Glasvezel gemeente Eersel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2ui7iva.png
last edited: 27-02-2011

Over Reggefiber:

Reggefiber bouwt, beheert en exploiteert fiber to the home netwerken en heeft de ambitie om alle woningen in Nederland te voorzien van een aansluiting op haar glasvezelnetwerk.

Reggefiber, opgericht in 2005, vindt haar oorsprong in Twente. Door visie, daadkracht en doorzettingsvermogen heeft Reggefiber zich een unieke positie in de Nederlandse markt verworven.
bron: http://www.reggefiber.nl/index.php

Uit de eerste informatiekrant:

'Reggefiber heeft geweldige plannen in het nieuwe jaar voor de gemeente Eersel. Vanaf februari starten wij diverse acties om de interesse te peilen voor de aanleg van een modern, stabiel en betrouwbaar glasvezelnetwerk in een groot deel van Eersel. Recentelijk heeft u van ons een brief ontvangen waarin wij het plan hebben aangekondigd. In deze eerste informatiekrant vindt u aanvullende informatie. Niet alleen over onze plannen en hoe u mee kunt doen, maar ook over de vele voordelen en mogelijkheden van glasvezel.'
bron: plaatselijke informatiekrant van Reggefiber, uitgave 1, februari 2011

Waar gaat het nieuwe netwerk komen:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/a4lnxk.png
bron: http://www.reggefiber.nl/584.html

Welke providers zullen er (tot nu toe) gebruik gaan maken van het nieuwe netwerk:

[ Voor 193% gewijzigd door Japperrrr op 25-04-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Vreemd dat reggefiber dit op heeft gepakt, zou eerder denken dat het een ondertak van onsnetbrabant/edutel dit zou doen, aangezien ze in de buurt al meerdere projecten hebben lopen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
kKaltUu schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:41:
Vreemd dat reggefiber dit op heeft gepakt, zou eerder denken dat het een ondertak van onsnetbrabant/edutel dit zou doen, aangezien ze in de buurt al meerdere projecten hebben lopen.
"Over ons

OnsBrabantNet is de naam die we hebben gegeven aan het initiatief om in Zuid-Oost Brabant glasvezelaansluitingen te realiseren in verschillende gemeenten rondom Eindhoven. Vanaf 2006 heeft de firma Reggefiber (voorheen NEM Brabant) alle OnsBrabantNet gemeenten voorzien van een glasvezelnetwerk tot in de woning. Reggefiber heeft tot doel in heel Nederland glasvezel tot in de woning aan te leggen. Reggefiber zal zich dus ook op de provincie Brabant blijven richten in samenwerking met OnsBrabantNet en eventuele andere providers om Brabantse gemeenten te verglazen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 22:50
Maandag in Bergeijk ook een info avond geweest van Reggefiber. Van mij mogen ze vandaag nog beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Jessez schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 03:45:
Maandag in Bergeijk ook een info avond geweest van Reggefiber. Van mij mogen ze vandaag nog beginnen
Ik heb tevens het vermoeden dat UPC probeert de boel te dwarsbomen. Afgelopen week kreeg ik een mail of ik een ander abonnement wilde nemen omdat ze nieuwe diensten zouden aanbieden. Als je een ander abonnement neemt, dus niet je oude wijzigt maar echt een nieuwe neemt, zit je er voor een jaar aan vast. Mensen die dat dus doen en zich vervolgens willen inschrijven voor glasvezel kunnen geen nieuw abonnement afsluiten. Maar inderdaad, laat het maar zo snel mogelijk komen. Vooral de diensten van OnsBrabantNet zien er aantrekkelijk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Bij ons in bergeijk staat 1 & 2 maart de UPC wagen, op de zelde dag opent reggefiber het kantoortje en staat er de KPN wagen. Maar ik kies de snelste vorm 100/100 Mbit moet even nog kijken welke poorten er allemaal openstaan. Ga dinsdag alleen naar de UPC wagen om even na te vragen hoe je het beste een abo bij hun kunt beeindiggen. Heb nog steeds de borg van hun kabelmodem tegoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Jessez schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:34:
Bij ons in bergeijk staat 1 & 2 maart de UPC wagen, op de zelde dag opent reggefiber het kantoortje en staat er de KPN wagen. Maar ik kies de snelste vorm 100/100 Mbit moet even nog kijken welke poorten er allemaal openstaan. Ga dinsdag alleen naar de UPC wagen om even na te vragen hoe je het beste een abo bij hun kunt beeindiggen. Heb nog steeds de borg van hun kabelmodem tegoed
Ik denk niet dat je echt behoefte hebt aan 100/100. Vooral de ping is lager op een glasvezelnetwerk en dat is eigenlijk het belangrijkst als je aan het internetten of gamen bent. Enkel voor het downloaden van films in HD of het hosten van een website heb je iets aan die 100/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb nu al 2 jaar ofzo 100/100 en ik wil echt niets minder. Niet alleen voor het downloaden; maar ook het mailen van veel foto's naar opa en oma, mailen van HD films, youtube upload, etc.
:)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
VonFoX schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:26:
Ik heb nu al 2 jaar ofzo 100/100 en ik wil echt niets minder. Niet alleen voor het downloaden; maar ook het mailen van veel foto's naar opa en oma, mailen van HD films, youtube upload, etc.
:)
Voor foto's is wat mij betreft 60/60 genoeg. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In principe ben ik uitermate tevreden met mijn UPC abbo (120Mbit. HD pakket en telefoon).
Ik wil eigenlijk alleen zo'n glasvezel kastje in huis hebben, zodat ik, als ik ooit wil kan switchen.
Aangezien de aansluiting nu voor niks is, ben ik toch geneigd om maar in te schrijven zodat, ik toch alvast maar een aansluiting heb en ik niet later geconfronteerd wordt met hoge aansluitkosten.
Dus ik denk dat ik een goedkoop abbo ga nemen om te testen (toch 6 maanden voor niks) en dan eens op mijn gemak kijken wat het is. Bevalt het me dan overweeg ik misschien wel UPC de deur uit te doen, zo niet dan heeft het me geen kapitaal gekost en heb ik toch de aansluiting voor eventueel later als er nog meer keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
harrytasker schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:15:
In principe ben ik uitermate tevreden met mijn UPC abbo (120Mbit. HD pakket en telefoon).
Ik wil eigenlijk alleen zo'n glasvezel kastje in huis hebben, zodat ik, als ik ooit wil kan switchen.
Aangezien de aansluiting nu voor niks is, ben ik toch geneigd om maar in te schrijven zodat, ik toch alvast maar een aansluiting heb en ik niet later geconfronteerd wordt met hoge aansluitkosten.
Dus ik denk dat ik een goedkoop abbo ga nemen om te testen (toch 6 maanden voor niks) en dan eens op mijn gemak kijken wat het is. Bevalt het me dan overweeg ik misschien wel UPC de deur uit te doen, zo niet dan heeft het me geen kapitaal gekost en heb ik toch de aansluiting voor eventueel later als er nog meer keuze is.
120Mbit bij UPC alleen kost je al een kapitaal :+

(en dan komt er nog bij dat hun service echt beroerd is)
(en dan nog hun verzameling oude dvr's)
(en dan ook nog de kosten voor de kabel)
(ofwel UPC :w, OnsBrabantNet *O*)

[ Voor 8% gewijzigd door Japperrrr op 14-04-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Japperrrr schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:33:
[...]

(en dan komt er nog bij dat hun service echt beroerd is)
(en dan nog hun verzameling oude dvr's)
(en dan ook nog de kosten voor de kabel)
- 120Mbit kost 50 euro, het probleem is echter dat je die 17 euro moet betalen voor analoog t.o.v. 54,95 bij onsbrabantnet (Heb je natuurlijk wel 100 up en down).
De rest van de pakketten telefoon en radio/TV ontlopen elkaar niet al te veel, ook niet wat HD betreft, buiten het feit dan dat je de decoders bij onsbrabantnet moet kopen, maar is snel terugverdient als ze tenminste niet te vaak van systeem wisselen.
- service heb ik nog nooit over hoeven klagen bij UPC en is volgens mij best goed de laatste jaren, wordt altijd snel geholpen, maar kan natuurlijk geluk gehad hebben.

