Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Tones' Overclock Academy: Benelux I

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Drucchi
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21:46
Mede-auteur:
  • Fid3lity
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 31-10-2019

Fid3lity

Tones' Overclock Academy: Benelux I

Update!
Zoals nu ook al te zien is in de titel hierboven, zijn we een partnerschap aangegaan met Emanuel van Tones.be. Emanuel gaat voor ons regelen dat we een twintigtal gelijkwaardige systemen op de dag beschikbaar krijgen om eens lekker mee aan de gang te gaan. Onze indirecte vendor-partners zijn Intel, MSI en Corsair. Het enige wat in de TS nog moet volgen is de uiteindelijke dagindeling, maar die komt eraan!

~ Hieronder volgt het nieuwste bericht ~

Systemen zijn pre-built en pre-installed in een kast met oftewel lucht of Hydro series cooling. (dit om het transport van dozen en co te vergemakkelijken en de verwisseling van componenten te limiteren). Voor de Phase/LN2 bordjes worden er dan enkele systemen gestript waar nodig...

De non subzero setups worden tegen de muur geplaatst op een tafeltje zodat er een man of 3-4 mee kan spelen. De Subzero afdeling word centraler geplaatst in de zaal. Maar dat moeten we nog bezien, normaal zijn wij er al tegen 7 uur, half 8 om alles op te zetten. Indien er iemand van jullie al is kunnen we nog ideeën uitwisselen hoe of wat. In principe zijn de bezoekers (leerlingen) welkom vanaf 9:00 uur.

Bij de andere academies hebben we een benchmark genomen (non Hwbot rules om niemand te bevoordelen) en bij het begin wordt een score neergezet door een willekeurig persoon op stock clocks. Deze score dient als referentie. Er was het idee om een SB en een X58 score op te nemen en een lucky draw prijs. Dus in totaal 3 winnaars van hardware (waaronder een compleet Intel systeem) Wie er het dichtste bij zit wint natuurlijk.

Tones gaat proberen om een Intranet op te zetten voor het bijhouden van de scores per systeem en zien wie daar het beste presteert.

Gebruikte Hardware

10 Z68-GD65 G3
10 X58 Big Bang X-Power
Wat 990x'jes
Wat 970's
Wat 2600K's
Een hoop koelers van Corsair ( h60, h80, h100 )
Alle soorten geheugen van Corsiar ( ook de technical lead van Corsair komt die dag dus toch ook niet oninteressant om die te leren kennen ) in dual en tripple channel
20 GTX580 Lightning
5 GTX560 HAWK
Dan nog een hoopje AMD GPU's 6970 - 6950 etc

- Trianon Zalen
Oudegracht 252
3511 NV Utrech

Datum!!!

- 14 Augustus 2011 tussen 09:00 - 19:00

Wat nu?

Nu we een mooie lijst hebben met animo voor de 14e van augustus kunnen we gaan beginnen met de inschrijvingen. Iedereen die wil komen moet zich hier inschrijven als teacher (leidinggevende) of student (leerling):

Voor mensen die willen komen om te leren en zelf aan de slag te gaan:

http://www.tones.be/event_overclock_benelux_student.php ( 80 plaatsen )

Voor de mensen die hun kennis willen delen ( Madshrimps, Overclock Team Holland of anderen ) en de dag in goede banen willen leiden:

http://www.tones.be/event_overclock_benelux_teacher.php ( 20 plaatsen )

Vol = vol dus snel zijn is de boodschap! Aan de teachers, alvast oprechte dank voor de bijdrage!

~ Hier volgt de oorspronkelijke lijst met geinteresseerden ~

Overclock PRO'S:
- Drucchi [organisatie]
- Thijs(zor)
- Neil
- Viss?
- rsnubje
- roelientjeL
- Bestaudio
- nedernakker (onder omstandigheden)
- Extera
- Wesjuh!
- Dafut
- X-Tripiot
- AlexanderB
- Boudewijn?
- Lars93
- Mausio [HWI]
- Gekke-Gerrit
- vapo_chiller
- leeghoofd [M]
- Massman [M]
- Gamer [M]
- Teemto [M]
- Petervandamned [M]
- C.deWeerd [HWI]

Overclock N00B'S:
- Beatbox (=2)
- Chris(jahetis)
- Sokkiej
- Blue-Tiger [organisatie]
- P.maarden
- Oplichter
- Defeater
- Singular1ty
- millman
- R3MC02010
- Imprezzion
- rotauq
- D4NG3R
- sebasss2
- ragdoll-csr
- ikheetkoen
- Eddie (rubenthebest)
- Markict
- Thierry
- Bullus
- dopestuff
- P33r
- Tommienator
- FoxLenny
- faust2016
- dedicated1
- DCG909
- Ego Draconis
- Arjan_25
- Jeemt (OTH)
- Peerke2

Publiek moet zich ook aanmelden (als "student")
- gumbal969
- BTU_Natas
- Ultimation
- jort [M]
- jorik1
- blind_ripper [M]
- Yorin
- Diezel

Een paar leden hebben aangegeven als toeschouwer aanwezig te willen zijn. Het is nu duidelijk dat die mensen zich net als de leerlingen aan moeten melden. Iedereen die komt moet aangemeld zijn.

Extra

Gewaardeerd Tweaker Neil (Mod_Aap) heeft aangeboden om eventueel een kleine workshop te geven. Iets in de richting van:

- Hoe zoek ik een vmod uit en wat voor mods zijn er.
- Veiligheid en materiaal bij subzero overclocken [belangrijk]
- Memory tweaking
- X benchmark tweaking
- Windows tweaking?

