongeveer 5200 seconden aan het crunchen voor 55+ punten, nu heb ik wu's van 4200 seconden voor 35 punten. Het schaalt niet lekker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
We stijgen vandaag weer een plekje op GIMPS *O* :)F .

GIMPS Teams overall
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
#+/-overallnamedaily#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)9.741.799,04PrimeNet2.650,94(4)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)303.048,40GIMPS.Russia495,62(8)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)298.258,42Team-Deutschland196,27(18)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)276.446,32Michigan City Area Schools0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
13(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)265.023,69Amazon EC2361,49(10)
14(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)210.970,06Prime-Piepen3,59(50)
15(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)202.555,95Dutch Power Cows4.321,59(2)
16(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)202.239,30Otterbein College0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
17(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)157.863,75UKRAINE279,20(13)
18(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)139.369,89Team_Italia504,49(7)
19(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)123.301,36GIMPS.Korea15,72(42)
20(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)121.557,89HardOCP0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
More...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! Het volgende plekkie winst zal niet lang op zich laten wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

ik was zelf ook te laat met flushen voor de maandagpiek, dus zo te zien hebben Bold en ik de dinsdagpiek geintroduceerd.
Als we volgende keer allemaal op maandag flushen dan is die 1e plek op tenminste 1 dag een eitje.

[ Voor 29% gewijzigd door Cow_tipping op 04-09-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Er is op het dimesforum ook een post gekomen van een van de mensen daar met een kleine uitleg over de problemen: http://www.netdimes.org/f...pic.php?f=2&t=6983#p10248

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

hmm, vreemde board error geeft dubbele post.

[ Voor 77% gewijzigd door Cow_tipping op 04-09-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik heb net al mijn Dimes VM's gedelete.
Ik betwijfel of dit project ooit nog aan de vault wordt toegevoegd. Hoe de communicatie met de gebruikers is verlopen is ronduit om te janken. In mei serverproblemen, maar in 4 maanden tijd geen enkel bericht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
De eerste berichten zijn alleen positief voor het opnieuw invoeren in de Vault. Hoe beroerd het ook was, de communicatie van een project valt niet in de criteria van het wel of niet toevoegen van een project.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Dimes is eruit gegooid vanwege geen stats, nu er weer stats zijn wordt die weer gewoon toegevoegd.

Zie het liever gaan, vaag project met een nog vagere client. Maar dan zouden we moeten aangeven wat er mis is met Dimes en de andere (die staan te springen om het weer toe te voegen) overtuigen dat 't project niets is.

Van Wieferich kon ik wel wat maken, maar veel verder dan flut client kom ik niet bij Dimes.
Tja, het 'cheaten' van mensen/teams, veel vm's+agents draaien maar vooral de paar teams die ipv 1K punten per dag per agent zoals iedereen iets van 20K per dag per agent deden (Ukraine dacht ik). Was daar niet al een keer wat over gemeld @ dc-vault?

[ Voor 38% gewijzigd door Qazwaplol op 04-09-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
DIMES is inderdaad een beetje vaag project, ik ben er ook niet zo weg van. Misschien als Ars en Norway daar hezelfde over denken dat het niet meer terugkeert in de Vault?

Mooie flush Bold _/-\o_ .

Nog maar 2.000 en dan weer een plekkie op GIMPS :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Inmiddels klaar, 39 uur voor 300 punten ;)
leuk voor 1 WU maar meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Vwb de reacties over DIMES : DPC hoeft daar toch geen koetjes te parkeren ?
Als andere teams daar wel bezig zijn kan DPC toch gewoon bij de andere projecten klimmen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Dimes kost geen processorkracht, alleen af en toe een netwerkping om de zoveel seconden.
Gewoon een aantal VM's installeren op je pc (ik had 10 W2k vm's) met Dimes en je bent klaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Cow_tipping op 05-09-2012 21:12 ]

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:15
* DigiK-oz leest even mee vanaf een zeldzame wifi hotspot in Monument Valley, USA :)

De stats updates lijken goed te blijven werken in mijn afwezigheid, met dank aan Cow_Tipping d:)b

Dat MfaktGUI niet altijd de waarden laat zien (zoals M/s) komt omdat de recentere versies een ander formaat output hebben in de DOS-box. Kun je oplossen door in de .ini file op te geven dat het "oude" formaat gebruikt moet worden. Vraag me alleen even niet hoe, staat wel ergens op hun forum. Kan ik even niet zoeken met twee hele megabits per seconde, gedeeld door 27 aangesloten devices 8)7

Ik zie dat er goede zaken gedaan worden voor DC-Vault. Dat is mooi, dan kan ik met een gerust hart mijn 11 meter lange camper naar de volgende bestemming sturen >:)

Ergens 23 september kom ik jullie wel weer vervelen, maar dat duurt gelukkig nog wel even!