Gaan toch ff proberen natuurlijk, eerst 6 maanden zijn voor "niks". Als het bevalt kan ik mijn UPC in de tussentijd opzeggen, is het niks, ja, dan zit ik er max. 6 maanden aan vast.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor IPTV krijg je de eerste decoder (Amino 130m) gratis bij OnsBrabantNet. Alleen voor DVB-C moet je zelf een decoder regelen, maar zo'n decoder zit tegenwoordig standaard in elke nieuwe tv. Voordeel bij OBN is dat de volle 8mbit Technicolor SD streams bij DVB-C worden doorgegeven. UPC snoept er bij die SD streams altijd nog wat vanaf. Verder heb je de volledige vrijheid om het digitale tv signaal te ontvangen met de appararuur die JIJ wil. Dit in tegenstelling tot UPC die alles DRM't en aan zijn eigen apparatuur koppelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Laatst online: 16:06

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Japperrrr schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:33:
[...]

(en dan komt er nog bij dat hun service echt beroerd is) CHECK!
(en dan nog hun verzameling oude dvr's) CHECK!
(en dan ook nog de kosten voor de kabel) CHECK!
Ik moet wel zeggen dat het netwerk van UPC behoorlijk stabiel is. Ik haal ook altijd de snelheid welke ze opgeven. Ik verneem hier in de regio nagal eens problemen met Onsbrabantnet.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke problemen dan? De glasvezelnetwerken in Brabant zijn super stabiel hoor :) In al de jaren dat ik het nu heb zijn er nauwelijks grote storingen geweest. Denk dat je op het verouderde netwerk van UPC meer instabiliteit hebt dan op het nieuw aangelegde glasvezelnetwerk van Reggefiber.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Laatst online: 16:06

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:07:
Welke problemen dan? De glasvezelnetwerken in Brabant zijn super stabiel hoor :) In al de jaren dat ik het nu heb zijn er nauwelijks grote storingen geweest. Denk dat je op het verouderde netwerk van UPC meer instabiliteit hebt dan op het nieuw aangelegde glasvezelnetwerk van Reggefiber.
AUB zeg niets meer over de beginjaren van UPC.. Ik ben net genezen verklaard :D
Veel mensen in mijn vriendenkring klagen nogal eens over de kwaliteit van digitale TV van OBN. Ook zijn er nogal eens problemen geweest met de mail van OBN. Het is overigens nu behoorlijk stil rondom deze problemen dus neem ik aan dat deze opgelost zijn. Ik wil alleen maar zeggen dat elke provider wel zo zijn + en - punten heeft. Wel moet ik er bij zeggen dat de problemen welke ik met UPC heb gehad in het begin niet meegeholpen hebben met het geduld wat ik nu heb tegenover helpdesk mensen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van de email is inderdaad een hele tijd terug al opgelost. Dat is nu gewoon stabiel.
Beeldkwaliteit van Digitale TV: Was dat een recente melding of van een aantal maanden terug? Als het maanden terug was waren de klachten waarschijnlijk over PlusTV. Dat product hebben ze inmiddels gelukkig gedumpt. Nu wordt er al een tijdje DVB-C en IPTV van Glashart Media gebruikt en daar worden gewoon originele onbewerkte Technicolor streams voor gebruikt.

Echter, als je die klachten over de beeldkwaliteit nog recent hebt gehoord dan het ook zijn dat er gedoeld wordt op het bekende probleem met de 'kleuren/contrast/detail/scherpte'. Zie deze post: Verwijderd in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"

Ik moet echter zeggen het beeld sinds eind vorige week toch wel weer behoorlijk goed is. Kleurdiepte/Contrast en Detail/Scherpte zijn duidelijk iets toegenomen. Tot nu toe lijkt het dus al een week stabiel op hetzelfde kwaliteitsniveau.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Om het weer over UPC te hebben, hier een korte beschrijving van hoe het er bij ons aan toe gaat:
- Router/modem-combinatie valt meerdere keren per week uit. UPC wil geen los modem opsturen omdat ze dan ons abonnement moeten 'omzetten' dus nu zit ik met een defect modem voor mijn Netgear WNDR3700. Ik woon bij mijn vader; bij mijn moeder werd wel alles direct geregeld toen ze een WNDR3700 aanschafte.
- De DVR/Mediabox herstartte zichzelf steeds waarna we een uitgebreide klachtomschrijving hebben doorgegeven aan UPC om vervolgens nóg een defecte DVR met precies hetzelfde probleem te mogen ontvangen. Vervolgens ben ik naar het UPC 'service-punt'(ofwel: punt om nieuwe klanten een abo aan te naaien) in Eindhoven geweest om daar één op één te spreken met een van hun medewerkers die mij vertelde dat de zwarte(nieuwe) DVR's op waren en als ze die nog wel hadden moest ik sowieso eerst met de technische dienst bellen(betaald nummer) omdat ik per se via hun een nieuwe aan moest vragen. De vervangende DVR daar meteen teruggegeven en daarna gebeld naar de technische dienst en te horen gekregen dat ze geen zwarte meer hadden. Mijn moeder had inmiddels met haar grijze DVR hetzelfde probleem gekregen en kreeg gewoon een zwarte opgestuurd terwijl ze tegen mij zeiden dat die er niet meer waren. En om het helemaal compleet te maken kregen we een maand na al dit gezeik óók nog een brief dat ze onze oude DVR nog niet hadden ontvangen en dat ze die in rekening zouden brengen mocht hij niet snel opgestuurd worden. Maar die had ik dus allang ingeleverd in Eindhoven.

FUCK UPC! Zo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Japperrrr schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:05:
Om het weer over UPC te hebben, hier een korte beschrijving van hoe het er bij ons aan toe gaat:
- Router/modem-combinatie valt meerdere keren per week uit. UPC wil geen los modem opsturen omdat ze dan ons abonnement moeten 'omzetten' dus nu zit ik met een defect modem voor mijn Netgear WNDR3700. Ik woon bij mijn vader; bij mijn moeder werd wel alles direct geregeld toen ze een WNDR3700 aanschafte.
- De DVR/Mediabox herstartte zichzelf steeds waarna we een uitgebreide klachtomschrijving hebben doorgegeven aan UPC om vervolgens nóg een defecte DVR met precies hetzelfde probleem te mogen ontvangen. Vervolgens ben ik naar het UPC 'service-punt'(ofwel: punt om nieuwe klanten een abo aan te naaien) in Eindhoven geweest om daar één op één te spreken met een van hun medewerkers die mij vertelde dat de zwarte(nieuwe) DVR's op waren en als ze die nog wel hadden moest ik sowieso eerst met de technische dienst bellen(betaald nummer) omdat ik per se via hun een nieuwe aan moest vragen. De vervangende DVR daar meteen teruggegeven en daarna gebeld naar de technische dienst en te horen gekregen dat ze geen zwarte meer hadden. Mijn moeder had inmiddels met haar grijze DVR hetzelfde probleem gekregen en kreeg gewoon een zwarte opgestuurd terwijl ze tegen mij zeiden dat die er niet meer waren. En om het helemaal compleet te maken kregen we een maand na al dit gezeik óók nog een brief dat ze onze oude DVR nog niet hadden ontvangen en dat ze die in rekening zouden brengen mocht hij niet snel opgestuurd worden. Maar die had ik dus allang ingeleverd in Eindhoven.