LN2
De nodige liters LN2 komen van Emanuel van Tones.be zelf. We gaan dus niet alle systemen isoleren en subzero gooien, daar het toch wel de bedoeling is dat de hardware de dag een beetje doorkomt.

De consumpties op locatie zijn voorzien en iedereen mag daar een bepaald aantal drankjes bestellen zonder overige kosten. We gaan er natuurlijk vanuit dat iedereen hier ook gewoon aan meewerkt :)

Drucchi wijzigde deze reactie 13-08-2011 21:33 (171%)

• Beatboxx
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 02-03-2016

Beatboxx

Certified n00b

Ik heb er zin in! Ik kan alleen niet verder dan een straal van ~10KM rond Leiden, aangezien mijn fiets geen 130KM/u gaat :X Ik kom dan met twee personen, en ik kan ook een E4400 meenemen voor de geïntresseerden(geen mobo), die opzich niet stuk hoeft, maar de wereld vergaat niet als ik een begrafenis voor m moet organiseren

Beatboxx wijzigde deze reactie 14-02-2011 20:01 (36%)

soundcloud

• 327097
  • Laatst online: 03-07-2016
Rond maastricht

• Drucchi
quote:
Je mag ook iets meer zeggen O-)
Maar voor mensen in de buurt van leiden, het is natuurlijk niet zo'n probleem om als groep ergens naartoe te gaan.

• diezel
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2013
maastricht is te ver rijden voor mij

diezel wijzigde deze reactie 14-02-2011 20:23 (13%)

Overclocking-holland.nl

• Drucchi
Ik denk dat dat voor 95% van de mensen hier geldt

• Fid3lity
quote:
Drucchi schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:24:
Ik denk dat dat voor 95% van de mensen hier geldt
Check! :9 Zou graag een keertje meedoen... Maar dat zou in dit geval een retourtje ov moeten worden, tenzij het ergens in Utrecht zou kunnen worden. :)

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Ik sta nu als n00b:D. Ik heb nog nooit eigenlijk overgeclocked, maar ik ken wel alle theorie uit mijn hoofd:)maar dan ben ik dus nog steeds n00b

soundcloud

• Drucchi
quote:
Beatboxx schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:40:
Ik sta nu als n00b:D. Ik heb nog nooit eigenlijk overgeclocked, maar ik ken wel alle theorie uit mijn hoofd:)maar dan ben ik dus nog steeds n00b
Ik bedoel ook n00b in het overclocken met LN2. Zo zou ik mezelf ook nog wel bij de n00bs zetten, al heb ik het twee-drie keer geprobeerd...

• Sokkiejjj
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 05-01 12:07

Sokkiejjj

🍻Môh! Hèlemààl goud!🍻

Ik zou graag mee willen doen en Leiden vind ik een prima locatie. Kom zelf uit Naaldwijk (Westland) en die afstand moet zeker te doen zijn voor mij (OV). Ik val dan zeker onder de categorie n00b want heb geen ervaring met LN2 of Dice en dat zou ik graag willen "leren".
Ik heb volgens mij ook wel een leuke i7 930 (voor 24/7 4,4Ghz HT aan op 1,4V) die ik evt. mee kan nemen.

🧮AMD Threadripper 2950X 🧰Asus ROG Zenith Extreme 🎮Asus ROG Strix RX VEGA64 🧠G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14Q-64GTZR x2 💽Corsair MP510 960GB x2 🌡️CM ML360 RGB TR4 💼CM MC500M ⚡Asus ROG Thor 1200W 🖥️AOC AG322QC4 ⌨️Logitech G613 🖱️Logitech G703

• 327097
  • Laatst online: 03-07-2016
quote:
Drucchi schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:11:
[...]

Je mag ook iets meer zeggen O-)
Maar voor mensen in de buurt van leiden, het is natuurlijk niet zo'n probleem om als groep ergens naartoe te gaan.
Alloa,

Ik ben een jongetje en heb amper ervaring met overclocken van LN, wel "normaal oc". Ben 17 jaar en kom uit het zuiden.

Groetjes :X

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Voor de duidelijkheid, ik kom met 2 personen. Ik en iemand anders, die een keer een AMD heeft overgeclocked maar verder n00b is net zoals ik:D. Ik zou het heel mooi vinden als dit naar Leiden kan komen! Ik kan eventueel ook wel zorgen voor wat organisatie(lees eten enzo...)

Ohja: Ik heb ook een oude Pentium 4 2.8GHz, die ging met standaard voltage(Mobo wil Vcore niet aanpassen) van 1.2V naar 3.8GHz opstarten... Die temperatuursensor is volgensmij alleen gestorven, maar die mag gewoon helemaal dood, dus als iemand een mobo heeft.....

Beatboxx wijzigde deze reactie 14-02-2011 21:35 (32%)

soundcloud

• Drucchi
Ik heb wel een mooi mobo voor P4's, alleen is de bios dood ;( Ik heb er wel 2,1V mee op een celeron gezet :Y (helaas overleefde het kreng)

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 02:08

Boudewijn

omdat het kan

Ik wil ook best wel meekijken; vroeger ook nog redelijk wat rare shit met OCen gedaan maar laatste jaren weinig.

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08-09-2019

nedernakker

Team HWI Pro OC

lijtk erop dat het druk wordt in leiden :D :D

Hardware.info Overclock Team

• Drucchi
Het wordt erg druk zo, maar er zijn zat mensen een eindje verderop!