Hunt ze, heren! (en dames?)

Whatever

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Leuk dat je even langs kwam. Fijne vakantie nog DigiK-oz! En happy RV-ing.

• VictordeHolland
Lekkere service bij Alternate :/ , inmiddels 4-5 mails verder en ze hebben alleen getest of de voeding nog start 8)7 . Bel ik de 'technische dienst' , word ik in de wacht gezet en vervolgens de wordt de verbinding verbroken. Nog maar eens gebeld, doorverbonden met de klantenservice zodat ze de 'interne' klachtomschrijving aan kunnen passen en opnieuw testen, na 10 minuten geen gehoor. Nu maar weer een mail gestuurd met de vraag of ze de voeding opnieuw willen testen, op de klacht die ik op het RMA formulier heb neergezet. (Namelijk dat deze warm wordt/uitvalt/ naar soldeerlucht ruikt). Dat ze daar zelf van maken dat de voeding niets meer doet, oke, maar dan durven ze ook nog eens op het testformulier te zetten dat deze volledig naar behoren functioneert en aan alle specificaties voldoet :( . Als advies geven ze om de functionaliteit van het moederbord te checken, terwijl ik zelfs op het RMA formulier aangegeven heb, dat de PC inmiddels weer prima werkt met een andere voeding. Lezen is blijkbaar erg moeilijk.....
[/klaag]

En ik maar denken dat dit niet zo veel problemen zou opleveren :-( .

Verwijderd

Speciaal voor jouw dan Victor om je op te beuren een liedje en een dansje. YouTube: carrtman german polka Oh en nog een paar uur dan zijn we met Simap BOINC@Austria voorbij.

• EektheMan

EektheMan

DPC

Qazwaplol schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:58:
[...]

Inmiddels klaar, 39 uur voor 300 punten ;)
leuk voor 1 WU maar meer niet.
d:)b Misschien wel leuk op van die <vaag modus> Android gestuurde Rasberry Pi achtige stick gevallen met XBMC erop die je in je TV steekt?

Top Qaz, leuk, dank! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Denk 't niet eigenlijk, daar zit naar verhouding een betere GPU op die de nodige codecs hardwarematig kan decoderen maar is kwa CPU nog steeds te vergelijken met m'n 2 jaar oude 800mhz telefoon.

kan ook net als bij laptop instellen dat boinc alleen draait als stroom ingeplugt is. is ook wel nodig :+

anyway, 't is mogelijk en werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Qazwaplol op 07-09-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
DIMES is weer toegevoegd aan de Vault :-( .

En we zijn gisteren weer een plekje gestegen op GIMPS *O* .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Kreeg je nou extra punten voor factors bij GIMPS?

Zucht, even met Win8 zitten klooien.
Na half uurtje toch maar weer terug naar Win7, blijk ik met installatie van 8 de freaking verkeerde schijf geformatteerd te hebben... Doh! |:(

Weg onder andere een week GIMPS werk. ;w

Nou maar disk scannen en kijken of d'r nog wat terug te halen is...

[ Voor 75% gewijzigd door Qazwaplol op 08-09-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:15
* DigiK-oz zit op vakantie een sql client te downloaden om Dimes weer toe te voegen 7(8)7

Stats zien er nog utterly fucked up uit omdat ze op de Dimes website volkomen naar de klote waren. Maar dat zou vanaf morgen weer wat normaler moeten zijn.

Succes met recoveren van GIMPS werk, Qaz!

* DigiK-oz duikt weer gauw de koele wateren van Glen Canyon in, pfff 30+...and I love it :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Qazwaplol schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 19:48:
Kreeg je nou extra punten voor factors bij GIMPS?
Ja en nee.
In de hoge bitlevels (weinig, maar grote factors) geeft GIMPS meer punten voor het vinden van een factor, dan voor een taak met "no factor". In de lage bitlevels (veel, kleine factors) lijkt dit andersom, waarom dit zo is kan ik niet verklaren. Het omslagpunt ligt ergens rond de 2^69 bij exponenten tussen 100M en 150M.

Exponent 110008331 F 3668947424378078553647 GHzday 7.1102
Exponent 110044049 NF no factor from 2^71 to 2^72 GHzdays 4.3460

Exponent 131196271 F 253336831147471030343 GHzdays 0.4041
Exponent 131199989 NF no factor from 2^68 to 2^69 GHzdays 0.4557
Weg onder andere een week GIMPS werk. ;w

Nou maar disk scannen en kijken of d'r nog wat terug te halen is...
Succes!

