[VB.NET] First code

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit is mijn eerst simpel programma die ik vandaag aan het coderen was. Het een aantal tutorials gevolgd en ik kreeg een idee om iets simpels te maken.

Als ik op button volgende klik moet er bijvoorbeeld een andere plaatje verschijnen oke dat werkt goed nu wou ik vervolgens een andere knop die zegt terug dat het dan terug gaat naar de plaatje er voor.

Ik heb de volgende code maar ik kom er zelf niet uit kan iemand mij helpen alvast bedankt.

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

Dim i As Integer = 0
        For i = 0 To 2
            If i = 0 Then
                PictureBox1.Show()
            End If
            If i = 1 Then
                PictureBox2.Show()

End If
        Next

End Sub

Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
        PictureBox2.Show()
    End Sub
End Class

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 10-02-2011 16:10 . Reden: Syntax highlighting FTW \O/ ]

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 10:45
Ten eerste: zet je code tussen [code] tags.

Ten tweede: Als een Control een .Show() method heeft, zal hij ook wel een .Hide() method hebben, of niet? ;)

Verwijderd

Topicstarter
gerrymeistah schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:51:
Ten eerste: zet je code tussen [code] tags.

Ten tweede: Als een Control een .Show() method heeft, zal hij ook wel een .Hide() method hebben, of niet? ;)
AaAh zat zolang bezig om dit op te lossen en jah ik heb nu gebruikt .hide en hij werkt ;) .

En,

Heb je mischien enkele goed tips voor mij als beginnende programmeur aan waar ik moet letten ik heb wel de basic tutorials gevogd.

Hoe ik zit te leren is het volgende ik denk eerst aan iets en dat probeer ik uit te werken is dat goed voor een beginnend programmeur.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:43:
Ik heb de volgende code maar ik kom er zelf niet uit kan iemand mij helpen alvast bedankt.
Voor een volgende keer: zo werken we hier niet. Het is dus niet de bedoeling een topic te openen met "dit-en-dit wil ik, dit *dump* is mijn code, wat moet ik doen". Dat is een "Kan iemand even...?" / "scriptrequest" en daar doen we hier niet aan. We zien graag wat je hebt geprobeerd/gezocht/gevonden (in de topicstart, we gaan het niet uit je trekken). Het is daarom slim voortaan onze Quickstart te hanteren als je een topic opent.

Dan nog: let even op 't gebruik van onze code tags; als je daar een taal aangeeft heb je meteen syntax-highlighting. Ik heb het even voor je aangepast van [code] naar [code=vb] :)

Oh, en tot slot: probeer voortaan even een topictitel te kiezen die de lading meer/beter dekt. "First code" is zo nietszeggend ;)
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:59:
Heb je mischien enkele goed tips voor mij als beginnende programmeur aan waar ik moet letten ik heb wel de basic tutorials gevogd.
We doen hier ook niet aan "wat kan er beter aan mijn code" als er geen aanleiding toe is. Je zult gaandeweg zelf beter worden in het programmeren. Je kunt niet van ons verwachten dat we jan-en-alleman hier een 'gratis cursus <programmeertaal>' gaan geven hier ;)
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:59:
Hoe ik zit te leren is het volgende ik denk eerst aan iets en dat probeer ik uit te werken is dat goed voor een beginnend programmeur.
Waarom niet? Je zult het moeten leren met vallen en opstaan; zo hebben we het allemaal gedaan ;) Natuurlijk is het wél handig als je wat theorie kent en de basisbeginselen van het programmeren in het algemeen (en dan eventueel specifiek voor de taal van je keus). Maar met enkel droge theorie kom je er niet; je zult iets in de praktijk moeten ervaren wil je er écht van leren. Dat is ook precies de reden waarom we hier niet graag 'voorgekauwde' of 'kant-en-klare' oplossingen weggeven of mensen aan het handje nemen. We redeneren hier dat je er zelf het meest van leert als we je in de juiste richting (en documentatie en ...) wijzen en je van daar uit zelf je probleem oplost:
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
:Y)

Desalniettemin: welkom op GoT en een leuke tijd gewenst hier :w

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 10-02-2011 16:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:34
Je kan altijd zelf iets bedenken wat je wilt maken. Begin simpel, bijvoorbeeld door een rekenmachine te maken of zoiets. Ik moet berichten eens goed leren lezen...

Dat is meestal de interessantste manier inderdaad. Een beetje opzoekwerk doen (het internet staat vol met tutorials) en vooral ook verschillende tutorials bekijken en de verschillen opzoeken.

Verder is het heel nuttig om een boek over je onderwerp te zoeken, dat leest net ietsje rustiger en er is meestal ook heel duidelijke uitleg bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

http://www.startvbdotnet.com <= geen idee of het iets is, maar de naam spreekt boekdelen :)

iig kan je idd beter even een boek over .NET voor beginners kopen, dat brengt je het snelste op weg..

ps: je kan mss beter meteen met C# beginnen, anders krijg je er later spijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Ach c# en vb.net zijn semantisch bijna identiek. Ik raad je aan een paar goede boeken te lenen bij de bibliotheek of te kopen. Voor vb raad ik je het "visual basic kookboek" van andre obelink aan. Maar om echt goed de kracht van .net te kunnen benutten is het verstandig om ook een boek te lezen die je het .net framework in het algemeen goed uitlegt. Microsofts eigen examen training kits bijvoorbeeld.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 18:29

Mavamaarten

Omdat het kan!

Oh, en heb je enig idee waarom je een For-statement gebruikt ?
Ik zou opteren voor deze code : (ik neem aan dat button1 volgende is, button2 vorige)

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Public Class Form1
Dim i As Integer = 0

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
           Select Case i
                Case 0
                    PictureBox1.Show()
                    i = 1
                Case 1
                    PictureBox2.Show()
                    i = 2
           End Select
   End Sub

Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
           If i = 1 Then
                PictureBox1.Show()
                i = 1
           End If
    End Sub

End Class

[ Voor 15% gewijzigd door Mavamaarten op 11-02-2011 21:07 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Pagina: 1