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08-09-2019

nedernakker

Team HWI Pro OC

kloppend.. voor de leidenaren kunnen we ook wel een 'leidense benchdag' organiseren in mijn bedrijfspand in voorhout.. ;)

Hardware.info Overclock Team

• remcio
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 05-01 22:00
ik zou best wel is puur willen toekijken, maar leiden is een bettje ver weg voor mij. vanuit gelderland zutphen, beetje wereld reis

• tjverhagen
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Ik vind Leiden een goede plaats, is namelijk lekker dichtbij Delft ;) :P Zou het graag willen leren!

tjverhagen wijzigde deze reactie 14-02-2011 23:11 (16%)

• AlexanderB
  • Laatst online: 03:09

AlexanderB

7800 rpm

ik wil wel n keer meedoen :) zet mij maar in t rijtje met overclockers, dan neem ik wel n doos dice mee denk ik :) leiden klinkt prima, lekker dichtbij delft idd :) (delft kan ik vast ook wel wat regelen, maar whatever :))

(en natuurlijk een tube, soldeerbout en andere mod-spulletjes :))

AlexanderB wijzigde deze reactie 15-02-2011 00:08 (13%)

• Mod_Aap
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:25
Leiden, Amsterdam of Utrecht is wat mij betreft allemaal perfecto. Ik ben alleen wel pas na 18 april weer beschikbaar. Dunno of dat een probleem is.

Ik wel eventueel wel een paar kleine workshops oid geven. Gok dat dingen als:
- Hoe zoek ik een vmod uit en wat voor mods zijn er.
- Veiligheid en materiaal bij subzero overclocken
- Memory tweaking
- X benchmark tweaking
- etc

Best wel interessant zouden kunnen zijn. :)

En onze vrienden van cryotrans kunnen natuurlijk voor een flinke tank ln2 zorgen.
Misschien is het ook leuk als wat mensen van de verschillende hw fabrikanten wat komen vertellen? :P

Edit: Waarom sta ik zowel onder Mod_Aap als Neil in de TS? :P

Mod_Aap wijzigde deze reactie 15-02-2011 00:55 (22%)

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 02:08

Boudewijn

omdat het kan

Qua inbreng kan ik in Leiden wel wat electronica meetapparatuur regelen: goede multimeters, weller stations en een tweetal tektronix oscilloscopen :).

• thijszor
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22-01 20:34
meng twiekors erin als ze interesse hebben en gaan. wat nieuwe Hardware testen zou ultiem zijn, wie weet vind asus / andere fabrikant het leuk om inderdaad een workshop te geven, of wat nieuwe hardware te geven voor wat gebench.

• Mod_Aap
Mwah lijkt me juist meer de bedoeling dat de rest gaat overclocken ipv dat wij weer een systeem aan het pushen zijn. Dan voegt nieuwere hardware ook niks meer toe, aangezien het dan alleen maar sneu is als het kapot gaat.

• thijszor
ik lees 'Animocheck: landelijke (extreem) overclock party' , waarbij overigens de 'n00bs' prima kunnen gieten toch? :+ , als je toch een dag organiseert moet er ook wat gepushed worden imo. of je dat 'laat' doen of zelf doet moet niet al te veel uitmaken, de community vergroten is waar het om gaat ( als ik het goed begrijp? )

• Mod_Aap
Als je het zo bekijkt wel ja. Het idee in het originele buddy's topic was meer een soort van workshop. Aangezien het me opviel dat er veel mensen waren die opzoek waren naar een buddy met ervaring met extreem overklokken.

Zo wordt het meer een soort van ufo idee. Mijn idee was om er meer een educatieve dag van te maken om zou voor de nieuwe lichting wat eerste ervaring met extreem overklokken op te doen en ook nog iets te leren. Ipv alleen een stijve demonstratie met veel stikstof en soms een score waarbij niemand echt het hoe en waarom begrijpt.

• thijszor
ik denk dat een mengeling prima gaat, hoe beter kan iemand het leren als er mee te kloten? 2/3 of meer stikstof rigs en maar prutsen. :) , wie weet komt er vanzelf wat moois uitgerold...

• Mod_Aap
Dat bedoel ik. Enige wat ik bedoel is dat wij niet de gene moeten zijn die staan te prutsen. Ik ben bang dat je met een sponsor je weer bepaalde verwachtingen schept naast het feit dat je dan ook moet draaien met het spul wat je krijgt en uit ervaring weet ik dat het niet altijd optimaal is.

• thijszor
Ok hear hear, maar tweakers vind zoiets misschien leuk. 'tweakers.net' DOC is al een tijd dood, overigens de gehele 'DOC' scene ( los van wat de users zelf georganiseerd hebben ) is weinig meer. ik zeg niet dat tweakers er baad bij heeft, maar wie weet vinden ze het interessant om te coveren :) subzero overclocken heeft in 't verleden kwa artikelen altijd zat hits gekregen volgens mij :) .

Maargoed, iedereen heeft zo zijn ideetjes...

• Mod_Aap
Ja, op zich kunnen we hier en daar wel wat balletjes opgooien. Maar aan wat voor time-frame zitten we te denken? Aangezien ik binnenkort voor een tijdje weg ben en pas 18 April weer terug ben, dus als het een gevalletje asap wordt dan trek ik me bij deze alvast terug.

• thijszor
Ligt er maar net aan wat de bedoeling is denk ik, als het wat groter georganiseerd gaat worden lijkt me 2 maanden niet veel, word 't een middagje ergens 1/2 rigs opstellen en een beetje prutsen kan ik begrijpen dat sommige daar niet 2 maanden op 'wachten'.

