Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Sitecom heeft in deze routers een zogenaamde 'virtual server' tab. Je kiest een Local port, een Public port, en een local ip op je netwerk en dan stuurt hij zogenaamd verkeer wat binnenkomt op de public poort door naar lokaal ip op de lokale poort.

Dit is dus niet de gewone port forwarding waar je een poort openzet die naar een lokaal ip geroute wordt.

Alleen ik krijg die virtuele server functie niet aan de praat, en de vruchteloze emailwisseling met sitecom begint me onderhand de keel uit te hangen vandaar mijn vraag, is er iemand die dit met succes gebruikt?

Wat ik wil is naast mijn gewone server op poort 80, een server op een andere machine op poort 8080 van buiten te kunnen benaderen zodat ik die kan gaan inrichten/testen om tzt de andere over te nemen.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Misschien zie ik het helemaal verkeerd maar als ik de handleiding lees zie ik dat virtual server hetzelfde is als port forwarding (alternatief, althans waar mee vergeleken in de handleiding wordt is DMZ wat significant anders is).

Is het niet voldoende om je "Public port" op 8080 te zetten en "Local Port" op poort 80 (naar de "tweede server") te zetten?

Zie pagina 39 van deze handleiding.

Verder zou het ook aardig zijn om je vraag aan Sitecom en hun antwoord hier te posten.

Edit:
Maar volgens mij wordt dat ook al verteld in dit topic. Kan je uitleggen wat het verschil is/waarom je deze vraag (nog een keer) stelt?

[ Voor 15% gewijzigd door lier op 16-02-2011 10:44 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:41:
Misschien zie ik het helemaal verkeerd maar als ik de handleiding lees zie ik dat virtual server hetzelfde is als port forwarding (alternatief, althans waar mee vergeleken in de handleiding wordt is DMZ wat significant anders is).
Niet precies hetzelfde, bij virtual server kun je een public port instellen, bij port forwarding niet.
Is het niet voldoende om je "Public port" op 8080 te zetten en "Local Port" op poort 80 (naar de "tweede server") te zetten?
Nope. We krijgen geen connects. Na mijn vraag aan sitecom of ik niet poort 8080 ook open moet zetten bij port forwardingt, zeggen ze doodleuk, ja doet dat ook maar. Maar ook dat werkt niet.
Zie pagina 39 van deze handleiding.
Ja die handleiding heb ik ook.
Maar volgens mij wordt dat ook al verteld in dit topic. Kan je uitleggen wat het verschil is/waarom je deze vraag (nog een keer) stelt?
Daar worden voorbeelden van andere router configuraties gepost dan over de WL 34x van sitecom.
Ik vraag naar iemand die zo'n router ook heeft en het misschien wel aan de praat heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:30:
Niet precies hetzelfde, bij virtual server kun je een public port instellen, bij port forwarding niet.
Ehm...volgens mij ga je hier de fout in. Een port forward is niets anders dan een publieke poort door te sturen naar een lokale poort (icm lokaal IP adres, dit is dus de server poort).

Houdt in dat als je publieke port op 8080 ingesteld staat en je lokale poort op 80 dat al het verkeer dat via Internet op jouw router aan komt en een verzoek naar poort 8080 doet, doorgestuurd wordt naar poort 80 van je server waarvan je het lokale IP adres hebt ingesteld.

Werkt de server op poort 80 wel?
Nope. We krijgen geen connects. Na mijn vraag aan sitecom of ik niet poort 8080 ook open moet zetten bij port forwardingt, zeggen ze doodleuk, ja doet dat ook maar. Maar ook dat werkt niet.
Werkt niet als in...?

Begrijp ik dat port forwarding naast virtual server beschikbaar is?
Is virtual server misschien een definitie van één (of meerdere) poort(en), zoals bij FTP (21 + passieve port range)?
Daar worden voorbeelden van andere router configuraties gepost dan over de WL 34x van sitecom.
Ik vraag naar iemand die zo'n router ook heeft en het misschien wel aan de praat heeft gekregen.
Het spijt me dat ik ondanks dat ik jouw router niet heb toch reageer...

Zal in de aard van het beestje liggen ofzo.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=35545418,noline]
Ehm...volgens mij ga je hier de fout in. Een port forward is niets anders dan een publieke poort door te sturen naar een lokale poort (icm lokaal IP adres, dit is dus de server poort).
Houdt in dat als je publieke port op 8080 ingesteld staat en je lokale poort op 80 dat al het verkeer dat via Internet op jouw router aan komt en een verzoek naar poort 8080 doet, doorgestuurd wordt naar poort 80 van je server waarvan je het lokale IP adres hebt ingesteld.
In deze sitecom versies is port forwarding met van een publieke poort naar een lokale andere poort niet mogelijk. Daarvoor moet je dus die virtuele server functie gebruiken.
Waarbij het me overigens niet helemaal duidelijk is of die poort dan ook open staat net als bij port forwarding, de mails van sitecom zijn nogal warrig.
Werkt de server op poort 80 wel?
Yup.
Werkt niet als in...?
'kan de verbinding niet tot stand brengen' etc, afhankelijk van browser e.d.
Begrijp ik dat port forwarding naast virtual server beschikbaar is?
Het spijt me dat ik ondanks dat ik jouw router niet heb toch reageer...
Waar lees jij dat ik zeg dat jij niet mag reageren?

Overigens zal ik eens testen van buitenaf met http://ipnummer:8080 ipv http://jcremers.com:8080, misschien dat de dns provider in de weg zit, alhoewel ik me dat niet zo kan voorstellen.