Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
eX0duS schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:57:
Die zocht ik inderdaad! Clockwormod inmiddels gedaan, alleen ik heb dan de GSM versie nodig neem ik aan, aangezien ik 3G en Wifi heb?
Yes, alleen maar de gsm, dus voor jou de P5100 voor de tab 2.
En niets anders, ook niet gokken of denken dat valt wel mee.
Roms zijn apparaat specifiek

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Ik heb een P7500, dus Tab "1" .... Weet niet of dat nog wat uit maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Ik heb nu deze tablet dankzij Ziggo, en zat een beetje rond te kijken naar zo'n toetsenbord/dock. Maar het lijkt wel of die er alleen in het wit zijn! Weet iemand waar ik een zwarte versie kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de P7500 moet je onderstaande link hebben

http://get.cm/?device=p4wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het tabje maar verkocht wegens tweedehands een Surfacje met Windows veel beter aan alle wensjes voldoet.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik denk dus zelf dat ik deze moet hebben: http://get.cm/?device=p4
Juist omdat ik 3G heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal.
Komt denk ik omdat ik zelf de P7510 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:08

EektheMan

DPC

MikeyMan schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:47:
Klopt het dat de book cover geen functie heeft om het scherm uit te zetten als je hem dicht klapt?

Of is hier iets mis?
Settings => Display => Smart Stay (als je niet meer naar het scherm kijkt wordt deze uitgezet)

Komt ongeveer op hetzelfde neer.

Of je kunt een blokje in je cover plakken die de uitknop indrukt zodra je de cover dichtklapt ;-) (wordt wss wel een full shutdown)

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendax
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-08-2023
Bedankt P_Tingen en Amadeus1966, dankzij jullie is het intussen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 14:13
Ben blij dat de update eindelijk eens een keer is binnengekomen, de tablet voelt een heel stuk vloeiender aan. Tablet is nu al bij al een stuk fijner te gebruiken :)

Heb inderdaad zelf ook 4.0.4 eerst moeten installeren, direct daarna 4.1.2. Verder niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb voor de Tab 1 nog geen nieuwe update binnen (staat nu nog 4.01 op).... Komt die er nog wel? Ik kan er CM10 op zetten, maar ook wachten op het origineel... Wat zou het beste zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door eX0duS op 23-07-2013 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:49

KhaZ

Alfa Romeo

eX0duS schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:12:
Ik heb voor de Tab 1 nog geen nieuwe update binnen (staat nu nog 4.01 op).... Komt die er nog wel? Ik kan er CM10 op zetten, maar ook wachten op het origineel... Wat zou het beste zijn?
Zit hier met hetzelfde dilemma.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Probeer gewoon lekker CM10 (of 10.1) en mocht de update er ooit nog komen, kun je altijd weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Heb de CM10 ROM willen flashen, maar krijg een errror:

assert failed: getprop(ro.product.device) == p4wifi II getprop ( ro.build.product)==

Ben er nog niet achter hoe dit op te lossen. Heb toch echt de juiste ROM gedownload. Er staat ergens een vermelding dat je het script in het ZIP bestand moet aanpassen, zou er iets mee te maken hebben dat er gekeken wordt of je wel de juiste ROM er op zet. Je zou die 1e lijn in dat script weg moeten halen.
Heeft iemand dat nog meer gehad, dat dit perse nodig is?

[ Voor 20% gewijzigd door eX0duS op 23-07-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwachting is september, maaaaaar....

Ik had gister ineens een pushbericht dat ik een nieuwe update had. Toen ik deze aanklikte kreeg ik de melding dat er geen update beschikbaar was. Er is dus wel wat aan t gebeuren :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
eX0duS schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:19:
Heb de CM10 ROM willen flashen, maar krijg een errror:

assert failed: getprop(ro.product.device) == p4wifi II getprop ( ro.build.product)==

Ben er nog niet achter hoe dit op te lossen. Heb toch echt de juiste ROM gedownload. Er staat ergens een vermelding dat je het script in het ZIP bestand moet aanpassen, zou er iets mee te maken hebben dat er gekeken wordt of je wel de juiste ROM er op zet. Je zou die 1e lijn in dat script weg moeten halen.
Heeft iemand dat nog meer gehad, dat dit perse nodig is?
Volgens mij moet je je CWM updaten, welke versie heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
iemand die weet of er (binnenkort) ook een update komt voor de GT-P5100 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
loneranger56 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:00:
iemand die weet of er (binnenkort) ook een update komt voor de GT-P5100 ?
naar 4.2.2?
Dan zal je geduld moeten hebben, misschien wel heel veel daar deze zoals ik ooit gelezen heb niet uit komt voor de P51xx
4.2.1 is al een tijdje in de roulatie, is het niet via ota dan wel via odin.

Ik heb zelf nu net een paar dagen of een kleine week
shakatu_GT-P51XX_Zap_Blaster_v2.2 rom op mijn P5100 draaien.
Hij is gebaseerd op 4.1.2, dus ietwat veroudert, maar ja dat ben ik ook ;-)
Ik ben niet ééntje die gauw onder de indruk is, en de typische XDA kreten van Oh en Ahh...zal je van mij niet horen, maar deze rom komt aardig in de buurt van een bescheiden oké.
De rom is aardig "samsung" gehouden, helaas ook weer met die miniappbar aan de onderkant.
Maar deze is via wat kunstgrepen inmiddels verdwenen.
Voordeel van deze rom is dat hij het toelaat om de tab enigszins over te klokken en standaard root heeft.
Uiteraard onnodig te zeggen dat het overklokken natuurlijk wel enige risico's met zich meebrengt en behoorlijk aan je accu zuigt.

Voor verdere info en blabla
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2133589

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
crispo schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:50:
[...]

Volgens mij moet je je CWM updaten, welke versie heb je nu?
Kan zijn inderdaad dat ik een (te?) oude versie heb gebruikt. Naar aanleiding van deze link heb ik dit geinstalleerd: http://www.techtastic.nl/...-tab-10-1-wi-fi-gt-p7510/
Waar zou ik in elk geval de nieuwste versie kunnen downloaden?