Ik ben voorstander van een losse / aparte ruimte ;) , en iets grote opgezet (mits daar animo voor is uiteraard )

• Bolletje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:22

Bolletje

Moderator Harde Waren / BBG-er
quote:
Mod_Aap schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:17:
Edit: Waarom sta ik zowel onder Mod_Aap als Neil in de TS? :P
Je bent kekke baas met je nieuwe nick :P

Kijk nog maar even aan wat jullie precies willen. Ik wil dan opzich ook wel langskomen. Reistijden maakt me opzich niet echt uit *(ben wel wat gewend), zolang het maar een beetje redelijk met openbaar vervoer te bereiken is. Amsterdam, Utrecht en Leiden is dat allemaal wel.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Misschien is het een idee als je ongeveer evenveel pro's als n00bs hebt, dat je teams maakt van een pro en een n00b, en dan een wedstrijd? Misschien kan je Gigabyte/Asus/MSI etc wel zo gek maken dat ze een paar mobo's uitlenen........

soundcloud

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-01 13:59

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

Ik zeg Utrecht en de ervaring die ik heb wil ik dan wel delen :)

Owja sponsors prima maar let op de eisen!

...

• Drucchi
quote:
Beatboxx schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 07:20:
Misschien is het een idee als je ongeveer evenveel pro's als n00bs hebt, dat je teams maakt van een pro en een n00b, en dan een wedstrijd? Misschien kan je Gigabyte/Asus/MSI etc wel zo gek maken dat ze een paar mobo's uitlenen........
Dat was inderdaad waar ik aan zat te denken, dat er gewoon per benchset een "n00b" en een "pro" bezig zijn, en als er genoeg animo is, en er ook sponsors zijn, (zodat iedereen ongeveer dezelfde rig heeft,) kan je er zelfs een wedstrijdje van maken. Voordeel daarvan is dat de "pro's" dan echt alles uit de kast trekken, en iedereen dan zoveel mogelijk te zien krijgt.

Edit: Sorry Neil, ik was nog niet gewend aan je nieuwe nick 8)7

Drucchi wijzigde deze reactie 15-02-2011 10:08 (4%)

• Viss
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-01 09:48
Een paar kaarten zou nice zijn :D

• Drucchi
Ook dat ^^

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-03-2018
quote:
WTF is dat dan :S Ok ik is ook noob.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Drucchi
Staat erop: ROG Expander: maakt van twee PCI-E 16X slots, vier PCI-E 16X slots, geschikt voor quad-sli.

• rsnubje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21:55

rsnubje

BDO: Rsnubje

zet mij maar op de lijst. ben zelf bekend met ocen op ln2/dice en heb er spullen voor.
ik woon in den haag, dus iets dichtbij zou mooi zijn.

daarnaast ook soldeergerei en mod ervaring. zou het een idee zijn om wat kaartjes te fixen om te modden?

Uplay: Red--Death

• Singular1ty
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 02-01 10:41

Singular1ty

Hardware Prutser

quote:
Een paar kaarten zou nice zijn
Ik kan natuurlijk hoogstpersoonlijk met 3 6970s aan komen zetten, alleen beetje jammer als anderen die vervolgens voor me slopen :D

Op zich vind ik dit een leuk idee, heb wel wat ervaring met AMD overclocking en een half theorieboek S1366 tweaking op zak, en kan ook leuke hardware meenemen. Zal alleen met het OV moeten komen en dan neem je niet even je benchtafeltje en alles mee. Voorkeur gaat uit naar Utrecht, misschien kan ik dan wel vervoer fixen. Leiden is weer net wat verder.

Acer V5-573G // i5-4210U // 8GB // GTX850M // 256GB Samsung mSATA // 2TB // Full HD IPS

• Drucchi
Heren, locatie is nu net even belangrijk... Ga er nu nog niet meteen vanuit dat het in Leiden (of omgeving) wordt. Ik wil zo veel mogelijk animo creëren, en dan aan de hand daarvan gaan bekijken wat de beste locatie zou zijn, en hoe of wat voor sponsors er geregeld worden.

• P.maarden
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-05-2011
Utrecht is het best beschikbaar via OV, persoonlijk lijkt het handiger om te liften ( met iemand mee met een auto ) voor het vervoer van spullen. ;)

Count me in als n00b op gebied van LN2 etc :P.
Ben zelf nu begonnen met lucht OC en gaat me redelijk af.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Leiden is qua OV net zo makkelijk lijkt mij. In de buurt van Leiden CS is genoeg te vinden. In Den Haag is natuurlijk ook veel, dat is 15 minuutjes vanaf Leiden(met de trein)

Beatboxx wijzigde deze reactie 15-02-2011 15:55 (32%)

soundcloud

• vapo_chiller
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

dit is blijkbaar meer iets voor OTH

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

• rsnubje

rsnubje

stond ook op de planning om eens een keer te doen

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-01 13:59

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

en als je nou de hcc beurs pakt... en dan met hwi overlegt oid?

...

• Nieknikey
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18:51
quote:
Beatboxx schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:00:
Ik heb er zin in! Ik kan alleen niet verder dan een straal van ~10KM rond Leiden, aangezien mijn fiets geen 130KM/u gaat :X Ik kom dan met twee personen, en ik kan ook een E4400 meenemen voor de geïntresseerden(geen mobo), die opzich niet stuk hoeft, maar de wereld vergaat niet als ik een begrafenis voor m moet organiseren
Koop een OV chipkaart en kaartlezer en U reist gratis door heel nederland? :p

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Zo'n dingetje dus:D. Kan ik dat ook bedienen:$?

soundcloud

• Oplichter1994
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-01 08:50
Count me in.
Beetje overclocken lukt wel met water en heb ooit 1 keer sub-zero gedaan.
Kom uit Maastricht met OV, maar schrijf me maar bij noobies in.
Ik heb nog wel een oude AM2+ en mss tegen die tijd Q6000+MSI P45 NEo3-FR
cya

• Extera
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 00:26
Zet me maar op het lijstje, dan kijk ik als er mee bekend is wel of ik het in mijn drukke agenda krijg :)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Drucchi
Okido, zegt het voort, want hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

• Haywout
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04-11-2019
Ik wil ook wel komen en kan evt(hangt er een beetje vanaf of ik me rijbewijs dan heb) een rampage 3 extreme en een 6950(met 6970 bios) meenemen.

