Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waar ik dit kwijt moet, maar ik zet het hier maar naar. Gisteravond is iets ontzettends vreemd/vervelend gebeurd.

Ik heb nogal last van dromen en nachtmerries. Niet zo erg, maar wel als ik ga rondlopen, ga praten, etc en denk dat er bijvoorbeeld, bij een overval echte mensen in mijn kamer rondlopen. Dan ga ik met een zaklamp probeer deze mensen te zoeken (die er dus helemaal neit zijn). Erg vermoeiend de volgende dag. Dan ben ik altijd onjtzettend moe.

Zo ook gister. Ik zal proberen mijn nachtmerrie te omschrijven. Normaal onthoud ik nooit echt wat ik doe, hele vage herinneringen heb ik meestal (ik weet dat ik heb rondgelopen, maar waar na toe geen idee), maar gisteravond staat nog op me netvlies gebrand.

Hier komt het:

Nachtmerrie / werkelijkheid:
Ik sliep net en kreeg in mijn nachtmerrie een berichtje (SMS/Telefoon/what ever) dat er binnen xx uur wordt ingebroken in mijn huis. Mijn hart gaat met 190 te keer. Ik bedenk wat ik moet doen en denk maar aan een ding. Snel de politie waarschuwen. Ik stap uit bed en pak de telefoon en bel 112. De mevrouw aan de andere kant neemt aan en ik zeg mijn naam. Ik brabbel iets van "sms over .. . . " maar kan moeilijk praten omdat ik ontzettend bang ben en mijn hartslag ontzettend te keer gaat. De mevrouw aan de andere kant van de lijn vraagt mij wel 20x wat ik moet hebben: meneer wie moet u hebben ambulance, politie of brandweer. Meneer antwoord. Ik zeg Politie en opeens wordt ik wakker!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb dus ECHT 112 aan de lijn en ik word doorgestuurd naar de meldkamer politie. Ik begin een beetje wakker te worden en besef dat er helemaal niet wordt ingebroken over een xx uur en dat dat smsje/telefoon/what ever gewoon een nachtmerrie is die ik heb uitgevoerd. Naja, ik besluit maar om niet te zeggen dat ik gedroomd heb en zeg tegen de politiemeneer aan de andere kant van de lijn dat ik net een mevrouw op straat hoorde gillen en een auto hard hoorde weg rijden en denk dat het een inbraak is. Politieman noteert mijn gegevens (adres, naam, telefoonnr) en vraagt nog of ik iets verdachts heb gezien, nee zeg ik want dat heb ik alleen gehoord. En ik hang op.

Opeens ben ik echt 100% wakker en 100% bij bewustzijn.......mijn hart gaat nog steeds 190 te keer. Ik heb daarna 2 uur wakker gelegen om te bedenken HOE KAN DIT. dat een nachtmerrie gewoon echt wordt uitgevoerd!!!

Mijn vragen:
De nachtmerrie heb ik dus echt uitgevoerd. ik heb ECHT 112 gebeld. ECHT gepraat. En gelogen over een gillende vrouw en auto en inbraak. word ik nog gebeld door 112 omdat ik een valsemelding heb doorgegeven? Moet ik contact met hun opnemen?

Ik doe meer gekke dingen in mijn slaap, maar dit is echt extreem. Hoe te verhelpen, tips hints. websites? Zijn er forums waarop je dit soort dingen kan bespreken?

Hebben meer mensen hier last van?

Het klinkt misschien een beetje raar allemaal, en dat is het ook, maar het is werkelijk zo gebeurd. Ik schaam me dood.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53

Mystikal

It never hurts to help!

Ik weet niet of dit het juiste forum is om je eerste post op te maken. Raadpleeg een huisarts. Die mensen hebben er meer verstand van, dan dit hele forum bij elkaar.

Basement Bios ---- Exo-S

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12 08:51

SeatRider

Hips don't lie

Ik vond persoonlijk de verklaring dat je in je slaap 112 hebt gebeld een stuk netter dan een politieauto op een valse melding afsturen. Verder: ga naar een dokter.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Even ter verduideling: er is geen politieauto op af gestuurd. Hij heeft het alleen genoteerd. Meer niet.

Verder zoek ik dus ervaringen van andere mensen.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12 11:59

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:04:
Even ter verduideling: er is geen politieauto op af gestuurd. Hij heeft het alleen genoteerd. Meer niet.
Dat weet jij niet. Het kan heel goed zijn dat de surveillance wagen van de politie door deze melding omrijd om te kijken in de straat/wijk.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 18:20

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:04:
Verder zoek ik dus ervaringen van andere mensen.
Die kans is groter bij de dokter - die heeft misschien wel wat meer referenties dan een techniek forum....

No drama

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:26
Dit zijn geen vragen voor over een forum over te praten. Ga stante pede naar de Dokter en laat je onderzoeken. Dit kan leiden tot een vlucht van het dak, omdat je droomt dat je een vogel bent of aan het benji jumpen bent...

Geen twijfel over, als realiteit en slaap overlappen is het tijd om naar de dokter te gaan. Ongetwijfeld heeft dit ook effect op je gezondheid en wie weet wat je aandoet met mensen die in je huis wonen ( indien het zo is natuurlijk )

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:58

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tussen waken en slapen zijn veel niveaus van net-niet-waken en net-niet-slapen. Als je droomt dan doen je hersenen precies het zelfde als wanneer je het zelfde zou doen terwijl je wakker bent. Je lichaam is dan echter verlamd zodat je de acties die je droomt niet in werkelijkheid uitvoert.

Soms gaat dit mis. Je krijgt dan bijvoorbeeld slaapwandelen (je lichaam is niet verlamd waardoor je dat wat je droomt ook daadwerkelijk doet) of slaapverlamming (je wordt wel wakker maar je lichaam blijft nog een tijdje verlamd - schijnt een heel beklemmend gevoel te zijn!). Wat jij hebt meegemaakt valt waarschijnlijk onder het kopje "slaapwandelen".

Vooral bij nachtmerries kunnen van dat soort foutjes voorkomen omdat je dan vaak plotseling wakker wordt. Het is mij wel eens overkomen dat ik mijn vrouw een flinke schop gaf in bed op het moment dat ik wakker werd uit een nachtmerrie waarin ik me tegen een aanvaller verweerde! Op zich niet iets vreemds, het overkomt iedereen wel eens, maar wel lastig en verontrustend als het vaak voorkomt en/of lang duurt.

Zoals door anderen gezegd, is dit niet echt iets voor dit forum, en bovendien is je huisarts de aangewezen persoon om naar toe te gaan met je vragen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.