[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 24-07-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:57

P_Tingen

omdat het KAN

Beste? CM10.

Ik heb een paar maanden geleden ge-up-gegrade en nog geen halve seconde spijt gehad. De nieuwe Android versie is stukken soepeler en je bent in 1 klap van de Samsungmeuk af.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
CM10.1 vind ik beter vanwege multi-user support..

Verder zou ik daarna de A1 kernel flashen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1833136

en ben zelf weer terug gegaan naar de tablet-ui (dus alle knoppen weer lekker links ipv het midden en het notificatie center ook gewoon onderin ipv bovenin). Enige nadeel is dat bijna elke release van CM10.1 weer een nieuwe flashable tablet-ui mod krijgt, dus let op dat je de juiste combi zoekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
Amadeus1966 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 03:09:
[...]

naar 4.2.2?
Dan zal je geduld moeten hebben, misschien wel heel veel daar deze zoals ik ooit gelezen heb niet uit komt voor de P51xx
4.2.1 is al een tijdje in de roulatie, is het niet via ota dan wel via odin.

Ik heb zelf nu net een paar dagen of een kleine week
shakatu_GT-P51XX_Zap_Blaster_v2.2 rom op mijn P5100 draaien.
Hij is gebaseerd op 4.1.2, dus ietwat veroudert, maar ja dat ben ik ook ;-)
Ik ben niet ééntje die gauw onder de indruk is, en de typische XDA kreten van Oh en Ahh...zal je van mij niet horen, maar deze rom komt aardig in de buurt van een bescheiden oké.
De rom is aardig "samsung" gehouden, helaas ook weer met die miniappbar aan de onderkant.
Maar deze is via wat kunstgrepen inmiddels verdwenen.
Voordeel van deze rom is dat hij het toelaat om de tab enigszins over te klokken en standaard root heeft.
Uiteraard onnodig te zeggen dat het overklokken natuurlijk wel enige risico's met zich meebrengt en behoorlijk aan je accu zuigt.

Voor verdere info en blabla
Bedoelde eigenlijk een officiele OTA update naar 4.1.2
Mijn galaxy tab 2 10.1 (de P5100 met 3G) is momenteel voorzien van versie 4.0.3.

Een custom rom betekent vaak een root, en dat wil ik juist niet omdat ik gebruik maak van de KPN app om tv te kunnen kijken op mijn tablet.

Of is het verschil tussen 4.0.3.en 4.1.2 te verwaarlozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Er zitten wel verschillen in, de ene is ICS en de ander JB, dus zijn geheel andere versies,
als het de moeite waard is, dat is louter persoonlijk.

Officiele update's kan je hier vinden.
http://samsung-updates.com/device/?id=GT-P5100
Het is wel niet OTA, maar de updates blijven hetzelfde.

Maar, en dat is altijd maar weer die maar.......
Als jouw tablet naar volle tevredenheid werkt,
dan moet je eigenlijk de vraag stellen waarom zou ik willen updaten?
Nieuwer hoeft niet altijd beter te zijn.

Ikzelf speel en stoei graag met diverse roms, maar dat is puur ter lering en vermaak.
Ik heb ook de nieuwe cyan mod android 4.2.2 , de laatste versie gedraaid.
De versie beviel mij zeer goed, doch de notificatiebalk aan de bovenkant vond ik weer minder.
Zeker omdat die zo smal was ( en ik van die dikke onbeholpen worstvingers heb ).
Ach dan kan je daar wel weer een thema overheen gooien,
maar daarmee vind ik het geheel dan weer net niet af.
Probeer van alles en behoud het beste ;-)

Voor wat je tv app betreft, daar kan ik geen antwoord op geven, heb zelf zo'n app van telfort en daar heb ik nog geen problemen mee gehad, maar het kan idd zo zijn dat dat van Kpn weer anders werkt.
Gewoon proberen, terug kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
P_Tingen schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:21:
[...]

Beste? CM10.

Ik heb een paar maanden geleden ge-up-gegrade en nog geen halve seconde spijt gehad. De nieuwe Android versie is stukken soepeler en je bent in 1 klap van de Samsungmeuk af.
Het valt nog tegen hoe je een nieuwe ROM kan flashen. Via die link lijkt het heel makkelijk, maar zo vanzelfsprekend gaat het dus niet.
Ik weet dus niet hoe ik precies CWM kan updaten mocht dat nodig zijn. Ik heb recovery.md5 gedownload en dat via Odin gedaan, tot zover ging het ook goed. Maar toen wilde ik die ROM er op zetten en kreeg ik die error.
Nu moet ik eerst een nieuwe CWM installeren. Ik kan via de CWM website een APK downloaden, kan ik deze installeren en heb ik het dan ook, of moet het dan toch via Odin?

Die error die ik krijg zou opgelost kunnen zijn door dat script aan te passen. Ik vraag me echter af wat er fout kan gaan. Stel dat die ROM flashen niet lukt, en de tablet start niet meer, kan ik dan nog wel de backup terug zetten die ik eerder gemaakt heb, van de eerste\originele ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
eX0duS schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:20:
[...]
Het valt nog tegen hoe je een nieuwe ROM kan flashen. Via die link lijkt het heel makkelijk, maar zo vanzelfsprekend gaat het dus niet.
Ik weet dus niet hoe ik precies CWM kan updaten mocht dat nodig zijn. Ik heb recovery.md5 gedownload en dat via Odin gedaan, tot zover ging het ook goed. Maar toen wilde ik die ROM er op zetten en kreeg ik die error.
Nu moet ik eerst een nieuwe CWM installeren. Ik kan via de CWM website een APK downloaden, kan ik deze installeren en heb ik het dan ook, of moet het dan toch via Odin?

Die error die ik krijg zou opgelost kunnen zijn door dat script aan te passen. Ik vraag me echter af wat er fout kan gaan. Stel dat die ROM flashen niet lukt, en de tablet start niet meer, kan ik dan nog wel de backup terug zetten die ik eerder gemaakt heb, van de eerste\originele ROM?
Het is eigenlijk vrij eenvoudig maar voor een leek zijn er zeker valkuilen.