Heb zelf wel wat ervaring met clocken op lucht(cpu en gpu) maar op het moment dat ik met het geheugen ga kloten is het vaak no boot -.-

Dus lijkt me wel interessant om een keer te doen

• Drucchi
Ik vind het wel heel leuk dat er allerlei mensen hun spulletjes mee willen nemen, maar met spullen meenemen bedoelen we (als overclockers) dat we onze soldeerbouten, cpu- en gpu-tubes, isolatie en benchtable meenemen. Bedenk je dus goed dat als je als "toeschouwer" er niet zo veel aan hebt als men met je hd9670 (of wat dan ook) aan de slag gaat. Want wat we gaan doen is er voltmods op solderen, en er een tube op klemmen. Maar de hoop is dat als we genoeg mensen laten komen, we ook wat gesponsorde spullen kunnen regelen, en we we misschien zelfs een wedstrijdje van maken.

• thijszor
plus dat subzero benchen niet zonder risico is, al vaak genoeg hardware kapot gegaan. dure hobby ;)

• Singular1ty

Singular1ty

Hardware Prutser

Nou ik kan in elk geval een benchtafeltje meenemen en misschien een laptopje voor ROG connect. Schrijf mij maar bij de OC noobs, zou graag eens wat pro's in actie willen zien :)

Acer V5-573G // i5-4210U // 8GB // GTX850M // 256GB Samsung mSATA // 2TB // Full HD IPS

• Fid3lity
Richting welke datum zijn we eigenlijk aan het denken? Wordt dat, gezien de animowinning, pas richting de zomervakantie, of al echt komende maand ofzo? In geval van het laatste zou ik me namelijk gelijk moeten uitschrijven...

• diezel
  • Laatst online: 16-02-2013
ja de tijd is wel heel belangrijk ivm werk / vakantie enz enz

Overclocking-holland.nl

• Capacitor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 01:10
Ik ben best bereid om deel te nemen. Heb enige ervaring qua overklokken, heb namelijk mijn profielwerkstuk erover gedaan welke ik vandaag heb afgerond. Linkje daar naartoe staat in de Overclocking FAQ.
De datum is voor mij wel heel belangrijk, aangezien ik binnenkort (over 3 maanden) examens heb en Leiden niet om de hoek is (Noord-Limburg) en ik ook niet eens in het bezit ben van een rijbewijs. Na bepaling van de datum, laat ik weten of ik dan kan :)

• Drucchi
tsja, ik denk dat wel die project niet te licht op moeten vatten, en het dus een beetje op de lange baan moeten schuiven. Ik zou zeggen dat er nog best wat maanden voorbij kunnen gaan, maar hoeveel heb ik eigenlijk nog geen idee van, maar het gaat er nu vooral om om er zo veel mogelijk mensen voor warm te maken, zodat het uiteindelijk niet zo erg is als er één of twee toevallig niet kunnen.

• Oplichter1994
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-01 08:50
Als ik mijn voorkeur zou mogen uitkiezen is het niet tussen 15-30 mei dan is er eindexamen en dat moet dan voor gaan. En als het in de zomervakantie word geplaatst is voor iedereen een mogelijkheid dat ze op vakantie zijn dus ik zou zeggen niet meer dan 2 maanden. Maar ik vind het een super idee... d:)b

• Peter91
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:01
In Leiden Of Den Haag lijkt me wel wat, wil ik zeker komen kijken.
Ik heb ervaring met overklokken zonder mods? Beetje op lucht overklokken en met voltages rommelen.
Helaas heb ik weinig budget of spul dat er aan mag geloven.. Ik zou op z'n hoogst m'n q6600 mee kunnen brengen die 3,8 deed, zonder drama op lucht. Misschien zit er meer in :)

Peter91 wijzigde deze reactie 17-02-2011 23:40 (4%)

• invoil
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-01 15:46
Ik heb helemaal geen overclock ervaring, maar het lijkt me super om gewoon mee te kijken. En eventueel wat ervaring op te doen. Ik hoop dat dit kan of is enige overclock ervaring verplicht? Weet niet of het intressant is maar ik kan eventueel nog aan wat verouderde pc systemen komen. Tussen de Pentium 4 en core 2 duo.

Zag in het topic aantal mensen uit Maastricht en omstreken komen, ik heb een auto te beschikking, en zou eventueel wel willen rijden. Ik kan max 4 mensen meenemen, verzamelen Maastricht station of geusselt, benzine kosten delen ?

Ik ga het topic in de gaten houden.

• bestaudio
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-01 12:19

bestaudio

Gnoeeeeeee

* bestaudio blaast de stof van zijn tubes en zooi af

Count me in als pro ligt wel aan de datum overigens maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
Ik kom zelf uit Zevenaar heb een auto dus als tegen die tijd concrete plannen zijn en het mij goed uitkomt kunnen er best wel wat mensen meerijden indien gewenst.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

• wesjuhdabomb
  • Laatst online: 21:08
Count me in voor de "pro's" heb niet super veel ln2 ervaring, maar wel genoeg dice ervaring.. Ook de spullen ervoor, en zoals rsnubje ook soldeergerei etc. :)

Moet wel zeggen dat mij echte die hard "mod" kennis nog niet super groot is, alhoewel ik dagelijks weer bij leer.. Maar ik neem aan dat het ook niet de bedoeling wordt dat we met ze allen 30 soldeerbouten pakken en de gekste mods uitvinden :)?