FUCK UPC! Zo _/-\o_
Ja, zo heeft iedereen zijn problemen en het zal bij geen enkele leverancier altijd 100% goed gaan.
Ben laatste jaren echt super tevreden over UPC echt zelden problemen en als er die al zijn dan worden ze altijd snel opgelost (de UPC medewerkers op chelloo.com zijn echt super, hebben verstand van zaken en regelen zo wat alles, misschien een tip om dat eens te proberen).
Neemt niet weg dat ik gewoon een glasvezel internet abbo erbij ga nemen om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
In Bergeijk komt er nog geen glasvezel, er komt nog een inschrijf middag in Jullie.
Tenminsten dat zij een Lijbrant vertegenwoordiger. Het is jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Hier inmiddels van de OnsBrabantNet-adviseer vernomen dat het inschrijfpercentage nog onder de 20% ligt. Echter begrijp ik niet waarom ze zo weinig aan marketing doen; als ik het er met vrienden over heb weten ze vaak niet eens dat er een glasvezelnetwerk kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Heb immiddels ook begrepen dat KPN pas dinsdag bekend maakt hoeveel inschrijvingen zij hebben.
Weet niet of in Eersel de KPN inschrijvingen ook zijn meegetelt, maar in Bergeijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Jessez schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:00:
In Bergeijk komt er nog geen glasvezel, er komt nog een inschrijf middag in Jullie.
Tenminsten dat zij een Lijbrant vertegenwoordiger. Het is jammer
mmm heel veel tegenstrijdige berichten dan, ik heb hier vernomen van een KPN medewerker, dat ze in juni/juli al beginnen met de aanleg??? maar ff afwachten wat we moeten geloven.
Verder is 30% natuurlijk best veel als je ziet dat waarschijnlijk het grootste deel al UPC heeft of andere vorm.
Mensen stappen in het algemeen toch niet snel over (wat ouder mensen) en wat ik van veel mensen hoor het werkt goed dus waarom veranderen.
Ben zelf 3 keer in het winkeltje geweest in Bergeijk en 3 keer was ik de enige persoon die info kwam inwinnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:05:
Voor IPTV krijg je de eerste decoder (Amino 130m) gratis bij OnsBrabantNet. Alleen voor DVB-C moet je zelf een decoder regelen, maar zo'n decoder zit tegenwoordig standaard in elke nieuwe tv. Voordeel bij OBN is dat de volle 8mbit Technicolor SD streams bij DVB-C worden doorgegeven. UPC snoept er bij die SD streams altijd nog wat vanaf. Verder heb je de volledige vrijheid om het digitale tv signaal te ontvangen met de appararuur die JIJ wil. Dit in tegenstelling tot UPC die alles DRM't en aan zijn eigen apparatuur koppelt.
Mmm ik begrijp je niet helemaal, onderaan zeg je: "je de volledige vrijheid om het digitale tv signaal te ontvangen met de appararuur die JIJ wil".
Als ik de site van onsbrabantnet lees dan moet je toch echt die Amino hebben (al dan niet met recorder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt met een beetje werk ook een mediaspeler gebruiken of een HTPC. Het wordt officeel niet ondersteund, dus ik zou er niet speciaal iets voor gaan kopen, maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Hoe zou dat werken met een mediaspeler of HTPC? Over het streamen naar een HTPC heb ik wel het een en ander gelezen maar over streamen naar bijvoorbeeld een AC Ryan Playon!HD 2 kan ik niets vinden. Ik denk dat ik sowieso eerst een Amino aanschaf bij het afsluiten van het abonnement omdat je dan €150,- korting krijgt op de reguliere prijs; mocht het niet lukken met een mediaspeler of HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Japperrrr schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:12:
Hoe zou dat werken met een mediaspeler of HTPC? Over het streamen naar een HTPC heb ik wel het een en ander gelezen maar over streamen naar bijvoorbeeld een AC Ryan Playon!HD 2 kan ik niets vinden. Ik denk dat ik sowieso eerst een Amino aanschaf bij het afsluiten van het abonnement omdat je dan €150,- korting krijgt op de reguliere prijs; mocht het niet lukken met een mediaspeler of HTPC.
Die animo krijg je gewoon voor nop, maar persoonlijk kan ik een recorder niet meer missen, dan kost hij dus 99 euro.
Verder vraag ik me dus af of het streamen naar een HTPC eigenlijk wel is toegestaan...zo ja, mooi, zo niet dat blijf er natuurlijk van zijn verhaal over de zogenaamde digitale vrijheid niet veel meer over.....want dan zit je dus gewoon ook vast aan de Animo (zelfde verhaal als bij UPC en dat wil ik dus niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Het streamen naar een HTPC is mogelijk zolang de streams niet gecodeerd zijn. En die recorder is toch ook een Animo-apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand toevallig al iets gehoord over de resultaten van de telling in Eersel? Als ik het wel heb zou deze vandaag plaatsvinden... Tot nu toe geen woord over te vinden op de sites van Reggefiber en/of de deelnemende providers. Het zal toch niet zo zijn dat we de 30% niet gehaald hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:42:
Heeft er iemand toevallig al iets gehoord over de resultaten van de telling in Eersel? Als ik het wel heb zou deze vandaag plaatsvinden... Tot nu toe geen woord over te vinden op de sites van Reggefiber en/of de deelnemende providers. Het zal toch niet zo zijn dat we de 30% niet gehaald hebben??
Ik hoop echt zo dat ze het wél gehaald hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Japperrrr schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:50:
Het streamen naar een HTPC is mogelijk zolang de streams niet gecodeerd zijn. En die recorder is toch ook een Animo-apparaat?
Jawel, maar de recorder versie kost 249 euro met korting dus 99 euro en de standaard uitvoering kost 150 euro, met korting dus voor niets.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg zojuist een antwoord van het Reggefiber infopunt in Eersel. Zij geven aan ook nog geen uitsluitsel te hebben of de aanleg door zal gaan, en kunnen ook niet zeggen wanneer ze wel duidelijkheid hebben.
Het blijft dus nog even spannend, ze adviseren de diverse websites goed in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:40:
Ik kreeg zojuist een antwoord van het Reggefiber infopunt in Eersel. Zij geven aan ook nog geen uitsluitsel te hebben of de aanleg door zal gaan, en kunnen ook niet zeggen wanneer ze wel duidelijkheid hebben.
Het blijft dus nog even spannend, ze adviseren de diverse websites goed in de gaten te houden.
30% is ook best veel zoals ik reeds aangaf.
Volgende de wiki wonen er ongeveer 18.000 mensen in Eersel,
Zeg dat het ongeveer 6.000 huishoudens zijn en daar 30% van, dan moeten dus 1.800 huishoudens meedoen.
Een groot deel heeft al UPC of iets anders, dus waarom overstappen? Voor de tweaker is de up/down van het internet erg interessant, maar voor een gemiddelde gebruiker absoluut niet. Verder verschilt telefonie en TV nauwelijks van elkaar t.o.v. de andere aanbieders.
Ik hoop dat het er gaat komen, maar ik denk dat het niet mee zal vallen.
Kreeg overigens mijn aanmelding van onsbrabantnet vandaag in de bus, met de vermelding dat er na 23 april meer nieuws zou komen of het doorgaat...dus ff afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Heb gisteren vernomen van een KPN medewerker dat het in Bergeijk doorgaat en dat ze de 30% grenz ruimschoots gehaald hebben. Maar ze starten in Juli omdat dan het centrum en de rotondes gereed zijn en de kermis voorbij is. Dus UPC heeft verloren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Jessez schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:05:
Heb gisteren vernomen van een KPN medewerker dat het in Bergeijk doorgaat en dat ze de 30% grenz ruimschoots gehaald hebben. Maar ze starten in Juli omdat dan het centrum en de rotondes gereed zijn en de kermis voorbij is. Dus UPC heeft verloren _/-\o_
Is in Bergeijk ook dat achterlijke foldertje van UPC bezorgd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Ben dat foldertje nog niet tegen gekomen. Maar er stond wel een hoop onzin in de eyckelbergh, dat in Zwitserland een test is geweest met een snelheid van meer dan 1 Gb over coax. Alleen ze vertellen er even niet bij dat dat alleen de download snelheid is en nog meer onzin staat er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen dat het in Bergeijk door gaat! Iemand toevallig al iets over Eersel gehoord?
Het blijft wel lang stil hier, de telling is afgelopen dinsdag geweest maar tot op heden geen nieuws....
-duimt driftig verder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Over Eersel heb ik nog niets gehoord. UPC heeft hier foldertjes rondgestuurd met het bericht dat hun netwerk ook al klaar is voor de toekomst en zij al een 'glasvezel' netwerk hebben. Klopt deels, maar niet helemaal. De netwerkkastjes in de woonwijken zijn over glasvezel met UPC verbonden, maar vanaf de netwerkkastjes is het gewoon koper/coax. Al zou je 10000mb/s kunnen krijgen over coax, doe mij maar 100mb/s over glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Jessez schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:05:
Mooi nieuws voor mij :) maar het was een week eerder al bekend...Quote mezelf..
harrytasker schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:02:
[...]
mmm heel veel tegenstrijdige berichten dan, ik heb hier vernomen van een KPN medewerker, dat ze in juni/juli al beginnen met de aanleg??? maar ff afwachten wat we moeten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Dit stond op de Reggefiber site onder Bergeijk
Inschrijfperiode verlengd tot 4 juni!

De inschrijfdag zaterdag 23 april was een groot succes. Meer dan 300 mensen schreven zich nog in voor een glasvezelabonnement bij een van de serviceproviders.

De inschrijfperiode wordt verlengd. Waarom?
•De benodigde 30% is nog niet behaald.
•De serviceproviders hebben de komende weken nog verschillende acties lopen.
•We onderzoeken op dit moment hoe we ook het buitengebied zouden kunnen aansluiten. De adressen die hiervoor in aanmerking komen ontvangen binnenkort een aparte brief hierover.
•In ons informatiepunt aan Hof 49B komen nog veel vragen voor aanvullende informatie binnen.

Het vertrouwen is er dat we snel de benodigde 30% aan abonnementen bijeen hebben.

De inschrijfperiode is verlengd tot 4 juni. Meld u dus nog snel aan!

