Problemen met grafische kaart (?)

Pagina: 1
Acties:

• Bilel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-11-2025
Goede avond, ik heb problemen met mijn grafische kaart en hoopte dat het GoT mij daarbij kon helpen.

Gisterenavond zat ik te browsen met Firefox en liep mijn laptop helemaal vast, de PC heb ik via de power-knop uitgezet.
Na het opnieuw opstarten, zag het beeld er heel raar uit, vanaf het moment dat ik de log-in screen te zien kreeg. Het lijkt alsof alles in 8-bit weergeven wordt. Via de schermresolutie opties is het niet mogelijk om ook de resolutie te veranderen, terwijl dit normaal wel kon. Rebooten werkte niet, Windows bleef er raar uitzien.

Screenshot: http://tinypic.com/view.php?pic=24m864x&s=7

Vanmiddag deed ik weer een poging en toen windows werd opgestart werd alles weer normaal weergegeven, maar wel op een resolutie van "640 x 480", toen ik dit weer naar een hogere resolutie zetten begon het probleem weer van voor af aan. Windows zag er weer 8-bitterig uit en de resolutie kon niet veranderd worden.
Ik heb geen drastische veranderingen aangebracht of nieuwe programma's geinstalleerd in de laatste weken.

Geprobeerd:
- Drivers de-installeren
- Drivers opnieuw installeren.
- installatie CD Windows 7 opstarten bij het booten (ook daar zag het er 8-bitterig uit).

Mijn laptop:
Type: HP Pavilion
Graphische kaart: Nvidia GeForce 8400 GS.

Heeft iemand enkele ideën hoe dit nog op te lossen is, of is het beter als ik maar gewoon een nieuwe grafische kaart koop?

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 19:24

kauko12

No risk, No fun

Heb je al geprobeerd je laptop op een extern scherm aan te sluiten?
Mocht je dan hetzelfde probleem hebben, dan zal het wel je graka zijn
Mocht het er dan normaal uitzien dan is het denk ik het scherm van je laptop ;)

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Waarschijnlijk is je grafische wel echt kapot, heb je nog garantie? Die service van HP is goed. Bij een kennis van mij, die ook zijn grafische kaart kapot had, werd de laptop opgehaald en na reparatie weer netjes thuis gebracht.

• Endy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-02 21:00
Er kunnen veel zaken aan de hand zijn.
Om snel het e.e.a te kunnen nagaan zou je bv eens een bootable live CD(freeware) kunnen downloaden.
Bv een Knoppix live CD, Je start dan een linux os op van CD en je komt dan in een uiteindelijk in
een grafische desktop terecht, waarin de resolutie dan ook na te gaan is.

Als vanaf de live CD de resolutie en 32 bits instelling mogelijk is, dan zit het in de windows installatie.
Je zou dan bv een systeemherstelpunt terug kunnen zetten van een week voor het moment dat het probleem is ontstaan.

Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Bekijk dit topic maar Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten ...

Bekend probleem... ;)

Wear Sunscreen!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:36
Maar ik hoor niks over artifacts of andere duidelijke crashes, alleen die ene keer. Maar bij een dode GPU of een stervende volgt de ene crash de ander op. Dus dit duidt op een software probleem.

Doe eens een systeemherstel naar de dag dat alles het deed.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:41

Aganim

I have a cunning plan..

Maar bij een dode GPU of een stervende volgt de ene crash de ander op. Dus dit duidt op een software probleem.
Maar bij een software probleem zou je verwachten dat dit geen problemen geeft:
- installatie CD Windows 7 opstarten bij het booten (ook daar zag het er 8-bitterig uit).

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Inderdaad. De symptonen bij die stervende GPU's is ook heel divers dus het kan best, zeker als je buiten een OS er al last van hebt ben ik toch bang dat dat het geval is. Ik zou in ieder geval niet weten wat daar anders problemen kan geven.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1