Ik ben het wel eens met thijszor, liever iets groters.. Met OTH zijn we ooit naar campzone gegaan, was super daar.. en misschien is het wel een idee om het dit keer weer met campzone of iets te organizeren. Ik heb iniedergeval niet zo zin om de auto te pakken om voor 1 middagje te gaan clocken, alles haasten, en vervolgens weer naar huis. Ook zou ik als het doorgaat wel echt van te voren weten, zodat ik er ook rekening mee kan houden. Dus als het doorgaat, dan liever dat ik het 3 maanden van te voren weet dan dat ik het 3 weken van te voren weet..

Ohja voordat ik het vergeet! Op campzone was het zo dat 1 iemand alle ln2 betaalde. Dit heeft ongeveer 300 euro gekost of misschien nog wel meer. Ik denk dat als we al mensen bij elkaar gaan halen dat het ook handig is om na te denken over eventuele dingen als wie heeft beschikking tot een busje ofzo (waar eventueel enkele dewars in kunnen? En willen mensen wel een bijdrage betalen voor de verstookte dice/ln2?

wesjuhdabomb wijzigde deze reactie 22-02-2011 20:21 (31%)

• Symon-NL
  • Laatst online: 26-08-2011
Is alleen kijken ook mogelijk?
Heb wel weer eens zin om wat "clockers" te ontmoeten :)

@org
Jullie zouden David/dafut evt ook nog kunnen vragen voor ln2...die hoeft er niet echt voor te rijden en kan vast wel iets goedkoops regelen?

• Drucchi
Lijkt me ook prima om gewoon te komen kijken :) Hoe meer mensen er komen (kijken) hoe makkelijker het wordt om sponsors te zoeken ;)
Ik zal dafut vragen, maar ik heb het nu nog even druk... Trouwens iemand interesse om te helpen met het opzetten van dit gebeuren?

• Fid3lity
quote:
Drucchi schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:21:
Lijkt me ook prima om gewoon te komen kijken :) Hoe meer mensen er komen (kijken) hoe makkelijker het wordt om sponsors te zoeken ;)
Ik zal dafut vragen, maar ik heb het nu nog even druk... Trouwens iemand interesse om te helpen met het opzetten van dit gebeuren?
Sure, lijkt me leuk ;) Laat maar weten wat je al in gedachten had en waar je hulp bij nodig zou hebben he! d:)b

• Drucchi
Nou ja, voorlopig staan de ideeën in de TS, die ik al een aantal keren heb geüpdate. Heb net David een DM gestuurd :)
Datum (voor zover ingevuld kan worden) nu ook aan TS toegevoegd ;)
sowieso wil ik alle overclockers (bekend met LN2/dice) oproepen nog meer bekenden warm te maken (met je föhn ofzo :P) zodat we straks echt iedereen mee hebben.

• rsnubje

rsnubje

zo te zien komen er al best goeie. maar sinds wanneer zet je extera bij overclock noobs :+

• Drucchi
omdat hij dat graag wilde }:O echter heb ik hem bij de verkeerde erbij gezet 8)7

Drucchi wijzigde deze reactie 23-02-2011 13:26 (46%)

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22-01 11:09

millman

6708Mhz @ -185c

Kijk, dat is nog eens een "cool" initiatief! Zo'n dagje klooie zou ik perfect vinden. Na alle lucht escapades zelf voor het eerst naar custom water verhuist, deze volgende stap vind ik zeer interessant. Mij lijkt Utrecht een perfecte locatie, maar een treinkaartje heb ik voor zo'n evenement ook wel over.

Verder heb ik nog en gelapte i7 920 beschikbaar (snelste die viss ooit heeft gehad), 2000Mhz H2O geheugen en een EVGA x58 e760. Hoeft niet allemaal stuk, integendeel, maar vind een beetje risico niet erg.. Maar voor mij de uitgelezen mogelijkheid mn hardware eens extreem te leren kennen!

Daarnaast ben ik zeer benieuwd naar alle tweaks en trucks die niet direct met koeling te maken hebben alswel met "het laatste puntje uit je config" persen, met win/driver tweaks van de coole meesters...
Wat zou zo'n dagje ongeveer moeten gaan kosten eigenlijk, er van uitgaande dat DICE en/of LN2 niet gratis komt?

Nee, millman heeft bij deze de winter nogniet afgeschreven.. Elfsteden tocht iemand? :+

millman wijzigde deze reactie 23-02-2011 13:57 (11%)

PAS OP: Hier huist een notoire botte eikel (maar heeft wel gelijk)

• R3MC02010
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 03-01 12:35
ik hou me aanbevolen

maar dan vooral bij de noobs :D
ik ben echt geintereseerd in dat soort overklokken
heb allleen het materiaal niet

woon in tilburg
maar ben voorzien van auto
leiden is geen probleem voor mij

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |

• krakura
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 27-12-2019
wat dachten jullie van utrecht ( ligt beetje centraal) en in het einde van de zomervakantie wanneer iedereen nog net vakantie heeft aangezien de meeste mensen dan al terug zijn? en zou graag komen als toeschouwer met 2enorm oude laptops met mischien bruikbare onderdelen (lees fans ed)

• wesjuhdabomb
  • Laatst online: 21:08
Stilte (A)

• Fid3lity
Ach, iedereen heeft wel zat dingen te doen gok ik zo... Plus het loopt nog niet zo heel erg storm. Zouden we kunnen regelen dat dit topic een sticky wordt? Dan staat 'ie toch minimaal 2 maanden gewoon bovenaan (of de dag in mei- of in de zomervakantie gaat plaatsvinden moet dus nog bepaald worden)...