Oké stap één, De CW recovery
De downloadlink;
https://docs.google.com/f...AxRUhtMW96NUk/edit?pli=1#
Clockwork dient geflasht te worden met behulp van Odin ( 3 v1.85 )
Kanttekening;
De roms die nadien met behulp van Clockwork kunnen worden geflasht zijn altijd zip bestanden.

Als clockworkmod gelukt is dan kan je deze in de toekomst benaderen door je tab te starten met de volumeknop aan de linkerzijde gelijktijdig met de aan/uitknop in te drukken.
Het vergt soms even een handigheidje, maar gewoon blijven proberen.

Oké CW recovery geplaatst en werkend?

Stap twee, factory reset en cache wipe

Plaats nu je beoogde rom op je sd-kaart.
Voer dan in recovery een wipe/factory reset en een cache wipe uit.
Dit wordt vaak vergeten en vaak ook onnodig geacht, maar de praktijk leert gauw anders.
Nadeel is wel dat je alles kwijt bent, maar je begint dan wel met een schone lei.

Stap drie, de flash

Start de tab op in recovery
Ga nu naar "install zip from sdcard", dan vervolgens naar "choose zip from external sdcard" en zoek hier uw romversie op en selecteer deze.
U dient dit nog wel even een keer bevestigen maar als dat éénmaal gebeurt is en de uiteindelijke flash begint dan rest er niets anders dan te wachten totdat alles klaar is.

Zaak is wel dat u zeker voldoende vermogen in uw accu hebt.
Zorg gewoon dat dat ding volgeladen is of hou hem aan de oplader.

Let wel, de eerste keer dat hij opstart kan verschrikkelijk lang duren, niets doen, gewoon laten opstarten.
Als dit eenmaal gebeurt is, dan kunt u beginnen met het instellen naar eigen inzicht.

Note
Indien u al reeds een recovery geinstalleerd hebt kan deze eenvoudig overgeschreven worden door een andere versie, doch alleen met behulp van Odin.
Deze stappen zijn precies hetzelfde als toen u de eerste keer de recovery flashte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn galaxy tab 2 10.1 is onlangs geupdate naar android 4.1.2. Hierin zijn een aantal aanpassing doorgevoerd die erg prettig zijn maar ik heb nu ook het probleem dat de snelheid mijn wifi verbinding maar een fractie is van de daadwerkelijke snelheid. Op mijn laptop haal ik nog rustig 40mbps maar op de tab blijft de download snelheid hangen bij 540kbps.

Zijn er meer mensen met vergelijkbare problemen of heeft iemand tips/trucks...?

router al herstart, soft reset van tab, wifi herstart op tab, allen zonder resultaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
Amadeus1966 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:24:

Maar, en dat is altijd maar weer die maar.......
Als jouw tablet naar volle tevredenheid werkt,
dan moet je eigenlijk de vraag stellen waarom zou ik willen updaten?
Nieuwer hoeft niet altijd beter te zijn.
Dit is precies wat ik ook altijd zeg tegen mensen dia altijd maar willen upgraden omwille van het upgraden.

"if it ain't broken don't fix it!!"

Daarom denk ik dat ik de huidige firmware maar lekker laat staan.
Tab bevalt me uitstekend en doet alles wat ik ervan verwacht, meen alleen ergens gelezen te hebben dat met de nieuwere firmware 4.1.2 het allemaal net iets soepeler loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb de standaard update nog steeds niet. Zijn er meer mensen die die update nog niet ontvangen hebben? Het lukt niet om CM10 er op te zetten. Ik zou hem wellicht dan weer moeten re-stocken, maar vraag me af of dat nog wel gaat. Er staat nu een nieuwe versie van CWM op, maar als ik de ZIP can CM10 er op zet, dan komt deze niet verder dan het boot scherm om het zo maar te zeggen. Als ik het originele weer restore, is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:08
eX0duS schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:58:
Ik heb de standaard update nog steeds niet. Zijn er meer mensen die die update nog niet ontvangen hebben?
Hier nog een tablet die de update niet heeft. Vorige update kwam bijna 2 maanden nadat anderen deze OTA binnenkregen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

AvK

Ready Set Go

Deze tablet ( Galaxy Tab 2) heeft mij exact Eur 195,28 gekost vanwege een dubbele actie bij de MediaMarkt en de Samsung 50 Euro terug regeling. Eigenlijk had ik em redelijk impulsief gekocht (vanwege de lage prijs) en was al behoorlijk tevreden. Zoveel waar voor je geld bedoel ik. Nu Samsung ook nog de ugrade naar 4.1.2 heeft doorgevoerd ben ik helemaal om. Tablet werkt merkbaar soepeler, de auto aanvulling op je taal gebruik is veeeel beter (daar had ik echt moeite mee) en het ziet er net weer even vrolijker uit. Toetsenbord was toch even wennen maar wil niet terug. Voor nog geen 200 Euro zo'n goede tablet. Ik ben echt zeer content maar geef gelijk toe dat Android een hele andere benadering is en dat dat ook moet wennen (als WIN fan). Maar ik sla me er dapper door heen! :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
De update naar 4.1.2 heeft aardig wat prestatie winst opgeleverd. Heb het hele ding meteen maar even opnieuw door de benchmarks gehaald. IOPS zijn bijna 200 gestegen, 3d en 2d performance respectievelijk 12% en 8% toegenomen.

Heb de benches met plaatjes enzo (nexus 7 en tf300 staan er ook bij) geblogged: http://www.pcinside.info/...r-snel-door-android-4-1-2

Daarnaast kreeg ik ook ineens 50 GB dropbox space, helaas niet voor de goede account!

