Het is er nu toch al door, of niet?
Ik heb op 5 april dit bericht gehad:Crescendo schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:58:
Het is er nu toch al door, of niet?
Dus ja al getekend...Geachte heer/mevrouw ,
De intentieverklaring met de gemeente is getekend en we gaan zo snel mogelijk beginnen.
Ik heb nu nog geen planning.
Als onze aannemer start met graven zal er een planning online komen.
Je kunt zo vervolgens zien wanneer je aan de beurt bent.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Bergeijk
Medewerker Customer Service
Dit staat op de site van de gemeente eersel
Trouwens ben ik al meerdere malen bij het kantoor van Reggefiber geweest, en kunnen verder ook niets anders zeggen dan wat de gemeente hen opdraagt. Want bijna een jaar geleden kreeg ik precies het zelfde verhaal te horen.
De intentie om de gehele Kempen aan te leggen betekent nog niet dat er daad werkelijk een akkoord is met de afzonderlijke gemeentes, maar Bergeijk wordt donderdag ondertekent heb ik begrepen.Met het ondertekenen van de intentieovereenkomst is de realisatie van een glasvezelnetwerk een stap dichterbij gekomen. Er zijn echter nog zaken die vragen om een nadere uitwerking. Dat geldt
onder andere voor de financiering. Met verglazing van de buitengebieden is immers een grote investering gemoeid.
Deze zaken zullen punt van nadere onderhandeling zijn bij de op te stellen samenwerkingsovereenkomst die iedere Kempengemeente afzonderlijk moet aangaan.
Trouwens ben ik al meerdere malen bij het kantoor van Reggefiber geweest, en kunnen verder ook niets anders zeggen dan wat de gemeente hen opdraagt. Want bijna een jaar geleden kreeg ik precies het zelfde verhaal te horen.
[ Voor 11% gewijzigd door Jessez op 08-04-2012 23:19 ]
De vergunningen zijn af gegeven in Bergeijk
Bekendmakingen
Kabels en leidingen, verleend
diverse lokaties
Soort bekendmaking Vergunning kabels en leidingen
Bekendmaking heeft betrekking op Bergeijk, Luyksgestel, Riethoven, Westerhoven
Publicatiedatum 11-04-2012
29 maart 2012; Reggefiber; diverse locaties; plaatsen 5 wijkcentrales t.b.v. glasvezelnetwerk
Voor nadere inlichtingen omtrent bovenstaande kunt u contact opnemen met de afdeling Beheer Ruimte van de gemeente Bergeijk telefoon 0497-551455.
Deze e-mail kreeg ik onlangs van de gemeente Eersel:
Beste Jeroen,
Dank voor je mail. Ik snap dat je zegt dat er niks gebeurt. Voor de buitenwacht is dat ook zo. Dat neemt niet weg dat de gemeente het dossier wel degelijk behartigt.
Zoals je weet is een dik jaar geleden begonnen met een wervingsactie in Eersel. Als gemeente waren we daar niet zo blij mee. De firma Reggefiber en consorten waren aanvankelijk namelijk van plan om alleen maar de kernen van onze gemeenten te verglazen. Als gemeente hebben we toen een protest laten horen omdat wij niet willen dat de rest van onze inwoners verstoken blijft van glasvezel.
Ondertussen zijn we de gesprekken aangegaan met Reggefiber waarbij wij ze gevraagd hebben om een totaalplan voor onze gemeente te maken. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan want het gaat om een grote investering.
Ondertussen hebben we een intentieovereenkomst met Reggefiber afgesloten voor de ontwikkeling van een totaalplan. Daaraan wordt nu gewerkt. Dat vergt nog zeker enige tijd. We snappen dat we daarmee het geduld op de proef stellen maar we krijgen maar 1 keer de kans om een goed resultaat uit te onderhandelen.
Ik hoop een en ander duidelijker gemaakt te hebben.
Met vriendelijke groet,
Gemeente Eersel
Vandaag stond er hier op de markt weer reclame van KPN. Heel toevallig valt er ook net een brief van UPC op de deurmat met wat aanbiedingen en andere praatjes.
Eindelijk gaat het gebeuren in de gemeente Bergeijk 
Eindelijk. Bergeijk krijgt glasvezel.
Glasvezel enthousiast ontvangen in Bergeijk.
