Keuze bepalen voor een AMD moederbord van Gigabyte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Beste Tweakers,

Heb een preliminaire keuze gemaakt qua moederbord:

http://tweakers.net/price...Bd1sAGnM0aGta7_oNLcGUspbw

Het ontbreekt mij echter aan het inzicht in de chipsets van AMD.

Welke zouden jullie kiezen en waarom?
Mijn eerste keuze valt op UD5 en UD7 vanwege de vele slots, echter misschien is er een "verstandigere keuze?

Mvg,

Gubyan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert43
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-07 15:45
Beide zijn uitstekende chipsets. De 890 kan ik je aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Laten we daar nou een apart topic voor hebben in Tweakers, en dus dit soort vragen eigenlijk niet meer horen.

**LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet een form factor anders dan ATX of mATX nemen, tenzij je zeker weet dat die in je kast past.
Verder moet je je afvragen: Wil ik onboard graphics? Wil ik crossfire? Wil ik RAID? Wil ik overklokken?

Verder is het zinnig een moederbord te kiezen die door de laagste bios je beoogde CPU ondersteunt. Zodat je niet hoeft te flashen met een extra CPU om je beoogde CPU te ondersteunen. Dit betekent meestal dat je een recent model moederbord wilt hebben. Gigabyte heeft Dual BIOS, daar kun je je ook in gaan verdiepen of je dat wilt.

Verder zou ik gaan voor een passief gekoelde southbridge en solid capacitors. Dat gaat minder snel stuk.

Zelf heb ik altijd veel baat bij: Wikipedia: Comparison of AMD chipsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Simpel Pc tje zonder SLI,of andere meuk: gewoon de goedkoopste. AMD 870 is prima en ben je voor 90 euro klaar.

Wil je wat geavanceerder zou ik de UD5 nemen, maar die is 2x zo duur als de 870. Of dat het waard is , denk het niet.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InfinityG35 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:00:
Simpel Pc tje zonder SLI,of andere meuk: gewoon de goedkoopste. AMD 870 is prima en ben je voor 90 euro klaar.
SLI op een AMD chipset?
http://www.amd.com/us/pro...t-feature-comparison.aspx

Verder zijn de onboard GPU's haast gratis, ook als je die (nog) niet gebruikt. De 870 is hier niet de goedkoopste van gigabyte. Dan zou ik toch voor een 880G gaan.
Pagina: 1