@hierboven
Die optie heet woordvoorspelling en is uit te schakelen bij het wieltje op je keyboard.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 30-07-2013 15:08 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
eX0duS schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:58:
Ik heb de standaard update nog steeds niet. Zijn er meer mensen die die update nog niet ontvangen hebben? Het lukt niet om CM10 er op te zetten. Ik zou hem wellicht dan weer moeten re-stocken, maar vraag me af of dat nog wel gaat. Er staat nu een nieuwe versie van CWM op, maar als ik de ZIP can CM10 er op zet, dan komt deze niet verder dan het boot scherm om het zo maar te zeggen. Als ik het originele weer restore, is er niets aan de hand.
begin eens met 'cache' en 'dalvik cache' te wissen in de recovery voordat je opstart met de nieuwe CM10. Als dat niet werkt moet je misschien wel een factory reset doen. Let er wel op dat je dan alle data / apps enzo kwijt bent. Dus evt met titanium backup eerst backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Ik heb een samsung galaxy tab 2 5110 met een extern bluetooth toetsenbord.
Bij de browsers komt bij de invoer het samsungtablet toetsenbord te voorschijn. Hoe kan ik dat uitzetten, zodat ik bij invoer met het bluetooth toestenbord niet het samsungtabletkeyboard krijg te zien.
Bij tekstverwerking krijg ik het niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
hakuin schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:56:
Ik heb een samsung galaxy tab 2 5110 met een extern bluetooth toetsenbord.
Bij de browsers komt bij de invoer het samsungtablet toetsenbord te voorschijn. Hoe kan ik dat uitzetten, zodat ik bij invoer met het bluetooth toestenbord niet het samsungtabletkeyboard krijg te zien.
Bij tekstverwerking krijg ik het niet te zien.
Null keyboard geinstalleerd en nu werkt het zoals ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
elpino.rv schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:47:
[...]

begin eens met 'cache' en 'dalvik cache' te wissen in de recovery voordat je opstart met de nieuwe CM10. Als dat niet werkt moet je misschien wel een factory reset doen. Let er wel op dat je dan alle data / apps enzo kwijt bent. Dus evt met titanium backup eerst backuppen.
Yep, dat had ik ook bij stap twee gezet.
Een klein iets wat gauw over het hoofd wordt gezien maar wel voor problemen kan zorgen ;-)
Systeeminstellingen met titbackup zal niet altijd het gewenste redultaat geven.
Mede omdat bepaalde instellingen in een andere android versie anders kunnen zijn.
Dus een beetje terughoudendheid is dan wel op zijn plaats.
Gewoon proberen, en als het fout gaat gewoon opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
Net eerst een kleine update gehad. Daarna meteen een grotere.
De update naar Android 4.1.2 is een feit!

Op het eerste gezicht lijkt hij veel soepeler te werken. Vooral ook switchen door homescreens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-07 21:12
De update verandert de tab wat mij betreft van " eigenlijk een traag onding- spijt!' naar'best een fijn apparaat- en dat voor 200 euro's.

Update is zeker aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hier ook geupdate (tab 2 P5113 )van 4.04 naar 4.1.2. Ik moet zeggen dat het allemaal wat beter loopt In eerste instantie wile ik ook CM10.1 erop zetten , maar hier toch maar vanaf gezien. Overigens ging het updaten niet helemaal goed. Tijdens de flash periode gaf de software kies aan dat er iets mis was gegaan , en dat er een recovery flash gedownload moest worden om de tablet te repareren inclusief een code die ik moest noteren. Toch maar de tablet herstart, en alles was ok. :D
Ik kwam er gisteren overigens achter dat er op het scherm op 2 plekken een stuk of 20 pixels donkerder zijn dan de rest. Dit is vooral te zien op wit en grijze achtergrond. Valt dit onder garantie ? en weet iemand hoe lang ik hem kwijt ben als ik hem opstuur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
jipjo schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 07:39:
De update verandert de tab wat mij betreft van " eigenlijk een traag onding- spijt!' naar'best een fijn apparaat- en dat voor 200 euro's.

Update is zeker aan te raden!
Mee eens. De update is echt een hele grote verbetering! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:26
Lieve mensen,

Ik kom even voorbij gesprongen met een snelle vraag. Sinds pas ben ik in het bezit van een Galaxy Tab 2 10.1", voor een zacht prijsje via de lokale kabelboer (raad eens). Ik overweeg een bluetooth toetsenbordje te kopen voor erbij.

Na wat zoekwerk heb ik geconcludeerd dat dit niet per se het 'officiële' Samsung toetsenbord hoeft te zijn. Ik vroeg me echter af of het echt niet uitmaakt welk bluetooth toetsenbord ik zou aanschaffen, of dat het bijvoorbeeld specifiek een bepaalde bluetooth-versie moet zijn o.i.d. Als dit echt niet uitmaakt ga ik natuurlijk lekker voor de goedkoopste die ik kan vinden ('t zal toch niet gebruikt worden voor het schrijven van boeken). Maar ik zit er natuurlijk niet op te wachten straks met een niet-werkend toetsenbord te zitten :p

TL;DR versie: Werkt de Tab 2 10.1" met elk willekeurig bluetooth toetsenbord, of zijn hier beperkingen (in bijv. bluetooth-versie) bij van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Jerrythafast schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:39:
Lieve mensen,

Ik kom even voorbij gesprongen met een snelle vraag. Sinds pas ben ik in het bezit van een Galaxy Tab 2 10.1", voor een zacht prijsje via de lokale kabelboer (raad eens). Ik overweeg een bluetooth toetsenbordje te kopen voor erbij.