Ik ga deze week maar een nieuwe voeding bestellen, want ik ben het gezeik een beetje zat (uiteraard bij een andere webshop). De taak van hun "Technische Dienst" is volgens mij niets anders dan zo veel mogelijk geld besparen door RMA's op elk mogelijk punt af te wijzen. Ze sturen defecte producten niet eens door naar de fabrikant 8)7. De niets vermoedende consument denkt dat die er zelf naast zit, maar wij weten wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Wat ik doe bij defecte producten is zelf de complete analyse doen, inclusief test met vervangend component. De bevindingen zend ik via mail door naar de TD van de webshop met het verzoek om het defecte component te vervangen. Nog nooit problemen gehad eigenlijk.

Nou...1 keer wel, toen een techneut niet wilde geloven dat voor de juiste werking van een Vapochill koeler de koelpasta IN het CPU socket aangebracht moest worden. Die dacht echt dat ik een amateur was die z'n koelpasta gewoon verkeer toegepast had, waardoor de CPU doorgebrand was :F
Na doorverwijzing naar de website + manual was íe uiteindelijk toch overtuigd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Misschien dat ik naast een nieuwe (ditmaal Gold) voeding ook maar wat andere toys erbij bestel om de 'pijn' een beetje te verzachten :+ .

Zit een beetje te twijfelen tussen een 3570k (~€215) en 3770k (€300+). Ik vind het prijsverschil nogal groot voor 2MB L3 cache extra en HT. De 100MHz clock is niet van belang (gaat toch naar 4,0 - 4,5GHz)
Volgens een test op stroomverbruik van onze buren HW.info 3770k, 3570k, 3550 test scheelt het onder load maar een paar Watt. Dit zou er op kunnen duiden, dat Intel zuinigere procs selecteert voor 3770k's (= hogere performace/Watt) ??? Stel dat een 3770k op 4,0 - 4,5GHz dan 20W zuiniger is, dan scheelt dat op jaarbasis €40 aan stroom. Maarja, de vraag is dan natuurlijk of het echt zoveel zal schelen?? Heeft iemand daar misschien ervaringen mee of een link naar een betrouwbare review? Heb deze wel gevonden, maar daar hebben de 3570k en 3770k niet even veel OC (en meer dan ik van plan ben).
Wat is het effect van HT bij distributed computering? HT zou in theorie +20% performance kunnen geven, maar is in het verleden ook wel eens verwaarloosbaar gebleken.
En dan nog de 2MB cache, zal dat nog merkbaar verschil maken bij DC? Immers:
6MB voor 4 draadjes = 1,5MB per draadje (3570k)
8MB voor 8 draadjes = 1,0MB per draadje of 8MB voor 4 draadjes (HT off) = 2MB per draadje (3770k)

Voor een plank zat ik te denken aan een MSI Z77A-GD65 i.v.m. iets zuiniger dan meeste Z77 mobo's t.net review zes Z77 mobo's en goede ervaringen die ik nu heb met de voorloper ervan (MSI P67A-GD65).

Mochten de modjes dit te ver offtopic vinden, wil ik deze vraag ook wel naar het 'Componenten Aankoopadvies' forum verplaatsen. Reden dat ik deze vraag hier plaats is dat de meeste DPC leden/crunchers het daar niet zullen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ De vraag is in hoeverre je nog heel veel extra geld in een top CPU voor DC moet investeren als de trend is dat steeds meer projecten overgaan op GPGPU.
Gezien het feit dat energie steeds duurder wordt is een zuinige cpu in ieder geval een goede keuze.
Suc6 met het uitkiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

Ik hoop volgende week een 3770 te hebben, zal dan wel wat prestatiecijfers neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Tja, wat Bold zegt. Al zijn er nog meer dan genoeg CPU-only projecten.

En over HT: kan zin hebben bij de wat minder goed geoptimaliseerde projecten, of projecten die simulaties doen of met datasets werken.

Om het lekker te generaliseren:
- bij iets als PSP-PRP / Primegrid = HT heeft geen nut, cpu wordt al non-stop bezig gehouden
- bij iets als docking = HT heeft wel nut, cpu moet regelmatig even wachten om data in geheugen

Maar 100 euri verschil is een hoop...

PC draait inmiddels weer, had d'r geen zin in zondag...
* Qazwaplol was pissed off op zichzelf... ;)

Al het GIMPS werk verloren, maar mfakto gaat nu wel weer weer 0,1 sec sneller

[ Voor 33% gewijzigd door Qazwaplol op 10-09-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPC_groenlo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-12-2024

DPC_groenlo

A.k.a Nexxis

Om te kunnen testen, hoe kun je het beste boinc vertellen dat hij geen HT cores mag gebruiken?

