Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

muissignaal valt even weg, ook bij bedraad

Pagina: 1
Acties:

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem waar ik zelf niet meer uit kom:

Het lijkt alsof mijn muissignaal met enige regelmaat wegvalt, dit uit zich in de volgende problemen:
  • Zeer regelmatig (soms 5 keer achter elkaar, soms 1 op de 10 keer) dubbelkikt mijn muis terwijl ik enkelklik.
  • Als ik tekst selecteer en dus de linkermuisknop ingedrukt houd, dan reageert de pc alsof ik de knop los heb gelaten of soms alsof ik dubbelklik
Dit is een erg vervelend probleem waardoor dagelijks werken lastig is.
Ik gebruik een draadloze muis (Razer Mamba) en hoor jullie al denken dat het daar aan ligt, natuurlijk is het eerste wat ik gedaan heb een muis met een draadje pakken en dit testen, met helaas hetzelfde resultaat.

Wat ik allemaal geprobeerd heb om er achter te komen waardoor het komt om het op te lossen:
  • Muis met draad getest.
  • Alle USB apparaten losgekoppeld en alleen de muis met draad direct aan de pc getest.
  • In veilige modus testen.
  • Alle muizen en toetsenborden uit apparaatbeheer verwijderd en opnieuw gestart zodat alles opnieuw gedetecteerd werd.
  • Met systeemherstel terug gegaan naar een tijdstip waar het volgens mij nog niet zo was.
  • cpu teruggeclocked naar originele snelheid.
  • videokaart drivers geupdate, intel inf drivers geupdate, windows update gedraait.
Mijn specs zijn dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Auzentech X-Fi Forte 7.1€ 117,45€ 117,45
1Seagate Barracuda 7200.10 ST3250620A, 250GB PATA-100, 16MB, 7200rpm€ 39,95€ 39,95
1Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB€ 36,90€ 36,90
1Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB€ 64,-€ 64,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,30€ 77,30
1Asus P5E Deluxe€ 163,15€ 163,15
1Logitech diNovo Edge (Qwerty)€ 121,99€ 121,99
1Razer Mamba€ 103,95€ 103,95
1Logitech G13 Advanced Gameboard€ 67,-€ 67,-
2GeIL Ultra GX22GB6400UDC€ 33,44€ 66,88
1Intel Core 2 Quad Q9550€ 207,77€ 207,77
1Recom RC-PROE-M850€ 0,-€ 0,-
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB€ 177,-€ 177,-
1Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E€ 242,-€ 242,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.485,34

OS is windows 7 ultimate 64 bit
Cpu loopt normaliter op 3,67 ghz @ 40 graden idle en 64 graden load.

Laatse hardwarewijzigingen: ati 6950 en recom voeding sinds een maand of 2, auzentech forte sinds 6 weken. het probleem doet zich sinds een week voor, ik kan me geen belangrijke veranderingen in de afgelopen 2 weken herinneren, qua hard- of software.

Dit is echt een heel vervelend probleem en ik wil liever niet Windows opnieuw gaan installeren om er vervolgens achter te komen dat dat ook niet helpt. (om weer terug te komen op het niveau van mijn huidige installatie ben ik flink wat uurtjes verder.

Omdat het zich ook in bv veilige modus voordoet, ben ik geneigd te denken aan een hardwareprobleem, is dit te simpel gedacht van me? Aan de muis ligt het in ieder geval niet.

Ik kom er niet meer uit terwijl ik mezelf normaal gesproken prima red met dit soort problemen, dus help!? :)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Om een softwareprobleem uit te sluiten: start eens op met een ubuntu live-cd'tje, dan kan je goed testen. Heb je een PS/2-poort op het moederbord zitten? Wat gebeurd er als je je muis daarop aansluit (desnoods met groen koppelstukje)?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• lester
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:30:
Om een softwareprobleem uit te sluiten: start eens op met een ubuntu live-cd'tje, dan kan je goed testen. Heb je een PS/2-poort op het moederbord zitten? Wat gebeurd er als je je muis daarop aansluit (desnoods met groen koppelstukje)?
Ik ben al bezig om ubuntu te downloaden, goede tip, dus dat proberen we vanavond ook nog.

PS/2 poort aanwezig, alleen de paarse voor een toetsenbord en ik heb geen koppelstukje om het überhaupt te proberen.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Ondanks dat ik het geen duidelijk topic vind kan dit topic wellicht soelaas bieden?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ohja, al eens een BIOS-update gedaan (als die beschikbaar is)?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• lester
  • Niet online
EMP schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:37:
Ondanks dat ik het geen duidelijk topic vind kan dit topic wellicht soelaas bieden?
Ik had al flink gezocht met de search, maar dat topic niet gevonden. Ik heb ook al de spanning van de pc af gehad (oplossing in dat topic), maar helaas werkte dat ook niet.

Heb ook met spybot op spyware getest en een volledige virusscan gedaan, niets gevonden (op wat wazige cookies na) en nog geen verbetering helaas.
Petervanakelyen schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:40:
Ohja, al eens een BIOS-update gedaan (als die beschikbaar is)?
Laatste bios 0501 staat er al een aantal maanden op.

Ik ben nu via een Anysee E30TCPlus even tv aan het kijken, dit zit ook op USB aangesloten en ik heb geen problemen hiermee, dus het lijkt ook niet echt een USB probleem te zijn zoals ik dacht.

Ik snap er helemaal niets meer van.

[ Voor 28% gewijzigd door lester op 16-02-2011 20:51 ]

• lester
  • Niet online
Ook in ubuntu komt het voor, op een of andere vage manier wel minder dan in windows, maar nog zeker 1 op de 20 clicks zijn dubbelclicks.

Het is dus een hardwareprobleem.

Ik kijk ook tv via usb, daar merk ik geen happeringen oid. Wat zou dit kunnen zijn?
Pagina: 1