Temperatuur veeeeeeel te hoog!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09-2022
HP Pavillion Dv7 iets meer dan een jaar oud draait windows 7 32-bit

Check de temperaturen
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2epkgsl.png

En ik heb het blaas-zuiggedeelte nog wel buiten de bureau staan anders valt 'ie uit!

Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je zou met ene busje perslucht de koeler kunnen uitspuiten waarschijnlijk is de koeler enigszins verstopt met stof.
Een andere oplossing zou een notebook cooler zijn waarin koelers zijn verwerkt deze zijn overal wel te verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Weet je zeker dat die temperatuur uitlezing klopt?
Bij 90 graden zijn de meeste computers al wel vastgelopen of geven problemen/artifacts.
Daarbij kan jij 90 graden echt niet meer aanraken. Op de CPU afgaande is het een laptop, dus zou je de brandblaren ongeveer op je benen moeten hebben...

Edit:
Oh wait, de boel slaat ook vast als er onvoldoende verse lucht aangezogen kan worden.
Compressor/spuitbus-perslucht via de luchtroosters blazen om eventueel stof weg te blazen?

Werd hij vaker relatief warm? Want dan kan er inmiddels ook wel iets kromgetrokken zijn waardoor de CPU slecht contact maakt met het koelblok.

[ Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 18-02-2011 00:42 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Temperatuur intern != temperatuur extern.

Mijn laptop word ook 90°+ onder load, en die kan je echt zonder problemen aanraken, zelfs aan de onderkant direct onder het koelblok word hij niet warmer dan 50° volgens de diverse reviews. de bovenkant van laptops blijft doorgaans gewoon koel.

Hoe dan ook: mijn glazen bol gokt op een dot stof ik het koelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:42

Quad

Doof

Lijkt op mijn probleem: MSI CX620 222NL te heet?
Airduster halen, laptop ff open halen, en fan + heatsink schoonspuiten.
Even de chips aandraaien en klaar :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:14
Kan zijn dat het inderdaad verstopt zit, een brilliante constructie is het niet.
De ruimte tussen de outtake van je fan en de koelribben lijkt wel gemaakt om verstopt te raken.
Echter de DV7 (en een compaq equivalent geloof ik) hebben ook nog wel eens last van een slecht gemonteerde koeler, wellicht nog onder garantie te fixen maar je bent hem wel even kwijt.

O en als je lucht gaat persen hou even je fan stil (tandenstoker door een behulpzame assistent) zou lullig zijn als je hem de vernieling in blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09-2022
Hmmm... Misschien breng ik 'm naar een ex-collega toe die zulke dingen goed kan fixen. M`n laptop valt net 2 maand buiten garantie en coulance word er wel gerekend 20% maar dan ben ik nog kapitalen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Voor zover ik weet heb je gewoon 2 jaar garantie... En kapitalen met geld omdat ze hem voor jou schoon moeten maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlooije1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-07-2024
Een andere optie is de koelpasta op de CPU verversen! Het contact oppervlak tussen CPU en koelblok kan onvoldoende zijn om effectief te koelen.

In mijn ervaring, als er goedkopere koelpasta is gebruikt (wat het geval was bij mijn Acer Aspire) kan deze na een tijdje gaan brokkelen.

pluspunt: dit kan je zelf doen, hoeft de laptop niet voor naar het servicecentrum van HP en ben je hem dus ook niet voor een paar dagen kwijt!

[ Voor 20% gewijzigd door nlooije1 op 18-02-2011 10:25 ]

Pagina: 1