Na wat zoekwerk heb ik geconcludeerd dat dit niet per se het 'officiële' Samsung toetsenbord hoeft te zijn. Ik vroeg me echter af of het echt niet uitmaakt welk bluetooth toetsenbord ik zou aanschaffen, of dat het bijvoorbeeld specifiek een bepaalde bluetooth-versie moet zijn o.i.d. Als dit echt niet uitmaakt ga ik natuurlijk lekker voor de goedkoopste die ik kan vinden ('t zal toch niet gebruikt worden voor het schrijven van boeken). Maar ik zit er natuurlijk niet op te wachten straks met een niet-werkend toetsenbord te zitten :p

TL;DR versie: Werkt de Tab 2 10.1" met elk willekeurig bluetooth toetsenbord, of zijn hier beperkingen (in bijv. bluetooth-versie) bij van toepassing?
Wat ik wel weet is dat sommige cheapo toetsenborden de layout wel eens voor problemen kan zorgen.
Maw dat bijvoorbeeld de @ of de ! of eigenlijk alle lettertekens wat onder de shift toets zit op een andere plek zit dan wat op sommige toetsenbordjes wordt aangeven.
Tenminste dat was mij ervaring met andere androidtablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Jerrythafast schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:39:
Heb alleen ervaring met een USB toetsenbordje aan de tab 1, en daar miste ik zelf de 'back' toets. Als je aan het internetten bent ga ik vaak een pagina terug. Of in een menu hetzelfde, even terug... Op het originele toetsenbord zit deze knop helemaal links boven, maar ik heb geen knop op mijn standaard USB toetsenbord die hetzelfde doet. Ik ga er vanuit dat de BT toetsenborden deze ook niet hebben. Dus dat is wel een belangrijk verschil tussen een 'neppe' en de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Dat is aardig genaaid dan, voor zover ik kan zien komt er geen update voor de Galaxy Tab 10.1? (Dezelfde als de Tab2) Ik zou graag 4.1.2 op mijn Tab 10.1 willen hebben, wel raar dat samsung deze niet uitbrengt voor de 'voorganger' aangezien de tab2 alleen maar gemaakt is toen der tijd ivm die apple rechtzaak en er speakers aan de voorkant zitten.

Ok er zit een Tegra 2 in de Tab 10.1 en een TI in de Tab2... maar had toch wel gehoopt dat de update er wel zou komen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:49

KhaZ

Alfa Romeo

prutser001 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:28:
Dat is aardig genaaid dan, voor zover ik kan zien komt er geen update voor de Galaxy Tab 10.1? (Dezelfde als de Tab2) Ik zou graag 4.1.2 op mijn Tab 10.1 willen hebben, wel raar dat samsung deze niet uitbrengt voor de 'voorganger' aangezien de tab2 alleen maar gemaakt is toen der tijd ivm die apple rechtzaak en er speakers aan de voorkant zitten.

Ok er zit een Tegra 2 in de Tab 10.1 en een TI in de Tab2... maar had toch wel gehoopt dat de update er wel zou komen.
Anders ik wel.

Toch maar CM10 erop zetten dan..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
@Amadeus1966, @elpino.rv

Bedankt voor jullie antwoorden. Een goedkoop toetsenbordje gaat dus gewoon werken, maar mogelijk niet optimaal. Ik neem aan dat er ook niks aan software te frutselen valt om de onvolkomenheden te omzeilen... lastig lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

AvK

Ready Set Go

Ehm, als je een toetsenbord bij je tablet wilt heb je volgens mij een verkeerd apparaat gekocht....... Dan had je een lappie moeten kopen..... toch? :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee hoor, zijn veel mensen die aardig wat aantekeningen op hun tablet willen intikken en dan is zo'n apparaat meer dan perfect voor :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Laatst online: 19:30
Voor diegenen die een goedkoop toetsenbord zoeken

http://www.action.nl/prod...viewid/9/favoritelistid/3

Ik weet niet of het iets is, maar voor die prijs ..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Jerrythafast schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:45:
@Amadeus1966, @elpino.rv

Bedankt voor jullie antwoorden. Een goedkoop toetsenbordje gaat dus gewoon werken, maar mogelijk niet optimaal. Ik neem aan dat er ook niks aan software te frutselen valt om de onvolkomenheden te omzeilen... lastig lastig.
Eh jawel, hieronder een paar mogelijke opties

http://acer-nl.custhelp.c...ling-in-android-instellen

Of je moet je complete keyboard willen "remappen", geloof me als je van monnikenwerk houd dan heb je hier een leuke klus ;-)
http://boards.openpandora...ap-android-hardware-keys/
Ik heb er ooit eens een poging aan gewaagt .........................en doe het nooit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ooh, dat klinkt leuk! Alleen daarom al zou ik de goedkoopste nemen =)

Nu even serieus. Het toetsenbordje is met name voor m'n vader bedoeld. Hij wil het ding ook graag gebruiken, maar heeft tamelijk dikke vingers waardoor het voor geen meter typt op het scherm. 't Zou hem goed doen als hij er een toetsenbordje naast kan zetten. Zeker als we straks TLD's als .vlaanderen en .amsterdam moeten gaan gebruiken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Jerrythafast schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:11:
Ooh, dat klinkt leuk! Alleen daarom al zou ik de goedkoopste nemen =)