Ik heb nu men 3770 op 8 cores lopen op SIMAP. het moet dan wel een groot verschil maken om ze niet te gebruiken.

met max turbo (3.7ghz) en een tranquilo koeler is men warmste kern 64 graden en de koelste 55.
Is dat normaal? of moet ik proberen de koelpaste opnieuw/beter erop smeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Bedankt voor de reacties, maar inmiddels heeft het kwaad geschied :+ .

Een CoolerMaster Gold dinges, MSI plank en 2x4 giegskillz zijn onderweg, nog mooi voordat de 21% BTW ingaat :) . Uiteindelijk toch voor een 3770k gegaan, via V&A maar een paar tientjes duurder dan een nieuwe 3570k. Zelfs als die niet sneller is dan een 3570k, dan is het toch toffer om tegen mensen met minder verstand van hardware te kunnen opscheppen dat je een i7 hebt :P . Hoop in het weekend te kunnen assembleren/testen, misschien dat ik de 470s alvast even een slinger geeft om de voeding uit te testen.

Mocht iemand nog wat in zijn/haar GIMPS buffer hebben, dan zou nu wel een mooi moment zijn om die te flushen en de #1 daily veilig te stellen.
DPC_groenlo schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:06:
Om te kunnen testen, hoe kun je het beste boinc vertellen dat hij geen HT cores mag gebruiken?

Ik heb nu men 3770 op 8 cores lopen op SIMAP. het moet dan wel een groot verschil maken om ze niet te gebruiken.

met max turbo (3.7ghz) en een tranquilo koeler is men warmste kern 64 graden en de koelste 55.
Is dat normaal? of moet ik proberen de koelpaste opnieuw/beter erop smeren?
Een gecontroleerde test zou met een 3570k èn een 3770k zijn, beide turbo uit en op bijv. 3,5 GHz zetten.
3570k --> 'basis'
3770k (HT off) --> om effect van de 2MB extra L3 cache te meten en een 'basis' om HT aan mee te vergelijken
3770k (HT on) --> effect van HT te meten.
Makkelijkste lijkt me om dit gewoon via de BIOS te doen en dan taken/uur of credits/uur te vergelijken.

[ Voor 37% gewijzigd door VictordeHolland op 10-09-2012 21:35 . Reden: reactie op DPC_groenlo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Gisteren weer een lekkere score neergezet op Gimps.
GIMPS hitparade van maandag 10 september 2012
flushers : 8/92 (9 %)
Users daily
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
#+/-dailynameoverall#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)1.811,18VictordeHollander15.073,00(5)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)1.621,88Bold_Seeker18.039,89(4)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)834,55iconized10.260,25(6)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)739,36MOmax7.985,70(7)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)615,74[DPC]TeamSwitch7.219,68(9)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)565,78Bio1ogics19.986,28(3)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif5)105,42BigBrother77.652,52(1)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/new.gif)14,43Qazwaplol2.269,28(14)
More...

Users overall
#+/-overallnamedaily#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)77.652,52BigBrother105,42(7)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)33.331,85amberjr0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)19.986,28Bio1ogics565,78(6)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)18.039,89Bold_Seeker1.621,88(2)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)15.073,00VictordeHollander1.811,18(1)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)10.260,25iconized834,55(3)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1)7.985,70MOmax739,36(4)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)7.800,75Erik Oppedijk0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)7.219,68[DPC]TeamSwitch615,74(5)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)5.573,94Mclighter0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)3.408,28Team_Elteor_Borislavj0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)3.380,68Stef420,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
13(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)3.005,89JanP0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
14(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)2.269,28Qazwaplol14,43(8)
15(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.978,93Los Alcoholicos0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
16(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.570,90pieppiep0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
17(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.291,29Schrik0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
18(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.267,89NGS0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
19(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.119,76Xorsist0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
20(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.034,05DigiK-oz0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
21(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)649,01JeffreyH-80,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
22(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)410,06Optimoose0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
23(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)372,78robke0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
24(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)369,17DinKeyToy0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
25(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)314,12vfrmaniac0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
26(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)272,76Noordvogel0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
27(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)260,58Major Carnage0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
28(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)243,55flying_pizza0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
29(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)225,99balachmar0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
30(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)195,55Tielemans0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
More...