02-05-2011

Laurine Bakker
Dus begin juni is het definitief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag reactie van zowel OnsBrabantNet als wel Reggefiber omtrent de aanleg van glasvezel in Eersel, de laatste laat helemaal niets los (u moet maar rustig afwachten), OnsBrabantNet geeft aan dat de actie verlengd is tot 29 mei en ze verder geen uitspraak mogen/kunnen doen of de vereiste 30% gehaald is..
Het ziet er dus naar uit dat we ook in Eersel nog een paar weken geduld moeten hebben, en op dit moment de 30% nog niet gehaald is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Jessez schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:16:
Dit stond op de Reggefiber site onder Bergeijk

[...]

Dus begin juni is het definitief
Zie je maar weer dat verkopers bij de glasvezel net zulke grote leugenaars zijn als bij de kabelmaatschappijen.
Hier is zo'n pippo langsgeweest van de KPN en die verzekerde me dat de 30% al gehaald was.
Als de diensten uiteindelijk net ze blijken te zijn als het bovenstaande dan blijf ik gewoon bij UPC. Daar weet ik wat ik heb.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
harrytasker schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:41:
[...]

Zie je maar weer dat verkopers bij de glasvezel net zulke grote leugenaars zijn als bij de kabelmaatschappijen.
Hier is zo'n pippo langsgeweest van de KPN en die verzekerde me dat de 30% al gehaald was.
Als de diensten uiteindelijk net ze blijken te zijn als het bovenstaande dan blijf ik gewoon bij UPC. Daar weet ik wat ik heb.... :(
Ze zullen natuurlijk nog niet vertellen wat ze gehaald hebben. UPC is hier met een campagne bezig om geen markt aandeel te verliezen dus dit gaat nog wel even door. Vooral nu het buitengebied serieus mee wil gaan doen. Daar ligt de grens op 50% (De Weebosch onderandere). Nog even geduld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Van KPN moet je ook ver weg blijven. Liever OnsBrabantNet of Lijbrandt. Met KPN krijg je alleen maar gezeik en ze zijn niets beter dan UPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC gaat toch mooi marktaandeel verliezen als dit doorgaat :)
OBN is echt 10x beter dan UPC. Denk dat bij veel gebruikers de vlag uitgaat als ze eindelijk van die UPC Mediabox af zijn en ze gewoon eigen apparatuur kunnen gebruiken. En om nog maar te zwijgen over de meerprijs die UPC nog steeds durft te vragen om het analoge basispakket ook digitaal te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Japperrrr schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:27:
Van KPN moet je ook ver weg blijven. Liever OnsBrabantNet of Lijbrandt. Met KPN krijg je alleen maar gezeik en ze zijn niets beter dan UPC!
Toch heeft KPN bij deze inschrijvingen het grootste markt aandeel van de drie, maar van mij mag XS4ALL op glasvezel komen (Daar zit ik nu bij en ben zeer tevreden over hun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XS4ALL == KPN. XS4ALL gebruikt ook dezelfde lage kwaliteit ADSL streams van KPN. Alles wat aan KPN of UPC gerelateerd is zou ik mijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:38:
XS4ALL == KPN. XS4ALL gebruikt ook dezelfde lage kwaliteit ADSL streams van KPN. Alles wat aan KPN of UPC gerelateerd is zou ik mijden...
Gebruik alleen het internet gedeelte va XS4ALL en ben daar gewoon tevreden over.
Maar hoe je het wendt of keert , wil je in een UPC (60%+ markt aandeel) gebied glasvezel aanleggen heb je KPN nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Jessez op 02-05-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Ach ja Caiway (the holy grail voor HD) is ook al overgenomen door KPN.
Nogmaals, ik ken tal van mensen die niks als lof hebben over UPC en ook een enkeling die alleen ellende heeft.
Daarentegen ken ik ook mensen die zulke verhalen hebben met glasvezel (bij KPN og OBN).
Al met al is het gewoon prettig dat je nu meer keuze hebt, kabel of glasvezel, en dat er bij alle aanbieders wel eens wat fout gaat, zullen we maar voor lief moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Gisteren brief gehad van Reggefiber. In de gemeente Bergeijk hebben ze tot nu toe 20% (1200 huishoudens) gehaald.
Ze moeten 30% (is nog 600 huishoudens/abbo's). Inschrijving is verlengd tot 4 juni.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
harrytasker schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:42:
Gisteren brief gehad van Reggefiber. In de gemeente Bergeijk hebben ze tot nu toe 20% (1200 huishoudens) gehaald.
Ze moeten 30% (is nog 600 huishoudens/abbo's). Inschrijving is verlengd tot 4 juni.... :|
In het ED stond gisteren dat ze al 25 % hadden maar volgens mij is het een gegogel met cijfers.
Dinsdag is er een bijeenkomst voor ondernemers van de Waterlaat want die willen natuurlijk ook glas.
nog even en alles wordt verglaasd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN glasvezel "promoteam" is vandaag bij m'n schoonvader aan de deur geweest; de heren wisten te vertellen dat er in Eersel inmiddels 28% gehaald is. Zij hadden er in ieder geval alle vertrouwen in dat we in Eersel de vereiste 30% gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Op reggefiber voor de gemeente Bergeijk:
Nog een kleine 300 inschrijvingen zijn er nodig in Bergeijk om het glasvezelnetwerk aan te kunnen leggen. Schrijf je in voor 4 juni en maak glasvezel in Bergeijk mogelijk.

De kernen Westerhoven, Riethoven en Luyksgestel moeten ook ieder 30% inschrijvingen binnenhalen om mee te kunnen met het project. Deze kernen lopen procentueel iets achter. Schrijf je in en maak glasvezel ook in deze kernen mogelijk!
19-05-2011
Mmm nu staat er dat ook de afzonderlijke kernen 30% moeten halen, dat is bij mijn weten nooit verteld.
Nu kan het dus betekenen dat er binnen een gemeente gebieden wel en niet verglaasd worden. Slechte zaak als je het mij vraagt en de gemeente zou hier niet aan mee moeten werken, De hele gemeente verglaasd en anders niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Overigens is die 30% bullshit en is dat alleen het getal wat gecommuniceerd wordt, bij 25% kan je er al zeker van zijn dat de straat open gaat :)

[ Voor 20% gewijzigd door Muthas op 21-05-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red hot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 22:22
Weet iemand al hoe dit is afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Red hot schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:08:
Weet iemand al hoe dit is afgelopen?
Niets van gehoord..

[edit]
Er stond trouwens een stukje in de krant dat veel mensen in Eersel zich niet zouden inschrijven omdat ze het er niet mee eens zijn dat er in het buitengebied geen glasvezel komt. Stelletje linkse *%^@&$, die mensen gaan daar toch zelf wonen?

[ Voor 43% gewijzigd door Japperrrr op 14-06-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Japperrrr schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:42:
[...]

Niets van gehoord..

[edit]
Er stond trouwens een stukje in de krant dat veel mensen in Eersel zich niet zouden inschrijven omdat ze het er niet mee eens zijn dat er in het buitengebied geen glasvezel komt. Stelletje linkse *%^@&$, die mensen gaan daar toch zelf wonen?
Nou dat lijkt me nogal kort door de bocht, zelfde geldt voor de kleinere kernen zoals ik reeds aangaf.
Eerst wordt aangegeven dat er 30% gehaald moet worden in de gemeente Bergeijk, daarna gaan ze gewoon vertellen dat de afzonderlijke kernen ook nog eens 30% moeten halen.
Verder hebben de mensen die in het buitengebied wonen toch net zoveel recht en plichten als alle andere inwoners van de gemeente, ook daar wordt gewoon de vuilnis opgehaald etc.
Als je glasvezel of iets anders aanbiedt dan moet je dat voor heel de gemeente doen en geen uitzonderingen maken. Dan maar de prijs omhoog voor een aansluiting zodat iedereen er aan mee betaald, zo is het ook altijd gegaan met telefoon (iedereen dezelfde aansluitkosten, al woon je in een flat of ze moeten er 20 meter voor graven, aansluitkosten bleven hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
harrytasker schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:04:
[...]