De uitslag is duidelijk: Bergeijk heeft gekozen voor de toekomst. Ruim voldoende huishoudens binnen het ansluitgebied hebben ‘ja’ gezegd tegen glasvezel. Dankzij de vele aanmeldingen in Bergeijk heeft Reggefiber besloten om iedere woning binnen het aansluitgebied binnen de kernen Bergeijk, ‘t Loo, Luyksgestel, de Weebosch, Riethoven, Westerhoven en Walik, te voorzien van een geheel kosteloze glasvezelaansluiting. Op korte termijn start Reggefiber
dan ook met de aanleg van dit netwerk.
Gevolgen voor het buitengebied.
Het behalen van het aantal aanmeldingen binnen het aansluitgebied van Bergeijk betekent voor de huishoudens in het buitengebied dat zij nu ook kans maken op een geheel kosteloze glasvezelaansluiting. Zoals tijdens de informatieavonden besproken is dat afhankelijk van de hoeveelheid huishoudens die een abonnement nemen op glasvezel binnen het aansluitgebied. Hoe meer huishoudens binnen het aansluitgebied een abonnement nemen, hoe meer Reggefiber bijdraagt in de kosten voor de aanleg in het buitengebied. De peildatum voor het tellen van het totale aantal abonnementen binnen het aansluitgebied ligt op einde van de periode van aanleg. Zoals de planning er nu
uitziet is dat mei 2013. Tot die tijd kunnen inwoners binnen het aansluitgebied zich dus nog inschrijven.
Aanmelden kan nog steeds.
In de week van 25 juni gaat Reggefiber al beginnen met het aanleggen van dit razendsnelle en stabiele netwerk. Hierover ontvangen de bewoners tijdig bericht. Iedere woning binnen het aansluitgebied wordt voorzien van een geheel kosteloze glasvezelaansluiting. De planning voor de graaf- en aansluitwerkzaamheden is binnenkort ook hier op deze website te vinden en in de glasvezelwinkel aan de Hof 49 in Bergeijk. Indien bewoners gebruik
willen maken van glasvezeldiensten, maar nog geen glasvezelabonnement hebben afgesloten, kunnen zich alsnog aanmelden.
Glasvezelwinkel.
Wie meer informatie wil over de vele voordelen van glasvezel en over de serviceproviders, kan terecht in de glasvezelwinkel. De medewerkers van Reggefiber staan daar klaar om alle vragen te beantwoorden en
bieden een onafhankelijk advies met betrekking tot de verschillende abonnementen van de serviceproviders.
Bescheiden kickje:
Laatst een email gekregen van UPC waarin het volgende staat:
Iemand die in deze regio woont en hier wat zinnigs over kan zeggen?
Laatst een email gekregen van UPC waarin het volgende staat:
Nu heb ik wat rondgekeken maar nergens zie ik staan dat ze ook daadwerkelijk beginnen met de aanleg van glasvezel.Geachte heer ,
In REUSEL start binnenkort de aanleg van glasvezel of is deze al afgerond. Glasvezelaanbieders beweren dat dit een beter alternatief is voor internet en televisie dan uw vertrouwde kabel. Maar is dat wel zo? De Consumentenbond vergeleek onlangs kabel met glasvezel. Wat blijkt?
Tot 120 Mb is de downloadsnelheid via de kabel even snel als die via glasvezel.
Zowel met de kabel als met glasvezel kijkt u televisie in perfecte HD-kwaliteit.
U bent met zowel de kabel als glasvezel klaar voor de toekomst.
Kortom: glasvezel is niet beter dan uw bestaande kabelaansluiting
van UPC.
Meer weten over de testresultaten?
Surf naar upc.nl/kabel voor meer informatie.
Iemand die in deze regio woont en hier wat zinnigs over kan zeggen?
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Even een kick,jeroenst schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:01:
Deze e-mail kreeg ik onlangs van de gemeente Eersel:
[...]
Ik woon in Eersel en heb ook weer eens even aan de bel getrokken mbt glasvezel ja of te nee want we zitten al weer in 2013.
Zal het hier melden als ik een reactie krijg en wat deze inhoud en ik hoop dat ze stoppen met de standaard antwoorden als we zijn in onderhandeling.. ja al 2 jaar nu.. ik heb het idee dat het er niet meer van gaat komen op deze manier.