Nu even serieus. Het toetsenbordje is met name voor m'n vader bedoeld. Hij wil het ding ook graag gebruiken, maar heeft tamelijk dikke vingers waardoor het voor geen meter typt op het scherm. 't Zou hem goed doen als hij er een toetsenbordje naast kan zetten. Zeker als we straks TLD's als .vlaanderen en .amsterdam moeten gaan gebruiken!!
Jouw vader heeft de zelfde "handicap" als wat ik ook heb, dikke vingers............maar ook dat heeft wel eens voordelen ( grijns ).
Maar nu even weer terug op aarde.....
Ik weet even niet hoe het zit met een gewoon toetsenbord, en dan bedoel ik dus een toetsenbord van een desktop pc.
Iemand heeft vast nog wel ergens zo'n ding liggen om even te proberen.
En anders neem je gewoon de tab mee richting de bartsmit, kruidvat of weet ik veel wat nog meer en ga je het gewoon uitproberen.
Moet toch ergens een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Goed, ik denk dat ik gewoon een goedkoop bluetooth toetsenbordje op de kop tik. Als er toetsen verkeerd gemapt blijken ga ik wel een poging wagen met wat tweaken :) Zolang in ieder geval letters, cijfers, punten en komma's maar gewoon werken; maar dat verwacht ik wel na bovenstaande reacties. Bedankt voor de hulp & links!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Jerrythafast schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:00:
Goed, ik denk dat ik gewoon een goedkoop bluetooth toetsenbordje op de kop tik. Als er toetsen verkeerd gemapt blijken ga ik wel een poging wagen met wat tweaken :) Zolang in ieder geval letters, cijfers, punten en komma's maar gewoon werken; maar dat verwacht ik wel na bovenstaande reacties. Bedankt voor de hulp & links!
Als het tweaken van de knoppen is gelukt, laat het aub even weten! Gebruik mijn toetsenbordje niet zo vaak, maar toch handig om de android 'back' knop te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Heeft iemand op de originele Tab (P7500/10) de nieuwe Google Maps ontvangen? Ik blijf steken op versie 6 terwijl mijn android hoger is dan 4.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
H92! schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:16:
Heeft iemand op de originele Tab (P7500/10) de nieuwe Google Maps ontvangen? Ik blijf steken op versie 6 terwijl mijn android hoger is dan 4.03
Handmatig vanuit de playstore geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met de cm10.1 NIGHTLY versie op de P7510
Waar moet ik op letten met het installeren van deze versie.
Hoor graag jullie bevindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Jerrythafast schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:00:
Bij de action heb ik ze gister gezien voor 10 euro.
Even getwijfeld of ik er een mee zou nemen, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:09:
Iemand al ervaring met de cm10.1 NIGHTLY versie op de P7510
Waar moet ik op letten met het installeren van deze versie.
Hoor graag jullie bevindingen...
Ik ben zelf geen fan van die nightlys, ik ga persoonlijk liever voor de stable versies
Op xda is een hele topic omtrend dergelijke roms.
Als je een goede backup hebt , dan kan je vrijuit experimenteren.
Waar je op moet letten ?
Tja, dat je zowiezo een rom kiest die bij jou tab hoort.
En voor de rest......is en blijft het gokwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
yannickie111 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:24:
Bij de action heb ik ze gister gezien voor 10 euro.
Even getwijfeld of ik er een mee zou nemen, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan.
Ik heb slechte ervaring met goedkoop spul van de action (niet tech gerelateerd), maar voor een tientje is 't moeilijk om het niet te proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendax
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-08-2023
Ik draai een nighly van cm10.1 op mijn Tab 1, werkt als een zonnetje.
Is wel nog maar de eerste nightly rom die ik draai, dus weinig ervaring voor de rest, misschien heb ik geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:58
Jerrythafast schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:39:
[...]

Ik heb slechte ervaring met goedkoop spul van de action (niet tech gerelateerd), maar voor een tientje is 't moeilijk om het niet te proberen :p
Vooralsnog werkt hij prima. Alleen bij het gebruik van de numlock knop slaat hij vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
pacificocean schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:37:
[...]

Vooralsnog werkt hij prima. Alleen bij het gebruik van de numlock knop slaat hij vast.
En hoe reageert hij op de !@#$ tekens?
Zitten deze waar deze behoren te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
En zitten er knoppen op die werken als de android 'back' / 'home' en/of 'recent apps' knop?

[ Voor 6% gewijzigd door elpino.rv op 14-08-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:58
Amadeus1966 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:48:
[...]

En hoe reageert hij op de !@#$ tekens?
Zitten deze waar deze behoren te zitten?
Ja die doen het. De knoppen waarvoor je de "Fn" knop moet gebruiken doen het niet.
elpino.rv schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:59:
En zitten er knoppen op die werken als de android 'back' / 'home' en/of 'recent apps' knop?
Nee die doen het niet. Backspace werkt wel normaal

[ Voor 31% gewijzigd door pacificocean op 14-08-2013 20:59 ]

• jolobe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
Ik gebruik infamous 3.0 met AA kernel v1.9. Voor de tab 1 10.1
Heb zon beetje alle beschikbare customroms geprobeerd maar de infamous Rom is voor mij de meest complete.
Goede YouTube weergave, ziggo scherp en vloeiend, snel reagerend touchscreen etc.
Hier info en download: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2055062

• Amadeus1966
Ik denk dat een ieder wel zo'n voorkeur heeft.
Zit zelf al een poosje op de Zap-blaster.
Niets mis mee, geroot en overklokbaar en het belangrijkste van alles lekker vlot en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[removed]

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Sinds gisteren ook mijn tab 10.1 binnen. Alles nog standaard, vind het best lekker lopen zo. Maarja android en tablets zijn nieuw voor me.

Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen samsung app en google play store?
Hoe kan je meerdere gebruikers accounts aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
G.Scholtens schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:59:
Sinds gisteren ook mijn tab 10.1 binnen. Alles nog standaard, vind het best lekker lopen zo. Maarja android en tablets zijn nieuw voor me.

Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen samsung app en google play store?
Hoe kan je meerdere gebruikers accounts aanmaken?
Welkom in de wondere wereld van......eh ja wat eigenlijk.
Het verschil tussen de playstore en samsung apps is dat samsung zelf een bepaalde selectie gemaakt heeft van apps die in hun ogen goed draaien op de desbetreffende tab of phone.
M.a.w weinig spannends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels versie 4.3 (CM10.2) geinstalleerd.
Deze is via onderstaande link te downloaden.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2399999

Als je deze versie installeerd ben je wel al je gegevens kwijt en moet je hem helemaal opnieuw instellen.
Een back-up van oude versie terugzetten werkt niet,
Dat is echter wel de moeite waard.
Hij loopt echt prima.
Zijn er al meer "hobbyisten" die met deze versie ervaring hebben?
Ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hoe kan je alle apps naar een andere pagina brengen?
Standaard heb ik 6 pagina's op mijn tab staan, en op pagina 3 staan dan alle standaard apps geinstalleerd.
Wil deze graag na pagina 1 hebben, 1 voor 1 verplaatsen heb ik al wel ontdekt. Maar wil alle apps verplaatsen hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:35:
Een back-up van oude versie terugzetten werkt niet
Dat kan prima mits je maar het pad aanpast. Heb dit op de Tab8.9 ook reeds een aantal maal gedaan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:24:
[...]
Dat kan prima mits je maar het pad aanpast. Heb dit op de Tab8.9 ook reeds een aantal maal gedaan.
Welke aanpassing moet ik dan doen?
Ik heb een P7510.
Ik hoor het graag.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-04 21:32
Ik ben van plan om deze week een Samsung Galaxy Note 10.0 te gaan halen.
Nu zie ik staan op price watch dat deze op Android 4.1 draait en waar ik hem wil gaan halen (mediamarkt) dat die daar op 4.0 draait.
Kan ik deze dan zelf makkelijk updaten/downloaden? Of kan ik dat eventueel eisen als ik hem ga halen?
Aangezien ik heb gelezen dat dit veel verschil uitmaakt!
Bedankt! :*)