Nou dat lijkt me nogal kort door de bocht, zelfde geldt voor de kleinere kernen zoals ik reeds aangaf.
Eerst wordt aangegeven dat er 30% gehaald moet worden in de gemeente Bergeijk, daarna gaan ze gewoon vertellen dat de afzonderlijke kernen ook nog eens 30% moeten halen.
Verder hebben de mensen die in het buitengebied wonen toch net zoveel recht en plichten als alle andere inwoners van de gemeente, ook daar wordt gewoon de vuilnis opgehaald etc.
Als je glasvezel of iets anders aanbiedt dan moet je dat voor heel de gemeente doen en geen uitzonderingen maken. Dan maar de prijs omhoog voor een aansluiting zodat iedereen er aan mee betaald, zo is het ook altijd gegaan met telefoon (iedereen dezelfde aansluitkosten, al woon je in een flat of ze moeten er 20 meter voor graven, aansluitkosten bleven hetzelfde).
Dus volgens jou moet Reggefiber als er in Bergeijk glasvezel komt ook gelijk een verbinding naar de Weebosch leggen? Dat kost namelijk een vermogen en mensen die daar een huis kopen weten dondersgoed dat de faciliteiten daar minder zijn. Als je naar een bowlingcenter wilt om met je vrienden te bowlen zul je toch ook echt naar een ander gebied moeten; voor internet geldt dat in principe hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
harrytasker schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:04:
[...]

Het was al van begin af aan bekend dat de kernen Bergeijk, Luyksgestel, Riethoven en Westerhoven ieder 30% moesten halen. De Weebosch is er bijgekomen en die moeten 40% halen. Dat is tijdens de 2e info avond verteld.

Daarbij Reggefiber is een bedrijf die winst wil maken en geen sociale instelling is.

Dat was het voordeel toen KPN nog een NUTS bedrijf was.

las net dat de gemeente zich wil inzetten voor 100% glas alleen moetten ze mij nog uitleggen uit welk potje het moet komen, want bergeijk komt € 26 miljoen te kort ( Dat is ook weer het gevolg van onze fantastische CDA wethouders die er een potje van maken) 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Jessez op 15-06-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al wat gehoord? De communicatie vanuit Reggefiber/OnsBrabantNet is echt een drama, ze communiceren gewoon helemaal NIET. De peildatum maar naar achter blijven schuiven in de hoop dat er nog een procentje bij komt kan wel een keer, maar ze moeten naar mijn mening niet aan de gang blijven. Zeg dan gewoon dat het niet door gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:41:
Iemand al wat gehoord? De communicatie vanuit Reggefiber/OnsBrabantNet is echt een drama, ze communiceren gewoon helemaal NIET. De peildatum maar naar achter blijven schuiven in de hoop dat er nog een procentje bij komt kan wel een keer, maar ze moeten naar mijn mening niet aan de gang blijven. Zeg dan gewoon dat het niet door gaat!
Ik heb ook nog steeds niets gehoord. Wel houd ik de krant goed in de gaten omdat daar zo nu en dan wel wat in staat. Persoonlijk heb ik er niet zoveel problemen mee als ze de peildatum maar blijven verschuiven. Het gaat er tenslotte om dat ze de 30% halen en de mensen die zich al hebben ingeschreven hebben waarschijnlijk ook liever dat het gewoon door gaat al dan niet met vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
laat maar...

[ Voor 100% gewijzigd door harrytasker op 21-06-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die het nog willen weten: ik heb er vandaag maar eens een mailtje aan gewaagd naar zowel Reggefiber als wel OnsBrabantNet, hieronder hun antwoorden:

Reggefiber:
"Helaas moet ik u mededelen dat er nog steeds niks bekend is over het wel of niet doorgaan van het projoct in Eersel. Dit komt omdat Reggefiber nog in onderhandeling is met de gemeente Eersel over een aantal zaken. Zodra er iets bekend gemaakt kan worden zal dit ook zeker gebeuren. Wederom kan u niet zeggen wanneer dat zal zijn. Ik snap u frustratie, want wij (winkel in Eersel) weten nog zo veel als de inwoners van Eersel zelf."

OnsBrabantNet:
"Hierbij reageren wij graag op uw bericht.
We vinden het spijtig te vernemen dat u al weken aan het wachten bent op de uitslag en dat hier niet duidelijk over gecommuniceerd worden. Onze welgemeende excuses hiervoor.
Er zal tot 25 juli 2011 geïnventariseerd worden of er voldoende animo (minimaal 30 %) is in uw gemeente voor diensten via de glasvezel.
Indien er voldoende animo is in uw gemeente, kan het glasvezelnetwerk gerealiseerd worden.
Rond 25 juli zal bekend worden gemaakt of er voldoende animo is in de gemeente Eersel, en of het glasvezelnetwerk gerealiseerd zal worden.
Hopende u hiermee tot dusver voldoende te hebben geïnformeerd."

Tot zover.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Lijkt me dat ze gewoon net zo lang wachten tot er 30% is. Wat extra marketing en het is gepiept, maar dan moeten ze dat wel doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Ben eergisteren bij een reseller geweest van Lijbrandt (in Bergeijk) en die verzekerde me dat in de gemeentes Bergeijk, Luyksgestel en als ik me niet vergis Westerhoven de aanleg in elk geval van start gaat.
Of het ook werkelijk waar is zullen we dan nog maar ff afwachten.....het blijft in elk geval ongewoon spannend of het wel of niet doorgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik denk dat hij dat wel kan zeggen. Als mijn aanname dat ze net zo lang doorgaan tot ze 30% hebben klopt en ze zijn er al bijna, kan het eigenlijk niet meer fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Voor degenen die het nog willen weten: ik heb er vandaag maar eens een mailtje aan gewaagd naar Reggefiber over de status van project Bergeijk, hieronder hun antwoord:
Beste,

Op 5 juli heeft Reggefiber overleg met de gemeente Bergeijk. Daarna zal zo snel mogelijk bekend gemaakt worden welke gebieden doorgaan en welke niet. Woont u in een van de dorpskernen dan is het voor 99% zeker dat u glasvezel krijgt.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Lars van Dam

Reggefiber Bergeijk

tel: 040 799 90 80
email: bergeijk@reggefiber.nl

bezoekadres:
't Hof 49b

openingstijden:

maandag: 13:00 - 18:00 uur
dinsdag t/m donderdag 9:30 - 18:00 uur
vrijdag 9:30 - 20:00 uur
zaterdag 9:30 - 17:00 uur
Nu nog afwachten wat de uitkomst is op 5 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Dus als ik het goed begrijp is het wachten tot 25-juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Twee berichten:
1) Standaard bericht van Reggefiber naar aanleiding van mijn mail:
Beste,

De aanleg voor de dorpskern van Luyksgestel is 99% zeker. Als u daar woont is het dus vrijwel zeker dat u een aansluiting krijgt. Woont u in een buitengebied dan moet u helaas nog even afwachten, wanneer daar duidelijkheid over komt is voor mij ook nog niet duidelijk.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Lars van Dam
2) Vandaag van de gemeente
Reggefiber Bergeijk
Kabels en leidingen, verleend
Gemeente Bergeijk

Soort bekendmaking Vergunning kabels en leidingen
Bekendmaking heeft betrekking op Bergeijk, Luyksgestel, Riethoven, Westerhoven
Publicatiedatum 20-07-2011

13 juni 2011; Eurofiber Nederland BV; gemeente Bergeijk; leggen, beheren en onderhouden van glasvezelkabel ten behoeve van een openbaar telecommunicatienetwerk.
Komt er aan dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
harrytasker schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:17:
Twee berichten:
1) Standaard bericht van Reggefiber naar aanleiding van mijn mail:

[...]

2) Vandaag van de gemeente

[...]

Komt er aan dus....
nog niet helemaal dus
Persbericht:voldoende aanmeldingen glasvezel in kern Bergeijk

Bergeijk, 21 juli 2011 - Reggefiber heeft het afgelopen jaar campagne gevoerd in Bergeijk voor de aanleg van glasvezel. Voorwaarde voor aanleg was dat ruim 30% van de huishoudens in het aansluitgebied een abonnement bij één van de serviceproviders op glasvezel moest afsluiten. Inmiddels zijn er voldoende aanmeldingen om over te gaan tot de aanleg van glasvezel. Er is echter nog geen samenwerkingsovereenkomst met de Gemeente Bergeijk gesloten.

Overleg en Breedbandmanifest
De Kempengemeenten en Reggefiber voeren hierover op dit moment uitgebreid overleg. Deze gemeenten, waaronder Bergeijk, hebben de wens om alle woningen, dus ook de buitengebieden, te voorzien van een glasvezelaansluiting.

Reggefiber kijkt hier als private onderneming op een bedrijfseconomische manier naar. “Gezien het feit dat wij een private onderneming zijn, zitten er wel grenzen aan onze financiële mogelijkheden. De aansluiting van een woning in het buitengebied kost, vanwege de graafafstand, substantieel meer in vergelijking met een woning in de kern. Samen met de gemeente Bergeijk zijn wij op zoek naar creatieve manieren om zoveel mogelijk huishoudens op een verantwoorde manier aan te sluiten.”

