Het zou mij niets verbazen als de Gtab10 MHL (HDMI over usb) zal ondersteunen net zoals de Galaxy SII.
Wat een geweldig dingetje is het toch! Ik overwoog de iPad 2 aan te schaffen, totdat ik deze beauty tegenkwam! Het tweede kwartaal breekt spoedig aan. Nu is het wachten op een releasedatum.
Ik hoop dat je bedoelt het 2e kwartaal. Het 3e zou namelijk wat laat zijn voor een launch.Eyradir schreef op zondag 20 maart 2011 @ 23:06:
Wat een geweldig dingetje is het toch! Ik overwoog de iPad 2 aan te schaffen, totdat ik deze beauty tegenkwam! Het derde kwartaal breekt spoedig aan. Nu is het wachten op een releasedatum.
Oops. I stand correctedJeffrey88 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 23:55:
[...]
Ik hoop dat je bedoelt het 2e kwartaal. Het 3e zou namelijk wat laat zijn voor een launch.
Een filmpje van de Tab 8.9 en de aangepaste 10.1, beiden zijn ongeveer 8.6mm dun (dus net iets dunner dan de iPad 2):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=K-pPHGLtDCA]
De 10.1 is bedoeld voor Entertainment, terwijl de 8.9 voor Productivity is. De 10.1 krijgt dan ook stereo speakers, terwijl de 8.9 een Office suite krijgt met o.a. Powerpoint.
Beiden hebben een resolutie van 1280x800. De medewerker stelt dat beiden een 1GHz dual-core heeft, maar wil niet zeggen welke SoC het betreft, mogelijk gaat het dus niet enkel om de Tegra 2, maar ook om de Exynos 4210. (Welke zich bevindt in de Galaxy S II i9100)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=K-pPHGLtDCA]
De 10.1 is bedoeld voor Entertainment, terwijl de 8.9 voor Productivity is. De 10.1 krijgt dan ook stereo speakers, terwijl de 8.9 een Office suite krijgt met o.a. Powerpoint.
Beiden hebben een resolutie van 1280x800. De medewerker stelt dat beiden een 1GHz dual-core heeft, maar wil niet zeggen welke SoC het betreft, mogelijk gaat het dus niet enkel om de Tegra 2, maar ook om de Exynos 4210. (Welke zich bevindt in de Galaxy S II i9100)
Ze zien er beide heel anders uit opeens
De 10,1 heeft niet meer die ronde schijf op de achterkant met het Samsung logo... en de 8,9 ziet er ook anders uit t.o.v. het teaser filmpje...
De 10,1 heeft niet meer die ronde schijf op de achterkant met het Samsung logo... en de 8,9 ziet er ook anders uit t.o.v. het teaser filmpje...
Is inmiddels verwijderd..M-en-M schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:29:
Een filmpje van de Tab 8.9 en de aangepaste 10.1, beiden zijn ongeveer 8.6mm dun (dus net iets dunner dan de iPad 2):
[video]
Engadget preview van beide tabs
Livestream van de Tab Unpacked event
Livestream van de Tab Unpacked event
[ Voor 22% gewijzigd door M-en-M op 22-03-2011 16:13 ]
Goeie prijzen ook van die tabs 
Hopelijk zijn dit ook de dollar = euro prijzen!
8.9 16GB wifi 469 dollar
10.1 16GB wifi 499 dollar
Hopelijk zijn dit ook de dollar = euro prijzen!
8.9 16GB wifi 469 dollar
10.1 16GB wifi 499 dollar
[ Voor 29% gewijzigd door Upbeat op 22-03-2011 16:34 ]
Wat gek, ik ben spontaan de Xoom vergeten
Geduld is een schone zaak

Dankzij de bergen tablets met 3.0 die straks op de markt komen, mag je rekenen op een fors prijsverval de komende maanden na de introductie. Het is immers geen apple die een ijzeren greep op de prijzen heeft, maar een algemeen verkrijgbaar product wat je straks in elke online winkel en electronica zaak kan vinden.
Binnen 3 maanden is er 20-30% van de advies prijs af schat ik zo. (399 euro in juni ?)
Binnen 3 maanden is er 20-30% van de advies prijs af schat ik zo. (399 euro in juni ?)
Ze hebben de specs trouwens wel aangepast. Van 8mp camera naar 3, en nu toevoeging van sd-kaart slot 
The models we saw weren't final -- in fact, they didn't even power on -- but Samsung says the 10.1 will weigh 1.31 pounds and the 8.9 just 1.03 pounds. Both tablets have microSD slots, 3.5mm headphone jacks, and SIM slots, although there will be WiFi versions of both of them. The two tablets have the same array of cameras, which includes a 3 megapixel shooter with an LED flash on the back and a 2 megapixel lens on the front.
Internally, the Tabs will pack 1GHz dual-core processors. We're assuming it will be Tegra 2 since all the Honeycomb tablets thus far have used NVIDIA's silicon, but that's unconfirmed at this point. The 8.9 will be available with 16GB of storage and a 6000mAH battery, and the 10.1 will come in both 16GB and 32GB varieties and with a 6860mAH cell. Both are said to provide 10 hours of video playback. There are full specs of both of these in the press release below.
Ik vind overigens de TouchWiz toevoegingen behoorlijk gaaf, de interface aanpassingen zien er vrij netjes uit, maar bovenal is de Mini App Drawer indrukwekkend: Eindelijk eens écht multitasken, met windows! 

Maar ja, verder heb ik het niet zo op tablets, dus waarschijnlijk laat ik ze maar gewoon gaan. >_>
(Alhoewel, 330 euro voor de 16GB Wi-Fi versie van de 8.9 is wel erg verleidelijk, aangenomen dat het de goede dollar naar euro conversie aanhoudt...)