[ Voor 9% gewijzigd door JobRos op 20-08-2013 13:57 . Reden: Tekstfout ]

JobRos#2441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Misschien even in het juiste topic vragen ;)

Samsung Galaxy Note 10.1 Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep63
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08 13:33
H92! schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:16:
Heb GT P7510 (is dezelfde volgens mij) en Google Maps 7.1

Verwijderd

Ik heb op mijn P7510 de CM 10.2. android versie 4.3 van Cyanogenmod geinstalleerd.
Nu kan ik niet meer verbinden met Odin.
Iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 00:02 ]

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:27:
Welke aanpassing moet ik dan doen?
Ik heb een P7510.
Ik hoor het graag.
Ging er van uit dat je een backup bedoelde van TB? Dan het pad aanpassen in Preferences, is anders op 4.3.
Zorg dat je Legacy in het pad hebt. Erna zou backuppen en restoren gewoon prima moeten werken :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-08-22-10-58-27_povtab10.12013-08-22_10-58-44s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-08-22-10-12-38_qoctab10.12013-08-22_10-13-07s.png

[ Voor 54% gewijzigd door Brad Pitt op 22-08-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Brad Pitt schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:11:
[...]

Ging er van uit dat je een backup bedoelde van TB? Dan het pad aanpassen in Preferences, is anders op 4.3.
Zorg dat je Legacy in het pad hebt. Erna zou backuppen en restoren gewoon prima moeten werken :)

[afbeelding] [afbeelding]
Ik ga heel ver mee in het verhaal, doch wat gauw vergeten wordt is dat bepaalde systeeminstellingen welks ook mee genomen (kunnen) worden in titanium anders kunnen werken in een andere android omgeving.

Waardoor er dus onverklaarbare foutmeldingen kunnen ontstaan.

Dit is wel iets om in het achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Amadeus1966 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 01:29:
Waardoor er dus onverklaarbare foutmeldingen kunnen ontstaan.

Dit is wel iets om in het achterhoofd te houden.
System apps/settings moet je NOOIT restoren, mag toch aannemen dat dat common sense was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Brad Pitt schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:20:
[...]

System apps/settings moet je NOOIT restoren, mag toch aannemen dat dat common sense was :P
Helaas gaat dat niet voor iedereen op.
Heb al verscheidene tablets en smartphones die op die wijze "mishandeld" waren in mijn handen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Dat is dan toch simpelweg een kwestie van nog een keer flashen en dan die backup niet terug plaatsen?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Groentenboer schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:47:
Dat is dan toch simpelweg een kwestie van nog een keer flashen en dan die backup niet terug plaatsen?
Het is niet fijn als er zinloze /system/apps nog in staan, zeker niet als die van een andere Rom-base zijn.
Een format /system en dan de Rom/gapps reflashen en alleen user-apps erna restoren zal prima zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Brad Pitt schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:35:
[...]

Het is niet fijn als er zinloze /system/apps nog in staan, zeker niet als die van een andere Rom-base zijn.
Een format /system en dan de Rom/gapps reflashen en alleen user-apps erna restoren zal prima zijn ja.
Dat is eigenlijk ook de enige correcte werkwijze.

Backup draaien van je apps
flashen
reset doen
gapps flashen
instellen
backup van je apps terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 13:54
Ik sta aan de vooravond van mn eerste custom rom. Het heeft wat tijd gekost om zover te geraken: heb het scrollende CMW menu-probleem gehad. maar met het plaatsen van meerdere CMW versies, heb ik een normaal scherm bij v6.0.2.8.

Nou wil ik graag een android 4.2.2 rom erop draaien, alleen is het daarvoor ook nodig om de bootloader te updaten? ik heb geen idee welke ik nu heb, maar momenteel heb ik de UK versie van 4.04 erop staan (vorig jaar met odin gedaan, nadat wachten op de officiele nl release me te lang duurde).

Ook is de tab net geroot en staat superuser erop.

dus het vraagje: wat moet ik met de bootloader doen, en welke stap mag ik absoluut niet over het hoofd zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HBSVDK schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:07:
Ik sta aan de vooravond van mn eerste custom rom. Het heeft wat tijd gekost om zover te geraken: heb het scrollende CMW menu-probleem gehad. maar met het plaatsen van meerdere CMW versies, heb ik een normaal scherm bij v6.0.2.8.

Nou wil ik graag een android 4.2.2 rom erop draaien, alleen is het daarvoor ook nodig om de bootloader te updaten? ik heb geen idee welke ik nu heb, maar momenteel heb ik de UK versie van 4.04 erop staan (vorig jaar met odin gedaan, nadat wachten op de officiele nl release me te lang duurde).

dus het vraagje: wat moet ik met de bootloader doen, en welke stap mag ik absoluut niet over het hoofd zien?
Ik heb momenteel CMW 6.0.3.1 geinstalleerd.
Had custom ROM 4.3 geinstalleerd. Doch deze weer verwijderd omdat ik regelmatig vastlopers enz. had.
Nu weer d.m.v. een gemaakte back-up terug naar originele rom 4.0.4.
Geen bootloader geinstalleerd.
Denk er vooral aan om een back-up van je huidige versie te maken. Mocht de rom niet bevallen kun je zo weer terug.
Ik hoor graag je ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Bootloader hoeft niet, maar wat je dan wel krijgt is dat je tab even tijdens het opstarten wat flikkerd.
Is verder geen ramp en heeft verder ook geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 13:54
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:28:
[...]

