Toon posts:

'Per ongeluk' ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Amerikaanse overheid haalt 'per ongeluk' 84.000 sites offline

In de titel staat per ongeluk tussen aanhalingstekens, waarmee Tweakers keihard suggereert dat het expres is gedaan. Dat is nogal een boute uitspraak... Vooral aangezien het toch reuze voor de hand ligt dat dit een ongelukje is.

Het lijkt me een stuk eerlijker en professioneler wanneer dat verweiderd wordt, en in de samenvatting vermoedelijk per ongeluk wordt geschreven i.p.v. mogelijk per ongeluk.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:10:
nieuws: Amerikaanse overheid haalt 'per ongeluk' 84.000 sites offline

In de titel staat per ongeluk tussen aanhalingstekens, waarmee Tweakers keihard suggereert dat het expres is gedaan. Dat is nogal een boute uitspraak... Vooral aangezien het toch reuze voor de hand ligt dat dit een ongelukje is.

Het lijkt me een stuk eerlijker en professioneler wanneer dat verweiderd wordt, en in de samenvatting vermoedelijk per ongeluk wordt geschreven i.p.v. mogelijk per ongeluk.
Nee, dat suggereren we helemaal niet, het is een citaat. Het is niet sarcastisch bedoeld.

Ik ben helemaal geen stagiair

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Als het een citaat is, is het misschien wel een idee om de aanhalingstekens over de gehele titel te gebruiken, want nu benadrukt het wel het 'per ongeluk', op een negatieve manier.

The devil is in the details.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:54

Herman

FP ProMod
Door die aanhalingstekens dacht ik ook dat de redactie van mening is dat het juist niet per ongeluk is. De oplossing die Hahn voorstelt, lijkt me duidelijker :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met hierboven. Het staat een beetje ongelukkig.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:37
Mja, het is geen citaat als ik het zo zie, dus kun je niet de hele tekst tussen haakjes zetten. Gewoon weglaten van de haakjes lijkt me persoonlijk nog veel beter. Op deze manier krijg ik iig Doctor Evil voor me :+

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 16-02-2011 19:04 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
GENETX schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:02:
Mja, het is geen citaat als ik het zo zie, dus kun je niet de hele tekst tussen haakjes zetten. Gewoon weglaten van de haakjes lijkt me persoonlijk nog veel beter. Op deze manier krijg ik iig Doctor Evil voor me :+
Hoi. :+ })

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tja. Dat die 84K sites offline zijn is een feit, maar als ik de lead lees, is 'per ongeluk' nog onderwerp van discussie, dus wel per ongeluk maar geen aanhalingstekens lijkt me niet handig. Gegeven dat het discutabel is, denk ik dat de headline beter zonder die frase kan. Omdat er in 83.999 gevallen wel degelijk van een fout sprake is, heb ik er dus 'abusievelijk' van gemaakt.

Oh, en AHBdV, lees ajb Wikipedia: Fallacy even door. Dit is niet de eerste keer dat je op basis van foutieve aannames 'keihard' stelt dat we onvoldoende eerlijk en professioneel en whatnot zijn en daar hou ik niet van.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:10:
en professioneler wanneer dat verweiderd wordt,
:X

Nu staat er abusievelijk, wat een stuk sjieker klinkt, wellicht zelfs jouw instemming kan wegdragen, maar nagenoeg dezelfde betekenis heeft.

Wat bij mij de haren overend deed staan omdat je dit soort dingen niet 'per ongeluk' kunt doen. In een moment van onachtzaamheid ben je naar de rechter gestapt en heb je beslag laten leggen op een domeinnaam, en met dat beslag ben je zonder dat je er erg in had naar de registrar gelopen die de DNS aangepast heeft. Een kop koffie stoot je per ongeluk om. Je spreekt abusievelijk je baas aan met "Henk" terwijl 'ie Herman heet.

Ik vond de kop juist een van die overbekende ergerlijke eufemismes.

Dit is een doelbewuste actie van iemand die onvoldoende thuis is op internet en wellicht tot gisteren het woord 'subdomain' niet eerder gehoord had.

[ Voor 8% gewijzigd door burne op 16-02-2011 20:20 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

burne schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:19:
Nu staat er abusievelijk, wat een stuk sjieker klinkt, wellicht zelfs jouw instemming kan wegdragen, maar nagenoeg dezelfde betekenis heeft.
Abusievelijk en per ongeluk hebben *niet* nagenoeg dezelfde betekenis. Abusievelijk sluit opzet niet uit.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1