tja, het hangt dr n beetje vanaf of, en hoeveel sponsoring we kunnen krijgen..
als we bijvoorbeeld een aantal (4-10) dezelfde (budget, maar overclockbaar) pc's kunnen krijgen, kunnen we de 'noobs' (evt in groepjes, en met de pro's als coaches) een wedstrijdje laten doen gedurende de dag, hun eigen voltmods kunnen laten verzinnen en solderen, etc. en ondertussen kunnen de pro's natuurlijk hun eigen hardware demonstreren, mini-workshops/uitleg geven, samen met eigenaren allerlei meegebrachte hardware overclocken, etc..
het enige probleem is dan nog: halen we ergens een stapeltje p4 systemen vandaan, of vinden we n sponsor die ons een paar "redelijke" pc's sponsort.. (like: budget dualcore, midrange bordje met OC opties, wat mem, voeding, midrange videokaartje, goedkope(/kleine) hdd...)
ik bedoel, mensen leren overclocken 'to the bleeding edge' is natuurlijk super, maar niet op mn eigen hardware.. (zelfs met "if you break it, you just bought it" heb ik liever niet dat anderen aan mn pc zitten) en je kan niet van alle deelnemers verwachten dat ze zelf een pc meebrengen om (mogenlijk kapot) te clocken, dus ik denk dat 'we' (org/pro's) wat moeten verzinnen om een paar (dezelfde) "expendable" pc's te verzamelen om (potentieel) kapot te laten maken op een zo-veel-mogelijk-mhz-manier
/maar das mijn mening

[edit] ik lees net ff stukje terug, blijkt al n paar keer bedacht te zijn

nja, komt vast goed dus
ff een inventarislijstje van mijn OC materiaal:
-soldeerbout
-doos vol donoronderdelen voor voltmods en andere gekke mods.
-piepschuim dice doos, 13kg (kan, indien gewenst, dus gevuld meegenomen worden)
-evt wat (oude) videokaartjes om kapot te clocken
-aantal (oude) hdd's om het OS op te zetten
-wat kneedgum
-redelijk wat LDPE schuim (isoleert goed en is waterdicht
-n paar schermen, toetsenborden en muizen die evt gebruikt kunnen worden, als ze maar weer in dezelfde staat terug naar huis gaan.
-evt mijn gamepc/casemod incl waterkoeling om n beetje mee te demo-en..

-*de* ghettotube (dice/ln2 pot, leuk om mee te beginnen)
-tegen die tijd waarschijnlijk ook nog wel n iets qualitatievere pot (lagere temps = hogere clocks)
[
Voor 23% gewijzigd door
AlexanderB op 07-03-2011 01:04
]