Maar ja, verder heb ik het niet zo op tablets, dus waarschijnlijk laat ik ze maar gewoon gaan. >_>
(Alhoewel, 330 euro voor de 16GB Wi-Fi versie van de 8.9 is wel erg verleidelijk, aangenomen dat het de goede dollar naar euro conversie aanhoudt...)
[ Voor 10% gewijzigd door M-en-M op 22-03-2011 16:49 ]
Heel erg vaak wordt de btw vergeten van 19% : 392 is het absolute minimum van wat hij hier gaat kosten. Gok op 449 introductie prijs. Die 330 gaat natuurlijk wel als je toevallig tegen die tijd in de usa bent(Alhoewel, 330 euro voor de 16GB Wi-Fi versie van de 8.9 is wel erg verleidelijk, aangenomen dat het de goede dollar naar euro conversie aanhoudt...)
Toch wel raar dat Samsung een product aankondigt dat pas over 3 (!) maanden in de VS verkrijgbaar is en dus in Nederland nog veel later. Ik was zelf van plan de Tab 10.1 te kopen, maar ik ga nu nog maar eens even wachten...
Leuk ding. 2 vragen waarop ik nog geen antwoord kon vinden:
1. Net als de Xoom is dit ook een Tegra2 SOC. Qua CPU is de Xoom redelijk == de IPad 2. Maar op GPU wordt de Xoom geklopt (IPAD2 tot een factor 5 sneller dan de Xoom!). Dit is de hoofdreden waarom ik nu van de Xoom af zie. Is dit ook te verwachten voor de Galaxy Tab 10.1?
2. Weet iemand of TouchWiz eraf kan?
*Edit: Finaal afgemaakt was misschien wat sterk ja
Een factor 5 is echter flink...
1. Net als de Xoom is dit ook een Tegra2 SOC. Qua CPU is de Xoom redelijk == de IPad 2. Maar op GPU wordt de Xoom geklopt (IPAD2 tot een factor 5 sneller dan de Xoom!). Dit is de hoofdreden waarom ik nu van de Xoom af zie. Is dit ook te verwachten voor de Galaxy Tab 10.1?
*Edit: Finaal afgemaakt was misschien wat sterk ja
[ Voor 12% gewijzigd door Max|Burn op 22-03-2011 19:20 ]
Ze hebben dan ook serieus hun product geredesigned, waarschijnlijk nog zelfs rap na de 2 maart aankondiging van de ipad (cfr. quotes samsungs VP een tijdje geleden). Dit zal wel iets met de late introductie te maken hebben.Alexander6501 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:35:
Toch wel raar dat Samsung een product aankondigt dat pas over 3 (!) maanden in de VS verkrijgbaar is en dus in Nederland nog veel later. Ik was zelf van plan de Tab 10.1 te kopen, maar ik ga nu nog maar eens even wachten...
Vind het best wel knap van samsung, goede featureset, en geen slecht scherm (PLS, als dat er natuurlijk voor alle modellen doorkomt, want met hun sAmoled+ durven ze nog wel eens terug te grijpen naar LCD). Hopelijk belemmert touchwiz wel niet (te veel) de updates. Zelf ga ik voor de iPad 2, om mijn galaxy s aan te vullen. Een android device is voor mij genoeg om mee te spelen
Wat ik verwacht:Max|Burn schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:11:
Leuk ding. 2 vragen waarop ik nog geen antwoord kon vinden:
1. Net als de Xoom is dit ook een Tegra2 SOC. Qua CPU is de Xoom redelijk == de IPad 2. Maar op GPU wordt de Xoom finaal afgemaakt (IPAD2 tot een factor 5 sneller dan de Xoom!). Dit is de hoofdreden waarom ik nu van de Xoom af zie. Is dit ook te verwachten voor de Galaxy Tab 10.1?
1) Zelfde CPU en zelfde GPU, dus ook deze zal inderdaad 'finaal afgemaakt' worden door de iPad2 vrees ik.
2) Tot nu toe konden de skins nooit verwijderd worden, zonder een andere ROM te flashen, ben dus ook bang dat ook nu dit het geval is. Maar, een andere ROM is dus een goede oplossing.
Op 1:FabianNL schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:18:
[...]
Wat ik verwacht:
1) Zelfde CPU en zelfde GPU, dus ook deze zal inderdaad 'finaal afgemaakt' worden door de iPad2 vrees ik.
2) Tot nu toe konden de skins nooit verwijderd worden, zonder een andere ROM te flashen, ben dus ook bang dat ook nu dit het geval is. Maar, een andere ROM is dus een goede oplossing.
Heb de verklaring net hier gevonden:
Anandtech IPAD2 Review, GPU Pagina
De Tegra2 is feitelijk ruim een jaar oud (Vertraagd ontwikkeltraject) en komt niet meer mee. Op papier is hij al ~3x langzamer. Dit zit me dus wel dwars..ik wil echt graag een Honeycomb tab maar dit knaagt behoorlijk
Op 2: Zie ik mixed verhalen. De ene site geeft aan dat Samsung aangaf dat het een google experience device wordt, de andere site geeft aan dat het TouchWiz 4.0 wordt. Verwarrend.
[ Voor 20% gewijzigd door Max|Burn op 22-03-2011 19:42 ]
Anoniem: 614
Echt serieus leuk spul uit het 10" Honeycomb kamp.
Tab10.1, dunner, lichter
Eee Pad Transformer, tablet en netbook in één.
Beide met flashplayer, SD card reader en nette prijzen.
Moet ik alleen ergens wat geduld vandaan halen
Tab10.1, dunner, lichter
Eee Pad Transformer, tablet en netbook in één.
Beide met flashplayer, SD card reader en nette prijzen.
Moet ik alleen ergens wat geduld vandaan halen
Grote kans dat samsung er een exynos chip in zet.Max|Burn schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:37:
[...]
Op 1:
Heb de verklaring net hier gevonden:
Anandtech IPAD2 Review, GPU Pagina
De Tegra2 is feitelijk ruim een jaar oud (Vertraagd ontwikkeltraject) en komt niet meer mee. Op papier is hij al ~3x langzamer. Dit zit me dus wel dwars..ik wil echt graag een Honeycomb tab maar dit knaagt behoorlijk.
Op 2: Zie ik mixed verhalen. De ene site geeft aan dat Samsung aangaf dat het een google experience device wordt, de andere site geeft aan dat het TouchWiz 4.0 wordt. Verwarrend.
Waarom zouden ze van nvidia chips kopen, terwijl ze zelf betere chips maken? (Misschien door tekorten). Kijk naar de Galaxy S2, die wordt zowel met Exynos als met Tegra2 geleverd, afhankelijk van locatie.
Het lijkt me niet gek dat hetzelfde geldt voor de Tabs. Dus zorgen dat je de goede te pakken hebt
edit:
Hmm, ik lees net een vergelijking tussen de Exynos 4210 (van de Galaxy S2) en de Tegra2. Blijkbaar komt Tegra2 daar beter uit.
http://www.inspiredgeek.c...h-version-will-be-better/
[ Voor 10% gewijzigd door Maarten21 op 23-03-2011 00:40 ]
Anoniem: 278560
Ik was van plan om voor de Galaxy tab 10.1 te gaan. Maar zoals gewoonlijk verpest samsung het weer voor me.
Ze moeten eens wat meer achter hun eigen producten gaan staan! Nu komen er weer ik weet niet hoeveel versies. Ik heb zo'n vermoeden dan als je nu de 10.1V koopt dat de software updates weer matig worden. Omdat ze een versie met Touch UX hebben en 1 zonder.
Ook vind ik de release van Juni veel te laat aangezien er in augustus al tablet met de nieuwe tegra 3 verwacht worden.
Ze moeten eens wat meer achter hun eigen producten gaan staan! Nu komen er weer ik weet niet hoeveel versies. Ik heb zo'n vermoeden dan als je nu de 10.1V koopt dat de software updates weer matig worden. Omdat ze een versie met Touch UX hebben en 1 zonder.
Ook vind ik de release van Juni veel te laat aangezien er in augustus al tablet met de nieuwe tegra 3 verwacht worden.
Omtrent de updates tussen verschillende versies ben ik niet echt bang. Bij Phandroid zeggen ze dit:Anoniem: 278560 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:55:
Ik was van plan om voor de Galaxy tab 10.1 te gaan. Maar zoals gewoonlijk verpest samsung het weer voor me.
Daarnaast zit je kwa Tegra 3 toch wel verkeerd.Social Hub is also included and while it’s still not the most robust social networking experience that can be had, it’s cool for new users who’d rather have all that stuff in one central location. Honeycomb itself is nearly untouched so users shouldn’t have to worry too much about upgrades.
Zie hier de roadmap.