Eventueel zou ik wel voor dat dagje muziek kunnen regelen, mits er interesse in is. Dan gaat de koffer gewoon mee. Ik zou trouwens wel met iemand mee moeten rijden in dat geval, of mijn ouders kunnen misschien wel even rijden. Die muziek was een suggestie, ik wil ook wel kijken of ik nog wat andere plannetjes uit zou kunnen werken... :) @ Drucchi: ik stuur jou nog wel even een DM.

• Drucchi
Bij deze, mede-organisator = Blue-Tiger! Eerst de TS een beetje opfrissen ;)
Maar ik heb er komende week weer een stuk meer tijd voor :*)

• Fid3lity
quote:
Drucchi schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:51:
Bij deze, mede-organisator = Blue-Tiger! Eerst de TS een beetje opfrissen ;)
Maar ik heb er komende week weer een stuk meer tijd voor :*)
Proud to be ;) We gaan d'r wat moois van maken!

• Drucchi
Het balletje rolt.... ;)

En de raderen draaien 8)7

Drucchi wijzigde deze reactie 27-02-2011 15:30 (37%)

• Fid3lity
quote:
[...] mogelijk door een behoorlijk lange gang, maar nog niets is zeker ;)

• Singular1ty

Singular1ty

Hardware Prutser

Ik wil er in elk geval bij zijn maar zonder gegevens weet ik niet zoveel he :+ Hopelijk heb ik wel een auto tegen de tijd dat de boel gepland is en dan maakt het niet zoveel uit waar ik heen moet, maar mijn stem gaat wel naar Utrecht als 't even kan.

• Drucchi
Tja, we zin nu eerst even aan het prikken naar een locatie waar we voor een dag terecht kunnen, en op zondag krijg je niet zo snel antwoord op je mail... maar als we straks meerdere opties hebben zullen we waarschijnlijk wel een poll starten ;)

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Als jullie nog organisatie zoeken kan ik ook nog wel wat helpen hoor;)

soundcloud

• Drucchi
We weten je te vinden ;)
en zo even als vraagje tussendoor:
Wat zouden jullie over hebben voor een dagje prutsen, en dat is dan vooral de vraag aan de Profs maar ook aan de leerling-overclockers, en eventuele toeschouwers/meepraters-maar-niet-overclockers?

• Fid3lity
quote:
Singular1ty schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:34:
Ik wil er in elk geval bij zijn maar zonder gegevens weet ik niet zoveel he :+ Hopelijk heb ik wel een auto tegen de tijd dat de boel gepland is en dan maakt het niet zoveel uit waar ik heen moet, maar mijn stem gaat wel naar Utrecht als 't even kan.
Data en locatie worden nog gekozen, maar in de TS staat al een indicatie wanneer wij verwachten een dagje te kunnen plannen. Met uitzondering op de post van Drucchi heb ik wél contact gelegd met iemand die ook nog op zondag terugmailde en hij kwam enthousiast over. Zodra wij meer weten komt het in de TS en roepen we wel even in het topic ;)

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22-01 11:09

millman

6708Mhz @ -185c

Ik had al eerder gereageerd dat ik het een vet initialtief vind, maar mag ik ook op de NOOB lijst?

Ik heb er iig wel 20 euro voor over..

PAS OP: Hier huist een notoire botte eikel (maar heeft wel gelijk)

• Fid3lity
quote:
millman schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 06:46:
Ik had al eerder gereageerd dat ik het een vet initialtief vind, maar mag ik ook op de NOOB lijst?

Ik heb er iig wel 20 euro voor over..
Je staat erbij. We zullen nog even kijken wat we gaan doen kwa kleine vergoeding om ook wat snacks / drinken en 's avonds pizza oid te regelen voor iedereen, maar dat komt wel goed. Daar wordt nog een poll voor opgezet waarschijnlijk.

• R3MC02010
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 03-01 12:35
i'm IN :D

N00B-list please

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |

• Fid3lity
quote:
Consider it done! ;)

Ook voor publiek kan iedereen zich, desgewenst, aanmelden! Nieuwe lijst komt in de TS. Willen degenen die het aangegeven hebben in dit topic even bevestigen indien ze als publiek aanwezig willen zijn?

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Ik denk dat het een heel goed plan is dit duidelijk te filmen, kijken of het op de T.net frontpage kan komen en op die manier sponsoren proberen te verwerven. Als je een bedrijf zo gek kan krijgen om bijvoorbeeld 10x2500K te leveren, en een ander bedrijf voor 10xkoeler, nog een paar mobo's en dan heb je je wedstrijd. Het meest leerzame&leuke, ook voor de pro's, is toch een wedstrijdje waarin tweetallen van pro-n00b tegen elkaar gaan strijden met dezelfde hardware. Echter is het dan van belang dat de pro uitleg geeft, en de n00b het meeste werk uitvoert, anders leert de n00b niks. Iemand moet dus even sponsoren gaan werven...

soundcloud

• Drucchi
Dat zijn we aan het proberen, maar eerst in een logische volgorde. Eerst maar even voor een locatie zorgen (wachten op mails is niet leuk, we kunnen er beter meer gaan schrijven ;) naar Blue), en dan zien we wel verder.