De communicatie vanuit de partijen die betrokken zijn is ook erg slecht.
Zijn hier toevallig al mensen die wat meer weten of we dit jaar meer mogen verwachten kwa duidelijkheid?
[ Voor 70% gewijzigd door pino85 op 27-01-2013 16:06 ]
Liefhebber van Tweakers
Eind 2013 begin 2014 is het pilot project in bergeijk af gelopen.pino85 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:37:
[...]
Even een kick,
Ik woon in Eersel en heb ook weer eens even aan de bel getrokken mbt glasvezel ja of te nee want we zitten al weer in 2013.
Zal het hier melden als ik een reactie krijg en wat deze inhoud en ik hoop dat ze stoppen met de standaard antwoorden als we zijn in onderhandeling.. ja al 2 jaar nu.. ik heb het idee dat het er niet meer van gaat komen op deze manier.
De communicatie vanuit de partijen die betrokken zijn is ook erg slecht.
Zijn hier toevallig al mensen die wat meer weten of we dit jaar meer mogen verwachten kwa duidelijkheid?
Daarna komt er een evaluatie door de kempen gemeenten, dus op zijn vroegst eind 2014 begin 2015 wordt het opnieuw opgestart.
Ik heb deze email net van de gemeente binnen gekregen:
Beste Ralf,
Dank je wel voor je mail.
Ik kan de onduidelijkheid begrijpen. We zijn immers al een hele tijd aan het praten over het onderwerp en er is nog geen definitieve kogel door de kerk.
Het is dan ook een complex dossier. Het gaat om veel geld en grote belangen. Als gemeente hebben we ook bijgedragen aan de lange duur van de discussie omdat we als voorwaarde stellen dat we ook willen dat het buitengebied van glasvezel wordt voorzien.
Glasvezel leggen in het buitengebied aanleggen is duurder dan in de bebouwde kom en we zijn in gesprek hoe we daar financieel mee omgaan. Nogmaals, dat is complex.
De gesprekken hierover met Reggefiber bevinden zich in de eindfase. Ik hoop dat binnen nu en enkele weken we naar buiten kunnen brengen of het doorgaat.
Als er vragen zijn, mail gerust, dan zal ik proberen je vragen te beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
xxx xxxx
Dus er van uit gaande dat die paar weken politieke weken zijn oftewel het kan nog paar maanden worden wellicht weten we in ieder geval dat het er aan zit te komen
Beste Ralf,
Ik kan de onduidelijkheid begrijpen. We zijn immers al een hele tijd aan het praten over het onderwerp en er is nog geen definitieve kogel door de kerk.
Het is dan ook een complex dossier. Het gaat om veel geld en grote belangen. Als gemeente hebben we ook bijgedragen aan de lange duur van de discussie omdat we als voorwaarde stellen dat we ook willen dat het buitengebied van glasvezel wordt voorzien.
Glasvezel leggen in het buitengebied aanleggen is duurder dan in de bebouwde kom en we zijn in gesprek hoe we daar financieel mee omgaan. Nogmaals, dat is complex.
De gesprekken hierover met Reggefiber bevinden zich in de eindfase. Ik hoop dat binnen nu en enkele weken we naar buiten kunnen brengen of het doorgaat.
Met vriendelijke groet,
xxx xxxx
Dus er van uit gaande dat die paar weken politieke weken zijn oftewel het kan nog paar maanden worden wellicht weten we in ieder geval dat het er aan zit te komen
[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 30-01-2013 13:50 ]
Liefhebber van Tweakers
Wel een erg lange week dan.pino85 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:22:
Ik heb deze email net van de gemeente binnen gekregen:
Beste Ralf,
Met vriendelijke groet,
xxx xxxx

Er staat enkele weken niet 1 week 
Daarnaast tel ik die weken meer als politieke weken oftewel vaak duurt het langer.
Zal binnenkort de beste man nog eens mailen.
Daarnaast tel ik die weken meer als politieke weken oftewel vaak duurt het langer.
Zal binnenkort de beste man nog eens mailen.
Liefhebber van Tweakers
Ik heb weer een update van een gemeente raadslid gehad omtrent glasvezel:
Men is positief dat er voor Eersel een goede deal uit gaat komen dus dat geeft me toch wel wat hoop.