De roadmap gaf aan dat er al Tegra 2 toestellen zouden komen in Herfst 2010, maar die waren er niet, dus dat wordt wel 2012 dat er oook Tegra 3 te vinden is. Zomer 2011 zowiezo niet!
[quote]Anoniem: 278560 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:55:
[/quote
Keep on dreaming. Augustus 2012 mischien. Het loopt allemaal niet zo'n vaart in android tabletland. De fabrikanten zijn vooral goed in het aankondigen van nieuwe/betere modellen. Daadwerkelijk uitbrengen is een heel ander verhaal.
[/quote
Keep on dreaming. Augustus 2012 mischien. Het loopt allemaal niet zo'n vaart in android tabletland. De fabrikanten zijn vooral goed in het aankondigen van nieuwe/betere modellen. Daadwerkelijk uitbrengen is een heel ander verhaal.
Maar even ter zake:
Komen er nu twee verschillende Tab 10 inchers uit? Degene die deze week of volgende week zou uitkomen heeft namelijk een 9 mp camera etc en degene die nu in juni uit gaat komen daar zit ineens maar een 3 mp camera op.
Iemand wijsheid hierover??
Komen er nu twee verschillende Tab 10 inchers uit? Degene die deze week of volgende week zou uitkomen heeft namelijk een 9 mp camera etc en degene die nu in juni uit gaat komen daar zit ineens maar een 3 mp camera op.
Leuk man gatheren
Anoniem: 321560
Idd vandaar dat ik in dit geval sterk aan het twijfelen ben voor een Apple Ipad 2 ipv de Samsung galaxy tab 10.1 of de motorola Xoom. Het staat allemaal op de planning vanaf het CES en wanneer het komt is het onderhand alweer verouderd.oknot schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:59:
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 321560 op 23-03-2011 15:08 ]
Naar het schijnt is dat de "Oude" Tab 10.1 uitkomt in Europa bij Vodafone als Exclusief product.migros schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:06:
Maar even ter zake:
Daarnaast was het een 8mp camera
Vergeet ook niet dat de nieuwe versie wel een micro-sd slot krijgt
Het schijnt dat de naam van Galaxy Tab 10.1 (eerste versie) gewijzigd is naar Galaxy Tab 10.1V en inderdaad volgens planning naar Europa komt (http://www.tabletsmagazin...ab-10-1v-komt-naar-europa).Koen87 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:21:
[...]
Naar het schijnt is dat de "Oude" Tab 10.1 uitkomt in Europa bij Vodafone als Exclusief product.
Daarnaast was het een 8mp cameraEchter zag ik een paar websites, geloof androidpolice, die spreken over een 5mp camera in de nieuwe versie.
Vergeet ook niet dat de nieuwe versie wel een micro-sd slot krijgt
Hij staat zelf al op de website van Vodafone UK (http://shop.vodafone.co.u...e/samsung-galaxy-tab-10-1).
De Tablet met de 8MP camera was waarschijnlijk al totaal geproduceerd en willen ze hoogstwaarschijnlijk toch nog proberen te verkopen om het verlies in te perken. Dat de dunnere versie slechts over een 3MP camera beschikt zal waarschijnlijk te maken hebben met kosten besparing. Samsung was namelijk eerst van plan om de Tab 10.1 voor minstens €799 te verkopen, maar door de aankondiging van de iPad 2 is besloten om de prijs concurrerender te maken.migros schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:06:
Maar even ter zake:
Lagere prijs betekend meestal besparing op de hardware. Het zal mij niks verbazen als de materialen die er inzitten van lagere kwaliteit zijn dan de originele Tab 10.1 en dus automatisch minder kosten om in te kopen/te produceren.
[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey88 op 23-03-2011 21:53 ]
Toch erg jammer dat de nieuwe versie een 3 MP camera heeft. Verder ziet de nieuwe versie er mooi uit.
Touchwiz ziet er leuk uit, als je de filmpjes ziet.
Touchwiz ziet er leuk uit, als je de filmpjes ziet.
[ Voor 47% gewijzigd door Fivel op 23-03-2011 23:20 ]
Waarschijnlijk is de "mindere" camera vanwege de dikte van de behuizing. Je ziet dat bij smartphones ook vaak dat de camera extra diepte nodig heeft om erin verwerkt te worden.
Daarnaast 3Mpix of 8Mpix. Who cares? Ruis of veel ruis? Uiteindelijk gaat het om de optics en de sensor welke gebruikt word. Deze bepalen de kwaliteit, Mpix zegt nagoeg niets deze gevallen. Pure verkoop praat. Net zoals een "2GB videokaart" mjah, fijn, wat moet je er mee? Er is geen spel welke meer gebruikt dan 1GB en daarnaast heb je 1GB kaarten welke bijvoorbeeld 6x zo snel zijn, dus nuttig is het ook nog niet eens.
Sorry, persoonlijke rant. Maar 8Mpix of 3Mpix. Optics en sensors make the picture, not the Mpix.
Daarnaast 3Mpix of 8Mpix. Who cares? Ruis of veel ruis? Uiteindelijk gaat het om de optics en de sensor welke gebruikt word. Deze bepalen de kwaliteit, Mpix zegt nagoeg niets deze gevallen. Pure verkoop praat. Net zoals een "2GB videokaart" mjah, fijn, wat moet je er mee? Er is geen spel welke meer gebruikt dan 1GB en daarnaast heb je 1GB kaarten welke bijvoorbeeld 6x zo snel zijn, dus nuttig is het ook nog niet eens.
Sorry, persoonlijke rant. Maar 8Mpix of 3Mpix. Optics en sensors make the picture, not the Mpix.
Het aantal MP zeggen niet alles. Maar je kunt er vergif op innemen dat die 3MP camera slechtere foto's schiet.
Ik persoonlijk vind een camera op een tablet nog steeds pure onzin. Een front camera dat is iets wat nog logisch is maar iets op de achterkant ?
Ik persoonlijk vind een camera op een tablet nog steeds pure onzin. Een front camera dat is iets wat nog logisch is maar iets op de achterkant ?
wanneer komt de oude dan uit bij Vodafone? Naar het schijnt zou dat begin april gebeuren maar er wordt nergens iets over grept ook niet bij Vodafone.
Leuk man gatheren
Op de Engelse website van Vodafone staat coming soon, dan zal NL ook niet lang meer durenmigros schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:03:
wanneer komt de oude dan uit bij Vodafone? Naar het schijnt zou dat begin april gebeuren maar er wordt nergens iets over grept ook niet bij Vodafone.
http://shop.vodafone.co.u...e/samsung-galaxy-tab-10-1
Op de Australische website van Vodafone wordt dit model als "Limited Edition" uitgebracht. De prijzen daar zijn al bekend.
http://blog.vodafone.com....-galaxy-tab-10-1-pricing/
[ Voor 35% gewijzigd door Jimpa op 24-03-2011 13:07 ]
Waarom wordt er in dit topic ook niet de Galaxy Tab 8,9" toegevoegd. Aangezien ze bijna hetzelde zijn op de schermgrootte na.
Ik zit zelf zwaar te twijfelen tussen de IPAD2 , Galaxy Tab 8,9 of 10,1.
De 8,9 spreekt me erg aan kwa gewicht. En aangezien ik hem ook als ereader wil gebruiken weet ik dus niet wat het prettigst is.
Ik zit zelf zwaar te twijfelen tussen de IPAD2 , Galaxy Tab 8,9 of 10,1.
De 8,9 spreekt me erg aan kwa gewicht. En aangezien ik hem ook als ereader wil gebruiken weet ik dus niet wat het prettigst is.
http://www.allaboutphones...b-101-naar-Nederland.html
Godverd.... nogmaals wachten tot de zomer, om gek van te worden die hele Samsung.
Godverd.... nogmaals wachten tot de zomer, om gek van te worden die hele Samsung.
Leuk man gatheren
De Asus transformer vind ik zelf nu interessanter worden, als het goed is sneller leverbaar en ook nog met een dockingstation als optie.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Kleine hands-on die ik donderdag heb gedaan:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=X4aiBg_dlms]
Ik vond het erg fijn werken, zelfs al was het een prototype. Ik merkte geen grote lag, en het internet dat eruit lag, tja, wat wil je op een beursvloer? We stonden daar met 200 man van een publiek netwerk bandbreedte weg te zuigen, dat gaat ook niet goed
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=X4aiBg_dlms]
Ik vond het erg fijn werken, zelfs al was het een prototype. Ik merkte geen grote lag, en het internet dat eruit lag, tja, wat wil je op een beursvloer? We stonden daar met 200 man van een publiek netwerk bandbreedte weg te zuigen, dat gaat ook niet goed
Ik heb geen leuke ondertitel.
Anoniem: 145867
Samsung heeft het design wel verbeterd! Ik moet zeggen dat ik hem stukken mooier vind dan de iPad 2. Stuk eleganter en zakelijker.
Vind zo jammer dat hij niet gelijk op de markt komt. Dit is namelijk de eerste Android tablet die ik echt zou willen. Vond de Xoom beetje matig met zijn vet lelijke achterkant. Daarnaast weet ik dat Samsung super hardware in huis heeft en ook de kennis om wel iets moois te maken.
Bijvoorbeeld de voorkant is vet nice als hij uit staat. Echt zo'n mooi glanzend zwart vlak. En de zijkanten vind ik mooi rond. En de achterkant is mooi clean gehouden !! Zo moet het Samsung.
En moet zeggen dat ze met Touchwiz 4.0 ook wel leuke dingen hebben toegevoegd. De configuratie scherm + e-mail app en andere kleine zaken die ze visueel "verbeterd" hebben vind ik top. Ze zijn gelukkig niet zo ver gegaan met hun schil zoals op de telefoons.
En vind het fijn dat ze tenminste 2 stereo speakers erin gedaan hebben. En een goed LCD scherm(zoo belangrijk bij tablet's). Met die 10.1 inch 1280x800 lijkt het me heerlijk films kijken in de trein of als bijrijder in een auto.
Ook het browsen lijkt mij gewoon paar keer beter werken als bijvoorbeeld een iPad. Puur vanwege de tabs en flash en andere zaken zoals multitasking wat zo geweldig is geregeld...
Sowieso is honeycomb geweldig. De youtube app, google maps met navigatie en noem het maar op. Out of the box geeft het al een super grote ervaring!!
En bij de iPad heb je facetime. Maar wat maakt google talk nou beter dan dat? ALLES. Je hoeft niet eens een apple apparaat te hebben om google talk te gebruiken! Gewoon gmail.com inloggen en whoppa je kan met iemand een video call doen via google talk. Face time is echt beperkt en wordt daarom vast niet veel gebruikt in de realiteit. Google's visie is dat iedereen het kan gebruiken! Daarnaast kun je met face time niet met elkaar chatten.
Google talk heeft alles in zich.. Chatten, Video, Geluid. Hoop ook nog soort van file sharring. Maar daar heb je gmail als e-mail voor.
En dan het feit dat Android wel soort van file manager ondersteund. Kan je tenminste gewoon zoals je PC lekker door je bestanden bladeren en je SD bekijken etc. Dit vind ik echt een vereiste! Lekker open systeem.(en nee ik zei geen opensource)
Kijk voor de grap maar even naar dit filmpje en dan op 2:06 :
Mooie file manager van samsung..
Al en al een mooie basis voor succes! Nu nog de productie flink opvoeren, want ik wil er nu één!!!!!!!
Aachterkant:

Voorkant:

Soort van metaal achtig zeikant?:
Vind zo jammer dat hij niet gelijk op de markt komt. Dit is namelijk de eerste Android tablet die ik echt zou willen. Vond de Xoom beetje matig met zijn vet lelijke achterkant. Daarnaast weet ik dat Samsung super hardware in huis heeft en ook de kennis om wel iets moois te maken.
Bijvoorbeeld de voorkant is vet nice als hij uit staat. Echt zo'n mooi glanzend zwart vlak. En de zijkanten vind ik mooi rond. En de achterkant is mooi clean gehouden !! Zo moet het Samsung.
En moet zeggen dat ze met Touchwiz 4.0 ook wel leuke dingen hebben toegevoegd. De configuratie scherm + e-mail app en andere kleine zaken die ze visueel "verbeterd" hebben vind ik top. Ze zijn gelukkig niet zo ver gegaan met hun schil zoals op de telefoons.
En vind het fijn dat ze tenminste 2 stereo speakers erin gedaan hebben. En een goed LCD scherm(zoo belangrijk bij tablet's). Met die 10.1 inch 1280x800 lijkt het me heerlijk films kijken in de trein of als bijrijder in een auto.
Ook het browsen lijkt mij gewoon paar keer beter werken als bijvoorbeeld een iPad. Puur vanwege de tabs en flash en andere zaken zoals multitasking wat zo geweldig is geregeld...
Sowieso is honeycomb geweldig. De youtube app, google maps met navigatie en noem het maar op. Out of the box geeft het al een super grote ervaring!!
En bij de iPad heb je facetime. Maar wat maakt google talk nou beter dan dat? ALLES. Je hoeft niet eens een apple apparaat te hebben om google talk te gebruiken! Gewoon gmail.com inloggen en whoppa je kan met iemand een video call doen via google talk. Face time is echt beperkt en wordt daarom vast niet veel gebruikt in de realiteit. Google's visie is dat iedereen het kan gebruiken! Daarnaast kun je met face time niet met elkaar chatten.
Google talk heeft alles in zich.. Chatten, Video, Geluid. Hoop ook nog soort van file sharring. Maar daar heb je gmail als e-mail voor.
En dan het feit dat Android wel soort van file manager ondersteund. Kan je tenminste gewoon zoals je PC lekker door je bestanden bladeren en je SD bekijken etc. Dit vind ik echt een vereiste! Lekker open systeem.(en nee ik zei geen opensource)
Kijk voor de grap maar even naar dit filmpje en dan op 2:06 :
Mooie file manager van samsung..
Al en al een mooie basis voor succes! Nu nog de productie flink opvoeren, want ik wil er nu één!!!!!!!
Aachterkant:

Voorkant:

Soort van metaal achtig zeikant?:

Ziet er mooi uit. Ik begin nu echt enorm te twijfelen... Zal ik hierop wachten of binnenkort toch maar de Transformer van Asus kopen?
De Samsung 10.1 is circa 80 gram (+/- 13%) lichter dan de Asus Transformer.
Grr... Ik wil niet te lang wachten, maar ik wil achteraf geen spijt krijgen.
Daar heb ik ook over nagedacht, maar ik vind dan de Samsung toch wel zoveel meer klasse hebben dat ik hier toch maar op wachtsylvesterrr schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 22:24:
Ziet er mooi uit. Ik begin nu echt enorm te twijfelen... Zal ik hierop wachten of binnenkort toch maar de Transformer van Asus kopen?De Samsung 10.1 is circa 80 gram (+/- 13%) lichter dan de Asus Transformer.
Prachtig ding, Nu alleen nog wachten tot het eindelijk eens in de winkel ligt. Ik wordt gek van al die aankondigingen en nieuws berichten, terwijl ik al een hele tijd wacht op een goede 10" android tablet. Deze tablet zou ik echt graag willen hebben, maar uiteraard moeten we daarvoor eerst maanden wachten. Nou wou ik de voorganger hiervan halen, maar nu las ik dus dat hij alleen bij Vodafone komt, dat betekend vast ook alleen te krijgen met abonnement? Toch weer jammer. Dan toch liever wachten op deze..
No animals were harmed in the making of this comment.
Tja ik vind juist de asus meer klasse hebben. En hdmi, voor mij echt een must have en een misser van Samsung. Voor de rest een prachtig apparaat. Zelfs veel mobieltjes komen met hdm.i. En dan zon high end tablet nietKoen87 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 01:05:
[...]
Daar heb ik ook over nagedacht, maar ik vind dan de Samsung toch wel zoveel meer klasse hebben dat ik hier toch maar op wacht
Samsung heeft hun MHL techniek gepresenteerd voor de SGS2, en ik verwacht dat ze met hun "multimedia" tablet ook vast wel een MHL oplossing hebbentharonald schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:42:
[...]
Tja ik vind juist de asus meer klasse hebben. En hdmi, voor mij echt een must have en een misser van Samsung. Voor de rest een prachtig apparaat. Zelfs veel mobieltjes komen met hdm.i. En dan zon high end tablet niet
Uiteraard is dit wel een aanname, maar ik verwacht dat ze de HDMI optie niet willen missen.
Die vergelijkingen zijn scheef. De exynos-versie is verre van geoptimaliseerd. De performance zal uiteindelijk minimaal gelijkwaardig zijn. De kracht van de exynos zit hem vooral in de gpu.Maarten21 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:37:
[...]
Grote kans dat samsung er een exynos chip in zet.
Waarom zouden ze van nvidia chips kopen, terwijl ze zelf betere chips maken? (Misschien door tekorten). Kijk naar de Galaxy S2, die wordt zowel met Exynos als met Tegra2 geleverd, afhankelijk van locatie.
Het lijkt me niet gek dat hetzelfde geldt voor de Tabs. Dus zorgen dat je de goede te pakken hebt
edit:
Hmm, ik lees net een vergelijking tussen de Exynos 4210 (van de Galaxy S2) en de Tegra2. Blijkbaar komt Tegra2 daar beter uit.
http://www.inspiredgeek.c...h-version-will-be-better/
Maar ik verwacht eerlijk gezegd geen exynos in de Tab. Zou een mooie verassing zijn, maar Samsung zal denk ik Honeycomb eerst op basic-hardware uitbrengen en pas in een volgende versie eigen chips gebruiken.
Met MHL heb je geen hdmi-out nodig.tharonald schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:42:
[...]
Tja ik vind juist de asus meer klasse hebben. En hdmi, voor mij echt een must have en een misser van Samsung. Voor de rest een prachtig apparaat. Zelfs veel mobieltjes komen met hdm.i. En dan zon high end tablet niet
Ik denk net wel dat ze de Exynos gaan gebruiken. Want volgens mij was het niet echt mogelijk om op de Xoom 1080P af te spelen (staat in ieder geval op de Motorola site dat de Xoom enkel 720P afspeelt). Op die Samsung Galaxy Tab 10.1 is het wel mogelijk om 1080P af te spelen (volgens de presentatie van Samsung).Relief2009 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:24:
[...]
Die vergelijkingen zijn scheef. De exynos-versie is verre van geoptimaliseerd. De performance zal uiteindelijk minimaal gelijkwaardig zijn. De kracht van de exynos zit hem vooral in de gpu.
Maar ik verwacht eerlijk gezegd geen exynos in de Tab. Zou een mooie verassing zijn, maar Samsung zal denk ik Honeycomb eerst op basic-hardware uitbrengen en pas in een volgende versie eigen chips gebruiken.
[...]
Met MHL heb je geen hdmi-out nodig.
Ook denk ik dat ze tegen Juni de Exynos in grote getallen wel hebben kunnen produceren.
Als het goed is komt met Android 3.1 ondersteuning voor andere chipsets dan de tegra. In mei is het Google i/o alwaar deze versie gepresenteerd wordt. Althans dat zijn de geruchten. En dat valt weer mooi in het straatje van de komst van deze tabs.Relief2009 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:24:
[...]
Die vergelijkingen zijn scheef. De exynos-versie is verre van geoptimaliseerd. De performance zal uiteindelijk minimaal gelijkwaardig zijn. De kracht van de exynos zit hem vooral in de gpu.
[...]
Met MHL heb je geen hdmi-out nodig.
Samsung heeft als grote voordeel dat ze zowel lcd, chips, accu, als geheugen maakt. Die hoeven ze niet in te kopen en in principe zou dit voordelig kunnen uitpakken voor samsung. Hoge winsten en een nette verkoop prijs.
Blijkbaar is 1080p wel mogelijk, althans toch volgens hun video playback support. Toch hoop ik nog dat hij er in zit, want ik ben een beetje gewend geraakt aan het niet-re-encoden op mijn galaxy sJo... schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:28:
[...]
Ik denk net wel dat ze de Exynos gaan gebruiken. Want volgens mij was het niet echt mogelijk om op de Xoom 1080P af te spelen (staat in ieder geval op de Motorola site dat de Xoom enkel 720P afspeelt). Op die Samsung Galaxy Tab 10.1 is het wel mogelijk om 1080P af te spelen (volgens de presentatie van Samsung).
Ook denk ik dat ze tegen Juni de Exynos in grote getallen wel hebben kunnen produceren.
Motorola support
"If you stick with H.264 Baseline Profile, you can achieve up to 1920x1080p at 30 fps at 20Mbps."
Ik meen me te herinneren dat er een Exynos inzat. Dat zou wel verklaren waarom alles zo alpha aanvoelde, het was wel mooi en het werkte goed, maar je merkte duidelijk dat je een prototype in je hand had. Bovendien is Honeycomb stiekem ook nog beta
Zeker een heel mooi apparaat die 10v... met recht een iPad killer! Maar de kans is toch wel groot dat ik voor de asus ga... die is eerder beschikbaar en de Samsung kost waarschijnlijk minstens zoveel als een transformeren plus docking.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
zou mooi zijn als samsung ook met een docking toetsenbord komt....vind hem er wel mooier uitzien dan de asus transformer.
denk dat die kans niet zo groot is... anders hadden ze er allang iets van bekend gemaakt.
@Nexxexium: Nee die is alleen bedoelt voor de Galaxy Tab. De 10.1 heeft de dockconnector in landscape en de Tab heeft hem in portrait.
Hopelijk komt Samsung nog met een strakke en in lijn met de nieuwe tabs met een mooie bluetooth keyboard
Hopelijk komt Samsung nog met een strakke en in lijn met de nieuwe tabs met een mooie bluetooth keyboard
Ik vind wel chill dat Android gewoon een bluetooth keyboard en muis ondersteund.
En ja ik wacht ook echt op de 10.1 of de 8,9. Ik moet het nog zien in het begin. Of knip zelf ff de maten uit.
De galaxy Tab is echt veel mooier als de Xoom of Transformer. Veel betere design en beeldscherm.
Om eerlijk te zijn vind ik de bouw zelfs paar keer mooier als de iPad 1/2. En dit is achterkant + voorkant. Die eenheid die in het glas zit. En ik verwacht ook veel van de PLS tegenover IPS van de iPad.
Ik vind MHL wel chill trouwens. Geen extra poort.. gewoon HDMI via USB. En ook natuurlijk DNLA voor wireless media streaming.
En volgens mij kun je met de 3G versie ook gewoon lekker bellen.. Als dit op de markt is heeft de iPad maar 1 voordeel. Dat is het aantal apps wat beschikbaar is. De rest is dikke onzin.
Weet iemand al een datum wanneer deze tablets hier verkrijgbaar zijn? (ongeveer?)
Dunne en dikke versie naast elkaar:
En ja ik wacht ook echt op de 10.1 of de 8,9. Ik moet het nog zien in het begin. Of knip zelf ff de maten uit.
De galaxy Tab is echt veel mooier als de Xoom of Transformer. Veel betere design en beeldscherm.
Om eerlijk te zijn vind ik de bouw zelfs paar keer mooier als de iPad 1/2. En dit is achterkant + voorkant. Die eenheid die in het glas zit. En ik verwacht ook veel van de PLS tegenover IPS van de iPad.
Ik vind MHL wel chill trouwens. Geen extra poort.. gewoon HDMI via USB. En ook natuurlijk DNLA voor wireless media streaming.
En volgens mij kun je met de 3G versie ook gewoon lekker bellen.. Als dit op de markt is heeft de iPad maar 1 voordeel. Dat is het aantal apps wat beschikbaar is. De rest is dikke onzin.
Weet iemand al een datum wanneer deze tablets hier verkrijgbaar zijn? (ongeveer?)
Dunne en dikke versie naast elkaar:

Waar baseer je het op dat het scherm beter is dan dat van de transformer? ik heb nl ook wel eens andersom gelezen... Eigenlijk denk ik dat daar nog helemaal geen conclusie aan te verbinden is want geen mensch heeft de Galaxy en de Transformer naast elkaar kunnen leggen.
En een BT toetenbord is toch wat anders dan de docking vd transformer die ook nog eens voor extra aansluitingen zorgt en een verdubbeling van de batterij duur. daarbij opklapbaar als een netbook en dus nog steeds erg portable.
Is er al een exactere release van de 10.1 bekend? of is het nog steeds ergens eind mei/begin juni? be iig wel benieuwd wat de uiteindelijke prisj gaat zijn en hoe concurrerend die is met de ipad 2
en gaat die "oude" dikke versie met dat rondje achterop nu nog uitkomen of niet? kvin dat ze maar een raar beleid hebben bij Samsung...
En een BT toetenbord is toch wat anders dan de docking vd transformer die ook nog eens voor extra aansluitingen zorgt en een verdubbeling van de batterij duur. daarbij opklapbaar als een netbook en dus nog steeds erg portable.
Is er al een exactere release van de 10.1 bekend? of is het nog steeds ergens eind mei/begin juni? be iig wel benieuwd wat de uiteindelijke prisj gaat zijn en hoe concurrerend die is met de ipad 2
en gaat die "oude" dikke versie met dat rondje achterop nu nog uitkomen of niet? kvin dat ze maar een raar beleid hebben bij Samsung...
[ Voor 93% gewijzigd door Chaoss op 30-03-2011 15:42 ]
De prijs wordt volgens mij zoals ze zeiden rond de 500 en 530 euro
[ Voor 85% gewijzigd door Koen87 op 30-03-2011 15:25 ]
9 Juni zei Samsung toch?Chaoss schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:16:
Waar baseer je het op dat het scherm beter is dan dat van de transformer? ik heb nl ook wel eens andersom gelezen... Eigenlijk denk ik dat daar nog helemaal geen conclusie aan te verbinden is want geen mensch heeft de Galaxy en de Transformer naast elkaar kunnen leggen.
en gaat die "oude" dikke versie met dat rondje nu nog uitkomen of niet? kvin dat ze maar een raar beleid hebben bij Samsung...
Die Samsung Galaxy Tab 10.1V kwam exclusief bij Vodafone dacht ik gehoord te hebben!
Ik baseer dat op de bronnen waarmee Samsung PLS promoot. Ze zeggen dat PLS op alle vlakken beter is als IPS panelen die op dit moment op de markt zijn. Niemand behalve mensen die de Galaxy Tab in handen hebben gehad kunnen dat zeggen. Maar zo'n bewering doe je niet zomaar. Vooral omdat ze zelf ook gewoon IPS LCD's maken.Chaoss schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:16:
Bron: http://pinoytutorial.com/...d-review-vs-iphone-4-ips/
En de tab 8.9 en 10.1 prototypes op de beursvloeren bevatten geen PLS schermen... In princiepe is er nog geen echte productie model. Das jammer
Hier een werkend PLS scherm in actie : http://www.youtube.com/wa...A&feature=player_embedded
Als je veel waarde hecht aan een keyboard. Tsja dan zou ik zeker de transformer kiezen. Helaas is de UI van samsung ook veel chiller. Veel minder aangepast.
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 30-03-2011 16:37 ]
Mjah vindt ik een opmerking waar ik totaal geen waarde aan hecht.... tuurlijk zal een fabrikant zijn eigen producten goed aanprijzen ook al hebben ze zlef ook andere technieken in huis... als is het alleen maar om een hogere prijs goed te praten.
PLS heeft een betere kijkhoek, maar dat is niet het enige belangrijke aan een scherm... ik wacht de eerste echte review/vergelijkingen wel af (als ik al geen Transformer heb gekocht omdat die 2 maand eerder uitkomt
)
PLS heeft een betere kijkhoek, maar dat is niet het enige belangrijke aan een scherm... ik wacht de eerste echte review/vergelijkingen wel af (als ik al geen Transformer heb gekocht omdat die 2 maand eerder uitkomt
[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 30-03-2011 16:33 ]
Nog wat mooie detail foto's: http://www.devicemag.com/...-specs-features-detailed/
Example:

Ik vind het echt de mooiste tablet die gemaakt is qua design! Zeer minimaal en veel detail, mooi materiaal gebruik en toch zakelijk en niet zo kinderlijk als de iPad.
Example:

Ik vind het echt de mooiste tablet die gemaakt is qua design! Zeer minimaal en veel detail, mooi materiaal gebruik en toch zakelijk en niet zo kinderlijk als de iPad.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 01-04-2011 10:12 ]
Ze zeggen daar dat de iPad 0.34mm dun isAnoniem: 145867 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:11:
Nog wat mooie detail foto's: http://www.devicemag.com/...-specs-features-detailed/
Example:
[afbeelding]
[afbeelding]
kewl... in dat geval ga ik voor de ipad2
Ohhh maar dan stopt Samsung snel de productie weer
Tegen die tijd is de ipad 3 er met retina display en zal dan wel 0,10 mm dunner zijn dan de samsung galaxy tabAnoniem: 145867 schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:56:
[...]
Ohhh maar dan stopt Samsung snel de productie weeren maken ze een tablet die nog dunner is
hahaha
Erg leuk die 10.1! Wanneer is deze in NL te verkrijgen met uitzondering van de Vodafone branded....
Dat wordt van de zomer(juni/juli/augustus), als hij ook meteen naar Nederland komt.freekweb schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:57:
Erg leuk die 10.1! Wanneer is deze in NL te verkrijgen met uitzondering van de Vodafone branded....
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Als ik het goed lees is de 10.1v vanaf vandaag 16:00 te bestellen bij vodafone! Bron: http://www.nu.nl/gadgets/...d-april-bij-vodafone.html
600,- is best duur.
en jammer dat het bij vodafone only is... op die manier gaat de prijs ook niet dalen
maar ik snap er niets meer van is die "oude" dikke versie van de 10.1 nu definitief van de baan?
en jammer dat het bij vodafone only is... op die manier gaat de prijs ook niet dalen
maar ik snap er niets meer van is die "oude" dikke versie van de 10.1 nu definitief van de baan?
[ Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 05-04-2011 15:55 ]
De tablet die vodafone nu aanbied is de oude dikkere versie. De nieuwe komt rond de zomer voor alle providers.Chaoss schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:52:
600,- is best duur.
En 600 euro is inderdaad te duur, heb ik er niet voor over. Dan maar eens kijken of de acer iconia binnenkort goedkoper verkrijgbaar is.
600 euro lijkt me teveel ja. Vraag me af of de standaard versie ook zo duur zal zijn, of vodafone wat extra probeerd te verdienen in de tijd voor het andere model komt.
De 10.1 die in juni (in de VS) uitkomt word $ 499 voor het 16 GB wifi model.
lijkt me sterk dat 500 dollar zich naar 600 euro vertaald.
Om te concureren met de ipad 2 en asus EEE transformer is 500 euro wel het maximum lijkt me.
Om te concureren met de ipad 2 en asus EEE transformer is 500 euro wel het maximum lijkt me.
Die prijzen voor de VS, waren dan ook de prijzen voor de WiFi only versie. De Galaxy Tab 10.1v heeft ook de mogelijkheid tot mobiel internet. Kijk maar naar de Motorola Xoom, de 3G versie is ook een stuk duurder dan de WiFi only versie.M a r c o schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:21:
600 euro lijkt me teveel ja. Vraag me af of de standaard versie ook zo duur zal zijn, of vodafone wat extra probeerd te verdienen in de tijd voor het andere model komt.
Las trouwens net ergens dat de nieuwe (dunnere) versie van de Galaxy Tab 10.1/8.9 al in April in India komt! Niet dat Belgen/Nederlanders daar veel aan hebben, maar misschien komen de dunnere versies dan ook wel eerder in Europa dan in de VS.
precies 500 dollar zal wel 500 euro worden zo gaat dat meestal.
de Asus TF kost zonder docking "slechts" 399,- ik verwacht dat de Acer niet veel duurder gaat worden, maar puur op merk/imago/behaalde resultaten uit het verleden (
) koop ik liever een Asus. Daarnaast is de Assu begin Mei te krijgen de Acer hoor ik verdacht weinig over.
de Asus TF kost zonder docking "slechts" 399,- ik verwacht dat de Acer niet veel duurder gaat worden, maar puur op merk/imago/behaalde resultaten uit het verleden (
[ Voor 50% gewijzigd door Chaoss op 05-04-2011 16:39 ]
Beste redactie,
Vanaf vandaag 16.00 uur is de nieuwe Samsung Galaxy Tab 10.1v online te bestellen via Vodafone.nl. De nieuwe 10.1 inch tablet met besturingssysteem Android 3.0 (Honeycomb) wordt in de laatste week van april in de Vodafone winkels verwacht. Het toestel is de eerste drie maanden exclusief bij Vodafone verkrijgbaar. De lichtgewichte tablet zal ook via de indirecte kanalen van Vodafone aangeboden waaronder BelCompany, ThePhoneHouse, Telecombinatie en bij enkele business resellers. Het toestel kost los EUR 599,--. In combinatie met een tweejarig Mobiel Breedband Start abonnement is de tablet gratis en zijn de abonnementskosten het eerste jaar EUR 32,-- per maand, daarna EUR 40,-- per maand.
Het 10.1 inch lichtgevoelige multitouch scherm van de Samsung Galaxy Tab 10.1v is het grootste scherm met de hoogste resolutie dat momenteel beschikbaar is op een tablet. Het toestel is voorzien van een 8 MP camera en een dual core processor waardoor het een snel media device is. Via http://bit.ly/vfpex11a komt u gelijk op de bestelpagina.
In de bijlage vindt u beeldmateriaal. Mocht u vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op via **********
Met vriendelijke groet,
Bevat de Tab 10.1 ook dat PLS scherm?
Zal ik even navragen. Als ik het me goed herinner (van gisteren, dus dat zal wel
Er staat iets van T20 Dual Core processor ofzo op de Vodafone site, is dat de Tegra 2?thijsje66 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:25:
[...]
Zal ik even navragen. Als ik het me goed herinner (van gisteren, dus dat zal wel) wel.
Als je beetje technisch bent aangelegd weet je zelf ook wel dat die retina display er NOOIT zal komen.. veel plezierdeltananie82 schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:14:
[...]
Tegen die tijd is de ipad 3 er met retina display en zal dan wel 0,10 mm dunner zijn dan de samsung galaxy tab
De V dus ja, sorry voor de onduidelijkheidAnoniem: 145867 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:37:
[...]
Je bedoelt de V versie of de nieuwe dunne? De V versie ( dikke dus ) weet ik niet. De dunne versie sowieso. Want dat zeiden ze in de presentatie.
Dik is natuurlijk ook relatief, zo dik is de V nou ook weer niet
De wat minder dunne danAlexander6501 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:44:
[...]
De V dus ja, sorry voor de onduidelijkheid![]()

