Artifacts (?) - Videokaart of monitor?

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 19:56
Beste mensen,

Ik zit de laatste tijd met iets waar ik me toch wel redelijk aan stoor. Sinds 3 maand heb ik een 2e Samsung P2370 bijgekocht omdat ik wel veel aan videoediting doe.

Sinds een 2 weken krijg ik door m'n beeld op de nieuwe monitor dat sommige kleuren zich vertalen in groene lijntjes (geen horizontale groene lijnen dus maar bepaalde kleurtinten worden vervangen door groen).

Dus ik verdacht m'n videokaart direct. Echter, na het omdraaien van de stekkers van de monitoren bleef het probleem op dezelfde monitor. Alleen op de één of andere vage manier bleef na het omwisselen van de dvi stekkers de startknop wel op de monitor die de kleuren fouttief vertoont.

Kan het zijn dat elke monitor zich apart identificeert zodat m'n videokaart weet welke monitor links / rechts staat? Ik kan er werkelijk niet bij :P

De groene 'waas' (want dat is het niet, ik noem het maar ff zo) verschijnt niet als ik m'n pc net heb aangezet, maar vaak na een uurtje oid. De andere dvi uitgang / monitor heeft er geen last van.

Als ik scroll gaan de groene kleuren mee met het beeld (als in; waar de bepaalde kleur heen scrollt die vervangen wordt door het groen (toch wel vaak de donkere tinten)), het lijken dus geen defecte pixels ofzo.

Ik heb helaas geen 2e videokaart die ik kan testen.

Hoop dat het verhaal nog een beetje duidelijk is, misschien dat iemand er wat mee kan? :)

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je begint dus artifacts te krijgen nadat je pc een uurtje aanstaat, lijkt mij dat het aan de grafische kaart ligt die te warm wordt of iets in die richting. :)

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:20
Even scherm aan een andere computer/laptop hangen. Weet je het gelijk.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:36
Ik mis de naam van de videokaart ?.

• InferisDCB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08-2020
Ik heb hier een Samsung laptop. (nVidea GF 8600M GS)
Ben ik aan begonnen omdat het systeem regelmatig niet opstart (Opgepakt als Vista probleem met Hibernation modus - fixed) of met zwart beeld opstart (vond actieve ATI en nVidea drivers).

Inmiddels geeft deze dezelfde problemen. meestal verticale stippellijnen of pixels die bij het renderen geplaatst worden en vervolgens mee bewegen met hetgeen waar de pixel op geplaatst staat.

Heb het systeem al opgeschoond, voorzien van de laatste Windows updates & voorzien van de laatste Samsung drivers.
Alle problemen zijn weg na het langdurig uitgeschakeld hebben van het systeem. (Daarnaast loopt het systeem nu ook stabiel)

De eigenaar krijgt, in dit geval, ook het advies voor garantie te gaan aangezien de hitte die het apparaat uitstoot op blandblaren niveau is.

Groet

• Mektheb
InferisDCB schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:54:
Ik heb hier een Samsung laptop. (nVidea GF 8600M GS)
Ben ik aan begonnen omdat het systeem regelmatig niet opstart (Opgepakt als Vista probleem met Hibernation modus - fixed) of met zwart beeld opstart (vond actieve ATI en nVidea drivers).

Inmiddels geeft deze dezelfde problemen. meestal verticale stippellijnen of pixels die bij het renderen geplaatst worden en vervolgens mee bewegen met hetgeen waar de pixel op geplaatst staat.

Heb het systeem al opgeschoond, voorzien van de laatste Windows updates & voorzien van de laatste Samsung drivers.
Alle problemen zijn weg na het langdurig uitgeschakeld hebben van het systeem. (Daarnaast loopt het systeem nu ook stabiel)

De eigenaar krijgt, in dit geval, ook het advies voor garantie te gaan aangezien de hitte die het apparaat uitstoot op blandblaren niveau is.

Groet
Je videokaart is aant doodgaan, Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Verwijderd

Niet te snel conclussies trekken hier boven.
Eerst maar ff de temps bekijken

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:58:
Niks met conclusie's te maken, alle 8 serie kaarten gaan dood het is niet de 1 wel de ander niet maar de vraag wanneer en hoelang het duurt.
En de problemen die verteld worden duiden daar duidelijk op, al helemaal met het "blazen als een gek"
En ja ik heb geen glazenbol, maar weet wel "haast" zeker dat dat het probleem is.

Wat het probleem bij de TS is weet ik niet, maar wel bij die gene hierboven.

[ Voor 28% gewijzigd door Mektheb op 18-02-2011 17:01 ]

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 14:52
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:58:
Ik heb zelf ook een 8800 kaart gehad die is overleden en dat heeft dus helemaal niets met de temps te maken. Het zijn gewoon slechte soldeerverbindingen. Alleen de oven truuk kan dan nog helpen.

@ TS heb je ook anndere kabels geprobeerd? Slechte kwaliteit kabels wil nog wel een interferentiestoringen geven, met jouw klachten als resultaat

[ Voor 16% gewijzigd door rows op 18-02-2011 17:06 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Niet met zijn klachten als resultaat. Als hij scrollt, scrollen de groene pixels mee. Dit wil zeggen dat de fout zit bij de videokaart. Dat hij bij het switchen van monitors hetzelfde probleem geeft wil zeggen dat het probleem wederom bij de videokaart ligt.

Koop een nieuwe, dat lijkt me de slimste oplossing.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Oké ik snap het, maar ik raad aan om ook naar andere dingen te kijken zoals temps.
Stel dat deze gewoon te hoog worden door stof enzo, tjah dan kan het probleem opgelost zijn.
Vandaar dat ik zelf liever ook op andere andere problemen test voor dat ik een kaart zo maar weg gooi.
Ik heb zelf namelijk ook wel eens gehad bij de 8800gt dat hij te heet werd, boven de 100 graden. Hier door kreeg ik ook van die gekleurde stippels. Ff schoomaken en wat nieuwe koelpasta er op en hij leett nog.
Dus ik zeg niet te snel conclussies trekken, want stel. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 18:07 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 19:56
Dank voor de tips heren! Ik ga er morgen mee bezig :)
Pagina: 1