Dat men elke keer verwijst naar hoe complex het wel niet is tja, dat vind ik maar dat is persoonlijk niet nodig want dat weet ik ook wel en dat begrijpen we hier ook wel omdat het over enorme bedragen gaat, maar goed ik snap de beste man ook wel dat hij het moet melden.
Als er meer bekend is dan zal ik het posten of wellicht dat iemand anders het post dat is natuurlijk ook goed
Ik wist eigenlijk wel dat politieke weken minimaal het dubbele betekenden en had al zoiets van er zal nog wel wat langer over heen gaan maar goed, toch even een update.Beste Ralf,
Ik snap het ongeduld. Dat geldt ook voor mij. Het betreft echter een groot en complex dossier met grote financiële impact en dat in crisistijd. Ik vraag enig begrip hiervoor.
Ik ben terughoudend met het noemen van een datum. Het kan namelijk ook zo zijn dat afgestemd moet worden met de gemeenteraad en dat vergt ook tijd.
Los van de procedure heb ik overigens wel vertrouwen dat er voor Eersel een goede deal uit komt.
Met vriendelijke groet,
xxxx-xxxxxx
Men is positief dat er voor Eersel een goede deal uit gaat komen dus dat geeft me toch wel wat hoop.
Dat men elke keer verwijst naar hoe complex het wel niet is tja, dat vind ik maar dat is persoonlijk niet nodig want dat weet ik ook wel en dat begrijpen we hier ook wel omdat het over enorme bedragen gaat, maar goed ik snap de beste man ook wel dat hij het moet melden.
Als er meer bekend is dan zal ik het posten of wellicht dat iemand anders het post dat is natuurlijk ook goed
[ Voor 18% gewijzigd door pino85 op 04-04-2013 12:02 ]
Liefhebber van Tweakers
Inderdaad echter zijn we er nog niet, zal wel weer even gaan duren dus 
Maar goed nu nog een jaartje UPC en dan hopelijk dat glasvezel hier bij ons beschikbaar zal zijn en er nog meer concurrentie is.
Had niet eens gezien dat ik al een mailtje had van de gemeente:
Het zal dus interessant moeten gaan zijn want anders denk ik dat het nog steeds niet zo maar van de grond komt, zelf zitten we nu net weer 1 jaar vast aan UPC maar ik denk dat het nog wel een jaartje zal duren eer alles volledig aangelegd is dus dat is geen probleem.
Maar goed nu nog een jaartje UPC en dan hopelijk dat glasvezel hier bij ons beschikbaar zal zijn en er nog meer concurrentie is.
http://www.eersel.nl/inte...burger-aan-zet_51467.htmlWethouder Steven Kraaijeveld: Ik ben blij met het akkoord, maar wil wel benadrukken dat het nu aan de burger is om ook ja te zeggen tegen glasvezel. De komende periode benutten we om de plannen verder uit te werken inclusief de financiering daarvan. Daarbij betrekken we ook de gemeenteraad’.
Had niet eens gezien dat ik al een mailtje had van de gemeente:
Ik heb hem ook aan gegeven dat alles valt of staat met de bundeling van de abonnementen en de prijzen, mensen zijn gewoontedieren(althans veel) en die gaan niet zo maar een switch maken van bv een UPC/xs4all/kpn zelf/telfort naar glasvezel.Beste Ralf,
Het ziet er goed uit. De komende tijd wordt benut voor vraagbundeling. De inwoners zijn nu aan zet. Als er geen vraag is houdt het op natuurlijk. Ik ben blij met deze doorbraak. Met name ook voor het buitengebied.
Met vriendelijke groet,
xxxxxx xxxxxx
Het zal dus interessant moeten gaan zijn want anders denk ik dat het nog steeds niet zo maar van de grond komt, zelf zitten we nu net weer 1 jaar vast aan UPC maar ik denk dat het nog wel een jaartje zal duren eer alles volledig aangelegd is dus dat is geen probleem.
[ Voor 98% gewijzigd door pino85 op 02-05-2013 12:37 ]
Liefhebber van Tweakers
15 augustus is het zover, dan komt het in de gemeente raad.
Krijgt de gemeente eersel ook glasvezel net als bergeijk
Krijgt de gemeente eersel ook glasvezel net als bergeijk