Ik persoonlijk haat dunne tablets, net als hele lichte tablets/telefoons. Ik heb dan altijd het idee dat ik zo'n speelgoed dingetje in m'n hand hebAlexander6501 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:44:
[...]
De V dus ja, sorry voor de onduidelijkheid![]()
Nee, ik vond de 10.1v precies goed.
3 maand exclusief voor vodafone. dus de dunnere versie komt eind juli begin augustus? Klinkt niet onaannemelijk.
de v versie was klaar voor productie. een redesign heb je niet in een maandje klaar. daar gaat zo weer een maand of 5 overheen. Ik weet niet wat er allemaal opnieuw ontworpen moet worden maar als er naast een dunner ontwerp een ander camera in moest komen wegens ruimtegebrek, zal er nog wel wat meer moeten worden verandert...
de v versie was klaar voor productie. een redesign heb je niet in een maandje klaar. daar gaat zo weer een maand of 5 overheen. Ik weet niet wat er allemaal opnieuw ontworpen moet worden maar als er naast een dunner ontwerp een ander camera in moest komen wegens ruimtegebrek, zal er nog wel wat meer moeten worden verandert...
Ik lees het als dat de V editie officieel gezien voor 3 maanden exclusief bij Vodafone zit, maar dat het best kan dat er over (bij wijze van spreke) 1 maand de 'normale' versie al wel uitkomt bij andere providers.shakedown schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:43:
3 maand exclusief voor vodafone. dus de dunnere versie komt eind juli begin augustus? Klinkt niet onaannemelijk.
Kan ook.FabianNL schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:52:
[...]
Ik lees het als dat de V editie officieel gezien voor 3 maanden exclusief bij Vodafone zit, maar dat het best kan dat er over (bij wijze van spreke) 1 maand de 'normale' versie al wel uitkomt bij andere providers.
Maar ik zat de denken dat de dunnere versie de minder dunne versie gaat vervangen. En dat ze dus niet naast elkaar gevoerd gaan worden. De v versie zal toch neem ik aan niet meer gemaakt worden? Of althans niet totdat de nieuwe versie productie rijp is...
Is de vodafone versie gelocked op het vodafone netwerk? Ik heb een abbo bij mijn iPad en wil mijn iPad zo snel mogelijk verruilen voor een Android tablet.
Daar ga ik wel vanuit....shakedown schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:32:
Is de vodafone versie gelocked op het vodafone netwerk? Ik heb een abbo bij mijn iPad en wil mijn iPad zo snel mogelijk verruilen voor een Android tablet.
Alles wordt tegenwoordig simlockvrij geleverd, zelfs de Iphone. Alders gewoon kopen bij een webshop (2call)in plaats van direct bij Vodafone, dan ben je er bijna zeker van dat ie simlockvrij is en misschien nogwel goedkoper met een andere provider.shakedown schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:32:
Leuk man gatheren
Wat ik mij wel afvraag is of de "V" versie ook een PLS scherm heeft. En of de V versie ook 10 uur film af kan spelen zoals ze beweerden bij die key note. Lastig lastig..
Immers de "V" versie is wel duurder als de nieuwe die eraankomt.
Volgens mij staat V gewoon voor vodafone..
Immers de "V" versie is wel duurder als de nieuwe die eraankomt.
Volgens mij staat V gewoon voor vodafone..
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 06-04-2011 13:30 ]
Delft, 13 februari 2011 – Samsung, marktleider in Android tablets, kondigt samen met Vodafone de Samsung Galaxy Tab 10.1 aan. Deze krachtige dual-core tablet is Samsung’s eerste device dat draait op Android 3.0 (Honeycomb). Of je nu games wilt spelen, e-books wilt lezen of je Facebookstatus wilt actualiseren, de slanke en lichtgewicht Samsung Galaxy 10.1 is de ultieme entertainer. Deze nieuwe tablet bouwt voort op het succes van de Samsung Galaxy Tab, waarvan al meer dan twee miljoen exemplaren zijn verkocht.
“Samsung is marktleider in tablets die draaien op het Android-besturingssysteem. Wij willen consumenten verschillende devices aanbieden die rijk aan features zijn”, zegt Geert Mol, van Samsung Mobile Nederland. “Met een 10,1 inch display en dual surround sound speakers kunnen gebruikers onderweg maximaal van multimedia genieten.”
Patrick Chomet, Vodafone’s Group Director Terminals zegt: “Vodafone klanten in meer dan 20 landen over de hele wereld, zijn de eersten die de Galaxy Tab 10.1 komend voorjaar kunnen kopen. Samsung heeft een stijlvol en toonaangevend tablet ontwikkeld dat draait op het nieuwe Android 3.0 besturingssysteem. In veel landen zal dit het eerste Honeycomb device zijn. Vodafone’s concurrerende datatarieven en betrouwbare en snelle netwerken maken van het gebruik van de Samsung Galaxy Tab 10.1 een echte experience.”
Ultiem entertainment
Het 10,1 inch display met een glasheldere resolutie van 1 280 x 800 maakt de Samsung Galaxy Tab 10.1 ideaal voor het genieten van honderdduizenden games en applicaties die verkrijgbaar zijn op Android Market™. De dual surround sound speakers maken de beleving compleet. Uiteraard kun je op de Galaxy Tab 10.1 prettig op internet surfen. Daar zorgen de Android browser en Flash 10.1 voor. Met de 8 megapixel camera met autofocus aan de achterzijde en de 2 megapixel camera aan de voorzijde kun je zelfs in HD opnamen maken en direct op het display laten zien.
Krachtig en snel
In de krachtige en razendsnelle Galaxy Tab 10.1 heeft Samsung Honeycomb geïntegreerd. Dit is de nieuwste versie van Android’s besturingssysteem dat voor tablets is geoptimaliseerd. Dankzij de 1 GHz dual-core applicatieprocessor roep je internetpagina’s razendsnel op en geniet je van multimedia in de hoogste kwaliteit. De dual-core processor, het energiezuinige DDR2 geheugen en de 6 860 mAh batterij zorgen ervoor dat de krachtige Galaxy Tab 10.1 efficiënt met energie omgaat.
Lichtgewicht
Met een gewicht van slechts 599 gram en een dikte van 10,9 millimeter is de Galaxy Tab 10.1 lichter, dunner en daarmee makkelijk mee te nemen. Vanzelfsprekend wil je met de tablet altijd online kunnen. Daarom heeft Samsung standaard supersnel HSPA + 21 Mbps, Bluetooth® 2.1 + EDR en Wi-Fi 802.11 a/b/g/n geïntegreerd om mobiele downloadsnelheden te verhogen en de benodigde tijd voor datatransfers te verlagen.
De Samsung Galaxy Tab 10.1 is vanaf het tweede kwartaal in Nederland verkrijgbaar.
Samsung Electronics
Samsung Electronics is wereldwijd marktleider op vele gebieden, variërend van monitoren en TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. Als een van de snelst groeiende merken ter wereld behaalde Samsung Electronics in 2009 een totale omzet van US$ 116,8 miljard. Bij het bedrijf werken circa 174 000 mensen op 193 vestigingen in 66 landen in acht onafhankelijk opererende business units: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Semiconductor en LCD.Samsung Electronics Benelux is met een omzet van meer dan € 1 miljard een van de weinige '1 billion euro companies' in de Benelux.Voor meer informatie over Samsung Electronics Benelux kunt u bellen naar 0900-SAMSUNG (€ 0,10 p/m) of www.samsung.com bezoeken.
Noot voor de redactie:
Voor meer informatie, producttesten en beeldmateriaal kunnen journalisten contact opnemen met:
• Samsung Press Office, tel.: (015) 219 61 62, e-mail: pers.nl@samsung.com
Staat al sinds 13 februari op de site van Suamsung blijkbaar
“Samsung is marktleider in tablets die draaien op het Android-besturingssysteem. Wij willen consumenten verschillende devices aanbieden die rijk aan features zijn”, zegt Geert Mol, van Samsung Mobile Nederland. “Met een 10,1 inch display en dual surround sound speakers kunnen gebruikers onderweg maximaal van multimedia genieten.”
Patrick Chomet, Vodafone’s Group Director Terminals zegt: “Vodafone klanten in meer dan 20 landen over de hele wereld, zijn de eersten die de Galaxy Tab 10.1 komend voorjaar kunnen kopen. Samsung heeft een stijlvol en toonaangevend tablet ontwikkeld dat draait op het nieuwe Android 3.0 besturingssysteem. In veel landen zal dit het eerste Honeycomb device zijn. Vodafone’s concurrerende datatarieven en betrouwbare en snelle netwerken maken van het gebruik van de Samsung Galaxy Tab 10.1 een echte experience.”
Ultiem entertainment
Het 10,1 inch display met een glasheldere resolutie van 1 280 x 800 maakt de Samsung Galaxy Tab 10.1 ideaal voor het genieten van honderdduizenden games en applicaties die verkrijgbaar zijn op Android Market™. De dual surround sound speakers maken de beleving compleet. Uiteraard kun je op de Galaxy Tab 10.1 prettig op internet surfen. Daar zorgen de Android browser en Flash 10.1 voor. Met de 8 megapixel camera met autofocus aan de achterzijde en de 2 megapixel camera aan de voorzijde kun je zelfs in HD opnamen maken en direct op het display laten zien.
Krachtig en snel
In de krachtige en razendsnelle Galaxy Tab 10.1 heeft Samsung Honeycomb geïntegreerd. Dit is de nieuwste versie van Android’s besturingssysteem dat voor tablets is geoptimaliseerd. Dankzij de 1 GHz dual-core applicatieprocessor roep je internetpagina’s razendsnel op en geniet je van multimedia in de hoogste kwaliteit. De dual-core processor, het energiezuinige DDR2 geheugen en de 6 860 mAh batterij zorgen ervoor dat de krachtige Galaxy Tab 10.1 efficiënt met energie omgaat.
Lichtgewicht
Met een gewicht van slechts 599 gram en een dikte van 10,9 millimeter is de Galaxy Tab 10.1 lichter, dunner en daarmee makkelijk mee te nemen. Vanzelfsprekend wil je met de tablet altijd online kunnen. Daarom heeft Samsung standaard supersnel HSPA + 21 Mbps, Bluetooth® 2.1 + EDR en Wi-Fi 802.11 a/b/g/n geïntegreerd om mobiele downloadsnelheden te verhogen en de benodigde tijd voor datatransfers te verlagen.
De Samsung Galaxy Tab 10.1 is vanaf het tweede kwartaal in Nederland verkrijgbaar.
Samsung Electronics
Samsung Electronics is wereldwijd marktleider op vele gebieden, variërend van monitoren en TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. Als een van de snelst groeiende merken ter wereld behaalde Samsung Electronics in 2009 een totale omzet van US$ 116,8 miljard. Bij het bedrijf werken circa 174 000 mensen op 193 vestigingen in 66 landen in acht onafhankelijk opererende business units: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Semiconductor en LCD.Samsung Electronics Benelux is met een omzet van meer dan € 1 miljard een van de weinige '1 billion euro companies' in de Benelux.Voor meer informatie over Samsung Electronics Benelux kunt u bellen naar 0900-SAMSUNG (€ 0,10 p/m) of www.samsung.com bezoeken.
Noot voor de redactie:
Voor meer informatie, producttesten en beeldmateriaal kunnen journalisten contact opnemen met:
• Samsung Press Office, tel.: (015) 219 61 62, e-mail: pers.nl@samsung.com
Staat al sinds 13 februari op de site van Suamsung blijkbaar