• Fid3lity
quote:
Drucchi schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:08:
Dat zijn we aan het proberen, maar eerst in een logische volgorde. Eerst maar even voor een locatie zorgen (wachten op mails is niet leuk, we kunnen er beter meer gaan schrijven ;) naar Blue), en dan zien we wel verder.
Ik zal morgen wel weer even gaan spammen >:)

• Imprezzion
  • Laatst online: 22-01 12:22

Imprezzion

Focus MK2 Wagon & 206CC Tuned!

Het lijkt me erg leuk hierheen te gaan, zowel als clocker of als toeschouwer.
Probleem is alleen vervoer haha. Als ik m'n rijbewijs dan heb kom ik wel. Ja, of ik moet met iemand mee kunnen rijden.

Ik neem dan wel m'n 9800GX2 mee. Dat ding is al half opnieuw in elkaar gesoldeerd en gebakken. Draait goed en clocked mooi maar wordt ontzettend heet. Voltmod erop, gewoon simpelweg niet op de temperaturen letten en knallen tot hij opbrand.

M'n M4A79T Deluxe + Phenom II x2 555 BE + Dominator 1600Mhz's kunnen ook wel mee. Draait als x2 erg goed, en als x4 op 3.8Ghz stabiel.

Maar ja, ik kan dus nog echt niet met zekerheid zeggen dat ik kom, want alles hangt af van rijbewijs / meeliften. En dat kan ik natuurlijk niet zeker weten.

~ i9 9900K @ 5.1Ghz 1.344v ~ EK Phoenix 280 p/p ~ MSI Z390 Ace ~ 16GB Corsair RGB B-Die @ 4200Mhz 16-17-17-33-280-2T ~ MSI Gaming X RTX2080 @ 2085Mhz / 7800Mhz ~ 970 EVO M.2 + 2x 850 EVO 512GB ~ Phanteks Evolv X ~ Seasonic Focus Gold 750w ~

• Fid3lity
Sowieso staat het op de planning voor minimaal in mei, da's over 2 maanden. Most likely zal het echter gewoon een zomerdagje worden. Als je spul mee wilt nemen dat echt kapot mag / moet dan mag dat altijd. Zal ik je dan in de TS tussen de noobs of toeschouwers zetten?

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

We kunnen ook kijken of je een zaaltje kan krijgen van bijvoorbeeld universiteit Leiden of TU Delft, die hebben vast wel een mooi zaaltje en eventueel een paar informaticastudenten die ons kunnen helpen? Misschien kunnen de echte overclock pro's daar wel een college gaan geven;) Maar het zal niet dom zijn ergens in die richting te gaan kijken denk ik

soundcloud

• AlexanderB
  • Laatst online: 03:09

AlexanderB

7800 rpm

ik kan sowiso no questions asked een (kleine) ruimte regelen @ de TU Delft idd, afhankelijk van het aantal deelnemers word het misschien wel een questie van ff vragen, maar ook dan zijn er een enorm aantal ruimtes, zalen, conferentieruimtes, projectruimtes, etc.. beschikbaar :) dus dat komt vast helemaal goed :)

• Fid3lity
quote:
AlexanderB schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:41:
ik kan sowiso no questions asked een (kleine) ruimte regelen @ de TU Delft idd, afhankelijk van het aantal deelnemers word het misschien wel een questie van ff vragen, maar ook dan zijn er een enorm aantal ruimtes, zalen, conferentieruimtes, projectruimtes, etc.. beschikbaar :) dus dat komt vast helemaal goed :)
Die zullen we ook onthouden. Mocht je iets weten (+/- 300m^2 ruimte en van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat beschikbaar), mag je het ons beiden even per DM voorstellen.

• Imprezzion
  • Laatst online: 22-01 12:22

Imprezzion

Focus MK2 Wagon & 206CC Tuned!

Ach ja ik heb m'n praktijk al gedaan qua lessen. Moet alleen m'n theorie nog halen en afrijden :) Dat moet binnen twee mand wel kunnen toch?

Die 9800GX2 mag er wel aan. Ik bedoel, heb hem voor €15 gekocht en in elkaar gesoldeerd. Heeft me 7 maand gedient en loopt nu op z'n laatste beentjes. Nou, die laatste beentjes mogen wel even een run-for-their-money krijgen toch?

De rest hoeft niet stuk, maar ik wou dat systeem maar meenemen met die 9800GX2 en als je dan toch bezig bent kan die Phenom ook nog wel even op z'n donder hebben.

Dit allemaal er van uit gegaan dat ik kan. En ja, zet me maar bij de clockers.

~ i9 9900K @ 5.1Ghz 1.344v ~ EK Phoenix 280 p/p ~ MSI Z390 Ace ~ 16GB Corsair RGB B-Die @ 4200Mhz 16-17-17-33-280-2T ~ MSI Gaming X RTX2080 @ 2085Mhz / 7800Mhz ~ 970 EVO M.2 + 2x 850 EVO 512GB ~ Phanteks Evolv X ~ Seasonic Focus Gold 750w ~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity
quote:
Imprezzion schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 20:40:
Ach ja ik heb m'n praktijk al gedaan qua lessen. Moet alleen m'n theorie nog halen en afrijden :) Dat moet binnen twee mand wel kunnen toch?
Zeker, zeker, tenzij je echt slecht bent :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Blue-Tiger, wees nou eens een beetje aardig;) Maar zo'n meeting brengt heel veel meer met zich mee dan een zaaltje&deelnemer's. Denk aan het regelen van n2(l) (of zoals jullie het noemen: ln2), en misschien wat droogijs, catering, isolatoren, hardware, sponsoren,

soundcloud

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True