Teams daily
#+/-dailynameoverall#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)6.502,06GPU to 721.451.752,95(4)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif2)6.308,35Dutch Power Cows220.826,77(14)
3(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)4.842,59UCM-curtisc3.175.869,00(2)
4(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)3.118,85PrimeNet9.763.268,10(1)
5(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif12)729,48The Legion of Evil29.289,74(46)
6(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif1)705,02Amazon EC2270.047,71(13)
7(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif16)521,03Optimists Prime107.225,88(23)
8(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif2)488,70Team-Deutschland301.381,39(11)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif2)361,51GIMPSChina316.013,11(8)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif2)321,07NSU1.665.578,07(3)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif34)226,97Singapore21.267,96(61)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif10)191,65ComputerraRU81.413,96(27)
More...

Teams overall
#+/-overallnamedaily#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)9.763.268,10PrimeNet3.118,85(4)
9(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)309.826,59zeit132,87(17)
10(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)304.591,36GIMPS.Russia37,17(31)
11(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)301.381,39Team-Deutschland488,70(8)
12(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)276.446,32Michigan City Area Schools0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
13(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)270.047,71Amazon EC2705,02(6)
14(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)220.826,77Dutch Power Cows6.308,35(2)
15(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)211.000,35Prime-Piepen3,45(52)
16(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)202.239,30Otterbein College0,00(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
17(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)159.872,86UKRAINE158,91(15)
18(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)140.192,31Team_Italia3,34(54)
19(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)124.086,60GIMPS.Korea129,77(18)
More...

Mijlpalen
iconized10.000
MOmax7.500
[DPC]TeamSwitch7.000

When do we get them
Michigan City Area Schools23,11
Amazon EC229,14
GIMPS.Russia38,31
Team-Deutschland40,71
zeit43,36
Team Norway43,72
GIMPSChina46,18
ahmerali205,26
Ars Technica Team Prime Rib361,30
NSU690,21

Bron
GIMPS project site

Afbeeldingslocatie: http://www.digik-oz.nl/tempimages/dpc_GIMPS1.png

Vandaag trouwens ook weer een mooie score met zowaar een optreden van amberjr. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Laatst online: 01-08-2024
betrapt ;)

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
De postbode mag vaker zulke pakketjes brengen :9 .

Had al veel eerder voor een Gold voeding moeten gaan:

Efficiency curve van Coolermaster GX750 Bronze
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/upload/product_feature/GX750_effcurve.jpg

Efficiency curve van Coolermaster Silent Pro 1000W Gold
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/upload/product_feature/gold1000-3.jpg

Nu trekken de 2x GTX470s + Q9300 (hij gaat binnenkort vervangen worden, Qaz ;) ) 460W aan het stopcontact.
Met 92% efficiency geeft dat 460W*0.92 = 423W intern

423W intern zou met de GX750 (mijn andere voeding) 423/0.87 = 486W (theoretisch) aan het stopcontact trekken. Een verschil van 63W !!!!! 26W 7(8)7 . Waarom heb ik die berekening nooit eerder gemaakt |:( .

[ Voor 0% gewijzigd door VictordeHolland op 11-09-2012 20:54 . Reden: 486-460 is natuurlijk 26 moet niet intern met stopcontact vergelijken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
Hmm... 90% is wel erg goed...
Scheelt je al snel $100 op jaarbasis als je d'r echt 50+ W mee bespaard
VictordeHolland schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:26:
+ Q9300 (hij gaat binnenkort vervangen worden, Qaz ;) ) .
Goed te horen dat ie nog draait :)

[ Voor 12% gewijzigd door Qazwaplol op 11-09-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VictordeHolland schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:26:
De postbode mag vaker zulke pakketjes brengen :9 .

Had al veel eerder voor een Gold voeding moeten gaan:

Efficiency curve van Coolermaster GX750 Bronze
[afbeelding]

Efficiency curve van Coolermaster Silent Pro 1000W Gold
[afbeelding]

Nu trekken de 2x GTX470s + Q9300 (hij gaat binnenkort vervangen worden, Qaz ;) ) 460W aan het stopcontact.
Met 92% efficiency geeft dat 460W*0.92 = 423W intern

423W intern zou met de GX750 (mijn andere voeding) 423/0.87 = 486W (theoretisch) aan het stopcontact trekken. Een verschil van 63W !!!!! 7(8)7 . Waarom heb ik die berekening nooit eerder gemaakt |:( .
Heb je de mogelijkheid om ook het daadwerkelijke verschil te meten via een stroommeter?
Ben eigenlijk wel benieuwd of de theorie ook terug te zien is in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik kan niet rekenen, 486-460 is natuurlijk 26W :X . Ik was appels met peren aan het vergelijken, vond het verschil ook wel erg groot.
Pagina: 1 ... 40 ... 68 Laatste