Leuk man gatheren
Er is precies ook een grijze versie van de Galaxy Tab 10.1V. Zou kunnen dat het grijs is omdat het een testexemplaar is, maar misschien komt er ook een grijze versie, vind hem in ieder geval best wel mooi in't grijs.
Weet iemand al of het mogelijk is om met van een van de twee (of allebei) modellen te kunnen bellen, zoals dit ook kon met de 7 inch versie? Dus of met een bluetooth headset of speaker functie.
Aangezien Vodafone de tablets alleen met een data abonnement gaat verkopen lijkt het niet, maar ik vraag het toch nog maar even.
Nergens word het echt duidelijk gemaakt
En Vodafone zelf reageert helaas ook nog niet op vragen over de specificaties, neem aan dat ze dat pas doen zodra de tablet werkelijk in de winkel zal liggen.
Alvast bedankt
Aangezien Vodafone de tablets alleen met een data abonnement gaat verkopen lijkt het niet, maar ik vraag het toch nog maar even.
Nergens word het echt duidelijk gemaakt
En Vodafone zelf reageert helaas ook nog niet op vragen over de specificaties, neem aan dat ze dat pas doen zodra de tablet werkelijk in de winkel zal liggen.
Alvast bedankt
Zucht... waarom duurt het zo lang voordat de echte versie uit komt. De dunne 10.1 dan. Anders zit mijn geld een beetje rente te creëren op mijn bankrekening. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Of is er een leuke belegging die ik kan doen voordat de tab 10.1 uitkomt.
Achja hier nog een link met meer leuke foto's van de nieuwe versie.. kwijl: http://reviews.cnet.com/2...o=10007144&tag=mncol;page
Of wat detail foto's semi macro: http://androidcommunity.c...ab-8-9-hands-on-20110322/
Waiting......
Achja hier nog een link met meer leuke foto's van de nieuwe versie.. kwijl: http://reviews.cnet.com/2...o=10007144&tag=mncol;page
Of wat detail foto's semi macro: http://androidcommunity.c...ab-8-9-hands-on-20110322/
Waiting......
Omdat android 3.0 alleen de tegra ondersteunt? En dat de dunne versie die eigen chip heeft, wat pas, voor zover ik denk, pas in android 3.1 ondersteund wordt.Anoniem: 145867 schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:42:
Zucht... waarom duurt het zo lang voordat de echte versie uit komt. De dunne 10.1 dan. Anders zit mijn geld een beetje rente te creëren op mijn bankrekening. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Of is er een leuke belegging die ik kan doen voordat de tab 10.1 uitkomt.![]()
Waiting......
Dat Android 3.0 alleen op de Tegra2 draait is nergens op gebaseerd. Het is alleen echter wel de enige dualcore processor die in massaproductie is. (Samsung kan nog niet genoeg Exynos SoCs produceren namelijk).Fly-guy schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:23:
[...]
Omdat android 3.0 alleen de tegra ondersteunt? En dat de dunne versie die eigen chip heeft, wat pas, voor zover ik denk, pas in android 3.1 ondersteund wordt.
Helemaal waar,nergens op gebaseerd maar blijkbaar wel een hardnekkig gerucht(zie ook t xoom topic). Laten we deze discussie dan ook gauw afkappen en verder gaan met meer nuttige uitwisselingen.Alexander6501 schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:39:
[...]
Dat Android 3.0 alleen op de Tegra2 draait is nergens op gebaseerd. Het is alleen echter wel de enige dualcore processor die in massaproductie is. (Samsung kan nog niet genoeg Exynos SoCs produceren namelijk).
Nieuw filmpje van de dunne Samsung Galaxy Tab 10.1. Het is hier zo te zien de 'echte' dunne en niet zo'n dik demo toestel zoals op't CTIA.
Omdat ze bij Samsung blijkbaar niet weten wat de beste manier is om een product te ontwikkelen en in de markt te zetten...Anoniem: 145867 schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:42:
Zucht... waarom duurt het zo lang voordat de echte versie uit komt. De dunne 10.1 dan. Anders zit mijn geld een beetje rente te creëren op mijn bankrekening. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Of is er een leuke belegging die ik kan doen voordat de tab 10.1 uitkomt.![]()
Waiting......
Anoniem: 209607
Vreemd filmpje, hij gaat er iig niet erg voorzichtig mee om! Ook een beetje vreemd om het gewicht en dikte te vergelijken met een iPad, als er nog een hoes om de iPad heenzitJo... schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:14:
Nieuw filmpje van de dunne Samsung Galaxy Tab 10.1. Het is hier zo te zien de 'echte' dunne en niet zo'n dik demo toestel zoals op't CTIA.
[video]

Anoniem: 614
De Tab heeft al een soort beschermhoes standaardAnoniem: 209607 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:41:
[...]
Vreemd filmpje, hij gaat er iig niet erg voorzichtig mee om! Ook een beetje vreemd om het gewicht en dikte te vergelijken met een iPad, als er nog een hoes om de iPad heenzit
En wat ziet een vierkante tablet al alweer ouderwets uit ivm een breedbeeld tablet.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 614 op 16-04-2011 11:50 ]