Ik heb een probleem waar ik zelf niet meer uit kom:
Het lijkt alsof mijn muissignaal met enige regelmaat wegvalt, dit uit zich in de volgende problemen:
Ik gebruik een draadloze muis (Razer Mamba) en hoor jullie al denken dat het daar aan ligt, natuurlijk is het eerste wat ik gedaan heb een muis met een draadje pakken en dit testen, met helaas hetzelfde resultaat.
Wat ik allemaal geprobeerd heb om er achter te komen waardoor het komt om het op te lossen:
OS is windows 7 ultimate 64 bit
Cpu loopt normaliter op 3,67 ghz @ 40 graden idle en 64 graden load.
Laatse hardwarewijzigingen: ati 6950 en recom voeding sinds een maand of 2, auzentech forte sinds 6 weken. het probleem doet zich sinds een week voor, ik kan me geen belangrijke veranderingen in de afgelopen 2 weken herinneren, qua hard- of software.
Dit is echt een heel vervelend probleem en ik wil liever niet Windows opnieuw gaan installeren om er vervolgens achter te komen dat dat ook niet helpt. (om weer terug te komen op het niveau van mijn huidige installatie ben ik flink wat uurtjes verder.
Omdat het zich ook in bv veilige modus voordoet, ben ik geneigd te denken aan een hardwareprobleem, is dit te simpel gedacht van me? Aan de muis ligt het in ieder geval niet.
Ik kom er niet meer uit terwijl ik mezelf normaal gesproken prima red met dit soort problemen, dus help!?
Het lijkt alsof mijn muissignaal met enige regelmaat wegvalt, dit uit zich in de volgende problemen:
- Zeer regelmatig (soms 5 keer achter elkaar, soms 1 op de 10 keer) dubbelkikt mijn muis terwijl ik enkelklik.
- Als ik tekst selecteer en dus de linkermuisknop ingedrukt houd, dan reageert de pc alsof ik de knop los heb gelaten of soms alsof ik dubbelklik
Ik gebruik een draadloze muis (Razer Mamba) en hoor jullie al denken dat het daar aan ligt, natuurlijk is het eerste wat ik gedaan heb een muis met een draadje pakken en dit testen, met helaas hetzelfde resultaat.
Wat ik allemaal geprobeerd heb om er achter te komen waardoor het komt om het op te lossen:
- Muis met draad getest.
- Alle USB apparaten losgekoppeld en alleen de muis met draad direct aan de pc getest.
- In veilige modus testen.
- Alle muizen en toetsenborden uit apparaatbeheer verwijderd en opnieuw gestart zodat alles opnieuw gedetecteerd werd.
- Met systeemherstel terug gegaan naar een tijdstip waar het volgens mij nog niet zo was.
- cpu teruggeclocked naar originele snelheid.
- videokaart drivers geupdate, intel inf drivers geupdate, windows update gedraait.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Auzentech X-Fi Forte 7.1 | € 117,45 | € 117,45 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.10 ST3250620A, 250GB PATA-100, 16MB, 7200rpm | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB | € 36,90 | € 36,90 |
| 1 | Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 77,30 | € 77,30 |
| 1 | Asus P5E Deluxe | € 163,15 | € 163,15 |
| 1 | Logitech diNovo Edge (Qwerty) | € 121,99 | € 121,99 |
| 1 | Razer Mamba | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | Logitech G13 Advanced Gameboard | € 67,- | € 67,- |
| 2 | GeIL Ultra GX22GB6400UDC | € 33,44 | € 66,88 |
| 1 | Intel Core 2 Quad Q9550 | € 207,77 | € 207,77 |
| 1 | Recom RC-PROE-M850 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB | € 177,- | € 177,- |
| 1 | Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E | € 242,- | € 242,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.485,34 | |
OS is windows 7 ultimate 64 bit
Cpu loopt normaliter op 3,67 ghz @ 40 graden idle en 64 graden load.
Laatse hardwarewijzigingen: ati 6950 en recom voeding sinds een maand of 2, auzentech forte sinds 6 weken. het probleem doet zich sinds een week voor, ik kan me geen belangrijke veranderingen in de afgelopen 2 weken herinneren, qua hard- of software.
Dit is echt een heel vervelend probleem en ik wil liever niet Windows opnieuw gaan installeren om er vervolgens achter te komen dat dat ook niet helpt. (om weer terug te komen op het niveau van mijn huidige installatie ben ik flink wat uurtjes verder.
Omdat het zich ook in bv veilige modus voordoet, ben ik geneigd te denken aan een hardwareprobleem, is dit te simpel gedacht van me? Aan de muis ligt het in ieder geval niet.
Ik kom er niet meer uit terwijl ik mezelf normaal gesproken prima red met dit soort problemen, dus help!?