De aanleg
Zodra de benodigde overeenkomsten met de Gemeente Bergeijk zijn gesloten, kan worden gestart met de aanleg van glaszevel in Bergeijk. Daarbij wordt de aanleg van de buitengebieden alvast voorbereid.

21-07-2011
dus wachten op de gemeenten (wat altijd erg lang duurt) :O

Als het doorgaat zullen ze als het mee valt pas volgend jaar deze tijd beginnen met graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig nog iets gehoord over de stand van zaken in Eersel? Inmiddels al weer weken doodstil aan het glasvezelfront...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:48:
Iemand toevallig nog iets gehoord over de stand van zaken in Eersel? Inmiddels al weer weken doodstil aan het glasvezelfront...
Dit staat er op http://www.iedereenglasvezel.nl/eersel/?cat=7
Nieuwsbrief 4

24. jul, 2011 Reageren uitgeschakeld

Wij praten u weer ‘glashelder’ bij over glasvezel!

Als kerngroep is het ons de afgelopen maanden duidelijk geworden dat de organisatie voor het aanleggen van glasvezel voor iedere woning of ieder gebouw een ingewikkeld proces is. Zo moet er niet allen voor gezorgd worden dat verafgelegen percelen van een aansluiting op glasvezel verstoten blijven, ook moet gegarandeerd worden dat iedereen over deze kabel zijn diensten kan aanbieden. Maar geleidelijk aan komen er steeds meer puzzelstukjes op de juiste plaats te liggen en wordt het beeld van de puzzel voor een klein deel al zichtbaar. Of, om met de andere beeldspraak te werken: er komt een heel klein beetje licht over de donkere, onbelichte vezel.

Dat laatste verwijst naar de technische werking van diensten over glasvezel: je hebt te maken met zogenaamde dark fiber (Engels voor onbelichte vezel), ofwel gewoon de kabel die de grond in moet, en de belichting hiervan. Dat gebeurt met de technologie in de tweede laag. De tweede laag bestaat uit actieve componenten in de verdeelkasten en in de meterkast in de woning, daarom wordt de tweede laag ook wel actieve laag genoemd. De te leggen kabel is de eerste laag of passieve laag. De derde laag wordt dan gevormd door: TV kijken, Internet, telefoneren, op afstand met de dokter beeldbellen, op afstand met kinderen/kleinkinderen/vrienden beeldbellen via de TV, filmpjes bekijken die anderen in het dorp gemaakt hebben, enzovoorts. Voorlopig hoeven we ons niet met de derde laag te bemoeien, want er is aanbod genoeg en er komen nu heel snel veel nieuwe praktische en leuke dingen bij, de mogelijkheden van glasvezel zijn vele!

De tweede laag is natuurlijk veel complexer. Maar ook dat laten wij graag aan specialisten over. Het gaat vooral om de eerste laag, dus de simpele kabel in de grond, helemaal tot in de meterkast aangelegd. We weten inmiddels veel meer over allerlei aspecten ervan: wat het kost om die in Eersel aan te leggen, dat banken geen risico willen lopen, dat er meerdere partijen zijn, die ofwel veel of helemaal geen graafervaring hebben, dat het belangrijk is hoe je het eigendom van die kabel en dus ook de zeggenschap over die kabel organiseert.

Wat de kosten betreft: het is geen geheim dat het aanleggen van een glasvezel naar de laatste afgelegen boerderij in een kerkdorp € 10.000 – 20.000 kost en een rijtjeshuis in een dorp maar € 700. En dan gaat het niet over de kabel zelf, die kost maar enkele eurocenten per meter. Maar het gaat om nauwkeurig graven over een bepaalde diepte, zonder andere dingen kapot te maken. Het is ons ook duidelijk geworden dat de toezichthouder op de telecommunicatie, de OPTA, vastgesteld heeft dat voor die eerste laag alleen maar een bedrag tussen € 13,50 en 17,50 per maand gevraagd mag worden. Dat is op zich heel fijn voor de bescherming van de burger, maar

daardoor ook per definitie onaantrekkelijk voor grote commerciële partijen om zelf te investeren in glasvezel voor iedereen. Daar worden ook rendementen geëist van 10-11%.

Wij zijn de afgelopen maanden juist bezig geweest om te achterhalen wat een goede manier is om, zonder te streven naar dat rendement en dus zonder winst, toch glasvezel voor iedereen te realiseren. En we weten nu hoe dat mogelijk is! Door een organisatie op te richten (stichting of coöperatieve vereniging), die geen rendement wil op de investering en zo’n 70 % van de adressen in Eersel mee kan krijgen voor de aansluitingen. Dit moet toch mogelijk zijn?!

Waarom zou je veranderen als je al ‘kabel’ hebt?
Omdat we op dit moment nog niet massaal gebruik maken van beeldbellen met kinderen/kleinkinderen/vrienden of contact hebben met de dokter en ‘zorg op afstand’, loopt het bestaande kabelnetwerk op korte termijn tegen capaciteitsproblemen aan. Het is dus aan ons, leden van het burgercomité, om in de komende maanden alle inwoners van de gemeente Eersel ervan te overtuigen hoe belangrijk glasvezel is, omdat dan allerlei nieuwe diensten in de nabije toekomst WEL mogelijk worden, EN omdat dan niet alleen de kernen maar ook alle woningen en gebouwen in de buitengebieden WEL aangesloten kunnen worden. Uiteraard hoeft dat niet meer te kosten dan de huidige abonnementen. Maar iedereen moet wel meewerken!

Nog niet helemaal ‘glashelder’? Aarzel niet. Neem contact met ons op: info@iedereenglasvezel.nl

Met vriendelijke groet,

Kerngroep burgercomité Iedereen Glasvezel:
Ad van Berlo (voorzitter a.i.), Alje Brouwer, Eric Lavrijsen, Hans Loomans, Perry Nouwens en Bram Voortman
En in het ED stond vrijdag
Bergeijk'Te weinig aandacht buitengebieden'
Bergeijk steekt, stokje voor glasvezelplan

• Glasvezelgigant Reggefiber wil graag in kernen van Bergeijk glasvezel aanleggen, maar de gemeente wil geen overeenkomst sluiten.
• De gemeente wil meer aandacht voor buitengebied,
• Andere Kempengemeenten nog in de wachtkamer.

door Bart-Jan van Rooij
e-mail: b.vrooij@ed.nl

BERGEIIK - De aanleg van glasvezel in Bergeijk is uitgesteld, De gemeente Bergeijk wil nog geen samenwerkingsovereenkomst sluiten met Reggefiber, het bedrijf achter onder meer OnsBrabantNet, dat de afgelopen maanden in Bergeijk nieuwe abonnees heeft geworven.

Bergeijk houdt voet bij stuk als het gaat om de eerder gestelde eis om ook het buitengebied aan te sluiten op het netwerk dat onder meer snel internet mogelijk maakt.

Reggefiber liet eerder weten in juni al te willen starten met de aanleg en in september de eerste abonnees te willen aansluiten. De afgelopen weken werd het echter stil rond de plannen van het bedrijf. De aanleg van glasvezel in het buitengebied blijkt het struikelblok.

Voor Reggefiber, dat onder meer in Eindhoven, Valkenswaard, Geldrop-Mierlo glasvezel in de grond stopte, is dat gebied echter niet interessant. "Wij bekijken het bedrijfseconomisch", aldus een woordvoerder. "De aansluiting van een woning in het buitengebied kost, vanwege de graaf afstand, Substantieel meer in vergelijking met een woning in de kern," Daarom wilde Reggefiber beginnen met de aanleg in de kernen en later naar het buitengebied kijken. De gemeente is echter bang dat het buitengebied daarna niet meer aan de beurt komt.

De Kempengemeenten kwamen begin dit jaar met een breedbandmanifest waarin gepleit werd voor glasvezel als nutsvoorziening. Reggefiber gaat nu, in samenwerking met de gemeente, zoeken naar 'creatieve manieren om zoveel mogelijk huishoudens aan te sluiten', Andere Kempengemeenten, zoals Eersel, waar Reggefiber ook aan de slag wil, wachten die plannen af.
Iedereenglasvezel.nl is door diverse prijzen op te vragen er achter gekomen dat het een kostbare zaak is met wat ze willen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Veendam lijkt er ook bijna klaar voor te zijn:

http://www.parkstadglas.nl/

Nog een paar aanmeldingen vereist voor het eind van de maand juli. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Dit stond in het ED van vandaag
Volgend voorjaar schop de grond in voor glasvezel Eersel

door onze correspondent
Toon Verbaant

VESSEM - Burgercomité Iedereen Glasvezel Eersel is ervan overtuigd dat in het voorjaar de schop de grand in kan voor de aanleg van glasvezel voor iedereen. Met de nadruk op iedereen, want dat is het grondbeginsel van het comité. .,Toch is er geen haast geboden", verzekert voorzitter Ad van Berlo "We kunnen momenteel nog goed vooruit met de mogelijkheden van nu, maar de ontwikkelingen gaan snel. Dat merken wij als leken goed nu we met de professionele commerciële partijen aan tafel zitten. Wat dat betreft hebben we een achterstand, maar we lopen snel in."