Ik hoor graag je ervaringen...
ik heb de nieuwste nightly CM10.1 erop gezet. viel me echt alles mee. Wel de (dalvik)caches gewist etc. en nu, een wereld van verschil tov een ICS met alle standardapps van samsung. m.i. is hij lekker stabiel. Gisteravond op gebrowsed en waar de webbrowser normaal wel 10x per avond crashte, nu totaal geen crashes gehad. Bovendien ook stuk sneller. Geen ergernissen meer dat webpaginas ineens verspringen op het moment dat je een link wilt aanklikken. Nooit meer anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
HBSVDK schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:07:

Deze moet je hebben http://droidbasement.com/galaxy/roms/cm10.1/p4wifi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
Voor de liefhebbers van cm 9: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2055062
In combinatie met deze kernel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1833136
(1.9 stock 3g)
Wat mij betreft de meest vloeiende en stabiele cm9 rom .

• G.Scholtens
jolobe schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:08:
Voor de liefhebbers van cm 9: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2055062
In combinatie met deze kernel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1833136
(1.9 stock 3g)
Wat mij betreft de meest vloeiende en stabiele cm9 rom .
Dit is geen android 4.2 toch, maar 4.0?

Moet je hiervoor speciaal een sd kaart erin hebben zitten trouwens of kan je altijd stockroms installeren?

• G.Scholtens
Bij de aldi hebben ze vanaf zaterdag deze ipad cover in de aanbieding, zou deze op op de tab2 passen?

http://www.aldi.nl/aldi_ipad_cover_48_5_613_6405.html

• elpino.rv
Denk t niet. Ipad is iets anders qua formaat.
Maar kijk eens op ebay, voor minder dan een tientje heb je daar perfecte covers. Ik heb de 360 graden cover.

• Amadeus1966
Heb een actioncover.....ietsjes ruim maar dat is aan te passen.

Voor een rom te flashen dat kan met behulp van een sd kaart, maar ook dmv usb.
En ja, je kan elke rom flashen, zolang die maar voor jou tab geschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 18:26
Sinds gister eigenaar van een tab 3 10.1. Leuk dingetje, maar toch een paar vragen, wamt sommige dingen kan ik zelf wrinig over vinden:

Voor multiuser support, moet ik daar Cyanomod 10.1 voor gebruiken? Ik had begrepen dat stock Android 4.3.3 die wel heeft, maar de Samsung variant niet. (Die hopen waarschijnlijk dat ik voor elk lid van mn gezin een eigen tab ga kopen :+ )

De peel remote software, werkt vrij... af en toe, maar ik krijg alleen de buitenlandse zenders te zien in mijn channel list. Worden de Nederlandse zenders er bewust uitgehaald, of kan je die zelf nog toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 11:33
Amadeus1966 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:30:

En ja, je kan elke rom flashen, zolang die maar voor jou tab geschreven is.
Eigenaardig........mijn GT-p5110 wifi geroot (super user staat er op ) en cwm 5.5.0.4 flashen , waar ik ook
in geraak maar ik kan geen rom (cm 10.1.0-mako) flashen en geen back-up maken.
Ik krijg telkens de melding abborded.

Dan twerp geflasht, en alles werkt nu wel, rom er op en nandroid back-up. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik meende dat er inderdaad een compatibiliteitsprobleem was met de oudere versie van cwm
Deze ( zie link ) werd mij in het verleden geadviseerd en daar draai ik nu nog steeds mee.

http:niet werkende link vandaar even gewijzigd......................

De onderstaande werken wel ( tenminste op het moment van schrijven ;-) )
De P 5113 http://forum.xda-develope...ntid=1595781&d=1356621636
De P 5110 http://forum.xda-develope...ntid=1595790&d=1356621730
De P 5100 http://forum.xda-develope...ntid=1595801&d=1356622143

[ Voor 49% gewijzigd door Amadeus1966 op 03-09-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Amadeus1966 schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:54:
Ik meende dat er inderdaad een compatibiliteitsprobleem was met de oudere versie van cwm
Deze ( zie link ) werd mij in het verleden geadviseerd en daar draai ik nu nog steeds mee.

http://mediafiretrend.com...uch_recovery_6_0_1_2.html
Het probleem is dat er een hoop rommel meekomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Rommel in de zin van ?

Het eea is vrij simpel.
Cwm erop, je beoogde rom flashen en naar behoefte instellen.
Eventueel ontdoen van ongewenste apps, je kan met behulp van een rootuninstaller vaak ook de meegebakken apps verwijderen.
Draait alles naar volle tevredenheid?
Dan kan je een backup overwegen, is altijd aan te te raden.
Is dat eenmaal gebeurt, dan kan er weinig misgaan.

Wat ik zelf doe is , mede omdat je altijd wel weer wat installeerd of weer eens wat gewijzigd hebt, om de zoveel tijd een tweede backup maak, en deze dan ook onderhoud.
Dus met een nieuwe backup de vorige overschrijf......
Zo heb ik van elke rom die mij bevalt, twee backups, een schone backup en eentje die vlak voordat ie uit de eh.....gratie valt.
Apps ed worden dan mooi hierin meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Wanneer ik je link aan klik kom ik in Media fire en dan verder in Ilivid wat ik niet nodig heb.
Ik wil alleen die cmw, meer niet.

Bovendien is Twerp een zip, werkt gemakkelijker volgens mij.

Je Back-up systeem vindt ik wel goed. Bedoel je dan Nandroid Back-up?

Verder is er precies weinig keuze in roms voor tablets.
Of zoek ik niet goed?

Voor mijn Nexus 4 kan ik kiezen tussen wel 15 a 20 roms.

Draai nu cm 10.1.1 p5100 naar alle tevredenheid. :)
Pagina: 1 ... 52 ... 56 Laatste