Het comité praat met techneuten, commerciële bedrijven, andere gemeenten en vooral met banken. Want om de financiering tussen de zeven en negen miljoen euro rond te krijgen, moet zeker zeventig procent van de Eerselse inwoners meedoen. Maar hoe meer aanmeldingen, hoe goedkoper het uiteindelijke product kan worden geleverd. "Maatwerk dus, waarbij de winsten gebruikt worden voor nieuwe ontwikkelingen en niet naar de commercieel bedrijven verdwijnen. Na de zomer worden de offertes beoordeeld en worden burgers opgeroepen zich aan te melden. Dan kan in het voorjaar de schop de grond in", denkt Van Berlo.

Ondertussen is burgemeester Anja Thijs als voorloper van het Breedband Manifest Brabant driftig aan het lobbyen bij andere gemeenten, provincie, Den Haag. Brussel en diverse andere organisaties. De helft van de Brabantse gemeenten heeft het manifest ondertekend. De rest heeft al glasvezel of denkt nog vooruit te kunnen met het oude systeem.

In de Telecomwet is vastgelegd dat gemeenten in deze ontwikkelingen een onafhankelijke rol hebben. Is dat niet moeilijk uit te dragen? Burgemeester Thijs: "Nee, het Brabant Manifest sluit niemand uit maar we moeten ervoor waken dat het met de glasvezel dezelfde kant op gaat aIs vroeger met het riool. Het moet een nutsvoorziening worden VOOR iedereen. Zeker in de buitengebieden, waar contacten en veiligheid juist heel belangrijk zijn. Dus we moeten wel mee, want er komen bijvoorbeeld in de zorg steeds minder handen vrij. Hoe meer gemeenten er mee doen, hoe beter. Eersel loopt voorop, maar wei met Brabantse solidariteit."
Dus komt er op neer dat ze in eersel 70% moet meedoen wil dat doorgaan.
Dan was dat van Reggefiber met 30% nog zo verkeerd nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
F*ck die solidariteit. Mensen in het buitengebied kiezen er toch zélf voor om daar te gaan wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Japperrrr schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:39:
F*ck die solidariteit. Mensen in het buitengebied kiezen er toch zélf voor om daar te gaan wonen?
Klopt maar die mensen zitten in de politiek of hebben connecties :( . Maar volgens de Telecomwet moet de gemeente een onafhankelijke rol hebben, dus in Bergeijk waar ze het gehaald hebben, mogen ze Reggefiber geen vergunning weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Jessez schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:57:
[...]

Klopt maar die mensen zitten in de politiek of hebben connecties :( . Maar volgens de Telecomwet moet de gemeente een onafhankelijke rol hebben, dus in Bergeijk waar ze het gehaald hebben, mogen ze Reggefiber geen vergunning weigeren.
Dus zo gauw als Reggefiber het in Eersel ook haalt kan de gemeente er niets tegen doen als ze besluiten het buitengebied over te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Dat klopt, het andere iniatief van Iedereen Glasvezel Eersel is volgens mij kansloos omdat 70% gehaald moet worden.
Daarbij als de gemeente daarop staat dat de buitengebieden aangeloten moeten worden gaat het tegen de Europese regels die de deregulering van de Telecommarkt regelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Dit stond er vandaag in het ED
Maanden vertraging glasvezel in Bergeijk

door Bart-jan van Rooij
e-mail: b.vrooij@ed.nl

BERGEIJK - Het duurt mogelijk nog maanden voordat in Bergeijk glasvezel zal worden aangelegd. Pas in september gaan glasvezelbedrijf Reggefiber, de gemeente Bergeijk en bewoners met elkaar om de tafel om de mogelijkheden voor aanleg van de breedbandverbinding in het buitengebied te onderzoeken. Dat is althans de intentie van Reggefiber.

De gemeente wil dat tegelijkertijd met de aanleg van de kabels in de kernen ook het buitengebied wordt aangesloten op het netwerk. Reggefiber (actief in 110 gemeenten, 215.000 klanten en glasvezel bij 768.000 huishoudens voor de deur) wil echter starten in de dorpen en daarna de animo in het buitengebied in kaart brengen. Voor de gemeente is dat reden om nog geen overeenkomst te tekenen met de glasvezelonderneming.

Reggefiber neemt de zaak hoog op. Directeur Bert Nijboer van het bedrijf bemoeit zich persoonlijk met de ontstane situatie in Bergeijk. "Dat een gemeente het op deze manier speelt, hebben we nog niet eerder meegemaakt. Wij hebben inmiddels de toezegging dat dertig procent van het aantal huishoudens in Bergeijk glasvezel wil en we willen dus aan de slag. Nu er geen overeenkomst is met de gemeente kan dat niet en dat betreuren wij." Nijboer hoopt er in september met betrokken partijen uit te komen. "Pas dan kan de schop de grond in." Het duurt dan nog zo'n zes weken voordat de eerste abonnees zijn aangesloten.
Het is een CDA wethouder die daar over beslist en 80% van de bewoners in het buitengebied zijn CDA kiezers of hebben in het provivincie of het landelijk bestuur gezeten voor het CDA :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Weer een bericht in het ED vandaag
vrijdag 19 augustus 2011 | 14:07 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 19 augustus 2011 | 14:34

Toch glasvezel Reggefiber in buitengebied Bergeijk

BERGEIJK - De kans is groot dat het buitengebied van Bergeijk toch glasvezel voor supersnel internet krijgt. Glasvezelbedrijf Reggefiber heeft de gemeente Bergeijk nu een totaalbod gedaan en daarin is glasvezel voor het buitengebied ook meegenomen.

Volgens wethouder Frank van der Meijden zijn de twee partijen nu klaar om 'nader tot elkaar te komen'.

Reggefiber heeft de opdracht gekregen om Bergeijk te voorzien van een glasvezelnetwerk. De gemeente wil echter dat de hele gemeente wordt aangesloten, in plaats van slechts de zes kernen.

Struikelpunt voor Reggefiber is dat aansluitingen in het buitengebied relatief duur zijn in verhouding tot wat het oplevert. De gemeente kan financieel niet bijspringen. "We gaan wel kijken waar we hulp kunnen bieden aan Reggefiber", aldus Van der Meijden. "Er komt een hoop wegonderhoud aan, dus dan kan Reggefiber meteen zijn kabels leggen."

De vijf Kempengemeenten Bergeijk, Eersel, Bladel, Reusel-De Mierden en Oirschot trekken samen op in het glasvezelproject. Bergeijk is het verst in de ontwikkeling, de andere gemeentes kijken eerst aan hoe het daar gaat om het netwerk daarna ook aan te leggen. Deze week heeft achter gesloten deuren een vergadering plaatsgevonden over de Eerselse glasvezelambities met burgemeester Anja Thijs, Van der Meijden en het burgercomité Eersel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red hot
Zijn er nog vorderingen betreffende glasvezel in Eersel of kan ik beter een nieuw abbonomentje afsluiten bij UPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Red hot schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:08:
Zijn er nog vorderingen betreffende glasvezel in Eersel of kan ik beter een nieuw abbonomentje afsluiten bij UPC...
UPC is momenteel bezig met een reclamecampagne, maar je moet even weten dat het nog niet voorbij is in Eersel. Afgelopen week zag ik in de krant weer een reclame van KPN over glasvezel. Lijkt me toch raar dat ze adverteren terwijl glasvezel definitief van de baan zou zijn. UPC probeert nieuwe abonnementen af te sluiten zodat de mensen die dit doen geen abonnement bij een glasvezelaanbieder af kunnen sluiten. Snapte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red hot
tja, vind het allemaal te lang duren. Heb me wel ingeschreven, maar zojuist toch maar mijn UPC abbo verlengt en geupgrade naar 50/2,5mbit. Ben als het goed is ook nog een paar euro minder kwijt en kan weer een jaartje vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2021
Deze week komt Reggefiber met een persbericht met betrekking glasvezel in de 5 kempen gemeentes en de breedbant manifest. Bergeijk wordt de proeftuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Inmiddels zijn we maanden verder en blijft het angstvallig stil bij Reggefiber/OnsBrabantNet inzake het wel of niet door gaan van de aanleg van glasvezel in Eersel.
Beide partijen recent nog een mail gestuurd, beide zeggen nog steeds niets te weten en vinden het allemaal erg vervelend. Nou, ik ook. Ik ben er zo langzamerhand een beetje klaar mee, zeker omdat er vanuit beide clubs nul komma nul gecommuniceerd wordt.

Wat ik me nu afvraag is het volgende: ik heb met weliswaar inmiddels meer dan een half jaar geleden ingeschreven bij OnsBrabantNet, maar kan ik hier nog straffeloos onderuit nu? Ze hebben nog helemaal niets geleverd en zullen voorlopig ook niets leveren, ik kan me dus eigenlijk niet voorstellen dat ik ergens contractueel aan vast zit. De website van OnsBrabantNet zegt hier (uiteraard) niets over.

Weet iemand wellicht hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 01:08:
Hallo allen,

Inmiddels zijn we maanden verder en blijft het angstvallig stil bij Reggefiber/OnsBrabantNet inzake het wel of niet door gaan van de aanleg van glasvezel in Eersel.
Beide partijen recent nog een mail gestuurd, beide zeggen nog steeds niets te weten en vinden het allemaal erg vervelend. Nou, ik ook. Ik ben er zo langzamerhand een beetje klaar mee, zeker omdat er vanuit beide clubs nul komma nul gecommuniceerd wordt.

Wat ik me nu afvraag is het volgende: ik heb met weliswaar inmiddels meer dan een half jaar geleden ingeschreven bij OnsBrabantNet, maar kan ik hier nog straffeloos onderuit nu? Ze hebben nog helemaal niets geleverd en zullen voorlopig ook niets leveren, ik kan me dus eigenlijk niet voorstellen dat ik ergens contractueel aan vast zit. De website van OnsBrabantNet zegt hier (uiteraard) niets over.

Weet iemand wellicht hoe dit zit?
Dat zal hoogstwaarschijnlijk in je contract staan dan. Of in de voorwaarden die je hebt geaccepteerd toen je ergens een hokje aanvinkte bij het inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Ik weet niet of het nieuws is, maar vond dit op de site van de gemeente Bergeijk....word een neverending story als je het mij vraagt.
Reggefiber

Reggefiber is in 2011 begonnen met een advertentiecampagne voor Bergeijk. Doel van deze campagne is om alle kernen van Bergeijk te verglazen. In de Telecomwet is vastgelegd dat gemeenten in deze ontwikkelingen een onafhankelijke rol hebben. Zo ook gemeente Bergeijk. Als gemeente volgen we de ontwikkelingen echter wel op de voet, waarbij we onze burgers graag op de hoogte houden en voorzien van objectieve informatie. Daarom heeft de gemeente richting Reggefiber aangegeven dat wij ons gaan houden aan het Breedband Manifest Brabant, en dat wij een aanbod van Reggefiber willen ontvangen waarin voor onze hele gemeente (dus ook het buitengebied) een glasvezelnetwerk wordt uitgerold. Reggefiber heeft gehoor gegeven aan dit verzoek. Dat is ook de reden waarom Reggefiber op dit moment nog niet begonnen is met de aanleg van glasvezel in de kernen. Op dit moment zijn we in onderhandeling met Reggefiber om op deze manier te bewerkstelligen dat er een goed aanbod komt voor de woningen in de buitengebieden. De gemeente Bergeijk wil uiteindelijk “glasvezel tot in de haarvaten”

In dit traject hebben we de gemeenteraad en de dorps- en kernraden inmiddels enkele malen geïnformeerd via Raadsinformatiebrieven en presentaties. Een uiteindelijk onderhandelingsresultaat zullen we uiteraard ook aan hen voorleggen.

Begin december 2011 hopen wij op deze website de resultaten van deze onderhandelingen te kunnen presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2021
harrytasker schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:14:
Ik weet niet of het nieuws is, maar vond dit op de site van de gemeente Bergeijk....word een neverending story als je het mij vraagt.

[...]
Lijkt mij dat UPC de beurs getrokken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Japperrrr schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:21:
Dat zal hoogstwaarschijnlijk in je contract staan dan. Of in de voorwaarden die je hebt geaccepteerd toen je ergens een hokje aanvinkte bij het inschrijven.
Ik vermoedt dat eerselzuid het over de intentieverklaring heeft en niet over een contract. Als het die intentieverklaring is: die stelt niet veel voor en ik zou er niet wakker van liggen. En een hokje.. Da's ook leuk, maar dan moeten de voorwaarde er nog wel bij zitten.
Patrick01 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 04:37:
Lijkt mij dat UPC de beurs getrokken heeft.
Hoe kom je daar eigenlijk bij?
harrytasker schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:14:
Inderdaad. Die publicatie is nog positief. Als je brief van de gemeenteraad leest, dan klinkt het nog erger. Eerst nog een projectorganisatie oprichten en een externe adviseur gaan zoeken..

[ Voor 27% gewijzigd door _H_G_ op 01-12-2011 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Gisteren een brief gehad van KPN glasvezel, waar in staat dat er binnen enkele weken begonnen kan worden met de aanleg in Bergeijk, als de vergunningen binnen zijn. En dat binnen 2 weken een intentieverklaring met de 5 Kempen gemeenten (Eersel, Reusel de mierden, Oirschot, Bladel en Bergeijk) getekend wordt. Dus we wachten maar weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Jessez schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 08:34:
Gisteren een brief gehad van KPN glasvezel, waar in staat dat er binnen enkele weken begonnen kan worden met de aanleg in Bergeijk, als de vergunningen binnen zijn. En dat binnen 2 weken een intentieverklaring met de 5 Kempen gemeenten (Eersel, Reusel de mierden, Oirschot, Bladel en Bergeijk) getekend wordt. Dus we wachten maar weer af.
Nog niks ontvangen van onsbrabantnet, maar ik neem aan dat ze met Bergeijk de gemeente Bergeijk bedoelen of puur alleen Bergeijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:18
Jessez schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 08:34:
Wat, willen ze andere gemeentes in Kempen ook gaan aansluiten?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
harrytasker schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:04:
Nog niks ontvangen van onsbrabantnet, maar ik neem aan dat ze met Bergeijk de gemeente Bergeijk bedoelen of puur alleen Bergeijk?
De gehele gemeente, al was imho die brief meer bedoelt om doelgroepen te overtuigen om te tekenen. Er is nog niks concreets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Die bedrijven snappen gewoon niet hoe het hier werkt. In de kempen wonen veel oude mensen, zitten de meeste mensen financieel vrij ruim en is het buitengebied relatief groot vergeleken met de kernen. Oude mensen hebben er vaak geen behoefte aan, en als ze er al behoefte aan hebben willen ze dat ook het buitengebied wordt aangesloten. Daarnaast heb je nog de groep die het allemaal niet uitmaakt omdat ze toch niet veel downloaden en die paar euro per maand ze niets kan schelen. Gewoon teveel moeite om alles over te zetten, 't is toch goed zoals het nu is. Dat is in ieder geval wat mijn ouders er over zeggen en wat ik uit mijn directe omgeving vooral hoor. De meerderheid heeft er gewoon geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Eindelijk het gaat door ;) .
Allen jammer dat Reusel de Mierde niet mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Jessez schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:17:
Eindelijk het gaat door ;) .
Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Hehe, mooi, goed nieuws dit! Nu maar wachten tot dat ze in Vessem gaan beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:18
Jessez schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:17:
...
Jammer, maar begrijpelijk. In Reusel-De Mierden wonen veel babyboomers, waarvan de kinderen reeds het huis uit zijn. Er zijn relatief weinig mensen achter in de 20 of in de 30. Dat lijkt me toch de kerndoelgroep. Deze groep is economisch zelfstandig en tech-savvy. Jonger, dan zijn ze weer veel minder vaak economisch onafhankelijk (lees: ze wonen bij hun ouders) of ze hebben gewoonweg een te laag salaris om zich dat te veroorloven. Mensen die 40+ zijn, zijn over het algemeen dan weer minder technisch geïnteresseerd en zullen veel minder snel het nut inzien van een snelle upload. Dat is immers het verschil tussen glasvezel en kabel.

Vanuit concurrentie-oogpunt gezien was het wel goed geweest, want nu is kabel het enige alternatief als je fatsoenlijk, snel internet wilt. Anders kom je uit bij ADSL2+ en zelfs dat is maar op halve kracht vanwege de relatief grote afstanden tussen de diverse kernen en de DSLAM's.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
Ben benieuwd of donderdag in Bergeijk getekend wordt, dan komen reggefiber en de 3 providers samen met de gemeente bij elkaar.
Pagina: 1 2 Laatste